Allereerst: ik beschouw mij zelf niet als intelligent. Groot misverstand. En wat Bush kan, kan ik absoluut niet. Ben een slechter lieger namelijk en in de polititiek is liegen vereist zoals men weet.quote:Op zondag 10 april 2005 22:58 schreef Speth het volgende:
[..]
Ik schat jouw niveau veel lager in eigenlijk, hoeveel jaren heb je aan Yale doorgebracht?
Bush is hoogst waarschijnlijk niet dommer dan Kerry. En die boodschap kwam uit de New York Times. Google daar maar es op.quote:Op zondag 10 april 2005 22:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Euhm, die heeft niemand nodig volgens mij want het zijn geen geheimen dat Bush nogal gefaald heeft tijdens zijn eerste ambtstermijn.En daarbij hij is dom. Hoef ik geen bron voor te hebben. Dat weet een kind.
![]()
quote:To Bush-bashers, it may be the most infuriating revelation yet from the military records of the two presidential candidates: the young George W. Bush probably had a higher I.Q. than did the young John Kerry.
Uhm, daar staat dus niks. Bush had alleen een officiersfunctie omdat hij uit een invloedrijke familie kwam, hij heeft daadwerkelijk niks gepresteerd itt Kerry.quote:Op zondag 10 april 2005 23:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Bush is hoogst waarschijnlijk niet dommer dan Kerry. En die boodschap kwam uit de New York Times. Google daar maar es op.
[..]
Niemand geeft iets om waar dat jou aan doet denken.quote:De CIA, de huisbeveiligingsdienst van Amerika. Ze kunnen niet bewijzen dat er WMD's zijn, maar ze zijn er wel. Chapeau voor dit staaltje van inlichtingen. Doet mij aan een hetze denken, of sterker: een komplottheorie.
was die president dan?quote:Op zondag 10 april 2005 23:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm, daar staat dus niks. Bush had alleen een officiersfunctie omdat hij uit een invloedrijke familie kwam, hij heeft daadwerkelijk niks gepresteerd itt Kerry.
Dat staat er niet en daar gaat het niet om. Bush en Kerry zijn als standaardprocedure van het Amerikaanse leger destijds aan dezelfde IQ test onderworpen, waarbij Bush' uitslag beter was.quote:Uhm, daar staat dus niks. Bush had alleen een officiersfunctie omdat hij uit een invloedrijke familie kwam, hij heeft daadwerkelijk niks gepresteerd itt Kerry.
Wat heeft Kerry dan gepresteerd?quote:
Heb je ook wel eens kritiek op de Bushdynastie gelezen waarvan je dacht: jij dat klopt eigenlijk wel? Want -en je bent niet de enige- het lijkt zo net of George Wanker Bush helemaal niks fout kan doen..quote:Op zondag 10 april 2005 23:05 schreef Speth het volgende:
[..]
Niemand geeft iets om waar dat jou aan doet denken.
Bottom line is wederom dat iedereen een flink staaltje wishful thinking laat zien, met beschuldigingen gaat gooien, cliche's uit de sloot haalt maar geen bewijzen aflevert. Kom eens met cijfers, harde bewijzen, onderzoek. Wat verbeeld je je wel niet als je denkt dat jij kan uitmaken of de regering-Bush oprecht verwachtte dat er WMD's in Irak waren?
Je bedoelt de PowellPoint presentatie ?quote:Op zondag 10 april 2005 23:05 schreef Speth het volgende:
[..]
Kom eens met cijfers, harde bewijzen, onderzoek.
Uhm, de regering Bush heeft zelf gezegd dat het 100% duidelijk was dat die wapens er waren, en dat ze zelfs binnen 45 minuten ingezet konden worden. Tot op de dag van vandaag is er 0,0 gevonden. Dus ja, de regering Bush was oprecht in de verondertstelling van het bestaan van deze wapens, niet omdat ze er waren maar om een oorlog te kunnen beginnen.quote:Wat verbeeld je je wel niet als je denkt dat jij kan uitmaken of de regering-Bush oprecht verwachtte dat er WMD's in Irak waren?
Dat staat er dus niet, er staat "probably", doelend op het feit dat Bush's rang hoger was.quote:Op zondag 10 april 2005 23:07 schreef Speth het volgende:
[..]
Dat staat er niet en daar gaat het niet om. Bush en Kerry zijn als standaardprocedure van het Amerikaanse leger destijds aan dezelfde IQ test onderworpen, waarbij Bush' uitslag beter was.
Nogmaals: weet je dat, of denk je dat alleen maar? Klopt: Bush Sr. was alumnus aan Yale, wat bepaalde voordelen biedt, maar sluit dat uit dat Bush Jr. intelligent is? Nee. Ondanks alle alumnale voordelen (die vooral van toepassing zijn bij de toelating tot een opleiding en bepaalde commissies en dergelijke) heeft hij toch tijdens zijn opleiding zijn tentamens moeten maken.quote:Op zondag 10 april 2005 23:00 schreef gelly het volgende:
[..]
Met genoeg geld en invloed koop je gewoon een diploma. Het zegt dus niks.
Daadwerkelijk gevochten in Vietnam, itt Bush die zijn plicht ontliep d.m.v. invloed van zijn familie ? Bush die zichzelf graag als held en patriot neerzet maar te chicken was om daadwerkelijk iets zelf te doen ?quote:
Ik lees dat z'n IQ hoger was.quote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat staat er dus niet, er staat "probably", doelend op het feit dat Bush's rang hoger was.
N.a.v. info van de amerikanen.quote:Op zondag 10 april 2005 23:10 schreef Monidique het volgende:
45 minuten was Blair.
OMFG!quote:Op zondag 10 april 2005 23:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Daadwerkelijk gevochten in Vietnam, itt Bush die zijn plicht ontliep d.m.v. invloed van zijn familie ? Bush die zichzelf graag als held en patriot neerzet maar te chicken was om daadwerkelijk iets zelf te doen ?
Dat neem ik wel aan, ja.quote:
Ik heb veel kritiek op Bush' binnenlands beleid, ook vind ik dat de bezetting nu langer duurt dan noodzakelijk is. Waar ik nu kritiek op lever is jullie kansloze manier van discussieren. Jullie roepen maar wat, zoals velen op dit forum trouwens.quote:Heb je ook wel eens kritiek op de Bushdynastie gelezen waarvan je dacht: jij dat klopt eigenlijk wel? Want -en je bent niet de enige- het lijkt zo net of George Wanker Bush helemaal niks fout kan doen..
Ik denk altijd waar rook is, is vuur. Ik heb de macht niet om het uit te zoeken. Die heeft Moore zelfs niet. Je moet altijd het gevoel hebben dat je genaaid wordt door haves in deze wereld... want zo werkt het al jaren.quote:Op zondag 10 april 2005 23:16 schreef Speth het volgende:
[..]
Ik heb veel kritiek op Bush' binnenlands beleid, ook vind ik dat de bezetting nu langer duurt dan noodzakelijk is. Waar ik nu kritiek op lever is jullie kansloze manier van discussieren. Jullie roepen maar wat, zoals velen op dit forum trouwens.
Haha. Ik word al jaren genaaid door de have nots. Hoe veel belasting betaal ik ook al weer?quote:Op zondag 10 april 2005 23:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je moet altijd het gevoel hebben dat je genaaid wordt door haves in deze wereld... want zo werkt het al jaren.
Dan word je dus genaaid door de politiek en niet door de fraudeurs.quote:Op zondag 10 april 2005 23:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Haha. Ik word al jaren genaaid door de have nots. Hoe veel belasting betaal ik ook al weer?
"Haves" zijn helemaal niet genoeg in "have-nots" geinteresseerd om ze te willen naaien.quote:Op zondag 10 april 2005 23:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik denk altijd waar rook is, is vuur. Ik heb de macht niet om het uit te zoeken. Die heeft Moore zelfs niet. Je moet altijd het gevoel hebben dat je genaaid wordt door haves in deze wereld... want zo werkt het al jaren.
Uiteraard, die zijn alleen geinteresseerd in geld en macht en er is altijd een groep die daardoor geraakt wordt.quote:Op zondag 10 april 2005 23:22 schreef Speth het volgende:
[..]
"Haves" zijn helemaal niet genoeg in "have-nots" geinteresseerd om ze te willen naaien.
Lullo's zijn we hequote:Op zondag 10 april 2005 23:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Uiteraard, die zijn alleen geinteresseerd in geld en macht en er is altijd een groep die daardoor geraakt wordt.
Hou de "20% vd wereldbevolking gebruikt 80% van de natuurlijke bronnen" discussie hier even buiten.quote:Op zondag 10 april 2005 23:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dan word je dus genaaid door de politiek en niet door de fraudeurs.Maar serieus even. De havenots hebben nauwelijks invloed op het wereldgebeuren. Ook al zijn ze in de meerderheid.
Bron?quote:Op zondag 10 april 2005 23:29 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Hou de "20% vd wereldbevolking gebruikt 80% van de natuurlijke bronnen" discussie hier even buiten.
Jij leest de fucking vertaling?quote:Op zondag 10 april 2005 22:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In de Nederlandse vertaling
quote:Heb het nog niet helemaal uit, dus misschien kom ik het nog tegen.
De verongelijktheid en de afgunst die hiervan afstralen zijn werkelijk klassiek. Zullen we met de pet rondgaan, om jouw diploma te financieren?quote:Op zondag 10 april 2005 23:00 schreef gelly het volgende:
Met genoeg geld en invloed koop je gewoon een diploma. Het zegt dus niks.
Dit vind ik echt zo mooi. De anti-oorlog kliek kiest voor een man die zelf, waarschijnlijk met veel ambitie, onschuldige spleetogen heeft afgeknald.quote:Op zondag 10 april 2005 23:11 schreef gelly het volgende:
Daadwerkelijk gevochten in Vietnam
Waar moet ik de originele vandaan halen? Ben uberhaupt blij dat ie eindelijk in mijn bieb een keer voorhanden isquote:Op maandag 11 april 2005 00:05 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jij leest de fucking vertaling?![]()
[..]
Het is een zware opdracht he
Na, je weet ook dat die manschappen gedwongen werden door de dienstplicht (die uiteraard voor de allerrijksten niet geldt). Denk niet dat Kerry er de grootste lol had maar het geeft wel aan wat voor een mens je bent. Iemand met een ruggegraat en als het waar is dat Bush 'gedeserteerd' heeft dan zegt dat voldoende over hem.quote:Op maandag 11 april 2005 00:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dit vind ik echt zo mooi. De anti-oorlog kliek kiest voor een man die zelf, waarschijnlijk met veel ambitie, onschuldige spleetogen heeft afgeknald.
Vrijheid? Je bedoelt een door angst geregeerde wereld die door middel van het nemen van steeds meer repressieve maatregelen verwordt tot een politiestaat? Donder toch op met die waanzinnige wannabe dictator.quote:Op vrijdag 8 april 2005 23:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat vinden jullie van de, door Dubya veroorzaakte, wereldstorm van democratie en vrijheid?
Facist!quote:Op maandag 11 april 2005 00:14 schreef Monidique het volgende:
Wat maakt het uit, Bush is goed en Kerry is slecht, want hij wordt aanbeden door linkserlingen. Simpel. Oh ja, en ze haten Amerika omdat Amerika zo rijk en vrij is. Daar hoeven we niet over te discussiëren, dat is gewoon zo. En alle kritiek is per definitie propaganda. Simpel, klaar, slotje.
Zelfs in het rechtse Maastricht kan je hem in het engels krijgen. Ik ben echt verbaasd.quote:Op maandag 11 april 2005 00:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Waar moet ik de originele vandaan halen? Ben uberhaupt blij dat ie eindelijk in mijn bieb een keer voorhanden isIn dat linkse Tilburg was ie altijd uitgeleend
Kerry ging, ook in die tijd, graag om met de rijken der aarde, vide de nogal onwelriekende familie K. Hij was dus prima in de positie om er onderuit te komen. Aangezien hij toen al een politieke carriere ambieerde, denk ik dat hij het louter deed om zijn CV op te vijzelen. Het voorbeeld K lag te duidelijk voor de hand.quote:Op maandag 11 april 2005 00:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Na, je weet ook dat die manschappen gedwongen werden door de dienstplicht (die uiteraard voor de allerrijksten niet geldt). Denk niet dat Kerry er de grootste lol had maar het geeft wel aan wat voor een mens je bent. Iemand met een ruggegraat en als het waar is dat Bush 'gedeserteerd' heeft dan zegt dat voldoende over hem.
Nou doe je hetzelfde waar je Michael Moore van beschuldigtquote:Op maandag 11 april 2005 00:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kerry ging, ook in die tijd, graag om met de rijken der aarde, vide de nogal onwelriekende familie K. Hij was dus prima in de positie om er onderuit te komen. Aangezien hij toen al een politieke carriere ambieerde, denk ik dat hij het louter deed om zijn CV op te vijzelen. Het voorbeeld K lag te duidelijk voor de hand.
Bush gedeserteerd? Je bedoelt dat hij bij de National Guard ging? Dat zullen NG soldaten die nu in Irak vechten leuk vinden om te horen. Dat Bush bij de NG ging, betekende niet dat hij per definitie niet naar Vietnam hoefde. Dat het uiteindelijk zo uitkwam, wist hij van te voren niet.quote:Op maandag 11 april 2005 00:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk niet dat Kerry er de grootste lol had maar het geeft wel aan wat voor een mens je bent. Iemand met een ruggegraat en als het waar is dat Bush 'gedeserteerd' heeft dan zegt dat voldoende over hem.
Ik ben benieuwd over welke repressieve maatregelen je het hebt. Dat je een identiteitsbewijs moet laten zien, als je een biertje wil drinken?quote:Op maandag 11 april 2005 00:16 schreef wonko het volgende:
Vrijheid? Je bedoelt een door angst geregeerde wereld die door middel van het nemen van steeds meer repressieve maatregelen verwordt tot een politiestaat? Donder toch op met die waanzinnige wannabe dictator.
haha als ik een voldongen FEIT hier type praat ik niet meteen cliches na jochie.quote:Op zondag 10 april 2005 14:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mag jij, geniale naprater van andermans cliches, gaan uitleggen waarom de dollar de laatste tijd aan een opmars bezig is. Helaas voor jou, de Amerikaanse economie zal voorlopig niet instorten. Daar is het tekort, dat niet groter is dan dat van Frankrijk, te klein voor.
tot slot vond ik dit nog...quote:Op maandag 11 april 2005 09:16 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
En als laatste, dat het tekort van frankrijk groter is dan dat van de VS is natuurlijk absoluute bullshit.
Ik heb gezocht naar bronnen, niets erover kunnen vinden. He-le-maal niets, dus ik ben benieuwd waar jij je informatie vandaan hebt.
Ach, kom nou, Speth, geloof jij nu echt dat je met genoeg geld geen arme student jouw werk kan laten doen? Dan geloof jij toch echt in sprookjes. Let wel, ik zeg niet dat het is gebeurt of dat daar enig bewijs voor is maar het zou van een enorme naiviteit getuigen om te denken dat zoiets niet op Yale voorkomt of kan voorkomen.quote:Op zondag 10 april 2005 23:10 schreef Speth het volgende:
Nogmaals: weet je dat, of denk je dat alleen maar? Klopt: Bush Sr. was alumnus aan Yale, wat bepaalde voordelen biedt, maar sluit dat uit dat Bush Jr. intelligent is? Nee. Ondanks alle alumnale voordelen (die vooral van toepassing zijn bij de toelating tot een opleiding en bepaalde commissies en dergelijke) heeft hij toch tijdens zijn opleiding zijn tentamens moeten maken.
Het kan best eens voorkomen, natuurlijk. Dat Bush Jr. echter een Yale-diploma heeft gehaald zonder ooit enige effort te vertonen, zonder zich ook maar enigzins in de (erg pittige) stof te verdiepen, nee, dat lijkt mij weinig plausibel.quote:Ach, kom nou, Speth, geloof jij nu echt dat je met genoeg geld geen arme student jouw werk kan laten doen? Dan geloof jij toch echt in sprookjes. Let wel, ik zeg niet dat het is gebeurt of dat daar enig bewijs voor is maar het zou van een enorme naiviteit getuigen om te denken dat zoiets niet op Yale voorkomt of kan voorkomen.
Je bent zelf iets van 22, als de aangesprokene de LA-Gear leeftijd nog niet gepasseerd is mag jij over jochies spreken. Trouwens: over welk voldongen feit heb je het precies?quote:Op maandag 11 april 2005 09:16 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
haha als ik een voldongen FEIT hier type praat ik niet meteen cliches na jochie.
80 miljard euro is veel, maar verre van onbetaalbaar. NASA kost op jaarbasis ook iets in die buurt, de CIA en FBI zijn ook niet goedkoop, op de totaalbegroting is het zoveel nog niet. Bovendien levert het meer banen op in de wapenindustrie.quote:Het tekort is inderdaad nog te klein, maar wordt almaar groter en groter. Kijk, een of andere knul in dat witte huis vraagt bijvoorbeeld zonder blikken of blozen 80 mrd USD erbij voor Irak terwijl hij al een behoorlijk groot tekort heeft.
Waar baseer je dit nou weer op? Op dat het zo'n charmante man was zeker? Clinton was president tijdens een economische hoogconjunctuurgolf, maar ook de Kosovo oorlog (die eveneens terecht was overigens, maar dat terzijde) heeft veel gekost. Clinton had mazzel.quote:(trouwens, dat het tekort nog niet TE groot is komt door Clinton en heeft niets te maken met het wanbeleid van bush...)
"Structureel"? Je bedoelt dat er geen structuur zit in die bewering? Werk aan je woordenschat...quote:En de dollar een 'n opmars bezig? Zolang die nog steeds rond de 1.30 schommelt is dat populistische prietpraat en niets structureels.
Zie mijn vorige alinea.quote:Daarnaast komen er meer en meer dollars op de markt, niet alleen omdat bush de persen heeft aangezet maar ook omdat ze in het Oosten door beginnen te krijgen dat hun dollarposities wel behoorlijk riskant zijn. Dit is natuurlijk ook niet echt denderend voor de wissenkoersen heh snugger licht.
Zoals je zegt is het niveau niet erg hoog, dit is dan ook goedkope retoriek, en slechts de mening van een enkel persoon. Daarom niet relevant. Acht je je eigen vermogen tot het vormen van een degelijk verhaal te zwak, dat je het nodig acht om op andere fora wat onzinnige meningen op te zoeken?quote:Your debt goes to schools, pensions, health care, programs that benefit the future. Ours is going to bombs, subsidies, weapons research and foreign bribes to implement regional planning such as what is going on in Iraq. You are in a much better position for the future than the US can even hope to be.
Ik waardeer je goedgelovigheid echt, maar je gaat er automatisch van uit dat tijdens zijn studie alles eerlijk verlopen is. Het is toch zeker bekend dat mensen met macht en geld altijd kinderen krijgen die slim zijn en minimaal universiteit aan kunnen. Is dat niet opvallend? Kijk maar naar ons koningshuis, allemaal bollebozen. Het geslacht moet wonderbaarlijk goede genen bevatten. Terug naar Bush, een man die al zoveel pure onzin in z'n speeches heeft uitgekraamd waaruit blijkt dat hij echt niet zo snugger is. Ik wil niet zeggen per se dom, maar iemand die Harvard of Yale op eigen kracht gedaan heeft? Lijkt me sterk.quote:Op maandag 11 april 2005 11:40 schreef Speth het volgende:
[..]
Het kan best eens voorkomen, natuurlijk. Dat Bush Jr. echter een Yale-diploma heeft gehaald zonder ooit enige effort te vertonen, zonder zich ook maar enigzins in de (erg pittige) stof te verdiepen, nee, dat lijkt mij weinig plausibel.
Vergeet niet dat aan Yale en Harvard geldt dat 1 tentamen onvoldoende maken vrijwel altijd een einde aan je studie betekent.
Mag jij dat feit eens gaan benoemen en onderbouwen.quote:Op maandag 11 april 2005 09:16 schreef mister_popcorn het volgende:
haha als ik een voldongen FEIT hier type praat ik niet meteen cliches na jochie.
Het tekort is behoorlijk stabiel. Onzin. De hoogconjuncturele mazzel van Clinton is irrelevant. Wat is 80 miljard op bijna 2 triljard?quote:Het tekort is inderdaad nog te klein, maar wordt almaar groter en groter. Kijk, een of andere knul in dat witte huis vraagt bijvoorbeeld zonder blikken of blozen 80 mrd USD erbij voor Irak terwijl hij al een behoorlijk groot tekort heeft.
(trouwens, dat het tekort nog niet TE groot is komt door Clinton en heeft niets te maken met het wanbeleid van bush...)
Maar de dollarcrash blijft uit. Mooi dat je het zelf ook toegeeft.quote:En de dollar een 'n opmars bezig? Zolang die nog steeds rond de 1.30 schommelt is dat populistische prietpraat en niets structureels.
Kennelijk ben je niet snugger genoeg om in te zien dat een dollarcrash de oosterse economieen ook meesleept. Waar moet al die goedkoop gefabriceerde rotzooi anders heen? Zuid-Oost Azie heeft belang bij een stabiele, zelfs iets hogere, dollarkoers.quote:Daarnaast komen er meer en meer dollars op de markt, niet alleen omdat bush de persen heeft aangezet maar ook omdat ze in het Oosten door beginnen te krijgen dat hun dollarposities wel behoorlijk riskant zijn. Dit is natuurlijk ook niet echt denderend voor de wissenkoersen heh snugger licht.
Al gezocht in termen van percentage BNP, Einstein?quote:En als laatste, dat het tekort van frankrijk groter is dan dat van de VS is natuurlijk absoluute bullshit.
Ik heb gezocht naar bronnen, niets erover kunnen vinden. He-le-maal niets, dus ik ben benieuwd waar jij je informatie vandaan hebt.
In jouw kringen misschien. Rijke, machtige mensen hebben weldegelijk een zekere ethiek, het is niet vanzelfsprekend dat je de boel oplicht.quote:Het is toch zeker bekend dat mensen met macht en geld altijd kinderen krijgen die slim zijn en minimaal universiteit aan kunnen.
Discipline kan een hoop goedmaken, zoals, vermoed ik, bij Wimlex het geval was. Prins Bernard Jr. is bijvoorbeeld zeker een intelligente kerel.quote:Kijk maar naar ons koningshuis, allemaal bollebozen.
Kan best, de familie van mijn vader kent zeer weinig non-academici, intelligentie is erfelijk.quote:Het geslacht moet wonderbaarlijk goede genen bevatten.
Ik heb zojuist een presentatie gegeven, het ging niet zo denderend als ik gehoopt had omdat ik veel moest onthouden en enkele fouten maakte in de manier waarop ik zaken formuleerde. Betekent dat, dat ik het onderwerp niet machtig ben? Nee. Schriftelijk zou ik het hele verhaal zo kunnen vertellen.quote:Terug naar Bush, een man die al zoveel pure onzin in z'n speeches heeft uitgekraamd waaruit blijkt dat hij echt niet zo snugger is.
Yale is niet te vergelijken met universiteiten hier. Wil je daar redelijk doorkomen, dan moet je minstens zo goed presteren als een uitmuntende student aan de RUG. Dat hij erdoor is gekomen betekent dat hij in Nederlandse termen naar alle waarschijnlijkheid sowieso een academicus is.quote:Ik wil niet zeggen per se dom, maar iemand die Harvard of Yale op eigen kracht gedaan heeft? Lijkt me sterk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |