Volgens mij draai jij de zaak gewoon om.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Dat lijkt me helemaal niet nodig. Het is toch volkomen duidelijk over welke godsdienst we het hebben als het gaat over de oorsprong van de Islam. En dit is nu precies wat ik bedoel. Hoe lang blijf je nog jeremiëren over dat bijvoeglijke naamwoord? De meningen erover zijn verdeeld. Klaar. Maar dit doet me ernstig denken aan het akkefietje waarbij je dagenlang hebt lopen zaniken dat het woord profeet in een TT tussen aanhalingstekens moest worden geschreven. Wat dat betreft ben je uiterst onverbeterlijk en lijkt het wel alsof je anderen ongevraagd JOUW overtuiging wil opdringen. Het is al eerder gezegd: Je hebt wel iets weg van een godsdienstfanaticus.
Handiger om gewoon profeet tussen aanhalingstekens te zetten i.p.v. elke keer bij te schrijven "volgens de islamitische overlevering".quote:Op woensdag 6 april 2005 13:35 schreef gr8w8 het volgende:
Waarom zet je profeet en profetiën tussen haakjes, als je gebruik maakt van de term Islamitische overlevering?
Ik verdiep me altijd graag in zaken voor ik er een woordje over meespreek. Het lijkt me uiterst zinnig om zowel overleveringen als geloofsbewegingen te bestuderen. En nog interessant ook bovendien.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:38 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Volgens mij draai jij de zaak gewoon om.
Volgens mij hoeft niemand zich in de islam, christendom whatever te verdiepen. Er zijn nog altijd betere dingen te doen.
Wat nog steeds geen antwoord is.quote:En omdat ik juist vind dat niemand zich in die sprookjes hoeft te verdiepen, erger ik me juist aan het feit dat iemand (een niet moslim immers) beweert dat "de islam is ontstaan uit Ismaël".
Lekker Peuh.
![]()
m.a.w. Jij probeert te bepalen waar ik me wel en niet in zou moeten/mogen verdiepen?quote:Op woensdag 6 april 2005 13:38 schreef Akkersloot het volgende:
En omdat ik juist vind dat niemand zich in die sprookjes hoeft te verdiepen, erger ik me juist aan het feit dat iemand (een niet moslim immers) beweert dat "de islam is ontstaan uit Ismaël".
Ik vind je opmerking dat de islam ontstaan zou zijn uit Ismaël gewoon dom.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:45 schreef Alicey het volgende:
m.a.w. Jij probeert te bepalen waar ik me wel en niet in zou moeten/mogen verdiepen?
Als ik zo je posts bekijk, verafgood je je eigen mening en onfeilbaarheid. Zo ga je in ieder geval met mensen die je mening niet delen om. Je verkettert ze en volgens mij zou je ze op de brandstapel gooien als je de kans had..quote:Op woensdag 6 april 2005 13:20 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik zal als ongelovige branden in de hel "samen met de stenen". Welke afgodsbeelden heb ik dan![]()
Dat had je ook gewoon in 1 post neer kunnen zetten, ipv een heel topic over openen. Is dit dan klaar zo, of wou je hier nog verder over door discusseren?quote:Op woensdag 6 april 2005 13:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik vind je opmerking dat de islam ontstaan zou zijn uit Ismaël gewoon dom.
Hoe naief is het om te zeiken als iemand in een sprookje gelooft terwijl Mootje zelf niets anders dan illusie isquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:31 schreef Akkersloot het volgende:
In de feedback wfl deel 6 heb ik vrij lange tijd een discussie met Alicey daar zij, als niet-moslim, en dus niet-gelovige in de "profeet" Mohammed, Abraham een islamitische profeet noemde. Dat Abraham, Noach, Jezus, David en Adam islamitische profeten waren is echter een sprookje van de godsdienststichter MOhammed.
"De islam is ontstaan uit Ismaël" (volgens het sprookje in de bijbel en de koran een zoon van Abraham) is voor mij echter de druppel die de emmer doet overlopen.
Waarom ga je als niet-gelovige van de "profeet" Mohammed zijn sprookjes voor waar verkondigen![]()
Centraal WFL Feedback topic deel 6
Als ik voor elke post die ik dom vind een topic zou moeten openen, had ik waarschijnlijk al hard disks moeten doneren aan FOK.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:54 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik vind je opmerking dat de islam ontstaan zou zijn uit Ismaël gewoon dom.
Als dat waar zou zijn, zijn dat toch nog steeds geen stenen. Waarmee wij als ongelovigen volgens dat sprookjesboek uit het jaar 600 zouden branden.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als ik zo je posts bekijk, verafgood je je eigen mening en onfeilbaarheid. Zo ga je in ieder geval met mensen die je mening niet delen om. Je verkettert ze en volgens mij zou je ze op de brandstapel gooien als je de kans had..
Ik had meer de indruk dat jij mij dom vond dat ik daar zo'n probleem van maak.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:59 schreef Alicey het volgende:
Als ik voor elke post die ik dom vind een topic zou moeten openen, had ik waarschijnlijk al hard disks moeten doneren aan FOK.
Blijkbaar wou ik die stelling ook weerleggen. Moeilijk te verdragen hè.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:56 schreef Haushofer het volgende:
Dat had je ook gewoon in 1 post neer kunnen zetten, ipv een heel topic over openen. Is dit dan klaar zo, of wou je hier nog verder over door discusseren?
Nee. Dat zei ik helemaal niet. Ik zei alleen maar dat ik niet van iedereen verlangt dat hij of zij zich verdiept in het christendom en islam. Er is toch nog altijd iets nuttigers te doen dan ons te verdiepen in de hersenspinsels van de temporaalkwab epilepsie patienten Paulus, Johannes en Mohammed.quote:Op woensdag 6 april 2005 13:45 schreef Alicey het volgende:
m.a.w. Jij probeert te bepalen waar ik me wel en niet in zou moeten/mogen verdiepen?
gast, ontstaan uit is anders dan stichten.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:28 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik had meer de indruk dat jij mij dom vond dat ik daar zo'n probleem van maak.
Maar maak je niet druk. Het ergert mij vooral dat jij met de stelling dat de islam is ontstaan uit Ismaël (iedere andere niet-moslim begrijpt immers dat MOhammed gewoon de stichter was van de islam) gewoon regelrechte propaganda levert voor een ideologie die volgens mij fascistisch is. (Dat is nu mijn mening. Eens kijken ofdat "Lord"_Vetinari zelf wel tolerant is voor de mening van een ander).
Ben je inmiddels al zo ver om te stellen dat ismaël de stichter is van de islam volgens de islamitische overlevering ?
Juist. Maar de islam is ook niet onstaan uit (sprookjesfiguren als ) Abraham en Ismael.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:35 schreef Tobbes het volgende:
gast, ontstaan uit is anders dan stichten.
Ik weet niet of ik rustig zou kunnen blijven als ik beschuldigt zou worden van het propageren van fascisme. Je zou je grote bek eens moeten houden Akkersloot. Als je je zin niet krijgt is iedereen opeens een fascistenvriendquote:Op woensdag 6 april 2005 17:28 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar maak je niet druk. Het ergert mij vooral dat jij met de stelling dat de islam is ontstaan uit Ismaël (iedere andere niet-moslim begrijpt immers dat MOhammed gewoon de stichter was van de islam) gewoon regelrechte propaganda levert voor een ideologie die volgens mij fascistisch is. (Dat is nu mijn mening. Eens kijken ofdat "Lord"_Vetinari zelf wel tolerant is voor de mening van een ander).
Ben je inmiddels al zo ver om te stellen dat ismaël de stichter is van de islam volgens de islamitische overlevering ?
Nee, dat is niet moeilijk. Voor jou is het een sprookje en voor een ander niet. Haal die poot eens tussen de deur vandaan, maffe atheïstische jehova.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Alleen als je het sprookje van Mohammed gelooft, geloof je dus dat Abraham en Ismaël ook moslims waren.
Is dat nu zo moeilijk![]()
Dom is niet het juiste woord. Nodeloos fanatiek is een term die beter beschrijft wat ik er van denk.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:28 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, die je mag hebben. Waarom echter voer je het zo ver door, en bedien je je hierbij van persoonlijke aanvallen tegen mij, terwijl je ook had kunnen kiezen voor het gebruik van argumenten?quote:Maar maak je niet druk. Het ergert mij vooral dat jij met de stelling dat de islam is ontstaan uit Ismaël (iedere andere niet-moslim begrijpt immers dat MOhammed gewoon de stichter was van de islam) gewoon regelrechte propaganda levert voor een ideologie die volgens mij fascistisch is. (Dat is nu mijn mening. Eens kijken ofdat "Lord"_Vetinari zelf wel tolerant is voor de mening van een ander).
Ik meen dat ik dat al had benadrukt.quote:Ben je inmiddels al zo ver om te stellen dat ismaël de stichter is van de islam volgens de islamitische overlevering ?
Nee kneus, je redeneert krom. Abraham (of Ibrahim) waren er veeeel eerder dan Mohammed. Als iedereeen hier over 1000 jaar communist en lelijk is, zijn wij dat toch niet?quote:Op woensdag 6 april 2005 17:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Juist. Maar de islam is ook niet onstaan uit (sprookjesfiguren als ) Abraham en Ismael.
De eerste islamiet was gewoon die persoon die de islam gesticht heeft en dat was Mohammed. Alleen als je het sprookje van Mohammed gelooft, geloof je dus dat Abraham en Ismaël ook moslims waren.
Is dat nu zo moeilijk![]()
Waar slaat jouw opmerking dan op ?quote:Op woensdag 6 april 2005 18:16 schreef gelly het volgende:
[Alleen als je het sprookje van Mohammed gelooft, geloof je dus dat Abraham en Ismaël ook moslims waren.
Is dat nu zo moeilijk ]
Nee, dat is niet moeilijk. Voor jou is het een sprookje en voor een ander niet. Haal die poot eens tussen de deur vandaan, maffe atheïstische jehova.
Kijk jij bent waarschijnlijk moslim. En jij gelooft in die sprookjes van die godsdienststichter. Maar Abraham en Ismaël hebben gewoon niet bestaan.quote:Op woensdag 6 april 2005 18:34 schreef Tobbes het volgende:
Nee kneus, je redeneert krom. Abraham (of Ibrahim) waren er veeeel eerder dan Mohammed. Als iedereeen hier over 1000 jaar communist en lelijk is, zijn wij dat toch niet?
Aangezien het propageren van de islam voor je niet gelijk staat aan het propageren van een fascistische ideologie zullen wij daarover nooit te zelfde mening hebben.quote:Op woensdag 6 april 2005 18:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik weet niet of ik rustig zou kunnen blijven als ik beschuldigt zou worden van het propageren van fascisme. Je zou je grote bek eens moeten houden Akkersloot. Als je je zin niet krijgt is iedereen opeens een fascistenvriend. Vind je dat normaal?
je reageert totaal niet op zijn laatste vraag?quote:Op woensdag 6 april 2005 18:42 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Kijk jij bent waarschijnlijk moslim. En jij gelooft in die sprookjes van die godsdienststichter. Maar Abraham en Ismaël hebben gewoon niet bestaan.
Volgens de islamistische overlevering natuurlijk wel.
1. Ik ben geen moslim, maar een -zeer- gematigde Christen.quote:Op woensdag 6 april 2005 18:42 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Kijk jij bent waarschijnlijk moslim. En jij gelooft in die sprookjes van die godsdienststichter. Maar Abraham en Ismaël hebben gewoon niet bestaan.
Volgens de islamistische overlevering natuurlijk wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |