Ow, die was ik even vergeten, ik bedoel dus, je eigen kop onder water drukken zeg maar.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Bindt 50 kilo stenen aan je vast en spring in de rivier. Voila
Been there, done that?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Ow, dat lukt niet.
Kan het ook in een emmer?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:16 schreef MUUS het volgende:
Ja, dat kan.
Mijn tante heeft vorig jaar zelfmoord gepleegd door de zee in te lopen.
En nu?
Ja maar met die stenen is er geen weg meer terug. Ik denk dat hij er op doelt dat er nog wel een weg terug is. Als je je ophangt of voor een trein springt is het snel afgelopen met je, als je bv. in een kanaal springt dan kan je elk moment besluiten om toch weer naar boven te zwemmen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Bindt 50 kilo stenen aan je vast en spring in de rivier. Voila
Maar dan sterf je door onderkoeling enzo.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:16 schreef MUUS het volgende:
Ja, dat kan.
Mijn tante heeft vorig jaar zelfmoord gepleegd door de zee in te lopen.
En nu?
Dat bedoel ik inderdaad.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:17 schreef Murray het volgende:
[..]
Ja maar met die stenen is er geen weg meer terug. Ik denk dat hij er op doelt dat er nog wel een weg terug is. Als je je ophangt of voor een trein springt is het snel afgelopen met je, als je bv. in een kanaal springt dan kan je elk moment besluiten om toch weer naar boven te zwemmen.
Is veel moeilijker dus, maar als je echt dood wil dan lukt dat denk ik wel.
Nee, dat kan niet.quote:
Jij denkt van wel. Ik denk ook zoiets. Maar als je jezelf zo hebt ingesteld op een einde, dat het misschien wel kan?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar dan sterf je door onderkoeling enzo.
Jezelf verdrinken door je kop in een emmer te steken kan niet denk ik, instinctief zul je alles doen om te overleven.
Weet je niet zeker toch?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Jezelf verdrinken door je kop in een emmer te steken kan niet denk ik, instinctief zul je alles doen om te overleven.
Misschien in een emmer ook niet. Wat zou het verschil zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:20 schreef MUUS het volgende:
[..]
Weet je niet zeker toch?
Mss kan zo iemand wel besluiten om niet boven water te blijven.
Ik denk het proces er naartoe. Kop in emmer is anders dan langzaam steeds verder zakken het water in. Geestelijk werk je er dan mss anders naartoe.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:24 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Misschien in een emmer ook niet. Wat zou het verschil zijn.
Jah. Meteen denk ik aan een ongewilde verdrinkingsdood. Hoe verschrikkelijk zal dat zijn, of laat je het dan gewoon gebeuren en is de drang om te overleven alweer afgelopen. Hoe zal een kind ermee omgaan i.t.t. een volwassene?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat je op het moment dat je echt aan het stikken bent beseft waarmee je bezig bent en weer boven water komt.
Daarom kiezen zelfmoordenaars voor de 'betere' opties waarbij het in een keer over is. Van een gebouw springen, voor de trein. Dan is het 'zelfmoordproces' binnen een fractie van een seconde ingezet er is geen weg meer terug. Verdrinking geeft ze veel meer tijd om het te heroverwegen.
Ow.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:45 schreef db70 het volgende:
Ik probeer het al jaren maar die kut douchestraal is gewoon niet hard genoeg
Een morbide onderwerp maar vooruit (note: tis niet ‘romantisch’ beschreven. Sorry):quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:12 schreef skiczukie het volgende:
Zou je jezelf kunnen verdrinken, of kan je je dat zelf niet aandoen? De geest die toch kiest voor het leven?
hey entertainment ... laat ze nouquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef nietzman het volgende:
Jij en je zelfmoordneigingen!
Okee, duidelijk.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:58 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Een morbide onderwerp maar vooruit (note: tis niet ‘romantisch’ beschreven. Sorry):
Hier is geen eenduidig antwoord op aangezien dit per persoon en situatie verschilt. Ik neem aan dat we ervan uitgaan dat zich geen ‘ongeluk’ voordoet waardoor je wel weer boven water wilt komen maar dit gewoon niet kunt. Er komt een moment dat er of een bijna dood ervaring inslaat en/of je bewusteloos raakt. Als je niet onstabiel staat is beide fataal als er geen derde persoon ingrijpt. In de eerst situatie zal je alles prachtig ervaren (of bij die 15% horen die iets verschrikkelijk ervaart) en ‘boeit’ het je niet echt meer (nu zijn er wel getuigen die verklaren op zo’n moment de ‘keuze’ te hebben gekregen tussen terugkeren naar het leven of niet). In de tweede kun je niks meer.
Er zijn gevallen die na 3 kwartier onder het ijs weer tot ‘leven’ zijn gewekt. Het hart pompt dan vaak nog maar 3 tot 4 keer per minuut om elk restje zuurstof zo goed en rustig mogelijk te gebruiken. Verder sterven je armen en benen als eerste af omdat je lichaam ‘slim’ genoeg is om de vitale delen voorrang te geven.
10-20 jaar terug overleed een jonge knul in Rotterdam in een zwembad omdat ie een wedstrijd met 2 anderen deed wie het langste zijn hoofd onder water kon houden. Als je naar martelingverslagen kijkt dan merk je vaak dat mensen versteld staan van de uitputtingsslag die je lichaam kan leveren en het koste wat kost niet op wil geven. Overlevingsdrang is vaak sterker als mensen beseffen. Desalniettemin kan het dus wel voorkomen.
Puur persoon en situatie afhankelijk dus.
Éerste keer dat ik zoiets vraag. Dat andere was iets anders en in mij ogen erger.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef nietzman het volgende:
Jij en je zelfmoordneigingen!
Van de week zag ik op tv één of ander model wat bijna is verdronken. Ze was al weg aan het zakken onder water en noemde het idd een heel vredig moment.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:08 schreef zoalshetis het volgende:
het schijnt dat de verdrinkingsdood een van de 'fijnste' manieren is om dood te gaan, aldus de overlevenden, of ik weet niet wie dit heeft bedacht. gifdood is de ergste, dat doet veel pijn.
zo zijn er idd nog meer verhalen van mensen die bijna dood zijn geweest. doodbloeden is ook vrij pijnloos.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:14 schreef MUUS het volgende:
[..]
Van de week zag ik op tv één of ander model wat bijna is verdronken. Ze was al weg aan het zakken onder water en noemde het idd een heel vredig moment.
Dat zal het verschil met de emmer zijn. Geen keuze meer. Opgeven. Kiezen voor de dood. Je erbij neerleggen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:14 schreef MUUS het volgende:
[..]
Van de week zag ik op tv één of ander model wat bijna is verdronken. Ze was al weg aan het zakken onder water en noemde het idd een heel vredig moment.
Er is een verslag van Sir Francis Beaufort die een verdrinking beschrijft uit 1795. Het verslag geeft o.a. aan dat er simpelweg te weinig (en toepasselijke) woorden bestaan voor een goede representatieve beschrijving van zo’n gebeuren. Iets wat op dit morbide gebied altijd het geval schijnt te zijn. Een ervaring van onbeschrijfelijke (!), innerlijke rust. Bron uit een boek: 'Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt"quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:14 schreef MUUS het volgende:
Tactloos.....! Muus, ik vind het rot voor je.quote:
Waarom.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:42 schreef MarliesN het volgende:
Maar... waarom wil je dat weten?
Och, we zitten niet in R&P.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Tactloos.....! Muus, ik vind het rot voor je.
Kippenvelfoto zeg. De wanhoop..quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:21 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]
Genomen te Dachau, Duitsland, deze man heeft een riem om z'n nek, het andere eind zit om een kraan van een wasbak, hij is door z'n knieën gezakt, en hing zichzelf op, omdat hij geen zin meer had.
Jezelf verdrinken kan dus vast wel, maar het zal net zo lastig zijn als jezelf ophangen door eenvoudig weg bewust door de knieën te gaan.
Verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:21 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]
Genomen te Dachau, Duitsland, deze man heeft een riem om z'n nek, het andere eind zit om een kraan van een wasbak, hij is door z'n knieën gezakt, en hing zichzelf op, omdat hij geen zin meer had.
Hmm. Jah.quote:Jezelf verdrinken kan dus vast wel, maar het zal net zo lastig zijn als jezelf ophangen door eenvoudig weg bewust door de knieën te gaan.
Als ik zo die foto eens bekijk denk ik dat voor een groot deel ook aan zijn lichamelijke conditie lag dat hij dat kon doenquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:21 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]
Jezelf verdrinken kan dus vast wel, maar het zal net zo lastig zijn als jezelf ophangen door eenvoudig weg bewust door de knieën te gaan.
Heb ik ook aan gedacht. Helemaal geen erergie meer.quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:42 schreef Djaser het volgende:
[..]
Als ik zo die foto eens bekijk denk ik dat voor een groot deel ook aan zijn lichamelijke conditie lag dat hij dat kon doen
onze overlevingsdrang dus.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:01 schreef Hallulama het volgende:
Dat betekent dus dat het instinct overwinnelijk is, en vrijheid van keuze dus waar is, ook al vereist dat soms enorme kracht dan wel discipline.
Of denkt ment dat het slechts een gevecht tussen twee emoties is, en dat de emotie wanhoop het wint van de drang (emotie?) overleven?
Zou er iets van ratio betrokken zijn bij de keuze van deze man?
Kan je uberhaupt ooit spreken van 100% puur ratio?
Damn daar word ik nou echt even stil vanquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:21 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]
aan de staat van de man te zien, is hij tot het uiterste gegaan om toch te overleven.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:04 schreef Hallulama het volgende:
Wat bedoel je?
Deed me meteen denken aan dit bericht: Jongen (11) hangt zich per ongeluk op tijdens gymquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:21 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]
Klinkt cru maar het ligt eraan of je nek breektquote:Op vrijdag 22 april 2005 21:09 schreef skiczukie het volgende:
Hoe lang zou het duren om jezelf op te hangen?
Serieus? Ik dacht dat je stikt? Ofzo.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:20 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Klinkt cru maar het ligt eraan of je nek breekt
Of ook dus? Dus je stikt, maar als je nekt knikt is het sneller afgelopen?quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:21 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat je stikt? Ofzo.
kijk maar naar een cojboj-film. de val breekt de nek en de strop doet de rest, als dat nodig is.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:22 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Of ook dus? Dus je stikt, maar als je nekt knikt is het sneller afgelopen?
Ik meen ergens gelezen te hebben (Volgens mij de Kijk) dat het vroeger zelfs normaal was om de beul een fooi te geven zodat hij de knoop strakker deed (Of losser dat weet ik even niet meer). En je weet dat als je nek breekt dat het dan echt welquote:Op vrijdag 22 april 2005 21:21 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat je stikt? Ofzo.
Dat dusquote:Op vrijdag 22 april 2005 21:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kijk maar naar een cojboj-film. de val breekt de nek en de strop doet de rest, als dat nodig is.
Ik geloof niet in instincten bij de mens. Eigenlijk geloof ik dat alleen dat insecten (en een paar uitzonderingen) instinct hebben zoals ik het definieer: Een keuze zonder emotionele ervaring (waarbij keuze geen reflex is). Tis een aanname, dat wel. Ik geloof, bij de mens en veel dieren, in keuzes van ratio in combinatie met constant gevoel waarbij de ratio het korte termijn gevoel kan overstemmen door een positief gevoel op de lange termijn in vooruitzicht te stellen. Een constante dans van emoties en plannen. Niet te beseffen chaos in een deels gedefinieerde structuur. Moeilijk uit te leggenquote:Op vrijdag 22 april 2005 21:01 schreef Hallulama het volgende:
Dat betekent dus dat het instinct overwinnelijk is, en vrijheid van keuze dus waar is, ook al vereist dat soms enorme kracht dan wel discipline.
Of denkt ment dat het slechts een gevecht tussen twee emoties is, en dat de emotie wanhoop het wint van de drang (emotie?) overleven?
Zou er iets van ratio betrokken zijn bij de keuze van deze man?
Kan je uberhaupt ooit spreken van 100% puur ratio?
Wat?quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:25 schreef machiavezistme het volgende:
teveel constantine gekeken
Ja, naar adem happen, en dan krijg je water binnen en verdrink je. Het kan best, als je maar echt wilt.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Film waarin o.a. een meisje onder water wordt gehouden zodat ze een bijna dood ervaring krijgt. Hierbij komt ze in de hel (zover ik me herinner) en kan ze haar overleden zusje ontmoeten.quote:Op zaterdag 23 april 2005 00:18 schreef skiczukie het volgende:
Wat?
Zwaar irriterend. Zeg gewoon wat je wil zeggen, maar ga niet alleen een naam van een tv-programma (ofzo) lullen).
Ik geloof voorlopig in mijn definitie maar ik ga zeker kijken of ik aan die docu kan komenquote:Op vrijdag 22 april 2005 23:57 schreef Hallulama het volgende:
Klinkt goed, behalve dat over instinct, als je niet in instinct gelooft bij de mens, check out Human Instinct (C) BBC, een GEWELDIG gave documentaire, 4 delen, we are all robots
Ja. Een hond heeft minder ratio en eet puur wat deze lekker vind totdat het volle gevoel of misselijkheid overneemt. Een mens, met meer ratio, kan meer en verder plannen en weigert eten uit angst om dik te worden in de toekomstquote:En verder, over de dans van emoties en plannen, zou ratio dan het vermogen zijn om de zaken zo te plannen dat je nu een emotie inlevert, om later een fijnere emotie te kunnen bekomen?
Dat is een goede opmerking.quote:Op maandag 25 april 2005 22:34 schreef boempa het volgende:
Als je eerst dronken wordt, dan heb je minder remmingen om jezelf in leven te willen houden.
Ik vermoed dat als je een koptelefoon ophebt een een nummer op hebts staan waar je heel vrolijk van wordt, dan je dan eveneens minder remmingen hebt om te willen ontsnappen aan de dood.quote:Op maandag 25 april 2005 22:48 schreef Adfundum het volgende:
Er is een methode om zonder enig hulpmiddel jezelf te verdrinken in bv een badkuip. Een emmer zal omvallen als je bewusteloos raakt. Het komt erop neer dat je geen gevoel van benauwdheid krijgt onder water en dus geen neiging krijgt om weer naar boven te komen. Dit gewoon zonder pillen, drank of verdoving maar gewoon bij je volle bewustzijn. Ik zal niet beschrijven hoe maar het is wel degelijk mogelijk.
Zulke foto's geven goed het sombere gevoel van zulke personen weer.quote:Op maandag 25 april 2005 21:54 schreef Mip1988 het volgende:
ik ben instinctief van mening dat dat niet lukt
verschirkkelijke foto..
De reden dat veel zelfmoordenaars niet zullen kiezen is omdat ze bang zijn voor de paniek die ze denken mee te maken tijdens verdrinking.quote:Op maandag 25 april 2005 22:55 schreef Tante_Thea_Traal het volgende:
Pfffffffff, evenals verbrandíng lijkt verdrinking me de ergste manier om aan je einde te komen![]()
Mij lijkt verbranding juist vele malen erger. Je voelt je hele lichaam weggevreten worden door de vlammen voor je je bewustzijn verliest. Bij verdrinking gaat het lichtje wat vreedzamer uit zegmaar.quote:Op maandag 25 april 2005 22:55 schreef Tante_Thea_Traal het volgende:
Pfffffffff, evenals verbrandíng lijkt verdrinking me de ergste manier om aan je einde te komen![]()
Als je het echt zonder wat voor hulpmiddel dan ook wilt doen, dus ook zonder alcohol, dan moet je echt zodanig schijt hebben aan de hulpkreten van je verdedigingssysteem van je lichaam dat je valt onder de groep masochisten.quote:Op maandag 25 april 2005 22:55 schreef Adfundum het volgende:
nee, zonder enig hulpmiddel, ook geen stemmingmakers zoals mooie muziek.
Volgens mij is het instinctieve nood-impuls bij kinderen nog niet volledig ontwikkeld, waardoor de fantasie de impuls bepaalt waarbij het kind denkt naar adem te moeten happen, waarbij een volwassene eerder tot het realisme-punt komt.quote:Op maandag 25 april 2005 23:10 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Mij lijkt verbranding juist vele malen erger. Je voelt je hele lichaam weggevreten worden door de vlammen voor je je bewustzijn verliest. Bij verdrinking gaat het lichtje wat vreedzamer uit zegmaar.
Er wel gevallen bekend van kinderen die verdronken zijn bij een spelletje zolang mogelijk onder water blijven. Het lichtje ging eerder uit dan de instinctieve nood-impuls om adem te happen.
Dat is naar mijn mening slechts mogelijk mbv hulpmiddelen als alcohol, omdat je geest te sterk is als het aankomt op het afgeven van impulsen.quote:Op maandag 25 april 2005 23:14 schreef Adfundum het volgende:
het gaat erom dat je die hulpkreten van je verdedigingssysteem op vrij eenvoudige manier net van tevoren kunt uitschakelen, geen gevoel van paniek of zo...
Lag FOK! toen plat ofzo?quote:Op maandag 25 april 2005 23:08 schreef boempa het volgende:
Overigens heb ik een keer zolang mijn adem ingehouden dat ik overal tintelingen voelde, maar dat gaat me niet nog een keer lukken.
Nee, toen had ik onbewust het idee dat ik mijn geest kon overtreffen kwa uithoudingsvermogen, maar dat gebeurt een normaal mens volgens mij slechts eens in de zoveel jaar.quote:
enkele jaren geleden ben ik bijna verdronken.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:32 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Jah. Meteen denk ik aan een ongewilde verdrinkingsdood. Hoe verschrikkelijk zal dat zijn, of laat je het dan gewoon gebeuren en is de drang om te overleven alweer afgelopen. Hoe zal een kind ermee omgaan i.t.t. een volwassene?
Slechts uit pure nieuwsgierigheid vraag ik u, beschrijf eens?quote:Op maandag 25 april 2005 22:48 schreef Adfundum het volgende:
Er is een methode om zonder enig hulpmiddel jezelf te verdrinken in bv een badkuip. Een emmer zal omvallen als je bewusteloos raakt. Het komt erop neer dat je geen gevoel van benauwdheid krijgt onder water en dus geen neiging krijgt om weer naar boven te komen. Dit gewoon zonder pillen, drank of verdoving maar gewoon bij je volle bewustzijn. Ondanks het zuurstoftekort zal je lichaam/hersenen het niet als zodanig ervaren. Ik zal niet beschrijven hoe maar het is wel degelijk mogelijk, erg simpel zelfs.
Ik vermoed dat je hierin gelijk hebt.quote:Op maandag 25 april 2005 23:24 schreef Adfundum het volgende:
Met alcohol of drugs zal het juist niet lukken Boempa. Ik kan me voorstellen dat je het niet gelooft dat het mogelijk is. Misschien moet je vantevoren een paar keer droog oefenen om te zien of je op het juiste moment de juiste lichamelijke toestand bereikt die ervoor nodig is zoadat je niet te vroeg in het water gaat maar het vergt zeker geen jarenlange training.
Ik ben wel nieuwsgierig nu. Kun je me mailenquote:Op maandag 25 april 2005 23:33 schreef Adfundum het volgende:
Zoekmaar ergens anders Hallulama, ik heb geen zin om mensen op ideeën te brengen. Wie weet wie er meelurkt.
Bovendien lijkt me dat Fok! hier niet het juiste forum voor is. Laten we het wel leuk houden.
Tuuwk. Elke vertroebeling van de geest kan een rol spelenquote:Op maandag 25 april 2005 23:33 schreef boempa het volgende:
De geest is sterk, en er is veel voor nodig om dat ongedaan of veranderd te krijgen.
Desondanks denk ik dat drank en/of drugs zeker een rol kunnen spelen.
Dan rest nog de vraag hoe sterk de vertroebeling moet zijn voordat de geest niet meer verantwoord zijn plicht kan doen, m.a.w. until it snaps.quote:Op maandag 25 april 2005 23:39 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Tuuwk. Elke vertroebeling van de geest kan een rol spelen
Daar is geen makkelijke maat voor te geven. Het hangt af van hoe je bent als persoon, je situatie, huidige omstandigheden, mate van vertroebeling (alhoewel het nuchter naar mijn mening ook kan). Het hangt er ook mee samen hoe goed je jezelf voor de gek kunt houden om het zo maar even te zeggen.quote:Op maandag 25 april 2005 23:42 schreef boempa het volgende:
Dan rest nog de vraag hoe sterk de vertroebeling moet zijn voordat de geest niet meer verantwoord zijn plicht kan doen, m.a.w. until it snaps.
Ik denk dat dat per persoonlijkheid nogal verschilt.
No way, Joséquote:Op maandag 25 april 2005 23:38 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig nu. Kun je me mailenen nee ik ben alles behalve suïcidaal
Er zijn altijd ontzettend veel dingen en omstandigheden om mee rekening te houden.quote:Op maandag 25 april 2005 23:46 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Daar is geen makkelijke maat voor te geven. Het hangt af van hoe je bent als persoon, je situatie, huidige omstandigheden, mate van vertroebeling (alhoewel het nuchter naar mijn mening ook kan). Het hangt er ook mee samen hoe goed je jezelf voor de gek kunt houden om het zo maar even te zeggen.
Dat deed ik vorig jaar ook vaak toen ik nog zwom.quote:Op dinsdag 26 april 2005 02:08 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik in het zwembad onderwater wou zwemmen naar de ovekant. Het moest en zou mij lukken.
Heb het ook gehaald, maar toen ik boven kwam zag ik sterretjes en stond te trillen op me benen![]()
Mischien beetje nuttelozo post, maarja![]()
Vaag. Minuut is nou ook weer niet zo lang toch.quote:Op woensdag 27 april 2005 17:31 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Een keer met duiken moesten we met een loodgordel 1 minuut onder water blijven op 3 meter diepte. Doordat ik heel snel ademde (soort cheat voor onderwater) om veel zuurstof op te slaan in je lichaam zodat je minder snel last krijgt van de adem-prikkel lukte het me om een minuut onder te blijven. Maar toen ik naar boven moest begon alles te tintelen en ineens zat iemand in me gezicht te slaan en ik lag aan de kant. Het was net alsof ik wakker werd na 20 uur slaap, ik kon het niet plaatsen dat het maar 30 seconden later was. Ik heb er niks van gemerkt eigenlijk.
Je bleef rustig? Dat lijkt me toch echt kut. En is dat nou wat, tunneldiven?quote:Op woensdag 27 april 2005 17:59 schreef zoalshetis het volgende:
nee lijkt mij ook. heb ooit langer vastgezeten, tijdens een tunneldive. mondstuk was door de paniekerige voorgangster uit canada uit mijn mond geschopt en achter mijn rug gekomen, waar ik niet meer bij kon.
ja rustig blijven is toch het enige dat je kan doen en langzaam los proberen te komen natuurlijk. het is erg ok. dit waren alleen tunneltjes die zo nauw waren dat je er nauwelijks met je gear doorheen kon. beetje als shipwreck enzo.quote:Op woensdag 27 april 2005 18:33 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Je bleef rustig? Dat lijkt me toch echt kut. En is dat nou wat, tunneldiven?
Nooit in je opgekomen, 'Misschien verzuip ik hier wel helemaal alleen in zo'n kuttunneltje.'? Het lijkt me toch echt niks.quote:Op woensdag 27 april 2005 18:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja rustig blijven is toch het enige dat je kan doen en langzaam los proberen te komen natuurlijk. het is erg ok. dit waren alleen tunneltjes die zo nauw waren dat je er nauwelijks met je gear doorheen kon. beetje als shipwreck enzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |