abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26136096
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:22 schreef Speth het volgende:

[..]

"Haves" zijn helemaal niet genoeg in "have-nots" geinteresseerd om ze te willen naaien.
Uiteraard, die zijn alleen geinteresseerd in geld en macht en er is altijd een groep die daardoor geraakt wordt.
  zondag 10 april 2005 @ 23:26:36 #127
95608 Speth
Rorschach
pi_26136124
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Uiteraard, die zijn alleen geinteresseerd in geld en macht en er is altijd een groep die daardoor geraakt wordt.
Lullo's zijn we he

True power isn't given, it is taken. Dus doe je best.
pi_26136207
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dan word je dus genaaid door de politiek en niet door de fraudeurs. Maar serieus even. De havenots hebben nauwelijks invloed op het wereldgebeuren. Ook al zijn ze in de meerderheid.
Hou de "20% vd wereldbevolking gebruikt 80% van de natuurlijke bronnen" discussie hier even buiten.

[ Bericht 2% gewijzigd door DrWolffenstein op 10-04-2005 23:34:54 ]
pi_26136560
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:29 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Hou de "20% vd wereldbevolking gebruikt 80% van de natuurlijke bronnen" discussie hier even buiten.
Bron? Nee man, ik begin er niet over. Ik doelde daar ook niet op.
  maandag 11 april 2005 @ 00:05:11 #130
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26137107
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In de Nederlandse vertaling
Jij leest de fucking vertaling?
quote:
Heb het nog niet helemaal uit, dus misschien kom ik het nog tegen.

Het is een zware opdracht he
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 11 april 2005 @ 00:08:24 #131
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26137175
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:00 schreef gelly het volgende:
Met genoeg geld en invloed koop je gewoon een diploma. Het zegt dus niks.
De verongelijktheid en de afgunst die hiervan afstralen zijn werkelijk klassiek. Zullen we met de pet rondgaan, om jouw diploma te financieren?
  maandag 11 april 2005 @ 00:11:23 #132
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26137243
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:11 schreef gelly het volgende:
Daadwerkelijk gevochten in Vietnam
Dit vind ik echt zo mooi. De anti-oorlog kliek kiest voor een man die zelf, waarschijnlijk met veel ambitie, onschuldige spleetogen heeft afgeknald.
pi_26137313
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jij leest de fucking vertaling?
[..]

Het is een zware opdracht he
Waar moet ik de originele vandaan halen? Ben uberhaupt blij dat ie eindelijk in mijn bieb een keer voorhanden is In dat linkse Tilburg was ie altijd uitgeleend
pi_26137323
Wat maakt het uit, Bush is goed en Kerry is slecht, want hij wordt aanbeden door linkserlingen. Simpel. Oh ja, en ze haten Amerika omdat Amerika zo rijk en vrij is. Daar hoeven we niet over te discussiėren, dat is gewoon zo. En alle kritiek is per definitie propaganda. Simpel, klaar, slotje.
pi_26137354
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:11 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dit vind ik echt zo mooi. De anti-oorlog kliek kiest voor een man die zelf, waarschijnlijk met veel ambitie, onschuldige spleetogen heeft afgeknald.
Na, je weet ook dat die manschappen gedwongen werden door de dienstplicht (die uiteraard voor de allerrijksten niet geldt). Denk niet dat Kerry er de grootste lol had maar het geeft wel aan wat voor een mens je bent. Iemand met een ruggegraat en als het waar is dat Bush 'gedeserteerd' heeft dan zegt dat voldoende over hem.
pi_26137358
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 23:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat vinden jullie van de, door Dubya veroorzaakte, wereldstorm van democratie en vrijheid?
Vrijheid? Je bedoelt een door angst geregeerde wereld die door middel van het nemen van steeds meer repressieve maatregelen verwordt tot een politiestaat? Donder toch op met die waanzinnige wannabe dictator.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  maandag 11 april 2005 @ 00:17:47 #137
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26137384
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:14 schreef Monidique het volgende:
Wat maakt het uit, Bush is goed en Kerry is slecht, want hij wordt aanbeden door linkserlingen. Simpel. Oh ja, en ze haten Amerika omdat Amerika zo rijk en vrij is. Daar hoeven we niet over te discussiėren, dat is gewoon zo. En alle kritiek is per definitie propaganda. Simpel, klaar, slotje.
Facist!

"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 11 april 2005 @ 00:17:49 #138
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26137387
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Waar moet ik de originele vandaan halen? Ben uberhaupt blij dat ie eindelijk in mijn bieb een keer voorhanden is In dat linkse Tilburg was ie altijd uitgeleend
Zelfs in het rechtse Maastricht kan je hem in het engels krijgen. Ik ben echt verbaasd.
  maandag 11 april 2005 @ 00:20:00 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26137426
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Na, je weet ook dat die manschappen gedwongen werden door de dienstplicht (die uiteraard voor de allerrijksten niet geldt). Denk niet dat Kerry er de grootste lol had maar het geeft wel aan wat voor een mens je bent. Iemand met een ruggegraat en als het waar is dat Bush 'gedeserteerd' heeft dan zegt dat voldoende over hem.
Kerry ging, ook in die tijd, graag om met de rijken der aarde, vide de nogal onwelriekende familie K. Hij was dus prima in de positie om er onderuit te komen. Aangezien hij toen al een politieke carriere ambieerde, denk ik dat hij het louter deed om zijn CV op te vijzelen. Het voorbeeld K lag te duidelijk voor de hand.
pi_26137526
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Kerry ging, ook in die tijd, graag om met de rijken der aarde, vide de nogal onwelriekende familie K. Hij was dus prima in de positie om er onderuit te komen. Aangezien hij toen al een politieke carriere ambieerde, denk ik dat hij het louter deed om zijn CV op te vijzelen. Het voorbeeld K lag te duidelijk voor de hand.
Nou doe je hetzelfde waar je Michael Moore van beschuldigt Het kan allemaal en ik sluit niks uit. Het zou een maar iets betere president als Bush zijn geweest met of zonder Purple Hearts. Nee, met Republikeien en democraten zal er nooit wat fundamenteels veranderen in de VS.
pi_26137663
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk niet dat Kerry er de grootste lol had maar het geeft wel aan wat voor een mens je bent. Iemand met een ruggegraat en als het waar is dat Bush 'gedeserteerd' heeft dan zegt dat voldoende over hem.
Bush gedeserteerd? Je bedoelt dat hij bij de National Guard ging? Dat zullen NG soldaten die nu in Irak vechten leuk vinden om te horen. Dat Bush bij de NG ging, betekende niet dat hij per definitie niet naar Vietnam hoefde. Dat het uiteindelijk zo uitkwam, wist hij van te voren niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 11-04-2005 00:39:49 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_26137712
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:16 schreef wonko het volgende:
Vrijheid? Je bedoelt een door angst geregeerde wereld die door middel van het nemen van steeds meer repressieve maatregelen verwordt tot een politiestaat? Donder toch op met die waanzinnige wannabe dictator.
Ik ben benieuwd over welke repressieve maatregelen je het hebt. Dat je een identiteitsbewijs moet laten zien, als je een biertje wil drinken?

Ik ben in de jaren dat ik in de VS woon nog niet bang geweest, dus over welke angst heb je et?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_26140514
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:30 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Mag jij, geniale naprater van andermans cliches, gaan uitleggen waarom de dollar de laatste tijd aan een opmars bezig is. Helaas voor jou, de Amerikaanse economie zal voorlopig niet instorten. Daar is het tekort, dat niet groter is dan dat van Frankrijk, te klein voor.
haha als ik een voldongen FEIT hier type praat ik niet meteen cliches na jochie.

Het tekort is inderdaad nog te klein, maar wordt almaar groter en groter. Kijk, een of andere knul in dat witte huis vraagt bijvoorbeeld zonder blikken of blozen 80 mrd USD erbij voor Irak terwijl hij al een behoorlijk groot tekort heeft.
(trouwens, dat het tekort nog niet TE groot is komt door Clinton en heeft niets te maken met het wanbeleid van bush...)

En de dollar een 'n opmars bezig? Zolang die nog steeds rond de 1.30 schommelt is dat populistische prietpraat en niets structureels.

Daarnaast komen er meer en meer dollars op de markt, niet alleen omdat bush de persen heeft aangezet maar ook omdat ze in het Oosten door beginnen te krijgen dat hun dollarposities wel behoorlijk riskant zijn. Dit is natuurlijk ook niet echt denderend voor de wissenkoersen heh snugger licht.

En als laatste, dat het tekort van frankrijk groter is dan dat van de VS is natuurlijk absoluute bullshit.
Ik heb gezocht naar bronnen, niets erover kunnen vinden. He-le-maal niets, dus ik ben benieuwd waar jij je informatie vandaan hebt.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_26140571
quote:
Op maandag 11 april 2005 09:16 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]
En als laatste, dat het tekort van frankrijk groter is dan dat van de VS is natuurlijk absoluute bullshit.
Ik heb gezocht naar bronnen, niets erover kunnen vinden. He-le-maal niets, dus ik ben benieuwd waar jij je informatie vandaan hebt.
tot slot vond ik dit nog...

Een Amerikaan tegen een Fransman op eea forum
http://www.greenspun.com/(...)sg.tcl?msg_id=00AsM5
(het niveau is niet hoog te noemen, maar de discussie interessant)
Your debt goes to schools, pensions, health care, programs that benefit the future. Ours is going to bombs, subsidies, weapons research and foreign bribes to implement regional planning such as what is going on in Iraq. You are in a much better position for the future than the US can even hope to be.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_26141004
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:10 schreef Speth het volgende:

Nogmaals: weet je dat, of denk je dat alleen maar? Klopt: Bush Sr. was alumnus aan Yale, wat bepaalde voordelen biedt, maar sluit dat uit dat Bush Jr. intelligent is? Nee. Ondanks alle alumnale voordelen (die vooral van toepassing zijn bij de toelating tot een opleiding en bepaalde commissies en dergelijke) heeft hij toch tijdens zijn opleiding zijn tentamens moeten maken.
Ach, kom nou, Speth, geloof jij nu echt dat je met genoeg geld geen arme student jouw werk kan laten doen? Dan geloof jij toch echt in sprookjes. Let wel, ik zeg niet dat het is gebeurt of dat daar enig bewijs voor is maar het zou van een enorme naiviteit getuigen om te denken dat zoiets niet op Yale voorkomt of kan voorkomen.
  maandag 11 april 2005 @ 11:40:59 #146
95608 Speth
Rorschach
pi_26143499
quote:
Ach, kom nou, Speth, geloof jij nu echt dat je met genoeg geld geen arme student jouw werk kan laten doen? Dan geloof jij toch echt in sprookjes. Let wel, ik zeg niet dat het is gebeurt of dat daar enig bewijs voor is maar het zou van een enorme naiviteit getuigen om te denken dat zoiets niet op Yale voorkomt of kan voorkomen.
Het kan best eens voorkomen, natuurlijk. Dat Bush Jr. echter een Yale-diploma heeft gehaald zonder ooit enige effort te vertonen, zonder zich ook maar enigzins in de (erg pittige) stof te verdiepen, nee, dat lijkt mij weinig plausibel.

Vergeet niet dat aan Yale en Harvard geldt dat 1 tentamen onvoldoende maken vrijwel altijd een einde aan je studie betekent.
  maandag 11 april 2005 @ 11:53:26 #147
95608 Speth
Rorschach
pi_26143802
quote:

[..]

haha als ik een voldongen FEIT hier type praat ik niet meteen cliches na jochie.
Je bent zelf iets van 22, als de aangesprokene de LA-Gear leeftijd nog niet gepasseerd is mag jij over jochies spreken. Trouwens: over welk voldongen feit heb je het precies?
quote:
Het tekort is inderdaad nog te klein, maar wordt almaar groter en groter. Kijk, een of andere knul in dat witte huis vraagt bijvoorbeeld zonder blikken of blozen 80 mrd USD erbij voor Irak terwijl hij al een behoorlijk groot tekort heeft.
80 miljard euro is veel, maar verre van onbetaalbaar. NASA kost op jaarbasis ook iets in die buurt, de CIA en FBI zijn ook niet goedkoop, op de totaalbegroting is het zoveel nog niet. Bovendien levert het meer banen op in de wapenindustrie.
quote:
(trouwens, dat het tekort nog niet TE groot is komt door Clinton en heeft niets te maken met het wanbeleid van bush...)
Waar baseer je dit nou weer op? Op dat het zo'n charmante man was zeker? Clinton was president tijdens een economische hoogconjunctuurgolf, maar ook de Kosovo oorlog (die eveneens terecht was overigens, maar dat terzijde) heeft veel gekost. Clinton had mazzel.
quote:
En de dollar een 'n opmars bezig? Zolang die nog steeds rond de 1.30 schommelt is dat populistische prietpraat en niets structureels.
"Structureel"? Je bedoelt dat er geen structuur zit in die bewering? Werk aan je woordenschat...

Verder: de dollarkoers zegt maar weinig over de economische gezondheid van de VS. Het betekent slechts dat import duur is, en export goedkoop, wat het voor Amerikaanse producten makkelijker maakt om buitenlandse markten te penetreren. De Turkse lira kan je alleen per honderdduizend krijgen, toch is dat land niet failliet, het heeft echter een zwakke munteenheid (ook omdat het heel sterk fluctueert, wat bij de USD niet eens het geval is).
quote:
Daarnaast komen er meer en meer dollars op de markt, niet alleen omdat bush de persen heeft aangezet maar ook omdat ze in het Oosten door beginnen te krijgen dat hun dollarposities wel behoorlijk riskant zijn. Dit is natuurlijk ook niet echt denderend voor de wissenkoersen heh snugger licht.
Zie mijn vorige alinea.
quote:
Your debt goes to schools, pensions, health care, programs that benefit the future. Ours is going to bombs, subsidies, weapons research and foreign bribes to implement regional planning such as what is going on in Iraq. You are in a much better position for the future than the US can even hope to be.
Zoals je zegt is het niveau niet erg hoog, dit is dan ook goedkope retoriek, en slechts de mening van een enkel persoon. Daarom niet relevant. Acht je je eigen vermogen tot het vormen van een degelijk verhaal te zwak, dat je het nodig acht om op andere fora wat onzinnige meningen op te zoeken?
pi_26143833
quote:
Op maandag 11 april 2005 11:40 schreef Speth het volgende:

[..]

Het kan best eens voorkomen, natuurlijk. Dat Bush Jr. echter een Yale-diploma heeft gehaald zonder ooit enige effort te vertonen, zonder zich ook maar enigzins in de (erg pittige) stof te verdiepen, nee, dat lijkt mij weinig plausibel.

Vergeet niet dat aan Yale en Harvard geldt dat 1 tentamen onvoldoende maken vrijwel altijd een einde aan je studie betekent.
Ik waardeer je goedgelovigheid echt, maar je gaat er automatisch van uit dat tijdens zijn studie alles eerlijk verlopen is. Het is toch zeker bekend dat mensen met macht en geld altijd kinderen krijgen die slim zijn en minimaal universiteit aan kunnen. Is dat niet opvallend? Kijk maar naar ons koningshuis, allemaal bollebozen. Het geslacht moet wonderbaarlijk goede genen bevatten. Terug naar Bush, een man die al zoveel pure onzin in z'n speeches heeft uitgekraamd waaruit blijkt dat hij echt niet zo snugger is. Ik wil niet zeggen per se dom, maar iemand die Harvard of Yale op eigen kracht gedaan heeft? Lijkt me sterk.
  maandag 11 april 2005 @ 12:03:04 #149
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26144015
quote:
Mag jij dat feit eens gaan benoemen en onderbouwen.
quote:
Het tekort is behoorlijk stabiel. Onzin. De hoogconjuncturele mazzel van Clinton is irrelevant. Wat is 80 miljard op bijna 2 triljard?
quote:
Maar de dollarcrash blijft uit. Mooi dat je het zelf ook toegeeft.
quote:
Kennelijk ben je niet snugger genoeg om in te zien dat een dollarcrash de oosterse economieen ook meesleept. Waar moet al die goedkoop gefabriceerde rotzooi anders heen? Zuid-Oost Azie heeft belang bij een stabiele, zelfs iets hogere, dollarkoers.
quote:
Al gezocht in termen van percentage BNP, Einstein?
  maandag 11 april 2005 @ 12:03:10 #150
95608 Speth
Rorschach
pi_26144017
quote:
Het is toch zeker bekend dat mensen met macht en geld altijd kinderen krijgen die slim zijn en minimaal universiteit aan kunnen.
In jouw kringen misschien. Rijke, machtige mensen hebben weldegelijk een zekere ethiek, het is niet vanzelfsprekend dat je de boel oplicht.
quote:
Kijk maar naar ons koningshuis, allemaal bollebozen.
Discipline kan een hoop goedmaken, zoals, vermoed ik, bij Wimlex het geval was. Prins Bernard Jr. is bijvoorbeeld zeker een intelligente kerel.
quote:
Het geslacht moet wonderbaarlijk goede genen bevatten.
Kan best, de familie van mijn vader kent zeer weinig non-academici, intelligentie is erfelijk.
quote:
Terug naar Bush, een man die al zoveel pure onzin in z'n speeches heeft uitgekraamd waaruit blijkt dat hij echt niet zo snugger is.
Ik heb zojuist een presentatie gegeven, het ging niet zo denderend als ik gehoopt had omdat ik veel moest onthouden en enkele fouten maakte in de manier waarop ik zaken formuleerde. Betekent dat, dat ik het onderwerp niet machtig ben? Nee. Schriftelijk zou ik het hele verhaal zo kunnen vertellen.
quote:
Ik wil niet zeggen per se dom, maar iemand die Harvard of Yale op eigen kracht gedaan heeft? Lijkt me sterk.
Yale is niet te vergelijken met universiteiten hier. Wil je daar redelijk doorkomen, dan moet je minstens zo goed presteren als een uitmuntende student aan de RUG. Dat hij erdoor is gekomen betekent dat hij in Nederlandse termen naar alle waarschijnlijkheid sowieso een academicus is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')