Dat is wel erg oppervlakking hoor. Er zijn ook een heleboel tandartsen die wél weten wat ze doen. Ik hoor meer negatieve verhalen over kaakchirugren, die zo onvriendelijk zijn en totaal geen moeite doen om je op je gemak te stellen, dan over tandartsen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:05 schreef Underdoggy het volgende:
Je hebt veel van die tandartsen die het wel "even" zelf doen. Ik zou het door een kaakchirurg laten doen. Die kerel weet tenminste wat opereren is
wow, dat is dat van mij nog helemaal niks. Ik vond 15 al redelijk veel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 09:45 schreef donald_dick het volgende:
[..]
15? ik heb er ondertussen 30 op, en ik heb er nog 40 op voorraad
Ik zeg niet dat het altijd zo is maar bij bijvoorbeeld je onderkaak is toch het vrij complex waar je toch veel nare verhalen over hoort. Ik vind het dan fijn om te weten dat ik onder het mes lig bij een arts die ervoor heeft gestudeerd om te opereren en dit erg vaak doet en niet bij een tandarts die voornamelijk simpele handelingen doet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:53 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat is wel erg oppervlakking hoor. Er zijn ook een heleboel tandartsen die wél weten wat ze doen. Ik hoor meer negatieve verhalen over kaakchirugren, die zo onvriendelijk zijn en totaal geen moeite doen om je op je gemak te stellen, dan over tandartsen...
een tandarts loopt een "co schap" op kaakchirurgie tijdens zijn opleiding, hij kan dus wel degelijk opereren. Bovendien kan een tandarts ook onregelmatigheden in je mond (wang, verhemelte, tandvlees) wegsnijden. Het is een tandARTS.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:36 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het altijd zo is maar bij bijvoorbeeld je onderkaak is toch het vrij complex waar je toch veel nare verhalen over hoort. Ik vind het dan fijn om te weten dat ik onder het mes lig bij een arts die ervoor heeft gestudeerd om te opereren en dit erg vaak doet en niet bij een tandarts die voornamelijk simpele handelingen doet.
Volgens mij heeft mijn tandarts bij dat "co-schap" gespijbeldquote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:34 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
een tandarts loopt een "co schap" op kaakchirurgie tijdens zijn opleiding, hij kan dus wel degelijk opereren. Bovendien kan een tandarts ook onregelmatigheden in je mond (wang, verhemelte, tandvlees) wegsnijden. Het is een tandARTS.
Afgestudeerde artsen moeten overigens ook tandheelkunde studeren voordat ze tot de opleiding kaakchirurgie worden toegelaten
alleen het gorte verschil is en die voel je ook merkbaar:quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:34 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
een tandarts loopt een "co schap" op kaakchirurgie tijdens zijn opleiding, hij kan dus wel degelijk opereren. Bovendien kan een tandarts ook onregelmatigheden in je mond (wang, verhemelte, tandvlees) wegsnijden. Het is een tandARTS.
Afgestudeerde artsen moeten overigens ook tandheelkunde studeren voordat ze tot de opleiding kaakchirurgie worden toegelaten
ze mogen bij jou alleen een kies onder narcose trekken?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
alleen het gorte verschil is en die voel je ook merkbaar:
een kaakchirurg mag gehele verdovingen doen, een tandarts alleen plaatsleijk. en dat wil je nou net niet als ze een verstandskies trekken
Jouw verhaal is ook om te rillen, Milagro, dat is pas echte horror. Bizar ook, een infectie door het verdoven als ik het goed begrepen heb?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 12:00 schreef milagro het volgende:
MIjn hemel, Auticia, wat een ellende
Jij krijgt het meteen op je bord, ik had tenminste nog 3 weken 'krediet' voor de ellende toesloeg.
Heb jij nog verstandskiezen over en laat je die ook nog trekken?
Ik doe het echt niet meer, wat de tandarts ook zegt, niet nog eens 3 weken vreselijke pijn, hij vult hem maar gewoon, mocht dat nodig zijn.
nee, maar ik wil niet verdoofd wordne met paracetamolquote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:52 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
ze mogen bij jou alleen een kies onder narcose trekken?
Mijn onderste twee zijn er twee jaar geleden uit gehaald zonder dat ze door waren. Dan moeten ze eerst het tandvlees opensnijden. Die moesten weg, want ze stonden schuin naar voren en zouden m'n gebit in elkaar drukken als ze echt door zouden komen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 12:25 schreef Auticia het volgende:
[..]
De 2 kiezen aan de bovenkant zijn nog niet ver genoeg door om eruit te halen
Ik voel hem hoor, de naald in het scharnierpunt!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:39 schreef rompompom het volgende:
[..]
Wat ik bij jou trouwens wel raar vind, is dat er geen foto's zijn gemaakt van tevoren. Lijkt me toch wel een standaard iets, die tandarts weet dan tenminste wat hij kan aantreffen. Nu kwam hij voor een verrassing te staan, erg onprofessioneel als je het mij vraagt
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:49 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik voel hem hoor, de naald in het scharnierpunt!.
Ik weet eigenlijk niet of tandartsen ook kiezen trekken als ze nog niet door zijn. Ik heb van mijn tandarts ook niets over pijnstillers gehoord en vond ze achteraf niet echt nodig (ik grijp niet zo snel naar pijnstillers).
En dat van die foto's. Beetje jammer idd dat dat niet gedaan is, ik ga het voor de volgende kies zeker even vragen, en als hij het niet van plan is dan vraag ik of hij de kies meteen doormidden kan slijpen, zodat ik misschien ook na 5 minuten buiten sta.
Deze tandarts is misschien niet erg professioneel, hij is wel stukken beter dan mijn vorige tandarts! (Kan je nagaan!).
Voor zover ik het begrijp, zit jij niet in Zeeland bij een tandartsquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:55 schreef rompompom het volgende:
[..]Geef me het adres van je vorige even, dan weet ik waar ik weg moet blijven
Ik ben ook niet van de pijnstillers. Ik heb ook nooit wat, dat scheelt ook al
Volgens mij mag hij het niet weigeren als je om foto's vraagt. En ik denk dat wanneer je de vorige situatie nog eens uitlegt, dat hij ook niet gauw zal weigeren.
Zeeland is een flink end fietsen inderdaadquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:11 schreef Auticia het volgende:
[..]
Voor zover ik het begrijp, zit jij niet in Zeeland bij een tandarts.
Mijn vorige tandarts heeft mijn gebit echt naar de mallemoeren geholpen. Ik ben in 7 weken tijd 5 keer naar hem toegemoeten voor dezelfde vulling, die er steeds maar weer uitlazerde. (En ik kreeg me een rekening thuis).
Ik was toen dolblij dat ik bij mijn huidige tandarts terecht kon, die er een nieuwe vulling heeft ingezet die er nu toch al weer zo'n 1,5 jaar keurig in zit. Ik had mijn vorige tandarts erop gewezen dat ik nog een gaatje had, maar die vond dat te klein om te boren, mijn huidige tandarts vond dat weer onzin en heeft ook dat andere gaatje geboord en gevuld.
Veel mensen gingen weg bij die andere tandarts, hij nam bijvoorbeeld als zijn assistente ziek was, zijn dochter mee om hem te helpen.
Kiek es anquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:39 schreef rompompom het volgende:
[..]
Zeeland is een flink end fietsen inderdaadDe wortels van mijn moeder liggen er wel en ik heb er nog steeds familie wonen.
Lucky you! Bij mij begon de ellende op mijn 21equote:Ik heb nog geen gaatjes in m'n gewone gebit
Die tandarts is inderdaad de enige voor mensen die in de omliggende dorpjes wonen, eerst zat er wel een goede, maar die praktijk is dus overgenomen door zo'n prutser. Hoe oud zijn dochter is weet ik niet precies. Wel dat zijn klantenkring erg is gekrompenquote:Klinkt als een geheel kansloze tandarts. Hij is zeker de enige in de wijde omtrek? Daar maakt-ie dan leuk gebruik van zo
Dat laatste moet ik wel om lachen, maar dat is wel te triest voor woorden jaHoe oud was ze eigenlijk?
Lees mijn eerste verhaal hier maar. Als ze niet door zijn, zul je waarschijnlijk naar de chirurg worden doorverwezen. Al ze wel door zijn, doet je tandarts het zelf. Als ze niet door zijn, zullen ze niet tegelijkertijd worden getrokken, bij mij zat er twee weken tussen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 18:45 schreef tijntjethf het volgende:
ik heb hier ook een brief klaarliggen, al bijna een half jaar geloof ikalleen bij mij zijn die kiezen d'r nog helemaal niet door.. maar op een rontgenfoto konden ze zien dat die dingen verkeerd zaten, ze zaten tegen andere kiezen aan te drukken... wat is nu erger, als ze d'r al door zijn, of nu?
![]()
Als ze door zijn en je hebt geen ruimte dan kunnen je tanden scheef gaan staan. Zo vroeg mogelijk eruit is beste.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:22 schreef axis303 het volgende:
Wat is pijnlijker als ze nog niet zijn doorgekomen of als ze al helemaal door zijn?
Nee, ik bedoelde meer op het verwijderen zeg maar. Ik denk als ze door zijn he, dan hebben ze ontwikkelde wortels. Naja, ik moet binnenkortquote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:48 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Als ze door zijn en je hebt geen ruimte dan kunnen je tanden scheef gaan staan. Zo vroeg mogelijk eruit is beste.
Ik volgens mij ook niet. De pijnstiller die ik had was een oplossing in gewoon kraanwater, maar wel meteen doorslikken die hap slok. Smaakte best lekker trouwensquote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:24 schreef Auticia het volgende:
Ik mocht van de tandarts absoluut mijn mond niet spoelen.
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:52 schreef rompompom het volgende:
[..]
Ik volgens mij ook niet. De pijnstiller die ik had was een oplossing in gewoon kraanwater, maar wel meteen doorslikken die hap slok. Smaakte best lekker trouwens
Uiteraard mocht ik niet kauwen aan die kant, maar dat lijkt me vrij logisch.
Ow dus niet met zout water spoelen???Want het afval na het eten dat daar achter blijft lijkt me niet fris en goed voor jequote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:18 schreef Auticia het volgende:
[..]. Precies.
Mijn tandarts vertelde dat er op het gat een stollingslaagje van bloed komt, wat op het gat blijft liggen, zodat het zichzelf kan sluiten. Met spoelen is er een grote kans dat je dat laagje eraf spoelt, je kan ook beter maar niet hard zuigen of blazen, om die reden.
Ik moest vooral gewoon eten en drinken en poetsen, maar niet spoelenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:36 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Ow dus niet met zout water spoelen???Want het afval na het eten dat daar achter blijft lijkt me niet fris en goed voor je
Hoewel je denk wel uit wil kijken voor al te hete vloeistoffen in je mond, de eerste dagen. Het is toch effe een stuk gevoeliger dan de rest van je mond!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:46 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik moest vooral gewoon eten en drinken en poetsen, maar niet spoelen. Ik had nog gevraagd aan de tandarts of ik niet moest spoelen, maar dat mocht van hem absoluut niet.
Wat ik wel gedaan heb (en doe) is af en toe een kop kamillehee drinken na het eten, dat heeft ook een ontstekingsremmende werking.
Ik drink nu al sinds het trekken met de linkerkant van mijn mondquote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:59 schreef rompompom het volgende:
[..]
Hoewel je denk wel uit wil kijken voor al te hete vloeistoffen in je mond, de eerste dagen. Het is toch effe een stuk gevoeliger dan de rest van je mond!
Ah, okquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:05 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik drink nu al sinds het trekken met de linkerkant van mijn mond.
Bovendien drink ik mijn thee net zo makkelijk lauw of koud.
Kunnen is op zich het probleem niet denk ik, maar ze doen één kant tegelijk vanwege eten enzoquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:20 schreef BSJ het volgende:
wat ik eigenlijk nog wou vragen
is t in Ndl mogelijk om alle4 je verstandskiezen tegelijk te laten trekken?
Ik wou ze ook alle 4 maar dat weigerde hij. Want heb nu al moeite met eten laat staan als ik ze alle 4 uit had.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:25 schreef rompompom het volgende:
[..]
Kunnen is op zich het probleem niet denk ik, maar ze doen één kant tegelijk vanwege eten enzo
Maar als je bereid bent een week lang vloeibare voeding te accepteren, kan je misschien een tandarts vinden die er toe bereid is. Niet te hard zuigen dan, want dan springen de wondjes weer open, zoals A. al zei
Dan laat je ze 1 voor 1 trekkenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:33 schreef Alessandro het volgende:
[..]
Ik wou ze ook alle 4 maar dat weigerde hij. Want heb nu al moeite met eten laat staan als ik ze alle 4 uit had.Oke je bent er meteen vanaf, maar wil de assistente nog wel een keer zien
![]()
Ik fluit nooit naar meiden ik kijk ze altijd diep in de ogen aanquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:36 schreef Auticia het volgende:
[..]
Dan laat je ze 1 voor 1 trekken.
Na afloop niet fluiten na de assistente want dan springt de boel weer open.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |