Je bent nog vergeten dat ze dit gedurende lange tijd waren. Madonna is bijvoorbeeld al 20 jaar vernieuwend; zorgt er steeds op nieuw weer voor dat ze met haar muziek hit na hit bereikt.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
Om maar gelijk een interessante vraag te stellen, die de veronderstelling dat 50 cent een legende is onderuithaalt.
Wat betekent 50 cent voor de muziek?
Elvis, the beatles, madonna, ze waren allemaal vernieuwend en hebben duidelijk hun stempel gedrukt op de popmuziek. Door deze artiesten kwamen heel nieuwe stromingen op gang.
En kan je 50 cent in die context nog zien als een legende?
Heeft wat groot gemaakt? Ik heb nog nooit iemand horen praten over urban.. ga terug naar het "urban" hol waar je vandaan komt. Maar de wereld om je heen is echt niet "Urban" gewordenquote:Op donderdag 14 april 2005 14:45 schreef Hellrazor het volgende:
50 cent(onderandere) heeft urban hier groot gemaakt [afbeelding]
Het ging hier om:quote:Op donderdag 14 april 2005 14:45 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf zijn de tijden sinds de beatles / elvis flink verandert. Je kan via je luie stoel op i-net bestellen en het de volgende dag in je bus hebben. Er is ook niet zo vaak een dreigend tekort meer voor een album gezien mediadragers zoals de cd in flinke massa's geproduceerd worden. En ook zijn de distributienetwerken vanuit Amerika naar de rest van de wereld in die jaren flink verbeterd.
Alleen een DWAAS zou 2 perioden qua tijd zomaar met elkaar vergelijken.
oke fout gezecht de transformatie van hiphop naar urban danquote:Op donderdag 14 april 2005 14:47 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Heeft wat groot gemaakt? Ik heb nog nooit iemand horen praten over urban.. ga terug naar het "urban" hol waar je vandaan komt. Maar de wereld om je heen is echt niet "Urban" geworden![]()
Je kan wel de invloed van de artiesten vergelijken.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:45 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf zijn de tijden sinds de beatles / elvis flink verandert. Je kan via je luie stoel op i-net bestellen en het de volgende dag in je bus hebben. Er is ook niet zo vaak een dreigend tekort meer voor een album gezien mediadragers zoals de cd in flinke massa's geproduceerd worden. En ook zijn de distributienetwerken vanuit Amerika naar de rest van de wereld in die jaren flink verbeterd.
Alleen een DWAAS zou 2 perioden qua tijd zomaar met elkaar vergelijken.
Pffff.. artistiek. 50 cent is gewoon de eerste beste die mag meevliegen onder de vleugel van Dr. Dre. Dacht je dat die slome nietsnut iets had bereikt zonder Dre? Dat soort gasten melken een koe die maar niet dood llijkt te gaan. Een facade van grote huizen, geld, drank, dikke bolides en de exploitatie van vrouwen die als hoeren worden afgeschildert in menig videoclip. Dit is de voedingsbodem voor (hip-hop) (artiesten) zoals 50 cent. En dat is het nu al een jaar of 8? En in al die tijd dat 50 rapt, zijn zijn grootste en meest succesvolle woorden: I'll take you to the candy shop, and let u lick the lolly-pop? En jij noemt dat artistiek? Donder op man.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:15 schreef -Angel- het volgende:
Zowel artistiek....
je hebt nog nooit iemand horen praten over Urban? dan moet je wat vaker 1 van onze 3 'muziek' zenders kijken. bij tmf hebben ze zelfs een award voor beste urbanquote:Op donderdag 14 april 2005 14:47 schreef wierdo6 het volgende:
[..]
Heeft wat groot gemaakt? Ik heb nog nooit iemand horen praten over urban.. ga terug naar het "urban" hol waar je vandaan komt. Maar de wereld om je heen is echt niet "Urban" geworden![]()
Misschien rapt ie t over 30 jaar nog, maar of t dan nog geloofwaardig is....quote:Op donderdag 14 april 2005 14:53 schreef Zero-Nine het volgende:
[..]
Pffff.. artistiek. 50 cent is gewoon de eerste beste die mag meevliegen onder de vleugel van Dr. Dre. Dacht je dat die slome nietsnut iets had bereikt zonder Dre? Dat soort gasten melken een koe die maar niet dood llijkt te gaan. Een facade van grote huizen, geld, drank, dikke bolides en de exploitatie van vrouwen die als hoeren worden afgeschildert in menig videoclip. Dit is de voedingsbodem voor (hip-hop) (artiesten) zoals 50 cent. En dat is het nu al een jaar of 8? En in al die tijd dat 50 rapt, zijn zijn grootste en meest succesvolle woorden: I'll take you to the candy shop, and let u lick the lolly-pop? En jij noemt dat artistiek? Donder op man.![]()
quote:Op donderdag 14 april 2005 14:53 schreef Zero-Nine het volgende:
in al die tijd dat 50 rapt, zijn zijn grootste en meest succesvolle woorden: I'll take you to the candy shop, and let u lick the lolly-pop? En jij noemt dat artistiek? Donder op man.![]()
the box draait nu volgens mij 85% urban.... wie zit daar nou op te wachten?!?!quote:Op donderdag 14 april 2005 14:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je hebt nog nooit iemand horen praten over Urban? dan moet je wat vaker 1 van onze 3 'muziek' zenders kijken. bij tmf hebben ze zelfs een award voor beste urban
Met Urban bedoelen ze eigenlijk alle 'zwarte' muziek en troep als bubbling enzo.
mensen als -Angel-quote:Op donderdag 14 april 2005 14:56 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
the box draait nu volgens mij 85% urban.... wie zit daar nou op te wachten?!?!
Je wordt toch pas een legende als je over de gehele bevolking geaccepteerd en gewaardeerd wordt? En niet enkel door de 14 tot 18-jarige luisteraars van een muziekzender?quote:Op donderdag 14 april 2005 14:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
je hebt nog nooit iemand horen praten over Urban? dan moet je wat vaker 1 van onze 3 'muziek' zenders kijken. bij tmf hebben ze zelfs een award voor beste urban
Met Urban bedoelen ze eigenlijk alle 'zwarte' muziek en troep als bubbling enzo.
Hangt het zijn van een legende wel af van het commercieel succes of van de invloed op anderen?quote:Op donderdag 14 april 2005 14:16 schreef -Angel- het volgende:
Want hoewel rappers zoals Talib en Mos tekstueel misschien suprieur waren, een legende zullen ze nooit genoemd woden.
Simpel weg omdat ze niet commercieel succesvol waren in hun generatie.
Ehmmm....kan u even toelichten wie Common is?quote:Op donderdag 14 april 2005 14:58 schreef -Angel- het volgende:
Deze twee gasten hebben niets relevants meer gedaan in 14 jaar, en toch staan hun namen en verschijning nog gegrift in ons brein. Als bijvoorbeeld iemand als Common zou stoppen, dan kan ik garanderen dat niemand meer over hem zou spraken in 2020. Waarom, omdat hij niets bijzonders heeft gedaan. En als artiest zeer gauw vergeten zal zijn. En ja, 50 Cent zal sterven als een legende.
of er over 10 jaar nog over 50 cent wordt gepraat (in goede zin) dat valt nog maar te bezien.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:58 schreef -Angel- het volgende:
50 Cent is net als Hammer een legende. Hammer heeft als sinds 1991 geen album meer gemaakt en toch discussieren mensen noch steeds over hem. Dat opzich is al legendarisch, net als Vanilla Ice. Of een artiest nu wel of niet commercieel is, dit reflecteert niet op hun status als een legende. Een legende is gedefinieerd bij de impact die hij had en zijn naamsbekendheid.
Deze twee gasten hebben niets relevants meer gedaan in 14 jaar, en toch staan hun namen en verschijning nog gegrift in ons brein. Als bijvoorbeeld iemand als Common zou stoppen, dan kan ik garanderen dat niemand meer over hem zou spraken in 2020. Waarom, omdat hij niets bijzonders heeft gedaan. En als artiest zeer gauw vergeten zal zijn. En ja, 50 Cent zal sterven als een legende.
Zie de post boven jouw post.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:59 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Hangt het zijn van een legende wel af van het commercieel succes of van de invloed op anderen?
Een MC (ik gebruik dit woord zelden) in wiens oeuvre de brabbeltjes van 50 Cent kunnen ronddansen. Een ECHTE artiest.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:00 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Ehmmm....kan u even toelichten wie Common is?
Mis ik wat als ik hem niet ken?quote:Op donderdag 14 april 2005 15:02 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Een MC (ik gebruik dit woord zelden) in wiens oeuvre de brabbeltjes van 50 Cent kunnen ronddansen. Een ECHTE artiest.
quote:Op donderdag 14 april 2005 14:58 schreef -Angel- het volgende:
50 Cent is net als Hammer een legende. Hammer heeft als sinds 1991 geen album meer gemaakt en toch discussieren mensen noch steeds over hem. Dat opzich is al legendarisch, net als Vanilla Ice. Of een artiest nu wel of niet commercieel is, dit reflecteert niet op hun status als een legende. Een legende is gedefinieerd bij de impact die hij had en zijn naamsbekendheid.
Nou, ik houd niet bijzonder veel van Hip-Hop en sommige albums van Common zijn af en toe bijzonder saai, maar zijn nieuwe album moet uitstekend zijn.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:02 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Mis ik wat als ik hem niet ken?
dat is smaakquote:Op donderdag 14 april 2005 15:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou, ik houd niet bijzonder veel van Hip-Hop en sommige albums van Common zijn af en toe bijzonder saai, maar zijn nieuwe album moet uitstekend zijn.
misschien is het beter als je al je zinnen verandert in:quote:Op donderdag 14 april 2005 15:05 schreef -Angel- het volgende:
Nee, 50 Cent zal altijd herinnerd worden als een legende. Hoe die man is opgeklommen van het maken van mixtapes tot een van de meest verkopende artiest ooit.
Inderdaad.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:08 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
misschien is het beter als je al je zinnen verandert in:
Ik zal 50 cent herinneren als een legende
og
50 cent is voor mij een legende
hilarisch!quote:Op donderdag 14 april 2005 15:10 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Even ter illustratie:
Legendaarisch!quote:Op donderdag 14 april 2005 15:10 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Even ter illustratie:
[[url=http://www.bbc.co.uk/totp2/ugotthelook/images/mc_hammer.jpg[/]img
[img]http://www.bubbygram.com/performers/mchammersmall.jpg]afbeelding[/url]]
en
[afbeelding]
[afbeelding]
Argumenten zijn niet je sterkste kant. Kom eens met een argument dat overtuigend is, in plaats van een paar afbeeldingen te posten.quote:
quote:Respect is hetgene wat deze man verdiend.
gek 5 jaar geleden zeiden ze dat nog van eminem , 10 jaar geleden zeiden ze dat nog van wu-tang en 15 jaar geleden zeiden ze dat nog van een mc hammer/vanilla ice.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:05 schreef -Angel- het volgende:
Nee, 50 Cent zal altijd herinnerd worden als een legende. Hoe die man is opgeklommen van het maken van mixtapes tot een van de meest verkopende artiest ooit.
Wil overigens niet zeggen dat hij artistiek talent heeft....dat wil zeggen dat er mensen zijn geweest die vonden dat hij commercieel uit te buiten was. En die hadden nog gelijk ook.... Helaas zijn ze vergeten dat zo'n spaarvarken ook nog wel eens een eigen mening en geldzucht heeft.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:05 schreef -Angel- het volgende:
Misschien kun je er nog beterquote:Op donderdag 14 april 2005 15:08 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
misschien is het beter als je al je zinnen verandert in:
Ik zal 50 cent herinneren als een legende
og
50 cent is voor mij een legende
Denk je nu stiekem niets 's bij jezelf "verrek, misschien zie ik het wel verkeerd????"quote:Op donderdag 14 april 2005 15:12 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Argumenten zijn niet je sterkste kant. Kom eens met een argument dat overtuigend is, in plaats van een paar afbeeldingen te posten.
Lees anders vorige posts door; ik ben niet van mening dat door 50 cent heel nieuwe stromingen op gang komen/zijn gekomen. Iets wat je van ECHT legendarische artiesten, zoals eerder genoemd bijvoorbeeld Elvis, Madonna, etc wél kunt zeggen. Daarnaast kun je gewoon niet serieus menen dat zijn teksten echte hoogstandjes zijnquote:Op donderdag 14 april 2005 15:12 schreef -Angel- het volgende:
Argumenten zijn niet je sterkste kant. Kom eens met een argument dat overtuigend is, in plaats van een paar afbeeldingen te posten.
cosmick, tot nu toe is het enigste argument dat ik gehoord heb: Hij is een kloon. Wat overigens niet waar is.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:15 schreef cosmick het volgende:
Denk je nu stiekem niets 's bij jezelf "verrek, misschien zie ik het wel verkeerd????"
"Enigste" ?? Volgens mij heb ik behoorlijk lopen te posten in die andere fijne topics van je.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:18 schreef -Angel- het volgende:
[..]
cosmick, tot nu toe is het enigste argument dat ik gehoord heb: Hij is een kloon. Wat overigens niet waar is.
dat komt omdat je al de argumenten die je niet bevallen negeert , je kan niet zomaar iemand de titel legende geven , net zogoed als je een nummer klassieker gaat noemen , alleen maar omdat je het waarschijnlijk super goed vind.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:18 schreef -Angel- het volgende:
[..]
cosmick, tot nu toe is het enigste argument dat ik gehoord heb: Hij is een kloon. Wat overigens niet waar is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |