Mijn verstandskies is er nu anderhalve maand geleden uitgetrokken.
Tandarts kreeg hem er ook niet uit, na 3 pogingen eindelijk de 4e keer dus wel, hij trok me zowat geheel aan de kies omhoog
![]()
Toch allemaal meegevallen wel, al ging het niet van harte
![]()
Geen last van gehad verder dus de dagen erna, tot 2 weken terug, toen begon opeens de meest vreselijke kaakpijn, alsof iedere kies op de zenuw aangeboord werd, echt niet uit te houden zo erg.
Drie nachten opgeweest, naar de ehbo hier in de buurt gestrompeld op de zondag (kaakpijn begoint altijd in het weekend natuurlijk of iig 's avonds
![]()
) , stuurde me weer weg met ibuprofen "zijn we niet voor, tandproblemen!
![]()
" , paracetamol hielp niet, niets hielp.
Maandag dus naar de tandarts, foto's gemaakt, niets te zien, dus doei , ga maar de huisarts, huisarts in oor kijken, niets te zien, gaf codeine mee tegen de pijn, wat niet hielp.
Dag erop, na weer een lange nacht ellende, weer naar de huisarts (die dus maar geen antibiotica wilde geven) waar ik vervolgens voor het eerst sinds zo'n 15 jaar of zo, over mijn nek ging, ws vh pillen slikken op de nuchtere maag vd afgelopen dagen, huisarts wist het ook allemaal niet, stuurt me naar de kaakchirurg.
Kaakchirurg maakt foto's, ziet geen ontstoken wortels of zo , concludeert echter dat met de verdoving voor het trekken een infectie veroorzaakt is, die op de driepuntszenuw (
![]()
) drukt waardoor het hele hoofd, kaak, oor, achterhoofd, zeer doet en geeft antibiotica mee, en dat begint nu pas echt goed resultaat te geven, 2 weken ellende, 1 week vreselijke pijn, 1 week erge pijn maar draaglijk en nu gewoon pijn pijn en met vlagen slechts nog
![]()
Ik kon geen bril op mijn hoofd verdragen, mijn gezicht niet eens aanraken, nergens niet aan de rechterkant zonder te vergaan vd pijn.
Een kind baren was een eitje (:+) , dit dus echt nooit meer, de andere 3 kiezen blijven lekker zitten waar ze ziiten, gaatjes of niet, hij vult ze maar