vind ik ookquote:Op woensdag 13 april 2005 09:58 schreef Sabrina1981 het volgende:
Tjonge wat een gezeur over dat thuiswonen of niet. Ik vind dat Tranceptor een punt heeft daarin ja je hoort het goed
Daar kan ik niks over zeggen, want ik ben zelf geen manquote:Op woensdag 13 april 2005 10:19 schreef Metro2005 het volgende:
stelling:
Vrouwen vinden zichzelf minder vaak lelijk en zijn zelfverzekerder over hun uiterlijk als mannen
hmm das misschien inderdaad ook weer waar.quote:Op woensdag 13 april 2005 10:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
Het schijnt zo te zijn dat zelfs de mooiste vrouwen IETS hebben waar ze mega onzeker over zijn in hun uiterlijk.
En je had het nog zo beloofd...quote:Op woensdag 13 april 2005 10:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bah, dat voornemen om vroeg m'n bed in te duiken heb ik niet gerealiseerd. Maar goed, wel gezellig, en ik functioneer nog redelijk.
Thaleia neemt een vooringenomen positie in, dat is geen onderbouwde mening, dat is van niks weten en maar voor je uitblaten. Er zijn vele redenen waarom mensen nu langer thuiswonen, twee overduidelijke zijn het moeizaam aan werk komen voor hoogopgeleiden ( en dus geen inkomenszekerheid) en de heel erg ongunstige woningmarkt. Daarnaast ben ik het met haar eens dat zelfstandig wonen goed is voor je ontwikkeling, maar haar houding is er eerder 1 van negativiteit (afkeer en nie goed genoeg vinden) dan van stimulans en begrip (positief). Dat is nu jammer!quote:Op woensdag 13 april 2005 10:14 schreef WeirdMicky het volgende:
*Zucht
Als iedereen zich continue aangevallen voelt door een mening van een ander, dan komt dit topic nooit goed. Het lijkt wel alsof de singles toch vaak meer onzeker zijn dan ze willen toegeven en als er een soort van zwakte naar boven komt, deze direct als onwaar wordt beschouwd.
Iedereen heeft oordelen of een visie van iemand die een potentiële partner is. Als Thaleia daar een oordeel over heeft is dat háár oordeel (die ik overigens niet zo gek vind) maar ook daar zijn altijd uitzonderingen op te vinden.
Als ik zeg dat ik op blonde vrouwen val, betekent dat niet dat er nooit een brunette zou zijn waar ik een relatie mee zou kunnen krijgen. Sterker nog, ik had 2 en een half jaar met een meisje die brunette was, een andere studie deed en een tegenovergestelde politieke voorkeur had.
Maar goed, ik laat dit topic even achterwege en ik kijk het even aan. Jammer.
Behalve dat deze stelling natuurlijk onwaar is, heeft dit ook vrij weinig (understatement) te maken met single zijn dunkt me. Daarnaast zijn hokjes geesten waarin nu gepraat wordt (mannen vs vrouwen) eigenlijk nooit kloppend, want generalisaties heb je niks aan.quote:Op woensdag 13 april 2005 10:31 schreef Metro2005 het volgende:
Dus misschien moet ik de stelling wijzigen in:
Vrouwen stralen meer zelfverzekerdheid uit over hun uiterlijk dan mannen
(ookal zijn ze het dus niet )
quote:Op woensdag 13 april 2005 10:56 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Behalve dat deze stelling natuurlijk onwaar is, heeft dit ook vrij weinig (understatement) te maken met single zijn dunkt me. Daarnaast zijn hokjes geesten waarin nu gepraat wordt (mannen vs vrouwen) eigenlijk nooit kloppend, want generalisaties heb je niks aan.
Ik denk dat ze wel gelijk heeft het is gewoon apart als je nog thuis woont op je 25e. En daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het fout is maar ik merk wel dat vrouwen het prettig vinden als je iets voor jezelf hebt. Het is gewoon een teken dat je zelfstandig kan leven. Dit hoeft dus niet te betekenen dat je niet zelfstandig bent als je nog thuis woont..quote:Op woensdag 13 april 2005 10:36 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Thaleia neemt een vooringenomen positie in, dat is geen onderbouwde mening, dat is van niks weten en maar voor je uitblaten. Er zijn vele redenen waarom mensen nu langer thuiswonen, twee overduidelijke zijn het moeizaam aan werk komen voor hoogopgeleiden ( en dus geen inkomenszekerheid) en de heel erg ongunstige woningmarkt. Daarnaast ben ik het met haar eens dat zelfstandig wonen goed is voor je ontwikkeling, maar haar houding is er eerder 1 van negativiteit (afkeer en nie goed genoeg vinden) dan van stimulans en begrip (positief). Dat is nu jammer!
Ik zou daar ook op afknappen.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:04 schreef JoeyT het volgende:
Overigens rommelde ik afgelopen zomer met een meisje van 28 en toen ik merkte dat ze thuis woonde (zou niet eens in me opkomen) was dat toch wel een hele grote afknapper.
*herkent*quote:Op woensdag 13 april 2005 11:04 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel gelijk heeft het is gewoon apart als je nog thuis woont op je 25e. En daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het fout is maar ik merk wel dat vrouwen het prettig vinden als je iets voor jezelf hebt. Het is gewoon een teken dat je zelfstandig kan leven. Dit hoeft dus niet te betekenen dat je niet zelfstandig bent als je nog thuis woont..
Overigens vind ik wel dat je als student iig een periode op jezelf gewoond moet hebben omdat dit toch een hele andere ervaring is dan wanneer je dat doet als je een volledig betaalde baan hebt.
Ook vind ik (maar das misschien heel persoonlijk) dat als je in een gehucht woont het misschien een goed id is om naar de 'grote'stad te verhuizen.
Overigens rommelde ik afgelopen zomer met een meisje van 28 en toen ik merkte dat ze thuis woonde (zou niet eens in me opkomen) was dat toch wel een hele grote afknapper.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:04 schreef JoeyT het volgende:
Overigens vind ik wel dat je als student iig een periode op jezelf gewoond moet hebben omdat dit toch een hele andere ervaring is dan wanneer je dat doet als je een volledig betaalde baan hebt.
Ook vind ik (maar das misschien heel persoonlijk) dat als je in een gehucht woont het misschien een goed id is om naar de 'grote'stad te verhuizen.
Afgezien daarvan: ik snap niet dat iemand op zijn 28e nog bij zijn ouders in huis wil wonen. Goed, misschien weet je niet beter als je altijd bij je ouders gewoond hebt, maar desondanks lijkt het mij dat je toch een gebrek aan vrijheid zal voelen. Bovendien leidt het onvermijdelijk tot ruzies denk ik. Ik merk namelijk al als ik rond de kerst een week bij mijn ouders ben dat ik me na een paar dagen ga irriteren en blij ben als ik naar huis ga. Ik zou er dan ook echt niet aan moeten denken om bij mijn ouders te wonen. Maar aangezien die in een deel van het land wonen waar ik nooit meer zal gaan wonen zal dat ook niet meer gebeuren.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zou daar ook op afknappen.
Natuurlijk zijn er verzachtende omstandigheden te bedenken, maar alleen de idee al dat je niet bij diegene kunt slapen zonder bij het ontbijt met pa en/of ma te worden geconfronteerd... Nee, die tijd ligt achter me.
Niet helemaal een goede vergelijking, want je bent aan je eigen territorium gewend.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Afgezien daarvan: ik snap niet dat iemand op zijn 28e nog bij zijn ouders in huis wil wonen. Goed, misschien weet je niet beter als je altijd bij je ouders gewoond hebt, maar desondanks lijkt het mij dat je toch een gebrek aan vrijheid zal voelen. Bovendien leidt het onvermijdelijk tot ruzies denk ik. Ik merk namelijk al als ik rond de kerst een week bij mijn ouders ben dat ik me na een paar dagen ga irriteren en blij ben als ik naar huis ga. Ik zou er dan ook echt niet aan moeten denken om bij mijn ouders te wonen. Maar aangezien die in een deel van het land wonen waar ik nooit meer zal gaan wonen zal dat ook niet meer gebeuren.![]()
Ja precies maar ik herken wat Plato zegt hoor. Ik heb het ook heel erg, van die irritatiemomenten. Gelukkig ben ik veel 's avonds weg of boven achter de computer tegen dus veel zie ik ze niet, dus in zekere zin trek ik nog immer mijn eigen plan.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:20 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Niet helemaal een goede vergelijking, want je bent aan je eigen territorium gewend.
Dat is waar, maar toch kan ik me niet voorstellen dat iemand die zijn hele leven bij zijn ouders gewoond heeft die irritaties niet heeft. Goed, dat heb je natuurlijk altijd, ik erger me soms ook aan mijn huisgenoten en indien ik zou samenwonen zou ik me ongetwijfeld ook op bepaalde punten irriteren aan een vriendin. Maar toch vind ik dat iets anders dan bij je ouders wonen, want daar heb ik toch het gevoel gecontroleerd te worden. Niet dat ze dat in de meest letterlijke zin van het woord doen, maar dat gevoel is gewoon niet prettig.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:20 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Niet helemaal een goede vergelijking, want je bent aan je eigen territorium gewend.
Daar noem je iets, want dat is inderdaad iets wat je bij je ouders minder snel doet. Belachelijk natuurlijk, maar het is wel zo.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:24 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik word ook al gek als ik savonds een biertje wil pakken bij mn moeder thuis en dat met scheve ogen bekeken wordt![]()
Ik ben pas 20 en ik zou zeker wat gemist hebben. Ik heb veel knullige relaties gehad en één serieuze en van allemaal heb ik mooie herinneringen en wat van geleerd.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:25 schreef Sabrina1981 het volgende:
Nieuwe stelling: Heb je wat gemist als je 20+ bent en nog geen relatie hebt gehad?
Ik woon ook thuis hoor... bevalt me prima.quote:
Tipsyquote:Op woensdag 13 april 2005 11:35 schreef Thisbe het volgende:
Toen ik 18 werd vond ik dat ik lang genoeg thuis had gewoond!![]()
Laatst was ik op stap in mijn geboortestad, en kwam nogal "tipsy" thuis bij mijn ouders. Staat mijn moeder ineens naast me met slaperige oogjes om te vragen of ik het leuk had gehad. Lief bedoeld natuurlijk, maar het gaf me wel een beetje een ongemakkelijk gevoel, vooral omdat het overduidelijk was dat ik klein beetje teveel gedronken had.
Over de vakantie: ik boek een ticket naar de Antillen en bivakkeer daar bij een vriend. Er zijn genoeg mensen daar die ik ken, dus dat gaat wel goedkomenEn daarna nog een weekje Kopenhagen, op zoek naar de leuke Denen die hier in Nijmegen altijd zo leuk binnen komen marcheren
![]()
quote:Op woensdag 13 april 2005 11:34 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik woon ook thuis hoor... bevalt me prima.
En ik kom ook nog wel eens bij mijn ouders op bezoek.
Ik zat te wachten op het woord 'teut' eigenlijk!quote:Op woensdag 13 april 2005 11:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Tipsy![]()
Je bent toch geen oud wijf van 50??
Sarcasme is je vreemd zeker. Daarom staat het tussen aanhalingstekens. Overigens vind ik het een prachtig woord. Het past inderdaad bij ouwe wijven van 50 die niet willen toegeven dat ze eigenlijk straalbezopen zijnquote:Op woensdag 13 april 2005 11:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Tipsy![]()
Is gewoon een standaard uitdrukking die veel in de VS gebruikt wordt dus niet zo zeuren...quote:Op woensdag 13 april 2005 11:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Tipsy![]()
jaquote:Op woensdag 13 april 2005 11:25 schreef Sabrina1981 het volgende:
Nieuwe stelling: Heb je wat gemist als je 20+ bent en nog geen relatie hebt gehad?
Nee. En ik spreek uit ervaring als ex "eeuwig single"quote:Op woensdag 13 april 2005 11:25 schreef Sabrina1981 het volgende:
Nee. Je bent nooit te oud om te leren.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:25 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ja dat denk ik wel, een stuk vorming en zelfreflectie wat een eerste serieuze relatie je geeft. Een stuk relativering en rust misschien ook die volgt op het verbreken van zo'n relatie. Zulke zaken kunnen natuurlijk ook op 20+ meegepakt worden maar dan heb je je houding en visie op dingen toch al redelijk bepaald en neem je denk ik minder van zulke dingen mee in je vorming.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:25 schreef Sabrina1981 het volgende:
je leert een heleboel in een relatie vind ik. Een stuklje zelfvorming, een flink stuk rekening houden met elkaar. Je aanpassen aan anderen. Rekening houden met het feit dat je niet meer alleen op deze wereld bent en dus niet alle beslissingen meer alleen kunt doen, sex, je leert genegenheid kennen en leert liefde geven en krijgen. Je kijkt anders tegen zaken aan enz enz.quote:
Checkquote:Op woensdag 13 april 2005 12:11 schreef sweetgirly het volgende:
Ik zou er zelf ook niet meer aan moeten denken om thuis te wonen. Dat zou al niet eens meer kunnen, want mijn broer heeft mijn oude kamer en de andere kamer heeft hij omgetoverd in een computerkamer + zijn kleding. Niet dat het niet gezellig was, maar ik was al iemand van mijn eigen tijden en dat botste toen al weleens. Mijn licht brandde bijv. laat in de avond weleens nog, nachtbraker
, en dat vond mijn vader dan weer storend. Ben nu zo gewend om te doen en laten wat ik kan, dat ik spontaan gek zou worden denk.
Ok, ietwat overdreven, maar ik zou mijn vrijheid zeker missen. Overigens ben ik mijn moederskookkunsten wel een stuk meer gaan waarderen. En met mijn vader botste het dus nog weleens, allebei wat koppig, en nu gaan we erg leuk met elkaar om, op een droge manier en met wederzijds respect. En zeuren, wat ie nogal weleens kon, doet ie nooit tot amper meer, integendeel.
Voor de rest ken ik mensen die én op zichzelf wonen én die nog thuis wonen. Wat betreft logeren of blijven pitten bij iemand, heb ik ook absoluut geen problemen mee, vind ik juist erg leuk. Is weer wat anders en altijd feest. Zelf stoorde ik mezelf weleens aan het feit dat mensen die nog wel thuis woonde, dat het altijd bij mij was. Vooral als je dan 'iets' hebt, opzich maakt het me niet veel uit, maar voor mij geeft het een andere dimensie als ik ook eens bij de ander kon zijn/pitten, gewoon eens een andere omgeving. Maar kennelijk hebben sommige mensen door mij te smaak te pakken gekregen of stimuleer ik (onbewust) mensen, en of want één iemand woont sinds kort ook op zichzelf. Mooi!![]()
Nou, het lijkt me onzin om te stellen dat een relatie na twintigste geen vormende waarde meer heeft en dat je volwassener bent als je er als kind al mee begonnen bent.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:05 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel, een stuk vorming en zelfreflectie wat een eerste serieuze relatie je geeft. Een stuk relativering en rust misschien ook die volgt op het verbreken van zo'n relatie. Zulke zaken kunnen natuurlijk ook op 20+ meegepakt worden maar dan heb je je houding en visie op dingen toch al redelijk bepaald en neem je denk ik minder van zulke dingen mee in je vorming.
damn wat klink ik vaag
Is het ook, maar ik denk ook dat je wat mist in de zin je bent later dan de de rest.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me onzin om te stellen dat een relatie na twintigste geen vormende waarde meer heeft en dat je volwassener bent als je er als kind al mee begonnen bent.
ik denk dat ze de leeftijd weg had moeten laten.quote:Op woensdag 13 april 2005 12:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Nou, het lijkt me onzin om te stellen dat een relatie na twintigste geen vormende waarde meer heeft en dat je volwassener bent als je er als kind al mee begonnen bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |