Oftewel Estolan/SXOC op het supra forum, die heeft ook een nissan 200sx project topic hier staan (2jz motor).quote:
Hehe, ik ook niet is toch wel aardig tillen he.quote:Op zondag 1 mei 2005 22:11 schreef Fiets-toeter het volgende:
Mooi project! wist alleen niet dat die Big Brakes zo zwaar waren
Ja dat weet ikquote:Op zondag 1 mei 2005 22:16 schreef noidea het volgende:
[..]
Oftewel Estolan/SXOC op het supra forum, die heeft ook een nissan 200sx project topic hier staan (2jz motor).
quote:Op maandag 2 mei 2005 07:02 schreef StefanP het volgende:
Vergeet een nieuw setje velgen niet, de huidige zijn echt... euh... lelijk
Wat voor specs heeft die nieuwe motor? En wat is de ETA van het project?
quote:17" inch 5Zigen FN01R-C
Volgens mij was het andersom. De S13 SR20s hadden VVT wat latere versies niet hadden waardoor je er meer kracht uit zou kunnen halen.quote:Op maandag 2 mei 2005 09:10 schreef Meeh het volgende:
Geloof dat de laatste vvl hadden en dus iets meer pk's als eerdere sr20det's.
Ja de lat heb ik misschien wat te hoog gelegd, maar 500pk moet zeker te doen zijn. Er komen custom pistons in, andere nokkenassen, krukas wordt ook custom gemaakt.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:31 schreef Tjabbo het volgende:
En wanneer denk je de 500 tot 600 rwhp te bereiken?
No offence, maar als je jezelf dat ten doel stelt leg je de lat erg, erg hoog.
Ik geloof best dat je dat wilt bereiken, en als je maar genoeg ¤¤¤ uitgeeft ook wel gaat bereiken maar het komt wat ongeloofwaardig over.
Als je zou 450 tot 500pk zou zeggen kom je wat realistischer over imho.
Niet om je af te branden, of wat dan ook, maar met een project beginnen en dan out of the blue 500rwhp is een haast onmogelijke taak
"we" ?quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:26 schreef noidea het volgende:
er is idd geen verschil, we hebben een 2e 200sx aangeschaft en de oude ( de grijze ) staat dus te koop
maar altijd goed dat men oplet
Mwah misschien, ik hoop dat iemand em nog wil kopen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:34 schreef MicHELLo het volgende:
Ach, hij gaat toch gehapt worden
Ik had een beter aanbod gekregen, auto was al deels klaar gemaakt voor de SR swap.quote:Op donderdag 19 mei 2005 19:14 schreef Meeh het volgende:
Ik heb mogelijk interesse in je oude 200sx. Waarom heb je uiteindelijk voor een andere gekozen in plaats van deze?
Ja als het goed is iets vlotter op het gas. Ik denk wel dat het niet erg merkbaar is met alleen die poulies.quote:Op zondag 10 juli 2005 18:24 schreef Kolkie het volgende:
In principe reageert ie hierdoor toch vlotter op het gas? Zeg maar hetzelfde idee als het afdraaien van het vliegwiel toch?
Kwam gisteren trouwens in Enschede nog een rode, volledig originele S13 tegen... ik begin het idee te krijgen dat dat redelijk uniek is.
Ik volg je maar gedeeltelijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 08:50 schreef Blackheart het volgende:
Wat die poelies betreft, alle beetjes helpen. Elke gram besparing op het gewicht komt uiteindelijk de acceleratie ten goede.
Maar om ze echt tot hun recht te laten komen. Alle audio, video en dergelijke-zoals passagierszetels-uit de wagen. Een simpele subwoofer doet het effect van de poelies volledig en overdadig te niet.
Simpel gebracht, als je zo ver gaat qua motortuning, dan ben je of wel een volbloed racemachine aan het bouwen, of een pimp my ride met zoveel mogelijk gespendeerd geld.
Een volledig "geICE'de" wagen heeft geen zaken te doen op een dragstrip, net zomin een top fuel dragster iets te zoeken heeft op een ICE competition.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:13 schreef Blackheart het volgende:
Tja Tjabbo, misschien dat mijn rare hobby er iets mee te maken heeft. maar volgens mij zijne r maar 2 soorten High End wagens. maximum comfort of maximum presaties.
Nee comfort ken ik niet......quote:Dat ben ik wel met je eens, maar er is ook nog zoiets als een snelle straatauto. Een auto waarbij het een genot is om erin te rijden (veel pk & koppel) terwijl je ook nog een zekere mate van comfort hebt.(Niet dat dat met deze auto per sé de bedoeling is. Dat kan NoIdea je beter vertellen
)
Ik had de eerste (die grijze) gekocht voor 2000 euro, en de witte zonder motor etc voor 700. Leuke adressen zijn er niet echt, bij de dealers zijn ze meestal veel te duur en slecht onderhouden.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:44 schreef n00cL30n het volgende:
Veel succes.. voor hoeveel had je die SX13 trouwens gekocht en weet je leuke adresjes hiervoor. Las laatst max power en zag daar ook een leuke ombouw.
(SX13 met S14 voorkant en een gechopte achterkant. Lijkt me wel een leuk iets namelijk.)
die combi van schijven en velgen zien erquote:Op zondag 22 mei 2005 00:32 schreef noidea het volgende:
Vandaag weer wat aan de auto geklust, de rotora kit en de velgen erop gezet. En ook de stock veren erop gezet (zaten er nog niet op). Deze zitten er uiteraard tijdelijk op totdat de Teins arriveren.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
NOu ja bling bling bedoel ik ook niet echt. Maar wel gewoon dat je zegt van WOW dat is als nieuw zo mooiquote:Op vrijdag 23 september 2005 23:37 schreef Estolan het volgende:
PS ik en Noidea houden niet echt van BlingBling
Inderdaad. Ik zag eergisteren nog bij A racing car is reborn een gerevideerd en schoongemaakt blok van een E-type. Wauw.quote:Op vrijdag 23 september 2005 23:16 schreef ook_gek het volgende:
en wat doet zo een ding dan?
En 1 vraag he. Als toch je gehele blok er uit is waarom maak je dat niet direct op en top schoon zo dat het 1 en al bling bling is.
Ziet er toch stukken mooier uit?
Is die remschijf nu zo erg verroest of lijkt dat zo?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:29 schreef Estolan het volgende:
Weer wat foto's erbij
[afbeelding]
Blokkie erin, OEH nice Alu Poelie
[afbeelding]
Oooooooh 2 vingers, ruimte genoeg
[afbeelding]
ander aanzicht
Sweeeeeeet!!!!
Is roest idd, maar dat is met 1x remmen weg.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:52 schreef zBus het volgende:
[..]
Is die remschijf nu zo erg verroest of lijkt dat zo?
Dat is zo, laat je eigen auto maar eens een week buiten staan zonder te rijden en dus te remmenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:52 schreef zBus het volgende:
[..]
Is die remschijf nu zo erg verroest of lijkt dat zo?
Het eerste deel van de vraag ben ik ook benieuwd naar al gok ik zo dat het een kwestie is van veel doen icm een grote interesse want daar leer je sowieso het meeste van.quote:Op vrijdag 23 september 2005 23:43 schreef Chokeme het volgende:
Hoe kom je aan al die kennis van auto's ? Ten minste ik mag aannemen dat je er toch aardig wat van afweet, 90 % van de termen waarmee je 2 posts hierboven gooit heb ik nog nooit van gehoord.
Zo'n beetje hetzelfde verhaal als ik dus, alleen zou ik niet zeggen dat autotechniek opzich mijn vakgebied is. Het helpt superveel als je een keer kan zien hoe een expert iets doet natuurlijk, daar leer je het snelst vanquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:22 schreef Estolan het volgende:
uhm tja, ben iemand die iets wil bereiken, en die het gewoon doet
koop een auto waaraan je wilt sleutelen, download het volledige handboek, en ga proberen
als je er niet uitkomt, raadpleeg dan het handboek, en begin weer opnieuw
Verder is het omdat ik in mn weekend help bij De supra tuner van Nederland, @ Supra City, daar leer je verdomt veel van. Blokken uit en in elkaar zetten, hoe je een AEM instelt, etc. Sleutelen aan Supra MK3's, MK4's, Skyline's, 200sx S13 + S15, Celica GT-Four en ga zo maar door
Bedoeling? tja van alles een beetje eigenlijk, er kan altijd nog een traction control systeem op maar rondjes draaien is ook wel leuk.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 00:08 schreef Five_Aces het volgende:
Wat is hier eigenlijk de bedoeling van als het klaar is?Dat het hard rechtvooruit wil geloof ik wel. Dragracen? Driften? Wil het ook een beetje normaal de bocht om met dat soort vermogens? Niet dat je na een tik op je gaspedaal 3 slagen rond gaat
Estolan = Oki @ supras.nlquote:Arnout wrote:
Takenpakket Oki:
- Kroketjes halen
- Kutklusjes doen zoals tapeinden uit een catalysator boren
- Spullen brengen en halen bij de dealer, motorshop, erik e.d.
Voor de rest is die gast alleen maar irritant, ontzettend eigenwijs en onwetend. Ik heb em er nog nooit op kunnen betrappen dat het 'in 1 keer goed ging'. In het puur hypothetische geval dat hij aan autos van 'klanten' werkt staat of Doki of ik er altijd naast. In de praktijk kan je het dan beter gewoon zelf doen ja.
