hey entertainment ... laat ze nouquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef nietzman het volgende:
Jij en je zelfmoordneigingen!
Okee, duidelijk.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:58 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Een morbide onderwerp maar vooruit (note: tis niet ‘romantisch’ beschreven. Sorry):
Hier is geen eenduidig antwoord op aangezien dit per persoon en situatie verschilt. Ik neem aan dat we ervan uitgaan dat zich geen ‘ongeluk’ voordoet waardoor je wel weer boven water wilt komen maar dit gewoon niet kunt. Er komt een moment dat er of een bijna dood ervaring inslaat en/of je bewusteloos raakt. Als je niet onstabiel staat is beide fataal als er geen derde persoon ingrijpt. In de eerst situatie zal je alles prachtig ervaren (of bij die 15% horen die iets verschrikkelijk ervaart) en ‘boeit’ het je niet echt meer (nu zijn er wel getuigen die verklaren op zo’n moment de ‘keuze’ te hebben gekregen tussen terugkeren naar het leven of niet). In de tweede kun je niks meer.
Er zijn gevallen die na 3 kwartier onder het ijs weer tot ‘leven’ zijn gewekt. Het hart pompt dan vaak nog maar 3 tot 4 keer per minuut om elk restje zuurstof zo goed en rustig mogelijk te gebruiken. Verder sterven je armen en benen als eerste af omdat je lichaam ‘slim’ genoeg is om de vitale delen voorrang te geven.
10-20 jaar terug overleed een jonge knul in Rotterdam in een zwembad omdat ie een wedstrijd met 2 anderen deed wie het langste zijn hoofd onder water kon houden. Als je naar martelingverslagen kijkt dan merk je vaak dat mensen versteld staan van de uitputtingsslag die je lichaam kan leveren en het koste wat kost niet op wil geven. Overlevingsdrang is vaak sterker als mensen beseffen. Desalniettemin kan het dus wel voorkomen.
Puur persoon en situatie afhankelijk dus.
Éerste keer dat ik zoiets vraag. Dat andere was iets anders en in mij ogen erger.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef nietzman het volgende:
Jij en je zelfmoordneigingen!
Van de week zag ik op tv één of ander model wat bijna is verdronken. Ze was al weg aan het zakken onder water en noemde het idd een heel vredig moment.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:08 schreef zoalshetis het volgende:
het schijnt dat de verdrinkingsdood een van de 'fijnste' manieren is om dood te gaan, aldus de overlevenden, of ik weet niet wie dit heeft bedacht. gifdood is de ergste, dat doet veel pijn.
zo zijn er idd nog meer verhalen van mensen die bijna dood zijn geweest. doodbloeden is ook vrij pijnloos.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:14 schreef MUUS het volgende:
[..]
Van de week zag ik op tv één of ander model wat bijna is verdronken. Ze was al weg aan het zakken onder water en noemde het idd een heel vredig moment.
Dat zal het verschil met de emmer zijn. Geen keuze meer. Opgeven. Kiezen voor de dood. Je erbij neerleggen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:14 schreef MUUS het volgende:
[..]
Van de week zag ik op tv één of ander model wat bijna is verdronken. Ze was al weg aan het zakken onder water en noemde het idd een heel vredig moment.
Er is een verslag van Sir Francis Beaufort die een verdrinking beschrijft uit 1795. Het verslag geeft o.a. aan dat er simpelweg te weinig (en toepasselijke) woorden bestaan voor een goede representatieve beschrijving van zo’n gebeuren. Iets wat op dit morbide gebied altijd het geval schijnt te zijn. Een ervaring van onbeschrijfelijke (!), innerlijke rust. Bron uit een boek: 'Waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt"quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:14 schreef MUUS het volgende:
Tactloos.....! Muus, ik vind het rot voor je.quote:
Waarom.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:42 schreef MarliesN het volgende:
Maar... waarom wil je dat weten?
Och, we zitten niet in R&P.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Tactloos.....! Muus, ik vind het rot voor je.
Kippenvelfoto zeg. De wanhoop..quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:21 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]
Genomen te Dachau, Duitsland, deze man heeft een riem om z'n nek, het andere eind zit om een kraan van een wasbak, hij is door z'n knieën gezakt, en hing zichzelf op, omdat hij geen zin meer had.
Jezelf verdrinken kan dus vast wel, maar het zal net zo lastig zijn als jezelf ophangen door eenvoudig weg bewust door de knieën te gaan.
Verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:21 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]
Genomen te Dachau, Duitsland, deze man heeft een riem om z'n nek, het andere eind zit om een kraan van een wasbak, hij is door z'n knieën gezakt, en hing zichzelf op, omdat hij geen zin meer had.
Hmm. Jah.quote:Jezelf verdrinken kan dus vast wel, maar het zal net zo lastig zijn als jezelf ophangen door eenvoudig weg bewust door de knieën te gaan.
Als ik zo die foto eens bekijk denk ik dat voor een groot deel ook aan zijn lichamelijke conditie lag dat hij dat kon doenquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:21 schreef Hallulama het volgende:
[afbeelding]
Jezelf verdrinken kan dus vast wel, maar het zal net zo lastig zijn als jezelf ophangen door eenvoudig weg bewust door de knieën te gaan.
Heb ik ook aan gedacht. Helemaal geen erergie meer.quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:42 schreef Djaser het volgende:
[..]
Als ik zo die foto eens bekijk denk ik dat voor een groot deel ook aan zijn lichamelijke conditie lag dat hij dat kon doen
onze overlevingsdrang dus.quote:Op vrijdag 22 april 2005 21:01 schreef Hallulama het volgende:
Dat betekent dus dat het instinct overwinnelijk is, en vrijheid van keuze dus waar is, ook al vereist dat soms enorme kracht dan wel discipline.
Of denkt ment dat het slechts een gevecht tussen twee emoties is, en dat de emotie wanhoop het wint van de drang (emotie?) overleven?
Zou er iets van ratio betrokken zijn bij de keuze van deze man?
Kan je uberhaupt ooit spreken van 100% puur ratio?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |