Wat voegt hij toe dan?quote:Op donderdag 14 april 2005 14:15 schreef -Angel- het volgende:
Respect is hetgene wat deze man verdiend.
Hij heeft er al wel meer dan drie gemaakt hoor.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:19 schreef De.dronken.pinguin het volgende:
ik ben beniwud hoe goed zijn derde album wordt
quote:Op donderdag 14 april 2005 14:21 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Hij heeft er al wel meer dan drie gemaakt hoor.
quote:Op donderdag 14 april 2005 14:15 schreef -Angel- het volgende:
.
-Angel- is geen hiphopperquote:Op donderdag 14 april 2005 14:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar als er iets tekenend is voor het gehalte van Hip-Hoppers, is het wel dat zij het woord ''respect'' wel kunnen spellen, maar het woord ''verdienen'' niet kunnen vervoegen. [afbeelding] .
nee hoor, 50 cent is namelijk gewoon popmuziekquote:Op donderdag 14 april 2005 14:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dan wekt hij toch sterk de indruk.
I second that....quote:Op donderdag 14 april 2005 14:25 schreef Mobious het volgende:
Je bent vergeten Britney Spears, Celine Dion en Take That in je OP te vermelden.
Misschien is het Tony_Montana?quote:Op donderdag 14 april 2005 14:33 schreef cosmick het volgende:
[..]
't Is een flauwe kloon.
This cannot be real![]()
dit geeft ook weer aan dat je geen verstand hebt. van wat dan ook.quote:En dit slechts in zijn tweede jaar in de business.
lolquote:
Ik heb nieuws voor je ik ben geen kloon.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:33 schreef cosmick het volgende:
[..]
't Is een flauwe kloon.
This cannot be real![]()
Om maar gelijk een interessante vraag te stellen, die de veronderstelling dat 50 cent een legende is onderuithaalt.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:15 schreef -Angel- het volgende:
Elvis lukte het niet. Zelfs de Stones, Madonna en U2 konden het niet.
Maar 50 Cent lukte het wel. Hij was de eerste artiest in 40 jaar, die het lukte om The Beatles te evenaren. Vier tracks in de top 10 van de US Billboard. Kortom 50 Cent kan gezien worden als een van de invloedrijkste artiesten ooit. Legendarische artiesten zoals Elvis staan in zijn schaduw.
[afbeelding]
In een periode van drie jaar heeft hij meer bereikt dan waar menig artiest van droomt. Zowel artistiek als financieel succes. Want met de klassiekers kwamen ook de records. Een voorbeeld hiervan is het vebreken van het record: meeste rap albums verkocht in de eerste week van verkoop. En naast de diverse prijzen die hij mocht ontvangen, haalde hij toch een coole 50 miljoen binnen. En dit slechts in zijn tweede jaar in de business.
dat meen je nietquote:Op donderdag 14 april 2005 14:41 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik heb nieuws voor je ik ben geen kloon.
The Game eigenlijk ook. Je hebt gelijk, ik zei het wat onnauwkeurig.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:33 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nee hoor, 50 cent is namelijk gewoon popmuziek![]()
50 Cent kan gezien worden als een van de invloedrijkste artiesten ooit. Legendarische artiesten zoals Elvis staan in zijn schaduw.
Zoals ik al aangaf zijn de tijden sinds de beatles / elvis flink verandert. Je kan via je luie stoel op i-net bestellen en het de volgende dag in je bus hebben. Er is ook niet zo vaak een dreigend tekort meer voor een album gezien mediadragers zoals de cd in flinke massa's geproduceerd worden. En ook zijn de distributienetwerken vanuit Amerika naar de rest van de wereld in die jaren flink verbeterd.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
Om maar gelijk een interessante vraag te stellen, die de veronderstelling dat 50 cent een legende is onderuithaalt.
Wat betekent 50 cent voor de muziek?
Elvis, the beatles, madonna, ze waren allemaal vernieuwend en hebben duidelijk hun stempel gedrukt op de popmuziek. Door deze artiesten kwamen heel nieuwe stromingen op gang.
En kan je 50 cent in die context nog zien als een legende?
Je bent nog vergeten dat ze dit gedurende lange tijd waren. Madonna is bijvoorbeeld al 20 jaar vernieuwend; zorgt er steeds op nieuw weer voor dat ze met haar muziek hit na hit bereikt.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
Om maar gelijk een interessante vraag te stellen, die de veronderstelling dat 50 cent een legende is onderuithaalt.
Wat betekent 50 cent voor de muziek?
Elvis, the beatles, madonna, ze waren allemaal vernieuwend en hebben duidelijk hun stempel gedrukt op de popmuziek. Door deze artiesten kwamen heel nieuwe stromingen op gang.
En kan je 50 cent in die context nog zien als een legende?
Heeft wat groot gemaakt? Ik heb nog nooit iemand horen praten over urban.. ga terug naar het "urban" hol waar je vandaan komt. Maar de wereld om je heen is echt niet "Urban" gewordenquote:Op donderdag 14 april 2005 14:45 schreef Hellrazor het volgende:
50 cent(onderandere) heeft urban hier groot gemaakt [afbeelding]
Het ging hier om:quote:Op donderdag 14 april 2005 14:45 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf zijn de tijden sinds de beatles / elvis flink verandert. Je kan via je luie stoel op i-net bestellen en het de volgende dag in je bus hebben. Er is ook niet zo vaak een dreigend tekort meer voor een album gezien mediadragers zoals de cd in flinke massa's geproduceerd worden. En ook zijn de distributienetwerken vanuit Amerika naar de rest van de wereld in die jaren flink verbeterd.
Alleen een DWAAS zou 2 perioden qua tijd zomaar met elkaar vergelijken.
oke fout gezecht de transformatie van hiphop naar urban danquote:Op donderdag 14 april 2005 14:47 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Heeft wat groot gemaakt? Ik heb nog nooit iemand horen praten over urban.. ga terug naar het "urban" hol waar je vandaan komt. Maar de wereld om je heen is echt niet "Urban" geworden![]()
Je kan wel de invloed van de artiesten vergelijken.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:45 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf zijn de tijden sinds de beatles / elvis flink verandert. Je kan via je luie stoel op i-net bestellen en het de volgende dag in je bus hebben. Er is ook niet zo vaak een dreigend tekort meer voor een album gezien mediadragers zoals de cd in flinke massa's geproduceerd worden. En ook zijn de distributienetwerken vanuit Amerika naar de rest van de wereld in die jaren flink verbeterd.
Alleen een DWAAS zou 2 perioden qua tijd zomaar met elkaar vergelijken.
Pffff.. artistiek. 50 cent is gewoon de eerste beste die mag meevliegen onder de vleugel van Dr. Dre. Dacht je dat die slome nietsnut iets had bereikt zonder Dre? Dat soort gasten melken een koe die maar niet dood llijkt te gaan. Een facade van grote huizen, geld, drank, dikke bolides en de exploitatie van vrouwen die als hoeren worden afgeschildert in menig videoclip. Dit is de voedingsbodem voor (hip-hop) (artiesten) zoals 50 cent. En dat is het nu al een jaar of 8? En in al die tijd dat 50 rapt, zijn zijn grootste en meest succesvolle woorden: I'll take you to the candy shop, and let u lick the lolly-pop? En jij noemt dat artistiek? Donder op man.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:15 schreef -Angel- het volgende:
Zowel artistiek....
je hebt nog nooit iemand horen praten over Urban? dan moet je wat vaker 1 van onze 3 'muziek' zenders kijken. bij tmf hebben ze zelfs een award voor beste urbanquote:Op donderdag 14 april 2005 14:47 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Heeft wat groot gemaakt? Ik heb nog nooit iemand horen praten over urban.. ga terug naar het "urban" hol waar je vandaan komt. Maar de wereld om je heen is echt niet "Urban" geworden![]()
Misschien rapt ie t over 30 jaar nog, maar of t dan nog geloofwaardig is....quote:Op donderdag 14 april 2005 14:53 schreef Zero-Nine het volgende:
[..]
Pffff.. artistiek. 50 cent is gewoon de eerste beste die mag meevliegen onder de vleugel van Dr. Dre. Dacht je dat die slome nietsnut iets had bereikt zonder Dre? Dat soort gasten melken een koe die maar niet dood llijkt te gaan. Een facade van grote huizen, geld, drank, dikke bolides en de exploitatie van vrouwen die als hoeren worden afgeschildert in menig videoclip. Dit is de voedingsbodem voor (hip-hop) (artiesten) zoals 50 cent. En dat is het nu al een jaar of 8? En in al die tijd dat 50 rapt, zijn zijn grootste en meest succesvolle woorden: I'll take you to the candy shop, and let u lick the lolly-pop? En jij noemt dat artistiek? Donder op man.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |