Ik begrijp het ook van beide kanten, maar ze hoeven helemaal niet hun programma te verliezen. Sowieso is het programma 50% van Jack en 50% van de Vara. Gezien hij een contract heeft kan hij onder geen voorwaarde stoppen. Ze hadden gewoon die laatste paar keer door moeten gaan en het daarna moeten bepraten. Ze lopen een hoop geld mis en de kijkers zijn ook teleurgesteld.quote:Op vrijdag 29 april 2005 00:06 schreef Ambrosius het volgende:
Ik kan allebei de kanten van het verhaal wel begrijpen.
Jack krijgt de kans van z'n leven, de Vara verliest hun best bekeken programma.
Ik boycot niks, ik vind het prachtig hoe De Mol al die omroepen op de kast jaagt!quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Iets zegt me dat Nederlanders dit toch niet pikken en volgend jaar die nieuwe zender gewoon lekker boycotten. Niet alles is te koop, meneer John de Mol.
Hij praat met een nasale stem en praat overal omheen, zoals elke gevestigde politicus het ook doet. Hij heeft nergens een antwoord op, daar moet ie nog over nadenken en verder uitwerken. Op een paar puntjes na kon hij niets concreets vertellen. Wat een afgang.quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:25 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik vind Peter R. de Vries wel goed spreken
Ben benieuwd met wat voor punten 'ie naar buiten gaat komen...
Je praat alsof je hem vanavond voor het eerst hebt gezien.quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:44 schreef pberends het volgende:
[..]
Hij praat met een nasale stem en praat overal omheen, zoals elke gevestigde politicus het ook doet. Hij heeft nergens een antwoord op, daar moet ie nog over nadenken en verder uitwerken. Op een paar puntjes na kon hij niets concreets vertellen. Wat een afgang.
Precies, hij zei niet dat hij wil dat de politie 42,5 uur gaat werken, hij zei niet dat-ie voor legalisering van softdrugs is, hij zei niet dat-ie voor sociale dienstplicht is, hij zei niet dat-ie tegen de Europese grondwet is, hij zei niet dat-ie voor een generaal pardon is van 30.000 asielzoekers en hij zei niet dat-ie de 0.7% ontwikkelingshulp wil verhogen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:44 schreef pberends het volgende:
Hij heeft nergens een antwoord op... kon hij niets concreets vertellen.
Die standpunten kan elke Nederlander binnen 1 minuut verzinnen. Aangezien er geen samenhang inzit is daar niets bijzonders gaan. Dus morgen 16,3 miljoen Nederlanders in het journaal en Barend en van Dorp die even pakweg 5 a 6 standpuntjes droppen?quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, hij zei niet dat hij wil dat de politie 42,5 uur gaat werken, hij zei niet dat-ie voor legalisering van softdrugs is, hij zei niet dat-ie voor sociale dienstplicht is, hij zei niet dat-ie tegen de Europese grondwet is, hij zei niet dat-ie voor een generaal pardon is van 30.000 asielzoekers en hij zei niet dat-ie de 0.7% ontwikkelingshulp wil verhogen.
Zijn standpunten zijn alles behalve nieuw, als jullie een beetje bekend waren met de politiek wisten jullie dat andere partijen die allang hadden ingenomen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, hij zei niet dat hij wil dat de politie 42,5 uur gaat werken, hij zei niet dat-ie voor legalisering van softdrugs is, hij zei niet dat-ie voor sociale dienstplicht is, hij zei niet dat-ie tegen de Europese grondwet is, hij zei niet dat-ie voor een generaal pardon is van 30.000 asielzoekers en hij zei niet dat-ie de 0.7% ontwikkelingshulp wil verhogen.
Nou laat ik eens wat dingetjes zeggen waar bijna iedereen het wel mee eens is:quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:12 schreef bloodymary het volgende:
Precies! Hij gaf juist zoveel standpunten en meningen en steeds dacht ik, ja, dat vind ik ook!
Het enige waar hij niet inhoudelijk op inging was het fileprobleem, maar hij zal gek zijn, dan wordt het nu al afgeschoten of misschien juist gepikt. Ik vond hem echt geweldig. En helemaal niet omdat het een bekend figuur is of een bepaald charisma heeft, ik heb juist een hekel aan die Fortuyn-Wilders-Ratelband figuren. Maar ik deel zijn standpunten en vind hem erg daadkrachtig.
Je bent vast wel iemand die veel illegale shit download, dus waarom zou je uberhaupt overwegen op deze landverrader te stemmen?quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:59 schreef dolfg het volgende:
[..]
Je praat alsof je hem vanavond voor het eerst hebt gezien.
Peter R. de Vries is toch geen vreemde voor je mag ik hopen.
Een verademing dat er eindelijk weer iemand is die niet in de dinosaurusdiscussie links/rechts stapt.
Ik voorspel een grote toekomst voor Peter R. in de politiek.
Terwijl hij dingen zegt die hem absoluut stemmen gaan kosten (zoals over ontwikkelingshulp)... maar hij heeft daarin wel enorm gelijk.
Echter: ik heb de politici de laatste jaren daar niet meer over gehoord, want het is al jaren een non-issue.
Dat ie dus niks concreets zegt is onzin: maar waarom zou ie alle kaarten eigenlijk open op tafel moeten gooien?
Ik gun m in ieder geval het voordeel van de twijfel.
Ja, hij was ook van uiterst goede kwaliteit.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:22 schreef Arcee het volgende:
Gaaf, pberends reageert twéél keer op m'n post.
I know.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:22 schreef pberends het volgende:
Ja, hij was ook van uiterst goede kwaliteit.
Daar heb je gelijk in, maar wat is niet beter dan het huidige autistische kabinet?quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:23 schreef bloodymary het volgende:
Ja, maar niet allemaal tegelijk. De enige partij die daar een beetje bij in de buurt kwam was D66 (wat ik tot nu toe meestal gestemd heb, maar die mij de laatste maanden hevig teleurgesteld hebben).
Verder spreekt de combinatie van zijn standpunt over de Europese Grondwet (nee!), tegen doodstraf, voor generaal pardon, voor legalisering softdrugs, tegen erfrechtelijke opvolging van het staatshoofd etc. etc. plus het feit dat het een figuur is van geen woorden, maar daden mij erg aan.
Ik denk ook niet dat je hem moet onderschatten, het is niet zo maar een presentator of zo, die vent is echt wel door de wol geverfd en weet volgens mij meer van de maatschappij dan het hele huidige kabinet bij elkaar.
Wie is elke Nederlander eigenlijk? Ik ken hem niet.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Die standpunten kan elke Nederlander binnen 1 minuut verzinnen.
Bullshit, zijn standpunten zijn veel concreter.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Nou laat ik eens wat dingetjes zeggen waar bijna iedereen het wel mee eens is:
- Criminaliteit moet hard bestreden worden.
- Mensen die aan het werk kunnen moeten dat ook.
- De ziektekosten zijn te hoog.
- Files zijn een grote ergenis.
- Nederland moet teruggegeven worden aan de burger.
- Terroristen moeten worden opgepakt.
Onzin, zonder uitspraken heb je helemaal geen stem. Dus elke mafketel doet af en toe uitspraken waar hij of zij zowel stemmen mee wint als verliest.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:25 schreef dolfg het volgende:
[..]
Wie is elke Nederlander eigenlijk? Ik ken hem niet.
Geen enkele beginnend politicus durft dit uit te spreken omdat ie bang is voor stemmenverlies.
Peter R. doet dit wel, daar zou je op zijn minst respect voor kunnen hebben.
Bovendien verwoordt hij net niet de grootste gemene deler...
De gemiddelde Nederlander interesseert het geen reet of er 5000 kilometer verderop baby's sterven.
Peter R. zegt eigenlijk een hoop.... Jack Spijkerman zei niks gisteravond.
Ik ben bang dat je in het verkeerde topic zit Berends!
Dat zou je nog ernstig verbazen, allerlei peilingen geven aan dat de meeste Nederlanders ontwikkelingshulp zeer goed vinden en dat het eigenlijk meer zou moeten worden.quote:De gemiddelde Nederlander interesseert het geen reet of er 5000 kilometer verderop baby's sterven.
Tegen de doodstraf is geen standpunt. Als je voor de doodstraf bent moet je namelijk uit de EU stappen, en ik neem aan dat Peter R. dat sowieso niet wil.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:26 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Bullshit, zijn standpunten zijn veel concreter.
En het feit dat hij zegt tegen doodstraf, voor legalisering softdrugs en eigenlijk tegen koningshuis te zijn is echt niet iets wat de massa aanspreekt.
Sorry hoor, hier sla je de plank volledig mis, het is geen roepmaarwathetvolkwilfiguur zoals Fortuyn was en Wilders is.
Ah, je deinst er niet voor terug iemand ongevraagd van van alles en nog wat te beschuldigen...quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Je bent vast wel iemand die veel illegale shit download, dus waarom zou je uberhaupt overwegen op deze landverrader te stemmen?
Wel, hij is tegen erfopvolging van het staatshoofd, dus dan ben je automatisch tegen het staatshoofd.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Peter R. is niet tegen het Koningshuis, maar wil wel macht inperken, daar zijn veel Nederlanders ook voor, vergis je niet.
Echt hilarisch dit!quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:27 schreef pberends het volgende:
Dat zou je nog ernstig verbazen, allerlei peilingen geven aan dat de meeste Nederlanders ontwikkelingshulp zeer goed vinden en dat het eigenlijk meer zou moeten worden.
Als er morgen verkiezingen zijn dan zou ik me verbazenquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:48 schreef DrDentz het volgende:
als er morgen verkiezingen zouden zijn stem ik op peter!
Gaap, ik ga geen moeite doen voor een niet-informeerd iemand als jij. Zoek jij anders lekker onderzoeken op waaruit blijkt dat mensen in grote meerderheid tegen ontwikkelingshulp zijn. Ja, dat Fokkers zeer kritisch zijn over ontwikkelingshulp weet ik, maar Fok is het volk niet.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:45 schreef dolfg het volgende:
[..]
Echt hilarisch dit!
'Allerlei peilingen'???
Ik ken ze niet hoor, maak me eens gek met de feiten Berends.
Ontwikkelingshulp komt heel ver na het flessen in de glasbak gooien en kleding inzamelen... zeg maar puntje 25 op de prioriteitenlijst van 'de meeste Nederlanders'.
Ik ookquote:Op zaterdag 30 april 2005 00:35 schreef bloodymary het volgende:
Ik bedoel tegen het koningshuis.
Ook teveel gezopen.....
Naast meer geld krijgen ze bij De Mol misschien ook wel meer ruimte om dingen te doen die ze altijd al wilden doen, zoals een sportprogramma voor Spijkerman en "Studio Sport" voor Genée....quote:Op vrijdag 29 april 2005 22:55 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik vind dat die mensen zich wel heel erg laten kennen. Dan heb ik respect voor een Matthijs van Nieuwkerk die gewoon kiest voor plezier in zijn werk.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ben wel zo naief om te denken dat het daarom gaat. Maar als ratten achter de man met de fluit aan, ik verbaas me hooglijk.quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Naast meer geld krijgen ze bij De Mol misschien ook wel meer ruimte om dingen te doen die ze altijd al wilden doen, zoals een sportprogramma voor Spijkerman en "Studio Sport" voor Genée....
Natuurlijk speelt geld ook een grote rol, misschien wel de grootste rol, maar ik kan best begrijpen dat iemand na tientallen jaren eens wat anders wil of de uitdaging aan wil gaan om dingen te doen die bij de VARA of RTL5 niet mogelijk waren. Zoals het sportprogramma van Spijkerman en de droom van Genée om voetbal op primetime te presenteren.quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:19 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik ben wel zo naief om te denken dat het daarom gaat. Maar als ratten achter de man met de fluit aan, ik verbaas me hooglijk.
Denk ik ook. Maar is het rond of nietquote:Op zaterdag 30 april 2005 20:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De Mol heeft de rechten op Eredivisievoetbal gekocht en ziet in Genée een geschikte presentator. So be it. Ik denk dat Genée dat best zou kunnen ook, ik vind het minder irritant dan een Mart Smeets of Jack van Gelder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |