abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29357457
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 12:05 schreef Underdoggy het volgende:
Je hebt veel van die tandartsen die het wel "even" zelf doen. Ik zou het door een kaakchirurg laten doen. Die kerel weet tenminste wat opereren is
Dat is wel erg oppervlakking hoor. Er zijn ook een heleboel tandartsen die wél weten wat ze doen. Ik hoor meer negatieve verhalen over kaakchirugren, die zo onvriendelijk zijn en totaal geen moeite doen om je op je gemak te stellen, dan over tandartsen...
I had a signature once. It was awful.
pi_29357618
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 09:45 schreef donald_dick het volgende:

[..]

15? ik heb er ondertussen 30 op, en ik heb er nog 40 op voorraad
wow, dat is dat van mij nog helemaal niks. Ik vond 15 al redelijk veel.
pi_29360880
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:53 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat is wel erg oppervlakking hoor. Er zijn ook een heleboel tandartsen die wél weten wat ze doen. Ik hoor meer negatieve verhalen over kaakchirugren, die zo onvriendelijk zijn en totaal geen moeite doen om je op je gemak te stellen, dan over tandartsen...
Ik zeg niet dat het altijd zo is maar bij bijvoorbeeld je onderkaak is toch het vrij complex waar je toch veel nare verhalen over hoort. Ik vind het dan fijn om te weten dat ik onder het mes lig bij een arts die ervoor heeft gestudeerd om te opereren en dit erg vaak doet en niet bij een tandarts die voornamelijk simpele handelingen doet.
  maandag 8 augustus 2005 @ 14:11:32 #154
48233 Auticia
warriorette
pi_29502563
Mijn tandarts heeft vanmorgen mijn verstandskies linksonder getrokken. Er was iets niet helemaal in de haak met de verdoving en het heeft 20 minuten geduurd voor dat ellendige ding eruit was (in 1000 stukjes).
I bet you are flying inside.
pi_29537077
Bij mijn zijn gistr ochtend ook mijn verstandskiezen aan de linkerkant eruit gehaald. Pijn viel mee tot de verdoving was uitgewerkt. Vanacht aantal keer wakker geworden, slikken is irritant!
Nu moet ik iets gaan ontbijten...
Iemand tips? Ik denk dat ik maar ff yoghurt ga halen.
>> Player has BlackJack!
pi_29546379
yoghurt, of danoontjes zijn erg lekker... als je iets voedzamers wilt probeer heel zacht brood met bv een omeletje of roerei, dat is best zacht. Goed opletten dat je alles aan de rechterkant eet, zodat je toch het vuil wat beter weghoudt van de wond (uiteindelijk komt het vuil toch wel een beetjij bij de wond, maar zo is het in ieder geval minder). Succes!
pi_29546755
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:36 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het altijd zo is maar bij bijvoorbeeld je onderkaak is toch het vrij complex waar je toch veel nare verhalen over hoort. Ik vind het dan fijn om te weten dat ik onder het mes lig bij een arts die ervoor heeft gestudeerd om te opereren en dit erg vaak doet en niet bij een tandarts die voornamelijk simpele handelingen doet.
een tandarts loopt een "co schap" op kaakchirurgie tijdens zijn opleiding, hij kan dus wel degelijk opereren. Bovendien kan een tandarts ook onregelmatigheden in je mond (wang, verhemelte, tandvlees) wegsnijden. Het is een tandARTS.

Afgestudeerde artsen moeten overigens ook tandheelkunde studeren voordat ze tot de opleiding kaakchirurgie worden toegelaten
pi_29547167
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:34 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

een tandarts loopt een "co schap" op kaakchirurgie tijdens zijn opleiding, hij kan dus wel degelijk opereren. Bovendien kan een tandarts ook onregelmatigheden in je mond (wang, verhemelte, tandvlees) wegsnijden. Het is een tandARTS.

Afgestudeerde artsen moeten overigens ook tandheelkunde studeren voordat ze tot de opleiding kaakchirurgie worden toegelaten
Volgens mij heeft mijn tandarts bij dat "co-schap" gespijbeld .
  Eindredactie Games donderdag 11 augustus 2005 @ 01:21:54 #159
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_29551589
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 21:34 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

alleen het gorte verschil is en die voel je ook merkbaar:
een kaakchirurg mag gehele verdovingen doen, een tandarts alleen plaatsleijk. en dat wil je nou net niet als ze een verstandskies trekken
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_29554699
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 01:21 schreef donald_dick het volgende:

[..]

alleen het gorte verschil is en die voel je ook merkbaar:
een kaakchirurg mag gehele verdovingen doen, een tandarts alleen plaatsleijk. en dat wil je nou net niet als ze een verstandskies trekken
ze mogen bij jou alleen een kies onder narcose trekken?
pi_29555188
Mijn onderste verstandskies aan de linkerkant is er sinds maandag uit. Van het 'gat' zelf geen ontzettende last, het heeft 's nachts ook niet gebloed oid. Beetje zeurderige pijn, maar het valt alles mee in vergelijking met het trekken zelf.
De verdoving zat al niet goed, mijn wang was aan de achterkant wel wat hangerig, maar volgens de assistente zou ook je lip en mondhoek verdoofd moeten zijn (tintelend gevoel). Daar had ik geen last van.
Bij de 'test' bleek ook dat de verdoving niet helemaal goed zat, maar mijn tandarts vond mij wel een taaie (heb voor gaatjes vullen ook nooit verdoving gehad) en de kies lag er goed voor, 4, 5 minuutjes hoogstens en de kies zou eruit zijn.

Dat viel dus een beetje tegen, hij kon er vanaf de buitenkant (wangkant) niet goed tussen komen. Kleine beitel, grote beitel (en zeer dat het deed), toen met de tang. Dat werkte niet, bij het gebruik van de tang kwamen er wel wat kleine stukken van de kies af. We waren inmiddels zo'n 10 minuten verder en de tandarts besloot om in plaats van te gaan trekken te gaan duwen ( ). Er stond zoveel druk op mijn kaak dat ik het gevoel had dat mijn hoofd zou exploderen. In een helder moment ontdekte ik dat mijn hoofd op een gegeven moment naast de hoofdsteun hing.

Het duwen was dus ook van weinig nut, zo bleek. Toen ik de tandarts zwetend boven me zag hangen en ook de assistente niet meer zo vrolijk keek, had ik het wel gehad. Maar zij nog niet met mij .
Nog een keer de tang dan maar, en ineens een krak. "Fjoe, dat moet m zijn", dacht ik dus. Maar helaas bleek het alleen om de kroon van mijn kies te gaan. Na nog 5 minuten poeren besloot de tandarts om de kies doormidden te slijpen, de assistente ging elders nog wat ander gereedschap halen. Nog een krak en de achterste wortel was eruit. De voorste wortel kostte nog de nodige inspanning, want die wortel bleek zich vertakt te hebben in tweeën, een wortel netjes naar binnen, zoals het hoort, en de ander stond daar haaks op. (Ik snap ook niet waarom er geen foto's zijn gemaakt van te voren, had denk ik een hoop leed kunnen besparen, of een heel trauma).

Ik werd nog helemaal afgepoetst want de mascara zat tot mijn oren en het bloed van mijn kin tot neus.

De napijn valt alles mee in vergelijking met de 20 minuten gepoer, geduw en getrek. Geen extreme nabloedingen gehad. Wel is mijn mondhoek uitgescheurd, wat erg lastig is. Mijn kaak is gekneusd, zo wist de huisarts mij gisteren te vertellen en ook het wondje in mijn mondhoek kan erg gevaarlijk zijn ivm bacteriën die naar binnen kunnen slaan. Verder is het bij mijn kin beurs en blauw (de tandarts heeft zich daarop afgezet).
pi_29556523
Je moet nooit make-up opdoen als je naard e tandarts gaat. Zeker geen lipstick. Mijn tandarts vindt het een uitdaging om dat altijd zo gelijkmatig mogelijk over het hele gezicht van de betreffende persoon uit te smeren

Trouwens, mijn tandarts heeft de volledige opleiding kaakchirurgie gedaan, dus die mag wel alles
pi_29575472
Bah, ik ben binnenkort aan de beurt Ik schijt 'm gigantisch, maar ja, wat moet gebeuren, dat moet gebeuren.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_29578966
MIjn hemel, Auticia, wat een ellende
Jij krijgt het meteen op je bord, ik had tenminste nog 3 weken 'krediet' voor de ellende toesloeg.
Heb jij nog verstandskiezen over en laat je die ook nog trekken?
Ik doe het echt niet meer, wat de tandarts ook zegt, niet nog eens 3 weken vreselijke pijn, hij vult hem maar gewoon, mocht dat nodig zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 12:25:39 #165
48233 Auticia
warriorette
pi_29579178
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 12:00 schreef milagro het volgende:
MIjn hemel, Auticia, wat een ellende
Jij krijgt het meteen op je bord, ik had tenminste nog 3 weken 'krediet' voor de ellende toesloeg.
Heb jij nog verstandskiezen over en laat je die ook nog trekken?
Ik doe het echt niet meer, wat de tandarts ook zegt, niet nog eens 3 weken vreselijke pijn, hij vult hem maar gewoon, mocht dat nodig zijn.
Jouw verhaal is ook om te rillen, Milagro, dat is pas echte horror. Bizar ook, een infectie door het verdoven als ik het goed begrepen heb?
Ik heb nog 3 verstandskiezen, alleen linksonder is eruit geklooid. De 2 kiezen aan de bovenkant zijn nog niet ver genoeg door om eruit te halen, ik kon toen ik wegging nog net uitbrengen dat ik wel zou bellen voor de volgende kies als ik van de schrik bekomen was .
Ik moet in november geloof ik voor halfjaarlijkse controle, maar ik denk dat ik tegen die tijd de andere er wel uit durf te laten halen.
Ik vraag dan wel of ze de kies meteen doormidden kunnen slijpen, om die ellende van het trekken en duwen voor zover mogelijk te vermijden. Het gaat nu allemaal wel aardig, kaak is nog pijnlijk en wat blauw, mijn mondhoek geneest erg vlot, kreeg gisteren wel een stuk pizza in mijn voormalige kies, dat was wel even vervelend.

Ik denk dus wel dat ik de andere kiezen eruit laat halen, maar als mij die ellende te wachten staat die jij hebt moeten doorstaan, kom ik er vast op terug.
  Eindredactie Games vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:03:57 #166
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_29584656
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 09:52 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

ze mogen bij jou alleen een kies onder narcose trekken?
nee, maar ik wil niet verdoofd wordne met paracetamol
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:15:53 #167
28451 Exhale_02
Laffe borrelaar!
pi_29588106
De verstandskiezen aan de rechterkant van mijn gebit zijn vandaag getrokken. Ik vond het al met al redelijk meevallen. Had van verschillende mensen allemaal horrorverhalen gehoord over wat er zo ongeveer ging gebeuren. Maar heb er amper wat van gevoeld gelukkig .

En nu hopen dat het allemaal snel geneest
pi_29588718
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 12:25 schreef Auticia het volgende:

[..]

De 2 kiezen aan de bovenkant zijn nog niet ver genoeg door om eruit te halen
Mijn onderste twee zijn er twee jaar geleden uit gehaald zonder dat ze door waren. Dan moeten ze eerst het tandvlees opensnijden. Die moesten weg, want ze stonden schuin naar voren en zouden m'n gebit in elkaar drukken als ze echt door zouden komen.
Dat is wel bij de chirurg gebeurd, met twee weken pauze tussen elke kies. Het was een Griekse Chirurg, wel een aardige vent. Ik was helemaal niet bang ofzo, nog nooit geweest voor dokter of tandarts. De eerste ging er heel soepel uit en daar had ik totaal geen last van. Kreeg wel zo'n vreselijk grote naald in het scharnierpunt van mijn kaken in mijn mond (volg je het nog? ). Daar keek ik wel effe raar naar, maar goed.
Goeie pijnstillers meegekregen ook, maar na drie dagen was ik er al klaar mee.
De tweede ging iets lastiger, die brak in een paar stukken toen hij de tang er goed had opgezet. Maar het viel wel mee uiteindelijk. Alleen toen de stoel weer overeind werd gezet, ging ik bijna van m'n stokkie Ik mocht effe gaan liggen op een bed in een kamertje totdat ik me weer wat fitter voelde en tien minuten later ging ik gewoon naar huis. Ook toen heb ik die pijnstillers niet heel lang nodig gehad ofzo, dus ik ben wel tevreden over die chirurg!
Als ik half september terugben in Nederland, gaat rechtsboven eruit, want daar zit een gaatje in. Die is dus al wel door en dat gaat gewoon bij de tandarts zelf gebeuren.

Wat ik bij jou trouwens wel raar vind, is dat er geen foto's zijn gemaakt van tevoren. Lijkt me toch wel een standaard iets, die tandarts weet dan tenminste wat hij kan aantreffen. Nu kwam hij voor een verrassing te staan, erg onprofessioneel als je het mij vraagt
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:49:13 #169
48233 Auticia
warriorette
pi_29588964
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:39 schreef rompompom het volgende:

[..]

Wat ik bij jou trouwens wel raar vind, is dat er geen foto's zijn gemaakt van tevoren. Lijkt me toch wel een standaard iets, die tandarts weet dan tenminste wat hij kan aantreffen. Nu kwam hij voor een verrassing te staan, erg onprofessioneel als je het mij vraagt
Ik voel hem hoor, de naald in het scharnierpunt! .

Ik weet eigenlijk niet of tandartsen ook kiezen trekken als ze nog niet door zijn. Ik heb van mijn tandarts ook niets over pijnstillers gehoord en vond ze achteraf niet echt nodig (ik grijp niet zo snel naar pijnstillers).
En dat van die foto's. Beetje jammer idd dat dat niet gedaan is, ik ga het voor de volgende kies zeker even vragen, en als hij het niet van plan is dan vraag ik of hij de kies meteen doormidden kan slijpen, zodat ik misschien ook na 5 minuten buiten sta .
Deze tandarts is misschien niet erg professioneel, hij is wel stukken beter dan mijn vorige tandarts! (Kan je nagaan! ).
pi_29589121
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:49 schreef Auticia het volgende:

[..]

Ik voel hem hoor, de naald in het scharnierpunt! .

Ik weet eigenlijk niet of tandartsen ook kiezen trekken als ze nog niet door zijn. Ik heb van mijn tandarts ook niets over pijnstillers gehoord en vond ze achteraf niet echt nodig (ik grijp niet zo snel naar pijnstillers).
En dat van die foto's. Beetje jammer idd dat dat niet gedaan is, ik ga het voor de volgende kies zeker even vragen, en als hij het niet van plan is dan vraag ik of hij de kies meteen doormidden kan slijpen, zodat ik misschien ook na 5 minuten buiten sta .
Deze tandarts is misschien niet erg professioneel, hij is wel stukken beter dan mijn vorige tandarts! (Kan je nagaan! ).
Geef me het adres van je vorige even, dan weet ik waar ik weg moet blijven
Ik ben ook niet van de pijnstillers. Ik heb ook nooit wat, dat scheelt ook al

Volgens mij mag hij het niet weigeren als je om foto's vraagt. En ik denk dat wanneer je de vorige situatie nog eens uitlegt, dat hij ook niet gauw zal weigeren.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:11:14 #171
48233 Auticia
warriorette
pi_29589480
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:55 schreef rompompom het volgende:

[..]

Geef me het adres van je vorige even, dan weet ik waar ik weg moet blijven
Ik ben ook niet van de pijnstillers. Ik heb ook nooit wat, dat scheelt ook al

Volgens mij mag hij het niet weigeren als je om foto's vraagt. En ik denk dat wanneer je de vorige situatie nog eens uitlegt, dat hij ook niet gauw zal weigeren.
Voor zover ik het begrijp, zit jij niet in Zeeland bij een tandarts .
Mijn vorige tandarts heeft mijn gebit echt naar de mallemoeren geholpen. Ik ben in 7 weken tijd 5 keer naar hem toegemoeten voor dezelfde vulling, die er steeds maar weer uitlazerde. (En ik kreeg me een rekening thuis ).
Ik was toen dolblij dat ik bij mijn huidige tandarts terecht kon, die er een nieuwe vulling heeft ingezet die er nu toch al weer zo'n 1,5 jaar keurig in zit . Ik had mijn vorige tandarts erop gewezen dat ik nog een gaatje had, maar die vond dat te klein om te boren, mijn huidige tandarts vond dat weer onzin en heeft ook dat andere gaatje geboord en gevuld.

Veel mensen gingen weg bij die andere tandarts, hij nam bijvoorbeeld als zijn assistente ziek was, zijn dochter mee om hem te helpen .
pi_29591746
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 22:11 schreef Auticia het volgende:

[..]

Voor zover ik het begrijp, zit jij niet in Zeeland bij een tandarts .
Mijn vorige tandarts heeft mijn gebit echt naar de mallemoeren geholpen. Ik ben in 7 weken tijd 5 keer naar hem toegemoeten voor dezelfde vulling, die er steeds maar weer uitlazerde. (En ik kreeg me een rekening thuis ).
Ik was toen dolblij dat ik bij mijn huidige tandarts terecht kon, die er een nieuwe vulling heeft ingezet die er nu toch al weer zo'n 1,5 jaar keurig in zit . Ik had mijn vorige tandarts erop gewezen dat ik nog een gaatje had, maar die vond dat te klein om te boren, mijn huidige tandarts vond dat weer onzin en heeft ook dat andere gaatje geboord en gevuld.

Veel mensen gingen weg bij die andere tandarts, hij nam bijvoorbeeld als zijn assistente ziek was, zijn dochter mee om hem te helpen .
Zeeland is een flink end fietsen inderdaad De wortels van mijn moeder liggen er wel en ik heb er nog steeds familie wonen.

Ik heb nog geen gaatjes in m'n gewone gebit

Klinkt als een geheel kansloze tandarts. Hij is zeker de enige in de wijde omtrek? Daar maakt-ie dan leuk gebruik van zo
Dat laatste moet ik wel om lachen, maar dat is wel te triest voor woorden ja Hoe oud was ze eigenlijk?
pi_29592666
afgelopen dinsdag heb ik ook 1 verstands kies laten "trekken" snijden whatever.. de operatie voel je niks van. maar de verdovingen zijn kut en daarna heb je knetter last van je wang. je krijgt pijnstillers mee, ik in iedergeval wel. sterkte er maar mee
pi_29597514
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 23:39 schreef rompompom het volgende:

[..]

Zeeland is een flink end fietsen inderdaad De wortels van mijn moeder liggen er wel en ik heb er nog steeds familie wonen.
Kiek es an .
quote:
Ik heb nog geen gaatjes in m'n gewone gebit
Lucky you! Bij mij begon de ellende op mijn 21e .
quote:
Klinkt als een geheel kansloze tandarts. Hij is zeker de enige in de wijde omtrek? Daar maakt-ie dan leuk gebruik van zo
Dat laatste moet ik wel om lachen, maar dat is wel te triest voor woorden ja Hoe oud was ze eigenlijk?
Die tandarts is inderdaad de enige voor mensen die in de omliggende dorpjes wonen, eerst zat er wel een goede, maar die praktijk is dus overgenomen door zo'n prutser. Hoe oud zijn dochter is weet ik niet precies. Wel dat zijn klantenkring erg is gekrompen .

Enneh ontopic: Ik ben blij dat hij die kies niet heeft hoeven trekken .
pi_29608170
ik heb hier ook een brief klaarliggen, al bijna een half jaar geloof ik alleen bij mij zijn die kiezen d'r nog helemaal niet door.. maar op een rontgenfoto konden ze zien dat die dingen verkeerd zaten, ze zaten tegen andere kiezen aan te drukken... wat is nu erger, als ze d'r al door zijn, of nu?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 11:11:26 #176
88173 MikePeek
I am the cow!
pi_29713735
Heb er gisteren twee laten trekken, van de verdovingsspuitjes voelde ik niets, maar het trekken van de onderste kies vond ik wel vrij onaangenaam. Boren, snijden, splitsen, het klinkt niet alleen irritant, het deed zelfs nog een beetje pijn. En dat terwijl er toch flink verdoofd was, ik voelde zelfs mn neusvleugel niet meer. Die bovenste kies was er letterlijk uit voordat ik er erg in had.

Maar van napijn heb ik helemaal geen last. Meteen begonnen met Ibuprofen en dat werkt prima. Alleen nu natuurlijk een hamsterwang en een beetje last van mn maag door de antibiotica die ik moet slikken ivm het hakken en zagen.
pi_29730145
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:45 schreef tijntjethf het volgende:
ik heb hier ook een brief klaarliggen, al bijna een half jaar geloof ik alleen bij mij zijn die kiezen d'r nog helemaal niet door.. maar op een rontgenfoto konden ze zien dat die dingen verkeerd zaten, ze zaten tegen andere kiezen aan te drukken... wat is nu erger, als ze d'r al door zijn, of nu?
Lees mijn eerste verhaal hier maar. Als ze niet door zijn, zul je waarschijnlijk naar de chirurg worden doorverwezen. Al ze wel door zijn, doet je tandarts het zelf. Als ze niet door zijn, zullen ze niet tegelijkertijd worden getrokken, bij mij zat er twee weken tussen.

Onthoud wel dat hoe langer je wacht, hoe groter de kans is dat je andere tanden worden samengedrukt. Als gevolg daarvan kan er eentje naar achter worden gedrukt, dat wil je niet!
pi_29734702
De mijne lagen helemaal horizontaal, en zaten ook nog helemaal in t bot
Tandarts heeft me doorverwezen naar 'n chirurg
's ochtends naar t ziekenhuis, en om 16u mocht ik weer naar huis
in t ziekenhuis de verpleegsters wel drie uur lang om t half uur 'n verse ijszak laten brengen
nix van zwelling gehad, nix van pijn...
(achteraf wel gehoord dat ik de halve afdeling op stelten heb gezet net voor ik t bewustzijn verloor, en net voor ik weer helemaal terug bij bewustzijn kwam... verdoving had 'n rollercoastereffect op me... ik wou meteen nog 'n keer )
owja, en t beste van al, ik was voorbereid op no-food
kreeg ik 'n uur na m'n ontwaken al milkshake en cake...
moet zeggen dat ik best 'n leuke dag heb gehad
So don't worry, kan allemaal best wel goed verlopen ook
The eye flees from ugliness until it finds a pillar of beauty to rest upon
  woensdag 17 augustus 2005 @ 23:20:40 #179
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_29736723
mn verstandskies rechtsonder is aan het doorkomen. ik heb alleen op alle 4 de plekken heel weinig ruimte dus denk dat het sowieso trekken wordt :\ geen zin in na al die verhalen
pi_29737189
Weet niet of je er blij van wordt maar zal me verhaal vertellen.

Bij mij zijn bij de tandarts 3 verstandskiezen getrokken , allemaal op 1 dag.
Van de ingreep zelf voel je niets , ook daarna had ik geen pijn, alleen verdoving is beetje kutgevoel als het nog niet uitgewerkt is .

De tandarts moest 1 wond hechten . Daarna ben ik gewoon naar werk gegaan had ook nergens last van dus ja.
Na een paar uur op werk begon de wond weer een beetje te bloeden , en het werd steeds erger.
Moeder tandarts bellen en vragen of dat normaal was.

Dus ik s'avonds gewoon naar huis , maar het bloeden bleef maar doorgaan .
Toen heb ik dus de hele nacht elke keer bloed staan uitspugen, dit is echt de hele nacht geweest om de 5 min.
Heb de volgende dag ook flink lopen kotsen , me maag werd er niet echt vrolijk van.

De volgende dag terug naar de tandarts gegaan en hij had er een hechting bij gedaan.
Ook dit wilde niet helpen .
Hij heeft me toen naar het ziekenhuis doorgestuurd daar hebben ze het opnieuw gehecht.
Toen had ik wel pijn me bek , maar dat is altijd wel fijner als bloed in je mond hebben de hele dag

Maar goed dit is natuurlijk maar een zeldzame situatie toch?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 23:39:25 #181
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_29737496
ja tuurlijk, heb het nog maar een x aantal keer gelezen
  donderdag 18 augustus 2005 @ 18:27:10 #182
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_29758554
Even en vraagje. Ik heb mijn verstandskiezen gisteren laten trekken. L- onder en L-boven. Nu kreeg ik alleen Ibuprofen mee. Ik hoor van veel mensen dat ze hem ook spoelen met een speciaal mondwater zonder alcohol. Die heb ik dus niet(mijn mondwater die ik thuis heb is met alcohol). Kan ik het ook gewoon spoelen met zout water? En na hoeveel dagen na het trekken moet ik mijn mond spoelen en hoe vaak.,>?

[ Bericht 1% gewijzigd door Alessandro op 18-08-2005 18:36:05 ]
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  Eindredactie Games donderdag 18 augustus 2005 @ 18:47:32 #183
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_29759030
de mondwater zonder alchohol maar met chloor kost maar 7,50 en kan een hoop narigheid schelen. ik riskeer liever 7,50 dan een paar mondzweren
  donderdag 18 augustus 2005 @ 18:56:28 #184
99959 Santjuh
een beetje raar
pi_29759243
Ik spoelde eerst met zout water, maar dat hielp blijkbaar niet want het ging toch ontsteken (met ontzettend grote abcessen als gevolg )
Daarna heb ik bocasan gebruikt en toen heb ik nergens meer last van gehad
Wat je ook doet, doe alsof het de bedoeling was...
pi_29759841
Wat is pijnlijker als ze nog niet zijn doorgekomen of als ze al helemaal door zijn?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  donderdag 18 augustus 2005 @ 19:48:20 #186
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_29760573
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 19:22 schreef axis303 het volgende:
Wat is pijnlijker als ze nog niet zijn doorgekomen of als ze al helemaal door zijn?
Als ze door zijn en je hebt geen ruimte dan kunnen je tanden scheef gaan staan. Zo vroeg mogelijk eruit is beste.
pi_29761462
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 19:48 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Als ze door zijn en je hebt geen ruimte dan kunnen je tanden scheef gaan staan. Zo vroeg mogelijk eruit is beste.
Nee, ik bedoelde meer op het verwijderen zeg maar. Ik denk als ze door zijn he, dan hebben ze ontwikkelde wortels. Naja, ik moet binnenkort
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_29761711
Ik mocht van de tandarts absoluut mijn mond niet spoelen.
pi_29762573
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 20:24 schreef Auticia het volgende:
Ik mocht van de tandarts absoluut mijn mond niet spoelen.
Ik volgens mij ook niet. De pijnstiller die ik had was een oplossing in gewoon kraanwater, maar wel meteen doorslikken die hap slok. Smaakte best lekker trouwens
Uiteraard mocht ik niet kauwen aan die kant, maar dat lijkt me vrij logisch.
pi_29763516
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 20:52 schreef rompompom het volgende:

[..]

Ik volgens mij ook niet. De pijnstiller die ik had was een oplossing in gewoon kraanwater, maar wel meteen doorslikken die hap slok. Smaakte best lekker trouwens
Uiteraard mocht ik niet kauwen aan die kant, maar dat lijkt me vrij logisch.
. Precies.
Mijn tandarts vertelde dat er op het gat een stollingslaagje van bloed komt, wat op het gat blijft liggen, zodat het zichzelf kan sluiten. Met spoelen is er een grote kans dat je dat laagje eraf spoelt, je kan ook beter maar niet hard zuigen of blazen, om die reden.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 21:36:10 #191
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_29764126
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 21:18 schreef Auticia het volgende:

[..]

. Precies.
Mijn tandarts vertelde dat er op het gat een stollingslaagje van bloed komt, wat op het gat blijft liggen, zodat het zichzelf kan sluiten. Met spoelen is er een grote kans dat je dat laagje eraf spoelt, je kan ook beter maar niet hard zuigen of blazen, om die reden.
Ow dus niet met zout water spoelen???Want het afval na het eten dat daar achter blijft lijkt me niet fris en goed voor je
pi_29764473
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 21:36 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Ow dus niet met zout water spoelen???Want het afval na het eten dat daar achter blijft lijkt me niet fris en goed voor je
Ik moest vooral gewoon eten en drinken en poetsen, maar niet spoelen . Ik had nog gevraagd aan de tandarts of ik niet moest spoelen, maar dat mocht van hem absoluut niet.
Wat ik wel gedaan heb (en doe) is af en toe een kop kamillehee drinken na het eten, dat heeft ook een ontstekingsremmende werking.
pi_29764865
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 21:46 schreef Auticia het volgende:

[..]

Ik moest vooral gewoon eten en drinken en poetsen, maar niet spoelen . Ik had nog gevraagd aan de tandarts of ik niet moest spoelen, maar dat mocht van hem absoluut niet.
Wat ik wel gedaan heb (en doe) is af en toe een kop kamillehee drinken na het eten, dat heeft ook een ontstekingsremmende werking.
Hoewel je denk wel uit wil kijken voor al te hete vloeistoffen in je mond, de eerste dagen. Het is toch effe een stuk gevoeliger dan de rest van je mond!
pi_29765075
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 21:59 schreef rompompom het volgende:

[..]

Hoewel je denk wel uit wil kijken voor al te hete vloeistoffen in je mond, de eerste dagen. Het is toch effe een stuk gevoeliger dan de rest van je mond!
Ik drink nu al sinds het trekken met de linkerkant van mijn mond .
Bovendien drink ik mijn thee net zo makkelijk lauw of koud .
pi_29765604
wat ik eigenlijk nog wou vragen
is t in Ndl mogelijk om alle4 je verstandskiezen tegelijk te laten trekken?
The eye flees from ugliness until it finds a pillar of beauty to rest upon
pi_29765672
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:05 schreef Auticia het volgende:

[..]

Ik drink nu al sinds het trekken met de linkerkant van mijn mond .
Bovendien drink ik mijn thee net zo makkelijk lauw of koud .
Ah, ok

Vroegah ging ik altijd met een vriendje uit de straat kamillebloemen plukken en dan ging zijn moeder daar thee van zetten. Lekker
[/off topic]
pi_29765823
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:20 schreef BSJ het volgende:
wat ik eigenlijk nog wou vragen
is t in Ndl mogelijk om alle4 je verstandskiezen tegelijk te laten trekken?
Kunnen is op zich het probleem niet denk ik, maar ze doen één kant tegelijk vanwege eten enzo
Maar als je bereid bent een week lang vloeibare voeding te accepteren, kan je misschien een tandarts vinden die er toe bereid is. Niet te hard zuigen dan, want dan springen de wondjes weer open, zoals A. al zei
  donderdag 18 augustus 2005 @ 22:33:49 #198
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_29766115
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:25 schreef rompompom het volgende:

[..]

Kunnen is op zich het probleem niet denk ik, maar ze doen één kant tegelijk vanwege eten enzo
Maar als je bereid bent een week lang vloeibare voeding te accepteren, kan je misschien een tandarts vinden die er toe bereid is. Niet te hard zuigen dan, want dan springen de wondjes weer open, zoals A. al zei
Ik wou ze ook alle 4 maar dat weigerde hij. Want heb nu al moeite met eten laat staan als ik ze alle 4 uit had. Oke je bent er meteen vanaf, maar wil de assistente nog wel een keer zien
pi_29766225
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:33 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Ik wou ze ook alle 4 maar dat weigerde hij. Want heb nu al moeite met eten laat staan als ik ze alle 4 uit had. Oke je bent er meteen vanaf, maar wil de assistente nog wel een keer zien
Dan laat je ze 1 voor 1 trekken .
Na afloop niet fluiten na de assistente want dan springt de boel weer open .
  donderdag 18 augustus 2005 @ 22:57:52 #200
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_29767003
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:36 schreef Auticia het volgende:

[..]

Dan laat je ze 1 voor 1 trekken .
Na afloop niet fluiten na de assistente want dan springt de boel weer open .
Ik fluit nooit naar meiden ik kijk ze altijd diep in de ogen aan . En 1 voor 1 trekken zou kunnen maar No Way hoe leuk ze ook was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')