Wat is dat nou weer voor onzin! Niet op je spelling letten, dát is voor saaie, niet-originele laag opgeleiden...quote:Op zondag 1 mei 2005 21:06 schreef frizzel het volgende:
[..]
Kijk, op zoiets in gaan is voor saaie, niet-originele laag opgeleiden:) Natuurlijk ga ik niet 100% correct Nederlands gebruiken op en forum en op me spelling letten enz. Daar heb ik tentamens voor=P
Ik kan op basis daarvan wel zeggen dat het niveau de moeite niet isquote:Op zondag 1 mei 2005 21:18 schreef petitlapin het volgende:
jups, en ik heb tijdens mijn studie filosofie, psychologie en economie gehad, dus ik weet hoe die richtingen in elkaar steken...
Maar dat ligt aan de levensstijl van de meeste rechtenstudenten. Altijd maar aan de rol met het dispuut, daar lijdt de studie en uiteindelijk de gehele herseninhoud onder natuurlijk.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:19 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Helaas zijn het er maar weinig die het ook daadwerkelijk afmaken.
dan is het dan toch vreemd dat in belgië in het eerste jaar in eerste zit maar 80 man van de 600 slaagtquote:Op zondag 1 mei 2005 21:21 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ik kan op basis daarvan wel zeggen dat het niveau de moeite niet is
Zegt wellicht iets over de belgen?quote:Op zondag 1 mei 2005 21:22 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dan is het dan toch vreemd dat in belgië in het eerste jaar in eerste zit maar 80 man van de 600 slaagt
Ik woon niet Belgiëquote:Op zondag 1 mei 2005 21:22 schreef petitlapin het volgende:
dan is het dan toch vreemd dat in belgië in het eerste jaar in eerste zit maar 80 man van de 600 slaagt
haha, hier druip je wel met een heel zielig antwoord afquote:
In Nederland zijn die percentages bij Rechten ook zeer laag, maar dat komt omdat veel mensen die studie kiezen omdat ze niets weten wat ze echt leuk vinden.quote:
maar het niveau blijkt zo laag te zijn dat dat toch niet zo'n probleem kan zijnquote:Op zondag 1 mei 2005 21:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In Nederland zijn die percentages bij Rechten ook zeer laag, maar dat komt omdat veel mensen die studie kiezen omdat ze niets weten wat ze echt leuk vinden.
De eeuwige discussie: ''Ligt het aan de opleiding, of ligt het aan de student?"quote:Op zondag 1 mei 2005 21:22 schreef petitlapin het volgende:
[..]
Statistiek is wel een vak in mijn studie waar veel mensen op gesneuveld zijn omdat ze het echt niet begrepen. Onderzoeksmethodologie is inderdaad een kwestie van bijhouden.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:27 schreef nozem het volgende:
Ik heb ook vakken gehad in het eerste jaar waarvoor maar 10% van de studenten uiteindelijk een voldoende haalde. Maar bij nader inzien bleken die vakken eigenlijk best te doen. (statistiek, onderzoeksmethodologie, economie)
Wat studeer je eigenlijk? Of kan je dat in het kader van je anonimiteit niet zeggen?quote:Op zondag 1 mei 2005 21:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Statistiek is wel een vak in mijn studie waar veel mensen op gesneuveld zijn omdat ze het echt niet begrepen. Onderzoeksmethodologie is inderdaad een kwestie van bijhouden.
"Iedereen is gelijk, alleen zijn sommige mensen wat gelijker dan anderen"quote:Op zondag 1 mei 2005 21:30 schreef Thisbe het volgende:
Typisch Nederlands trouwens om niet "elitair"te mogen zijn. "Iedereen is gelijk en hetzelfde"![]()
Ik dacht dat we de communistische heilstaat al enige jaren geleden ontmaskerd hadden?
Joh, jullie hoeven toch geen relatie met mij, en ik niet met jullie? Iedereen happy!![]()
Kan ik inderdaad in het kader van de anonimiteit niet zeggen, maar vraag maar aan je stadgenote, die weet dat inmiddels.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:31 schreef nozem het volgende:
[..]
Wat studeer je eigenlijk? Of kan je dat in het kader van het anonimiteit niet zeggen?
Een argument dat vaak gebruikt wordt om de nivellering in het onderwijs aan te geven.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:30 schreef Thisbe het volgende:
Typisch Nederlands trouwens om niet "elitair"te mogen zijn. "Iedereen is gelijk en hetzelfde"![]()
DE anonimiteit. Excusez. Ik zal het vragen.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Kan ik inderdaad in het kader van de anonimiteit niet zeggen, maar vraag maar aan je stadgenote, die weet dat inmiddels.
Ik kan mijn mening toch enkel en alleen baseren op een Nederlandse studie. Omdat ik daar rond gelopen heb. Dat jij dat zielig vind, ach ja.. Jij bent belg..quote:Op zondag 1 mei 2005 21:26 schreef petitlapin het volgende:
haha, hier druip je wel met een heel zielig antwoord af![]()
Saaie studie man, daar hoef je op een date echt niet mee aan te komen zetten hoor.quote:
Nee, we moeten ons wel eens onder ons voetvolk begeven om een beeld van hun wereld te krijgen.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat Plato, Petitlapin en Thisbe zich trouwens hier op Fok begeven. Is dat niet ver beneden hun status?
Je weet niet eens wat hij studeert man.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:39 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Saaie studie man, daar hoef je op een date echt niet mee aan te komen zetten hoor.
Dat weet hij wel, maar daar gaan we hier niet op in.quote:
Oke, oke.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat weet hij wel, maar daar gaan we hier niet op in.![]()
Hier is het toch nog een mannelijk bolwerk, ik schat dat driekwart van de studenten man is.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:43 schreef nozem het volgende:
[..]
Oke, oke.
Nou het ligt maar net aan je date. Ik volg een paar keuzevakken in jouw richting en ik moet zeggen dat daar een paar erg knappe vrouwen tussenzitten.
dat zeg ik dus niet, je kon de plank niet verder mis slaan:)quote:Op zondag 1 mei 2005 21:21 schreef MarliesN het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin! Niet op je spelling letten, dát is voor saaie, niet-originele laag opgeleiden...
Dus wij zijn als het ware jullie stages?quote:Op zondag 1 mei 2005 21:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, we moeten ons wel eens onder ons voetvolk begeven om een beeld van hun wereld te krijgen.![]()
hoezo ? zitten hier alleen laaggeschoolden dan ?quote:Op zondag 1 mei 2005 21:38 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat Plato, Petitlapin en Thisbe zich trouwens hier op Fok begeven. Is dat niet ver beneden hun status?
quote:Op vrijdag 29 april 2005 02:29 schreef Sasuke het volgende:
Ik heb een goeie vriend die doet VMBO (het vroegere MAVO) zelf zit ik in 4VWO, maar wat boeit het verschil eigenlijk? ik merk er echt heel weinig van, heb ook een vriendin gehad die MAVO deed, helemaal geen verschil.. (tot heel weinig, maar dat is gewoon omdat wij dieper ingaan op de stof, daarom hebben we er ook 2 jaar langer voor)
Ik ben van mening dat de opleiding meer zegt over de motivatie van een persoon, dan over de intelligentie van dezelfde persoon, ik weet zeker dat veel MAVO'ers veel hoger zouden kunnen doen, als ze meer motivatie hebben, ik ken echt niemand van de mavo die huiswerk maakt thuis, terwijl het voor VWO geen uitzondering is dat ze er uren per dag achter zitten (believe me, I know..)
Wat vinden jullie?
Nee, maar niet iedereen gaat zo prat op zijn opleiding.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:48 schreef petitlapin het volgende:
[..]
hoezo ? zitten hier alleen laaggeschoolden dan ?
Het gaat niet om "prat gaan op je opleiding", want niemand beweert hier dat hij/zij meer waard is dan iemand met een lage opleiding. Het enige punt is dat wij stellen dat een relatie tussen mensen met een verschillend opleidingsniveau moeilijk is en de anderen dat niet vinden. Dat is het hele punt, niets meer, niets minder.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:58 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nee, maar niet iedereen gaat zo prat op zijn opleiding.
Vanuit jouw oogpunt is dat niet meer dan een aanname. Of hoogstens een observatie uit de naaste omgeving. Wat weer meer over die omgeving zou zeggen dan over "mensen in het algemeen".quote:Op zondag 1 mei 2005 22:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het gaat niet om "prat gaan op je opleiding", want niemand beweert hier dat hij/zij meer waard is dan iemand met een lage opleiding. Het enige punt is dat wij stellen dat een relatie tussen mensen met een verschillend opleidingsniveau moeilijk is en de anderen dat niet vinden. Dat is het hele punt, niets meer, niets minder.
Nah, die indruk wekte je anders niet.quote:Op zondag 1 mei 2005 22:01 schreef Plato1980 het volgende:
Het enige punt is dat wij stellen dat een relatie tussen mensen met een verschillend opleidingsniveau moeilijk is en de anderen dat niet vinden. Dat is het hele punt, niets meer, niets minder.
dat is nochtans het enige waar het bij mij ook over gaat.quote:
Ik vind wat je hier zegt ook heel patserig. En ik kan dr toch aan doen dat ik goed ben?quote:
Nou, volgens mij zijn er hier maar drie mensen arrogant bezig, en daar hoort good ol' skiboy niet bij volgens mij...quote:Op zondag 1 mei 2005 22:06 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dat is nochtans het enige waar het bij mij ook over gaat.
ik vind dan eerder frenkies arrogantie storend dan het feit dat sommigen hier willen zeggen dat soort soort zoekt
Opleidingsniveau en intelligentie worden te vaak door elkaar gehaald. Mijn idee is:quote:Op zondag 1 mei 2005 22:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het gaat niet om "prat gaan op je opleiding", want niemand beweert hier dat hij/zij meer waard is dan iemand met een lage opleiding. Het enige punt is dat wij stellen dat een relatie tussen mensen met een verschillend opleidingsniveau moeilijk is en de anderen dat niet vinden. Dat is het hele punt, niets meer, niets minder.
je moest eens weten hoeveel mensen vroegtijdig stoppen met hun MBO opleiding, dat is echt schrikbarend, het is per klas toch wel 50 % . Is dit op HBO ook zo?quote:Op zondag 1 mei 2005 14:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Terzijde: ik hoor eigenlijk alleen maar negatieve geluiden als MBOers het over hun opleiding hebben. Ligt dat aan mij, kent iemand ook mensen die gewoonweg tevreden over hun opleiding zijn?
Zoals mijzelf bv. ik heb vmbo -d gedaan en zit nu in het 2e jaar van een mbo opleiding.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:44 schreef Nature het volgende:
Er zijn veel VMBO'ers die wel een redelijke intelligentie hebben, maar ze zouden nooit Havo of VWO kunnen, waarom niet? Omdat ze nooit in staat zullen zijn de mentaliteit / motivatie op te brengen om ervoor te werken.
Nu kan het zijn dat je zonder enige motivatie of hard werken het VWO haalt, maar dan moet je zo intelligent zijn dat je alles in een keer begrijpt. Gemiddels per VWO klas heb je denk ik niet meer dan 2-3 van die mensen.
ehm... 10% van de theorie die iemand op WO krijgtquote:Op zondag 1 mei 2005 23:13 schreef Mute_Me het volgende:
[..]
Het voordeel van het mbo is dat je wat meer praktisch bezig bent en dus zowel de praktische als de theoretische kant van alles leert.
Hoe verklaar je dan al die MBO-ers die naar het HBO gaan??quote:Op zondag 1 mei 2005 23:18 schreef surferr het volgende:
Op vrijdag 29 april 2005 09:44 schreef Nature het volgende:
Als je op een of andere manier in het VMBO/MBO terecht bent gekomen dan raak je in een soort de-motiverende circel en raak je er niet meer uit.
Dus?quote:Op zondag 1 mei 2005 21:54 schreef achmet het volgende:
eens, het grote verschil zit m in het feit dat de VWO''ers snelle leerlingen zijn en de mavo'ers minder snel leren, en omdat ze geen huiswerk maken kunnen ze niet meer aan. thats it.. het zijn niet gelijk mongolen ofzo
[..]
Ik ga mezelf behoorlijk tegenspreken denk ikquote:Op zondag 1 mei 2005 23:20 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan al die MBO-ers die naar het HBO gaan??.
Mee eens. Ik denk dat die mensen gewoon intelligent genoeg zijn maar dat het er gewoon wat later uit is gekomen door de een of de anderen reden.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:24 schreef surferr het volgende:
Maar dat zijn meestal de mensen die eigenlijk al op het HBO of HAVO hadden kunnen beginnen.
Erg grappig, maar je suggestie klopt niet, want er is een verschil tussen "niet afgemaakt" en "nog bezig zijn met een studie". Verder hang je inderdaad de ingebeelde kwast uit, hetgeen op zich niet erg is, ware het niet dat je moderator bent en dit gedrag een mod niet past. Maar goed, dit wordt een zinloze discussie, waar ik verder niet op door zal gaan.quote:Op zondag 1 mei 2005 22:05 schreef Frenkie het volgende:
Prat gaan op een niet afgemaakte opleiding is trouwens beetje..
Exact, die verschillende opleidingsniveau's zijn er niet voor niets. Natuurlijk zullen er best VMBO'ers zijn die de universiteit aankunnen, maar voor de overgrote meerderheid geldt dat niet. Daarentegen kunnen die mensen wel andere kwaliteiten hebben die de gemiddelde academicus niet heeft.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus?
Snel leren heeft juist iets met intellgentie te maken. Er zijn VMBO-klanten die heel veel moeten doen om het te redden net als er VWO' ers bestaan die geen bal hoeven te doen. Verschil in intelligentie.
Sommige VMBO-klanten zouden mischien als ze meer zouden doen wel universitair geschoold kunnen worden. Maar veel gewoon niet. Ze zijn gewoon niet intelligent genoeg. Daardoor zijn het niet meteen mongolen. Maar ze zijn gewoon niet intelligent. Sommigen hebben andere kwaliteiten, sommigen ook niet.
Dit hele verhaaltje slaat echt helemaal nergens op. Tenminste op mijn MBO school is wel genoeg "begeleiding" dwz er wordt nog gewoon onderwijs gegeven zoals dat ook op de middelbare school gebeurt, met veel uitleg enz. Ja als je je huiswerk niet maakt dan krijg je (vaak) geen straf en als je spijbelt word dat ook nooit bijgehouden vanaf de 2e klas, maar dan zijn de meeste leerlingen ook wel 18+, oud genoeg om zelfstandig te werken. (en die dat niet zijn, zijn ook echt te dom voor de opleiding.)quote:Op zondag 1 mei 2005 23:24 schreef surferr het volgende:
[..]
Ik ga mezelf behoorlijk tegenspreken denk ik![]()
Maar dat zijn meestal de mensen die eigenlijk al op het HBO of HAVO hadden kunnen beginnen.
MBO-ers hebben eigenlijk een soort begeleiding nodig om ook die stap naar "zelfstandigwerken zoals HBO"kunnen maken.
En daar adverteren MBO scholen wel mee, maar ze doen er echt niks aan!
MBO is geen begeleiding krijgen, echt in geen enkele vorm. En hun antwoord daarop is"Als je hoger op wil moet je ook zelfstandig werken" Maar ze zitten juist niet hoger omdat ze niet kunnen zelfstandig werken, omdat ze HULP/BEGELEIDING nodig hebben, een daar zijn MBO-scholen te laks voor.
En dat werkt weer de-motiverend voor MBO-ers, omdat ze nog geen reet opschieten, en vaak afhaken op de helft van de opleiding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |