abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39234959
Maargoed, alsnog, ik ga geen systeem aanschaffen als ik niemand in mn directe omgeving ken die er weldegelijk verstand van heeft.

Zelfde is waarom ik voor een Supra motor kies IPV een RB26DETT voor mijn swap

En bij suprasport liggen er genoeg op voorraad, weer een groot voordeel, en hij heeft een certificaat van AEM, en ik ken geen andere mensen die dat hebben, of een MOTEC systeem kunnen mappen. Dus waarom zou ik dan niet voor AEM kiezen?
pi_39235022
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:36 schreef StefanP het volgende:
Laten we niet over Motec en AEM gaan ruzien? Ze doen allebei hetzelfde en hebben voor- en nadelen. Titan, SP, WOTM en dergelijke rijden allemaal met een AEM en dat zijn echt geen kleine jongens. In de domestics wereld (en zo te horen ook de rally) wordt de motec meer gebruikt.

Chippen is niet te doen. Ik haat dat woord. Het wordt door sjonnies en huisvaders gebruikt die hun golfje sneller willen maken, terwijl de winst misschien 1pk is. Serieuze winst haal je alleen door piggybacks of een standalone.

Trouwens, de AEM maps mag iedereen zelf aanpassen. Tuning is sowieso iets waar je geen garantie op krijgt, ook al geef je 10000 euro uit. Zodra je de tuner uit rijdt, heb je al pech als iets breekt. Er zijn te veel variabelen, de stress op onderdelen is te hoog en het is niet te doen om daar garantie op te geven. Of Arnout de map nou maakt of jijzelf, AEM vergoedt geen cent als er iets stuk gaat. Die beperking van AEM zou ik me dan ook weinig van aantrekken (toch zou ik het niet zelf doen).
Eens, maar met chippen heb ik het dan niet over de standaard chipjes, waar je echt geen donder aan hebt. Na het upgraden van andere zaken is het prima om een custom chip erin te pluggen, zeker als je die andere opties niet nodig hebt. Ik begrijp je afkeer, maar het kan nuttig zijn (heb het zelf nog nooit gebruikt, btw)

De discussie tussen AEM, DTA, MOTEC etc... is inderdaad iets te oud. Blijkbaar hechten we allemaal toch waarde aan het oordeel van de massa, want de verschillende wereldjes hebben allemaal hun eigen voorkeur. Dit terwijl de producten toch vrij vergelijkbaar zijn...

En inderdaad, het map verhaal zuigt Estolan uit zijn lolllie.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39235076
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:37 schreef Estolan het volgende:

Maar ok, Je hebt mij alleen nog niet wijs gemaakt waarom MOTEC dan ineens Zo Veel Beter is dan een AEM systeem. En jij hebt het steeds over Chip bakken, en nu kom je erachter dat we veel meer opties gebruiken, dus zeg je ineens dat ik wel gelijk heb

mmmm en dat al binnen 1 uur, Nice
Ik kwam er precies 31 minuten geleden al mee, je las er overheen. Toen kwam jij namelijk met al je wensen op de proppen en kon ik eindelijk zien wat je echt wilde...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39235081
Btw, als laatste ( aangezien ik ga douchen )

De Eigenaar oftewel Noidea zelf, heeft voor de optie gekozen, en is er tot op heden tevreden met zijn huidige setup, en zover ik weet ook tevreden over de Kennis en Ervaring bij Supras. Want dat is tot op heden nog wel 1 vd bedrijven waar Wel zeer snelle Rides vandaan komen, die toch op elk groot event aanwezig zijn en snelle tijden rijden en dan weer tevens rijdend naar huis gaan.

Dus als de klant tevreden is, wie zijn jullie dan om daar over te oordelen, Eerst informatie vergaren, dan pas concluderen.

i'm off



Ps. ik maak weinig opmerkingen ik leg alleen uit Waarom er bepaalde dingen gedaan zijn en waarom ik / noidea ergens voor gekozen heeft, maar jij praat over het Bakken van Chips, en dat je naar MOTEC moet, en alles zelf moet doen, anders is het lomp etc, dat klinkt nogal Sjonnie achtig.

Ps2. Geen offtopic over andermans Rides, daar is dit topic niet voor bedoeld

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 00:52:32 ]
pi_39235279
Ik oordeel nergens over dit project of supras.nl. Ik oordeel over wat gekke opmerkingen van jou en geef wat tips mbt de gordels.

StefanP, draait jouw nieuwe ook op AEM en hoe bevalt dat?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39235447
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:44 schreef Estolan het volgende:
Btw, als laatste ( aangezien ik ga douchen )

De Eigenaar oftewel Noidea zelf, heeft voor de optie gekozen, en is er tot op heden tevreden met zijn huidige setup, en zover ik weet ook tevreden over de Kennis en Ervaring bij Supras. Want dat is tot op heden nog wel 1 vd bedrijven waar Wel zeer snelle Rides vandaan komen, die toch op elk groot event aanwezig zijn en snelle tijden rijden en dan weer tevens rijdend naar huis gaan.

Dus als de klant tevreden is, wie zijn jullie dan om daar over te oordelen, Eerst informatie vergaren, dan pas concluderen.

i'm off

ahum waar ook al de nodige motoren geploft (zowiezo 3x een 2jx) zijn en een nissan met een vrij dikke t88 die maar 14 sec op de 1/4 mijl rijd......
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_39235459
Geen 2JZ gaar gegaan hoor, de 2 MK4's hebben zeer nette tijden gereden

en de Niksan is niet door Arnout gebouwd en was wel de ENIGE aanwezig, van alle praatjesmakers die zeiden dat ze sneller waren. Die waren er niet


EDIT POST HIERBOVEN


OFFTOPIC HOUD NU OP!!

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 00:54:14 ]
pi_39235514
Ik dacht dat je weg was. Geef die link naar die site van Schroth over de gordels even, dit wil ik serieus graag even bekijken voor een ander doel...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39235538
Ga lekker maar Googlelen als je zo'n kenner bent, weet je het wel te vinden
pi_39235607
Estolan wordt tegengesproken en meneer is gelijk pissig
pi_39235664
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:54 schreef Estolan het volgende:
Ga lekker maar Googlelen als je zo'n kenner bent, weet je het wel te vinden
Bedankt voor je behulpzaamheid, had je dit ook weer uit je duim gezogen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 26 juni 2006 @ 00:58:48 #212
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_39235684
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:12 schreef noidea het volgende:
Met af en toe sprinten, trackdays en stoplichtsprintjes, DUH
Je hebt niet voor niks RWD. DRIFTEN MET DIE BAK!!!
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_39235689
Ghehe neuh hoor, ik vermaak me altijd wel in een Vlam topic. mij krijg je niet pissig Maarja het is gewoon niet waar wat ThaFreak zei, en Drive-R wilt erg veel duidelijk maken, maar komt hij beetje laat mee als de auto al klaar is ( aangezien hij het al maanden volgde ), en hij kan ook niet onderbouwen Waarom. Het enige wat hij kan zeggen ( op het laatst )
quote:
De discussie tussen AEM, DTA, MOTEC etc... is inderdaad iets te oud. Blijkbaar hechten we allemaal toch waarde aan het oordeel van de massa, want de verschillende wereldjes hebben allemaal hun eigen voorkeur. Dit terwijl de producten toch vrij vergelijkbaar zijn...
en daar ging het om.
pi_39235703
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Bedankt voor je behulpzaamheid, had je dit ook weer uit je duim gezogen?
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeft
pi_39235719
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:58 schreef GSi het volgende:

[..]

Je hebt niet voor niks RWD. DRIFTEN MET DIE BAK!!!
zou heus wel gedaan worden, maar word voornamelijk Daily Driver
pi_39235734
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:59 schreef Estolan het volgende:
Ghehe neuh hoor, ik vermaak me altijd wel in een Vlam topic. mij krijg je niet pissig
Dat merken we

Geef die link nou, of was het echt allemaal poep?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39235757
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeft

leuk dat je dat merkt, ik heb nergens last van ik blijf gezellig mee kletsen

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 01:02:15 ]
pi_39235884
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:52 schreef Estolan het volgende:
Geen 2JZ gaar gegaan hoor, de 2 MK4's hebben zeer nette tijden gereden

en de Niksan is niet door Arnout gebouwd en was wel de ENIGE aanwezig, van alle praatjesmakers die zeiden dat ze sneller waren. Die waren er niet


EDIT POST HIERBOVEN


OFFTOPIC HOUD NU OP!!
nette tijden zeker, maar tijden wat een crx met turbo evenaart op zandvoort was dat volgens mij

de motor van nick is volgens mij 2x geploft en die van markus ook een keer waardoor die gelijk voor een stroker kit is gegaan! Tis maar dat de topics er niet meer opstaan door een crash van supras.nl anders had ik ze er nog bij gezocht! Op supraforums staat overigens nog wel het een en anders dus kan dat eventueel nog wel quoten als je het nog steeds blijft ontkennen

maar als de mannan van supras.nl zoooooo goed zijn waarom hebben ze de nissan nog niet gefixed dan?? Moet dan toch een makkie zijn he!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_39236001
Waarom? die rijd toch? denk eerder dat het MK2 project meer prio heeft

en beide Rides zijn niet gaar gegaan op het circuit, maar op de weg, door hele andere omstandigheden.

en beide reden snelle tijden, nick snelste vd dag toen, en markus kon sneller, maar die reed op straatbanden en had zn wagen net terug.

Ps. een motor zelf bouwen of er 1 compleet krijgen, is wel erg anders
pi_39236239
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:00 schreef Estolan het volgende:
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeft

leuk dat je dat merkt, ik heb nergens last van ik blijf gezellig mee kletsen
Ik zou in dat geval zelf even de Schorth site bekijken. Volgens hun installatie regels mogen ze onder maximaal 20 graden naar beneden lopen en moeten ze recht naar achter lopen (zoals iedereen die dit eerder gedaan heeft zou moeten weten). Die van jullie lopen ten eerste te strak naar beneden, dit betekent dat je bij een crash omlaag wordt getrokken. Daarnaast zit het bevestigingspunt naar het midden van de wagen, wat betekent dat je ook naar het midden van de wagen wordt getrokken.

Kijk er alsjeblief naar, je wilt er echt niet na een ongeluk pas achter komen. Ik ken mensen in de rallysport die voor hun leven getekend zijn door het verkeerd gebruik van de gordels... Oh, je mag de gordels ook gewoon over een horizontale bar laten lopen. Kijk op de site voor voorbeelden

http://www.schroth.com/installation-instructions/en/index.html

EDIT: Aangezien Schroth ook gewoon FIA richtlijnen volgt, zou je eigenlijk even het autosport jaarboek erbij moeten pakken. Hier staan alle regels in. Hier hoef je natuurlijk niet aan te voldoen, maar dan weet je wel wat veilig is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39236412
Zoals ik al zei: de foto is ook schuin genomen, het valt allemaal wel mee

En alsof je met een crash schuin naar achter word getrokken, volgens mij beweeg je toch echt naar voren en houden je riemen je tegen. en alsnog, als je in zo'n harde crash bevind, denk ik niet dat dat het echte probleem zou zijn, eerder je benen en armen

en WTF interesseer jij je of iemand zich te pletter rijd?

Weer een moraalridder aanwezig?

Als je echt veilig wilt zijn? Ga dan geen auto's tunen en koop een Volvo XC90
pi_39236421
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:09 schreef Estolan het volgende:
Waarom? die rijd toch? denk eerder dat het MK2 project meer prio heeft

en beide Rides zijn niet gaar gegaan op het circuit, maar op de weg, door hele andere omstandigheden.

en beide reden snelle tijden, nick snelste vd dag toen, en markus kon sneller, maar die reed op straatbanden en had zn wagen net terug.

Ps. een motor zelf bouwen of er 1 compleet krijgen, is wel erg anders
waarom, omdat een stock GTR nog sneller gaat
aaaaaaah dus toch wel gaar gegaan overigens maakt het niets uit waar ze gaar zijn gegaan

maar verder zijn ze op supras.nl wel goed bezig idd en verstand zit er zeker......hou er alleen van om alle feiten weer te geven
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_39236646
Er bestaan geen voertuigen die niet stuk gaan, DUH, dat zeg ik ook niet, maar ze gaan iig niet kapot op de strip, of voordat ze er naar toe gaan. Ze staan er wel elke keer. Rijdend heen, snelste tijd en rijdend terug.

En die Skyline is een verhaal apart, Rev-limiter stond op 7000RPM ( omdat arnout hem heel wilt laten ) en waarschijnlijk komt het vermogen pas rochting de 10.000RPM. Maar als nog, dat is ook gewoon een auto die rijd, en niet zoals menig Subaru die altijd stil staan en niet op de strip aanwezi zijn

Dat bedoelde ik er meer mee.

Auto's van klanten rijden snel, je eigen ride is minder belangrijk


Ps. op die site staat ( zover ik het 123 kan vinden ) niks over de montage achter, wel van de zijkant etc.

Maar als nog, het zit zga achter de stoel, op de originele montageplek vd oude gordel, en volgens de handleiding moet hij daar ook komen bij een 200SX S13, verder kan je er weinig aan doen

En denk dat die 4Pods Rotora's ook wel helpen een crash te voorkomen
pi_39236676
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:20 schreef Estolan het volgende:
Zoals ik al zei: de foto is ook schuin genomen, het valt allemaal wel mee

En alsof je met een crash schuin naar achter word getrokken, volgens mij beweeg je toch echt naar voren en houden je riemen je tegen. en alsnog, als je in zo'n harde crash bevind, denk ik niet dat dat het echte probleem zou zijn, eerder je benen en armen

en WTF interesseer jij je of iemand zich te pletter rijd?

Weer een moraalridder aanwezig?

Als je echt veilig wilt zijn? Ga dan geen auto's tunen en koop een Volvo XC90
Het lijkt me alleen dat je een goede wagen wilt bouwen. Het is niet zo lastig om gordels veilig te installeren, doe het dan ook gewoon. En doe niet zo stoer over veiligheid, ik weet hoe het is om mensen te zien sterven in de autosport, ik heb het twee keer mogen meemaken. We doen allemaal liever ons best om in ieder geval zo veilig mogelijk te werk te gaan.

Als je even de moeite neemt om mijn link te volgen, kun je zien dat ze heel precies uitleggen waar die 20 graden regel bijvoorbeeld voor bedoeld is. Als je naar voren gelanceerd wordt, komen je schouders gordels strak te staan. Door de grote hoek wordt je naar beneden getrokken en door de schuine plaatsing naar links. Beide zijn gevaarlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39236739
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:28 schreef Estolan het volgende:


Ps. op die site staat ( zover ik het 123 kan vinden ) niks over de montage achter, wel van de zijkant etc.

Maar als nog, het zit zga achter de stoel, op de originele montageplek vd oude gordel, en volgens de handleiding moet hij daar ook komen bij een 200SX S13, verder kan je er weinig aan doen

En denk dat die 4Pods Rotora's ook wel helpen een crash te voorkomen
Beter lezen, het staat er echt overduidelijk. Maar goed, ook in elke andere handleiding zul je dit terugvinden. Heb je die handleiding wel zelf gezien? Anders zou ik die nog even inkijken. Ik loop je hier niet af te zeiken, maar het lijkt me nogmaals top om je project zo netjes mogelijk te doen.

En dat van je remmen is natuurlijk naief, je hoeft de crash niet zelf te veroorzaken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39236779
Ja en er staat niks bij over montage van het Rolsysteem

En ook niet waar hij gemonteerd moet worden bij deze auto

en Oeh hij heeft mensen zien sterven, boeiend

Het zit goed gemonteerd, hij heeft goede remmen, ABS, LSD, Tein Coils, als het dan toch nog fout gaat, Ach tja JAMMER DAN!

dan is het toch echt een menselijke fout, en dan moet je maar hopen dat het goed gaat.


Check anders de Crash foto's van mijn eigen auto, Daar kwamen noidea en ik ook uit zonder schrammetje, en dat waren de stock gordels en stoelen, met een gangetje van 160-180 km/h
pi_39236791
Ik heb de gordels niet gemonteerd hoor ik heb ze alleen nu 1x aangehad
pi_39236886
Stock gordels en stoelen zijn stukken veiliger dan verkeerd gemonteerde upgrades. Als de hele veiligheid je verder niet boeit, prima.

Lees die site nou maar, het staat er wel, voor het roll system gelden dezelfde regels en het is voor elke wagen hetzelfde (logisch).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39236963
Meneer Moraalridder is er echt LOL

De stock stoelen van een 200SX zuigen heel erg, totaal geen ondersteuning aan de zijkant, je glijd er zo van af onder het driften. Stock remmen zuigen al helemaal!

En ze zijn goed gemonteerd, zou ook niet snappen hoe je dat kan zien vanuit zo'n foto, maar jij bent de kenner

Maak je niet zo druk man, alsof de gene die ze erin gezet heeft er geen verstand van heeft ofzo
pi_39237096
Laat maar. Ik begrijp dat je wel eens bij Biesheuvel komt toch? Vraag het volgende keer anders even snel aan hen, zij hebben echt al honderden wagen gebouwd en doen de keuringen van veel evenementen op Zandvoort en alle rally's in Nederland. Ik bedoel, je gelooft mij niet, de producent van je gordels niet, misschien hen dan wel?

PS: Moraalridder, wellicht wel. Maar zoals ik al zei, als het jou niet boeit.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39237156
Ik ben er 2x is geweest, verder nooit. En ik geloof de gene die ze gemonteerd heeft, dat is de specialist. Je kan niet uit deze foto zien hoe de gordel zit, aangezien hij schuin genomen is.

en je maakt je al 2 pagina's druk om een positie van een gordel, en dat om 01.45uur. Alsof het jou leven is, maak je niet druk. Als er iemand dood gaat ben jij het toch niet, So What?

Ik vertrouw mijn standaard gordels ook niet, geen id of die nog goed zijn, word dat ooit gecontroleerd ( op een juiste manier ) voor de APK? Neuh dat denk ik niet. Waarom maak jij je dan nu ineens druk. Menig Tunings project op Fok! gaat alleen over vermogen, en niet over goede stoelen, gordels, remmen, vering etc. Ga daar is klagen, aangezien dat de Dommere mensen zijn op dit Forum
pi_39237179
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:49 schreef Estolan het volgende:
Ga daar is klagen, aangezien dat de Dommere mensen zijn op dit Forum
No my friend, that would be you...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39237206
Hoezo, ik heb er weinig aan gedaan. Ik monteer in mn eigen wagen ook nog is een Rolkooi

Post 232 alweer, gaat snel als er weer een moraal-kaffer bezig is, over zaken die hij niet in het echt gezien heeft LOL

btw, vriend? tuurlijk

KAFFER!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 01:53:07 ]
pi_39237257
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:52 schreef Estolan het volgende:
Hoezo, ik heb er weinig aan gedaan. Ik monteer in mn eigen wagen ook nog is een Rolkooi

Post 232 alweer, gaat snel als er weer een moraal-kaffer bezig is, over zaken die hij niet in het echt gezien heeft LOL

btw, vriend? tuurlijk

KAFFER!
Ik heb ze in ieder geval vaker gezien, gebouwd en gebruikt. Jij leest met een harde plasser verhaaltjes en denkt er ook iets over te weten. Ik ben blij dat ze je bij supra.nl precies doorhebben, ik krijg steeds meer vertrouwen in ze...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39237297
Hoezo geloof jij alle crap die er over mij gepost word??

Het was een vlam topic over mij die niet serieus genomen werd, aangezien de meeste gasten ook lekker aan het ouwehoeren waren over dingen die ze niet wisten

Leuk dat iedereen dat geloofd LOL

En wat heeft dat met dit te maken? ik heb amper iets met dit project te maken behalve dat ik noidea ken en de foto's maak

dus brabbel niet zo veel, Top-Kaffer vd avond
  maandag 26 juni 2006 @ 02:43:58 #236
46960 StefanP
polemicist
pi_39237754
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:48 schreef Drive-r het volgende:
Ik oordeel nergens over dit project of supras.nl. Ik oordeel over wat gekke opmerkingen van jou en geef wat tips mbt de gordels.

StefanP, draait jouw nieuwe ook op AEM en hoe bevalt dat?
Ja... niets over te klagen, maar ik weet er ook weinig vanaf. Hij start goed, idlet goed en loopt goed. Daarbuiten heb ik er zelf geen verstand van, ik ga niet doen alsof ik zelf een tuner ben. Ik rijd liever in de auto Ik heb m'n laptop aangesloten en wat rondgekeken maar ik snap er niets van. Ik wil die tijd ook niet investeren, het interesseert me daarnaast ook niet. De auto moet rijden en dat is alles. Als ik daarvoor iemand moet invliegen om hem te tunen, zo zij het...

Het liefst had ik een HKS V-Pro, maar daar kun je zelf niets aan veranderen (alleen een klein groepje licensed tuners heeft toegang tot de software) en die kost $5000. Titan motorsports is trouwens bezig om een Motec standalone voor de Supra op de markt te brengen dus ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
quote:
Kijk er alsjeblief naar, je wilt er echt niet na een ongeluk pas achter komen. Ik ken mensen in de rallysport die voor hun leven getekend zijn door het verkeerd gebruik van de gordels... Oh, je mag de gordels ook gewoon over een horizontale bar laten lopen. Kijk op de site voor voorbeelden
Vond ik ook al... ik heb een paar dagen nog een soortgelijk topic op supraforums gelezen. Zulke gordels moeten volgens mij aan een harness bar recht achter de stoelen bevestigd, maar goed zeker weten doe ik het ook niet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39237825
quote:
Op maandag 26 juni 2006 02:43 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja... niets over te klagen, maar ik weet er ook weinig vanaf. Hij start goed, idlet goed en loopt goed. Daarbuiten heb ik er zelf geen verstand van, ik ga niet doen alsof ik zelf een tuner ben. Ik rijd liever in de auto Ik heb m'n laptop aangesloten en wat rondgekeken maar ik snap er niets van. Ik wil die tijd ook niet investeren, het interesseert me daarnaast ook niet. De auto moet rijden en dat is alles. Als ik daarvoor iemand moet invliegen om hem te tunen, zo zij het...

Het liefst had ik een HKS V-Pro, maar daar kun je zelf niets aan veranderen (alleen een klein groepje licensed tuners heeft toegang tot de software) en die kost $5000. Titan motorsports is trouwens bezig om een Motec standalone voor de Supra op de markt te brengen dus ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
Begrepen. Ooit op de TuDelft nog een klein onderzoekje gedaan naar het gedrag van injectoren en de manier waarop ze gemapped werd. Nadien altijd wat interesse blijven houden, kwam natuurlijk af en toe ook wel van pas bij het opbouwen. Wil op termijn in mijn eigen wagen wel MOTEC bouwen, maar dat zit er voorlopig met nieuwe baan e.d. qua tijd niet in. Wellicht dat ik het in Engeland laat doen, daar zit toevallig nog een specialist ook.

Wat je trouwens wel eens zou kunnen vragen aan je tuner is de mogelijkheid van verschillende maps. Er is een standalone van Motec voor de integrale met verschillende maps onder een simpele schakeling in je dashboard. Denk aan schakelingen voor verschillende temperaturen (hoewel dit normaal door AEM geregeld zou moeten worden), maar ook voor stadsverkeer, warm rijden van de turbo, brandstofbesparing (in een supra ) of voor de dragstrip. Verder is het vogelen met traction control ook erg grappig, hoewel weinig mensen hier ooit gebruik van maken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39237883
quote:
Op maandag 26 juni 2006 02:43 schreef StefanP het volgende:

[..]

Vond ik ook al... ik heb een paar dagen nog een soortgelijk topic op supraforums gelezen. Zulke gordels moeten volgens mij aan een harness bar recht achter de stoelen bevestigd, maar goed zeker weten doe ik het ook niet.
Ze kunnen op verschillende wijze bevestigd worden. Als ze onder een hoek van minder dan 20 graden naar de vloer kunnen, mag dit ook op 1 punt gebeuren, geen probleem. Het originele bevestigingspunt bevindt zich echter kort achter de stoel en haalt die hoek dus niet. Een harness bar zou mogen, dan zou de gordel route afhangen van de afstand tussen de stoel en de harness bar. Als deze beperkt is (minder dan 500mm), dan moeten de gordels gekruist worden (zo snijden ze niet in je nek bij een impact). Bij een grotere afstand hoeft dit niet, maar meer dan 2000mm afstand is ook niet aan te raden (heb je wel een grote wagen voor nodig ).

Ik heb enkel wagens met gordels over de harness bar (in alle gevallen was dit deel van de rolkooi) gehad. Vaak lieten we de kooien op maat bouwen bij Biesheuvel en er speciaal een harness bar bij lassen. Met name die neerwaartse hoek is lastig anders te verkrijgen in compacte wagens, in de supra zou het wel moeten lukken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39239355
Ian kap nou met m'n hele topic naar beneden te halen........vermoeiende vent dat je bent.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  maandag 26 juni 2006 @ 09:45:56 #240
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_39240334
Meneer Moraalridder heeft anders wel gelijk

Als je dan toch zulke stoelen en harnassen neemt doe het dan goed en niet alleen om de poser uit te hangen.

Verder is een AEM systeem leuk, Motec ook, maar de fabrieks ECU's van oa Siemens zijn bijna 10 keer zo geavanceerd, vooral tegenwoordig. Probleem met de tuners is alleen dat ze er vaak niet in komen omdat de meeste ECU's beveiligd zijn. Zij gaan dan voor een AEM of TEC3 omdat ze meer controle over het systeem krijgen. Vooral bij modere motoren is het een drama, dingen als nokkenasverstelling is vaak een heel gedoe om goed aan de praat te krijgen op zo'n systeem.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_39243030
quote:
Op maandag 26 juni 2006 09:45 schreef Five_Aces het volgende:
Meneer Moraalridder heeft anders wel gelijk

Als je dan toch zulke stoelen en harnassen neemt doe het dan goed en niet alleen om de poser uit te hangen.

.....
Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_39243472
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:

[..]

Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Maar zoals je ze nu hebt laten monteren zijn ze dus niet functioneel, maak er eens een goede foto van als je wil.
pi_39243557
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:

[..]

Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Hij komt niet meteen met dat vooroordeel, hij komt daarmee nadat Ian hier post dat de veiligheid niet belangrijk is.

Waardoor de gordels dus indirect als "poser objects" gezien kunnen worden
pi_39244027
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:

[..]

Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Zoals ik bij Ian al aangaf, zou ik het even bij iemand met veel ervaring in de autosport (bijvoorbeeld Biesheuvel) controleren. Die kerels willen je altijd helpen en doen alle technische keuringen op dit gebied. Zoals de foto's er nu uitzien zou ik me ernstig zorgen maken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 26 juni 2006 @ 13:56:17 #245
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_39248220
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zoals ik bij Ian al aangaf, zou ik het even bij iemand met veel ervaring in de autosport (bijvoorbeeld Biesheuvel) controleren. Die kerels willen je altijd helpen en doen alle technische keuringen op dit gebied. Zoals de foto's er nu uitzien zou ik me ernstig zorgen maken.
Houd maar op joh.
Aangeboden diensten (of tips in deze) worden zelden gewaardeerd.

Zoiets moet eerst flink mis gaan.
Maar bedankt voor de info. Als ik ooit zoiets in mijn suup ga hangen zal ik zeker deze regels eens weer nalezen.
  maandag 26 juni 2006 @ 14:17:17 #246
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_39249132
quote:
Op maandag 26 juni 2006 08:35 schreef noidea het volgende:
Ian kap nou met m'n hele topic naar beneden te halen........vermoeiende vent dat je bent.
* NoComment reageert ook maar eens..

Hij is dan misschien wel aan het zeuren, maar hij heeft zeker wel een punt. Over de hoek waarin het gemonteerd is kan ik weinig zeggen aangezien de foto's uit een onhandige hoek zijn genomen, maar het bevestigingspunt dat niet recht achter de stoel zit lijkt me niet echt een goed idee. En nu niet zeggen 'ik heb ze toch niet nodig', want dat kun je van een helm ook zeggen totdat je een keer op je plaat gaat en denkt: 'mooi dat ik em op had'

Verder wel een erg mooi projectje, jammer dat ik geen plaat / tijd / geld heb om zoiets te doen...
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 26 juni 2006 @ 14:25:30 #247
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_39249414
Laten we zeggen dat IK de handleiding heb gelezen, en dat deze installatie geheel volgens de boekjes is gedaan.
1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
pi_39250258
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:25 schreef Edwin_S het volgende:
Laten we zeggen dat IK de handleiding heb gelezen, en dat deze installatie geheel volgens de boekjes is gedaan.
Ook die hoeken? Aangezien Schorth op hun site (zie mijn eerdere link) zelf al anders aan geeft en alle FIA regels dit ook niet zouden toestaan? Dan zitten wij blijkbaar verkeerd, sorry.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 26 juni 2006 @ 14:59:54 #249
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_39250718
Ja, ook die hoeken. De gordels zijn niet even lang. Ze zitten perfect zo.
1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
pi_39250799
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:59 schreef Edwin_S het volgende:
Ja, ook die hoeken. De gordels zijn niet even lang. Ze zitten perfect zo.
Ok, lengte ga ik wel vanuit dat het goed is. Het is alleen enorm ongebruikelijk en als je de mechanica, FIA regels en Schroth site bekijkt imho gevaarlijk. Maar goed, accepté.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39250830
@Tjabbo: de tips worden wel door mij gewaardeerd, het is toch mijn veiligheid waar het hier over gaat, niet die van Estolan.

@NoComment: mijn opmerking was voor Ian/Estolan bedoeld, hem vind ik zo af en toe vermoeiend.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  maandag 26 juni 2006 @ 15:11:41 #252
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_39251077
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:02 schreef noidea het volgende:
@Tjabbo: de tips worden wel door mij gewaardeerd, het is toch mijn veiligheid waar het hier over gaat, niet die van Estolan.

@NoComment: mijn opmerking was voor Ian/Estolan bedoeld, hem vind ik zo af en toe vermoeiend.
Kan je Estolan niet even wat beter onder de duim houden dan
Want mensen kinderen, wat is dat een eigenwijs vervelend stuk vreten

Als het mijn auto zou zijn, en hij het knechtje/vriend is wat aan mijn auto "meehelpt", en hij op zo'n manier post dan had ik het wel geweten
  maandag 26 juni 2006 @ 15:13:46 #253
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39251135
En ik maar denken dat jullie vriendjes waren
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39251337
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:02 schreef noidea het volgende:
@Tjabbo: de tips worden wel door mij gewaardeerd, het is toch mijn veiligheid waar het hier over gaat, niet die van Estolan.
Daar gingen we volgen mij al vanuit

Leuk project verder, ben benieuwd welke opties van het AEM je allemaal gaat gebruiken. Ga je de traction control proberen voor de strip?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 26 juni 2006 @ 15:29:41 #255
17438 Edwin_S
Aan de kant!
pi_39251660
Als ik eraan denk kan ik morgen wel een foto nemen van de handleiding waarin staat welke punten in de auto gebruikt kunnen/mogen worden om de gordelspanner op te bevestigen.
1989 Toyota Soarer - 24 valve Twin Turbo
pi_39251690
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:29 schreef Edwin_S het volgende:
Als ik eraan denk kan ik morgen wel een foto nemen van de handleiding waarin staat welke punten in de auto gebruikt kunnen/mogen worden om de gordelspanner op te bevestigen.
Dat zou heel cool zijn, ben er namelijk echt benieuwd naar!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 26 juni 2006 @ 17:12:13 #257
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_39255898
opgeschoond en weer open.
  maandag 26 juni 2006 @ 17:26:27 #258
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_39256323
Pffff, wat een Estolan geblaat, zeg! Maar top dat je weer een stuk verder bent, noidea!
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
pi_39256431
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren

jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
  dinsdag 27 juni 2006 @ 02:34:26 #260
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_39273383
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren

jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
  dinsdag 27 juni 2006 @ 11:56:42 #261
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_39279471
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren

jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_39279554
LOL
pi_39281953
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren

jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:52:40 #264
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_39283645
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren

jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39285279
pi_39286249
pi_39288206
pi_39288215
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:36:31 #270
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39288593
-zucht-
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:10:18 #271
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_39289846
24 uur sinds het opruimslotje en nog geen zinnige reply
pi_39290559
kaffers
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:47:37 #273
60383 Furb
Project Rotary
pi_39291252
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_39291844
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:39:35 #275
121938 Unimog
Truckstar
pi_39292960
Estolan je hebt duidelijk verstand van zaken
Laat die anderen maar lullen. Ik wil binnenkort een Mercedes S500 blok ergens op de kop tikken voor m'n Unimog, want ik wil er een rallysport versie van maken.
Denk je dat zelf een turbo opbouwen, goed te doen is?
Truck you!
pi_39293642
Ik zou het nieuwe SLR blok nemen, veul beter en is sjiek hendig schneller
pi_39327290
Ik heb geen kennis van Duitse Meuk , alleen Jappaners
pi_39331203
je geeft nu zelf wel een voorzet die alleen nog maar ingekopt hoeft te worden
pi_39331337
pi_39331461
Hij geeft wel direct aan dat hij er echt verstand van heeft, goed werk joh!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39332227
Haha echt he, geweldig gewoon, die jappaners
pi_39332335
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:36 schreef -Muse- het volgende:
Haha echt he, geweldig gewoon, die jappaners
Nee, die franse meuk is lekker! en ik kan het weten nu
pi_39332476
Ja ok, Jappen tot 1998 dan de rest begint te zuigen,

maar ik heb alleen maar een jappen bak, geen duitser, dus zou niet weten hoe ik kennis moet hebben van andere wagens, daar sleutel ik niet aan

Alleen maar 200SX-en en Supra's
pi_39332552
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:44 schreef Estolan het volgende:
Ja ok, Jappen tot 1998 dan de rest begint te zuigen,

maar ik heb alleen maar een jappen bak, geen duitser, dus zou niet weten hoe ik kennis moet hebben van andere wagens, daar sleutel ik niet aan

Alleen maar 200SX-en en Supra's
Voor de 393636393076630639½e keer.... dit topic gaat niet over jou.....
pi_39332916
Nee waarom zeurt iedereen dan zo over dat ik dingen niet weet, en dat ik irritant ben en dat ik iets verkeerd gemonteerd heb??

Ik post alleen foto's met uitleg erbij en vertel wat als er een update is



maar ik reageer wel op Kaffer opmerkingen, die ik niet begin

pi_39332958
je blijft doorgaan èh
pi_39333007
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
je blijft doorgaan èh
Jij ook, ouwe relnicht


Estolan, dit topic zou er een stuk leuker op worden als jij gewoon NIET op die opmerkingen reageert
pi_39334630
Moeten ze mij maar niks vragen

maar is goed,

de auto gaat vrijdag naar iemand die dan zaterdag een dorpel erin last zodat hij door de APK kan
pi_39338547
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:43 schreef Estolan het volgende:
Moeten ze mij maar niks vragen

maar is goed,

de auto gaat vrijdag naar iemand die dan zaterdag een dorpel erin last zodat hij door de APK kan
Dankzij Supra.nl zeker?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39341635
Dankzij Estolan natuurlijk
pi_39345219
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 00:56 schreef hermandeperman het volgende:
Dankzij Estolan natuurlijk
Precies, die fixt het wel, net zoals de rest bij "supras.nl" (croquetten halen enzo ! )
pi_39345691
en de vloer schoonhouden van remolie
pi_39346198
Ja als het zo door gaat kan het topic wel helemaal dicht natuurlijk, lekkere onzin hier.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:40:49 #294
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_39346583
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:20 schreef noidea het volgende:
Ja als het zo door gaat kan het topic wel helemaal dicht natuurlijk, lekkere onzin hier.
Estolan lokt het ook maar een beeetje uit natuurlijk. Geef die drol(letje) eens een roei joh
pi_39346599
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:40 schreef Hugster het volgende:

[..]

Estolan lokt het ook maar een beeetje uit natuurlijk. Geef die drol(letje) eens een roei joh
haha ja een beetje maar, als ik hem weer zie verkoop ik em een rotschop.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_39346611
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:20 schreef noidea het volgende:
Ja als het zo door gaat kan het topic wel helemaal dicht natuurlijk, lekkere onzin hier.
sorry
post nog wat foto's en filmpjes dan
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:41 schreef noidea het volgende:

[..]

haha ja een beetje maar, als ik hem weer zie verkoop ik em een rotschop.
film dat ook meteen dan
pi_39346670
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

sorry
post nog wat foto's en filmpjes dan
[..]

film dat ook meteen dan
Is goed zal ik filmen.
Foto's en filmpjes van de auto zal ik zo snel mogelijk proberen te maken, hij moet dus eerst gelast worden, daarna kan het dus pas.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_39346724
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:44 schreef noidea het volgende:

[..]

Is goed zal ik filmen.
Foto's en filmpjes van de auto zal ik zo snel mogelijk proberen te maken, hij moet dus eerst gelast worden, daarna kan het dus pas.
De bodem heeft ook wat zwakke plekken, las ik op supras.nl.
Dat is geen APK afkeur?
Wel balen dat bijna alles "af" is en je nu nog even snel een dorpel en de bodem moet verlassen
pi_39360789
Arnout heeft de afspraak geregeld, ik regel de onderdelen en breng ze er naar toe

dus weldegelijk heb ik er wat mee te maken gehad dit keer

WHOEHOE bijna 300 post, dan Deeltje 2 zonder offtopic geouwehoerrrrrr

Btw, Noidea betaald alleen maar, en rijd er straks in met een brede smile
pi_39373568
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

De bodem heeft ook wat zwakke plekken, las ik op supras.nl.
Dat is geen APK afkeur?
Wel balen dat bijna alles "af" is en je nu nog even snel een dorpel en de bodem moet verlassen
Ja bodem en dorpel die verroest zijn, dorpel is wel apk afkeur de rest niet geloof ik.
Tis idd kut dat alles bijna klaar is en dan toch net dit weer, maar goed wordt wel snel gefixt gelukkig.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')