Bladiebladiebla.quote:Metalheads Unite!!! Het topic waar metal-liefhebbers samenkomen en over alles wat met de diverse metal soorten te maken heeft praten. Wat voortgekomen is uit een Dynamo Open Air topic is na al die jaren inmiddels al voorbij de 150 delen. Nieuwtjes, aanraders en discussies over NWOBHM, Black Metal en alles er tussenin komen hier voorbij!
Nee johquote:Op woensdag 6 april 2005 11:28 schreef mr_cucumber het volgende:
Zouden er nou mensen zijn die serieus zo'n shirt gaan dragen?
voor mij uberhaupt geen mensen...quote:Op woensdag 6 april 2005 13:57 schreef dunc het volgende:
Mij niet gezien met zo'n leernicht op me shirt
Die wil ik ook niet op mijn T-shirt, een gitaar-line van hem of nog liever die van Tipton daarentegen....quote:Op woensdag 6 april 2005 12:51 schreef Kipman het volgende:
Telkens weer die foto's van Halford![]()
[afbeelding]
Als volwassene met je idolen op je shirts lopen is sowieso fout, maar bij Halford kan ik er de humor wel van inzienquote:Op woensdag 6 april 2005 14:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
voor mij uberhaupt geen mensen...Ben geen fan, van niemand.
behalve als het satriani isquote:Op woensdag 6 april 2005 15:38 schreef Djaser het volgende:
Als volwassene met je idolen op je shirts lopen is sowieso fout
Jij wilt met die kale kop van Satriani groot op je t-shirt rondlopen?quote:Op woensdag 6 april 2005 15:55 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
behalve als het satriani is![]()
tvp
alleen als ie een zonnebril opheeftquote:Op woensdag 6 april 2005 16:02 schreef Djaser het volgende:
Jij wilt met die kale kop van Satriani groot op je t-shirt rondlopen?
Ze hebben dit keer een mooie clip gemaakt en niet zo cheesy als normaal. En ze hebben het toch maar mooi geflikt dat Christopher Lee meezingt.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:02 schreef Djaser het volgende:
Iemand intresse in de nieuwe Rhapsody video?
http://epic-metal.com/rhapsody/video/tmotwd_10.mov
Nou, deze (nog) niet, maar ik heb wel een soortgelijke.quote:
Nee ok, maar ik interpreteerde het even wat ruimer, omdat ik ook wel eens kritiek heb gehoord op het fenomeen bandshirts.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:38 schreef Djaser het volgende:
shirts met band-leden erop hadden we het over, geen bandshirts zelf!
Ja, meer girlies!quote:Op woensdag 6 april 2005 18:29 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nee ok, maar ik interpreteerde het even wat ruimer, omdat ik ook wel eens kritiek heb gehoord op het fenomeen bandshirts.
Ik zou wel een t-shirt willen hebben van al mijn gitaarhelden erop. Dus met KK, Zakk Wylde en Michael Schenkerquote:Op woensdag 6 april 2005 15:38 schreef Djaser het volgende:
[..]
Die wil ik ook niet op mijn T-shirt, een gitaar-line van hem of nog liever die van Tipton daarentegen....
Ja! We laten een Mealheads T-Shirt drukken!quote:Op woensdag 6 april 2005 18:32 schreef Kipman het volgende:
[..]
Ik zou wel een t-shirt willen hebben van al mijn gitaarhelden erop. Dus met KK, Zakk Wylde en Michael Schenker
Dat krijg je hé, met die borstvergrotingen.quote:Op woensdag 6 april 2005 18:39 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Maar mijn Finntroll girlie is nu al bijna weer te klein
quote:Op woensdag 6 april 2005 19:03 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat krijg je hé, met die borstvergrotingen.
quote:Op woensdag 6 april 2005 19:23 schreef Seborik het volgende:
Lekker strak. Des te beter.
Idd, eindresultaat is best leuk. Ik zou er dan ook best graag bij willen zijn op Earthshakersfest waar ze het met hem live ter tonele voeren. Nou ja misschien gebeurd dat nog.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:45 schreef Kipman het volgende:
[..]
Ze hebben dit keer een mooie clip gemaakt en niet zo cheesy als normaal. En ze hebben het toch maar mooi geflikt dat Christopher Lee meezingt.
Leuk! Best goed gedaan.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:02 schreef Djaser het volgende:
[..]
Iemand intresse in de nieuwe Rhapsody video?
http://epic-metal.com/rhapsody/video/tmotwd_10.mov
Ja staat ook op de site. Ze lenen hem dan even van Manowarquote:Op woensdag 6 april 2005 20:28 schreef Kipman het volgende:
Speelt Rhapsody dan ook op Earthshaker?
En dan ook met Lee?
Mano leent 'm eigenlijk van Rhapsodyquote:Op woensdag 6 april 2005 20:30 schreef Djaser het volgende:
[..]
Ja staat ook op de site. Ze lenen hem dan even van Manowar
Maak je geen zorgen. Ze hebben bekend gemaakt dat er in 2005 en 2006 weer flink getourd gaat worden én het wordt de meest ultieme tour ooit! En dat verzin ik niet zelf, maar dat zeggen ze in hun persbericht:quote:Op woensdag 6 april 2005 21:07 schreef Seborik het volgende:
Ik had het ook graag gezien op de festival, zeker omdat Manowar ook een compleet koor mee neemt.
Precies! En eens įndere soort metalwear. Na 10 jaar vind ik bandshirts wel erg eentonig. Dan kunnen ze nog een voorbeeld nemen aan de Dropkick Murphys die mooie subtiele geborduurde polos en jerseys maken.quote:
Jazeker! Alleen had ik pas halverwege door dat het Alexander was en niet het nummer Seventh Sonquote:Op maandag 11 april 2005 08:01 schreef Seborik het volgende:
Tof, klonk Alexander The Great ook goed?
quote:The new album also features the incredible BOBBY JARZOMBEK (Halford,Iced Earth,Riot) on drums!
- Halford verlaat Priest, uiteindelijk speelt de beste man mee in zijn bandquote:Op maandag 11 april 2005 21:20 schreef Djaser het volgende:
Ah vandaar.
Alleen heeft de beste man nog niet meer dan twee optredens gegeven bij Iced Earth
quote:Op maandag 11 april 2005 22:16 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Voor de lol ff het lijstje van artiesten die soleren op The Hour of Dawn van Rob Rock
Ik ken de grotendeels niet, maar misschien zegt het jullie iets:
Jack Frost -> Seven Witches
Tom Naumann -> Primal Fear
Roy Z -> producer van o.a. Bruce Dickinson, Judas Priest, Rob Halford
quote:Op maandag 11 april 2005 22:16 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Gus G - Firewind/ Ex- Dream Evil
Ja, vast wel. Maar ik zal denk ik eerst liever de laatste van Dream Evil zal kopen.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:12 schreef Seborik het volgende:
Die nieuwe Firewind ga je vast goed vinden, Kipman!
Stiekem vond ik die bonustrack van het nieuwe Grave Digger album leuker dan de rest van het album (wat niet wil zeggen, dat ik de rest niet ongelooflijk goed vond).quote:Op woensdag 13 april 2005 14:41 schreef Djaser het volgende:
Goede ondertitel Seborik.
Ik volg de band niet meer sinds Crimson (die nog wel) maar zouden ze hun carriere dan afsluiten met topper?quote:Op woensdag 13 april 2005 15:42 schreef Tokus het volgende:
hmmm,natuurlijk ontdek ik bij hun allerlaatste album pas hoe goed Sentenced kan zijn. Toch de oude albums nog maar 's herluisteren.
ze zeggen dat ze op het hoogtepunt stoppenquote:Op woensdag 13 april 2005 15:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik volg de band niet meer sinds Crimson (die nog wel) maar zouden ze hun carriere dan afsluiten met topper?
Dan hadden ze in '93 al moeten stoppen (na North from Here)quote:Op woensdag 13 april 2005 16:15 schreef Tokus het volgende:
[..]
ze zeggen dat ze op het hoogtepunt stoppen
Ja ik vond hem ook net iets te goed voor een bonus nummer, toch haalt hij het net niet bij intro en titel track. Als ze die ook niet live gaan spelen dan weet ik het ook niet meerquote:Op woensdag 13 april 2005 15:44 schreef Seborik het volgende:
[..]
Stiekem vond ik die bonustrack van het nieuwe Grave Digger album leuker dan de rest van het album (wat niet wil zeggen, dat ik de rest niet ongelooflijk goed vond).
Oh, leuk dat je het even zegt, ik wist de support acts namelijk nog nietquote:Op dinsdag 26 april 2005 08:51 schreef ThE_ED het volgende:
Vrijdag naar Finntroll (en Naglfar en Amoral) in Vera.
Ik zit wel op andere forums, maar daar wort mijn fokken niet echt minder op, verder heb ik wel een beetje last van mijn cashflowquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:44 schreef Yokozuna het volgende:
Dooie boel hier, is iedereen naar andere forums? Minder interesse in metal? of?
moet jij per post betalen?quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:50 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik zit wel op andere forums, maar daar wort mijn fokken niet echt minder op, verder heb ik wel een beetje last van mijn cashflowDus niet minder interesse, maar wel minder mogelijkheden.
Goed nieuws. Ensiferum ken ik niet, dus misschien komt er nog een leuke band in de plaats die ik wel ken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:48 schreef ThE_ED het volgende:
Ensiferum; 21.04.2005
The gig at Graspop Festival 26.6.2005 in Belgium is cancelled, because
the concert wasn't ever booked. The band was misinformed by the management.
leuk management
quote:Op woensdag 27 april 2005 11:55 schreef Kipman het volgende:
[..]
Goed nieuws. Ensiferum ken ik niet, dus misschien komt er nog een leuke band in de plaats die ik wel ken.
Checkquote:Op dinsdag 26 april 2005 08:51 schreef ThE_ED het volgende:
Vrijdag naar Finntroll (en Naglfar en Amoral) in Vera.
Snuggere mensen daar, het staat een half jaar op hun site en dan komen ze er nog eens achter dat hun management loopt te kuttenquote:Op dinsdag 26 april 2005 22:48 schreef ThE_ED het volgende:
Ensiferum; 21.04.2005
The gig at Graspop Festival 26.6.2005 in Belgium is cancelled, because
the concert wasn't ever booked. The band was misinformed by the management.
leuk management
Welke plaat van Abruptum?quote:Op woensdag 27 april 2005 01:06 schreef dunc het volgende:
Maandag liep ik langs de Boudisque.. en dan moet je natuurlijk even naar binnen.. en dan kom je natuurlijk allemaal mooie plaatjes tegen. Maar dat ik een picture-disc van Abruptum tegenkwam (die nu dus hier ligt te draaien), whoa
Er moeten zoveel mogelijk heavy/power metal bands op Graspop komen die ik graag wil zien en die verder toch nooit in NL optreden. Tot nu toe ben ik daar tevreden over (oa Grave Digger, Axel Rudi Pell). Dus elke afzegging van een band die mij toch niet interesseert geeft mij weer hoop dat er een andere, voor mij gave band voor in de plaats komt.quote:Op woensdag 27 april 2005 11:58 schreef ThE_ED het volgende:
[..]Nouja, in de plaats; ze waren dus sowieso niet geboekt.
Maar waarom is dat per se goed nieuws? Een leuke band die je niet kent kan toch ook leuk zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
Casus Luciferiquote:
Het is gelijk gebleven, ze hebben alles gewoon verplaatst. Eigenlijk verwacht ik wel dat het aanbod mee zal groeien met de ruimte.quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:31 schreef Tokus het volgende:
is het aanbod aan metal nog wel gelijk? of in ieder geval niet gekrompen?
het was altijd wel een knus metalhoekje.
wacht nog steeds...quote:
ik ben er nog niet geweest, maar wil er wel graag een keer naar toe...quote:Op vrijdag 29 april 2005 19:38 schreef Tokus het volgende:
toch ga ik liever naar de fame, die hebben toch wat meer.
Vroegah hadden we de übergeweldige the boxclip chart nog met wereldberoemde underground metalbands aan de top. Maar helaas die is niet meerquote:Op zondag 1 mei 2005 22:29 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
is er zoiets als een goede (nederlandse) metalchart die jullie misschien volgen...?
Nu zijn die clips van hun natuurlijk wel hilarisch, maar inderdaad aan het vernieuwen van de clips deden ze daar amper iets, je zou bijna Vanessa Warwick gaan missen met haar Headbangersball..quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:56 schreef Seborik het volgende:
Epica
True, maar ik vond het toch wel aardig, zeker op die schaarse momenten dat er ineens 4x iron maiden achter elkaar kwam, of een clip die je helemaal niet verwacht had, zoals iets van CoB of Anthrax.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:56 schreef Seborik het volgende:
Het is echt jammer ja, maar ik kan ook wel begrijpen dat het niet zo'n succes is geworden. Bij ons kwamen er bijvoorbeeld elke week ongeveer dezelfde clips voorbij en dan ook nog eens een paar keer per avond. Elk uur Metallica, Deicide, Epica, Ozzy Osbourne en Dimmu Burgers heb je op een gegeven moment wel gezien.
Dat valt nog mee, de laatste keren dat ik keek kreeg ik standaard One van Metallica te zien. En wat andere standaard clips.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 14:05 schreef Kipman het volgende:
Hier in Zwolle kwamen toch wel wekelijks Sonata Arctica, Ayreon, Motorhead voorbij. Dat vond ik zeker niet erg!
Oud nieuws. Dit was al een gerucht een paar maanden terug. Het is nu alleen bevestigd.quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:30 schreef ThE_ED het volgende:
Sweden's OPETH have posted the following update on their official web site:
"Per Wiberg [keyboards] has now officially joined OPETH as a permanent member of the band. As most of you know he's been touring with OPETH since their 'Damnation' record. SPIRITUAL BEGGARS fans should not despair as he will continue playing and recording with them.
Jammer trouwens dta ik de tekenwedstrijd van Opeth gemist hebquote:Op woensdag 4 mei 2005 16:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Oud nieuws. Dit was al een gerucht een paar maanden terug. Het is nu alleen bevestigd.
Zoals er verder gepost wordt zijn ze nu bezig met het inspelen van de Mellotrons en de Hammond stukken. Ik denk niet echt dat er veel gebruik wordt gemaakt van keyboards.quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:47 schreef mr_cucumber het volgende:
Hm, meen me iets te herinneren van een interview paar jaar terug dat de heer Akerfeldt zei dat keyboards (en vrouwenzang?)niet in de metal horen..maargoed, smaken veranderen.
enquote:The band is currently hard at work in Fascination street studios. 9 titles have been recorded and at this moment Hammond organs and Mellotrons are being put down to tape. The recording is being supervised and engineered by Jens Bogren and produced by the band. Some song titles have been confirmed and will be posted here soon.
Als Nederland er maar weer tussenstaat voor een Europese tourquote:We will soon confirm a handful of Scandinavian and European dates. The band will do a smaller trek round the key cities in Europe in September. This will be the first tour in support of the new album which is supposed to be released in late August/early September. More tour dates to come....
Ach, nu is er tenminste weer wat te lullenquote:Op woensdag 4 mei 2005 16:56 schreef Anthraxx het volgende:
Als The_Ed nou even het hele bericht post:
Damnation dusquote:Op woensdag 4 mei 2005 18:23 schreef Kipman het volgende:
Ik heb alleen dat acoustische album, Deliverence dacht ik of was het die andere? Maar eigenlijk luister ik er haast nooit naar. Ik ben wel nog altijd benieuwd naar het hardere werk en Blackwater Park wil ik nog altijd eens aanschaffen.
Ik kom ook al geld te kort.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:08 schreef Kipman het volgende:
Er zijn zoveel albums die verplicht zijn voor iedere metalliefhebber. Maar je kan niet alles hebben.
Was best gaaf in 013 enige tijd geleden.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:29 schreef Tokus het volgende:
nee Machine Head is live best ok
tsja, misschien omdat er geen digipack van is dat je 'm nog niet hebtquote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:30 schreef Seborik het volgende:
Ha ok, die laatste cd moet ik al twee jaar krijgen van iemand. De digipack.
Misschien dat ik hem dan toch maar zelf koop.
Ik vind het omgekeerde waar. Na de split-up en reunie is Fear Factory puur bagger live. Dat komt voornamelijk doordat Burton helemaal niet (meer) kan zingen, en ook nog eens niet met publiek om kan gaan. Laatste jaar heb ik ze twee keer gezien. Beide keren liepen ze voortijdig van het podium af, zonder bedankje, zonder toegift. Na elk nummer vragen "Are you having a good time?" werkt ook maar een paar keer, en als er dan bijna niemand meer reageert na de 5e keer een boze opmerking maken doet het echt niet goed bij mij. Ze leken er gewoon geen plezier in te hebben. En dat dus op twee verschillende concertenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:26 schreef Seborik het volgende:
Live of op cd? Ik heb gehoord dat Machine Head live echt heel, heel slecht is en Fear Factory was live best te verteren.
"Spreading the Disease" natuurlijk..quote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:49 schreef Kipman het volgende:
Vanavond ga ik naar de Warm-up party van Dynamo in Hellendoorn, met Autumn en Evergrey (waar ik dus voor kom). Maar las ik net dat Anthrax daar ook een signeersessie gaat geven. Maar ik heb helemaal geen Anthrax-cd's!!! Dus, nog aanraders?
De live cd van machine head is goed te doenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:26 schreef Seborik het volgende:
Live of op cd? Ik heb gehoord dat Machine Head live echt heel, heel slecht is en Fear Factory was live best te verteren.
quote:Op vrijdag 6 mei 2005 16:47 schreef Kipman het volgende:
Is dat één van de eersten, waarop er nog niet gerapt wordt?
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:47 schreef Seborik het volgende:
Ja, waarom denk je dat Tokus het daar altijd over heeft.
Dat zei ik toch al ooit eensquote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:44 schreef Kipman het volgende:
Pluspuntje was wel dat ik me bij Autumn verrassend goed vermaakt heb! Ze maken betere muziek dan ik dacht.
Ok, toch maar gekocht. 2e hands weliswaar en het was de promo, maar wel lekker goedkoop. En ja, ik vind 'm goed. Vooral dat instrumentale nummer, lekkere gitaarorgasme'squote:Op woensdag 13 april 2005 14:12 schreef Seborik het volgende:
Die nieuwe Firewind ga je vast goed vinden, Kipman!
Anton SMSte me net dat de zon net doorbrak. Helaas SMSt hij dan weer niet hoe het weer in de middag wasquote:
I'll say. Ik dacht dat het Alice Cooper was met z'n nieuwe band.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:50 schreef Seborik het volgende:
Rechts op de voorgrond, maar deze foto doet haar weinig recht.
Pak 'm erbij, zet 'm op track 7 en viola! Met Marty Friedman, die daar ook op meespeeltquote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:23 schreef Seborik het volgende:
Instrumentaal op Forged by Fire? Hm, dan moet ik hem nog eens luisteren, want dat kan ik me al niet meer herinneren.
Ze moet het ook niet van foto's hebben. Live merk je pas hoe lekker ze wel niet is. Ze heeft een perfect lichaam en ze weet hoe ze dat moet gebruiken op het podium. Bijv met lekkere heupbewegingenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:57 schreef Summoner het volgende:
[..]
I'll say. Ik dacht dat het Alice Cooper was met z'n nieuwe band.
De belangrijkste vraag natuurlijk is of ze vrijgezel is. Anders heb je er nog geen zak aan.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:18 schreef Kipman het volgende:
[..]
Ze moet het ook niet van foto's hebben. Live merk je pas hoe lekker ze wel niet is. Ze heeft een perfect lichaam en ze weet hoe ze dat moet gebruiken op het podium. Bijv met lekkere heupbewegingen
leuk dat Steve Harris ook meedoet.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 05:05 schreef dunc het volgende:
[afbeelding]
Even, voor de semi-duidelijkheid.
De grap ontgaat me. Maar ik neem aan dat er iemand van Autumn op Steve lijkt, maar ik weet niet wiequote:
Nienke.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:23 schreef Kipman het volgende:
[..]
De grap ontgaat me. Maar ik neem aan dat er iemand van Autumn op Steve lijkt, maar ik weet niet wie![]()
Nou, da's fijn. Lig ik op haar (in mijn dromen), moet ik opeens aan Steve Harris denkenquote:
Die gast linksonder.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 21:23 schreef Kipman het volgende:
[..]
De grap ontgaat me. Maar ik neem aan dat er iemand van Autumn op Steve lijkt, maar ik weet niet wie![]()
Was wel enigzins te verwachten natuurlijk met de line up en het weer, maar toch een beetje sneu.quote:Tegenvallende opkomst Dynamo Open Air
Gepost door: Marz667 - 2005-05-07 12:05:57 - Bron: KINKFM Radio
Vandaag zijn er slechts 5.000 bezoekers aanwezig op het Dynamo Open Air festival. De organisatie had het aantal ook al laag ingeschat op 8.000 bezoekers, maar dat was evengoed nog te hoog.
De afsluiter van vandaag is Anthrax die in zijn orginele line-up Hellendoorn zal doen laten beven.
Is dat solo werk van Adrian eigenlijk een beetje de moeite waard?quote:IRON MAIDEN Guitarist's PSYCHO MOTEL Albums To Be Reissued - May 6, 2005
According to a posting on the IRON MAIDEN fan site Maidenfans.com, MAIDEN guitarist Adrian Smith will see some of his past efforts being released again this summer.
On June 20, the PSYCHO MOTEL albums "State of Mind" and "Welcome to the World", originally released in 1996 and 1997, respectively, will be back on the shelves. The "Welcome to the World" reissue will contain "Rain", the bonus track originally found on the Japanese edition of the album. It is still unknown if these will be remastered or re-packaged. It is, however, pretty certain that the artwork covers will remain the same.
As previously reported, IRON MAIDEN singer Bruce Dickinson's past solo releases will be re-released with extra material on May 23.
The albums will expanded with hard-to-find B-sides and rare tracks, while the live recordings will be merged into a new three-CD box set. Sleeve notes by IRON MAIDEN expert Dave Ling will be added to the booklets, which will be upgraded to contain never-before-seen photos. The original artwork will also be fully upgraded by original designer Hugh Gilmour.
Psycho Motel ken ik niet, maar als je van Bryan Adams achtige rock houdt zou je A.S.A.P. eens kunnen proberen.quote:Op zondag 8 mei 2005 11:47 schreef Djaser het volgende:
[..]
Is dat solo werk van Adrian eigenlijk een beetje de moeite waard?
Bij 'hardrock' denk ik aan oude bands als Status Quo e.d.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:25 schreef Tokus het volgende:
ik vond Silver & Gold toch iets meer hardrockig dan Bryan Adams hoor.
Bryan Adams ken ik niet, maar ik zal eens kijken.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:35 schreef DaveM het volgende:
[..]
Psycho Motel ken ik niet, maar als je van Bryan Adams achtige rock houdt zou je A.S.A.P. eens kunnen proberen.
Op de Dauwpop site (zelfde terrein) staat dat het bij 10.000 man uitverkocht is, dus neem aan dat het ook zoiets is.quote:Op zondag 8 mei 2005 11:27 schreef Seborik het volgende:
Voor hoeveel man was er plaats?
kom op zeg, onder enige algemene muziekkennis valt ook Bryan Adams. Summer of 69, Run To You, en een van de best verkopende singles ooit, Everything I Do. Of dat liedje wat hij van die Nederlandse chick Do gejat heeft, waarvan ik de titel kwijt ben, ken je vast wel.quote:Op maandag 9 mei 2005 10:22 schreef Djaser het volgende:
[..]
Bryan Adams ken ik niet, maar ik zal eens kijken.
ik heb State Of Mind, maar die heb ik al lang niet gedraaid en ben vergeten hoe het klinkt.quote:Niemand die de Psycho hotel albums kent?
Jij hebt lefquote:Op maandag 9 mei 2005 12:37 schreef ThE_ED het volgende:
Welke bezoeker heb ik hier (uit mijn fokke en fokke topic) geparodieėrd? :
[afbeelding]
Oh?quote:Op maandag 9 mei 2005 12:54 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ach, het is maar een grapje. We houden toch wel van um
Ok, Summer of 69 heb ik wel eens gehoord, en de rest dan vast ook.quote:Op maandag 9 mei 2005 12:19 schreef Tokus het volgende:
[..]
kom op zeg, onder enige algemene muziekkennis valt ook Bryan Adams. Summer of 69, Run To You, en een van de best verkopende singles ooit, Everything I Do. Of dat liedje wat hij van die Nederlandse chick Do gejat heeft, waarvan ik de titel kwijt ben, ken je vast wel.
Vaak ben ik het aardig met je eens, maar hierin moet ik je compleet ongelijk geven.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 10:26 schreef Seborik het volgende:
Live of op cd? Ik heb gehoord dat Machine Head live echt heel, heel slecht is.
Uhm, de helft van de metalheads-posters?quote:Op maandag 9 mei 2005 12:37 schreef ThE_ED het volgende:
Welke bezoeker heb ik hier (uit mijn fokke en fokke topic) geparodieėrd? :
[afbeelding]
quote:IRON MAIDEN: New CD/DVD Set Due In August? - May 9, 2005
According to Germany's Rock Hard magazine, EMI will be releasing a brand-new IRON MAIDEN "live box" CD/DVD set, entitled "Death on the Road", on August 29. No further information is currently available.
Dat had je vorig jaar moeten bedenken, want de Large heeft nauwelijks iets op voorraad...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:37 schreef Seborik het volgende:
Ja, verdomme, zit ik moeilijk te doen om m'n Savatage-collectie goedkoop bij elkaar te krijgen, staan bijna alle albums voor 7,77 in de Large!
Zolang hij maar origineler is dan die van Rock in Rio cd en de No more lies single ben ik al blij.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:24 schreef Seborik het volgende:
Ik hoop op een cover die lelijker is dan die van Dance of Death.
Nooit last van. Ze leveren me altijd snel en hebben de laatste tijd alles, en ik bestel echt niet alleen Linkin Park spullenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:09 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dat had je vorig jaar moeten bedenken, want de Large heeft nauwelijks iets op voorraad...![]()
Ik vind die hele DVD eigenlijk maar overbodig. We hebben net Early Days achter de rug met een hoop live-registraties en natuurlijk Rock In Rio. Alsof dat al niet genoeg is.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:00 schreef Djaser het volgende:
[..]
Zolang hij maar origineler is dan die van Rock in Rio cd en de No more lies single ben ik al blij.
Eigenlijk wel, maar ik vind het niet erg want de want Ahoy 2003 van de DoD tour was mijn eerste concert en een geweldige show. Ik zou dat graag nog eens op dvd terug willen zien.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:08 schreef Kipman het volgende:
[..]
Ik vind die hele DVD eigenlijk maar overbodig. We hebben net Early Days achter de rug met een hoop live-registraties en natuurlijk Rock In Rio. Alsof dat al niet genoeg is.
Dat begrijp ik wel. Ik wil 'm zelf uiteraard ook wel zien, want ik moest de show weer eens missen. Maar toch, een Iron Maiden DVD release is allang niet speciaal meer. Vind ik toch wel jammer.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:16 schreef Djaser het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar ik vind het niet erg want de want Ahoy 2003 van de DoD tour was mijn eerste concert en een geweldige show. Ik zou dat graag nog eens op dvd terug willen zien.
quote:DAVID WAYNE Died Due To Injuries Sustained In Head-On Automobile Accident - May 10, 2005
The following press release has been posted at the David Wayne's Metal Church web site:
"On behalf of David Wayne's Metal Church, we would like to express our deepest sorrow in the passing of our metal brother, David Wayne. This is not only a loss for us as a band and his family, but also millions of metalheads throughout the world. David died due to complications from injuries he sustained in a head-on automobile accident several months ago.
"David Wayne was the patented scratchy vocals of several METAL CHURCH albums and was in the process of returning to the metal scene with his new band lineup. His goal was to return to the sounds of METAL CHURCH's albums released in 1984 and 1986. We will always remember the burning words and vocals in 'Gods of Wrath', 'Watch the Children Pray', and 'Start the Fire'. David and his current band had just completed several new songs and were ready to head to the recording studio after their European tour dates this summer.
Er staan weer een hoop mooie plaatjes in ja. Een korte inventarisatie leverde me meteen een bestelling van 150+ eruo op. Nu al het niet essentiele doorstrepenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:10 schreef Seborik het volgende:
In de Large die een uur geleden in de bus viel.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:43 schreef Seborik het volgende:
Ik heb meteen 3 Star Trek boxen besteld, want ze waren van 80 euro nu 30!
Mein Gott!quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:43 schreef Seborik het volgende:
Ik heb meteen 3 Star Trek boxen besteld, want ze waren van 80 euro nu 30!
ik lever alleen de data, wat je ermee doet moet je zelf wetenquote:Op donderdag 12 mei 2005 14:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
de vraag is wat we met die informatie moeten? Om hem een kaart sturen misschien?
Toch leuk dat je kan kiezen van welke tour(s) je een DVD wilt?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:19 schreef Kipman het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel. Ik wil 'm zelf uiteraard ook wel zien, want ik moest de show weer eens missen. Maar toch, een Iron Maiden DVD release is allang niet speciaal meer. Vind ik toch wel jammer.
Nee he, daar gaan we weerquote:IRON MAIDEN To Release 'The Trooper' Single? - May 12, 2005
According to EMI Spain, IRON MAIDEN are contemplating the release of "The Trooper" CD single to launch their upcoming "Eddie Rips Up The World Tour". The single may also serve as the promo single for the forthcoming "Death on the Road" DVD/CD, to be released on August 29.
IRON MAIDEN's "Death On The Road" double DVD and album will feature a live performance filmed at the Westfalenhalle Arena, Dortmund, Germany during the "Dance of Death" European tour in December 2003. The set is said to "fully capture the magnificent stage production and electricity of the band's performance." More information is available at this location.
(Thanks: MaidenFans.com)
Ja die heb ik, hij is best mooi. Er komt binnenkort nog een andere versie van uit, misschien is dat een alternatief?quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:24 schreef Seborik het volgende:
Heb je die Somewhere in Time headknocker? Ik moet hem nog steeds kopen, ergens.
Niet bestaande fans kopen geen cds en voor potentiele fans is er een grote Maiden catalogus met genoed cds waaronder best ofs. Ik denk dat de meeste mensen die single gaan kopen, verzamelaars zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2005 19:53 schreef DaveM het volgende:
[..]
Is ook niet bedoeld voor bestaande fans.
Mijn reactie heb ik in het Iron Maiden topic na het officiele nieuws alweer bijgedraait, hoorquote:Op donderdag 12 mei 2005 18:08 schreef DaveM het volgende:
[..]
Toch leuk dat je kan kiezen van welke tour(s) je een DVD wilt?
Maar misschien ben ik niet objectief omdat ik er zelf bij was.
Waar ik me helemaal op verheug is dat er een documentaire van 70 min. op staat over de totstandkoming van het album plus de voorbereidingen op de tour!
Unieke camerabeelden van de studiosessies dus!![]()
In de Melkweg.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:37 schreef Seborik het volgende:
Haha, typisch. Waar speelt Megadeth?
Niet voor heel 2005..quote:Op zaterdag 14 mei 2005 20:15 schreef dunc het volgende:
Dungeon (Aus)
http://www.metal-archives.com/band.php?id=171
Deze is het zo te zien (ze staan als support voor Megadeth in 2005). Muziek ken ik verder niet.
Ze zijn zeker goed, maar heerschen doen ze net niet. Daarvoor waren hun vorige platen net wat beter.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:22 schreef Yokozuna het volgende:
Even een nutteloze opmerking:
De nieuwe Kamelot en Masterplan heersen.
Sowieso internet niet natuurlijk, hoewel het steeds gewoner wordt is het nog steeds een medium waar je gauw iets neerplempt van twijfelachtige waarde. Then again, newsweek doet dat ook.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:39 schreef Seborik het volgende:
Bandsites zijn gewoon niet te vertrouwen.
Tokusquote:Op zaterdag 14 mei 2005 13:17 schreef Tokus het volgende:
3 nummers. "and no flashes!" aldus de tourmanager. wel grappig, er waren wat geruchten dat het personeel daarzo Glenn niet recht in de ogen mocht kijken. dat soort verhalen doen wel vaker de rondte bij Danzig. maar ik heb toch begrepen dat het onzin was. (en als je natuurlijk gewoon recht vooruit kijkt kijk je toch over hem heen)
quote:IRON MAIDEN: 'Essential' Collection Due In July - May 19, 2005
According to MusicTap.net, a new IRON MAIDEN "greatest hits" album, "Essential Iron Maiden", is scheduled for release on July 5.
This best-of album will apparently only be released in North America by Columbia/Legacy in conjunction with the band's appearance at this year's Ozzfest. 30-second commercials will feature on Fuse and MTV2.
"Essential Iron Maiden" track listing:
Disc One:
01. Paschendale
02. Rainmaker
03. The Wicker Man
04. Brave New World
05. Futureal
06. The Clansman
07. Sign of the Cross
08. Man on the Edge
09. Be Quick or Be Dead
10. Fear of the Dark (Live)
11. Holy Smoke
12. Bring Your Daughter... To The Slaughter
13. The Clairvoyant
Disc Two:
01. The Evil That Men Do
02. Wasted Years
03. Heaven Can Wait
04. 2 Minutes To Midnight
05. Aces High
06. Flight of the Icarus
07. The Trooper
08. The Number of the Beast
09. Run To The Hills
10. Wrathchild
11. Killers
12. Phantom of the Opera
13. Running Free (live)
14. Iron Maiden (live from Dance of Death tour, previously unreleased)
The CD booklet will include extensive liner notes, detailed discography and rare photos.
All music is digitally remastered from the original master tapes.
This double CD will come out only two months ahead of the new IRON MAIDEN CD and DVD, entitled "Death on the Road".
Waarschijnlijk is het gewoon de Rock in Rio versie.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:47 schreef dunc het volgende:
Meer live versies van FotD \m/
Goed dat ze er Worth fighting for als nog in de setlist hebben gegooid.quote:JUDAS PRIEST Film Tokyo Show For Upcoming DVD: Setlist Revealed - May 20, 2005
JUDAS PRIEST reportedly filmed their May 18 show at the Budokan in Tokyo, Japan for an upcoming full-length concert DVD. The band used three cameras and two large screens during the sold-out show, which was attended by 10,000 people. The group's setlist for the concert was as follows:
01. The Hellion
02. Electric Eye
03. Metal Gods
04. Riding On The Wind
05. The Ripper
06. A Touch Of Evil
07. Judas Rising
08. Revolution
09. Hot Rockin'
10. Breaking The Law
11. I'm A Rocker
12. Diamonds And Rust