Eens, maar met chippen heb ik het dan niet over de standaard chipjes, waar je echt geen donder aan hebt. Na het upgraden van andere zaken is het prima om een custom chip erin te pluggen, zeker als je die andere opties niet nodig hebt. Ik begrijp je afkeer, maar het kan nuttig zijn (heb het zelf nog nooit gebruikt, btw)quote:Op maandag 26 juni 2006 00:36 schreef StefanP het volgende:
Laten we niet over Motec en AEM gaan ruzien? Ze doen allebei hetzelfde en hebben voor- en nadelen. Titan, SP, WOTM en dergelijke rijden allemaal met een AEM en dat zijn echt geen kleine jongens. In de domestics wereld (en zo te horen ook de rally) wordt de motec meer gebruikt.
Chippen is niet te doen. Ik haat dat woord. Het wordt door sjonnies en huisvaders gebruikt die hun golfje sneller willen maken, terwijl de winst misschien 1pk is. Serieuze winst haal je alleen door piggybacks of een standalone.
Trouwens, de AEM maps mag iedereen zelf aanpassen. Tuning is sowieso iets waar je geen garantie op krijgt, ook al geef je 10000 euro uit. Zodra je de tuner uit rijdt, heb je al pech als iets breekt. Er zijn te veel variabelen, de stress op onderdelen is te hoog en het is niet te doen om daar garantie op te geven. Of Arnout de map nou maakt of jijzelf, AEM vergoedt geen cent als er iets stuk gaat. Die beperking van AEM zou ik me dan ook weinig van aantrekken (toch zou ik het niet zelf doen).
Ik kwam er precies 31 minuten geleden al mee, je las er overheen. Toen kwam jij namelijk met al je wensen op de proppen en kon ik eindelijk zien wat je echt wilde...quote:Op maandag 26 juni 2006 00:37 schreef Estolan het volgende:
Maar ok, Je hebt mij alleen nog niet wijs gemaakt waarom MOTEC dan ineens Zo Veel Beter is dan een AEM systeem. En jij hebt het steeds over Chip bakken, en nu kom je erachter dat we veel meer opties gebruiken, dus zeg je ineens dat ik wel gelijk heb
mmmm en dat al binnen 1 uur, Nice
ahum waar ook al de nodige motoren geploft (zowiezo 3x een 2jx) zijn en een nissan met een vrij dikke t88 die maar 14 sec op de 1/4 mijl rijd......quote:Op maandag 26 juni 2006 00:44 schreef Estolan het volgende:
Btw, als laatste ( aangezien ik ga douchen)
De Eigenaar oftewel Noidea zelf, heeft voor de optie gekozen, en is er tot op heden tevreden met zijn huidige setup, en zover ik weet ook tevreden over de Kennis en Ervaring bij Supras. Want dat is tot op heden nog wel 1 vd bedrijven waar Wel zeer snelle Rides vandaan komen, die toch op elk groot event aanwezig zijn en snelle tijden rijden en dan weer tevens rijdend naar huis gaan.
Dus als de klant tevreden is, wie zijn jullie dan om daar over te oordelen, Eerst informatie vergaren, dan pas concluderen.
i'm off
Bedankt voor je behulpzaamheid, had je dit ook weer uit je duim gezogen?quote:Op maandag 26 juni 2006 00:54 schreef Estolan het volgende:
Ga lekker maar Googlelen als je zo'n kenner bent, weet je het wel te vinden
Je hebt niet voor niks RWD. DRIFTEN MET DIE BAK!!!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:12 schreef noidea het volgende:
Met af en toe sprinten, trackdays en stoplichtsprintjes, DUH
en daar ging het om.quote:De discussie tussen AEM, DTA, MOTEC etc... is inderdaad iets te oud. Blijkbaar hechten we allemaal toch waarde aan het oordeel van de massa, want de verschillende wereldjes hebben allemaal hun eigen voorkeur. Dit terwijl de producten toch vrij vergelijkbaar zijn...
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeftquote:Op maandag 26 juni 2006 00:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bedankt voor je behulpzaamheid, had je dit ook weer uit je duim gezogen?![]()
zou heus wel gedaan worden, maar word voornamelijk Daily Driverquote:Op maandag 26 juni 2006 00:58 schreef GSi het volgende:
[..]
Je hebt niet voor niks RWD. DRIFTEN MET DIE BAK!!!
Dat merken wequote:Op maandag 26 juni 2006 00:59 schreef Estolan het volgende:
Ghehe neuh hoor, ik vermaak me altijd wel in een Vlam topic. mij krijg je niet pissig![]()
nette tijden zeker, maar tijden wat een crx met turbo evenaartquote:Op maandag 26 juni 2006 00:52 schreef Estolan het volgende:
Geen 2JZ gaar gegaan hoor, de 2 MK4's hebben zeer nette tijden gereden
en de Niksan is niet door Arnout gebouwd en was wel de ENIGE aanwezig, van alle praatjesmakers die zeiden dat ze sneller waren. Die waren er niet
EDIT POST HIERBOVEN
OFFTOPIC HOUD NU OP!!
Ik zou in dat geval zelf even de Schorth site bekijken. Volgens hun installatie regels mogen ze onder maximaal 20 graden naar beneden lopen en moeten ze recht naar achter lopen (zoals iedereen die dit eerder gedaan heeft zou moeten weten). Die van jullie lopen ten eerste te strak naar beneden, dit betekent dat je bij een crash omlaag wordt getrokken. Daarnaast zit het bevestigingspunt naar het midden van de wagen, wat betekent dat je ook naar het midden van de wagen wordt getrokken.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:00 schreef Estolan het volgende:
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeft
leuk dat je dat merkt, ik heb nergens last vanik blijf gezellig mee kletsen
waarom, omdat een stock GTR nog sneller gaatquote:Op maandag 26 juni 2006 01:09 schreef Estolan het volgende:
Waarom? die rijd toch? denk eerder dat het MK2 project meer prio heeft
en beide Rides zijn niet gaar gegaan op het circuit, maar op de weg, door hele andere omstandigheden.
en beide reden snelle tijden, nick snelste vd dag toen, en markus kon sneller, maar die reed op straatbanden en had zn wagen net terug.
Ps. een motor zelf bouwen of er 1 compleet krijgen, is wel erg anders
Het lijkt me alleen dat je een goede wagen wilt bouwen. Het is niet zo lastig om gordels veilig te installeren, doe het dan ook gewoon. En doe niet zo stoer over veiligheid, ik weet hoe het is om mensen te zien sterven in de autosport, ik heb het twee keer mogen meemaken. We doen allemaal liever ons best om in ieder geval zo veilig mogelijk te werk te gaan.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:20 schreef Estolan het volgende:
Zoals ik al zei: de foto is ook schuin genomen, het valt allemaal wel mee
En alsof je met een crash schuin naar achter word getrokken, volgens mij beweeg je toch echt naar voren en houden je riemen je tegen. en alsnog, als je in zo'n harde crash bevind, denk ik niet dat dat het echte probleem zou zijn, eerder je benen en armen
en WTF interesseer jij je of iemand zich te pletter rijd?
Weer een moraalridder aanwezig?
Als je echt veilig wilt zijn? Ga dan geen auto's tunen en koop een Volvo XC90
Beter lezen, het staat er echt overduidelijk. Maar goed, ook in elke andere handleiding zul je dit terugvinden. Heb je die handleiding wel zelf gezien? Anders zou ik die nog even inkijken. Ik loop je hier niet af te zeiken, maar het lijkt me nogmaals top om je project zo netjes mogelijk te doen.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:28 schreef Estolan het volgende:
Ps. op die site staat ( zover ik het 123 kan vinden ) niks over de montage achter, wel van de zijkant etc.
Maar als nog, het zit zga achter de stoel, op de originele montageplek vd oude gordel, en volgens de handleiding moet hij daar ook komen bij een 200SX S13, verder kan je er weinig aan doen
En denk dat die 4Pods Rotora's ook wel helpen een crash te voorkomen
No my friend, that would be you...quote:Op maandag 26 juni 2006 01:49 schreef Estolan het volgende:
Ga daar is klagen, aangezien dat de Dommere mensen zijn op dit Forum
Ik heb ze in ieder geval vaker gezien, gebouwd en gebruikt. Jij leest met een harde plasser verhaaltjes en denkt er ook iets over te weten. Ik ben blij dat ze je bij supra.nl precies doorhebben, ik krijg steeds meer vertrouwen in ze...quote:Op maandag 26 juni 2006 01:52 schreef Estolan het volgende:
Hoezo, ik heb er weinig aan gedaan. Ik monteer in mn eigen wagen ook nog is een Rolkooi
Post 232 alweer, gaat snel als er weer een moraal-kaffer bezig is, over zaken die hij niet in het echt gezien heeft LOL
btw, vriend? tuurlijk
KAFFER!
Ja... niets over te klagen, maar ik weet er ook weinig vanaf. Hij start goed, idlet goed en loopt goed. Daarbuiten heb ik er zelf geen verstand van, ik ga niet doen alsof ik zelf een tuner ben. Ik rijd liever in de autoquote:Op maandag 26 juni 2006 00:48 schreef Drive-r het volgende:
Ik oordeel nergens over dit project of supras.nl. Ik oordeel over wat gekke opmerkingen van jou en geef wat tips mbt de gordels.
StefanP, draait jouw nieuwe ook op AEM en hoe bevalt dat?
Vond ik ook al... ik heb een paar dagen nog een soortgelijk topic op supraforums gelezen. Zulke gordels moeten volgens mij aan een harness bar recht achter de stoelen bevestigd, maar goed zeker weten doe ik het ook niet.quote:Kijk er alsjeblief naar, je wilt er echt niet na een ongeluk pas achter komen. Ik ken mensen in de rallysport die voor hun leven getekend zijn door het verkeerd gebruik van de gordels... Oh, je mag de gordels ook gewoon over een horizontale bar laten lopen. Kijk op de site voor voorbeelden
Begrepen. Ooit op de TuDelft nog een klein onderzoekje gedaan naar het gedrag van injectoren en de manier waarop ze gemapped werd. Nadien altijd wat interesse blijven houden, kwam natuurlijk af en toe ook wel van pas bij het opbouwen. Wil op termijn in mijn eigen wagen wel MOTEC bouwen, maar dat zit er voorlopig met nieuwe baan e.d. qua tijd niet in. Wellicht dat ik het in Engeland laat doen, daar zit toevallig nog een specialist ook.quote:Op maandag 26 juni 2006 02:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja... niets over te klagen, maar ik weet er ook weinig vanaf. Hij start goed, idlet goed en loopt goed. Daarbuiten heb ik er zelf geen verstand van, ik ga niet doen alsof ik zelf een tuner ben. Ik rijd liever in de autoIk heb m'n laptop aangesloten en wat rondgekeken maar ik snap er niets van. Ik wil die tijd ook niet investeren, het interesseert me daarnaast ook niet. De auto moet rijden en dat is alles. Als ik daarvoor iemand moet invliegen om hem te tunen, zo zij het...
Het liefst had ik een HKS V-Pro, maar daar kun je zelf niets aan veranderen (alleen een klein groepje licensed tuners heeft toegang tot de software) en die kost $5000. Titan motorsports is trouwens bezig om een Motec standalone voor de Supra op de markt te brengen dus ik ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren.
Ze kunnen op verschillende wijze bevestigd worden. Als ze onder een hoek van minder dan 20 graden naar de vloer kunnen, mag dit ook op 1 punt gebeuren, geen probleem. Het originele bevestigingspunt bevindt zich echter kort achter de stoel en haalt die hoek dus niet. Een harness bar zou mogen, dan zou de gordel route afhangen van de afstand tussen de stoel en de harness bar. Als deze beperkt is (minder dan 500mm), dan moeten de gordels gekruist worden (zo snijden ze niet in je nek bij een impact). Bij een grotere afstand hoeft dit niet, maar meer dan 2000mm afstand is ook niet aan te raden (heb je wel een grote wagen voor nodigquote:Op maandag 26 juni 2006 02:43 schreef StefanP het volgende:
[..]
Vond ik ook al... ik heb een paar dagen nog een soortgelijk topic op supraforums gelezen. Zulke gordels moeten volgens mij aan een harness bar recht achter de stoelen bevestigd, maar goed zeker weten doe ik het ook niet.
Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.quote:Op maandag 26 juni 2006 09:45 schreef Five_Aces het volgende:
Meneer Moraalridder heeft anders wel gelijk
Als je dan toch zulke stoelen en harnassen neemt doe het dan goed en niet alleen om de poser uit te hangen.
.....
Maar zoals je ze nu hebt laten monteren zijn ze dus niet functioneel, maak er eens een goede foto van als je wil.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:
[..]
Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Hij komt niet meteen met dat vooroordeel, hij komt daarmee nadat Ian hier post dat de veiligheid niet belangrijk is.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:
[..]
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Zoals ik bij Ian al aangaf, zou ik het even bij iemand met veel ervaring in de autosport (bijvoorbeeld Biesheuvel) controleren. Die kerels willen je altijd helpen en doen alle technische keuringen op dit gebied. Zoals de foto's er nu uitzien zou ik me ernstig zorgen maken.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:30 schreef noidea het volgende:
[..]
Ik laat het door een bedrijf doen en verwacht dat ze dit naar behorden deden. Die gordels heb ik alleen maar omdat ze functioneel horen te zijn verder niks.
Dus dat jij meteen met het vooroordeel komt dat ik een "poser" ben vindt ik aanstootgevend.
Houd maar op joh.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:04 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zoals ik bij Ian al aangaf, zou ik het even bij iemand met veel ervaring in de autosport (bijvoorbeeld Biesheuvel) controleren. Die kerels willen je altijd helpen en doen alle technische keuringen op dit gebied. Zoals de foto's er nu uitzien zou ik me ernstig zorgen maken.
* NoComment reageert ook maar eens..quote:Op maandag 26 juni 2006 08:35 schreef noidea het volgende:
Ian kap nou met m'n hele topic naar beneden te halen........vermoeiende vent dat je bent.
Ook die hoeken? Aangezien Schorth op hun site (zie mijn eerdere link) zelf al anders aan geeft en alle FIA regels dit ook niet zouden toestaan? Dan zitten wij blijkbaar verkeerd, sorry.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:25 schreef Edwin_S het volgende:
Laten we zeggen dat IK de handleiding heb gelezen, en dat deze installatie geheel volgens de boekjes is gedaan.
Ok, lengte ga ik wel vanuit dat het goed is. Het is alleen enorm ongebruikelijk en als je de mechanica, FIA regels en Schroth site bekijkt imho gevaarlijk. Maar goed, accepté.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:59 schreef Edwin_S het volgende:
Ja, ook die hoeken. De gordels zijn niet even lang. Ze zitten perfect zo.
Kan je Estolan niet even wat beter onder de duim houden danquote:Op maandag 26 juni 2006 15:02 schreef noidea het volgende:
@Tjabbo: de tips worden wel door mij gewaardeerd, het is toch mijn veiligheid waar het hier over gaat, niet die van Estolan.
@NoComment: mijn opmerking was voor Ian/Estolan bedoeld, hem vind ik zo af en toe vermoeiend.
Daar gingen we volgen mij al vanuitquote:Op maandag 26 juni 2006 15:02 schreef noidea het volgende:
@Tjabbo: de tips worden wel door mij gewaardeerd, het is toch mijn veiligheid waar het hier over gaat, niet die van Estolan.
Dat zou heel cool zijn, ben er namelijk echt benieuwd naar!quote:Op maandag 26 juni 2006 15:29 schreef Edwin_S het volgende:
Als ik eraan denk kan ik morgen wel een foto nemen van de handleiding waarin staat welke punten in de auto gebruikt kunnen/mogen worden om de gordelspanner op te bevestigen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren
jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
quote:Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren
jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
quote:Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren
jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
quote:Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Estolan het volgende:
Ghehe, ik blaat niet, ik reageer alleen maar, maar mensen kunnen niet tegen mijn manier van reageren
jammer voor hun ( en toch blijven ze het maar proberen LOL )
Nee, die franse meuk is lekker! en ik kan het weten nuquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:36 schreef -Muse- het volgende:
Haha echt he, geweldig gewoon, die jappaners
Voor de 393636393076630639½e keer.... dit topic gaat niet over jou.....quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:44 schreef Estolan het volgende:
Ja ok, Jappen tot 1998 dande rest begint te zuigen,
maar ik heb alleen maar een jappen bak, geen duitser, dus zou niet weten hoe ik kennis moet hebben van andere wagens, daar sleutel ik niet aan
Alleen maar 200SX-en en Supra's
Jij ook, ouwe relnichtquote:
Dankzij Supra.nl zeker?quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:43 schreef Estolan het volgende:
Moeten ze mij maar niks vragen
maar is goed,
de auto gaat vrijdag naar iemand die dan zaterdag een dorpel erin last zodat hij door de APK kan
Estolan lokt het ook maar een beeetje uit natuurlijk. Geef die drol(letje) eens een roei johquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:20 schreef noidea het volgende:
Ja als het zo door gaat kan het topic wel helemaal dicht natuurlijk, lekkere onzin hier.
haha ja een beetje maar, als ik hem weer zie verkoop ik em een rotschop.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:40 schreef Hugster het volgende:
[..]
Estolan lokt het ook maar een beeetje uit natuurlijk. Geef die drol(letje) eens een roei joh
sorryquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:20 schreef noidea het volgende:
Ja als het zo door gaat kan het topic wel helemaal dicht natuurlijk, lekkere onzin hier.
film dat ook meteen danquote:Op donderdag 29 juni 2006 09:41 schreef noidea het volgende:
[..]
haha ja een beetje maar, als ik hem weer zie verkoop ik em een rotschop.
Is goed zal ik filmen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
sorry![]()
post nog wat foto's en filmpjes dan![]()
[..]
film dat ook meteen dan
De bodem heeft ook wat zwakke plekken, las ik op supras.nl.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:44 schreef noidea het volgende:
[..]
Is goed zal ik filmen.
Foto's en filmpjes van de auto zal ik zo snel mogelijk proberen te maken, hij moet dus eerst gelast worden, daarna kan het dus pas.
Ja bodem en dorpel die verroest zijn, dorpel is wel apk afkeur de rest niet geloof ik.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
De bodem heeft ook wat zwakke plekken, las ik op supras.nl.
Dat is geen APK afkeur?
Wel balen dat bijna alles "af" is en je nu nog even snel een dorpel en de bodem moet verlassen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |