Worst case scenariootjequote:Op vrijdag 22 april 2005 01:01 schreef MissHobje het volgende:
als je net pech zou hebben.. dan trekken ze je d-miniscus in je kaakgewricht naar de tandjes.. ben je jaar met therapie bezig, kun je je mond amper open krijgen..(mega pijn hebben ook natuurlijk) slecht kauwen etc.. en na paar jaar dezelfde molen van kaak therapie weer in.. en op gaan voor een kijk operatie in je kaak ..
Succes alvast![]()
best klote eigenlijkquote:Op vrijdag 22 april 2005 01:03 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Worst case scenariootjeHoe gaat het nu?
de tandards is nog niet in staat te praten.....quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:03 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Worst case scenariootjeHoe gaat het nu?
Het leukste is nog de "geur" die in je mond blijft hangen van opgedroogd bloed zo'n weekje langquote:Op vrijdag 22 april 2005 08:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren met hakken en zagenNiet erg grappig
Je krijgt een zooi pijnstillers mee naar huis, 3 maal daags 600mg bruispoeder, 2 weken lang, en dat is NET genoeg, als je tenminste een hoge pijngrens hebt (en die heb ik gelukkig).
Maar om nou te zeggen "Joepie, graag nogeens!"
quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:54 schreef addie84 het volgende:
ik denk dat de TS beter niet dit topic had kunnen startenals ie niet al bang was, i ie dat nu wel
Oh God, ik ken dat geluidquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef Roellio het volgende:
Het enigste wat ik vrij gruwelijk vond is dat je het hoort kraken als 'ie de kiezen uit je kaak aan het trekken/breken is, maar je voelt er echt geen bal van.
Gezien het feit de leeftijd van de gemiddelde Fokker boven de 8 ligt, ga ik ervanuit dat er niet zo gek veel meer word gekwijlt.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:42 schreef TheSorrow het volgende:
Uit mijn ervaring:
Het enigste wat pijnlijk was aan tand/kies trekken is het verdovingsprikje.. Ik moest 4 kiezen laten trekken voor mijn beugel,en die prikjes waren echt horrorEn uiteraard daarna dat lekkere gat waar bloed uit blijft komen als je maar even zuigt ofzo... tip: verschoon je bed pas NA je het hebt laten trekken, bij mij lag er nogal een grote bloedkwijlplek namelijk
Dat vind ik dus ook.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef Roellio het volgende:
Ik heb in totaal 3 verstandskiezen laten trekken. Ik heb me van tevoren ook weken enorm druk lopen maken en toen puntje bij paaltje kwam viel 't enorm mee.
Het enigste wat ik vrij gruwelijk vond is dat je het hoort kraken als 'ie de kiezen uit je kaak aan het trekken/breken is, maar je voelt er echt geen bal van.
Het ergste van het hele proces vond ik de verdovingsspuitjes die de tandarts in het tandvlees/kaak prikt.
Ze hadden er bij mij volgens mij iets van kruidnagels of iets ingeproptquote:Op vrijdag 22 april 2005 08:41 schreef Logician het volgende:
[..]
Het leukste is nog de "geur" die in je mond blijft hangen van opgedroogd bloed zo'n weekje lang
Oh wat grappig..quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:49 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Gezien het feit de leeftijd van de gemiddelde Fokker boven de 8 ligt, ga ik ervanuit dat er niet zo gek veel meer word gekwijlt.
gewoon even vragen of ze de plekjes aan willen stippen met een watje-gaasje met verdovingsvloeistof, heb je daar ook geen last vanquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:57 schreef marcb1974 het volgende:
De injectie zou wel eens het ergste van het geheel kunnen zijn, dus het kan zomaar meevallen.
wat dacht je van een zinnige titel?quote:
't Is vaak toch beter ze er wel uit te laten halen. Omdat ze zo ver achterin je mond zitten is poetsen vaak problematisch en dat levert dan weer ontstekingen en dergelijke op.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:24 schreef suikerzoet het volgende:
Als je er zelf geen last van hebt, kun je ze toch gewoon laten zitten?
Kun je nog steeds beter horen?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:50 schreef LangeJan het volgende:
Ik heb ze ook alle 4 laten trekken trouwens. Met complicaties (niet werkende verdoving bij 1 kies en toch doorgaan) bij de kaakchirurg heb ik er maar 2 dagen echt last van gehad. Ik had toen nog een topic geplaatst hier, met foto'sMaar het zal best meevallen, vooral omdat je tandarts hetzelf doet en je niet naar de kaakchirurg hoeft.
In ieder geval veel sterkte binnenkort.
Hehehe, waar trek je die nou weer vandaanquote:
Wodka danquote:Op zaterdag 23 april 2005 20:32 schreef Detroit het volgende:
Wokda? Productiefoutje in de drankfabriek?.
*bibber!!quote:Thank you for your e-mail dated June 23, 2005.
In checking your record, you had been recommended to have 4 wisdom teeth and 4 first premolars removed under intravenous sedation and admitting at the hospital for 3-6 hours for observation. As you know that you can not eat or drink anything after midnight or at least 6 hours before operation.
Dit soort verhalen wil ik lezen, ik moet ook nog dus dis weer een opsteker voor mij bedankt!quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:37 schreef Agi het volgende:
Nou hier komt mijn verhaal..
Paar maanden geleden had ik mijn jaarlijkse controle, toen begon de tandarts ;''ojee ik zie je verstandskiezen'', dus hij vroeg of ik nu tijd had om ze te laten trekken, en ik zei: Neee andere keertje moet me eerst menaal voorbereiden. tandarts begon geniepig te lachen en verder zei hij keurig gebitik weer blij en goed voor mijn zelfvertrouwen. En heb een vervolg afspraak gemaakt bij de tandarts voor mijn verstandskiezen 4 stuks. Ik svroeg me wel af of ik kon eten en etc, hij zei: ja makkelijk eerst ff wennen drna lukt het wel..
2 de week van juni... Kwam ik op een mooie zomerse dag aan bij de tandarts, had allemaal verhalen gehoord van vrienden en vriendinnen , had al een trauma aan overgehouden.
toen ik op de stoel zat begonnnen te zenuwen wel te werken..Tandarts gaf me 4 spuitjes.. had nooit een spuit in mn bek gehad of andere rare dingen (ahteraf deden spuitjes meer pijn dan het hele trekgedoe).. toen moest ik ff 5 minuutjes wachten.. en toen dacht ik nu ga ik het krijgen, tandarts begon te trekken en binnen enkle minuten had hij 4 stuks uitgehaald.. Hij maakte nog paar grapjes , ik kon niet eer lachen en ging dus weg..
thuis aangekomen ging ik ff computeren, slapen, ijs eroo.. etc Het bloedde nog wel behoorlijk, ranzige smaak in mn bek maarja.. toen mijn verdoving was uitgewerkt viel de pijn nog mee.. volgende dag had ik alleen een dikke wang en verder geen pijntjes.. heb geen asperientjes of weet ik veel wat genomen..
en nu 1 week later is alles nog heel.. geen last gelukkig, afentoe blijft er nog wel een'' happymeal'' maaltijd achter mn kiezen zitten maar die poets ik wel weg.
Ik spuugde dezelfde dag al geen bloed meer (vrijdag). Maar het smaakt nog altijd vies.quote:
Dat gaasje moet je er juist een half uur later, nadat ie getrokken is, uitspugen!!!quote:Op maandag 4 juli 2005 13:47 schreef MadGuy het volgende:
Mijn rechter verstandskiezen zijn getrokken door de kaakchirurg. Zelfs de prikjes voelde ik weinig tot niet en het 'kraken' viel reuze mee (alleen de onderste, de bovenste was er zo uit).
Het enige waar ik niet aan herinnerd wil worden is toen met het gaasje uit mijn onderkaak trok uit het gat waar mijn kies had gezeten, een week later. Dat was heel pijnlijk en gaf me een misselijk gevoel als ik nog nooit had gehad.
wat hij zegtquote:Op maandag 4 juli 2005 13:55 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dat gaasje moet je er juist een half uur later, nadat ie getrokken is, uitspugen!!!![]()
Nee, het was iets anders, het zat in de holte van de kies. Geen hechting, maar wel iets dergelijks. Dat tampon/ gaasgeval was er zo uit inderdaad...quote:Op maandag 4 juli 2005 13:55 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dat gaasje moet je er juist een half uur later, nadat ie getrokken is, uitspugen!!!![]()
oooow, sorry danquote:Op maandag 4 juli 2005 15:02 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Nee, het was iets anders, het zat in de holte van de kies. Geen hechting, maar wel iets dergelijks. Dat tampon/ gaasgeval was er zo uit inderdaad...
Misschien heb je dit:quote:Op maandag 4 juli 2005 18:47 schreef Christine het volgende:
Heb ik al genomen vanmiddag.... ik zit nu an de para's
Heb je nadat het gebeurd was en je thuis kwam wel gelijk met ijs op je wang gezeten? Hielp bij mij heel erg en totaal geen last gehad van gezwollen mond of pijn, klasse kaakchirurg (waar ik de naam even van vergeten ben) in Clara ziekenhuis Rotterdamquote:Op maandag 4 juli 2005 19:26 schreef Christine het volgende:
Ik weet het ook niet.... als het maar helpt
En vanavond ga ik aan het bier....
Ik kreeg er een stuk of drie geloof ik...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:48 schreef Hitpoint het volgende:
Ik moet woensdag mijn verstandskies rechtsboven laten trekken bij de tandarts. Die kies viel moeilijk schoon te houden taste de andere kiezen aan dus die moet er nu uit.
FF vraagje, krijg je maar 1 spuit per te trekken kies??
Je houdt dat gaas in je mond nadat de kiezen getrokken zijn en daar moet je dan nog een aantal uur op bijten, dus dan kan je sowieso niet praten. Misschien in de middag wel weer en de dag er na zeker.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:57 schreef suzsz het volgende:
Hier ook een 'slachtoffer'....bij mij moeten alle 4 de verstandkiezen eruit...:(
Maar wat ik me dus afvraag, hoe zit dat met werken enzo? Waarschijnlijk moet ik 2 keer om eerst aan de ene kant boven en onder te laten trekken en dan aan de andere kant. Maar kun je dat ff tussendoor doen en kun je gewoon zelf naar het ziekenhuis rijden enzo met de auto? (moet nl bij de kaakchirurg omdat mijn verstandskiezen onder zo ong. horizontaal tegen mijn andere kiezen drukken, en omdat de wortel dicht bij een zenuw zit). Of moet je er toch wel op rekenen dat je 1 (of 2?) dagen niet kunt werken? Heb gewoon een 'kantoorbaan' zeg maar, maar moet wel redelijk vaak mensen bellen.
Wie heeft hier antwoord op??
Er komt steeds rijst enzo inquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:06 schreef milagro het volgende:
13 jaar
moet je spaghetti eten, das pas leukquote:
Hij is er al 3 weken uit, en het gat wordt echt nog niet kleinerquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:09 schreef milagro het volgende:
[..]
moet je spaghetti eten, das pas leuk
het is binnen 2 weken echt wel helemaal dicht, en dan is het tandvlees ook al geslonken erom heen zodat je niet meer een krater voelt met je tong.
dat komt door die rijstkorrel, over een week heb je een complete sawa daar, en komen er opeens allemaal kleine indootjes aankloppen voor werk, wat een gedoe, werkvergunningen, inburgeringscursussen.... ellendequote:Op donderdag 21 juli 2005 22:11 schreef Christine het volgende:
[..]
Hij is er al 3 weken uit, en het gat wordt echt nog niet kleiner
nu ja, als je je sleutels kwijt bent, of je strippenkaart, weet je waar het zou kunnen liggen nu.. scheelt weerquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:16 schreef Christine het volgende:
Als er eten in komt, haal ik dat er meteen weer uit.
Het is gewoon lastig.
niet zuigenquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:18 schreef Nilasha het volgende:
Is het gehecht Christine of niet?
Is het trouwens ook normaal dat het 's avonds veel meer pijn doet dan 's ochtends? Het bloedt nu niet meer maar er komt wel vies smakend vocht ofzo uit als ik zuig.![]()
oud bloed denk ik wat je proeft.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:25 schreef Nilasha het volgende:
Ja maar als ik niet spoel met bolle wangen, komt dat ontzettend vieze chloorhexidine spoelmiddel wat ik op recept kreeg ook niet bij de wond..
Maar dat vocht is wel normaal begrijp ik?
Shit man, ga volgende week zaterdag op vakantie naar Corfu, dus dan moet het wel stukje beter zijn.
Ik zat op dag 1 alweer chips te kanen, en het eerste wat ik deed toen ik buiten stond was een sigaret opsteken.quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:33 schreef Hyperdude het volgende:
-eerste 2 dagen wond met rust laten, niet roken.
Gelukkig doe je niet altijd zo tof!quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:16 schreef Christine het volgende:
Als er eten in komt, haal ik dat er meteen weer uit.
Het is gewoon lastig.
Eerste keer had ik er ook geen ijs op gedaan. Liep ik s'avonds in de stad dacht iedereen dat ik een wijnbal of lollie in m 'n mond/wang hadquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:24 schreef -pinguin- het volgende:
ik had bij de 1e geen ijs eropgedaan dus toen zat ik met een "kauwgombal" op school en in de trein
dat wou ik geen 2e keer meemaken dus bij de andere kant heb ik zowat een uur ijs eropgehouden
volgens mij was mn wang wel bijna bevroren maar het heeft goed geholpen!!
Bij mij was het meer de grootte van een appelquote:Op vrijdag 22 juli 2005 10:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Eerste keer had ik er ook geen ijs op gedaan. Liep ik s'avonds in de stad dacht iedereen dat ik een wijnbal of lollie in m 'n mond/wang had
dat wordt beitelenquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:11 schreef Piaf het volgende:
1 ligt niet vertikaal maar horizontaal daar in mn kaak , 2 iets minder horizontaal en 1 normaal,dit is dus ook de enige die doorgekomen is
hou op. ik kom niet meer bijquote:hij vertelde dat daar een speciaal klem/instrument voor is
Dat trekken en injecties is niet zo erg. Ik heb ze ook alle 4 in 1 keer met man en machtquote:Ik ben bij boren niet bang, ik kan makkelijk injecties hebben,vind ik niet zo'n probleem, maar dat snijden en dat trekken lijkt me erg
Goed schoonhouden, je kan ook spoelen met zout water, of beter met Corsodyl (apotheek, betere drogist.) Als je echt veel last hebt zou ik de tandarts bellen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 09:30 schreef Ienepien het volgende:
Het is mijn tandvlees, maar zou er iets ontstoken zijn dan? Want voor zover ik kan zien is er niets raars aan de hand... Het gaat trouwens om mijn verstandskies die aan het door komen is![]()
Gaat ik doen! tnx!quote:Op maandag 1 augustus 2005 09:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goed schoonhouden, je kan ook spoelen met zout water, of beter met Corsodyl (apotheek, betere drogist.) Als je echt veel last hebt zou ik de tandarts bellen.
- minimaal 3 dagen geen alcohol drinkenquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:33 schreef Hyperdude het volgende:
@milagro
40000 posts: Jezuskriebel![]()
on-topic:
-eerste 2 dagen wond met rust laten, niet roken.
-daarna goed schoonhouden, spoelen met zoutwater.
Als het ontstoken is dan ga je echt heel erg uit je mond stinken, dan is er vast wel een naaste die eventjes voor je wilt ruiken, als het hem/haar nog niet was opgevallen. En je hebt zelf ook constant een heeeeel gore smaak in je mond.quote:Op maandag 1 augustus 2005 08:47 schreef Ienepien het volgende:
He ik zit even in een heel andere orde. Mijn verstandskies linksboven komt nu door. Ik ben anderhalve week geleden nog bij de tandarts geweest, die zei dat alle is orde was. Alleen heb ik nu sinds twee dagen ontzettende pijn daar. Zou het zijn omdat de kies door moet breken, of heb ik echt een probleem en moet ik mijn tandarts bellen (bibber)....?
Is er genoeg ruimte om een kies door t e laten komen?quote:Op maandag 1 augustus 2005 09:30 schreef Ienepien het volgende:
Het is mijn tandvlees, maar zou er iets ontstoken zijn dan? Want voor zover ik kan zien is er niets raars aan de hand... Het gaat trouwens om mijn verstandskies die aan het door komen is![]()
Ja vorige week nog wel, ik had toen een controle-afspraak en alles was in orde, tot afgelopen zaterdag. Heb inmiddels ook gebeld en de assistente wilde gelijk een afspraak maken om het ding te laten verwijderen. Dus ik vraag: kan het ook gewoon tijdelijk zijn, aangezien er geen problemen verwacht werden? Toen zei ze dat dit ook een mogelijkheid was. Vanochtend had ik besloten om het nog 1 dag aan te kijken, maar eigenlijk sta ik op het punt een afspraak te makenquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:33 schreef Christine het volgende:
[..]
Is er genoeg ruimte om een kies door t e laten komen?
Had ik al gedaan, kwam weinig zinnigs uit, behalve dat ze um heel graag wilen trekken, maar ik betwijfel of dit nodig is....quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Bel anders even om telefonisch advies
ow, dat drinken gign anders primaquote:Op maandag 1 augustus 2005 12:30 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
- minimaal 3 dagen geen alcohol drinken
- minimaal 10 dagen niet roken
- na twee dagen schoon gaan spuiten met een spuitje zonder naald met een mengsel van zout en lauw water.
Dat zijn de officiele regels.
Oh dat klinkt ook wel goed. Ik heb nu mezelf onder de aspirine gestopt, die afstudeerscriptie moet toch af!quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:23 schreef donald_dick het volgende:
als je pijn hebt kan je altijd nog Dentinox halen bij de apotheek. dit middeltje is eigelijk een pijnstiller voor kleine kinderen waar de tandjes doorkomen, maar het heeft als leuke bijwerking dat je tandvlees verdoofd wordt. ik heb geen pijn meer dankzij dat spul
aspirine werkt bloedverdunnend, dus niet gaan slikken vlak voor of na het trekkenquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:28 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Oh dat klinkt ook wel goed. Ik heb nu mezelf onder de aspirine gestopt, die afstudeerscriptie moet toch af!
Overigens voelde ik net een steek en nu is de pijn al een stuk minder, dus als het meezit is de kies doorgekomen en heb ik nu het ergste weer gehad!![]()
15? ik heb er ondertussen 30 op, en ik heb er nog 40 op voorraadquote:Op maandag 1 augustus 2005 23:47 schreef diertjuh het volgende:
Gelukkig doet het niet meer pijn, zoals in de eerste 2 weken. Had 15 van die Ibuprofen 600 gekregen allemaal op, terwijl mijn broer er maar 2 ofzow had gebruikt. Naja, die was ook binnen 2 dagen van de pijn af.![]()
Dat is wel erg oppervlakking hoor. Er zijn ook een heleboel tandartsen die wél weten wat ze doen. Ik hoor meer negatieve verhalen over kaakchirugren, die zo onvriendelijk zijn en totaal geen moeite doen om je op je gemak te stellen, dan over tandartsen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:05 schreef Underdoggy het volgende:
Je hebt veel van die tandartsen die het wel "even" zelf doen. Ik zou het door een kaakchirurg laten doen. Die kerel weet tenminste wat opereren is
wow, dat is dat van mij nog helemaal niks. Ik vond 15 al redelijk veel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:45 schreef donald_dick het volgende:
[..]
15? ik heb er ondertussen 30 op, en ik heb er nog 40 op voorraad
Ik zeg niet dat het altijd zo is maar bij bijvoorbeeld je onderkaak is toch het vrij complex waar je toch veel nare verhalen over hoort. Ik vind het dan fijn om te weten dat ik onder het mes lig bij een arts die ervoor heeft gestudeerd om te opereren en dit erg vaak doet en niet bij een tandarts die voornamelijk simpele handelingen doet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:53 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat is wel erg oppervlakking hoor. Er zijn ook een heleboel tandartsen die wél weten wat ze doen. Ik hoor meer negatieve verhalen over kaakchirugren, die zo onvriendelijk zijn en totaal geen moeite doen om je op je gemak te stellen, dan over tandartsen...
een tandarts loopt een "co schap" op kaakchirurgie tijdens zijn opleiding, hij kan dus wel degelijk opereren. Bovendien kan een tandarts ook onregelmatigheden in je mond (wang, verhemelte, tandvlees) wegsnijden. Het is een tandARTS.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:36 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het altijd zo is maar bij bijvoorbeeld je onderkaak is toch het vrij complex waar je toch veel nare verhalen over hoort. Ik vind het dan fijn om te weten dat ik onder het mes lig bij een arts die ervoor heeft gestudeerd om te opereren en dit erg vaak doet en niet bij een tandarts die voornamelijk simpele handelingen doet.
Volgens mij heeft mijn tandarts bij dat "co-schap" gespijbeldquote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:34 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
een tandarts loopt een "co schap" op kaakchirurgie tijdens zijn opleiding, hij kan dus wel degelijk opereren. Bovendien kan een tandarts ook onregelmatigheden in je mond (wang, verhemelte, tandvlees) wegsnijden. Het is een tandARTS.
Afgestudeerde artsen moeten overigens ook tandheelkunde studeren voordat ze tot de opleiding kaakchirurgie worden toegelaten
alleen het gorte verschil is en die voel je ook merkbaar:quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:34 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
een tandarts loopt een "co schap" op kaakchirurgie tijdens zijn opleiding, hij kan dus wel degelijk opereren. Bovendien kan een tandarts ook onregelmatigheden in je mond (wang, verhemelte, tandvlees) wegsnijden. Het is een tandARTS.
Afgestudeerde artsen moeten overigens ook tandheelkunde studeren voordat ze tot de opleiding kaakchirurgie worden toegelaten
ze mogen bij jou alleen een kies onder narcose trekken?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
alleen het gorte verschil is en die voel je ook merkbaar:
een kaakchirurg mag gehele verdovingen doen, een tandarts alleen plaatsleijk. en dat wil je nou net niet als ze een verstandskies trekken
Jouw verhaal is ook om te rillen, Milagro, dat is pas echte horror. Bizar ook, een infectie door het verdoven als ik het goed begrepen heb?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 12:00 schreef milagro het volgende:
MIjn hemel, Auticia, wat een ellende
Jij krijgt het meteen op je bord, ik had tenminste nog 3 weken 'krediet' voor de ellende toesloeg.
Heb jij nog verstandskiezen over en laat je die ook nog trekken?
Ik doe het echt niet meer, wat de tandarts ook zegt, niet nog eens 3 weken vreselijke pijn, hij vult hem maar gewoon, mocht dat nodig zijn.
nee, maar ik wil niet verdoofd wordne met paracetamolquote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:52 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
ze mogen bij jou alleen een kies onder narcose trekken?
Mijn onderste twee zijn er twee jaar geleden uit gehaald zonder dat ze door waren. Dan moeten ze eerst het tandvlees opensnijden. Die moesten weg, want ze stonden schuin naar voren en zouden m'n gebit in elkaar drukken als ze echt door zouden komen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 12:25 schreef Auticia het volgende:
[..]
De 2 kiezen aan de bovenkant zijn nog niet ver genoeg door om eruit te halen
Ik voel hem hoor, de naald in het scharnierpunt!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:39 schreef rompompom het volgende:
[..]
Wat ik bij jou trouwens wel raar vind, is dat er geen foto's zijn gemaakt van tevoren. Lijkt me toch wel een standaard iets, die tandarts weet dan tenminste wat hij kan aantreffen. Nu kwam hij voor een verrassing te staan, erg onprofessioneel als je het mij vraagt
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:49 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik voel hem hoor, de naald in het scharnierpunt!.
Ik weet eigenlijk niet of tandartsen ook kiezen trekken als ze nog niet door zijn. Ik heb van mijn tandarts ook niets over pijnstillers gehoord en vond ze achteraf niet echt nodig (ik grijp niet zo snel naar pijnstillers).
En dat van die foto's. Beetje jammer idd dat dat niet gedaan is, ik ga het voor de volgende kies zeker even vragen, en als hij het niet van plan is dan vraag ik of hij de kies meteen doormidden kan slijpen, zodat ik misschien ook na 5 minuten buiten sta.
Deze tandarts is misschien niet erg professioneel, hij is wel stukken beter dan mijn vorige tandarts! (Kan je nagaan!).
Voor zover ik het begrijp, zit jij niet in Zeeland bij een tandartsquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:55 schreef rompompom het volgende:
[..]Geef me het adres van je vorige even, dan weet ik waar ik weg moet blijven
Ik ben ook niet van de pijnstillers. Ik heb ook nooit wat, dat scheelt ook al
Volgens mij mag hij het niet weigeren als je om foto's vraagt. En ik denk dat wanneer je de vorige situatie nog eens uitlegt, dat hij ook niet gauw zal weigeren.
Zeeland is een flink end fietsen inderdaadquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:11 schreef Auticia het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrijp, zit jij niet in Zeeland bij een tandarts.
Mijn vorige tandarts heeft mijn gebit echt naar de mallemoeren geholpen. Ik ben in 7 weken tijd 5 keer naar hem toegemoeten voor dezelfde vulling, die er steeds maar weer uitlazerde. (En ik kreeg me een rekening thuis).
Ik was toen dolblij dat ik bij mijn huidige tandarts terecht kon, die er een nieuwe vulling heeft ingezet die er nu toch al weer zo'n 1,5 jaar keurig in zit. Ik had mijn vorige tandarts erop gewezen dat ik nog een gaatje had, maar die vond dat te klein om te boren, mijn huidige tandarts vond dat weer onzin en heeft ook dat andere gaatje geboord en gevuld.
Veel mensen gingen weg bij die andere tandarts, hij nam bijvoorbeeld als zijn assistente ziek was, zijn dochter mee om hem te helpen.
Kiek es anquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:39 schreef rompompom het volgende:
[..]
Zeeland is een flink end fietsen inderdaadDe wortels van mijn moeder liggen er wel en ik heb er nog steeds familie wonen.
Lucky you! Bij mij begon de ellende op mijn 21equote:Ik heb nog geen gaatjes in m'n gewone gebit
Die tandarts is inderdaad de enige voor mensen die in de omliggende dorpjes wonen, eerst zat er wel een goede, maar die praktijk is dus overgenomen door zo'n prutser. Hoe oud zijn dochter is weet ik niet precies. Wel dat zijn klantenkring erg is gekrompenquote:Klinkt als een geheel kansloze tandarts. Hij is zeker de enige in de wijde omtrek? Daar maakt-ie dan leuk gebruik van zo
Dat laatste moet ik wel om lachen, maar dat is wel te triest voor woorden jaHoe oud was ze eigenlijk?
Lees mijn eerste verhaal hier maar. Als ze niet door zijn, zul je waarschijnlijk naar de chirurg worden doorverwezen. Al ze wel door zijn, doet je tandarts het zelf. Als ze niet door zijn, zullen ze niet tegelijkertijd worden getrokken, bij mij zat er twee weken tussen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 18:45 schreef tijntjethf het volgende:
ik heb hier ook een brief klaarliggen, al bijna een half jaar geloof ikalleen bij mij zijn die kiezen d'r nog helemaal niet door.. maar op een rontgenfoto konden ze zien dat die dingen verkeerd zaten, ze zaten tegen andere kiezen aan te drukken... wat is nu erger, als ze d'r al door zijn, of nu?
![]()
Als ze door zijn en je hebt geen ruimte dan kunnen je tanden scheef gaan staan. Zo vroeg mogelijk eruit is beste.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:22 schreef axis303 het volgende:
Wat is pijnlijker als ze nog niet zijn doorgekomen of als ze al helemaal door zijn?
Nee, ik bedoelde meer op het verwijderen zeg maar. Ik denk als ze door zijn he, dan hebben ze ontwikkelde wortels. Naja, ik moet binnenkortquote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:48 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Als ze door zijn en je hebt geen ruimte dan kunnen je tanden scheef gaan staan. Zo vroeg mogelijk eruit is beste.
Ik volgens mij ook niet. De pijnstiller die ik had was een oplossing in gewoon kraanwater, maar wel meteen doorslikken die hap slok. Smaakte best lekker trouwensquote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:24 schreef Auticia het volgende:
Ik mocht van de tandarts absoluut mijn mond niet spoelen.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:52 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ik volgens mij ook niet. De pijnstiller die ik had was een oplossing in gewoon kraanwater, maar wel meteen doorslikken die hap slok. Smaakte best lekker trouwens
Uiteraard mocht ik niet kauwen aan die kant, maar dat lijkt me vrij logisch.
Ow dus niet met zout water spoelen???Want het afval na het eten dat daar achter blijft lijkt me niet fris en goed voor jequote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:18 schreef Auticia het volgende:
[..]. Precies.
Mijn tandarts vertelde dat er op het gat een stollingslaagje van bloed komt, wat op het gat blijft liggen, zodat het zichzelf kan sluiten. Met spoelen is er een grote kans dat je dat laagje eraf spoelt, je kan ook beter maar niet hard zuigen of blazen, om die reden.
Ik moest vooral gewoon eten en drinken en poetsen, maar niet spoelenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:36 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Ow dus niet met zout water spoelen???Want het afval na het eten dat daar achter blijft lijkt me niet fris en goed voor je
Hoewel je denk wel uit wil kijken voor al te hete vloeistoffen in je mond, de eerste dagen. Het is toch effe een stuk gevoeliger dan de rest van je mond!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:46 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik moest vooral gewoon eten en drinken en poetsen, maar niet spoelen. Ik had nog gevraagd aan de tandarts of ik niet moest spoelen, maar dat mocht van hem absoluut niet.
Wat ik wel gedaan heb (en doe) is af en toe een kop kamillehee drinken na het eten, dat heeft ook een ontstekingsremmende werking.
Ik drink nu al sinds het trekken met de linkerkant van mijn mondquote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:59 schreef rompompom het volgende:
[..]
Hoewel je denk wel uit wil kijken voor al te hete vloeistoffen in je mond, de eerste dagen. Het is toch effe een stuk gevoeliger dan de rest van je mond!
Ah, okquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:05 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik drink nu al sinds het trekken met de linkerkant van mijn mond.
Bovendien drink ik mijn thee net zo makkelijk lauw of koud.
Kunnen is op zich het probleem niet denk ik, maar ze doen één kant tegelijk vanwege eten enzoquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:20 schreef BSJ het volgende:
wat ik eigenlijk nog wou vragen
is t in Ndl mogelijk om alle4 je verstandskiezen tegelijk te laten trekken?
Ik wou ze ook alle 4 maar dat weigerde hij. Want heb nu al moeite met eten laat staan als ik ze alle 4 uit had.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:25 schreef rompompom het volgende:
[..]
Kunnen is op zich het probleem niet denk ik, maar ze doen één kant tegelijk vanwege eten enzo
Maar als je bereid bent een week lang vloeibare voeding te accepteren, kan je misschien een tandarts vinden die er toe bereid is. Niet te hard zuigen dan, want dan springen de wondjes weer open, zoals A. al zei
Dan laat je ze 1 voor 1 trekkenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:33 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Ik wou ze ook alle 4 maar dat weigerde hij. Want heb nu al moeite met eten laat staan als ik ze alle 4 uit had.Oke je bent er meteen vanaf, maar wil de assistente nog wel een keer zien
![]()
Ik fluit nooit naar meiden ik kijk ze altijd diep in de ogen aanquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:36 schreef Auticia het volgende:
[..]
Dan laat je ze 1 voor 1 trekken.
Na afloop niet fluiten na de assistente want dan springt de boel weer open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |