Precies! Veel mensen nemen een relatie helemaal niet serieus en zien het als "iets wat je even probeert, lukt het niet dan proberen we de volgende". Partners worden op deze manier van wederhelften gedegradeerd tot probeerseltjes. Mensen die pas op latere leeftijd beginnen kunnen veel meer respect en waardering opbrengen voor hun geliefden en hun relatie met ze.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:17 schreef Pheno het volgende:
Ik denk eerder dat je een relatie op latere leeftijd wat beter leert apprecieren. En niet om elk wissewasje het meteen uitmaakt. Tenminste, zo kwam het bij mij altijd over toen de leeftijdsgenoten met relaties begonnen en het uitmaakte omdat ze <vul zelf een domme reden in>.
Eens is, maar mis je dan niet wat op bijvoorbeeld mijn leeftijd?quote:Op woensdag 13 april 2005 12:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies! Veel mensen nemen een relatie helemaal niet serieus en zien het als "iets wat je even probeert, lukt het niet dan proberen we de volgende". Partners worden op deze manier van wederhelften gedegradeerd tot probeerseltjes. Mensen die pas op latere leeftijd beginnen kunnen veel meer respect en waardering opbrengen voor hun geliefden en hun relatie met ze.
Hooguit wat seksuele vaardigheden. Maar dat lijkt me totaal irrelevant, zoiets kun je namelijk heel makkelijk opbouwen als je eenmaal een relatie krijgt.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:23 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Eens is, maar mis je dan niet wat op bijvoorbeeld mijn leeftijd?
Nou op deze leeftijd zal ik die sex ongetwijfeld ook hebben. Is dus een reden van niks.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:25 schreef M_Schtoppel het volgende:
Pheno kan wel zeggen van niet maar je mist wel degelijk wat. Al was het alleen maar de lekkere geile sex die je op die leeftijd nog met elkaar hebt.
Ik vind het "rekening houden met anderen" gedeelte ook wel van belang. Is toch moeilijker aan te leren als je ouder bent en je eigen leven al helemaal hebt ingedeeld.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:27 schreef thabit het volgende:
[..]
Hooguit wat seksuele vaardigheden. Maar dat lijkt me totaal irrelevant, zoiets kun je namelijk heel makkelijk opbouwen als je eenmaal een relatie krijgt.
Ik weet niet of dat zo is, ik ken mensen die hun relatie heel erg serieus nemen en mensen die het niet doen. Dat ligt ook aan het type relatie, het type meisje, de omstandigheden, etc... Ik geloof echter niet dat dertigers hun relaties niet per se veel serieuzer nemen. Misschien is er op latere leeftijd wat meer nesteldrang die zowel een positieve als negatieve uitwerking kan hebben op relaties in het algemeen.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies! Veel mensen nemen een relatie helemaal niet serieus en zien het als "iets wat je even probeert, lukt het niet dan proberen we de volgende". Partners worden op deze manier van wederhelften gedegradeerd tot probeerseltjes. Mensen die pas op latere leeftijd beginnen kunnen veel meer respect en waardering opbrengen voor hun geliefden en hun relatie met ze.
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik heb m'n leven helemaal niet ingedeeld. Zo weet ik bijvoorbeeld niet wat ik over 10 jaar aan het doen ben en ik welk land ik dan woon.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind het "rekening houden met anderen" gedeelte ook wel van belang. Is toch moeilijker aan te leren als je ouder bent en je eigen leven al helemaal hebt ingedeeld.
Ik zou zeggen: vind het uit, ga ervoor.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:33 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik het gevoel iets te missen.
Hoe zal ik zijn in een relatie? Kan ik inderdaad mijn leven delen met iemand. Ga zo maar door.
Zou ik totaal niet op afknappen, al zouden ze in de dertig zijn. Het leert je creatief te zijn in sommige situaties . . .quote:Op woensdag 13 april 2005 11:04 schreef JoeyT het volgende:
Overigens rommelde ik afgelopen zomer met een meisje van 28 en toen ik merkte dat ze thuis woonde (zou niet eens in me opkomen) was dat toch wel een hele grote afknapper.
Ja inderdaad dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook. Wie en hoe ben ik in een relatie? Ben ik een geweldige vriend of juist helemaal niet? Daar baal ik van dat ik dat aspect van mezelf niet ken. Misschien suck ik wel als vriend, who knows...
Ik denk dat dat niet alleen van jezelf afhangt maar ook van je partner en de relatie die je hebt met die persoon. Het zal in elke relatie weer anders zijn. Dus ook als je een relatie hebt gehad weet je nog steeds het antwoord op die vraag niet.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:33 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik het gevoel iets te missen.
Hoe zal ik zijn in een relatie? Kan ik inderdaad mijn leven delen met iemand. Ga zo maar door.
Word je daar niet hopeloos onzeker van dan? Ik bedoel, misschien krijg je wel nooit een relatie, of is er iets mis met je... of denk je daar niet over na?quote:Op woensdag 13 april 2005 12:37 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ja inderdaad dat bedoel ik dus.
Ik denk er weleens over na, maar het heeft geen zin om dat altijd te denken. In vlagen ben je er meer mee bezig of ben je er helemaal niet mee bezig.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:39 schreef Christine het volgende:
[..]
Word je daar niet hopeloos onzeker van dan? Ik bedoel, misschien krijg je wel nooit een relatie, of is er iets mis met je... of denk je daar niet over na?
Elke relatie is inderdaad anders, maar als je een relatie gehad hebt, heb je tenminste wel een idee en kan je van zaken die niet goed gingen in de eerdere relatie weer dingen leren.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:39 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet alleen van jezelf afhangt maar ook van je partner en de relatie die je hebt met die persoon. Het zal in elke relatie weer anders zijn. Dus ook als je een relatie hebt gehad weet je nog steeds het antwoord op die vraag niet.
Niet van uitgaan dat je suckt.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook. Wie en hoe ben ik in een relatie? Ben ik een geweldige vriend of juist helemaal niet? Daar baal ik van dat ik dat aspect van mezelf niet ken. Misschien suck ik wel als vriend, who knows...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |