m'n cd wisselaar deed het nietquote:Op woensdag 20 april 2005 21:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind 4-5 uur rijden geen straf, als ik tenminste lekkere muziek bij me heb
quote:Was het verder dan je dacht of zat het verkeer tegen?
hoeveel km is het?
morgen naar Arnhem waarschijnlijk als ik vannacht tenminste niet gebeld word voor iets anders. Ik hoop eigenlijk van niet. Wil nu wel even slapen na 4,5 uur in de auto. Misschien zet ik m'n telefoon maar even uit.quote:
Bestaan er ook leuke dan?quote:Op woensdag 20 april 2005 19:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Have fun! Of is 't weer zo'n vervelende?
Ik denk het volledig aan de ander overgeleverd zijn, en het moeten kunnen vertrouwen van hem/haar. In zijn/haar maht zijn, en hij/zij die volledig over je beschikt..Waarom het precies aantrekt, weet ik niet...quote:Op woensdag 20 april 2005 20:57 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Wat is nu precies de aantrekkingskracht daarvan als ik vragen mag? Totaal afhankelijk zijn van de ander? Overlevering?
Pijn prikkelt mij ook wel.. Althans, sommige vormen van en op sommige plaatsen..quote:Op woensdag 20 april 2005 21:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Voor mezelf gesproken: ja, daar heeft het denk ik veel mee te maken. Ik vind het een heel geil idee. Ook een beetje pijn speelt daar een rol bij.
Precies!quote:Op woensdag 20 april 2005 21:02 schreef het_fokschaap het volgende:
ben ik nog op tijd voor dit topic ?
volgens m'n GPS apparaat moest ik zo rijden. Vandaag ben ik via Maastricht gereden om te kijken hoe dat was, maar het scheelt niet echt qua tijd en afstand.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:16 schreef miss_sly het volgende:
Antwerpen?
Is dat niet een vreemde route naar Luxemburg?
Het zal wel niet mijn ding zijn.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, leuke mensen hebben leuke verjaardagen, toch?
Misschien speelt ook mee dat ik in grote lijnen in het algemeen best een control freak ben, al is dat misschien in een subtiele vorm. Who knows.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk het volledig aan de ander overgeleverd zijn, en het moeten kunnen vertrouwen van hem/haar. In zijn/haar maht zijn, en hij/zij die volledig over je beschikt..Waarom het precies aantrekt, weet ik niet...
Verwacht niet dat ik lang blijf bij verjaardagen.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:27 schreef het_fokschaap het volgende:
Het was wel een hele korte verjaardag
Verstandig.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mijn eigen verjaardag vier ik al een paar jaar niet meer.
waarom niet ?quote:Op woensdag 20 april 2005 21:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mijn eigen verjaardag vier ik al een paar jaar niet meer.
Omdat ik geen zin heb in verplichte bezoekjes van familie. Alleen mijn ouders en zussen komen langs.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:36 schreef het_fokschaap het volgende:
waarom niet ?
oh, ik vier het ook niet voor de hele familie ofzo. ouders, broer, zus en aanhang komen wel en ik ga met vrienden wat eten of naar een café ofzo. gelukkig hebben wij geen familie die bij iedere verjaardag naar elkaar toekomt. dan zou ik ook het hele jaar bezig zijn denk ikquote:Op woensdag 20 april 2005 21:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Omdat ik geen zin heb in verplichte bezoekjes van familie. Alleen mijn ouders en zussen komen langs.
Niet bepaald.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:09 schreef Alicey het volgende:
Hmmm klinkt niet als een blije film, Lupa..
Waarom doen mensen zichzelf dat aan om naar dergelijke films te kijken?quote:
Obsessie met WOII, met name de Holocaust...quote:Op woensdag 20 april 2005 22:13 schreef Alicey het volgende:
Waarom doen mensen zichzelf dat aan om naar dergelijke films te kijken?
De honger naar kennis, maar misschien ook bewust betrokken willen raken?
Ik heb geen pasklaar antwoord, maar nu ik er over nadenk is het best vreemd om bewust trieste films te gaan kijken...
Bij jou is het dus kennelijk niet algemeen, maar vrij specifiek.. Waardoor ben je precies geobsedeerd door de Holocaust? Is het een vorm van "respect" (Een heel fout woord, vandaar de aanhaaltekens - Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) dat mensen collectief tot zoiets afschuwelijks in staat zijn?quote:Op woensdag 20 april 2005 22:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Obsessie met WOII, met name de Holocaust...
Dat laatste sowieso. De wreedheid van de mens blijft fascineren (als dat het juiste woord is). Daarnaast is het iets wat ik van mijn vader 'geërfd' heb. Hij las alles wat los en vast zat over WOII en nam me mee naar het Verzetsmuseum e.d. Ik las het dagboek van Anne Frank voor het eerst toen ik een jaar of 11 was en dat maakte grote indruk. Ik heb het vele malen herlezen. Ik heb de meest afschuwelijke verslagen van overlevenden van de kampen gelezen, onder andere een boek met interviews met zeldzame overlevenden van het Sonderkommando: de joden die in en rond de gaskamers van Auschwitz werkten. Dat boek maakte me af en toe letterlijk misselijk en toch kon ik niet ophouden met lezen. De wreedheid fascineert, maar ook de ongelooflijke kracht van de menselijke geest...quote:Op woensdag 20 april 2005 22:17 schreef Alicey het volgende:
Bij jou is het dus kennelijk niet algemeen, maar vrij specifiek.. Waardoor ben je precies geobsedeerd door de Holocaust? Is het een vorm van "respect" (Een heel fout woord, vandaar de aanhaaltekens - Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel) dat mensen collectief tot zoiets afschuwelijks in staat zijn?
Dat laatste kan mij ook heel erg fascineren. Het is ook iets waarbij "weten" en "kunnen voorstellen" met elkaar in conflict komen.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso. De wreedheid van de mens blijft fascineren (als dat het juiste woord is). Daarnaast is het iets wat ik van mijn vader 'geërfd' heb. Hij las alles wat los en vast zat over WOII en nam me mee naar het Verzetsmuseum e.d. Ik las het dagboek van Anne Frank voor het eerst toen ik een jaar of 11 was en dat maakte grote indruk. Ik heb het vele malen herlezen. Ik heb de meest afschuwelijke verslagen van overlevenden van de kampen gelezen, onder andere een boek met interviews met zeldzame overlevenden van het Sonderkommando: de joden die in en rond de gaskamers van Auschwitz werkten. Dat boek maakte me af en toe letterlijk misselijk en toch kon ik niet ophouden met lezen. De wreedheid fascineert, maar ook de ongelooflijke kracht van de menselijke geest...
Ik denk dat het daarom is dat het me niet loslaat. Misschien denk ik dat ik het ga begrijpen als ik er maar genoeg over lees. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ieder mens tot gruwelijkheden in staat is en dat we gruwelijkheden alleen kunnen voorkomen als we ons dat terdege realiseren...quote:Op woensdag 20 april 2005 22:28 schreef Alicey het volgende:
Dat laatste kan mij ook heel erg fascineren. Het is ook iets waarbij "weten" en "kunnen voorstellen" met elkaar in conflict komen.
Dan zijn je ouders wel relatief oud?quote:Ik heb mezelf weinig echt verdiept in WOII, in de zin dat ik niet echt getuigenverslagen heb gelezen of heb bekeken. Ik weet ook niet of dat wel zo gezond voor mij zou zijn. Misschien is dit vreemd, daar mijn ouders beiden nog een stukje WOII hebben meegemaakt.
Bondage past niet in dat rijtje, dat is spel. Ik ben gefascineerd door de ziekheid van de menselijke geest.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:30 schreef het_fokschaap het volgende:
holocaust, massa-moordenaars, bondage...
wat is dat toch met Lupaatje...
Zelfcontrole is inderdaad het enige wat werkt.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik denk dat het daarom is dat het me niet loslaat. Misschien denk ik dat ik het ga begrijpen als ik er maar genoeg over lees. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ieder mens tot gruwelijkheden in staat is en dat we gruwelijkheden alleen kunnen voorkomen als we ons dat terdege realiseren...
Ja. Absoluut gezien ook wel hoor.quote:Dan zijn je ouders wel relatief oud?
Automatisch maak ik nu een vreemde associatie, maar dat vertel ik je nog wel op irc of msn.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben gefascineerd door de ziekheid van de menselijke geest.
Je bent een nakomertje?quote:Op woensdag 20 april 2005 22:33 schreef Alicey het volgende:
Ja. Absoluut gezien ook wel hoor.
Okee dan.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:35 schreef Alicey het volgende:
Automatisch maak ik nu een vreemde associatie, maar dat vertel ik je nog wel op irc of msn.
truste !quote:Op woensdag 20 april 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:
Ik ga trouwens zo langzamerhand richting bed... Truste allemaal!
quote:Op woensdag 20 april 2005 22:35 schreef speknek het volgende:
Ik vond the Pianist een beetje tegenvallen. Het is was meer een losse verzameling van gruwelijkheden dan een doorlopend verhaal.
Welterusten!quote:Op woensdag 20 april 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:
Ik ga trouwens zo langzamerhand richting bed... Truste allemaal!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |