abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2005 @ 09:51:58 #176
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26189038
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:47 schreef thaleia het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben denk ik dat je je aangevallen/gefrustreerd voelt en dat lijkt me niet nodig. Als jij post dat je over het algemeen op blonde dames valt voel ik me ook niet geneigd in de verdediging te gaan schieten. Kortom, relax, man
haha nee ik voel me niet aangevallen maar wel aangesproken.
Ik heb zelf nu 2 relaties gehad waarbij ik dus op het punt van samenwonen stond. En woon sinds kort weer thuis.
Het enige wat ik ermee wou zeggen is dat er misschien wel een reden is dat iemand nog thuiswoont
en ik ben relaxed
ben altijd relaxed als ik op mijn werk zit te fokken

En ik val op brunettes en meisjes met herfstrood haar
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26189044
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:48 schreef Tranceptor het volgende:
Je hebt een hoop vooroordelen die geen hout snijden. Ga jij maar lekker pseudo-zelfstandig ouwehoeren met je woonstichting etc, maar met een beetje mazzel heb ik over een jaar of anderhalf mijn eigen ingerichte toko. Bovendien geld voor mij dat het ook redelijk noodgedwongen was. Misschien is het een idee niet zo vooringenomen te zijn over mensen Thaleia. Ik val geenszins op onzelfstandige, sparende, thuiswonende mensen, maar gezien de huizenmarkt is dat een veel wijzer besluit dan die pseudo-zelfstandigheid van jou en je vrienden.
Oeioeioeioeioei wat blijkt dit onderwerp toch altijd gevoelig te liggen!
Nouja, ik zit zelf niet te wachten op een herhaling van het vorige topic over dit onderwerp, dus ik ga weer aan het werk en kom wel weer eens langs als de verhitte geesten wat zijn afgekoeld, als anderen hier wel weer in herhaling willen vallen mogen ze van mij van harte hun gang gaan
pi_26189081
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

wat is soit ?
goed, het zij zo
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_26189165
Tjonge wat een gezeur over dat thuiswonen of niet. Ik vind dat Tranceptor een punt heeft daarin ja je hoort het goed
pi_26189201
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:52 schreef thaleia het volgende:

[..]

Oeioeioeioeioei wat blijkt dit onderwerp toch altijd gevoelig te liggen!
Nouja, ik zit zelf niet te wachten op een herhaling van het vorige topic over dit onderwerp, dus ik ga weer aan het werk en kom wel weer eens langs als de verhitte geesten wat zijn afgekoeld, als anderen hier wel weer in herhaling willen vallen mogen ze van mij van harte hun gang gaan
Ik probeer je enkel een beetje verstand bij te brengen, geen wonder dat je single bent met zo'n vooringenomen houding over dit onderwerp. Zo'n houding zal je vast op andere gebieden ook etaleren wat geen aantrekkelijk iets is.

Er kunnen ook zat persoonlijke redenen zijn waarom je nog thuiswoont of al op kamers zit waar men ook niet vrolijk van word. Bovendien is het maar de vraag of je er zo slim aandoet zo'n houding aan te nemen zonder daadwerkelijk iets te weten, tenzij je natuurlijk jezelf graag impopulair wil maken en naief wil overkomen.

Overigens vind ik wel dat er niets mis is met op jezelf wonen en het toch wel eng als je op je 28ste nog bij paps en mams zit omdat het zo veilig is. Tegen die tijd moet je toch echt zien dat je je eigen verantwoordelijkheid neemt voor je leven en je eigen boontjes gaat doppen, ik hou ook helemaal niet van die types namelijk.
  woensdag 13 april 2005 @ 10:13:29 #181
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26189409
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:58 schreef Sabrina1981 het volgende:
Tjonge wat een gezeur over dat thuiswonen of niet. Ik vind dat Tranceptor een punt heeft daarin ja je hoort het goed
vind ik ook
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26189425
*Zucht

Als iedereen zich continue aangevallen voelt door een mening van een ander, dan komt dit topic nooit goed. Het lijkt wel alsof de singles toch vaak meer onzeker zijn dan ze willen toegeven en als er een soort van zwakte naar boven komt, deze direct als onwaar wordt beschouwd.

Iedereen heeft oordelen of een visie van iemand die een potentiële partner is. Als Thaleia daar een oordeel over heeft is dat háár oordeel (die ik overigens niet zo gek vind) maar ook daar zijn altijd uitzonderingen op te vinden.

Als ik zeg dat ik op blonde vrouwen val, betekent dat niet dat er nooit een brunette zou zijn waar ik een relatie mee zou kunnen krijgen. Sterker nog, ik had 2 en een half jaar met een meisje die brunette was, een andere studie deed en een tegenovergestelde politieke voorkeur had.

Maar goed, ik laat dit topic even achterwege en ik kijk het even aan. Jammer.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 13 april 2005 @ 10:19:42 #183
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26189521
stelling:
Vrouwen vinden zichzelf minder vaak lelijk en zijn zelfverzekerder over hun uiterlijk als mannen
  woensdag 13 april 2005 @ 10:22:07 #184
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26189557
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:19 schreef Metro2005 het volgende:
stelling:
Vrouwen vinden zichzelf minder vaak lelijk en zijn zelfverzekerder over hun uiterlijk als mannen
Daar kan ik niks over zeggen, want ik ben zelf geen man
Maar ik denk dat ik het niet met je eens ben als de stelling zou zijn "vrouwen zijn zelfverzekerd over hun uiterlijk", want het gaat allemaal om uiterlijk, makeup, kleding, etc. tegenwoordig.
  woensdag 13 april 2005 @ 10:25:20 #185
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_26189609
Bah, dat voornemen om vroeg m'n bed in te duiken heb ik niet gerealiseerd. Maar goed, wel gezellig, en ik functioneer nog redelijk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 13 april 2005 @ 10:25:53 #186
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26189618
Ik ben het oneens met de stelling.
Denk juist dat (jonge) vrouwen veel minder zeker zijn van hun uiterlijk. Aangepraat door de media en modellenwereld waarin slank niet slank genoeg is en mooi niet mooi genoeg.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_26189633
Het schijnt zo te zijn dat zelfs de mooiste vrouwen IETS hebben waar ze mega onzeker over zijn in hun uiterlijk.
Gaap Goals rulezzz!
  woensdag 13 april 2005 @ 10:31:21 #188
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26189712
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:26 schreef M_Schtoppel het volgende:
Het schijnt zo te zijn dat zelfs de mooiste vrouwen IETS hebben waar ze mega onzeker over zijn in hun uiterlijk.
hmm das misschien inderdaad ook weer waar.
Vrouwen kunnen enorm zeuren over kleine dingetjes (buikje, pukkeltje )
maar ze stralen het naar mijn mening niet echt uit (ze zeuren alleen tegenover hun vriend en vriendinnen) en mannen wel.

Dus misschien moet ik de stelling wijzigen in:
Vrouwen stralen meer zelfverzekerdheid uit over hun uiterlijk dan mannen
(ookal zijn ze het dus niet )
  woensdag 13 april 2005 @ 10:32:19 #189
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26189732
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bah, dat voornemen om vroeg m'n bed in te duiken heb ik niet gerealiseerd. Maar goed, wel gezellig, en ik functioneer nog redelijk.
En je had het nog zo beloofd...
  woensdag 13 april 2005 @ 10:35:01 #190
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_26189788
Ja, ik mag hier niet reageren op je, slowchattechnisch, maar ik moet toegeven dat ik gefaald heb.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_26189808
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:14 schreef WeirdMicky het volgende:
*Zucht

Als iedereen zich continue aangevallen voelt door een mening van een ander, dan komt dit topic nooit goed. Het lijkt wel alsof de singles toch vaak meer onzeker zijn dan ze willen toegeven en als er een soort van zwakte naar boven komt, deze direct als onwaar wordt beschouwd.

Iedereen heeft oordelen of een visie van iemand die een potentiële partner is. Als Thaleia daar een oordeel over heeft is dat háár oordeel (die ik overigens niet zo gek vind) maar ook daar zijn altijd uitzonderingen op te vinden.

Als ik zeg dat ik op blonde vrouwen val, betekent dat niet dat er nooit een brunette zou zijn waar ik een relatie mee zou kunnen krijgen. Sterker nog, ik had 2 en een half jaar met een meisje die brunette was, een andere studie deed en een tegenovergestelde politieke voorkeur had.

Maar goed, ik laat dit topic even achterwege en ik kijk het even aan. Jammer.
Thaleia neemt een vooringenomen positie in, dat is geen onderbouwde mening, dat is van niks weten en maar voor je uitblaten. Er zijn vele redenen waarom mensen nu langer thuiswonen, twee overduidelijke zijn het moeizaam aan werk komen voor hoogopgeleiden ( en dus geen inkomenszekerheid) en de heel erg ongunstige woningmarkt. Daarnaast ben ik het met haar eens dat zelfstandig wonen goed is voor je ontwikkeling, maar haar houding is er eerder 1 van negativiteit (afkeer en nie goed genoeg vinden) dan van stimulans en begrip (positief). Dat is nu jammer!

De stelling; ik ben het er mee oneens, vrouwen zijn net zo goed onzeker. Het verschil is dat iedere vrouw wel een idee heeft wat in zijn algemeenheid mooi gevonden wordt en zichzelf daaraan kan spiegelen (of dit nodig en gezond is...is een andere discussie). Als vent is dat lastiger. Daarnaast worden mooie vrouwen er meer op gewezen en becomplimenteerd dan mannen.

Deze zaken spelen toch mee in de de zelfverzekerdheid van zowel man als vrouw, als man weet je grofweg niet of je er een beetje uitziet waar een vrouw misschien wel een beetje teveel gecomplimenteerd als je knap bent. (heel kort door de bocht)
pi_26190235
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:31 schreef Metro2005 het volgende:
Dus misschien moet ik de stelling wijzigen in:
Vrouwen stralen meer zelfverzekerdheid uit over hun uiterlijk dan mannen
(ookal zijn ze het dus niet )
Behalve dat deze stelling natuurlijk onwaar is, heeft dit ook vrij weinig (understatement) te maken met single zijn dunkt me. Daarnaast zijn hokjes geesten waarin nu gepraat wordt (mannen vs vrouwen) eigenlijk nooit kloppend, want generalisaties heb je niks aan.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 13 april 2005 @ 11:00:16 #193
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26190349
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:56 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Behalve dat deze stelling natuurlijk onwaar is, heeft dit ook vrij weinig (understatement) te maken met single zijn dunkt me. Daarnaast zijn hokjes geesten waarin nu gepraat wordt (mannen vs vrouwen) eigenlijk nooit kloppend, want generalisaties heb je niks aan.

ik probeeeeer het topic nog een beetje leven in te blazen ja.
Bovendien bestaat dit hele topic uit generaliseren geloof ik
Maar dit is gewoon iets waar ik zo ineens aan dacht. Valt me namelijk op dat vrouwen toch vaker zelfverzekerd over kunnen komen ookal vinden ze zich lelijk en dat de mannen in dit topic gaan posten
  woensdag 13 april 2005 @ 11:04:36 #194
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_26190448
quote:
Op woensdag 13 april 2005 10:36 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Thaleia neemt een vooringenomen positie in, dat is geen onderbouwde mening, dat is van niks weten en maar voor je uitblaten. Er zijn vele redenen waarom mensen nu langer thuiswonen, twee overduidelijke zijn het moeizaam aan werk komen voor hoogopgeleiden ( en dus geen inkomenszekerheid) en de heel erg ongunstige woningmarkt. Daarnaast ben ik het met haar eens dat zelfstandig wonen goed is voor je ontwikkeling, maar haar houding is er eerder 1 van negativiteit (afkeer en nie goed genoeg vinden) dan van stimulans en begrip (positief). Dat is nu jammer!
Ik denk dat ze wel gelijk heeft het is gewoon apart als je nog thuis woont op je 25e. En daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het fout is maar ik merk wel dat vrouwen het prettig vinden als je iets voor jezelf hebt. Het is gewoon een teken dat je zelfstandig kan leven. Dit hoeft dus niet te betekenen dat je niet zelfstandig bent als je nog thuis woont..

Overigens vind ik wel dat je als student iig een periode op jezelf gewoond moet hebben omdat dit toch een hele andere ervaring is dan wanneer je dat doet als je een volledig betaalde baan hebt.

Ook vind ik (maar das misschien heel persoonlijk) dat als je in een gehucht woont het misschien een goed id is om naar de 'grote'stad te verhuizen.

Overigens rommelde ik afgelopen zomer met een meisje van 28 en toen ik merkte dat ze thuis woonde (zou niet eens in me opkomen) was dat toch wel een hele grote afknapper.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  woensdag 13 april 2005 @ 11:09:36 #195
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26190565
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:04 schreef JoeyT het volgende:

Overigens rommelde ik afgelopen zomer met een meisje van 28 en toen ik merkte dat ze thuis woonde (zou niet eens in me opkomen) was dat toch wel een hele grote afknapper.
Ik zou daar ook op afknappen.
Natuurlijk zijn er verzachtende omstandigheden te bedenken, maar alleen de idee al dat je niet bij diegene kunt slapen zonder bij het ontbijt met pa en/of ma te worden geconfronteerd... Nee, die tijd ligt achter me .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 13 april 2005 @ 11:12:55 #196
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26190630
quote:

[..]

Ik denk dat ze wel gelijk heeft het is gewoon apart als je nog thuis woont op je 25e. En daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het fout is maar ik merk wel dat vrouwen het prettig vinden als je iets voor jezelf hebt. Het is gewoon een teken dat je zelfstandig kan leven. Dit hoeft dus niet te betekenen dat je niet zelfstandig bent als je nog thuis woont..

Overigens vind ik wel dat je als student iig een periode op jezelf gewoond moet hebben omdat dit toch een hele andere ervaring is dan wanneer je dat doet als je een volledig betaalde baan hebt.

Ook vind ik (maar das misschien heel persoonlijk) dat als je in een gehucht woont het misschien een goed id is om naar de 'grote'stad te verhuizen.

*herkent*

Daarnaast komen er ineens ook allemaal problemen om de hoek kijken waarvan ik eigenlijk al jaren het bestaan was vergeten, zoals om 12 uur 's nachts naar huis gestuurd worden (bijna 400 km) omdat mams het er niet mee eens was dat ik zou blijven slapen. Ok, het was idd de oorspronkelijke afspraak en ik was het ook eigenlijk van plan, maar als het dan tegen het einde van de avond nog eens zo duidelijk benadrukt wordt dan is het toch een beetje een afknapper.
Vampire Romance O+
pi_26190644
quote:

Daar ben ik het mee eens.

Sja ik weet niet hoe dat is, ik kom niet uit een gehucht, maar klinkt logisch.

Je moet wel echt dik voor je 30ste weg zijn bij pa en ma. Als ik financieel wat rooskleuriger ervoor stond e.d. en de huizenmarkt wat beter was en ik meer baanzekerheid had, woonde ik ook nu weer meteen op mezelf. Dus met andere woorden had ik in vrijwel ieder ander Europees land op mezelf weer gewoond. Ik woon ook graag op mezelf, maar pak nu ook een stuk zelfstandigheid 'thuis' maar zo zwart-wit als thaleia het stelt is het natuurlijk niet. Het ligt natuurlijk ook aan de relatie met je ouders en je eigen zelfstandigheid. Ik ben altijd vrij zelfstandig geweest en heb vanaf jongsaf aan mijn eigen moeten doppen en dat ook opgepakt. Dat vind ik heel wat anders dan iemand die nog op zn 28ste met pa en ma naar Zuid-Frankrijk gaat en tijden meekrijgt wanneer hij thuis moet zijn en zn moeder in bad doet.
  woensdag 13 april 2005 @ 11:18:35 #198
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26190745
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:09 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik zou daar ook op afknappen.
Natuurlijk zijn er verzachtende omstandigheden te bedenken, maar alleen de idee al dat je niet bij diegene kunt slapen zonder bij het ontbijt met pa en/of ma te worden geconfronteerd... Nee, die tijd ligt achter me .
Afgezien daarvan: ik snap niet dat iemand op zijn 28e nog bij zijn ouders in huis wil wonen. Goed, misschien weet je niet beter als je altijd bij je ouders gewoond hebt, maar desondanks lijkt het mij dat je toch een gebrek aan vrijheid zal voelen. Bovendien leidt het onvermijdelijk tot ruzies denk ik. Ik merk namelijk al als ik rond de kerst een week bij mijn ouders ben dat ik me na een paar dagen ga irriteren en blij ben als ik naar huis ga. Ik zou er dan ook echt niet aan moeten denken om bij mijn ouders te wonen. Maar aangezien die in een deel van het land wonen waar ik nooit meer zal gaan wonen zal dat ook niet meer gebeuren.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 13 april 2005 @ 11:20:19 #199
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26190789
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Afgezien daarvan: ik snap niet dat iemand op zijn 28e nog bij zijn ouders in huis wil wonen. Goed, misschien weet je niet beter als je altijd bij je ouders gewoond hebt, maar desondanks lijkt het mij dat je toch een gebrek aan vrijheid zal voelen. Bovendien leidt het onvermijdelijk tot ruzies denk ik. Ik merk namelijk al als ik rond de kerst een week bij mijn ouders ben dat ik me na een paar dagen ga irriteren en blij ben als ik naar huis ga. Ik zou er dan ook echt niet aan moeten denken om bij mijn ouders te wonen. Maar aangezien die in een deel van het land wonen waar ik nooit meer zal gaan wonen zal dat ook niet meer gebeuren.
Niet helemaal een goede vergelijking, want je bent aan je eigen territorium gewend.
Vampire Romance O+
pi_26190820
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:20 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Niet helemaal een goede vergelijking, want je bent aan je eigen territorium gewend.
Ja precies maar ik herken wat Plato zegt hoor. Ik heb het ook heel erg, van die irritatiemomenten. Gelukkig ben ik veel 's avonds weg of boven achter de computer tegen dus veel zie ik ze niet, dus in zekere zin trek ik nog immer mijn eigen plan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')