m'n cd wisselaar deed het nietquote:Op woensdag 20 april 2005 21:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind 4-5 uur rijden geen straf, als ik tenminste lekkere muziek bij me heb
quote:Was het verder dan je dacht of zat het verkeer tegen?
hoeveel km is het?
morgen naar Arnhem waarschijnlijk als ik vannacht tenminste niet gebeld word voor iets anders. Ik hoop eigenlijk van niet. Wil nu wel even slapen na 4,5 uur in de auto. Misschien zet ik m'n telefoon maar even uit.quote:
Bestaan er ook leuke dan?quote:Op woensdag 20 april 2005 19:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Have fun! Of is 't weer zo'n vervelende?
Ik denk het volledig aan de ander overgeleverd zijn, en het moeten kunnen vertrouwen van hem/haar. In zijn/haar maht zijn, en hij/zij die volledig over je beschikt..Waarom het precies aantrekt, weet ik niet...quote:Op woensdag 20 april 2005 20:57 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Wat is nu precies de aantrekkingskracht daarvan als ik vragen mag? Totaal afhankelijk zijn van de ander? Overlevering?
Pijn prikkelt mij ook wel.. Althans, sommige vormen van en op sommige plaatsen..quote:Op woensdag 20 april 2005 21:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Voor mezelf gesproken: ja, daar heeft het denk ik veel mee te maken. Ik vind het een heel geil idee. Ook een beetje pijn speelt daar een rol bij.
Precies!quote:Op woensdag 20 april 2005 21:02 schreef het_fokschaap het volgende:
ben ik nog op tijd voor dit topic ?
volgens m'n GPS apparaat moest ik zo rijden. Vandaag ben ik via Maastricht gereden om te kijken hoe dat was, maar het scheelt niet echt qua tijd en afstand.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:16 schreef miss_sly het volgende:
Antwerpen?
Is dat niet een vreemde route naar Luxemburg?
Het zal wel niet mijn ding zijn.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, leuke mensen hebben leuke verjaardagen, toch?
Misschien speelt ook mee dat ik in grote lijnen in het algemeen best een control freak ben, al is dat misschien in een subtiele vorm. Who knows.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk het volledig aan de ander overgeleverd zijn, en het moeten kunnen vertrouwen van hem/haar. In zijn/haar maht zijn, en hij/zij die volledig over je beschikt..Waarom het precies aantrekt, weet ik niet...
Verwacht niet dat ik lang blijf bij verjaardagen.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:27 schreef het_fokschaap het volgende:
Het was wel een hele korte verjaardag
Verstandig.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mijn eigen verjaardag vier ik al een paar jaar niet meer.
waarom niet ?quote:Op woensdag 20 april 2005 21:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mijn eigen verjaardag vier ik al een paar jaar niet meer.
Omdat ik geen zin heb in verplichte bezoekjes van familie. Alleen mijn ouders en zussen komen langs.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:36 schreef het_fokschaap het volgende:
waarom niet ?
oh, ik vier het ook niet voor de hele familie ofzo. ouders, broer, zus en aanhang komen wel en ik ga met vrienden wat eten of naar een café ofzo. gelukkig hebben wij geen familie die bij iedere verjaardag naar elkaar toekomt. dan zou ik ook het hele jaar bezig zijn denk ikquote:Op woensdag 20 april 2005 21:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Omdat ik geen zin heb in verplichte bezoekjes van familie. Alleen mijn ouders en zussen komen langs.
Niet bepaald.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:09 schreef Alicey het volgende:
Hmmm klinkt niet als een blije film, Lupa..
Waarom doen mensen zichzelf dat aan om naar dergelijke films te kijken?quote:
Obsessie met WOII, met name de Holocaust...quote:Op woensdag 20 april 2005 22:13 schreef Alicey het volgende:
Waarom doen mensen zichzelf dat aan om naar dergelijke films te kijken?
De honger naar kennis, maar misschien ook bewust betrokken willen raken?
Ik heb geen pasklaar antwoord, maar nu ik er over nadenk is het best vreemd om bewust trieste films te gaan kijken...
Bij jou is het dus kennelijk niet algemeen, maar vrij specifiek.. Waardoor ben je precies geobsedeerd door de Holocaust? Is het een vorm van "respect" (Een heel fout woord, vandaar de aanhaaltekens - Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) dat mensen collectief tot zoiets afschuwelijks in staat zijn?quote:Op woensdag 20 april 2005 22:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Obsessie met WOII, met name de Holocaust...
Dat laatste sowieso. De wreedheid van de mens blijft fascineren (als dat het juiste woord is). Daarnaast is het iets wat ik van mijn vader 'geërfd' heb. Hij las alles wat los en vast zat over WOII en nam me mee naar het Verzetsmuseum e.d. Ik las het dagboek van Anne Frank voor het eerst toen ik een jaar of 11 was en dat maakte grote indruk. Ik heb het vele malen herlezen. Ik heb de meest afschuwelijke verslagen van overlevenden van de kampen gelezen, onder andere een boek met interviews met zeldzame overlevenden van het Sonderkommando: de joden die in en rond de gaskamers van Auschwitz werkten. Dat boek maakte me af en toe letterlijk misselijk en toch kon ik niet ophouden met lezen. De wreedheid fascineert, maar ook de ongelooflijke kracht van de menselijke geest...quote:Op woensdag 20 april 2005 22:17 schreef Alicey het volgende:
Bij jou is het dus kennelijk niet algemeen, maar vrij specifiek.. Waardoor ben je precies geobsedeerd door de Holocaust? Is het een vorm van "respect" (Een heel fout woord, vandaar de aanhaaltekens - Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) dat mensen collectief tot zoiets afschuwelijks in staat zijn?
Dat laatste kan mij ook heel erg fascineren. Het is ook iets waarbij "weten" en "kunnen voorstellen" met elkaar in conflict komen.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso. De wreedheid van de mens blijft fascineren (als dat het juiste woord is). Daarnaast is het iets wat ik van mijn vader 'geërfd' heb. Hij las alles wat los en vast zat over WOII en nam me mee naar het Verzetsmuseum e.d. Ik las het dagboek van Anne Frank voor het eerst toen ik een jaar of 11 was en dat maakte grote indruk. Ik heb het vele malen herlezen. Ik heb de meest afschuwelijke verslagen van overlevenden van de kampen gelezen, onder andere een boek met interviews met zeldzame overlevenden van het Sonderkommando: de joden die in en rond de gaskamers van Auschwitz werkten. Dat boek maakte me af en toe letterlijk misselijk en toch kon ik niet ophouden met lezen. De wreedheid fascineert, maar ook de ongelooflijke kracht van de menselijke geest...
Ik denk dat het daarom is dat het me niet loslaat. Misschien denk ik dat ik het ga begrijpen als ik er maar genoeg over lees. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ieder mens tot gruwelijkheden in staat is en dat we gruwelijkheden alleen kunnen voorkomen als we ons dat terdege realiseren...quote:Op woensdag 20 april 2005 22:28 schreef Alicey het volgende:
Dat laatste kan mij ook heel erg fascineren. Het is ook iets waarbij "weten" en "kunnen voorstellen" met elkaar in conflict komen.
Dan zijn je ouders wel relatief oud?quote:Ik heb mezelf weinig echt verdiept in WOII, in de zin dat ik niet echt getuigenverslagen heb gelezen of heb bekeken. Ik weet ook niet of dat wel zo gezond voor mij zou zijn. Misschien is dit vreemd, daar mijn ouders beiden nog een stukje WOII hebben meegemaakt.
Bondage past niet in dat rijtje, dat is spel. Ik ben gefascineerd door de ziekheid van de menselijke geest.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:30 schreef het_fokschaap het volgende:
holocaust, massa-moordenaars, bondage...
wat is dat toch met Lupaatje...
Zelfcontrole is inderdaad het enige wat werkt.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk dat het daarom is dat het me niet loslaat. Misschien denk ik dat ik het ga begrijpen als ik er maar genoeg over lees. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ieder mens tot gruwelijkheden in staat is en dat we gruwelijkheden alleen kunnen voorkomen als we ons dat terdege realiseren...
Ja. Absoluut gezien ook wel hoor.quote:Dan zijn je ouders wel relatief oud?
Automatisch maak ik nu een vreemde associatie, maar dat vertel ik je nog wel op irc of msn.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben gefascineerd door de ziekheid van de menselijke geest.
Je bent een nakomertje?quote:Op woensdag 20 april 2005 22:33 schreef Alicey het volgende:
Ja. Absoluut gezien ook wel hoor.
Okee dan.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:35 schreef Alicey het volgende:
Automatisch maak ik nu een vreemde associatie, maar dat vertel ik je nog wel op irc of msn.
truste !quote:Op woensdag 20 april 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:
Ik ga trouwens zo langzamerhand richting bed... Truste allemaal!
quote:Op woensdag 20 april 2005 22:35 schreef speknek het volgende:
Ik vond the Pianist een beetje tegenvallen. Het is was meer een losse verzameling van gruwelijkheden dan een doorlopend verhaal.
Welterusten!quote:Op woensdag 20 april 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:
Ik ga trouwens zo langzamerhand richting bed... Truste allemaal!
mja, ziekheid bestaat in gradaties. er zulllen vast ook mensen gefascineerd zijn door de "ziekheid' die mensen tot bondage brengt.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Bondage past niet in dat rijtje, dat is spel. Ik ben gefascineerd door de ziekheid van de menselijke geest.
dat neigt toch meer naar spel...quote:Op woensdag 20 april 2005 23:19 schreef SingleCoil het volgende:
er zijn ook mensen die hun eigen been verafschuwen en het laten amputeren...
Wel een hele mooie filmquote:
Mja ik vond die gruwelijkheden functioneel in de film en dus erbij horenquote:Op woensdag 20 april 2005 22:35 schreef speknek het volgende:
Ik vond the Pianist een beetje tegenvallen. Het is was meer een losse verzameling van gruwelijkheden dan een doorlopend verhaal.
Vast wel. Heb jij al een woord voor die ziekheid?quote:Op woensdag 20 april 2005 22:48 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mja, ziekheid bestaat in gradaties. er zulllen vast ook mensen gefascineerd zijn door de "ziekheid' die mensen tot bondage brengt.
Je bent welkom, ik weet alleen niet of je er veel aan hebt.quote:Op donderdag 21 april 2005 01:26 schreef livEliveD het volgende:
Truste allemaal
@LS en A: Bedankt voor de antwoorden
En de rest van de dag dus niets te doen.quote:Op donderdag 21 april 2005 08:30 schreef speknek het volgende:
Ik heb eerst een presentatie van een half uur en daarna een tentamen van drie uur.
.
misschien.. een vorm van SM? (sado masochismequote:Op donderdag 21 april 2005 07:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vast wel. Heb jij al een woord voor die ziekheid?
Ohja, dat is waar ook.quote:Op donderdag 21 april 2005 08:53 schreef Bensel het volgende:
[..]
misschien.. een vorm van SM? (sado masochisme)
Nee, eigenlijk niet..quote:Op donderdag 21 april 2005 08:59 schreef miss_sly het volgende:
Iemand wel eens gehoord van Bas Haring (filosoof) of iets van hem gelezen?
Familie van vriendje Stokvisquote:Op donderdag 21 april 2005 09:18 schreef livEliveD het volgende:
Goedemorgen
Van die Bas Haring heb ik volgens mij eerder gehoord. Maar waar?
Succes Spekkiequote:Op donderdag 21 april 2005 08:30 schreef speknek het volgende:
Ik heb eerst een presentatie van een half uur en daarna een tentamen van drie uur.
quote:
quote:Op donderdag 21 april 2005 07:37 schreef Yosomite het volgende:
Het is weer een mooie dag om buitenshuis te werken
Straks diploma uitreiking van me vriendin, daarna borrel. Haske leuk, op die saaie mensen die ook komen na danquote:
Tuuwk wel. Waarom zou ik er niks aan hebben?quote:Op donderdag 21 april 2005 07:29 schreef Alicey het volgende:
Je bent welkom, ik weet alleen niet of je er veel aan hebt.
Omdat ik geen echt antwoord op het "waarom" heb kunnen geven. Wel een motivatie natuurlijk, maar waarom dat dan weer zo is weet ik zelf ook niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:22 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Tuuwk wel. Waarom zou ik er niks aan hebben?
Die saaie mensen hoef je toch niet mee te praten?quote:Op donderdag 21 april 2005 09:21 schreef livEliveD het volgende:
[..]
[..]
Straks diploma uitreiking van me vriendin, daarna borrel. Haske leuk, op die saaie mensen die ook komen na dan![]()
Ze rennen op me af. "Goh wat ben je lang", "Je zult je wel blij zijn nu", "Wat gaat ze nu doen"quote:Op donderdag 21 april 2005 09:24 schreef Alicey het volgende:
Die saaie mensen hoef je toch niet mee te praten?
Tja, dan moet je zulke films misschien gewoon niet zien. Dat soort dingen gebeurden nu eenmaal en nog veel ergere dingen die geen enkele film durft te laten zien...quote:Op woensdag 20 april 2005 22:43 schreef speknek het volgende:
Hmm kan ook zijn dat ik het dan verkeerd onthouden heb. Ik vond het geloof ik gewoon weinig toevoegen aan de grote reeks oorlogfilms die er al was. En dat stukje waar die bejaarde naar beneden gegooid werd, het zal vast echt gebeurd zijn, maar van mij hoefde het niet zo.
Nee daar heb je gelijk in. Was op zich interessant geweest als je het had geweten maar das simpelweg niet eenvoudig. Toch bedankt heurquote:Op donderdag 21 april 2005 09:23 schreef Alicey het volgende:
Omdat ik geen echt antwoord op het "waarom" heb kunnen geven. Wel een motivatie natuurlijk, maar waarom dat dan weer zo is weet ik zelf ook niet.
Ja, ik vond hem prachtig. Vooral het laatste gedeelte waarin de Duitser hem helpt in leven te blijven.quote:Op donderdag 21 april 2005 01:24 schreef livEliveD het volgende:
Wel een hele mooie film
Vreemde dingen zeggen die mensen tegen jou...quote:Op donderdag 21 april 2005 09:25 schreef livEliveD het volgende:
Ze rennen op me af. "Goh wat ben je lang", "Je zult je wel blij zijn nu", "Wat gaat ze nu doen"
Na een fles whisky is elk saai gesprek leuk, dat motto?quote:Op donderdag 21 april 2005 09:25 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ze rennen op me af. "Goh wat ben je lang", "Je zult je wel blij zijn nu", "Wat gaat ze nu doen"
Ik hoop dat ze veel alcohol schenken. Dat zou een hoop goedmaken
Autopsychoanalyse (3 x woordwaarde) werkt ook maar beperkt.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:27 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Nee daar heb je gelijk in. Was op zich interessant geweest als je het had geweten maar das simpelweg niet eenvoudig. Toch bedankt heur
Ja en nee. Ik denk dat het juist een gevolg is van het feit dat we doorgeevolueerd zijn, en dus niet meer instinctief handelen. Daardoor ontstaat misschien toch op sommige punten een gebrek dat opvulling nodig heeft?quote:Op donderdag 21 april 2005 09:32 schreef livEliveD het volgende:
In het vroegere (zeg 100 jaar terug) Japan of China (das 1 pot nat ja) was het normaal dat ze de voeten van rijke vrouwen compleet gebroken en opgerold werden (je hebt zeg maar een stompje onder je been hangen dan). Hierdoor waren ze aangewezen op andere personen om dingen voor ze te regelen, lopen was immers geen optie meer, en hence stelde het dus een statussymbool voor. Degene die het zich kon veroorloven om andere in dienst te nemen brak dan ook graag de pootjes (of de man stimuleerde het om het te doen).
Zijn we als mens niet wat tever doorgevolueerd dat we dit soort dingen gaan verzinnen?
1 tentamen iig niet gehaald, Elektronica... en laat dat nou net het meest vervelende vak dit jaar zijn. Vrijdag de laatste, en dan kunnen we weer ff achterover leunenquote:Op donderdag 21 april 2005 09:20 schreef livEliveD het volgende:
[..]Hoest met de tentamens? Heb je het gevoel dat je wel het een en ander haalt of is het niks?
Inderdaad lastig om pijnloos op te lopen.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het was China, en die voetjes zagen er na opbinden ongeveer zo uit:
Maar dat werd toch ook simpelweg mooi gevonden, vrouwen met maat 16 ofzo? Rare mensenquote:Op donderdag 21 april 2005 09:32 schreef livEliveD het volgende:
In het vroegere (zeg 100 jaar terug) Japan of China (das 1 pot nat ja) was het normaal dat ze de voeten van rijke vrouwen compleet gebroken en opgerold werden (je hebt zeg maar een stompje onder je been hangen dan). Hierdoor waren ze aangewezen op andere personen om dingen voor ze te regelen, lopen was immers geen optie meer, en hence stelde het dus een statussymbool voor. Degene die het zich kon veroorloven om andere in dienst te nemen brak dan ook graag de pootjes (of de man stimuleerde het om het te doen).
Zijn we als mens niet wat tever doorgevolueerd dat we dit soort dingen gaan verzinnen?
Kun je die nog wel herkansen?quote:Op donderdag 21 april 2005 09:35 schreef Haushofer het volgende:
[..]
1 tentamen iig niet gehaald, Elektronica... en laat dat nou net het meest vervelende vak dit jaar zijn. Vrijdag de laatste, en dan kunnen we weer ff achterover leunen
Ik dacht eigenlijk net aan hetzelfde.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het corset is natuurlijk ongeveer hetzelfde fenomeen. Vrouwen die een corset droegen, vielen vaak flauw en hun organen raakten in de knel.
Hoewel het dragen van een corset wel mooi kan zijn, en mits niet te overdreven niet schadelijk hoeft te zijn voor de gezondheid. Om uit te gaan met eenquote:Op donderdag 21 april 2005 09:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het corset is natuurlijk ongeveer hetzelfde fenomeen. Vrouwen die een corset droegen, vielen vaak flauw en hun organen raakten in de knel.
quote:Op donderdag 21 april 2005 09:40 schreef Alicey het volgende:
Hoewel het dragen van een corset wel mooi kan zijn, en mits niet te overdreven niet schadelijk hoeft te zijn voor de gezondheid. Om uit te gaan met eenlijkt het mij wel goed.
Kom een beetje lastig uit mijn woorden![]()
Er zijn wel speciale winkels voor. Er is een tijdje terug liep er in LIF een topic over.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben gek op corsetten, zou graag zo'n ouderwets exemplaar hebben, maar die zijn onvindbaar of onbetaalbaar. Ik wil er zo eentje als Rose in Titanic aanheeft, met veters en die ook je borsten bij elkaar drukken voor eendecolleté.
Ja erg mooi. En dan die beelden van die compleet verwoeste stad. En de horrorquote:Op donderdag 21 april 2005 09:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, ik vond hem prachtig. Vooral het laatste gedeelte waarin de Duitser hem helpt in leven te blijven.
Ik was verrast toen ik aan het einde las dat het een werkelijk gebeurd verhaal was.
Ouch.. Da's inderdaad aan de erg prijzige kant.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo eentje:
[afbeelding]
[afbeelding]
¤ 320,-
Er ging geen lampje branden?quote:Op donderdag 21 april 2005 09:35 schreef Haushofer het volgende:
1 tentamen iig niet gehaald, Elektronica... en laat dat nou net het meest vervelende vak dit jaar zijn. Vrijdag de laatste, en dan kunnen we weer ff achterover leunen
Ik zie het al snel als een gebrek aan mensenkennis. Een gebrek om jezelf te snappen en ook jezelf te durven zijn. (Daarmee doel ik er dus op dat het achterlijk gedrag is. Geaccepteerd zal het best wezen in die tijd maar desalniettemin achterlijk in mijn ogen. Een paar ringen om je nek om jezelf mooier te maken voor een bepaalde afrikaanse cultuur kan ik dan wel weer begrijpen)quote:Op donderdag 21 april 2005 09:34 schreef Alicey het volgende:
Ja en nee. Ik denk dat het juist een gevolg is van het feit dat we doorgeevolueerd zijn, en dus niet meer instinctief handelen. Daardoor ontstaat misschien toch op sommige punten een gebrek dat opvulling nodig heeft?
Je vindt hem er gewoon tof uitzien en was aan het filosoferen over hele andere dingenquote:Op donderdag 21 april 2005 09:47 schreef miss_sly het volgende:
Bas Haring was bij Goedemorgen Nederland. Hij had het over zijn 'volgende boek' wat impliceert dat er al andere zijnHij is jong, en ik zie en hoor meestal over oude(re) filosofen, en een jong iemand spreekt toch wel aan. Bovendien zag hij er wel leuk uit
quote:Op donderdag 21 april 2005 09:48 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Je vindt hem er gewoon tof uitzien en was aan het filosoferen over hele andere dingen![]()
Sorry ik vind hem eerlijk gezegd niet echt mooiquote:Op donderdag 21 april 2005 09:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hebben!
¤ 388,-Als ik het had, zou ik hem kopen!
Gelukkig zou ik hem niet voor jou kopen.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:54 schreef livEliveD het volgende:
Sorry ik vind hem eerlijk gezegd niet echt mooi
Gelukkig zou je meer reden hebben om te strippen als je hem zou dragenquote:Op donderdag 21 april 2005 09:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Gelukkig zou ik hem niet voor jou kopen.
Hij zit ook vaak bij Nieuwslicht op Ned 3 van de Vara en hij heeft inderdaad een ander boek geschreven, nl. "Kaas en de evolutietheorie" (dacht ik).quote:Op donderdag 21 april 2005 09:47 schreef miss_sly het volgende:
Bas Haring was bij Goedemorgen Nederland. Hij had het over zijn 'volgende boek' wat impliceert dat er al andere zijnHij is jong, en ik zie en hoor meestal over oude(re) filosofen, en een jong iemand spreekt toch wel aan. Bovendien zag hij er wel leuk uit
Waar ligt de grens?quote:Op donderdag 21 april 2005 09:47 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik zie het al snel als een gebrek aan mensenkennis. Een gebrek om jezelf te snappen en ook jezelf te durven zijn. (Daarmee doel ik er dus op dat het achterlijk gedrag is. Geaccepteerd zal het best wezen in die tijd maar desalniettemin achterlijk in mijn ogen. Een paar ringen om je nek om jezelf mooier te maken voor een bepaalde afrikaanse cultuur kan ik dan wel weer begrijpen)
Hmm.. Niet echt mijn stijl. Wel erg duur.quote:Op donderdag 21 april 2005 09:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hebben!
¤ 388,-Als ik het had, zou ik hem kopen!
Elegant strippen gaat wel lastig met een vetercorset.quote:Op donderdag 21 april 2005 10:00 schreef livEliveD het volgende:
Gelukkig zou je meer reden hebben om te strippen als je hem zou dragen
Dat programma hadden ze het ook over ja, dat begint kennelijk binnenkort weer. Iemand dat eens gezien?quote:Op donderdag 21 april 2005 10:00 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Hij zit ook vaak bij Nieuwslicht op Ned 3 van de Vara en hij heeft inderdaad een ander boek geschreven, nl. "Kaas en de evolutietheorie" (dacht ik).
En hier nog z'n oude tv programma, waarvan de linkjes nog op Fok staan
Filosofie op TV: Stof
ik heb het boek niet gelezen. ik begreep dat het voor kinderen was, dus ben ik maar wat anders gaan kopen. Het programma wel gezien. Het is niet heel diepgravend, maar best leuk als je een beetje geinteresseerd bent in filosofie en geen filosofie studie gevolgd hebtquote:Op donderdag 21 april 2005 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat programma hadden ze het ook over ja, dat begint kennelijk binnenkort weer. Iemand dat eens gezien?
Heb jij dat boek gelezen, schaapje?
Aah, mooi, die afleveringen ga ik zeker bekijken! Bedankt!quote:Op donderdag 21 april 2005 10:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik heb het boek niet gelezen. ik begreep dat het voor kinderen was, dus ben ik maar wat anders gaan kopen. Het programma wel gezien. Het is niet heel diepgravend, maar best leuk als je een beetje geinteresseerd bent in filosofie en geen filosofie studie gevolgd hebt
En als je dus realplayer geinstalleerd hebt van http://www.real.com kun je de oude afleveringen nog zien op die andere link. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe uitzendingen. Zeiden ze nog wanneer die beginnen ?
vergeet niet dat je Bas daarbij niet ziet hèquote:Op donderdag 21 april 2005 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]er is nog een hoorcollege beschikbaar over de Evolutietheorie.
Da's wel jammer natuurlijkquote:Op donderdag 21 april 2005 10:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
vergeet niet dat je Bas daarbij niet ziet hè
Miss!quote:Op donderdag 21 april 2005 10:20 schreef miss_sly het volgende:
Doffy
Ook mooi weer bij jou, of is er een andere reden waarom je zo vrolijk bent?
Mooi zijn (voor cultuur X) waarbij er geen praktische nadelen zijn is ok. Als je daardoor een nek van 7 centimeter meer kweekt dan is dat dus niet erg. Niet meer kunnen lopen is dat wel. Je creeert een handicap (!) puur om het beeld wat anderen van je hebben te beinvloeden. Als er dus perfecte robotbenen zouden bestaan dan zou ik er dus weer geen moeite mee hebben.quote:
Hoe zie je dit met Afrikaanse culturen waar dik mooi is, en vrouwen zich dus het nodige vet aanmeten, waardoor ze ook amper meer kunnen lopen en waarschijnlijk ook eerder ziek worden en sterven?quote:Op donderdag 21 april 2005 10:52 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mooi zijn (voor cultuur X) waarbij er geen praktische nadelen zijn is ok. Als je daardoor een nek van 7 centimeter meer kweekt dan is dat dus niet erg. Niet meer kunnen lopen is dat wel. Je creeert een handicap (!) puur om het beeld wat anderen van je hebben te beinvloeden. Als er dus perfecte robotbenen zouden bestaan dan zou ik er dus weer geen moeite mee hebben.
Het principe van laten zien dat je boven de ander staat vind ik wel irri maar das nu eenmaal erg in de mens ingevlochten.
Ik vraag mij af of dat echt meespeelt. Ik zie er graag goed en mooi uit, maar ik heb niet de indruk dat ik dat doe om mezelf verheven te voelen boven anderen..quote:Op donderdag 21 april 2005 10:52 schreef livEliveD het volgende:
Het principe van laten zien dat je boven de ander staat vind ik wel irri maar das nu eenmaal erg in de mens ingevlochten.
onbewust instinct. je moet je onderscheiden voor de voortplantingquote:Op donderdag 21 april 2005 10:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat echt meespeelt. Ik zie er graag goed en mooi uit, maar ik heb niet de indruk dat ik dat doe om mezelf verheven te voelen boven anderen..
Onderscheid ik mezelf daar dan mee?quote:Op donderdag 21 april 2005 11:08 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
onbewust instinct. je moet je onderscheiden voor de voortplanting
dat is de onderliggende gedachte ! een pauw met de mooiste veren onderscheidt zich ookquote:Op donderdag 21 april 2005 11:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Onderscheid ik mezelf daar dan mee?
Goede vraag. Nu geeft dik zijn daar status weer en geen mooiheid. Meeste mannen hebben er een dunne meid bij voor daarnaast en dun is ook waar ze naar kijken op straat. (Als ik naar Suriname kijk) Anyway, dik zijn zou een gevolg moeten zijn van je luxe levensstijl. Als je echt rijk bent en puur voor de lol gaat dat is er een mogelijkheid dat je dikker wordt. In die zin is het ook idd een statussymbool. Ga je het lopen faken dan ben je wat mij betreft fout bezig.quote:Op donderdag 21 april 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:
Hoe zie je dit met Afrikaanse culturen waar dik mooi is, en vrouwen zich dus het nodige vet aanmeten, waardoor ze ook amper meer kunnen lopen en waarschijnlijk ook eerder ziek worden en sterven?
Ik denk dat je toch ongemerkt negatieve emoties wilt ontwijken en positieve wil uitlokken. Hence de drang naar complimentjes en het gevoel geaccepteerd/gewaardeerd te worden en dus verzog je jezelf. Denk ik althansquote:Op donderdag 21 april 2005 10:56 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag mij af of dat echt meespeelt. Ik zie er graag goed en mooi uit, maar ik heb niet de indruk dat ik dat doe om mezelf verheven te voelen boven anderen..
Hmm, ik heb toch zelf meer het idee dat ik het voor mezelf doe. Ik voel me meestal een stuk zekerder als ik mezelf mooi presenteer. Ik weet dat het rationeel gezien achterlijk is, maar ram het er maar eens uit.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:11 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat is de onderliggende gedachte ! een pauw met de mooiste veren onderscheid zich ook
ik weet niet wat je zegt Monidique, ik heb je gefokblockedquote:Op donderdag 21 april 2005 11:15 schreef Monidique het volgende:
Het zou best kunnen. Complimentjes krijgen is soms best leuk.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:13 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik denk dat je toch ongemerkt negatieve emoties wilt ontwijken en positieve wil uitlokken. Hence de drang naar complimentjes en het gevoel geaccepteerd/gewaardeerd te worden en dus verzog je jezelf. Denk ik althans
die zekerheid komt dan weer voort uit het onbewuste instinct van jezelf mooi maken om die aandacht te krijgen. het hoeft natuurljk niet altijd tot voortplanting te komenquote:Op donderdag 21 april 2005 11:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm, ik heb toch zelf meer het idee dat ik het voor mezelf doe. Ik voel me meestal een stuk zekerder als ik mezelf mooi presenteer. Ik weet dat het rationeel gezien achterlijk is, maar ram het er maar eens uit.
Ik ben zelf op dit gebied misschien ook nuchter.. Ik word liever gewaardeerd om wie ik ben en wat ik doe, dan om materiele verworvenheden.. Of ik oud word weet ik niet. 80 vind ik wel erg oud.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:12 schreef livEliveD het volgende:
Verder heb je eigenlijk wel een goed punt heur. Mensen die je die hemel inprijzen om je status alleen wordt je max 60 versus een 'gewoon' aanzien en je wordt max 80. Tja. Keuzes
quote:Op donderdag 21 april 2005 11:15 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik weet niet wat je zegt Monidique, ik heb je gefokblocked
Tot gemeenschap bedoel je.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:17 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
die zekerheid komt dan weer voort uit het onbewuste instinct van jezelf mooi maken om die aandacht te krijgen. het hoeft natuurljk niet altijd tot voortplanting te komen
uiteindelijk gaat het bij dieren/mensen/planten (leven) om de drang tot paren. baren is geen noodzakelijk gevolg.quote:
daar draait het in het leven om. paren en baren.quote:Misschien speelt dat instinct wel mee.. Wie weet.
Dat bedoelde ik min of meer.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:21 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
uiteindelijk gaat het bij dieren/mensen om de drang tot paren. baren is geen noodzakelijk gevolg.
Hmm...quote:daar draait het in het leven om. paren en baren.
ik vind het je goed staan livEliveD. Mooi pak ook als ik het zo op de foto zie. Ik moet er ook één kopen voor de bruiloft van m'n broer. Volgende week al, tja...ben een beetje laatquote:Op donderdag 21 april 2005 11:21 schreef livEliveD het volgende:
Ik had laatst een bruiloft. Pakken dragenFeest was wel ok hoor maar als ik me tussen de rijke kakkers begeef (zo'n bruiloft was het dus) wordt ik op een gegeven moment een beetje moe van het duidelijk opboksen naar elkaar. Mja een sfeerfoto van toen ik op weg was met me vriendin:
[afbeelding]
Zeker niet de beste foto van me maar de lekkere grafkleur is dan wel weer toepasselijk
Je ziet er hier zelf ook als een rijke kakker uit!quote:Op donderdag 21 april 2005 11:21 schreef livEliveD het volgende:
Ik had laatst een bruiloft. Pakken dragenFeest was wel ok hoor maar als ik me tussen de rijke kakkers begeef (zo'n bruiloft was het dus) wordt ik op een gegeven moment een beetje moe van het duidelijk opboksen naar elkaar. Mja een sfeerfoto van toen ik op weg was met me vriendin:
[afbeelding]
Zeker niet de beste foto van me maar de lekkere grafkleur is dan wel weer toepasselijk
Thnxquote:Op donderdag 21 april 2005 11:22 schreef het_fokschaap het volgende:
ik vind het je goed staan livEliveD. Mooi pak ook als ik het zo op de foto zie. Ik moet er ook één kopen voor de bruiloft van m'n broer. Volgende week al, tja...ben een beetje laat
Winkel-ze!quote:Op donderdag 21 april 2005 11:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Net met de honden gewandeld; het is héérlijk weer.Nu ga ik even lekker Lidl-en.
Smoesjes!quote:Op donderdag 21 april 2005 11:22 schreef het_fokschaap het volgende:
al heeft mijn compliment weinig te maken met de drang tot paren
quote:Op donderdag 21 april 2005 11:21 schreef livEliveD het volgende:
[afbeelding]
Och the horror. Ik zei tegen zo'n knul daar dat ie toe was aan een nieuwe auto. Hele verhalen dat zijn papa al naar een nieuwe aan het kijken was van tig euro'squote:Op donderdag 21 april 2005 11:23 schreef Alicey het volgende:
Je ziet er hier zelf ook als een rijke kakker uit!(Vergeleken bij hoe ik je ken dan
)
Enige wat jammer is, is dat het assortiment zo klein is. Verder prima winkel.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
LidlDezelfde luxe dingen als bij AH voor de helft van de prijs.
Buiten Rotterdam dragen we pakken met bruiloften, en geen jute zakkenquote:Op donderdag 21 april 2005 11:24 schreef Alicey het volgende:
Waarom trouwens in pak naar een bruiloft?
Lig je dan stiekem niet in een deuk als je ze allemaal zo ligt te stangen?quote:Op donderdag 21 april 2005 11:25 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Och the horror. Ik zei tegen zo'n knul daar dat ie toe was aan een nieuwe auto. Hele verhalen dat zijn papa al naar een nieuwe aan het kijken was van tig euro's*hap*
conformismequote:Op donderdag 21 april 2005 11:24 schreef Alicey het volgende:
Omdat ik vind dat je het niet kunt maken om niet te doen. Er was iemand bij in een t-shirt. Komt echt over dan alsof het een doorgaanse normale dag is waarvoor je geen moeite hoeft te doen.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:24 schreef Alicey het volgende:
Natuurlijk ga je netjes gekleed, maar waarom volgens voorschrift? Dat is iets wat ik niet begrijp.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:25 schreef Doffy het volgende:
[..]
Buiten Rotterdam dragen we pakken met bruiloften, en geen jute zakken
mja, vraag je je wel eens af waarom het zo goedkoop is ?quote:Op donderdag 21 april 2005 11:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
LidlDezelfde luxe dingen als bij AH voor de helft van de prijs.
het is dan ook een doorgaanse normale dag, alleen wordt het gebombardeerd tot de mooiste dag in iemands levenquote:Op donderdag 21 april 2005 11:26 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat je het niet kunt maken om niet te doen. Er was iemand bij in een t-shirt. Komt echt over dan alsof het een doorgaanse normale dag is waarvoor je geen moeite hoeft te doen.
Ik zie niet helemaal wat het probleem er mee is. Op mijn eigen bruiloft (Mocht die ooit komen) hoop ik toch wel dat bezoekers wat creatiever zijn.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:26 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat je het niet kunt maken om niet te doen. Er was iemand bij in een t-shirt. Komt echt over dan alsof het een doorgaanse normale dag is waarvoor je geen moeite hoeft te doen.
Tuuwkquote:Op donderdag 21 april 2005 11:25 schreef Alicey het volgende:
Lig je dan stiekem niet in een deuk als je ze allemaal zo ligt te stangen?
Ik kom in string en verder niksquote:Op donderdag 21 april 2005 11:27 schreef Alicey het volgende:
Ik zie niet helemaal wat het probleem er mee is. Op mijn eigen bruiloft (Mocht die ooit komen) hoop ik toch wel dat bezoekers wat creatiever zijn.
Een vreselijke levensstijl lijkt mij dat. Ik vind best trouwens dat het mooi mag zijn hoor, maar laat het bruikbaar zijn, en niet te overdreven.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:28 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Tuuwk
De vader van me vriendin rijdt in een Lexus. Als de bruiloft in het weekend was geweest dan had ik hem mogen lenen. Dat was pas een lachen stangmiddel geweest.
Die lui hebben van zichzelf niet eens door wat ze zichzelf aandoen. Servies moet duur zijn. Niet functioneel of mooi![]()
True. En de knoop eigenlijk een dubbele winsor. En de schoenen hadden te grote zolen. Verder komt het motief niet goed uit op de foto.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:24 schreef Doffy het volgende:
alleen had je stropdas net 2 centimeter ofzo langer moeten zijn
Geef mij daarom maar mensen die arm zijn geboren en rijk zijn geworden. Die kennen nog een vorm van realiteitquote:Op donderdag 21 april 2005 11:29 schreef Alicey het volgende:
Een vreselijke levensstijl lijkt mij dat. Ik vind best trouwens dat het mooi mag zijn hoor, maar laat het bruikbaar zijn, en niet te overdreven.
quote:-sin(666) * 2 = 1.6180339887498948482045868343656
De omschrijving is denk ik niet helemaal juist : Die mensen zijn nog een beetje echt.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:31 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Geef mij daarom maar mensen die arm zijn geboren en rijk zijn geworden. Die kennen nog een vorm van realiteit
De kwaliteit is prima hoor. Of doel je op het feit dat de producenten er slecht voor betaald worden? Dat is bij AH ook het geval.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:26 schreef het_fokschaap het volgende:
mja, vraag je je wel eens af waarom het zo goedkoop is ?
LIDL buit wel ook personeel uit.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De kwaliteit is prima hoor. Of doel je op het feit dat de producenten er slecht voor betaald worden? Dat is bij AH ook het geval.
Ik geef lekker niet toe dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 21 april 2005 11:32 schreef Alicey het volgende:
De omschrijving is denk ik niet helemaal juist : Die mensen zijn nog een beetje echt.
Misschien dat beter?
Het klopt, als je in graden rekent. In radialen komt er 0.035283... uit.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:32 schreef livEliveD het volgende:
Iemand dit nog gechecked? Ik kom om een ander antwoord uit:
Ik ruik een rel!quote:Op donderdag 21 april 2005 11:34 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik geef lekker niet toe dat je gelijk hebt
Die mensen worden niet gedwongen om er te werken. Ik heb laatst een docu over de Aldi gezien. Het is keihard werken daar, maar ik zou het geen utibuiten noemen. En Lidl is volgens mij veel netter daarin dan Aldi.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:33 schreef Alicey het volgende:
LIDL buit wel ook personeel uit.
Ja. 27 seconden gemiddeld om af te rekenen. 3.5 minuten per dag voor het toilet. Alles is berekend en wordt bijgehouden. We zijn immers geen mensen maar robots in een productieketenquote:Op donderdag 21 april 2005 11:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Die mensen worden niet gedwongen om er te werken. Ik heb laatst een docu over de Aldi gezien. Het is keihard werken daar, maar ik zou het geen utibuiten noemen. En Lidl is volgens mij veel netter daarin dan Aldi.
Mensen worden niet gedwongen om er te werken nee, maar voor de hoeveelheid werk die ze verrichten krijgen ze relatief weinig loon. Lidl is misschien iets netter, maar er gebeuren daar toch ook wel dingen die niet getuigen van goed werkgeverschap.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die mensen worden niet gedwongen om er te werken. Ik heb laatst een docu over de Aldi gezien. Het is keihard werken daar, maar ik zou het geen utibuiten noemen. En Lidl is volgens mij veel netter daarin dan Aldi.
Ok thnx. Had ik toch bijna iemand vals beschuldigdquote:Op donderdag 21 april 2005 11:34 schreef Doffy het volgende:
Het klopt, als je in graden rekent. In radialen komt er 0.035283... uit.
en daar profiteert Lupaatje vanquote:Op donderdag 21 april 2005 11:37 schreef Alicey het volgende:
er gebeuren daar toch ook wel dingen die niet getuigen van goed werkgeverschap.
Ja. Zoals iedereen profiteert dat er ergere dingen gebeuren bij de productie van koffie, thee en chocola.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:38 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en daar profiteert Lupaatje van
Het is lopende bandwerk, ja. Er zijn duizenden mensen die lopende bandwerk doen in fabrieken en die net zo hard moeten werken en even weinig betaald krijgen. Hoor ik nooit iemand over. Maar dat zie je natuurlijk ook niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:37 schreef livEliveD het volgende:
Ja. 27 seconden gemiddeld om af te rekenen. 3.5 minuten per dag voor het toilet. Alles is berekend en wordt bijgehouden. We zijn immers geen mensen maar robots in een productieketen
daarom drink ik Senseo. het is een principe-zaakquote:Op donderdag 21 april 2005 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zoals iedereen profiteert dat er ergere dingen gebeuren bij de productie van koffie
Kijk, ondernemersschap met werknemers is hetzelfde als een relatie met een vrouw hebben: als je ze niet hard en regelmatig slaat, dan gebeurt er gewoon helemaal niks. Dat is simpelweg een kwestie van management.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:37 schreef Alicey het volgende:
Lidl is misschien iets netter, maar er gebeuren daar toch ook wel dingen die niet getuigen van goed werkgeverschap.
Als je hard kunt lopen kun je het eens zonder portemonnee proberen natuurlijk.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben nog niet weg want ik ben mijn portemonnee kwijt.
Een bepaalde vorm van management dan wellicht, of een bepaalde vorm van werknemers die ze aantrekken.quote:Op donderdag 21 april 2005 11:40 schreef Doffy het volgende:
[..]
Kijk, ondernemersschap met werknemers is hetzelfde als een relatie met een vrouw hebben: als je ze niet hard en regelmatig slaat, dan gebeurt er gewoon helemaal niks. Dat is simpelweg een kwestie van management.
en ja hoor, Alicey heeft weer een manier gevonden om het gesprek op SM te krijgenquote:Op donderdag 21 april 2005 11:41 schreef Alicey het volgende:
Overigens hoef je mij niet te slaan om iets gedaan te krijgen hoor, maar het kan wel lekker zijn.
Dat zal 't zijnquote:Op donderdag 21 april 2005 11:41 schreef Alicey het volgende:
Een bepaalde vorm van management dan wellicht, of een bepaalde vorm van werknemers die ze aantrekken.
Hee, Doffy begon er over!quote:Op donderdag 21 april 2005 11:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en ja hoor, Alicey heeft weer een manier gevonden om het gesprek op SM te krijgen
Misschien zie je wel niets door FokBlock,quote:Op donderdag 21 april 2005 11:47 schreef het_fokschaap het volgende:
zeg ik refresh die pagina niet voor niets
posten
Goed gedaan. Je bent gelukkig door de ontkenningsfase heenquote:Op donderdag 21 april 2005 12:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik hoopte op wat leesvoer bij terugkomst, maar dat valt weer tegen. Nou ja, ik heb even fijn mijn medemensen uitgebuit.
Ja anders loopt de baas in de nek te hijgen of klanten gaan klagen of ze heeft een cursus gehad hoe het moet of ze haalt anders misschien de verwachte omzet niet of ze vind het echt leuk want ze werkt er pas een dag... etcquote:Overigens was de kassajuffrouw (met piercing in onderlip, dat mag bij AH niet!) erg vrolijk, dus het zal allemaal wel wat meevallen daar.
Er zijn weinig ervaren managers die willen werken bij de LIDL, dus komt het vanzelf op een jong broekie uit.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er werken bij deze Lidl vooral veel jonge mensen, terwijl ik bij Aldi juist vaak wat oudere dames achter de kassa zie zitten. Ook de manager is een broekie, stuk jonger nog dan ik zo te zien.
Ja natuurlijk. Net als elke vakantiebaan meer verdient dan de jouwe (volgens hun verhalen) totdat je er zelf gaat werken. Elke medewerker is tof totdat je er zelf komt en wordt ondergedoopt in de roddels. Een directeur zijn slechte kant wordt ook vaak achterwege gelaten. Stel je voor dat je moet toegeven dat je een kutbaan hebt en niks beters kan krijgenquote:Op donderdag 21 april 2005 12:40 schreef Alicey het volgende:
Oh, ik ken er genoeg die er met plezier hebben gewerkt, dat dan weer wel.
Ze werkt er al een hele poos en ze is ook wel eens minder vrolijk. Het zal 't weer zijn. Haar baas is even oud als zij en rookt in pauzes gezellig buiten een sigaretje met zijn werknemers.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:42 schreef livEliveD het volgende:
Ja anders loopt de baas in de nek te hijgen of klanten gaan klagen of ze heeft een cursus gehad hoe het moet of ze haalt anders misschien de verwachte omzet niet of ze vind het echt leuk want ze werkt er pas een dag... etc
Op papier een goed iets. In de praktijk zelden goed te controleren. Alles is vriendjespolitiekquote:Op donderdag 21 april 2005 12:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar wat is er eigenlijk mis met keihard werken? Nederlanders zijn een beetje verwend wat dat aangaat. Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat een werknemer op zijn prestaties wordt afgerekend. Doe je je werk niet goed, dan kun je vertrekken, makkelijk zat.
Zit ook wel weer wat in.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:44 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Net als elke vakantiebaan meer verdient dan de jouwe (volgens hun verhalen) totdat je er zelf gaat werken. Elke medewerker is tof totdat je er zelf komt en wordt ondergedoopt in de roddels. Een directeur zijn slechte kant wordt ook vaak achterwege gelaten. Stel je voor dat je moet toegeven dat je een kutbaan hebt en niks beters kan krijgen![]()
Over welke stad hebben we het eigenlijk? Staat er bij jullie ook een uitsmijter voor de deur ?quote:Op donderdag 21 april 2005 12:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er werken bij deze Lidl vooral veel jonge mensen, terwijl ik bij Aldi juist vaak wat oudere dames achter de kassa zie zitten. Ook de manager is een broekie, stuk jonger nog dan ik zo te zien.
Er is niets mis met keihard werken, er is wel iets mis met een werkgever die alles probeert voor te schrijven. Ik vind het ook normaal dat ik op mijn prestaties wordt afgerekend, en verwacht dus niet dat ik wordt afgerekend op een keer een minuutje langer pauze of een keer naar de wc extra.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:44 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar wat is er eigenlijk mis met keihard werken? Nederlanders zijn een beetje verwend wat dat aangaat. Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat een werknemer op zijn prestaties wordt afgerekend. Doe je je werk niet goed, dan kun je vertrekken, makkelijk zat.
Is dat niet in elk bedrijf zo...?quote:Op donderdag 21 april 2005 12:45 schreef livEliveD het volgende:
Op papier een goed iets. In de praktijk zelden goed te controleren. Alles is vriendjespolitiek
Met vakantiebaantjes heb ik ook altijd alles aangepakt, ook veel werk wat ik gezien mijn leeftijd niet eens zou mogen doen. Ik heb er ook altijd wel plezier in gehad, maar het meeste bestond toch wel uit baantjes die ik niet mijn leven lang zou willen doen.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn eerste baantje was de afwas in een instellingskeuken. Het was lopende bandwerk (zo'n afwasmachine van 10 meter lengte), keihard werken, vies werk, en ik verdiende er een gulden of vijf per uur mee. Toch had ik er plezier in.
Tja, maar jij bent geen pauper zonder opleiding.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:47 schreef Alicey het volgende:
Er is niets mis met keihard werken, er is wel iets mis met een werkgever die alles probeert voor te schrijven. Ik vind het ook normaal dat ik op mijn prestaties wordt afgerekend, en verwacht dus niet dat ik wordt afgerekend op een keer een minuutje langer pauze of een keer naar de wc extra.
Een uitsmijter?quote:Op donderdag 21 april 2005 12:46 schreef livEliveD het volgende:
Over welke stad hebben we het eigenlijk? Staat er bij jullie ook een uitsmijter voor de deur ?
Ligt er aan. Hier is een beoordelingssysteem waar onder anderen iedereen ook elkaar beoordeelt. Is toch imo al iets minder gevoelig voor vriendjespolitiek.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:45 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Op papier een goed iets. In de praktijk zelden goed te controleren. Alles is vriendjespolitiek
Bij mij het inbrengen van veters in schoenen en schoenen spuiten. Dit waren schoenen voor engelse schoolkinderen en op de maat na waren ze dus compleet identiek.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:46 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Mijn eerste baantje was de afwas in een instellingskeuken. Het was lopende bandwerk (zo'n afwasmachine van 10 meter lengte), keihard werken, vies werk, en ik verdiende er een gulden of vijf per uur mee. Toch had ik er plezier in.
Ik had de indruk dat je er in algemeenheid over had.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tja, maar jij bent geen pauper zonder opleiding.![]()
Dat lijkt mij dus ook best oké. Maar ik vind werk dat anderen 'geestdodend' vinden wel vaker leuk. Je kunt je werktijd lekker gebruiken om na te denken, want je doet alles toch op automatische piloot.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:51 schreef livEliveD het volgende:
Bij mij het inbrengen van veters in schoenen en schoenen spuiten. Dit waren schoenen voor engelse schoolkinderen en op de maat na waren ze dus compleet identiek.
En dan ook nog dat lage loon
Hier is het Amsterdam oftwel Sin Cityquote:Op donderdag 21 april 2005 12:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een uitsmijter?We hebben het over de Lidl aan het Cambuurplein in Leeuwarden (ja, naast het Cambuurstadion).
Nee, zo bedoel ik het niet. Een bedrijf mag wmb eisen wat hij wil (zolang het binnen de wet blijft uiteraard). Als je geen fatsoenlijke opleiding hebt en alleen maar werk kunt krijgen bij de Lidl, dan heb je gewoon pech en heb je je maar te schikken. Iedereen in Nederland krijg de kans om een opleiding te doen. Doe je dat niet, dan is het je eigen schuld dat je niks beters kunt krijgen.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:52 schreef Alicey het volgende:
Ik had de indruk dat je er in algemeenheid over had.
Maar voor paupers zonder opleiding mogen dus andere normen gelden begrijp ik?
Dus als je goed in de groep ligt dan krijg je een hoge score. Maakt het echt uit hoeveel werk je doet? Het systeem lijkt me wel iets minder gevoelig idd.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:50 schreef Alicey het volgende:
Ligt er aan. Hier is een beoordelingssysteem waar onder anderen iedereen ook elkaar beoordeelt. Is toch imo al iets minder gevoelig voor vriendjespolitiek.
Op die manier.quote:Op donderdag 21 april 2005 12:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, zo bedoel ik het niet. Een bedrijf mag wmb eisen wat hij wil (zolang het binnen de wet blijft uiteraard). Als je geen fatsoenlijke opleiding hebt en alleen maar werk kunt krijgen bij de Lidl, dan heb je gewoon pech en heb je je maar te schikken. Iedereen in Nederland krijg de kans om een opleiding te doen. Doe je dat niet, dan is het je eigen schuld dat je niks beters kunt krijgen.
*mee eens isquote:Op donderdag 21 april 2005 12:47 schreef Alicey het volgende:
Er is niets mis met keihard werken, er is wel iets mis met een werkgever die alles probeert voor te schrijven. Ik vind het ook normaal dat ik op mijn prestaties wordt afgerekend, en verwacht dus niet dat ik wordt afgerekend op een keer een minuutje langer pauze of een keer naar de wc extra.
Beetje laat, maar Bas Haring heeft o.a. "Kaas en de evolutietheorie" geschreven. Ben wel eens naar een voordracht van hem geweest bij de studium generale van de Universiteit Utrecht. Hij zat ook regelmatig bij nieuwslicht geloof ik.quote:Op donderdag 21 april 2005 08:59 schreef miss_sly het volgende:
Iemand wel eens gehoord van Bas Haring (filosoof) of iets van hem gelezen?
Hoewel werk je doet speelt niet direct mee, wel indirect door bijvoorbeeld de factor of planningen worden gehaald en afspraken worden nagekomen. Verder worden er ook veel andere factoren beoordeeld (Communicatie (Zowel intern als extern), stressbestendigheid, precisie etc.).quote:Op donderdag 21 april 2005 12:55 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dus als je goed in de groep ligt dan krijg je een hoge score. Maakt het echt uit hoeveel werk je doet? Het systeem lijkt me wel iets minder gevoelig idd.
Gelukkig heb ik dat allemaal niet. I slept my way to the topquote:Op donderdag 21 april 2005 12:58 schreef Alicey het volgende:
Hoewel werk je doet speelt niet direct mee, wel indirect door bijvoorbeeld de factor of planningen worden gehaald en afspraken worden nagekomen. Verder worden er ook veel andere factoren beoordeeld (Communicatie (Zowel intern als extern), stressbestendigheid, precisie etc.).
Oh, op een enkel punt na scoor ik ver boven de functie-verwachtingen. Voor de rest is het wel prettig om feedback te krijgen. Het is niet alleen een beoordeling van zus is goed, en zo is fout, maar je hoort ook wat er precies prettig of als niet prettig ervaren wordt, zodat je er ook iets aan kunt doen.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:02 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik dat allemaal niet. I slept my way to the top![]()
Inderdaad, eerlijke feedback is vaak bruikbaar, en daarmee kun je jezelf op zwakke punten verbeteren (Zo weet ik dat ik bij collega's soms iets meer hun handje moet vasthouden dan ik zelf nodig zou hebben).quote:Op donderdag 21 april 2005 13:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben er ook heel erg voor om in het onderwijs een monitoringsysteem in te voeren. Ik vind het echt te gek voor woorden dat slechte docenten gewoon twintig jaar op hun plek kunnen blijven zitten ten koste van de leerlingen. Sommige scholen doen er al iets aan, bijvoorbeeld evaluatiebezoeken door directie of docenten die elkaar evalueren, leerlingen die docenten evalueren, maar het ligt allemaal erg gevoelig. Ikzelf heb aan het einde van mijn stage aan mijn leerlingen gevraagd wat ze van me vonden en ik kreeg heel eerlijke en bruikbare feedback van ze.
Mooi zoquote:
Yep, in feite kunnen docenten gewoon hun gang gaan, jarenlang, zonder dat er op ze wordt gelet. Het is wel aan het veranderen, hoor, maar er is veel weerstand.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:14 schreef Alicey het volgende:
Op scholen lijkt het mij heel erg belangrijk, hun werk wordt eigenlijk in de toekomst pas echt zichtbaar. Maar wordt er in het onderwijs dan echt zo weinig gebruik gemaakt van evaluatie?
Waar moet nu weer een slotje op?quote:Op donderdag 21 april 2005 13:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey, ik heb een héél leuk cadeautje voor je!
Nu word ik nieuwsgierig?quote:Op donderdag 21 april 2005 13:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey, ik heb een héél leuk cadeautje voor je!
quote:
Ik was even lunchen in het zonnetje met een vriend van me !quote:Op donderdag 21 april 2005 12:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik hoopte op wat leesvoer bij terugkomst, maar dat valt weer tegen.
Een evaluatie kan confronterend zijn inderdaad.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Yep, in feite kunnen docenten gewoon hun gang gaan, jarenlang, zonder dat er op ze wordt gelet. Het is wel aan het veranderen, hoor, maar er is veel weerstand.
Nu ben ik wel al tot zaterdag nieuwsgierig doordat je dat nu zegt!quote:Op donderdag 21 april 2005 13:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Je begrijpt het helemaal verkeerd. Alicey en ik gaan zaterdag samen lunchen en ik heb een héél leuk cadeautje voor haar!
Gezellie!quote:Op donderdag 21 april 2005 13:19 schreef het_fokschaap het volgende:
Ik was even lunchen in het zonnetje met een vriend van me !
Ik geef je één hint. Het is een cadeautje waarmee je je ware aard kunt uitdragen.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:19 schreef Alicey het volgende:
Nu ben ik wel al tot zaterdag nieuwsgierig doordat je dat nu zegt!
Honger ik ervan krijg.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:21 schreef het_fokschaap het volgende:
een lekkere koffie verkeerd, een uitsmijter en een verse jus![]()
![]()
![]()
Ik ben in ieder geval benieuwd!quote:Op donderdag 21 april 2005 13:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik geef je één hint. Het is een cadeautje waarmee je je ware aard kunt uitdragen.![]()
![]()
Nouja, echt gek vind ik het eigenlijk niet. Ik ben zelf wel gekkere dingen gewend.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Fusion-cooking in optima forma.
Ik bedoelde ook niet dat het gek was. Maar naan is Indiaas en pesto Italiaans, dus ik vond het wel een mooi staaltje wereldkeuken.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:47 schreef Alicey het volgende:
Nouja, echt gek vind ik het eigenlijk niet. Ik ben zelf wel gekkere dingen gewend.
Oh, op die manier.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet dat het gek was. Maar naan is Indiaas en pesto Italiaans, dus ik vond het wel een mooi staaltje wereldkeuken.![]()
Ik moet zeggen dat ik dat met die roerbakgroenten wel heb.. Als ik iets wat bekend sta als Chinees ga koken zoek ik er ook Chinese roerbakgroenten bij.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Gisteren had ik Thaise roerbakgroente met een Patak's (Indiase) kruidensaus. Ik heb ergens altijd het gevoel dat dat eigenlijk niet mag en dat ik Indiase roerbakgroente had moeten kopen. Maar die hebben ze niet.![]()
Ik ben anders bang dat de kassajuffrouw zegt: "Ho, ho, mevrouw, dit gaat zomaar niet. U wilt een Thaise roerbakmix gaan klaarmaken met een Indiase saus? Terugbrengen die handel!quote:Op donderdag 21 april 2005 14:00 schreef Alicey het volgende:
Ik moet zeggen dat ik dat met die roerbakgroenten wel heb.. Als ik iets wat bekend sta als Chinees ga koken zoek ik er ook Chinese roerbakgroenten bij.
Je moet inderdaad heel goed opletten daar op! Als je het verkeerde kleurtje paprika afrekent, wordt je ook al argwanend aangekeken!quote:Op donderdag 21 april 2005 14:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben anders bang dat de kassajuffrouw zegt: "Ho, ho, mevrouw, dit gaat zomaar niet. U wilt een Thaise roerbakmix gaan klaarmaken met een Indiase saus? Terugbrengen die handel!"
Ik heb wel vaker rare gedachten over mensen. Dan denk ik bijvoorbeeld dat iemand zo op me af zou kunnen gaan stappen en zeggen: "Jemig, wat ben jij een lelijk wijf, je zou niet eens op straat mogen lopen, zo lelijk ben je. Ga uit mijn ogen!".quote:Op donderdag 21 april 2005 14:07 schreef Alicey het volgende:
Je moet inderdaad heel goed opletten daar op! Als je het verkeerde kleurtje paprika afrekent, wordt je ook al argwanend aangekeken!![]()
Die gedachten heb ik ook wel eens, maar zo heel erg vaak gebeurt het niet werkelijk.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker rare gedachten over mensen. Dan denk ik bijvoorbeeld dat iemand zo op me af zou kunnen gaan stappen en zeggen: "Jemig, wat ben jij een lelijk wijf, je zou niet eens op straat mogen lopen, zo lelijk ben je. Ga uit mijn ogen!".
Nee, valt mee hè?quote:Op donderdag 21 april 2005 14:15 schreef Alicey het volgende:
Die gedachten heb ik ook wel eens, maar zo heel erg vaak gebeurt het niet werkelijk.
Waarom doorzie je mij zo goed?quote:Is het iets wat je zelf bij sommige mensen zou willen?
Mensen durven dan ook vaak niet te zeggen wat ze denken.quote:
Omdat mensjes bang zijn voor zichzelf?quote:Waarom doorzie je mij zo goed?![]()
![]()
Misschien ook wel hoor.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je wilt dus zeggen dat ik mensen op straat wil uitschelden omdat ze op mij lijken?![]()
Dus als ik bang zou zijn om te worden vermoord dan betekent dat eigenlijk dat ik zelf graag anderen zou vermoorden!?quote:Op donderdag 21 april 2005 14:21 schreef Alicey het volgende:
Misschien ook wel hoor.Het geeft echter vooral aan waar je angst dat anderen jou zullen uitschelden vandaan komt.
Jij hebt het door!quote:Op donderdag 21 april 2005 14:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dus als ik bang zou zijn om te worden vermoord dan betekent dat eigenlijk dat ik zelf graag anderen zou vermoorden!?
Je wilt mensen op straat uischelden om jezelf op te hemelen en je goed te voelen. Een vorm van heerlijke sacastische humor die gelukkig niet buiten je hoofd om te horen isquote:Op donderdag 21 april 2005 14:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je wilt dus zeggen dat ik mensen op straat wil uitschelden omdat ze op mij lijken?![]()
Als ik het wel doe vinden bepaalde personen me een trollquote:Op donderdag 21 april 2005 14:19 schreef Alicey het volgende:
Mensen durven dan ook vaak niet te zeggen wat ze denken.
Nu ik er over nadenk heb ik eigenlijk best vaak dat soort gedachten.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:31 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Je wilt mensen op straat uischelden om jezelf op te hemelen en je goed te voelen. Een vorm van heerlijke sacastische humor die gelukkig niet buiten je hoofd om te horen is
Dan ventileer je je mening niet overtuigend genoeg.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:32 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Als ik het wel doe vinden bepaalde personen me een troll
Ik ben net onkruid heur maar dan nog lagerquote:
Maar anderen naar beneden stampen verhoogt je positie niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:31 schreef livEliveD het volgende:
Je wilt mensen op straat uischelden om jezelf op te hemelen en je goed te voelen.
Dat is dus waarom je op het laatste moment besluit om het niet in de praktijk te brengen.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar anderen naar beneden stampen verhoogt je positie niet.
quote:Op donderdag 21 april 2005 14:49 schreef Alicey het volgende:
Dat is dus waarom je op het laatste moment besluit om het niet in de praktijk te brengen.
In Rotterdam ben je er niet uniek mee hoor, al val je niet bepaald in de categorie mensen die hier een gewoonte van maken.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Dat zal het zijn! Toch lijkt het me stiekem best leuk om zoiets eens echt te doen.
Ik zei toch dat de wreedheid in elk mens zit.
Gelukkig niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:52 schreef Alicey het volgende:
In Rotterdam ben je er niet uniek mee hoor, al val je niet bepaald in de categorie mensen die hier een gewoonte van maken.
In het echt niet nee. Toch voelt het goed. Lekker bashen (ook IRL) is soms leukquote:Op donderdag 21 april 2005 14:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar anderen naar beneden stampen verhoogt je positie niet.
Ik denk het ook, en je moet continue met 2 of meer maatjes op pad gaan, want alleen durf je het vast niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gelukkig niet.Ik zou er ook geen gewoonte van willen maken, dan wordt het algauw saai.
Als je dan ook nog criteria hanteert die bashen rechtvaardigt...quote:Op donderdag 21 april 2005 14:53 schreef livEliveD het volgende:
[..]
In het echt niet nee. Toch voelt het goed. Lekker bashen (ook IRL) is soms leuk![]()
Alleen van een afstandje en met de mogelijkheid om me onmiddellijk uit de voeten te maken.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:54 schreef Alicey het volgende:
Ik denk het ook, en je moet continue met 2 of meer maatjes op pad gaan, want alleen durf je het vast niet.
Dat kan ook natuurlijk.quote:Op donderdag 21 april 2005 14:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Alleen van een afstandje en met de mogelijkheid om me onmiddellijk uit de voeten te maken.
Mag ik 's op jou oefenen zaterdag? Dat we gewoon door een drukke winkelstraat (of over de Erasmusbrug om het toeristische gehalte te verhogen) gaan lopen en dat ik jou dan verrot scheld? Lijkt je dat opwindend om te doen?quote:
Ik heb het redelijk afgeleerd na me 13dequote:Op donderdag 21 april 2005 14:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alleen van een afstandje en met de mogelijkheid om me onmiddellijk uit de voeten te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |