abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2005 @ 20:06:06 #76
92803 Bela
homo ludens
pi_26130373
quote:
Op zondag 10 april 2005 17:01 schreef SCH het volgende:
Kan iemand nou even uitleggen wat Bolkestein wil voordat het een lucida-islam-topic wordt?
Je demonstreert aardig hoe stigmatisering werkt SCH.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
pi_26133253
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:06 schreef Bela het volgende:

[..]

Je demonstreert aardig hoe stigmatisering werkt SCH.
Dank je, je hebt blijkbaar ook door hoe lucida te werk gaat.
  zondag 10 april 2005 @ 23:05:31 #78
85889 lucida
équilibre
pi_26135459
quote:
Op zondag 10 april 2005 21:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Dank je, je hebt blijkbaar ook door hoe lucida te werk gaat.
[b]Offtopic getroll. Kom met feiten zuigende neuzelaar! En anders, scheer je weg geniepig stuk onderkruipsel....

[ Bericht 2% gewijzigd door lucida op 10-04-2005 23:38:47 ]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_26136869
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:05 schreef lucida het volgende:

[..]

[b]Offtopic getroll. Kom met feiten zuigende neuzelaar! En anders, scheer je weg geniepig stuk onderkruipsel....
Denk toch aan je bloeddruk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 11 april 2005 @ 00:29:24 #80
85889 lucida
équilibre
pi_26137599
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:54 schreef OllieA het volgende:

[..]

Denk toch aan je bloeddruk.
Bedankt voor je goede raad, maar je weet hoe het gezegde luidt: het bloed kruipt waar het niet gaan kan!....
het is zoals het is
non-conforming link
pi_26137745
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:29 schreef lucida het volgende:

[..]

Bedankt voor je goede raad, maar je weet hoe het gezegde luidt: het bloed kruipt waar het niet gaan kan!....
Als mijn bloed de neiging krijgt om te gaan kruipen waar het niet gaan kan, dan denk ik altijd: Goh, een goeie grap zou er wel in gaan.
Oftewel: waarom moet het allemaal zo verbeten en serieus. Een lichte toets kan geen kwaad, imho.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 11 april 2005 @ 00:44:53 #82
85889 lucida
équilibre
pi_26137833
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:38 schreef OllieA het volgende:

[..]

Als mijn bloed de neiging krijgt om te gaan kruipen waar het niet gaan kan, dan denk ik altijd: Goh, een goeie grap zou er wel in gaan.
Oftewel: waarom moet het allemaal zo verbeten en serieus. Een lichte toets kan geen kwaad, imho.
Verbeten is het slechts dan, wanneer anderen het bloed onder je nagels vandaan willen halen!... Verder wordt ik er koud noch warm van.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_26137968
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:44 schreef lucida het volgende:

[..]

Verbeten is het slechts dan, wanneer anderen het bloed onder je nagels vandaan willen halen!... Verder wordt ik er koud noch warm van.
Maar dat kunnen anderen helemaal niet: het bloed onder je nagels vandaan halen. Dat doe je gewoon zelf.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 11 april 2005 @ 01:19:34 #84
85889 lucida
équilibre
pi_26138326
quote:
Op maandag 11 april 2005 00:53 schreef OllieA het volgende:

[..]

Maar dat kunnen anderen helemaal niet: het bloed onder je nagels vandaan halen. Dat doe je gewoon zelf.
Zo bezien valt het dus met die hoge bloeddruk allemaal wel mee!
het is zoals het is
non-conforming link
pi_26138508
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:19 schreef lucida het volgende:

[..]

Zo bezien valt het dus met die hoge bloeddruk allemaal wel mee!
Inderdaad, ik hoef je helemaal niet te waarschuwen, want je weet eigenlijk wel dat je jezelf zit op te naaien.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_26138565
Maar, lucida, ik mag concluderen dat mijn antwoord bevredigend was?
pi_26143219
Van een liberaal als Bolkestein zou je wat anders verwachten dan het leggen van een koppeling tussen geloof en beschaving, want op dat laatste komt het min of meer neer. Ik heb nog nooit zo goed begrepen waarom veel Christenen menen dat zijn een soort alleenrecht hebben op fatsoen en normaal gedrag. Alsof het volgen van de Christelijke leer de enige manier is om je normaal te gedragen. Onderlinge samenhang en binding in een samenleving hangen niet met een geloof samen. Sterker nog: geloof zit dat eerder in de weg, omdat mensen toch veelal 'gemeenschappen' vormen met hun eigen geloofsgenoten. Tja, en waar Nederland vroeger een volledig Christelijk land was, leverde dat relatief weinig problemen op. Anno 2005 heb je moslims en een nog veel grotere stroming: niet-gelovigen. Veel gelovigen zien gelukkig ook wel in dat je in de huidige samenleving niet alleen in je eigen geloofsgroep kunt blijven steken. Er spelen in onze samenleving heel andere problemen. Problemen die nota bene niet los te zien zijn van geloofsovertuigingen. Juist daarom lijkt het me goed om ons te baseren op andere uitgangspunten en waarden dan het geloof.
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 22:54 schreef PJORourke het volgende:
Ik zou eerder boedelscheiding willen voorstellen. Kansloze migranten en linkse rakkers mogen het Noorden hebben (en Den Haag), het Zuiden gaat naar fatsoenlijke mensen met ambitie.
Mag ik hieruit afleiden dat je zelf in het zuiden woont? Dat is toch het landsdeel waar de overheid tal van kunstmatige ingrepen pleegde om de economie wat op te krikken?
pi_26145518
Geeft Japan geen ontwikkelingshulp? Ik dacht zelfs meer dan de VS, Bolkenstein lult weer eens uit zijn nek zonder flauw benul van hoe de feiten werkelijk liggen.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_26145719
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:17 schreef EnderOnline het volgende:
Geeft Japan geen ontwikkelingshulp? Ik dacht zelfs meer dan de VS, Bolkenstein lult weer eens uit zijn nek zonder flauw benul van hoe de feiten werkelijk liggen.
Als ik het goed heb geeft Japan volgens hun ODA budget 857 miljard yen aan (5 miljard euro) aan ontwikkelingshulp, dat is exclusief noodhulp. Dat budget is de laatste jaren sterk verlaagd als ik de cijfers goed lees.

http://www.mofa.go.jp/policy/oda/budget/2005-4.html

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2005 13:27:48 ]
  maandag 11 april 2005 @ 13:37:40 #90
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_26145932
quote:
Op maandag 11 april 2005 11:29 schreef dVTB het volgende:
Mag ik hieruit afleiden dat je zelf in het zuiden woont?
Jij mag alles, dVTB.
quote:
Dat is toch het landsdeel waar de overheid tal van kunstmatige ingrepen pleegde om de economie wat op te krikken?
Idd, zonder veel succes en door mij ongevraagd.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_26146022
http://www.ipsnews.be/nieuwsbrief/focus/2003_4_nr4.htm
Japan gaf tot voor kort in absolute cijfers het meeste ontwikkelingshulp en staat nou nog steeds op de tweede plaats. (alhoewel die bron uit 2003 is maar goed) en toch is maar 0.7% van de mensen daar christen volgens het world factbook. In your face Bolkenstein
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_26146183
Japan is natuurlijk enorm veranderd na WW2.
De vraag is dan ook wat de motivatie is dat men aan ontwikkelinghulp is gaan doen.
Komt dat vanuit de samenleving zelf, uit de Japanse religie/wereldbeeld?
  maandag 11 april 2005 @ 13:52:24 #93
85889 lucida
équilibre
pi_26146232
quote:
Op maandag 11 april 2005 01:43 schreef Monidique het volgende:
Maar, lucida, ik mag concluderen dat mijn antwoord bevredigend was?
Met jouw antwoord was niets mis, en ja, het heeft inderdaad mijn vermoedens bevestigd.

[ Bericht 1% gewijzigd door lucida op 11-04-2005 14:32:26 ]
het is zoals het is
non-conforming link
  maandag 11 april 2005 @ 14:09:25 #94
85889 lucida
équilibre
pi_26146620
quote:
Op maandag 11 april 2005 11:29 schreef dVTB het volgende:
Van een liberaal als Bolkestein zou je wat anders verwachten dan het leggen van een koppeling tussen geloof en beschaving.
Wat zou jij dan wel van een liberaal verwachten?
quote:
.

Ik heb nog nooit zo goed begrepen waarom veel Christenen menen dat zijn een soort alleenrecht hebben op fatsoen en normaal gedrag.
Wat of wie heeft je de ogen doen openen?...
quote:
Alsof het volgen van de Christelijke leer de enige manier is om je normaal te gedragen.
Vraagje m.b.t. de OP: waar blijkt volgens jou uit het artikel met Bolkestein dat, deze de christelijke leer - wat dat ook moge zijn - aanprijst als de enige manier om, als mens, fatsoenlijk en normaal gedrag te kunnen vertonen?
quote:
Onderlinge samenhang en binding in een samenleving hangen niet met een geloof samen. Sterker nog: geloof zit dat eerder in de weg, omdat mensen toch veelal 'gemeenschappen' vormen met hun eigen geloofsgenoten.
Wat vormt volgens jou dan het cement waarmee de onderlinge samenhang en de gemeenschappelijke binding bijeen worden gehouden?
quote:
Tja, en waar Nederland vroeger een volledig Christelijk land was
Over welke periode van de geschiedenis praten we dan precies en, over welk land hebben we het dan?
quote:

leverde dat relatief weinig problemen op.
Wel eens van de vele geloofstwisten gehoord die deze natie heeft gekend? (En die nu, zeker met de komst van de islam, weer massaal dreigen op te laaien!.)
quote:
Anno 2005 heb je moslims en een nog veel grotere stroming: niet-gelovigen. Veel gelovigen zien gelukkig ook wel in dat je in de huidige samenleving niet alleen in je eigen geloofsgroep kunt blijven steken. Er spelen in onze samenleving heel andere problemen. Problemen die nota bene niet los te zien zijn van geloofsovertuigingen. Juist daarom lijkt het me goed om ons te baseren op andere uitgangspunten en waarden dan het geloof.
Hier ben ik het wel mee eens.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_26146707
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:52 schreef lucida het volgende:

[..]

Met jouw antwoord was niets mis, en ja, het heeft inderdaad mijn vermoedens bevestigt.
Daar twijfel ik niet aan.
  maandag 11 april 2005 @ 14:29:56 #96
85889 lucida
équilibre
pi_26147106
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:50 schreef DennisMoore het volgende:
Japan is natuurlijk enorm veranderd na WW2.
De vraag is dan ook wat de motivatie is dat men aan ontwikkelinghulp is gaan doen.
Komt dat vanuit de samenleving zelf, uit de Japanse religie/wereldbeeld?
Japan heeft zich pro-actief gecommitteerd aan allerlei globale instituties, zoals de VN veiligheidsraad. Instituties die ontegenzeggelijk vanuit een christelijke beschavingstraditie tot stand zijn gekomen. Vanuit zijn solidariteit met de beginselen die door veel van deze globale instituties worden nagestreefd, kan Japan dus mede geplaatst worden in de christelijke traditie zoals Bolkestein die schetst. Namelijk de traditie van naastenliefde, vergiffenis en verzoening.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_26147124
Eensch.
  maandag 11 april 2005 @ 14:54:26 #98
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26147697
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:29 schreef lucida het volgende:

[..]

Japan heeft zich pro-actief gecommitteerd aan allerlei globale instituties, zoals de VN veiligheidsraad.
Ieder VN-lid dus.

Maar toch knap om vrijwel elk land te plaatsen in een christelijke traditie.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 11 april 2005 @ 15:00:07 #99
85889 lucida
équilibre
pi_26147866
quote:
Op maandag 11 april 2005 14:54 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ieder VN-lid dus.
In beginsel wel, maar het verschil zit 'm in het begrip 'pro-actief'.
quote:

Maar toch knap om vrijwel elk land te plaatsen in een christelijke traditie.
De Duitse wiskundige en filosoof Kant zou als antwoord hebben kunnen geven: "Gewoon een kwestie van wat metafysisch pas en meetwerk!..."

[ Bericht 3% gewijzigd door lucida op 11-04-2005 15:06:51 ]
het is zoals het is
non-conforming link
  maandag 11 april 2005 @ 15:07:12 #100
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26148046
quote:
Op maandag 11 april 2005 15:00 schreef lucida het volgende:

[..]

In beginsel wel, maar het verschil zit 'm in het begrip 'pro-actief'.
En hoe komt het verschil van het begrip precies in uiting?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')