Wat er in de weekends gebeurt bij mij op de zaak heeft ook weinig tot niets met de bedrijfsvoering te maken. Onze instelling is dat door de weeks aan auto's van klanten gewerkt wordt en in de weekends aan eigen projecten. Helaas lijkt het de laatste tijd weer op een sociaal opvanghuis voor verveelde supra eigenaren (en vier cylinder mietjes). Binnenkort maar weer de bezem er door heen.
Oki is niet in dienst bij mij en al zijn uitlatingen zijn puur op persoonlijke titel. Als hij het heeft over 'wij' dan heeft ie het over zichzelf en misschien zijn tweede ik.
Ja met een SR20DET wordt heel wat afgestoeid natuurlijk, maar wat is een PnP harness? Plug and play harness? Maar wat bedoel je met harness?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:33 schreef Five_Aces het volgende:
Nieuwere AEM systemen kan je gebruik maken van de automap functie die een deel zelf doetPlus dat je een grote kans hebt dat ze een basemap hebben, een Suprablok of whatever word zo veel mee gedaan dat ze er vast wel een PnP harness voor hebben.
Ja maar de stoelen op zich houden je al voldoende vast in de bochten, de gordels zouden daar weinig aan toevoegen.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:41 schreef Five_Aces het volgende:
Is een beetje een vaag systeem, meestal wil je juist je 4-6 punt harnas fixed hebben omdat die je ook in je stoel houd in bochten.
dat laat hij nou net weer doenquote:Op zondag 25 juni 2006 18:09 schreef Drive-r het volgende:
Veel plezier met mappen trouwens, altijd leuk om zelf mee te stoeien...
Het is prima om de gordels op een punt te bevestigen, zoals jullie gedaan hebben. Het is echter gevaarlijk om de gordels niet recht achter de persoon te bevestigen. Als je vol in de gordels schiet, trekken ze je naar de zijkant, dit is simpelweg gevaarlijk.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:18 schreef Estolan het volgende:
Stoelen zitten echt prima, denk 1 vd beste Sparco Kuipstoeltjes die er zijn
want die verstelbare zijn dan ook gelijk even 2x zoveel geld!!!!
De gordels horen gewoon zo, dit is DE manier om deze gordels te monteren. Elk type gordel heeft een andere manier van montage, dus niet The Same!
Een hele domme fout ja... als je dan toch het mappen door een pro laat doen, waarom heb je dan AEM? Laat hem dan een custom chip mappen....quote:Op zondag 25 juni 2006 20:19 schreef Estolan het volgende:
En Mappen vd AEM word door een Pro gedaan, das niet bepaald leuk om mee te stoeien, want 1 domme fout en je motorblok draait de soep in
Staat er op de site van Schroth dat de bevestiging schuin achter de passagier mag liggen? Heb je daar een linkje van, lijkt me interessant...quote:Op zondag 25 juni 2006 23:43 schreef Estolan het volgende:
- Nouja, maybe heb je gelijk, maar dan heeft de site van Schroth ongelijk. En zij zijn toch de makers van het gehele systeem, dus denk dat we dat maar moeten vertrouwen. En alsnog, als je zo'n crash veroorzaakt, denk ik niet dat dat het grootste probleem zou zijn, maar eerder je voeten/benen/armen.
- Over die AEM, volg je niet helemaal, de AEM EMS mag alleen maar door een gecertificeerd persoon gemapped worden, door die zelfde persoon is hij ook ingebouwd. En waarom een AEM? dat staat allemaal al ergens in dit topic gepost
Engine Management System, het vervangen van je ECU voor een volledig instelbaar motor management system. AEM biedt via hun site alle software aan en geeft zelf al aan dat het plug-and-play is... nergens iets over certificering oid. Daarnaast kan iedereen Motec kopen, daar zijn absoluut geen 'regels' voor, ik begrijp niet hoe jij hierbij komt.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:53 schreef Estolan het volgende:
Uhm de regels zijn van AEM zelf, en er is ook maar 1 hoofddealer in NL bv. dat zijn ook dezelfde regels als bij MOTEC
En leg is uit wat je bedoeld bij: een Chip Bakken????
Vraag me af of je weet wat een AEM EMS is?
Je kunt een eigen chip maken, dit is hetzelfde werk (of minder) als het mappen van je AEM en een stuk goedkoper.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:07 schreef Estolan het volgende:
]De Stock ECU kan je toch niet aanpassen??? ja chiptuning! Stage2 chip erin, maar verder valt er niks aan te veranderen.
Dit kun je in principe ook allemaal op een chip krijgen. Als de Ecu al begrenst is (wat meer vreemd lijkt, maar niet onmogelijk), dan moet je inderdaad de hele compu vervangen en is iets als AEM inderdaad een goede keuze.quote:De Stock ECU is ook begrenst.
Waarom AEM? omdat die ECU ook meer kan aansturen dan alleen de motor, denk aan SpalFans, 2Step, Rev, Boost
Vraag me af met wie jij praat. Ik zou zelf met EMS gaan kloten omdat je daar zelf de meeste tijd voor hebt en dus het meeste van kunt maken. Daarnaast is het fijn om te weten hoe je motor is afgesteld, niet iedereen gaat voor hetzelfde profiel. Ik vind het in ieder geval prettig om te weten welke instellingen ik gebruik, wat de voor- en nadelen van bepaalde keuzes zijn en waar de risico's liggen. Daarnaast is het helemaal fijn om een aantal maps naast elkaar te hebben.quote:dat kan allemaal niet met een Stock ECU, daar heb je bv weer een AVC-R voor nodig. En als je de volledige APEX serie in 1x aanschat, ben je evenduur uit als een AEM, en daar kan je dan nog veel meer mee doen.
En ik heb het niet over iets KOPEN, maar programmeren mag ( volgens AEM usa ) alleen door mensen die hun cursus gevolgd hebben, dat is nou eenmaal zo.
iedereen kan zn laptop eraan aansluiten, maar dan heb je geen garantie, geen inruil mogelijkheden etc.
En als nog? Waarom zou je zelf gaan klooien met een EMS als je mensen kent die daar gespecialiceerd in zijn?
Ik denk ( laat ik het dan zo zeggen ), dat als een persoon die nog nooit ermee gewerkt heeft en geen enkele cursus gevolgd heeft, een MOTEC EMS in zn auto hangt en alles naar de klote helpt. Hij niet kan gaan vragen om advies hulp, garantie, inruiling etcquote:Op maandag 26 juni 2006 00:15 schreef Drive-r het volgende:
PS: Ik heb nooit zelf met de AEM mensen te maken gehad, maar je opmerking over MOTEC is simpelweg bull.
quote:Op maandag 26 juni 2006 00:19 schreef Estolan het volgende:
A. het is geen simpele rally wagen
B. het moet functioneel zijn, betrouwbaar en snel
C. Liever duur dan niet te koop ( oftewel liever makkelijk dan een hele omweg )
D. Ik laat alles doen door iemand die meer er vanaf weet dan ikzelf, ik kijk dan wel en leer op die manier, zo blijft mijn, en ook noidea's auto gewoon Heel
Ik gaf twee posts geleden al aan dat je hiervoor inderdaad de ecu moet vervangen. LEZEN.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:26 schreef Estolan het volgende:
Vertel mij dan hoe je dit:
Fuel Table Automapping
Base Maps Included
Programmable Traction Control
Onboard 512kb Datalogger
10 Cyl Sequential Fuel Injection
16 General Purpose Outputs
7 Definable Switch Inputs
Electronic Boost Control
Soft Cut Rev Limiters
2 Step Launch Control
Wet or Dry Nitrous Control
Definable Knock Control
Full Idle Control
4 EGT Inputs w/Fuel Control
16/32 Hybrid High-Speed Processor
in een stock ECU krijgt
Je zegt net dat je liever voor iets goeds gaat, in plaats van iets goedkoops... Dan zou je dus voor MOTEC moeten gaan, maar goed.quote:en Waarom heb jij het dan over MOTEC?
Btw, waar de auto gebouwd word zit een AEM specialist, dus waarom zou ik of noidea dan voor een ander systeem kiezen? en je weet niet eens wat hij voor die AEM betaald heeft, maybe was er wel een Special Price.
Ik oordeel niet over Supras.nl, in wie ik heus vertrouwen heb. Ik oordeel over jou en het gebrek aan kennis, maar het overschot aan praatjes dat je bezit. Blijkbaar denken ze er bij supra.nl ook zo over, daardoor krijg ik eigenlijk alleen maar meer vertrouwen in zequote:Hoe kan je oordelen over dingen waarvan je de helft nog niet weet?
En jij hebt duidelijk geen id wat voor soort Rides er worden gebouwd waar deze 200SX staat, so it seems
quote:Op maandag 26 juni 2006 00:31 schreef Estolan het volgende:
Nog even iets "persoonlijks"
Je hebt wel een hoop te zeggen ineens, maar ik zie maar 3 PTA posts in de afgelopen 2 jaar van je, en nu ineens barst je los
quote:ik wilde hier enkel wat posten voor noidea na een paar maanden het topic gevolgd te hebben
Maar er word door Arnout weldegelijk werk verricht voor AEM, door het uittesten van situaties die ze zelf nog niet gedaan hebben, en dat voordeel heb je niet als tuinschuur tunerquote:Op maandag 26 juni 2006 00:36 schreef StefanP het volgende:
Laten we niet over Motec en AEM gaan ruzien? Ze doen allebei hetzelfde en hebben voor- en nadelen. Titan, SP, WOTM en dergelijke rijden allemaal met een AEM en dat zijn echt geen kleine jongens. In de domestics wereld (en zo te horen ook de rally) wordt de motec meer gebruikt.
Chippen is niet te doen. Ik haat dat woord. Het wordt door sjonnies en huisvaders gebruikt die hun golfje sneller willen maken, terwijl de winst misschien 1pk is. Serieuze winst haal je alleen door piggybacks of een standalone.
Trouwens, de AEM maps mag iedereen zelf aanpassen. Tuning is sowieso iets waar je geen garantie op krijgt, ook al geef je 10000 euro uit. Zodra je de tuner uit rijdt, heb je al pech als iets breekt. Er zijn te veel variabelen, de stress op onderdelen is te hoog en het is niet te doen om daar garantie op te geven. Of Arnout de map nou maakt of jijzelf, AEM vergoedt geen cent als er iets stuk gaat. Die beperking van AEM zou ik me dan ook weinig van aantrekken (toch zou ik het niet zelf doen).
Eens, maar met chippen heb ik het dan niet over de standaard chipjes, waar je echt geen donder aan hebt. Na het upgraden van andere zaken is het prima om een custom chip erin te pluggen, zeker als je die andere opties niet nodig hebt. Ik begrijp je afkeer, maar het kan nuttig zijn (heb het zelf nog nooit gebruikt, btw)quote:Op maandag 26 juni 2006 00:36 schreef StefanP het volgende:
Laten we niet over Motec en AEM gaan ruzien? Ze doen allebei hetzelfde en hebben voor- en nadelen. Titan, SP, WOTM en dergelijke rijden allemaal met een AEM en dat zijn echt geen kleine jongens. In de domestics wereld (en zo te horen ook de rally) wordt de motec meer gebruikt.
Chippen is niet te doen. Ik haat dat woord. Het wordt door sjonnies en huisvaders gebruikt die hun golfje sneller willen maken, terwijl de winst misschien 1pk is. Serieuze winst haal je alleen door piggybacks of een standalone.
Trouwens, de AEM maps mag iedereen zelf aanpassen. Tuning is sowieso iets waar je geen garantie op krijgt, ook al geef je 10000 euro uit. Zodra je de tuner uit rijdt, heb je al pech als iets breekt. Er zijn te veel variabelen, de stress op onderdelen is te hoog en het is niet te doen om daar garantie op te geven. Of Arnout de map nou maakt of jijzelf, AEM vergoedt geen cent als er iets stuk gaat. Die beperking van AEM zou ik me dan ook weinig van aantrekken (toch zou ik het niet zelf doen).
Ik kwam er precies 31 minuten geleden al mee, je las er overheen. Toen kwam jij namelijk met al je wensen op de proppen en kon ik eindelijk zien wat je echt wilde...quote:Op maandag 26 juni 2006 00:37 schreef Estolan het volgende:
Maar ok, Je hebt mij alleen nog niet wijs gemaakt waarom MOTEC dan ineens Zo Veel Beter is dan een AEM systeem. En jij hebt het steeds over Chip bakken, en nu kom je erachter dat we veel meer opties gebruiken, dus zeg je ineens dat ik wel gelijk heb
mmmm en dat al binnen 1 uur, Nice
ahum waar ook al de nodige motoren geploft (zowiezo 3x een 2jx) zijn en een nissan met een vrij dikke t88 die maar 14 sec op de 1/4 mijl rijd......quote:Op maandag 26 juni 2006 00:44 schreef Estolan het volgende:
Btw, als laatste ( aangezien ik ga douchen)
De Eigenaar oftewel Noidea zelf, heeft voor de optie gekozen, en is er tot op heden tevreden met zijn huidige setup, en zover ik weet ook tevreden over de Kennis en Ervaring bij Supras. Want dat is tot op heden nog wel 1 vd bedrijven waar Wel zeer snelle Rides vandaan komen, die toch op elk groot event aanwezig zijn en snelle tijden rijden en dan weer tevens rijdend naar huis gaan.
Dus als de klant tevreden is, wie zijn jullie dan om daar over te oordelen, Eerst informatie vergaren, dan pas concluderen.
i'm off
Bedankt voor je behulpzaamheid, had je dit ook weer uit je duim gezogen?quote:Op maandag 26 juni 2006 00:54 schreef Estolan het volgende:
Ga lekker maar Googlelen als je zo'n kenner bent, weet je het wel te vinden
Je hebt niet voor niks RWD. DRIFTEN MET DIE BAK!!!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:12 schreef noidea het volgende:
Met af en toe sprinten, trackdays en stoplichtsprintjes, DUH
en daar ging het om.quote:De discussie tussen AEM, DTA, MOTEC etc... is inderdaad iets te oud. Blijkbaar hechten we allemaal toch waarde aan het oordeel van de massa, want de verschillende wereldjes hebben allemaal hun eigen voorkeur. Dit terwijl de producten toch vrij vergelijkbaar zijn...
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeftquote:Op maandag 26 juni 2006 00:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bedankt voor je behulpzaamheid, had je dit ook weer uit je duim gezogen?![]()
zou heus wel gedaan worden, maar word voornamelijk Daily Driverquote:Op maandag 26 juni 2006 00:58 schreef GSi het volgende:
[..]
Je hebt niet voor niks RWD. DRIFTEN MET DIE BAK!!!
Dat merken wequote:Op maandag 26 juni 2006 00:59 schreef Estolan het volgende:
Ghehe neuh hoor, ik vermaak me altijd wel in een Vlam topic. mij krijg je niet pissig![]()
nette tijden zeker, maar tijden wat een crx met turbo evenaartquote:Op maandag 26 juni 2006 00:52 schreef Estolan het volgende:
Geen 2JZ gaar gegaan hoor, de 2 MK4's hebben zeer nette tijden gereden
en de Niksan is niet door Arnout gebouwd en was wel de ENIGE aanwezig, van alle praatjesmakers die zeiden dat ze sneller waren. Die waren er niet
EDIT POST HIERBOVEN
OFFTOPIC HOUD NU OP!!
Ik zou in dat geval zelf even de Schorth site bekijken. Volgens hun installatie regels mogen ze onder maximaal 20 graden naar beneden lopen en moeten ze recht naar achter lopen (zoals iedereen die dit eerder gedaan heeft zou moeten weten). Die van jullie lopen ten eerste te strak naar beneden, dit betekent dat je bij een crash omlaag wordt getrokken. Daarnaast zit het bevestigingspunt naar het midden van de wagen, wat betekent dat je ook naar het midden van de wagen wordt getrokken.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:00 schreef Estolan het volgende:
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeft
leuk dat je dat merkt, ik heb nergens last vanik blijf gezellig mee kletsen
waarom, omdat een stock GTR nog sneller gaatquote:Op maandag 26 juni 2006 01:09 schreef Estolan het volgende:
Waarom? die rijd toch? denk eerder dat het MK2 project meer prio heeft
en beide Rides zijn niet gaar gegaan op het circuit, maar op de weg, door hele andere omstandigheden.
en beide reden snelle tijden, nick snelste vd dag toen, en markus kon sneller, maar die reed op straatbanden en had zn wagen net terug.
Ps. een motor zelf bouwen of er 1 compleet krijgen, is wel erg anders
Het lijkt me alleen dat je een goede wagen wilt bouwen. Het is niet zo lastig om gordels veilig te installeren, doe het dan ook gewoon. En doe niet zo stoer over veiligheid, ik weet hoe het is om mensen te zien sterven in de autosport, ik heb het twee keer mogen meemaken. We doen allemaal liever ons best om in ieder geval zo veilig mogelijk te werk te gaan.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:20 schreef Estolan het volgende:
Zoals ik al zei: de foto is ook schuin genomen, het valt allemaal wel mee
En alsof je met een crash schuin naar achter word getrokken, volgens mij beweeg je toch echt naar voren en houden je riemen je tegen. en alsnog, als je in zo'n harde crash bevind, denk ik niet dat dat het echte probleem zou zijn, eerder je benen en armen
en WTF interesseer jij je of iemand zich te pletter rijd?
Weer een moraalridder aanwezig?
Als je echt veilig wilt zijn? Ga dan geen auto's tunen en koop een Volvo XC90
Beter lezen, het staat er echt overduidelijk. Maar goed, ook in elke andere handleiding zul je dit terugvinden. Heb je die handleiding wel zelf gezien? Anders zou ik die nog even inkijken. Ik loop je hier niet af te zeiken, maar het lijkt me nogmaals top om je project zo netjes mogelijk te doen.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:28 schreef Estolan het volgende:
Ps. op die site staat ( zover ik het 123 kan vinden ) niks over de montage achter, wel van de zijkant etc.
Maar als nog, het zit zga achter de stoel, op de originele montageplek vd oude gordel, en volgens de handleiding moet hij daar ook komen bij een 200SX S13, verder kan je er weinig aan doen
En denk dat die 4Pods Rotora's ook wel helpen een crash te voorkomen
No my friend, that would be you...quote:Op maandag 26 juni 2006 01:49 schreef Estolan het volgende:
Ga daar is klagen, aangezien dat de Dommere mensen zijn op dit Forum
Ik heb ze in ieder geval vaker gezien, gebouwd en gebruikt. Jij leest met een harde plasser verhaaltjes en denkt er ook iets over te weten. Ik ben blij dat ze je bij supra.nl precies doorhebben, ik krijg steeds meer vertrouwen in ze...quote:Op maandag 26 juni 2006 01:52 schreef Estolan het volgende:
Hoezo, ik heb er weinig aan gedaan. Ik monteer in mn eigen wagen ook nog is een Rolkooi
Post 232 alweer, gaat snel als er weer een moraal-kaffer bezig is, over zaken die hij niet in het echt gezien heeft LOL
btw, vriend? tuurlijk
KAFFER!
Ja... niets over te klagen, maar ik weet er ook weinig vanaf. Hij start goed, idlet goed en loopt goed. Daarbuiten heb ik er zelf geen verstand van, ik ga niet doen alsof ik zelf een tuner ben. Ik rijd liever in de autoquote:Op maandag 26 juni 2006 00:48 schreef Drive-r het volgende:
Ik oordeel nergens over dit project of supras.nl. Ik oordeel over wat gekke opmerkingen van jou en geef wat tips mbt de gordels.
StefanP, draait jouw nieuwe ook op AEM en hoe bevalt dat?
Vond ik ook al... ik heb een paar dagen nog een soortgelijk topic op supraforums gelezen. Zulke gordels moeten volgens mij aan een harness bar recht achter de stoelen bevestigd, maar goed zeker weten doe ik het ook niet.quote:Kijk er alsjeblief naar, je wilt er echt niet na een ongeluk pas achter komen. Ik ken mensen in de rallysport die voor hun leven getekend zijn door het verkeerd gebruik van de gordels... Oh, je mag de gordels ook gewoon over een horizontale bar laten lopen. Kijk op de site voor voorbeelden
Begrepen. Ooit op de TuDelft nog een klein onderzoekje gedaan naar het gedrag van injectoren en de manier waarop ze gemapped werd. Nadien altijd wat interesse blijven houden, kwam natuurlijk af en toe ook wel van pas bij het opbouwen. Wil op termijn in mijn eigen wagen wel MOTEC bouwen, maar dat zit er voorlopig met nieuwe baan e.d. qua tijd niet in. Wellicht dat ik het in Engeland laat doen, daar zit toevallig nog een specialist ook.quote:Op maandag 26 juni 2006 02:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja... niets over te klagen, maar ik weet er ook weinig vanaf. Hij start goed, idlet goed en loopt goed. Daarbuiten heb ik er zelf geen verstand van, ik ga niet doen alsof ik zelf een tuner ben. Ik rijd liever in de autoIk heb m'n laptop aangesloten en wat rondgekeken maar ik snap er niets van. Ik wil die tijd ook niet investeren, het interesseert me daarnaast ook niet. De auto moet rijden en dat is alles. Als ik daarvoor iemand moet invliegen om hem te tunen, zo zij het...
Het liefst had ik een HKS V-Pro, maar daar kun je zelf niets aan veranderen (alleen een klein groepje licensed tuners heeft toegang tot de software) en die kost $5000. Titan motorsports is trouwens bezig om een Motec standalone voor de Supra op de markt te brengen dus ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
Ze kunnen op verschillende wijze bevestigd worden. Als ze onder een hoek van minder dan 20 graden naar de vloer kunnen, mag dit ook op 1 punt gebeuren, geen probleem. Het originele bevestigingspunt bevindt zich echter kort achter de stoel en haalt die hoek dus niet. Een harness bar zou mogen, dan zou de gordel route afhangen van de afstand tussen de stoel en de harness bar. Als deze beperkt is (minder dan 500mm), dan moeten de gordels gekruist worden (zo snijden ze niet in je nek bij een impact). Bij een grotere afstand hoeft dit niet, maar meer dan 2000mm afstand is ook niet aan te raden (heb je wel een grote wagen voor nodigquote:Op maandag 26 juni 2006 02:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Vond ik ook al... ik heb een paar dagen nog een soortgelijk topic op supraforums gelezen. Zulke gordels moeten volgens mij aan een harness bar recht achter de stoelen bevestigd, maar goed zeker weten doe ik het ook niet.
Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:45 schreef Five_Aces het volgende:
Meneer Moraalridder heeft anders wel gelijk
Als je dan toch zulke stoelen en harnassen neemt doe het dan goed en niet alleen om de poser uit te hangen.
.....
Maar zoals je ze nu hebt laten monteren zijn ze dus niet functioneel, maak er eens een goede foto van als je wil.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:
[..]
Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Hij komt niet meteen met dat vooroordeel, hij komt daarmee nadat Ian hier post dat de veiligheid niet belangrijk is.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:
[..]
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Zoals ik bij Ian al aangaf, zou ik het even bij iemand met veel ervaring in de autosport (bijvoorbeeld Biesheuvel) controleren. Die kerels willen je altijd helpen en doen alle technische keuringen op dit gebied. Zoals de foto's er nu uitzien zou ik me ernstig zorgen maken.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:
[..]
Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Houd maar op joh.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zoals ik bij Ian al aangaf, zou ik het even bij iemand met veel ervaring in de autosport (bijvoorbeeld Biesheuvel) controleren. Die kerels willen je altijd helpen en doen alle technische keuringen op dit gebied. Zoals de foto's er nu uitzien zou ik me ernstig zorgen maken.
* NoComment reageert ook maar eens..quote:Op maandag 26 juni 2006 08:35 schreef noidea het volgende:
Ian kap nou met m'n hele topic naar beneden te halen........vermoeiende vent dat je bent.
Ook die hoeken? Aangezien Schorth op hun site (zie mijn eerdere link) zelf al anders aan geeft en alle FIA regels dit ook niet zouden toestaan? Dan zitten wij blijkbaar verkeerd, sorry.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:25 schreef Edwin_S het volgende:
Laten we zeggen dat IK de handleiding heb gelezen, en dat deze installatie geheel volgens de boekjes is gedaan.
Ok, lengte ga ik wel vanuit dat het goed is. Het is alleen enorm ongebruikelijk en als je de mechanica, FIA regels en Schroth site bekijkt imho gevaarlijk. Maar goed, accepté.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:59 schreef Edwin_S het volgende:
Ja, ook die hoeken. De gordels zijn niet even lang. Ze zitten perfect zo.
Kan je Estolan niet even wat beter onder de duim houden danquote:Op maandag 26 juni 2006 15:02 schreef noidea het volgende:
@Tjabbo: de tips worden wel door mij gewaardeerd, het is toch mijn veiligheid waar het hier over gaat, niet die van Estolan.
@NoComment: mijn opmerking was voor Ian/Estolan bedoeld, hem vind ik zo af en toe vermoeiend.
Daar gingen we volgen mij al vanuitquote:Op maandag 26 juni 2006 15:02 schreef noidea het volgende:
@Tjabbo: de tips worden wel door mij gewaardeerd, het is toch mijn veiligheid waar het hier over gaat, niet die van Estolan.
Dat zou heel cool zijn, ben er namelijk echt benieuwd naar!quote:Op maandag 26 juni 2006 15:29 schreef Edwin_S het volgende:
Als ik eraan denk kan ik morgen wel een foto nemen van de handleiding waarin staat welke punten in de auto gebruikt kunnen/mogen worden om de gordelspanner op te bevestigen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren
jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
quote:Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren
jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
quote:Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren
jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
quote:Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren
jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
Nee, die franse meuk is lekker! en ik kan het weten nuquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:36 schreef -Muse- het volgende:
Haha echt he, geweldig gewoon, die jappaners
Voor de 393636393076630639½e keer.... dit topic gaat niet over jou.....quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:44 schreef Estolan het volgende:
Ja ok, Jappen tot 1998 dande rest begint te zuigen,
maar ik heb alleen maar een jappen bak, geen duitser, dus zou niet weten hoe ik kennis moet hebben van andere wagens, daar sleutel ik niet aan
Alleen maar 200SX-en en Supra's
Jij ook, ouwe relnichtquote:
Dankzij Supra.nl zeker?quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:43 schreef Estolan het volgende:
Moeten ze mij maar niks vragen
maar is goed,
de auto gaat vrijdag naar iemand die dan zaterdag een dorpel erin last zodat hij door de APK kan
Estolan lokt het ook maar een beeetje uit natuurlijk. Geef die drol(letje) eens een roei johquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:20 schreef noidea het volgende:
Ja als het zo door gaat kan het topic wel helemaal dicht natuurlijk, lekkere onzin hier.
haha ja een beetje maar, als ik hem weer zie verkoop ik em een rotschop.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:40 schreef Hugster het volgende:
[..]
Estolan lokt het ook maar een beeetje uit natuurlijk. Geef die drol(letje) eens een roei joh
sorryquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:20 schreef noidea het volgende:
Ja als het zo door gaat kan het topic wel helemaal dicht natuurlijk, lekkere onzin hier.
film dat ook meteen danquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:41 schreef noidea het volgende:
[..]
haha ja een beetje maar, als ik hem weer zie verkoop ik em een rotschop.
Is goed zal ik filmen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
sorry![]()
post nog wat foto's en filmpjes dan![]()
[..]
film dat ook meteen dan
De bodem heeft ook wat zwakke plekken, las ik op supras.nl.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:44 schreef noidea het volgende:
[..]
Is goed zal ik filmen.
Foto's en filmpjes van de auto zal ik zo snel mogelijk proberen te maken, hij moet dus eerst gelast worden, daarna kan het dus pas.
Ja bodem en dorpel die verroest zijn, dorpel is wel apk afkeur de rest niet geloof ik.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
De bodem heeft ook wat zwakke plekken, las ik op supras.nl.
Dat is geen APK afkeur?
Wel balen dat bijna alles "af" is en je nu nog even snel een dorpel en de bodem moet verlassen
Gelukkig dat het een beetje snel gaat, wat moet er nog aan gebeuren voordat de 200sx helemaal klaar is?quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:06 schreef noidea het volgende:
[..]
Ja bodem en dorpel die verroest zijn, dorpel is wel apk afkeur de rest niet geloof ik.
Tis idd kut dat alles bijna klaar is en dan toch net dit weer, maar goed wordt wel snel gefixt gelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |