Precies! Veel mensen nemen een relatie helemaal niet serieus en zien het als "iets wat je even probeert, lukt het niet dan proberen we de volgende". Partners worden op deze manier van wederhelften gedegradeerd tot probeerseltjes. Mensen die pas op latere leeftijd beginnen kunnen veel meer respect en waardering opbrengen voor hun geliefden en hun relatie met ze.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:17 schreef Pheno het volgende:
Ik denk eerder dat je een relatie op latere leeftijd wat beter leert apprecieren. En niet om elk wissewasje het meteen uitmaakt. Tenminste, zo kwam het bij mij altijd over toen de leeftijdsgenoten met relaties begonnen en het uitmaakte omdat ze <vul zelf een domme reden in>.
Eens is, maar mis je dan niet wat op bijvoorbeeld mijn leeftijd?quote:Op woensdag 13 april 2005 12:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies! Veel mensen nemen een relatie helemaal niet serieus en zien het als "iets wat je even probeert, lukt het niet dan proberen we de volgende". Partners worden op deze manier van wederhelften gedegradeerd tot probeerseltjes. Mensen die pas op latere leeftijd beginnen kunnen veel meer respect en waardering opbrengen voor hun geliefden en hun relatie met ze.
Hooguit wat seksuele vaardigheden. Maar dat lijkt me totaal irrelevant, zoiets kun je namelijk heel makkelijk opbouwen als je eenmaal een relatie krijgt.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:23 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Eens is, maar mis je dan niet wat op bijvoorbeeld mijn leeftijd?
Nou op deze leeftijd zal ik die sex ongetwijfeld ook hebben. Is dus een reden van niks.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:25 schreef M_Schtoppel het volgende:
Pheno kan wel zeggen van niet maar je mist wel degelijk wat. Al was het alleen maar de lekkere geile sex die je op die leeftijd nog met elkaar hebt.
Ik vind het "rekening houden met anderen" gedeelte ook wel van belang. Is toch moeilijker aan te leren als je ouder bent en je eigen leven al helemaal hebt ingedeeld.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:27 schreef thabit het volgende:
[..]
Hooguit wat seksuele vaardigheden. Maar dat lijkt me totaal irrelevant, zoiets kun je namelijk heel makkelijk opbouwen als je eenmaal een relatie krijgt.
Ik weet niet of dat zo is, ik ken mensen die hun relatie heel erg serieus nemen en mensen die het niet doen. Dat ligt ook aan het type relatie, het type meisje, de omstandigheden, etc... Ik geloof echter niet dat dertigers hun relaties niet per se veel serieuzer nemen. Misschien is er op latere leeftijd wat meer nesteldrang die zowel een positieve als negatieve uitwerking kan hebben op relaties in het algemeen.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies! Veel mensen nemen een relatie helemaal niet serieus en zien het als "iets wat je even probeert, lukt het niet dan proberen we de volgende". Partners worden op deze manier van wederhelften gedegradeerd tot probeerseltjes. Mensen die pas op latere leeftijd beginnen kunnen veel meer respect en waardering opbrengen voor hun geliefden en hun relatie met ze.
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik heb m'n leven helemaal niet ingedeeld. Zo weet ik bijvoorbeeld niet wat ik over 10 jaar aan het doen ben en ik welk land ik dan woon.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind het "rekening houden met anderen" gedeelte ook wel van belang. Is toch moeilijker aan te leren als je ouder bent en je eigen leven al helemaal hebt ingedeeld.
Ik zou zeggen: vind het uit, ga ervoor.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:33 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik het gevoel iets te missen.
Hoe zal ik zijn in een relatie? Kan ik inderdaad mijn leven delen met iemand. Ga zo maar door.
Zou ik totaal niet op afknappen, al zouden ze in de dertig zijn. Het leert je creatief te zijn in sommige situaties . . .quote:Op woensdag 13 april 2005 11:04 schreef JoeyT het volgende:
Overigens rommelde ik afgelopen zomer met een meisje van 28 en toen ik merkte dat ze thuis woonde (zou niet eens in me opkomen) was dat toch wel een hele grote afknapper.
Ja inderdaad dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook. Wie en hoe ben ik in een relatie? Ben ik een geweldige vriend of juist helemaal niet? Daar baal ik van dat ik dat aspect van mezelf niet ken. Misschien suck ik wel als vriend, who knows...
Ik denk dat dat niet alleen van jezelf afhangt maar ook van je partner en de relatie die je hebt met die persoon. Het zal in elke relatie weer anders zijn. Dus ook als je een relatie hebt gehad weet je nog steeds het antwoord op die vraag niet.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:33 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik het gevoel iets te missen.
Hoe zal ik zijn in een relatie? Kan ik inderdaad mijn leven delen met iemand. Ga zo maar door.
Word je daar niet hopeloos onzeker van dan? Ik bedoel, misschien krijg je wel nooit een relatie, of is er iets mis met je... of denk je daar niet over na?quote:Op woensdag 13 april 2005 12:37 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ja inderdaad dat bedoel ik dus.
Ik denk er weleens over na, maar het heeft geen zin om dat altijd te denken. In vlagen ben je er meer mee bezig of ben je er helemaal niet mee bezig.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:39 schreef Christine het volgende:
[..]
Word je daar niet hopeloos onzeker van dan? Ik bedoel, misschien krijg je wel nooit een relatie, of is er iets mis met je... of denk je daar niet over na?
Elke relatie is inderdaad anders, maar als je een relatie gehad hebt, heb je tenminste wel een idee en kan je van zaken die niet goed gingen in de eerdere relatie weer dingen leren.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:39 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet alleen van jezelf afhangt maar ook van je partner en de relatie die je hebt met die persoon. Het zal in elke relatie weer anders zijn. Dus ook als je een relatie hebt gehad weet je nog steeds het antwoord op die vraag niet.
Niet van uitgaan dat je suckt.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook. Wie en hoe ben ik in een relatie? Ben ik een geweldige vriend of juist helemaal niet? Daar baal ik van dat ik dat aspect van mezelf niet ken. Misschien suck ik wel als vriend, who knows...
Opbeurende postquote:Op woensdag 13 april 2005 12:39 schreef Christine het volgende:
[..]
Word je daar niet hopeloos onzeker van dan? Ik bedoel, misschien krijg je wel nooit een relatie, of is er iets mis met je... of denk je daar niet over na?
Sabrina, ik heb dan wel eerder relaties gehad, waarvan één gewoon serieus en lang, maar zelfs ik weet dat nietquote:Op woensdag 13 april 2005 12:33 schreef Sabrina1981 het volgende:
Kan ik inderdaad mijn leven delen met iemand.
En als je er wel van uit gaat dat je suckt in een relatie kun je je misschien beter op mannen richten.quote:
Inderdaad, ik heb op dit gebied geen ervaring. Ik heb ook geen idee hoe het zal lopen als ik wel een relatie zou krijgen, maar dan heb je het iig wel meegemaakt.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:47 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik ben niet iemand die m'n eigenwaarde uit relaties haalt, maar het helpt wel om op dat gebied wat ervaring te hebben. Dat je in elk geval weet dat het niet daaraan ligt dat je nog single bent... en op een bepaald moment gaat het misschien tegen je werken als je altijd single geweest bent.
Ook gewoon blocken?quote:Op woensdag 13 april 2005 12:58 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb m'n datelikething van zaterdag zojuist geblockt. Wat is het *gruwelijk* vervelend als mensen om een eerlijk antwoord vragen en daar vervolgens boos om worden.
Sterker nog. Ik wordt zojuist toegevoegd door een vriendin van haar die me op een uebervrouwelijke manier gaat lastig vallen. Vervelend.
Hoe ging die date eigenlijk of heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 13 april 2005 12:58 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb m'n datelikething van zaterdag zojuist geblockt. Wat is het *gruwelijk* vervelend als mensen om een eerlijk antwoord vragen en daar vervolgens boos om worden.
Sterker nog. Ik wordt zojuist toegevoegd door een vriendin van haar die me op een uebervrouwelijke manier gaat lastig vallen. Vervelend.
hoe heette dat mens?quote:Op woensdag 13 april 2005 13:08 schreef MouseOver het volgende:
Het was niet echt een date. Hing er een beetje tussenin. Wat gaan shoppen met als bedoeling elkaar beter te leren kennen. Ik vond het een aardige meid, maar zonder vonk. Als je in hokjes gaat denken is ze ook niet echt m'n type. Beetje een trancetypje. Aardig verder, daar niet van.
Nu leek het er sterk op dat zij wel meer wilde maar ik heb haar dus laten weten dat ik haar wel aardig vond maar meer niet en toen werd ze boos. Omdat het een beetje oeverloos gezeik leek te worden heb ik haar geblockt. Net weer geunblockt trouwens, want ik hou er niet van maar het was even genoeg.
En toen kwam die vriendin ineens m'n lijst binnenduikelen. Ze begon me eerst uit te horen, toen m'n antwoorden te bagataliseren en me er daarna op aan te vallen. Tss. En ze was kwaad dat ik zei dat we nogal verschillen en dat ik dat als waarschijnlijke oorzaak van het uitblijven van een vonk zag. Misschien is dat stukje eerlijkheid net wat veel. Anyway, een beetje incasseringsvermogen mag je toch ook wel verwachten.
Laten we het erop houden dat ik dit gedrag vrij standaard vind en ze er vast niet uniek in is.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:09 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
hoe heette dat mens?
komt me bekend voor namelijk
Als jij zelf niet 'sucked', doe je dat ook niet in een relatie. Je moet echt jezelf blijven binnen een relatie...iets wat ik altijd ben geweest en zeker niet ga veranderen.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
burgerlijk, laatmaar, dat kan d'r niet zijn geweestquote:Op woensdag 13 april 2005 13:10 schreef MouseOver het volgende:
Eigenlijk kun je gewoon zeggen dat m'n eerste indruk is dat ze een beetje burgerlijk is en ik ben dat niet. En dat gaat heel moeilijk samen, dit onenigheidje is daar een mooi voorbeeld van.
Volgens mij ben je jezelf tijdens een relatie, dus zou je jezelf willen veranderen? Imho is een relatie een aanvulling (een welkome) op je leven, geen invuling. Je bent wie je bent, als een ander daar niet mee kan leven, jammer dan. Stel mijn vriendin zou totaal niet van reizen houden, dan zou ik toch gaan. Dan maar alleen op reis. Pech, maar ik ga mijzelf niet veranderen.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:42 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Elke relatie is inderdaad anders, maar als je een relatie gehad hebt, heb je tenminste wel een idee en kan je van zaken die niet goed gingen in de eerdere relatie weer dingen leren.
Je hebt toch plezier gehad? Ik vind het altijd leuk om bij een meid die ik niet echt ken te kijken of ze leuk is of niet. Dat ze zo gaat zeuren ja, das natuurlijk minder.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:16 schreef MouseOver het volgende:
Dit akkefietje zorgt er wel voor dat ik er toch weer sterk over denk om m'n kieskeurigheid weer terug te schroeven naar het oude niveau. Of, als alternatief, me in dit soort situaties gewoon botter op te stellen, dan heb je die zeik ook niet.
Je bent 26, maar hoe oud was die date? Ze klinkt als een 16 jarig pubertje, met dr vriendin dr bij halen etc. Ik snap ook niet dat je je gevoelens uit via MSN en niet op dat moment. D'r blocken etc. klinkt wel erg kinderachtigquote:Op woensdag 13 april 2005 13:08 schreef MouseOver het volgende:
Het was niet echt een date. Hing er een beetje tussenin. Wat gaan shoppen met als bedoeling elkaar beter te leren kennen. Ik vond het een aardige meid, maar zonder vonk. Als je in hokjes gaat denken is ze ook niet echt m'n type. Beetje een trancetypje. Aardig verder, daar niet van.
Nu leek het er sterk op dat zij wel meer wilde maar ik heb haar dus laten weten dat ik haar wel aardig vond maar meer niet en toen werd ze boos. Omdat het een beetje oeverloos gezeik leek te worden heb ik haar geblockt. Net weer geunblockt trouwens, want ik hou er niet van maar het was even genoeg.
En toen kwam die vriendin ineens m'n lijst binnenduikelen. Ze begon me eerst uit te horen, toen m'n antwoorden te bagataliseren en me er daarna op aan te vallen. Tss. En ze was kwaad dat ik zei dat we nogal verschillen en dat ik dat als waarschijnlijke oorzaak van het uitblijven van een vonk zag. Misschien is dat stukje eerlijkheid net wat veel. Anyway, een beetje incasseringsvermogen mag je toch ook wel verwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |