abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:11:11 #1
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_26419643
En natuurlijk,als we het over pijn hebben, hebben we het over de tandarts

Ik was gisteren voor rontgenfoto's geweest en daarop kon je zien dat 3 van de 4 (duh!) verstandskiezen niet helemaal goed zitten
1 ligt niet vertikaal maar horizontaal daar in mn kaak , 2 iets minder horizontaal en 1 normaal,dit is dus ook de enige die doorgekomen is

Terwijl ik in mijn broek scheet vroeg ik de arts hoe die 3 eruit worden gehaald en hij vertelde dat daar een speciaal klem/instrument voor is
Meer durfde ik niet te vragen en nu moet ik volgende week terug komen en dan worden ze er uitgehaald

Ik ben bij boren niet bang, ik kan makkelijk injecties hebben,vind ik niet zo'n probleem, maar dat snijden en dat trekken lijkt me erg, ik ben nog nooit getrokken en nu moeten er dingen uit mn muil worden gehaald die al niet een natuurlijke positie hebben aangenomen

Gaat dit een nare ervaring worden?
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:12:06 #2
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_26419677
Als het goed is voel je er helemaal niks van door die verdoving....
Era Vulgaris
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:13:10 #3
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26419707
In ieder geval kan de tandarts het nog zelf doen begrijp ik. Meestal wordt de kaakchirurg ingeschakeld. Van het snijden zelf voel je trouwens niets.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:17:28 #4
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_26419826
Sterkte En vooral na de operatie even neit doorbijten.

Als je dit soort zaken op z'n beloop laat gaat het vanzelf fout en is de pijn dan alleen maar erger dan de angst nu. Uiteindelijk kom je er na een tijdje verstoppen voor de tandarts achter dat deze man/vrouw je beste vriend is.
If at first you fail, re-define your objective.
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:46:46 #5
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26420519
(tvp)
Ik heb het ook nog nooit gehad, maar moet er over een paar jaar vast ook aan geloven. Maar ik denk nu eigenlijk: hee, je gaat er niet dood aan. En de pijn zal vast niet zo ondraaglijk zijn dat je er trauma's aan overhoudt.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26420584
Ik heb ze ook alle 4 laten trekken trouwens. Met complicaties (niet werkende verdoving bij 1 kies en toch doorgaan) bij de kaakchirurg heb ik er maar 2 dagen echt last van gehad. Ik had toen nog een topic geplaatst hier, met foto's Maar het zal best meevallen, vooral omdat je tandarts hetzelf doet en je niet naar de kaakchirurg hoeft.

In ieder geval veel sterkte binnenkort.
pi_26420760
Ik heb in totaal 3 verstandskiezen laten trekken. Ik heb me van tevoren ook weken enorm druk lopen maken en toen puntje bij paaltje kwam viel 't enorm mee.
Het enigste wat ik vrij gruwelijk vond is dat je het hoort kraken als 'ie de kiezen uit je kaak aan het trekken/breken is, maar je voelt er echt geen bal van.

Het ergste van het hele proces vond ik de verdovingsspuitjes die de tandarts in het tandvlees/kaak prikt.
  vrijdag 22 april 2005 @ 01:01:43 #8
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_26420818
als je net pech zou hebben.. dan trekken ze je d-miniscus in je kaakgewricht naar de tandjes.. ben je jaar met therapie bezig, kun je je mond amper open krijgen..(mega pijn hebben ook natuurlijk) slecht kauwen etc.. en na paar jaar dezelfde molen van kaak therapie weer in.. en op gaan voor een kijk operatie in je kaak ..
Succes alvast
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_26420854
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:01 schreef MissHobje het volgende:
als je net pech zou hebben.. dan trekken ze je d-miniscus in je kaakgewricht naar de tandjes.. ben je jaar met therapie bezig, kun je je mond amper open krijgen..(mega pijn hebben ook natuurlijk) slecht kauwen etc.. en na paar jaar dezelfde molen van kaak therapie weer in.. en op gaan voor een kijk operatie in je kaak ..
Succes alvast
Worst case scenariootje Hoe gaat het nu?
  vrijdag 22 april 2005 @ 01:04:17 #10
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_26420872
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:03 schreef LangeJan het volgende:

[..]

best klote eigenlijk
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_26420965
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:03 schreef LangeJan het volgende:

[..]

de tandards is nog niet in staat te praten.....

grapje, hoop ik voor hem. lullig voor jou. beterschap
De Puta Madre
pi_26421263
bij mij liggen ze alle 4 scheef, en te drukken tegen mijn andere kiezen.. als ik er meer last van ga krijgen dan gaan ze er uit..
ik verwacht dat dat wel ff pijn gaat doen.. en dan vooral na de behandeling.. ( oja, 4 stuks gaat in 2x geloof ik .. *rill* de 2e keer..
dag
pi_26421508
je gaat alleen maar bloeden als een rund, verder niets
  vrijdag 22 april 2005 @ 06:36:16 #14
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_26423291
ik wil even niet met je ruilen....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 22 april 2005 @ 08:37:33 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_26423804
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren met hakken en zagen Niet erg grappig Je krijgt een zooi pijnstillers mee naar huis, 3 maal daags 600mg bruispoeder, 2 weken lang, en dat is NET genoeg, als je tenminste een hoge pijngrens hebt (en die heb ik gelukkig).

Maar om nou te zeggen "Joepie, graag nogeens!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_26423841
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 08:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren met hakken en zagen Niet erg grappig Je krijgt een zooi pijnstillers mee naar huis, 3 maal daags 600mg bruispoeder, 2 weken lang, en dat is NET genoeg, als je tenminste een hoge pijngrens hebt (en die heb ik gelukkig).

Maar om nou te zeggen "Joepie, graag nogeens!"
Het leukste is nog de "geur" die in je mond blijft hangen van opgedroogd bloed zo'n weekje lang
pi_26424005
ik denk dat de TS beter niet dit topic had kunnen starten als ie niet al bang was, i ie dat nu wel
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:56:33 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26425176
Even een zwiepje naar LIF en even opruimen voor ik hem daar neer plant.

Edit: Netjes schoon afgeleverd.
pi_26425267
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 08:54 schreef addie84 het volgende:
ik denk dat de TS beter niet dit topic had kunnen starten als ie niet al bang was, i ie dat nu wel

Tandartsen, wouten: allemaal één pot nat, blijf er liever uit de buurt
Ik heb een keer toen ik 5 was, een kies moeten laten trekken Als ik in wachtkamer zit, voel ik het nog steeds
© ©
pi_26425296
Het kraken wat je hoort is hetgeen waar je echt last van hebt!
pi_26425359
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef Roellio het volgende:
Het enigste wat ik vrij gruwelijk vond is dat je het hoort kraken als 'ie de kiezen uit je kaak aan het trekken/breken is, maar je voelt er echt geen bal van.
Oh God, ik ken dat geluid . Verschrikkelijk.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_26425384
Je hebt ze horizontaal liggen, dit had ik ook. 1 Kies heb ik bij de tandarts laten trekken, heb toen drie kwartier in de stoel gezeten 5 spuiten gehad heel erg kloten was dat. Toen moest die andere eruit ik heb toen gezegd dat ik dat wel ergens anders liet doen, dat werd dus uiteindelijk de kaakchirurg, die was hooguit 5 min bezig en gevoelloos. Dus als ik je een tip mag geven: Bezoek de kaakchirurg.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_26425775
Als je er zelf geen last van hebt, kun je ze toch gewoon laten zitten?
pi_26426199
Uit mijn ervaring:

Het enigste wat pijnlijk was aan tand/kies trekken is het verdovingsprikje.. Ik moest 4 kiezen laten trekken voor mijn beugel,en die prikjes waren echt horror En uiteraard daarna dat lekkere gat waar bloed uit blijft komen als je maar even zuigt ofzo... tip: verschoon je bed pas NA je het hebt laten trekken, bij mij lag er nogal een grote bloedkwijlplek namelijk
† The 3 Kings †
pi_26426366
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:42 schreef TheSorrow het volgende:
Uit mijn ervaring:

Het enigste wat pijnlijk was aan tand/kies trekken is het verdovingsprikje.. Ik moest 4 kiezen laten trekken voor mijn beugel,en die prikjes waren echt horror En uiteraard daarna dat lekkere gat waar bloed uit blijft komen als je maar even zuigt ofzo... tip: verschoon je bed pas NA je het hebt laten trekken, bij mij lag er nogal een grote bloedkwijlplek namelijk
Gezien het feit de leeftijd van de gemiddelde Fokker boven de 8 ligt, ga ik ervanuit dat er niet zo gek veel meer word gekwijlt.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_26426373
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef Roellio het volgende:
Ik heb in totaal 3 verstandskiezen laten trekken. Ik heb me van tevoren ook weken enorm druk lopen maken en toen puntje bij paaltje kwam viel 't enorm mee.

Het ergste van het hele proces vond ik de verdovingsspuitjes die de tandarts in het tandvlees/kaak prikt.
Dat vind ik dus ook.

Ik zag er heel erg tegen op dat m'n verstandskiezen getrokken werden. Kon de nacht daarvoor niet slapen omdat ik me druk maakte.
Aangekomen in het ziekenhuis stopte ze een naald in m'n kaak en spoten de verdoving erin. Dit deed vrij zeer vond ik, maar daarna voelde ik niets meer van het trekken zelf. Kreeg een doekje over m'n ogen heb dus ook niet gezien wat ze nou eigenlijk gedaan hebben. Naar mijn idee hebben ze hem er met een touwtje ofzo uitgetrokken.
Ik had van anderen gehoord dat je als de verdoving afgelopen is heel erg pijn kunt krijgen van je kaak, dus ik heel veel pijnstillers slikken om er maar geen pijn van te krijgen. Ik heb zelfs zoveel pijnstillers geslikt dat ik half slapend op de bank lag. Maar gelukkig geen pijn gehad.

De twee keer besloot ik na afloop wat minder pijnstillers te nemen (een halfje genomen) en het viel reuze mee.

Maar in mei mag ik weer lekker naar de tandarts en gaat ie 2 gaatje boren/vullen. Ook dit keer zie ik er weer tegenop. Op het gebied van de tandarts ben ik echt een dikke scheiterd.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:51:23 #27
17979 MissMSX
Knightmare
pi_26426408
Ik was erg blij dat ik voor het trekken van m'n kiezen naar de kaakchirurg mocht. Een tandarts doet zoiets toch minder vaak lijkt me.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:54:48 #28
84524 Morwen
I got life
pi_26426468
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 08:41 schreef Logician het volgende:

[..]

Het leukste is nog de "geur" die in je mond blijft hangen van opgedroogd bloed zo'n weekje lang
Ze hadden er bij mij volgens mij iets van kruidnagels of iets ingepropt Alles smaakte daarnaar, voor zover ik al iets kon eten

En 2 maanden daarna mocht ik nog een keer voor de andere kant (eerst links boven en onder eruit, daarna rechts boven en onder eruit). Echt een feest
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_26426511
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:49 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Gezien het feit de leeftijd van de gemiddelde Fokker boven de 8 ligt, ga ik ervanuit dat er niet zo gek veel meer word gekwijlt.
Oh wat grappig..
Je hebt misschien mensen die met hun mond open slapen?
† The 3 Kings †
pi_26426525
De injectie zou wel eens het ergste van het geheel kunnen zijn, dus het kan zomaar meevallen.
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2005 @ 12:01:57 #31
7074 moussy
kuttekop
pi_26428163
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:57 schreef marcb1974 het volgende:
De injectie zou wel eens het ergste van het geheel kunnen zijn, dus het kan zomaar meevallen.
gewoon even vragen of ze de plekjes aan willen stippen met een watje-gaasje met verdovingsvloeistof, heb je daar ook geen last van
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:05:37 #32
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_26428257
Het scheelt ook nogal of de kiezen uit je boven of onderkaak worden getrokken, heb ik het idee.

Trekken uit de bovenkaak stelt echt geen drol voor als je het vergelijkt met de onderkaak. Tenminste, zo was het bij mij.
Ik ga naar huis.
pi_26428958
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
Edit: Netjes schoon afgeleverd.
wat dacht je van een zinnige titel?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_26429956
-edit: topictitel duidelijker gemaakt
pi_26437172
Heb het net achter de rug. Zo'n twee weken gelden moest ik het zelf ook ondergaan. Ik was na 4 dagen weer helemaal ok. In totaal 6 paracettamol gehad en dat was het. Het viel mij super mee. Veel geluk!
What comes around goes around!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 22 april 2005 @ 21:15:26 #36
95752 crew  Chell
Kluns
pi_26441574
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:24 schreef suikerzoet het volgende:
Als je er zelf geen last van hebt, kun je ze toch gewoon laten zitten?
't Is vaak toch beter ze er wel uit te laten halen. Omdat ze zo ver achterin je mond zitten is poetsen vaak problematisch en dat levert dan weer ontstekingen en dergelijke op.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 april 2005 @ 23:19:20 #37
862 Arcee
Look closer
pi_26444694
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:50 schreef LangeJan het volgende:
Ik heb ze ook alle 4 laten trekken trouwens. Met complicaties (niet werkende verdoving bij 1 kies en toch doorgaan) bij de kaakchirurg heb ik er maar 2 dagen echt last van gehad. Ik had toen nog een topic geplaatst hier, met foto's Maar het zal best meevallen, vooral omdat je tandarts hetzelf doet en je niet naar de kaakchirurg hoeft.

In ieder geval veel sterkte binnenkort.
Kun je nog steeds beter horen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_26447665
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kun je nog steeds beter horen?
Hehehe, waar trek je die nou weer vandaan Nee, het zakte later weer weg dat gevoelige gehoor. Ik hoor nu alles weer op een normaal volume, maar ik hoor nog steeds alles
pi_26452217
ik heb mijn wijsheidstanden al laten trekken. alle vier tegelijk.

je wordt toch onder narcose gebracht, dus je voelt er niks van. je hebt daarna wel dikke kaken.
Werewolf
  Moderator zaterdag 23 april 2005 @ 15:22:56 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26454407
Enne, wanneer komen die dingen eigenlijk
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_26459344
trekken is niet sow pijnlijk, alleen als je kies breek in stukje ofso is wel kut.
pi_26459446
Ik durf maar geen afspraak te maken met de kaakchirurg, mede door de mededeling van mijn tandarts dat hij zelf mijn verstandskiezen niet durft weg te halen omdat ze gevaarlijk dicht bij mijn zenuwen liggen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:00:10 #43
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_26459557
Een kaakchirug is dus wel even een stukje beter opgeleid dan de tandarts.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:14:22 #44
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_26459861
Ik vond de smaak van die verdoving die je in je wang en in je kaak geragd krijgt trouwens bizar ranzig. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:29:39 #45
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_26460142
Vraag naar de wokda
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:32:42 #46
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_26460202
Wokda? Productiefoutje in de drankfabriek? .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:04:34 #47
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_26460724
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:32 schreef Detroit het volgende:
Wokda? Productiefoutje in de drankfabriek? .
Wodka dan
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
  maandag 25 april 2005 @ 23:16:11 #48
62964 Little_Acorn
You would know
pi_26508095
Heb 3 weken last gehad ofzo. Het begon al goed doordat dat ik niet genoeg verdoving had gekregen, lig je te kermen met allemaal ijzer in je mond. Gelukkig nog wat verdoving erbij gekregen. Vervolgens wilde de kies in mn onderkaak er niet uit en heeft de kaakchirurg zoveel kracht moeten zetten dat mn kaak gekneusd was. De eerste 2 weken ben ik elke nacht wakker geworden van de pijn. I love Ibuprofen! Ik voelde me heeeel zielig daarna
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_26508436
3 weken? weet je niet zeker of je bij een slager bent geweest?
veel te lang pijn.
normaal , op zijn langst 4 dagen last,
jee, zo heb je geen kaak meer over....

zo heb je mijn gewiste bericht waarschijnlijk ook gemist...

van een modje........Even een zwiepje naar LIF en even opruimen voor ik hem daar neer plant.

Edit: Netjes schoon afgeleverd. ......

al mijn wijze raad gewist! nja, maakt niet uit, jij bent je tandjes kwijt
beterschap.

De Puta Madre
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:24:13 #50
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_28331548
Het gaat gebeuren
quote:
Thank you for your e-mail dated June 23, 2005.

In checking your record, you had been recommended to have 4 wisdom teeth and 4 first premolars removed under intravenous sedation and admitting at the hospital for 3-6 hours for observation. As you know that you can not eat or drink anything after midnight or at least 6 hours before operation.
*bibber!!
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:31:55 #51
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_28331806
je kan er goed ziek van zijn als die dingen getrokken worden.
ik heb er 1x een nare ervaring mee gehad na ander half uur was ie er nog niet uit de tand arst kreeg hem er amper uit.
ik heb een vrij harde en sterke kaak dus ik moet zo ie zo al naar een kaakchirurg om het er uit te laten halen en daar sta je binnen 10 minuten weer buiten.
maarja zelfs een gewone kies krijgt een tandarts er bij mij niet uit,ik zal voor trekken altijd naar een kaakchirurg moeten.

iig suc6
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:36:05 #52
24361 Neva
Mania lovin'
pi_28331934
De verdoving is het enige pijnlijke en je kan een gekneusde kaak oplopen voor het kraken een discman/mp3 speler opdoen met van die dopjes dan oor je dat gekraak niet omdat je je ergens anders op focust
pi_28332189
Afgelopen donderdag is er bij mij eentje getrokken(rechtsonder)...
Alleen is er een stukje van de wortel afgebroken, en die konden ze niet meer vinden, ze durfden op een gegeven moment ook niet meer, want mijn kies drukte op een grote zenuw...
Ik slik ook redelijk wat ibuprofen, en dat helpt wel...
Maar ik heb nog steeds last, een vieze smaak in mijn mond, en ik stink veel sneller uit mijn mond....

En het "leuke" is, ik mag over een maand nog een keer....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_28334583
waaaaaaaaaaaaaaaaat ? moet je hospital for 3-6 hours for observation .. 3 tot 6 uur blijven in ziekenhuis !? :S :S
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 29 juni 2005 @ 12:58:06 #55
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_28334755
ik ben ze ook allemaal (4) kwijt. verdoven, boren, snij-en, hectingen, de tandarts heeft alles gedaan..
je voelt nergens wat van.. het doet alleen phsygisch pijn, omdat je in die stoel ligt, en die kerel is met een tang en een mes bezig..

het doet wel pijn, zodra je thuis zit en de verdoving gaat uitwerken..

tip: neem 2 paracetamollen voordat je naar hem toe gaat, die werken namelijk nog, zodra de verdoving is uitgewerkt.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_28336160
Ik heb alle 4 verstandskiezen in 1x er uit laten trekken. Het enige wat vervelend was was dat de verdovingsspuitjes best gemeen waren! En daarna met een redelijk gevoelloze bek in de wachtkamer zitten is ook niet echt charmant. Verder ging alles prima. Dat kraken vond ik nogal grappig/apart klinken, niet echt vervelend.
Daarna kwam he gevoel langzaam terug. Van de grote doos Ibuprofen die ik bij de dokter moest halen zitten alle zakjes er nog in. Ik heb gewoon paracetamol gebruikt, en dit heb ik alleen gedaan omdat toen ik wilde slapen het irritant voelde. Niet pijnlijk maar heel irritant!
Verder mis ik nog 4 gewone kiezen (dat ik nog tanden heb!) en dat ging ook prima, daar heb ik niets over te melden.
  woensdag 29 juni 2005 @ 16:16:06 #57
99959 Santjuh
een beetje raar
pi_28342311
Ga je onder narcose dan? Omdat je ook niets mag eten van tevoren.. nou, dan voel je er zeker niets van en hoor je het ook niet .
Mijn onderste verstandskiezen zijn vorig jaar operatief verwijderd door de kaakchirurg (plaatselijke verdoving) maar dat verhaal zal ik maar niet helemaal gaan vertellen want het is niet echt goed gegaan allemaal
(tijdens het verwijderen ging het wel goed trouwens, maar de weken erna niet door mega zwellingen en ontstekingen)
Wat je ook doet, doe alsof het de bedoeling was...
pi_28348848
Nou hier komt mijn verhaal..

Paar maanden geleden had ik mijn jaarlijkse controle, toen begon de tandarts ;''ojee ik zie je verstandskiezen'',(ik al in een shockna alle slechte verhalen van iedereen) dus hij vroeg of ik nu tijd had om ze te laten trekken, en ik zei: Neee andere keertje moet me eerst ment aal voorbereiden. tandarts begon geniepig te lachen en verder zei hij keurig gebit ik weer blij en goed voor mijn zelfvertrouwen. En heb een vervolg afspraak gemaakt bij de tandarts voor mijn verstandskiezen 4 stuks. Ik vroeg me wel af of ik kon eten en etc, hij zei: ja makkelijk eerst ff wennen drna lukt het wel..

2 de week van juni... Kwam ik op een mooie zomerse dag aan bij de tandarts, had allemaal verhalen gehoord van vrienden en vriendinnen , had al een trauma aan overgehouden.

toen ik op de stoel zat begonnnen te zenuwen wel te werken..Tandarts gaf me 4 spuitjes.. had nooit een spuit in mn bek gehad of andere rare dingen (achteraf deden spuitjes, meer pijn dan het hele trekgedoe).. toen moest ik ff 5 minuutjes wachten.. en toen dacht ik nu ga ik het krijgen, tandarts begon te trekken en binnen enkele minuten had hij 4 stuks uitgehaald.. Hij maakte nog paar grapjes , ik kon niet eer lachen en ging dus weg..

thuis aangekomen ging ik ff computeren, slapen, ijs erop.. etc Het bloedde nog wel behoorlijk, ranzige smaak in mn bek maarja.. toen mijn verdoving was uitgewerkt viel de pijn nog mee.. volgende dag had ik alleen een dikke wang en verder geen pijntjes.. heb geen asperientjes of weet ik veel wat genomen..

en nu 1 week later is alles nog heel.. geen last gelukkig, afentoe blijft er nog wel een'' happymeal'' maaltijd achter mn kiezen zitten maar die poets ik wel weg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Agi op 30-06-2005 01:22:44 (typ foutjes) ]
Dick Scheringa over van Geel ''We hebben de slag verloren maar niet de oorlog''
pi_28350085
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 19:37 schreef Agi het volgende:
Nou hier komt mijn verhaal..

Paar maanden geleden had ik mijn jaarlijkse controle, toen begon de tandarts ;''ojee ik zie je verstandskiezen'', dus hij vroeg of ik nu tijd had om ze te laten trekken, en ik zei: Neee andere keertje moet me eerst menaal voorbereiden. tandarts begon geniepig te lachen en verder zei hij keurig gebit ik weer blij en goed voor mijn zelfvertrouwen. En heb een vervolg afspraak gemaakt bij de tandarts voor mijn verstandskiezen 4 stuks. Ik svroeg me wel af of ik kon eten en etc, hij zei: ja makkelijk eerst ff wennen drna lukt het wel..

2 de week van juni... Kwam ik op een mooie zomerse dag aan bij de tandarts, had allemaal verhalen gehoord van vrienden en vriendinnen , had al een trauma aan overgehouden.

toen ik op de stoel zat begonnnen te zenuwen wel te werken..Tandarts gaf me 4 spuitjes.. had nooit een spuit in mn bek gehad of andere rare dingen (ahteraf deden spuitjes meer pijn dan het hele trekgedoe).. toen moest ik ff 5 minuutjes wachten.. en toen dacht ik nu ga ik het krijgen, tandarts begon te trekken en binnen enkle minuten had hij 4 stuks uitgehaald.. Hij maakte nog paar grapjes , ik kon niet eer lachen en ging dus weg..

thuis aangekomen ging ik ff computeren, slapen, ijs eroo.. etc Het bloedde nog wel behoorlijk, ranzige smaak in mn bek maarja.. toen mijn verdoving was uitgewerkt viel de pijn nog mee.. volgende dag had ik alleen een dikke wang en verder geen pijntjes.. heb geen asperientjes of weet ik veel wat genomen..

en nu 1 week later is alles nog heel.. geen last gelukkig, afentoe blijft er nog wel een'' happymeal'' maaltijd achter mn kiezen zitten maar die poets ik wel weg.
Dit soort verhalen wil ik lezen, ik moet ook nog dus dis weer een opsteker voor mij bedankt!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 4 juli 2005 @ 11:44:08 #60
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28469883
Hoelang blijft die ranzige smaak nog....??
  maandag 4 juli 2005 @ 11:45:07 #61
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28469919
Na een dag ofzo spuug je geen bloed meer
  maandag 4 juli 2005 @ 11:48:51 #62
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28470017
quote:
Op maandag 4 juli 2005 11:45 schreef PLAE@ het volgende:

Na een dag ofzo spuug je geen bloed meer
Ik spuugde dezelfde dag al geen bloed meer (vrijdag). Maar het smaakt nog altijd vies.
Uitspuiten met zout water of corsodyl helpt eventjes, maar niet superveel... zou het woensdag over zijn?
  maandag 4 juli 2005 @ 11:57:03 #63
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28470300
Oh daar heb ik geen last van gehad

kauwgom kauwen ofzo? (misschien niet helemaal de bedoeling maar deed ik wel).
  maandag 4 juli 2005 @ 12:02:07 #64
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28470506
Nee denk niet dat kauwgom werkt.... het is gewoon dat grote gat, waar troep ed zich in verzamelt (denk ik) of dat de ontsteking nog niet helemaal weg is....

Misschien dat iemand anders er wel last van gehad heeft?
  maandag 4 juli 2005 @ 12:10:57 #65
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28470868
Heb je geen spuit meegekregen?
pi_28471055
Bij mij zijn beide rechter verstandskiezen verwijderd. Ze zijn op een dinsdagochtend getrokken, maar had tot woensdagavond nog bloed in mijn spuug zitten. Ik alleen wel bijna anderhalf week last gehad van een stijve kaak...
Bananenyoghurt...
  maandag 4 juli 2005 @ 13:47:26 #67
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28474856
Mijn rechter verstandskiezen zijn getrokken door de kaakchirurg. Zelfs de prikjes voelde ik weinig tot niet en het 'kraken' viel reuze mee (alleen de onderste, de bovenste was er zo uit).

Het enige waar ik niet aan herinnerd wil worden is toen met het gaasje uit mijn onderkaak trok uit het gat waar mijn kies had gezeten, een week later. Dat was heel pijnlijk en gaf me een misselijk gevoel als ik nog nooit had gehad.
  maandag 4 juli 2005 @ 13:55:40 #68
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_28475168
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:47 schreef MadGuy het volgende:
Mijn rechter verstandskiezen zijn getrokken door de kaakchirurg. Zelfs de prikjes voelde ik weinig tot niet en het 'kraken' viel reuze mee (alleen de onderste, de bovenste was er zo uit).

Het enige waar ik niet aan herinnerd wil worden is toen met het gaasje uit mijn onderkaak trok uit het gat waar mijn kies had gezeten, een week later. Dat was heel pijnlijk en gaf me een misselijk gevoel als ik nog nooit had gehad.
Dat gaasje moet je er juist een half uur later, nadat ie getrokken is, uitspugen!!!
Era Vulgaris
  maandag 4 juli 2005 @ 14:01:06 #69
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_28475378
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:55 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Dat gaasje moet je er juist een half uur later, nadat ie getrokken is, uitspugen!!!
wat hij zegt
  maandag 4 juli 2005 @ 14:44:15 #70
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28476939
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:10 schreef PLAE@ het volgende:

Heb je geen spuit meegekregen?
Jawel, maar het helpt niet veel

En dat gaasje moet inderdaad na een half uur eraf....
  maandag 4 juli 2005 @ 15:02:21 #71
1762 YPPY
Yppiaans
pi_28477694
Spoelen deed ik met water met daarin opgelost zout. Dat desinfesteerde ook en het gaf me een iets minder vies gevoel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 4 juli 2005 @ 15:02:26 #72
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28477696
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:55 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Nee, het was iets anders, het zat in de holte van de kies. Geen hechting, maar wel iets dergelijks. Dat tampon/ gaasgeval was er zo uit inderdaad...
  maandag 4 juli 2005 @ 15:03:32 #73
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28477737
Die hechting is vervelend zeg
  maandag 4 juli 2005 @ 15:09:57 #74
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28477944
Ja, maar het was geen echte hechting bij mij... een soort doekje eerder. Heel raar, ze hadden het in dat gat gepropt en ze haalden het er na een week pas uit.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:35:03 #75
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_28484686
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:02 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Nee, het was iets anders, het zat in de holte van de kies. Geen hechting, maar wel iets dergelijks. Dat tampon/ gaasgeval was er zo uit inderdaad...
oooow, sorry dan
Era Vulgaris
  maandag 4 juli 2005 @ 18:36:02 #76
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28484715
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:35 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

oooow, sorry dan
Geeft niet, het stond er ook een beetje knullig...
  maandag 4 juli 2005 @ 18:37:25 #77
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28484749
Het doet echt onzettend veel pijn nu
  maandag 4 juli 2005 @ 18:39:08 #78
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28484817
Dan neem je toch die bruisdingen?
  maandag 4 juli 2005 @ 18:47:06 #79
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28485076
Heb ik al genomen vanmiddag.... ik zit nu an de para's
  maandag 4 juli 2005 @ 18:56:31 #80
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_28485356
Ik vraag me af of het handig is beide door elkaar te slikken?
pi_28486211
quote:
Op maandag 4 juli 2005 18:47 schreef Christine het volgende:
Heb ik al genomen vanmiddag.... ik zit nu an de para's
Misschien heb je dit:
Bij een klein percentage (2-5%) van de extracties van verstandskiezen, ontstaat er een ontsteking van de holte (alveole) waarin een tand of kies zat. Deze ontsteking wordt een alveolitis of dry socket genoemd.Bij alveolitis zal de dagen na het trekken, de wond steeds gevoeliger worden. De holte van de tand/kies is dan ook niet meer gevuld met een stolsel. Raadpleeg de behandelend arts en laat de wond bekijken.
  maandag 4 juli 2005 @ 19:26:40 #82
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28486295
Ik weet het ook niet.... als het maar helpt
En vanavond ga ik aan het bier....
pi_28486629
quote:
Op maandag 4 juli 2005 19:26 schreef Christine het volgende:
Ik weet het ook niet.... als het maar helpt
En vanavond ga ik aan het bier....
Heb je nadat het gebeurd was en je thuis kwam wel gelijk met ijs op je wang gezeten? Hielp bij mij heel erg en totaal geen last gehad van gezwollen mond of pijn, klasse kaakchirurg (waar ik de naam even van vergeten ben) in Clara ziekenhuis Rotterdam
Have you ever lent somebody $20 and never seen them again? It was probably worth it.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 11:14:41 #84
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28505027
Nee, ik heb niet met ijs op m'n wang gezeten... ik moest ook direct weer weg eigenlijk nadat ik thuis kwam van de tandarts.

Gisteren heb ik trouwens een paar druppels dentinox in/op het wondje gedruppeld... dat hielp vrij snel tegen de pijn, want dat verdooft he. Vandaag doet het weer verrekte veel pijn, werd er wakker van maargoed, even wachten weer tot de pijnstillers werken...
pi_28506172
bij mij doet het sinds gisteren geen pijn meer, heerlijk....

Nu aftellen voor de volgende keer...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_28514848
Ik ben ong 3 weken terug geweest.. was ontzettend nerveus maar
tis me 100% meegevallen. Geen pijn gehad eigenlijk, een paracetamolletje en klaar

donderdag moet ik voor de 2e kies
pi_28516014
4 weken geleden geweest, 2 verstandskiezen getrokken aan linker kant.. spuitjes voel je niets van, alleen die in je gehemelte is een beetje ververlend..

het boren is beetje naar (het geluid dan)
bij mij lag de onderste horizontaal, daar is tie dus een half uur mee bezig geweest.. splijten en in delen eruit.. zat muur vast.. (was een goed iets volgens de arts..) nadeel was dus dat tie heel erg in me kaak heeft zitten boren.. voel je niets van behalve als de spuiten stoppen met werken

links boven was er zo uit.. eff tegen duwen met me hoofd als tie druk gaat zetten en hopla eruit..

ik heb 3 weken last gehad van die kaak.. ze hebben flink lopen kloten.. maar met pijn stillers de eerste week is het heel goed te doen..

enne ik was rete bang voor tandartsen enzo (13 jaar niet geweest (!) ) maar ga nu weer gewoon naar tarts want het valt allemaal wel mee..

voor iedereen die nog moet, succes let it go het valt meestal goed mee..

ow ja: zorg voor een ijspack als je uit het ziekenhuis komt (kan je halen bij apotheek inziekenhuis.. eff kneden en hij doet et) des te sneller die icepack erop des te minder verdikking van de kaak.. de arts zei tegen mij dat me kaak rete dik zou worden wegens het slopen met de boor.. maar viel heel erg mee, heb heel de dag met ijs gezeten..
pi_28529152
.... mijn verhaal is positief .. aantal berichten terug
pi_28626869
Een aantal jaar geleden zijn mijn verstandskiezen in mijn onderkaak in het ziekenhuis al getrokken, omdat er geen ruimte voor was. Weinig last van, behalve een beetje wazig van de ibuprofen.

Nu heb ik al meer dan een maand geleden mijn verstandskies boven weg laten halen aangezien deze ook niet paste. De plek is nog steeds niet dicht en doet ook pijn als ik er aan kom. Ook ruikt het onfris ondanks dagelijkse reiniging met een spuitje en zout water. Ik ben na 3 weken al terug geweest in het ziekenhuis en het zag er niet ontstoken uit volgens de assistente die er even naar gekeken heeft.

Ik vroeg me af of iemand dit herkent? Is het toen ook vanzelf is over gegaan en hoe lang duurde dit ongeveer?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_28641947
Inmiddels ben ik drie verstandskiezen kwijt, heb nooit ergens last van gehad tot mijn grote verbazing. Verhalen uit mijn omgeving hadden mij voorbereid op het ergste - had dus van alles in huis- heb geen enkele pijnstiller nodig gehad. Wat mij het allerergste leek -de verdovingsprikjes- heb ik zelfs helemaal niet gevoeld!
De boot is aan = de poppen zijn aan het dansen.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:48:19 #91
16831 Hitpoint
Vteckel tuning
pi_28643479
Ik moet woensdag mijn verstandskies rechtsboven laten trekken bij de tandarts. Die kies viel moeilijk schoon te houden taste de andere kiezen aan dus die moet er nu uit.

FF vraagje, krijg je maar 1 spuit per te trekken kies??
Home made turbo's kick ass!! -- Xbox 360 GamerTag: H1tp01nt
  zaterdag 9 juli 2005 @ 12:30:17 #92
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_28649468
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 00:48 schreef Hitpoint het volgende:
Ik moet woensdag mijn verstandskies rechtsboven laten trekken bij de tandarts. Die kies viel moeilijk schoon te houden taste de andere kiezen aan dus die moet er nu uit.

FF vraagje, krijg je maar 1 spuit per te trekken kies??
Ik kreeg er een stuk of drie geloof ik...

Oja, de pijn is trouwens weg nu
pi_28701335
Iris leest dit topic maar niet..
Ik moet ze alle 4 er nog uit laten halen in het ziekenhuis..
de brief ligt al een half jaar op de mat!
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:19:23 #94
16831 Hitpoint
Vteckel tuning
pi_28765007
Net bij de tandarts geweest, verstandskies is er nu uit. Damn, ik kreeg het toch ff benauwd toen ik begon te trekken. Hij kreeg de kies er niet uit! Na een 'breekijzer' er onder gezet is ie losgekomen.

De kies bekeken en aan een kant stonden de wortels naar buiten, dus gelukkig dat ie er uit is anders had ik misschien wel naar de kaakchirurg gemoeten.
Home made turbo's kick ass!! -- Xbox 360 GamerTag: H1tp01nt
  woensdag 13 juli 2005 @ 15:40:52 #95
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_28771760
Ik ben vanmorgen bij de tandarts geweest en kreeg ook te horen dat er twee verstandskiezen uitgehaald moeten worden Zal het wel overleven neem ik aan,
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_28855521
Hier ook een 'slachtoffer'....bij mij moeten alle 4 de verstandkiezen eruit...:(
Maar wat ik me dus afvraag, hoe zit dat met werken enzo? Waarschijnlijk moet ik 2 keer om eerst aan de ene kant boven en onder te laten trekken en dan aan de andere kant. Maar kun je dat ff tussendoor doen en kun je gewoon zelf naar het ziekenhuis rijden enzo met de auto? (moet nl bij de kaakchirurg omdat mijn verstandskiezen onder zo ong. horizontaal tegen mijn andere kiezen drukken, en omdat de wortel dicht bij een zenuw zit). Of moet je er toch wel op rekenen dat je 1 (of 2?) dagen niet kunt werken? Heb gewoon een 'kantoorbaan' zeg maar, maar moet wel redelijk vaak mensen bellen.

Wie heeft hier antwoord op??
pi_28855628
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 12:57 schreef suzsz het volgende:
Hier ook een 'slachtoffer'....bij mij moeten alle 4 de verstandkiezen eruit...:(
Maar wat ik me dus afvraag, hoe zit dat met werken enzo? Waarschijnlijk moet ik 2 keer om eerst aan de ene kant boven en onder te laten trekken en dan aan de andere kant. Maar kun je dat ff tussendoor doen en kun je gewoon zelf naar het ziekenhuis rijden enzo met de auto? (moet nl bij de kaakchirurg omdat mijn verstandskiezen onder zo ong. horizontaal tegen mijn andere kiezen drukken, en omdat de wortel dicht bij een zenuw zit). Of moet je er toch wel op rekenen dat je 1 (of 2?) dagen niet kunt werken? Heb gewoon een 'kantoorbaan' zeg maar, maar moet wel redelijk vaak mensen bellen.

Wie heeft hier antwoord op??
Je houdt dat gaas in je mond nadat de kiezen getrokken zijn en daar moet je dan nog een aantal uur op bijten, dus dan kan je sowieso niet praten. Misschien in de middag wel weer en de dag er na zeker.
pi_28866848
brrrr dat heb ik dus ook bij mijn 2 onderste verstandskiezen. ze zijn nog nieteens door!!! maar de tandarts zegt dat ze er wel nu uitmoeten omdat anders mijn beugel voor niets is geweest en alles gaat verschuiven...... nu ben ik doorverwezen naar de kaakchirurg en die gaat ze er dus uit snijden ofzo.... ben er helemaaal niet blij mee... en ben er ook wel huiverig voor.... maar ja, t moet maar gebeuren... zal wel meevallen... (hoop ik )
pi_28968869
Ikke ben net geweest in Zwoille, ben nu een uurtje weer thuis.
De ingreep zelf viel me nogal mee.. prikjes waren ook niet pijnlijk ne werken nu nog steeds. Erg vervelend dat gevoel dat je lip, wang en tond enorm dik zijn.
Enige rotte is dat het nog bloedt, maar zo te horen aan de andere verhalen blijft dat ook nog wel even.
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_28981694
Mijn verstandskies is er nu anderhalve maand geleden uitgetrokken.
Tandarts kreeg hem er ook niet uit, na 3 pogingen eindelijk de 4e keer dus wel, hij trok me zowat geheel aan de kies omhoog Toch allemaal meegevallen wel, al ging het niet van harte

Geen last van gehad verder dus de dagen erna, tot 2 weken terug, toen begon opeens de meest vreselijke kaakpijn, alsof iedere kies op de zenuw aangeboord werd, echt niet uit te houden zo erg.
Drie nachten opgeweest, naar de ehbo hier in de buurt gestrompeld op de zondag (kaakpijn begoint altijd in het weekend natuurlijk of iig 's avonds ) , stuurde me weer weg met ibuprofen "zijn we niet voor, tandproblemen! " , paracetamol hielp niet, niets hielp.

Maandag dus naar de tandarts, foto's gemaakt, niets te zien, dus doei , ga maar de huisarts, huisarts in oor kijken, niets te zien, gaf codeine mee tegen de pijn, wat niet hielp.
Dag erop, na weer een lange nacht ellende, weer naar de huisarts (die dus maar geen antibiotica wilde geven) waar ik vervolgens voor het eerst sinds zo'n 15 jaar of zo, over mijn nek ging, ws vh pillen slikken op de nuchtere maag vd afgelopen dagen, huisarts wist het ook allemaal niet, stuurt me naar de kaakchirurg.
Kaakchirurg maakt foto's, ziet geen ontstoken wortels of zo , concludeert echter dat met de verdoving voor het trekken een infectie veroorzaakt is, die op de driepuntszenuw ( ) drukt waardoor het hele hoofd, kaak, oor, achterhoofd, zeer doet en geeft antibiotica mee, en dat begint nu pas echt goed resultaat te geven, 2 weken ellende, 1 week vreselijke pijn, 1 week erge pijn maar draaglijk en nu gewoon pijn pijn en met vlagen slechts nog

Ik kon geen bril op mijn hoofd verdragen, mijn gezicht niet eens aanraken, nergens niet aan de rechterkant zonder te vergaan vd pijn.
Een kind baren was een eitje (:+) , dit dus echt nooit meer, de andere 3 kiezen blijven lekker zitten waar ze ziiten, gaatjes of niet, hij vult ze maar
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28994379
zo minder... gelukkig gaat het neit bij iedereen zo..
pi_29003875
Milagro: jee dat is niet wat je er van te voren van verwacht hè. Je weet wel dat het pijn gaat doen, maar zoals bij jou.. Hoop maar dat dat aan 'n deur voorbij gaat!

Bah heb nu nog steeds best wel pijn.. Heb net maar weer een ibuprofen genomen. Gelukkig heb ik sinds vanochtend niet meer gemerkt dat het nog bloedt, dus dat scheelt weer.
Wel is m'n wang nog wat gezwollen.
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_29022096
Mijn ervaring.. :p

eerst de rechter kant.. (boven en onder) verdoving.. binnen 10 minz was ik weer weg..

daarna moest de rechterkant gedaan worden.. ging opzich ook allemaal prima.. tot na 1 week van de behandeling, ik opeens gigantische na bloedingen kreeg... het bleef maar bloeden, gaasje bijten enzo hielp ook niet meer, voelde al dat bloed in me mond stollen *te ranzig*
Ik naar de 1ste hulp, zeggen ze; blijf maar op gaasjes bijten.. na 2 uur was het nog niet over, het bleef er maar uit stromen. Zijn we weer terug gegaan naar het ziekenhuis, hebben ze er naar gekeken, hun zaten ook raar te kijken met wat voor een hoeveelheid bloed het eruit kwam. Ze hebben me toen doorverwezen naar een ander ziekenhuis, hebben ze ff 2 prikjes gegeven, en toen dun gaas met jodium in dat gat zitten douwen.. tering, wat deed dat een pijn zeg, ik kan veel hebben, maar dat pfffff.. Na 3 dagen zou dat gaas met jodium eruit gehaald worden, bij de kaakchirurg, hij haalt het voorzichtig eruit en ja hoor, het begon WEER te bloeden Toen had de kaakchirurg weer een paar prikjes.. *die wel perfect werkten* gaas erin gedaan deed veel minder pijn. en een week later zou het er weer uit mogen, en toen bloedde het niet meer..pfuu

Maarja, al met al ben er nu lekker vanaf, ben ik ook heel blij mee!
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:06:19 #104
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29022451
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat dat gat is dichtgegroeid?
pi_29022471
13 jaar
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:07:32 #106
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29022495
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:06 schreef milagro het volgende:
13 jaar
Er komt steeds rijst enzo in
pi_29022558
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:07 schreef Christine het volgende:

[..]

Er komt steeds rijst enzo in
moet je spaghetti eten, das pas leuk

het is binnen 2 weken echt wel helemaal dicht, en dan is het tandvlees ook al geslonken erom heen zodat je niet meer een krater voelt met je tong.
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:11:02 #108
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29022613
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:09 schreef milagro het volgende:

[..]

moet je spaghetti eten, das pas leuk

het is binnen 2 weken echt wel helemaal dicht, en dan is het tandvlees ook al geslonken erom heen zodat je niet meer een krater voelt met je tong.
Hij is er al 3 weken uit, en het gat wordt echt nog niet kleiner
pi_29022706
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:11 schreef Christine het volgende:

[..]

Hij is er al 3 weken uit, en het gat wordt echt nog niet kleiner
dat komt door die rijstkorrel, over een week heb je een complete sawa daar, en komen er opeens allemaal kleine indootjes aankloppen voor werk, wat een gedoe, werkvergunningen, inburgeringscursussen.... ellende
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:16:25 #110
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29022787
Als er eten in komt, haal ik dat er meteen weer uit.
Het is gewoon lastig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')