abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:11:11 #1
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_26419643
En natuurlijk,als we het over pijn hebben, hebben we het over de tandarts

Ik was gisteren voor rontgenfoto's geweest en daarop kon je zien dat 3 van de 4 (duh!) verstandskiezen niet helemaal goed zitten
1 ligt niet vertikaal maar horizontaal daar in mn kaak , 2 iets minder horizontaal en 1 normaal,dit is dus ook de enige die doorgekomen is

Terwijl ik in mijn broek scheet vroeg ik de arts hoe die 3 eruit worden gehaald en hij vertelde dat daar een speciaal klem/instrument voor is
Meer durfde ik niet te vragen en nu moet ik volgende week terug komen en dan worden ze er uitgehaald

Ik ben bij boren niet bang, ik kan makkelijk injecties hebben,vind ik niet zo'n probleem, maar dat snijden en dat trekken lijkt me erg, ik ben nog nooit getrokken en nu moeten er dingen uit mn muil worden gehaald die al niet een natuurlijke positie hebben aangenomen

Gaat dit een nare ervaring worden?
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:12:06 #2
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_26419677
Als het goed is voel je er helemaal niks van door die verdoving....
Era Vulgaris
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:13:10 #3
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26419707
In ieder geval kan de tandarts het nog zelf doen begrijp ik. Meestal wordt de kaakchirurg ingeschakeld. Van het snijden zelf voel je trouwens niets.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:17:28 #4
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_26419826
Sterkte En vooral na de operatie even neit doorbijten.

Als je dit soort zaken op z'n beloop laat gaat het vanzelf fout en is de pijn dan alleen maar erger dan de angst nu. Uiteindelijk kom je er na een tijdje verstoppen voor de tandarts achter dat deze man/vrouw je beste vriend is.
If at first you fail, re-define your objective.
  vrijdag 22 april 2005 @ 00:46:46 #5
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26420519
(tvp)
Ik heb het ook nog nooit gehad, maar moet er over een paar jaar vast ook aan geloven. Maar ik denk nu eigenlijk: hee, je gaat er niet dood aan. En de pijn zal vast niet zo ondraaglijk zijn dat je er trauma's aan overhoudt.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26420584
Ik heb ze ook alle 4 laten trekken trouwens. Met complicaties (niet werkende verdoving bij 1 kies en toch doorgaan) bij de kaakchirurg heb ik er maar 2 dagen echt last van gehad. Ik had toen nog een topic geplaatst hier, met foto's Maar het zal best meevallen, vooral omdat je tandarts hetzelf doet en je niet naar de kaakchirurg hoeft.

In ieder geval veel sterkte binnenkort.
pi_26420760
Ik heb in totaal 3 verstandskiezen laten trekken. Ik heb me van tevoren ook weken enorm druk lopen maken en toen puntje bij paaltje kwam viel 't enorm mee.
Het enigste wat ik vrij gruwelijk vond is dat je het hoort kraken als 'ie de kiezen uit je kaak aan het trekken/breken is, maar je voelt er echt geen bal van.

Het ergste van het hele proces vond ik de verdovingsspuitjes die de tandarts in het tandvlees/kaak prikt.
  vrijdag 22 april 2005 @ 01:01:43 #8
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_26420818
als je net pech zou hebben.. dan trekken ze je d-miniscus in je kaakgewricht naar de tandjes.. ben je jaar met therapie bezig, kun je je mond amper open krijgen..(mega pijn hebben ook natuurlijk) slecht kauwen etc.. en na paar jaar dezelfde molen van kaak therapie weer in.. en op gaan voor een kijk operatie in je kaak ..
Succes alvast
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_26420854
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:01 schreef MissHobje het volgende:
als je net pech zou hebben.. dan trekken ze je d-miniscus in je kaakgewricht naar de tandjes.. ben je jaar met therapie bezig, kun je je mond amper open krijgen..(mega pijn hebben ook natuurlijk) slecht kauwen etc.. en na paar jaar dezelfde molen van kaak therapie weer in.. en op gaan voor een kijk operatie in je kaak ..
Succes alvast
Worst case scenariootje Hoe gaat het nu?
  vrijdag 22 april 2005 @ 01:04:17 #10
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_26420872
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:03 schreef LangeJan het volgende:

[..]

best klote eigenlijk
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_26420965
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:03 schreef LangeJan het volgende:

[..]

de tandards is nog niet in staat te praten.....

grapje, hoop ik voor hem. lullig voor jou. beterschap
De Puta Madre
pi_26421263
bij mij liggen ze alle 4 scheef, en te drukken tegen mijn andere kiezen.. als ik er meer last van ga krijgen dan gaan ze er uit..
ik verwacht dat dat wel ff pijn gaat doen.. en dan vooral na de behandeling.. ( oja, 4 stuks gaat in 2x geloof ik .. *rill* de 2e keer..
dag
pi_26421508
je gaat alleen maar bloeden als een rund, verder niets
  vrijdag 22 april 2005 @ 06:36:16 #14
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_26423291
ik wil even niet met je ruilen....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 22 april 2005 @ 08:37:33 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_26423804
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren met hakken en zagen Niet erg grappig Je krijgt een zooi pijnstillers mee naar huis, 3 maal daags 600mg bruispoeder, 2 weken lang, en dat is NET genoeg, als je tenminste een hoge pijngrens hebt (en die heb ik gelukkig).

Maar om nou te zeggen "Joepie, graag nogeens!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_26423841
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 08:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb het 2 keer gehad, beide keren met hakken en zagen Niet erg grappig Je krijgt een zooi pijnstillers mee naar huis, 3 maal daags 600mg bruispoeder, 2 weken lang, en dat is NET genoeg, als je tenminste een hoge pijngrens hebt (en die heb ik gelukkig).

Maar om nou te zeggen "Joepie, graag nogeens!"
Het leukste is nog de "geur" die in je mond blijft hangen van opgedroogd bloed zo'n weekje lang
pi_26424005
ik denk dat de TS beter niet dit topic had kunnen starten als ie niet al bang was, i ie dat nu wel
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:56:33 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26425176
Even een zwiepje naar LIF en even opruimen voor ik hem daar neer plant.

Edit: Netjes schoon afgeleverd.
pi_26425267
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 08:54 schreef addie84 het volgende:
ik denk dat de TS beter niet dit topic had kunnen starten als ie niet al bang was, i ie dat nu wel

Tandartsen, wouten: allemaal één pot nat, blijf er liever uit de buurt
Ik heb een keer toen ik 5 was, een kies moeten laten trekken Als ik in wachtkamer zit, voel ik het nog steeds
© ©
pi_26425296
Het kraken wat je hoort is hetgeen waar je echt last van hebt!
pi_26425359
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef Roellio het volgende:
Het enigste wat ik vrij gruwelijk vond is dat je het hoort kraken als 'ie de kiezen uit je kaak aan het trekken/breken is, maar je voelt er echt geen bal van.
Oh God, ik ken dat geluid . Verschrikkelijk.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_26425384
Je hebt ze horizontaal liggen, dit had ik ook. 1 Kies heb ik bij de tandarts laten trekken, heb toen drie kwartier in de stoel gezeten 5 spuiten gehad heel erg kloten was dat. Toen moest die andere eruit ik heb toen gezegd dat ik dat wel ergens anders liet doen, dat werd dus uiteindelijk de kaakchirurg, die was hooguit 5 min bezig en gevoelloos. Dus als ik je een tip mag geven: Bezoek de kaakchirurg.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_26425775
Als je er zelf geen last van hebt, kun je ze toch gewoon laten zitten?
pi_26426199
Uit mijn ervaring:

Het enigste wat pijnlijk was aan tand/kies trekken is het verdovingsprikje.. Ik moest 4 kiezen laten trekken voor mijn beugel,en die prikjes waren echt horror En uiteraard daarna dat lekkere gat waar bloed uit blijft komen als je maar even zuigt ofzo... tip: verschoon je bed pas NA je het hebt laten trekken, bij mij lag er nogal een grote bloedkwijlplek namelijk
† The 3 Kings †
pi_26426366
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:42 schreef TheSorrow het volgende:
Uit mijn ervaring:

Het enigste wat pijnlijk was aan tand/kies trekken is het verdovingsprikje.. Ik moest 4 kiezen laten trekken voor mijn beugel,en die prikjes waren echt horror En uiteraard daarna dat lekkere gat waar bloed uit blijft komen als je maar even zuigt ofzo... tip: verschoon je bed pas NA je het hebt laten trekken, bij mij lag er nogal een grote bloedkwijlplek namelijk
Gezien het feit de leeftijd van de gemiddelde Fokker boven de 8 ligt, ga ik ervanuit dat er niet zo gek veel meer word gekwijlt.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_26426373
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:59 schreef Roellio het volgende:
Ik heb in totaal 3 verstandskiezen laten trekken. Ik heb me van tevoren ook weken enorm druk lopen maken en toen puntje bij paaltje kwam viel 't enorm mee.

Het ergste van het hele proces vond ik de verdovingsspuitjes die de tandarts in het tandvlees/kaak prikt.
Dat vind ik dus ook.

Ik zag er heel erg tegen op dat m'n verstandskiezen getrokken werden. Kon de nacht daarvoor niet slapen omdat ik me druk maakte.
Aangekomen in het ziekenhuis stopte ze een naald in m'n kaak en spoten de verdoving erin. Dit deed vrij zeer vond ik, maar daarna voelde ik niets meer van het trekken zelf. Kreeg een doekje over m'n ogen heb dus ook niet gezien wat ze nou eigenlijk gedaan hebben. Naar mijn idee hebben ze hem er met een touwtje ofzo uitgetrokken.
Ik had van anderen gehoord dat je als de verdoving afgelopen is heel erg pijn kunt krijgen van je kaak, dus ik heel veel pijnstillers slikken om er maar geen pijn van te krijgen. Ik heb zelfs zoveel pijnstillers geslikt dat ik half slapend op de bank lag. Maar gelukkig geen pijn gehad.

De twee keer besloot ik na afloop wat minder pijnstillers te nemen (een halfje genomen) en het viel reuze mee.

Maar in mei mag ik weer lekker naar de tandarts en gaat ie 2 gaatje boren/vullen. Ook dit keer zie ik er weer tegenop. Op het gebied van de tandarts ben ik echt een dikke scheiterd.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:51:23 #27
17979 MissMSX
Knightmare
pi_26426408
Ik was erg blij dat ik voor het trekken van m'n kiezen naar de kaakchirurg mocht. Een tandarts doet zoiets toch minder vaak lijkt me.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:54:48 #28
84524 Morwen
I got life
pi_26426468
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 08:41 schreef Logician het volgende:

[..]

Het leukste is nog de "geur" die in je mond blijft hangen van opgedroogd bloed zo'n weekje lang
Ze hadden er bij mij volgens mij iets van kruidnagels of iets ingepropt Alles smaakte daarnaar, voor zover ik al iets kon eten

En 2 maanden daarna mocht ik nog een keer voor de andere kant (eerst links boven en onder eruit, daarna rechts boven en onder eruit). Echt een feest
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_26426511
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:49 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Gezien het feit de leeftijd van de gemiddelde Fokker boven de 8 ligt, ga ik ervanuit dat er niet zo gek veel meer word gekwijlt.
Oh wat grappig..
Je hebt misschien mensen die met hun mond open slapen?
† The 3 Kings †
pi_26426525
De injectie zou wel eens het ergste van het geheel kunnen zijn, dus het kan zomaar meevallen.
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † vrijdag 22 april 2005 @ 12:01:57 #31
7074 moussy
kuttekop
pi_26428163
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:57 schreef marcb1974 het volgende:
De injectie zou wel eens het ergste van het geheel kunnen zijn, dus het kan zomaar meevallen.
gewoon even vragen of ze de plekjes aan willen stippen met een watje-gaasje met verdovingsvloeistof, heb je daar ook geen last van
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:05:37 #32
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_26428257
Het scheelt ook nogal of de kiezen uit je boven of onderkaak worden getrokken, heb ik het idee.

Trekken uit de bovenkaak stelt echt geen drol voor als je het vergelijkt met de onderkaak. Tenminste, zo was het bij mij.
Ik ga naar huis.
pi_26428958
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
Edit: Netjes schoon afgeleverd.
wat dacht je van een zinnige titel?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_26429956
-edit: topictitel duidelijker gemaakt
pi_26437172
Heb het net achter de rug. Zo'n twee weken gelden moest ik het zelf ook ondergaan. Ik was na 4 dagen weer helemaal ok. In totaal 6 paracettamol gehad en dat was het. Het viel mij super mee. Veel geluk!
What comes around goes around!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 22 april 2005 @ 21:15:26 #36
95752 crew  Chell
Kluns
pi_26441574
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:24 schreef suikerzoet het volgende:
Als je er zelf geen last van hebt, kun je ze toch gewoon laten zitten?
't Is vaak toch beter ze er wel uit te laten halen. Omdat ze zo ver achterin je mond zitten is poetsen vaak problematisch en dat levert dan weer ontstekingen en dergelijke op.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 april 2005 @ 23:19:20 #37
862 Arcee
Look closer
pi_26444694
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 00:50 schreef LangeJan het volgende:
Ik heb ze ook alle 4 laten trekken trouwens. Met complicaties (niet werkende verdoving bij 1 kies en toch doorgaan) bij de kaakchirurg heb ik er maar 2 dagen echt last van gehad. Ik had toen nog een topic geplaatst hier, met foto's Maar het zal best meevallen, vooral omdat je tandarts hetzelf doet en je niet naar de kaakchirurg hoeft.

In ieder geval veel sterkte binnenkort.
Kun je nog steeds beter horen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_26447665
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 23:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kun je nog steeds beter horen?
Hehehe, waar trek je die nou weer vandaan Nee, het zakte later weer weg dat gevoelige gehoor. Ik hoor nu alles weer op een normaal volume, maar ik hoor nog steeds alles
pi_26452217
ik heb mijn wijsheidstanden al laten trekken. alle vier tegelijk.

je wordt toch onder narcose gebracht, dus je voelt er niks van. je hebt daarna wel dikke kaken.
Werewolf
  Moderator zaterdag 23 april 2005 @ 15:22:56 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_26454407
Enne, wanneer komen die dingen eigenlijk
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_26459344
trekken is niet sow pijnlijk, alleen als je kies breek in stukje ofso is wel kut.
pi_26459446
Ik durf maar geen afspraak te maken met de kaakchirurg, mede door de mededeling van mijn tandarts dat hij zelf mijn verstandskiezen niet durft weg te halen omdat ze gevaarlijk dicht bij mijn zenuwen liggen.
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:00:10 #43
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_26459557
Een kaakchirug is dus wel even een stukje beter opgeleid dan de tandarts.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:14:22 #44
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_26459861
Ik vond de smaak van die verdoving die je in je wang en in je kaak geragd krijgt trouwens bizar ranzig. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:29:39 #45
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_26460142
Vraag naar de wokda
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
  zaterdag 23 april 2005 @ 20:32:42 #46
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_26460202
Wokda? Productiefoutje in de drankfabriek? .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 23 april 2005 @ 21:04:34 #47
87044 MisterICE
The Superstar Bum
pi_26460724
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 20:32 schreef Detroit het volgende:
Wokda? Productiefoutje in de drankfabriek? .
Wodka dan
Tell him the liberator who destroyed my property has realigned my perception.
  maandag 25 april 2005 @ 23:16:11 #48
62964 Little_Acorn
You would know
pi_26508095
Heb 3 weken last gehad ofzo. Het begon al goed doordat dat ik niet genoeg verdoving had gekregen, lig je te kermen met allemaal ijzer in je mond. Gelukkig nog wat verdoving erbij gekregen. Vervolgens wilde de kies in mn onderkaak er niet uit en heeft de kaakchirurg zoveel kracht moeten zetten dat mn kaak gekneusd was. De eerste 2 weken ben ik elke nacht wakker geworden van de pijn. I love Ibuprofen! Ik voelde me heeeel zielig daarna
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_26508436
3 weken? weet je niet zeker of je bij een slager bent geweest?
veel te lang pijn.
normaal , op zijn langst 4 dagen last,
jee, zo heb je geen kaak meer over....

zo heb je mijn gewiste bericht waarschijnlijk ook gemist...

van een modje........Even een zwiepje naar LIF en even opruimen voor ik hem daar neer plant.

Edit: Netjes schoon afgeleverd. ......

al mijn wijze raad gewist! nja, maakt niet uit, jij bent je tandjes kwijt
beterschap.

De Puta Madre
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:24:13 #50
38311 Piaf
Geel = !Geyl! = Geel
pi_28331548
Het gaat gebeuren
quote:
Thank you for your e-mail dated June 23, 2005.

In checking your record, you had been recommended to have 4 wisdom teeth and 4 first premolars removed under intravenous sedation and admitting at the hospital for 3-6 hours for observation. As you know that you can not eat or drink anything after midnight or at least 6 hours before operation.
*bibber!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')