Jaja het werk is begonnen
![]()
Hier volgen alvast wat foto's van opbouw blok + Sensoren
![]()
Hier is het verschil te zien tussen de oliefilterhouders van een SR20 met en zonder VVT (Variable valve timing)
De onderste is de non VVT, wat bij het blok hoort wat we aan bouwen zijn.
Probleem daarmee was dat de oliedruk sensor niet pastte.
Nouja, het pastte wel, zoals je hier kunt zien:
![]()
Maar daarna pastte de startmotor niet meer :-?
Vervolgens dus de plaat van de VVT bekeken, en die was heel anders van design met een schuin geplaatste oliedruk schakelaar. Ideaal voor de oliedruk sensor, die hierdoor naast het oliefilter kon, en de kleine oliedruk schakelaar aan de kant van de startmotor. Het past nu allemaal wel, maar is erg krap
![]()
![]()
Hier zie je dus de schuin gemonteerde oliedruk sensor.
![]()
Gaatje geboord in het uitlaatspruitstuk voor de EGT sensor.
![]()
Hier 1 van de kachelslangen met een aansluitpunt voor de water return van de turbo. Deze hebben we niet meer nodig omdat we de turbo van het VVT blok gebruiken, en deze turbo heeft de water return leiding op het waterhuis aan de voorzijde van het blok zitten. Die pijpje met dus worden afgedopt, wat ik dus ook hebben gedaan. en meteen de leiding wat schoongemaakt zodat er minder kans op waterlekkage is. (zie onder
![]()
)
![]()
![]()
Dit blok heeft al eens een olietemp sensor gemonteerd gehad in de oliepan, daar heb ik dus weer een sensor in gedaan, nadat ik het schroefdraad heb moeten repareren omdat er voor het transport een of andere bout in gejaagd was met een totaal ander schroefdraad :evil:
![]()
Hier het thermostaathuis, met een bung erop gelast. hier moet nog een watertemp sensortje in.
[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2005 21:32:09 ]