Dat is waar, maar toch kan ik me niet voorstellen dat iemand die zijn hele leven bij zijn ouders gewoond heeft die irritaties niet heeft. Goed, dat heb je natuurlijk altijd, ik erger me soms ook aan mijn huisgenoten en indien ik zou samenwonen zou ik me ongetwijfeld ook op bepaalde punten irriteren aan een vriendin. Maar toch vind ik dat iets anders dan bij je ouders wonen, want daar heb ik toch het gevoel gecontroleerd te worden. Niet dat ze dat in de meest letterlijke zin van het woord doen, maar dat gevoel is gewoon niet prettig.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:20 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Niet helemaal een goede vergelijking, want je bent aan je eigen territorium gewend.
Daar noem je iets, want dat is inderdaad iets wat je bij je ouders minder snel doet. Belachelijk natuurlijk, maar het is wel zo.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:24 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik word ook al gek als ik savonds een biertje wil pakken bij mn moeder thuis en dat met scheve ogen bekeken wordt![]()
Ik ben pas 20 en ik zou zeker wat gemist hebben. Ik heb veel knullige relaties gehad en één serieuze en van allemaal heb ik mooie herinneringen en wat van geleerd.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:25 schreef Sabrina1981 het volgende:
Nieuwe stelling: Heb je wat gemist als je 20+ bent en nog geen relatie hebt gehad?
Ik woon ook thuis hoor... bevalt me prima.quote:
Tipsyquote:Op woensdag 13 april 2005 11:35 schreef Thisbe het volgende:
Toen ik 18 werd vond ik dat ik lang genoeg thuis had gewoond!![]()
Laatst was ik op stap in mijn geboortestad, en kwam nogal "tipsy" thuis bij mijn ouders. Staat mijn moeder ineens naast me met slaperige oogjes om te vragen of ik het leuk had gehad. Lief bedoeld natuurlijk, maar het gaf me wel een beetje een ongemakkelijk gevoel, vooral omdat het overduidelijk was dat ik klein beetje teveel gedronken had.
Over de vakantie: ik boek een ticket naar de Antillen en bivakkeer daar bij een vriend. Er zijn genoeg mensen daar die ik ken, dus dat gaat wel goedkomenEn daarna nog een weekje Kopenhagen, op zoek naar de leuke Denen die hier in Nijmegen altijd zo leuk binnen komen marcheren
![]()
quote:Op woensdag 13 april 2005 11:34 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik woon ook thuis hoor... bevalt me prima.
En ik kom ook nog wel eens bij mijn ouders op bezoek.
Ik zat te wachten op het woord 'teut' eigenlijk!quote:Op woensdag 13 april 2005 11:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Tipsy![]()
Je bent toch geen oud wijf van 50??
Sarcasme is je vreemd zeker. Daarom staat het tussen aanhalingstekens. Overigens vind ik het een prachtig woord. Het past inderdaad bij ouwe wijven van 50 die niet willen toegeven dat ze eigenlijk straalbezopen zijnquote:Op woensdag 13 april 2005 11:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Tipsy![]()
Is gewoon een standaard uitdrukking die veel in de VS gebruikt wordt dus niet zo zeuren...quote:Op woensdag 13 april 2005 11:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Tipsy![]()
jaquote:Op woensdag 13 april 2005 11:25 schreef Sabrina1981 het volgende:
Nieuwe stelling: Heb je wat gemist als je 20+ bent en nog geen relatie hebt gehad?
Nee. En ik spreek uit ervaring als ex "eeuwig single"quote:Op woensdag 13 april 2005 11:25 schreef Sabrina1981 het volgende:
Nee. Je bent nooit te oud om te leren.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:25 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ja dat denk ik wel, een stuk vorming en zelfreflectie wat een eerste serieuze relatie je geeft. Een stuk relativering en rust misschien ook die volgt op het verbreken van zo'n relatie. Zulke zaken kunnen natuurlijk ook op 20+ meegepakt worden maar dan heb je je houding en visie op dingen toch al redelijk bepaald en neem je denk ik minder van zulke dingen mee in je vorming.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:25 schreef Sabrina1981 het volgende:
je leert een heleboel in een relatie vind ik. Een stuklje zelfvorming, een flink stuk rekening houden met elkaar. Je aanpassen aan anderen. Rekening houden met het feit dat je niet meer alleen op deze wereld bent en dus niet alle beslissingen meer alleen kunt doen, sex, je leert genegenheid kennen en leert liefde geven en krijgen. Je kijkt anders tegen zaken aan enz enz.quote:
Checkquote:Op woensdag 13 april 2005 12:11 schreef sweetgirly het volgende:
Ik zou er zelf ook niet meer aan moeten denken om thuis te wonen. Dat zou al niet eens meer kunnen, want mijn broer heeft mijn oude kamer en de andere kamer heeft hij omgetoverd in een computerkamer + zijn kleding. Niet dat het niet gezellig was, maar ik was al iemand van mijn eigen tijden en dat botste toen al weleens. Mijn licht brandde bijv. laat in de avond weleens nog, nachtbraker
, en dat vond mijn vader dan weer storend. Ben nu zo gewend om te doen en laten wat ik kan, dat ik spontaan gek zou worden denk.
Ok, ietwat overdreven, maar ik zou mijn vrijheid zeker missen. Overigens ben ik mijn moederskookkunsten wel een stuk meer gaan waarderen. En met mijn vader botste het dus nog weleens, allebei wat koppig, en nu gaan we erg leuk met elkaar om, op een droge manier en met wederzijds respect. En zeuren, wat ie nogal weleens kon, doet ie nooit tot amper meer, integendeel.
Voor de rest ken ik mensen die én op zichzelf wonen én die nog thuis wonen. Wat betreft logeren of blijven pitten bij iemand, heb ik ook absoluut geen problemen mee, vind ik juist erg leuk. Is weer wat anders en altijd feest. Zelf stoorde ik mezelf weleens aan het feit dat mensen die nog wel thuis woonde, dat het altijd bij mij was. Vooral als je dan 'iets' hebt, opzich maakt het me niet veel uit, maar voor mij geeft het een andere dimensie als ik ook eens bij de ander kon zijn/pitten, gewoon eens een andere omgeving. Maar kennelijk hebben sommige mensen door mij te smaak te pakken gekregen of stimuleer ik (onbewust) mensen, en of want één iemand woont sinds kort ook op zichzelf. Mooi!![]()
Nou, het lijkt me onzin om te stellen dat een relatie na twintigste geen vormende waarde meer heeft en dat je volwassener bent als je er als kind al mee begonnen bent.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:05 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel, een stuk vorming en zelfreflectie wat een eerste serieuze relatie je geeft. Een stuk relativering en rust misschien ook die volgt op het verbreken van zo'n relatie. Zulke zaken kunnen natuurlijk ook op 20+ meegepakt worden maar dan heb je je houding en visie op dingen toch al redelijk bepaald en neem je denk ik minder van zulke dingen mee in je vorming.
damn wat klink ik vaag
Is het ook, maar ik denk ook dat je wat mist in de zin je bent later dan de de rest.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me onzin om te stellen dat een relatie na twintigste geen vormende waarde meer heeft en dat je volwassener bent als je er als kind al mee begonnen bent.
ik denk dat ze de leeftijd weg had moeten laten.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me onzin om te stellen dat een relatie na twintigste geen vormende waarde meer heeft en dat je volwassener bent als je er als kind al mee begonnen bent.
Precies! Veel mensen nemen een relatie helemaal niet serieus en zien het als "iets wat je even probeert, lukt het niet dan proberen we de volgende". Partners worden op deze manier van wederhelften gedegradeerd tot probeerseltjes. Mensen die pas op latere leeftijd beginnen kunnen veel meer respect en waardering opbrengen voor hun geliefden en hun relatie met ze.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:17 schreef Pheno het volgende:
Ik denk eerder dat je een relatie op latere leeftijd wat beter leert apprecieren. En niet om elk wissewasje het meteen uitmaakt. Tenminste, zo kwam het bij mij altijd over toen de leeftijdsgenoten met relaties begonnen en het uitmaakte omdat ze <vul zelf een domme reden in>.
Eens is, maar mis je dan niet wat op bijvoorbeeld mijn leeftijd?quote:Op woensdag 13 april 2005 12:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies! Veel mensen nemen een relatie helemaal niet serieus en zien het als "iets wat je even probeert, lukt het niet dan proberen we de volgende". Partners worden op deze manier van wederhelften gedegradeerd tot probeerseltjes. Mensen die pas op latere leeftijd beginnen kunnen veel meer respect en waardering opbrengen voor hun geliefden en hun relatie met ze.
Hooguit wat seksuele vaardigheden. Maar dat lijkt me totaal irrelevant, zoiets kun je namelijk heel makkelijk opbouwen als je eenmaal een relatie krijgt.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:23 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Eens is, maar mis je dan niet wat op bijvoorbeeld mijn leeftijd?
Nou op deze leeftijd zal ik die sex ongetwijfeld ook hebben. Is dus een reden van niks.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:25 schreef M_Schtoppel het volgende:
Pheno kan wel zeggen van niet maar je mist wel degelijk wat. Al was het alleen maar de lekkere geile sex die je op die leeftijd nog met elkaar hebt.
Ik vind het "rekening houden met anderen" gedeelte ook wel van belang. Is toch moeilijker aan te leren als je ouder bent en je eigen leven al helemaal hebt ingedeeld.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:27 schreef thabit het volgende:
[..]
Hooguit wat seksuele vaardigheden. Maar dat lijkt me totaal irrelevant, zoiets kun je namelijk heel makkelijk opbouwen als je eenmaal een relatie krijgt.
Ik weet niet of dat zo is, ik ken mensen die hun relatie heel erg serieus nemen en mensen die het niet doen. Dat ligt ook aan het type relatie, het type meisje, de omstandigheden, etc... Ik geloof echter niet dat dertigers hun relaties niet per se veel serieuzer nemen. Misschien is er op latere leeftijd wat meer nesteldrang die zowel een positieve als negatieve uitwerking kan hebben op relaties in het algemeen.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies! Veel mensen nemen een relatie helemaal niet serieus en zien het als "iets wat je even probeert, lukt het niet dan proberen we de volgende". Partners worden op deze manier van wederhelften gedegradeerd tot probeerseltjes. Mensen die pas op latere leeftijd beginnen kunnen veel meer respect en waardering opbrengen voor hun geliefden en hun relatie met ze.
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik heb m'n leven helemaal niet ingedeeld. Zo weet ik bijvoorbeeld niet wat ik over 10 jaar aan het doen ben en ik welk land ik dan woon.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind het "rekening houden met anderen" gedeelte ook wel van belang. Is toch moeilijker aan te leren als je ouder bent en je eigen leven al helemaal hebt ingedeeld.
Ik zou zeggen: vind het uit, ga ervoor.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:33 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik het gevoel iets te missen.
Hoe zal ik zijn in een relatie? Kan ik inderdaad mijn leven delen met iemand. Ga zo maar door.
Zou ik totaal niet op afknappen, al zouden ze in de dertig zijn. Het leert je creatief te zijn in sommige situaties . . .quote:Op woensdag 13 april 2005 11:04 schreef JoeyT het volgende:
Overigens rommelde ik afgelopen zomer met een meisje van 28 en toen ik merkte dat ze thuis woonde (zou niet eens in me opkomen) was dat toch wel een hele grote afknapper.
Ja inderdaad dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook. Wie en hoe ben ik in een relatie? Ben ik een geweldige vriend of juist helemaal niet? Daar baal ik van dat ik dat aspect van mezelf niet ken. Misschien suck ik wel als vriend, who knows...
Ik denk dat dat niet alleen van jezelf afhangt maar ook van je partner en de relatie die je hebt met die persoon. Het zal in elke relatie weer anders zijn. Dus ook als je een relatie hebt gehad weet je nog steeds het antwoord op die vraag niet.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:33 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ik het gevoel iets te missen.
Hoe zal ik zijn in een relatie? Kan ik inderdaad mijn leven delen met iemand. Ga zo maar door.
Word je daar niet hopeloos onzeker van dan? Ik bedoel, misschien krijg je wel nooit een relatie, of is er iets mis met je... of denk je daar niet over na?quote:Op woensdag 13 april 2005 12:37 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ja inderdaad dat bedoel ik dus.
Ik denk er weleens over na, maar het heeft geen zin om dat altijd te denken. In vlagen ben je er meer mee bezig of ben je er helemaal niet mee bezig.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:39 schreef Christine het volgende:
[..]
Word je daar niet hopeloos onzeker van dan? Ik bedoel, misschien krijg je wel nooit een relatie, of is er iets mis met je... of denk je daar niet over na?
Elke relatie is inderdaad anders, maar als je een relatie gehad hebt, heb je tenminste wel een idee en kan je van zaken die niet goed gingen in de eerdere relatie weer dingen leren.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:39 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet alleen van jezelf afhangt maar ook van je partner en de relatie die je hebt met die persoon. Het zal in elke relatie weer anders zijn. Dus ook als je een relatie hebt gehad weet je nog steeds het antwoord op die vraag niet.
Niet van uitgaan dat je suckt.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja, dat heb ik dus ook. Wie en hoe ben ik in een relatie? Ben ik een geweldige vriend of juist helemaal niet? Daar baal ik van dat ik dat aspect van mezelf niet ken. Misschien suck ik wel als vriend, who knows...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |