Worst case scenariootjequote:Op vrijdag 22 april 2005 01:01 schreef MissHobje het volgende:
als je net pech zou hebben.. dan trekken ze je d-miniscus in je kaakgewricht naar de tandjes.. ben je jaar met therapie bezig, kun je je mond amper open krijgen..(mega pijn hebben ook natuurlijk) slecht kauwen etc.. en na paar jaar dezelfde molen van kaak therapie weer in.. en op gaan voor een kijk operatie in je kaak ..
Succes alvast![]()
best klote eigenlijkquote:Op vrijdag 22 april 2005 01:03 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Worst case scenariootjeHoe gaat het nu?
de tandards is nog niet in staat te praten.....quote:Op vrijdag 22 april 2005 01:03 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Worst case scenariootjeHoe gaat het nu?
Het leukste is nog de "geur" die in je mond blijft hangen van opgedroogd bloed zo'n weekje langquote:Op vrijdag 22 april 2005 08:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren met hakken en zagenNiet erg grappig
Je krijgt een zooi pijnstillers mee naar huis, 3 maal daags 600mg bruispoeder, 2 weken lang, en dat is NET genoeg, als je tenminste een hoge pijngrens hebt (en die heb ik gelukkig).
Maar om nou te zeggen "Joepie, graag nogeens!"
quote:Op vrijdag 22 april 2005 08:54 schreef addie84 het volgende:
ik denk dat de TS beter niet dit topic had kunnen startenals ie niet al bang was, i ie dat nu wel
Oh God, ik ken dat geluidquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef Roellio het volgende:
Het enigste wat ik vrij gruwelijk vond is dat je het hoort kraken als 'ie de kiezen uit je kaak aan het trekken/breken is, maar je voelt er echt geen bal van.
Gezien het feit de leeftijd van de gemiddelde Fokker boven de 8 ligt, ga ik ervanuit dat er niet zo gek veel meer word gekwijlt.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:42 schreef TheSorrow het volgende:
Uit mijn ervaring:
Het enigste wat pijnlijk was aan tand/kies trekken is het verdovingsprikje.. Ik moest 4 kiezen laten trekken voor mijn beugel,en die prikjes waren echt horrorEn uiteraard daarna dat lekkere gat waar bloed uit blijft komen als je maar even zuigt ofzo... tip: verschoon je bed pas NA je het hebt laten trekken, bij mij lag er nogal een grote bloedkwijlplek namelijk
Dat vind ik dus ook.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef Roellio het volgende:
Ik heb in totaal 3 verstandskiezen laten trekken. Ik heb me van tevoren ook weken enorm druk lopen maken en toen puntje bij paaltje kwam viel 't enorm mee.
Het enigste wat ik vrij gruwelijk vond is dat je het hoort kraken als 'ie de kiezen uit je kaak aan het trekken/breken is, maar je voelt er echt geen bal van.
Het ergste van het hele proces vond ik de verdovingsspuitjes die de tandarts in het tandvlees/kaak prikt.
Ze hadden er bij mij volgens mij iets van kruidnagels of iets ingeproptquote:Op vrijdag 22 april 2005 08:41 schreef Logician het volgende:
[..]
Het leukste is nog de "geur" die in je mond blijft hangen van opgedroogd bloed zo'n weekje lang
Oh wat grappig..quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:49 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Gezien het feit de leeftijd van de gemiddelde Fokker boven de 8 ligt, ga ik ervanuit dat er niet zo gek veel meer word gekwijlt.
gewoon even vragen of ze de plekjes aan willen stippen met een watje-gaasje met verdovingsvloeistof, heb je daar ook geen last vanquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:57 schreef marcb1974 het volgende:
De injectie zou wel eens het ergste van het geheel kunnen zijn, dus het kan zomaar meevallen.
wat dacht je van een zinnige titel?quote:
't Is vaak toch beter ze er wel uit te laten halen. Omdat ze zo ver achterin je mond zitten is poetsen vaak problematisch en dat levert dan weer ontstekingen en dergelijke op.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:24 schreef suikerzoet het volgende:
Als je er zelf geen last van hebt, kun je ze toch gewoon laten zitten?
Kun je nog steeds beter horen?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:50 schreef LangeJan het volgende:
Ik heb ze ook alle 4 laten trekken trouwens. Met complicaties (niet werkende verdoving bij 1 kies en toch doorgaan) bij de kaakchirurg heb ik er maar 2 dagen echt last van gehad. Ik had toen nog een topic geplaatst hier, met foto'sMaar het zal best meevallen, vooral omdat je tandarts hetzelf doet en je niet naar de kaakchirurg hoeft.
In ieder geval veel sterkte binnenkort.
Hehehe, waar trek je die nou weer vandaanquote:
Wodka danquote:Op zaterdag 23 april 2005 20:32 schreef Detroit het volgende:
Wokda? Productiefoutje in de drankfabriek?.
*bibber!!quote:Thank you for your e-mail dated June 23, 2005.
In checking your record, you had been recommended to have 4 wisdom teeth and 4 first premolars removed under intravenous sedation and admitting at the hospital for 3-6 hours for observation. As you know that you can not eat or drink anything after midnight or at least 6 hours before operation.
Dit soort verhalen wil ik lezen, ik moet ook nog dus dis weer een opsteker voor mij bedankt!quote:Op woensdag 29 juni 2005 19:37 schreef Agi het volgende:
Nou hier komt mijn verhaal..
Paar maanden geleden had ik mijn jaarlijkse controle, toen begon de tandarts ;''ojee ik zie je verstandskiezen'', dus hij vroeg of ik nu tijd had om ze te laten trekken, en ik zei: Neee andere keertje moet me eerst menaal voorbereiden. tandarts begon geniepig te lachen en verder zei hij keurig gebitik weer blij en goed voor mijn zelfvertrouwen. En heb een vervolg afspraak gemaakt bij de tandarts voor mijn verstandskiezen 4 stuks. Ik svroeg me wel af of ik kon eten en etc, hij zei: ja makkelijk eerst ff wennen drna lukt het wel..
2 de week van juni... Kwam ik op een mooie zomerse dag aan bij de tandarts, had allemaal verhalen gehoord van vrienden en vriendinnen , had al een trauma aan overgehouden.
toen ik op de stoel zat begonnnen te zenuwen wel te werken..Tandarts gaf me 4 spuitjes.. had nooit een spuit in mn bek gehad of andere rare dingen (ahteraf deden spuitjes meer pijn dan het hele trekgedoe).. toen moest ik ff 5 minuutjes wachten.. en toen dacht ik nu ga ik het krijgen, tandarts begon te trekken en binnen enkle minuten had hij 4 stuks uitgehaald.. Hij maakte nog paar grapjes , ik kon niet eer lachen en ging dus weg..
thuis aangekomen ging ik ff computeren, slapen, ijs eroo.. etc Het bloedde nog wel behoorlijk, ranzige smaak in mn bek maarja.. toen mijn verdoving was uitgewerkt viel de pijn nog mee.. volgende dag had ik alleen een dikke wang en verder geen pijntjes.. heb geen asperientjes of weet ik veel wat genomen..
en nu 1 week later is alles nog heel.. geen last gelukkig, afentoe blijft er nog wel een'' happymeal'' maaltijd achter mn kiezen zitten maar die poets ik wel weg.
Ik spuugde dezelfde dag al geen bloed meer (vrijdag). Maar het smaakt nog altijd vies.quote:
Dat gaasje moet je er juist een half uur later, nadat ie getrokken is, uitspugen!!!quote:Op maandag 4 juli 2005 13:47 schreef MadGuy het volgende:
Mijn rechter verstandskiezen zijn getrokken door de kaakchirurg. Zelfs de prikjes voelde ik weinig tot niet en het 'kraken' viel reuze mee (alleen de onderste, de bovenste was er zo uit).
Het enige waar ik niet aan herinnerd wil worden is toen met het gaasje uit mijn onderkaak trok uit het gat waar mijn kies had gezeten, een week later. Dat was heel pijnlijk en gaf me een misselijk gevoel als ik nog nooit had gehad.
wat hij zegtquote:Op maandag 4 juli 2005 13:55 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dat gaasje moet je er juist een half uur later, nadat ie getrokken is, uitspugen!!!![]()
Nee, het was iets anders, het zat in de holte van de kies. Geen hechting, maar wel iets dergelijks. Dat tampon/ gaasgeval was er zo uit inderdaad...quote:Op maandag 4 juli 2005 13:55 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Dat gaasje moet je er juist een half uur later, nadat ie getrokken is, uitspugen!!!![]()
oooow, sorry danquote:Op maandag 4 juli 2005 15:02 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Nee, het was iets anders, het zat in de holte van de kies. Geen hechting, maar wel iets dergelijks. Dat tampon/ gaasgeval was er zo uit inderdaad...
Misschien heb je dit:quote:Op maandag 4 juli 2005 18:47 schreef Christine het volgende:
Heb ik al genomen vanmiddag.... ik zit nu an de para's
Heb je nadat het gebeurd was en je thuis kwam wel gelijk met ijs op je wang gezeten? Hielp bij mij heel erg en totaal geen last gehad van gezwollen mond of pijn, klasse kaakchirurg (waar ik de naam even van vergeten ben) in Clara ziekenhuis Rotterdamquote:Op maandag 4 juli 2005 19:26 schreef Christine het volgende:
Ik weet het ook niet.... als het maar helpt
En vanavond ga ik aan het bier....
Ik kreeg er een stuk of drie geloof ik...quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:48 schreef Hitpoint het volgende:
Ik moet woensdag mijn verstandskies rechtsboven laten trekken bij de tandarts. Die kies viel moeilijk schoon te houden taste de andere kiezen aan dus die moet er nu uit.
FF vraagje, krijg je maar 1 spuit per te trekken kies??
Je houdt dat gaas in je mond nadat de kiezen getrokken zijn en daar moet je dan nog een aantal uur op bijten, dus dan kan je sowieso niet praten. Misschien in de middag wel weer en de dag er na zeker.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:57 schreef suzsz het volgende:
Hier ook een 'slachtoffer'....bij mij moeten alle 4 de verstandkiezen eruit...:(
Maar wat ik me dus afvraag, hoe zit dat met werken enzo? Waarschijnlijk moet ik 2 keer om eerst aan de ene kant boven en onder te laten trekken en dan aan de andere kant. Maar kun je dat ff tussendoor doen en kun je gewoon zelf naar het ziekenhuis rijden enzo met de auto? (moet nl bij de kaakchirurg omdat mijn verstandskiezen onder zo ong. horizontaal tegen mijn andere kiezen drukken, en omdat de wortel dicht bij een zenuw zit). Of moet je er toch wel op rekenen dat je 1 (of 2?) dagen niet kunt werken? Heb gewoon een 'kantoorbaan' zeg maar, maar moet wel redelijk vaak mensen bellen.
Wie heeft hier antwoord op??
Er komt steeds rijst enzo inquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:06 schreef milagro het volgende:
13 jaar
moet je spaghetti eten, das pas leukquote:
Hij is er al 3 weken uit, en het gat wordt echt nog niet kleinerquote:Op donderdag 21 juli 2005 22:09 schreef milagro het volgende:
[..]
moet je spaghetti eten, das pas leuk
het is binnen 2 weken echt wel helemaal dicht, en dan is het tandvlees ook al geslonken erom heen zodat je niet meer een krater voelt met je tong.
dat komt door die rijstkorrel, over een week heb je een complete sawa daar, en komen er opeens allemaal kleine indootjes aankloppen voor werk, wat een gedoe, werkvergunningen, inburgeringscursussen.... ellendequote:Op donderdag 21 juli 2005 22:11 schreef Christine het volgende:
[..]
Hij is er al 3 weken uit, en het gat wordt echt nog niet kleiner
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |