Je hebt altijd nog an die vervelende keepers die gewoon blijven staan.....quote:Op woensdag 20 april 2005 13:47 schreef Sloggi het volgende:
Vrijwel iedere keeper kiest een hoek, dus gewoon hoog door het midden, zo hard mogelijk.
Gewoon op z'n Neeskens schieten; de keeper durft zo'n bal toch niet tegen te houdenquote:Op woensdag 20 april 2005 13:51 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Je hebt altijd nog an die vervelende keepers die gewoon blijven staan.....
Ben ik het mee eens, de bal gaat dan steeds verder van de keeper af.quote:Op woensdag 20 april 2005 13:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik neem de ideale meestal door hem niet te nemen
Verder vind ik dat je als linksbenige ook altijd in de linkerhoek moet schieten en als rechtsbenige in de rechterhoek. Halfhoog.
Theoretisch is 't 't effectiefst om de bal met 345,6 km/h gewoon te rossen op doel. Als de keeper er nog achter staat vliegt 'ie toch mee de goal in.quote:Op woensdag 20 april 2005 13:53 schreef Allard88 het volgende:
Zucht Sloggi, daar is niet de bedoeling van deze post. Ik wil weten wat theoretisch het meest effecief en veilig zou zijn....![]()
Theoretisch en praktisch vallen hier natuurlijk niet samen, vermoeidheid, spanning, druk enzo. Natuurlijk is in de bovenkruising ideaal, laag in de hoek meestal effectief en door het midden makkelijk door de keeper te pakken. Als je er echter voor kunt zorgen (met "lichaamstaal") dat de keeper naar een hoek duikt, is hoog door het midden ook altijd raak, en heel veilig. Is de keeper dan echter te laat, en blijft ie min of meer staan, dan heeft ie hem weer.quote:Op woensdag 20 april 2005 13:53 schreef Allard88 het volgende:
Zucht Sloggi, daar is niet de bedoeling van deze post. Ik wil weten wat theoretisch het meest effecief en veilig zou zijn....![]()
doen alsof je het rechtsstreeks neemt, dan opeens pas naar links of rechts, dan weer terug en goalquote:Op woensdag 20 april 2005 14:16 schreef Allard88 het volgende:
en dat is?
Jaaaa prachtig, was trouwen Cruijff+ Jesper Olsen, of bedoelde je die niet..quote:Op woensdag 20 april 2005 14:13 schreef Mangoworks2002 het volgende:
de cruijf - krol methode (dacht ik) kan ook nog
Neeskensquote:Op woensdag 20 april 2005 14:37 schreef DarkY.NL het volgende:
mijn pa vertelde me altijd dat juist door het midden trappen de beste manier is.
er blijkt een NL-er geweest te zijn in een ver verleden die dit heel goed kon.
Deze man trapte de bal zohard, dat keeper er voor aan de kant sprongen.
quote:Er komt een ventje van een jaar of zes bij een prof voetbalclub
de poort binnenlopen met een nogal sterk verhaal.
Hij beweert nl. dat als hij eens 10 strafschoppen op hun keeper
zou mogen nemen, hij ze er alle 10 in zou schieten.
Afijn, de profclub is altijd wel in voor talentjes en geeft het
jochie
een kans. Terwijl de keeper bijna klaar is met zijn warming up komt
het
jochie het veld op met een muts op zijn kop,een emmer water in zijn
hand
en een bal onder zijn arm. De keeper bekijkt alles eens, fronst zijn
wenkbrauwen en geeft het jochie een hand, waarna ze besluiten te
beginnen.
Het jochie legt de bal op de stip, doet zijn muts af, dompelt deze
helemaal onder in de emmer water, zet die muts weer op en neemt een
aanloop. Hij schiet de bal strak in het hoekie; de keeper is
kansloos.
Dit tafereel herhaalt zich 9 keer en voordat de 10e wordt genomen
neemt bij de keeper de spanning toe. "Het lukt een prof niet eens om
er
10 achter elkaar bij mij in te schieten, dus dit jochie MAG niet
slagen
in zijn missie", denkt hij.
Afijn, het jochie legt de bal weer neer, doopt de muts weer in de
emmer met water, zet de muts weer op en neemt zijn laatste aanloop
terwijl het water werkelijk langs zijn koppie zeikt.
De keeper wordt zeer professioneel in de verkeerde hoek gestuurd, de
bal
gaat erin en de keeper heeft echt de kolere in........
Toch erg nieuwsgierig geworden besluit de keeper het ventje naar
diens
geheim te vragen en zegt: "Hee, vertel mij eens........je was nogal
overtuigd van jouw succes en je hebt het nog waargemaakt
ook.......wat is
nou jouw geheim"?
Het jochie antwoordt: "Nou, dat heb ik van mijn vader
geleerd..........die
zegt altijd: " Zolang die muts maar goed nat is, gaat ie er altijd
in"!
Hehequote:
Zelfde methode als ikquote:Op woensdag 20 april 2005 15:50 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik kijk in de linkerhoek en schiet en dan strak en hard in de rechterhoek![]()
Maar ik schiet dan wel door de lucht wat dan gaat die harder.
Werkt altijd
Weet bijna zeker van wel hoor... Zelfs bij Willem II al een keer.quote:Op woensdag 20 april 2005 13:45 schreef Radegast het volgende:
Vraag het aan Danny Landzaat, die heeft er in z'n profcarriere nog geen één gemist.
halfhoogquote:Op woensdag 20 april 2005 16:40 schreef methodmich het volgende:
[..]
Weet bijna zeker van wel hoor... Zelfs bij Willem II al een keer.
En halfhoog in de hoek is statistisch het best.
Ik weet niet waarom, maar ik moest zo verschrikkelijk hard lachen toen ik dit las haha. Ik zie het al helemaal voor me...quote:Op woensdag 20 april 2005 15:07 schreef Lizz-n het volgende:
Naar de linkerbovenhoek kijken en dan in de rechteronderhoek schietenzo heb ik me enige strafschop gescoord
ik snap jou punt wel, maar ik geloof pas dat dit gaat uitmaken als je het over langere afstanden hebt, vrije trappen en zo. Ik denk dat afdraaiend/indraaiend geen flikker uitmaken bij penalties, omdat het maar 16 meter is....denk niet dat het heel veel uitmaakt..quote:Op woensdag 20 april 2005 17:14 schreef WasQ het volgende:
Je moet de bal, in tegenstelling tot wat hier al ergens beweerd is, niet zo nemen dat hij van de keeper afbuigt. Dan heeft hij juist meer kans om hem te houden. Stel je namelijk voor dat je twee penalties neemt:
1 - Je bent rechts en schiet (vanuit jezelf gezien) naar links. De bal draait dan dus van de keeper weg. De bal komt tegen de binnenkant van de paal en gaat erin. Zo scherp mogelijk dus. ECHTER: De keeper duikt naar een plek vóór de paal. 50 cm voor de paal is de bal relatief dichter bij de keeper dan in situatie twee.
2 - Je bent links en schier (vanuit jezelf gezien) naar links. De bal draait dan dus naar de keeper toe. Je schiet hem dus in dezelfde hoek, maar met een andere curve. Hij gaat er via de paal in. Zo scherp mogelijk dus weer. ECHTER: De keeper duikt naar een plek vóór de paal. 50 cm voor de paal hangt de bal een stuk verder van de keeper dan in situatie in (visualiseer het even).
Hopelijk is dat duidelijk genoeg. En in een ideale situatie schampt hij ook nog eens de lat, dus schiet je hem precies in de kruising. En anders laag, enkele centimeters boven het gras. Hard ook nog, maar dat is logisch.
Zo schiet je wel harderquote:Op woensdag 20 april 2005 17:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
halfhoogzo is Nederland jarenlang het schip in gegaan
Maar Figo mist best vaakquote:Op woensdag 20 april 2005 18:15 schreef Kang-He het volgende:
De Figo manier vind ik ook altijd wel leuk.
Als keeper zijnde weet je niet wat je moet doen en het werktquote:Op woensdag 20 april 2005 18:10 schreef Allard88 het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar ik moest zo verschrikkelijk hard lachen toen ik dit las haha. Ik zie het al helemaal voor me...
Ja, Nederland...quote:Op woensdag 20 april 2005 17:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
halfhoogzo is Nederland jarenlang het schip in gegaan
Niet mee eens...quote:Op woensdag 20 april 2005 20:20 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
De ideale strafschop neem je vol overtuiging.
Ik heb dat wel eens geprobeerd. Maar daar kwam ik toch echt spierkracht voor te kort. Kon de bal te weinig vaart geven.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:25 schreef methodmich het volgende:
Beppe Signori nam nimmer een aanloop.
Ik snap niet dat ze zo'n houthakker een pingel laten nemen.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:51 schreef golfer het volgende:
Vraag het aan De Graaf van F'noord, die weet er alles van.
idd zoals Robert ze neemt: hard, strak en hoog in het 'zijnetje' is voor mij de perfecte strafschop.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Robert !
dan moet de titel worden aangepastquote:Op woensdag 20 april 2005 23:51 schreef golfer het volgende:
Vraag het aan De Graaf van F'noord, die weet er alles van.
die floppen dan toch alleen maarquote:Op donderdag 21 april 2005 01:17 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Dus Fey moet 5 brazililanen aantrekken.
Nee. Hoog. Rechtsboven.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:40 schreef methodmich het volgende:
En halfhoog in de hoek is statistisch het best.
en dan nog missen, wat een losersquote:Op donderdag 21 april 2005 14:46 schreef DIJK het volgende:
Hoog in de hoek is gewoon het beste.
...
En ja, ik had tijd over.
hehquote:Op donderdag 21 april 2005 14:49 schreef stephan1986 het volgende:
[..]
en dan nog missen, wat een losers
jaquote:Op donderdag 21 april 2005 01:17 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Dus Fey moet 5 brazililanen aantrekken.
of kijk ernaarquote:Op donderdag 21 april 2005 14:24 schreef edje34 het volgende:
Vraag het aan de spelers van PSV zou ik zeggen
Die heb ik ook wel eens zien mislukkenquote:Op donderdag 21 april 2005 17:50 schreef methodmich het volgende:
Of op z'n Panenka's!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |