Kan een mod deze niet terzake doende opmerking verwijderen ?quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:39 schreef Schorpioen het volgende:
Hee Akje Akkersloot, nog steeds niet moegestreden tegen de windmolens?
Het is toch heel simpel. Mohammed is de stichter van de islam. Stichter dus. De gene die het uitgevonden heeft dus. Hoe kan je dan iemand die een paar duizend jaar eerder geleefd zou hebben dan zien als de bron van de godsdienst die Mohammed gesticht heeftquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:37 schreef Alicey het volgende:
Wat is in Gods naam () je probleem Akje? Religie is iets wat in die tijd van generatie op generatie werd doorgegeven. De overlevering laat zien dat Abraham gedeeld wordt door het Jodendom, Christendom en Islam. Ten die tijden was dat 1 religie, die later uit elkaar gegroeid zijn doordat de generaties zijn ontkoppeld van elkaar.
Heb je Don Quichot gelezen, Akkersloot?quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Kan een mod deze niet terzake doende opmerking verwijderen ?
mm, ik dacht eigenlijk dat de islam gewoon een copy is van de bijbel alleen dan met wat meer strijdlustigere teksten erbij. En nog wel meer dingen gewijzigd/verwijderd/toegevoegd.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het is toch heel simpel. Mohammed is de stichter van de islam. Stichter dus. De gene die het uitgevonden heeft dus. Hoe kan je dan iemand die een paar duizend jaar eerder geleefd zou hebben dan zien als de bron van de godsdienst die Mohammed gesticht heeft![]()
Ja, dat kan een mod. Ik vind de vraag eigenlijk echter best wel on-topic.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Kan een mod deze niet terzake doende opmerking verwijderen ?
Ik zie het meer in het licht dat Mohammed er het etiket "Islam" op geplakt heeft. Door het beestje een naam te geven verandert nog niet de aard van het beestje.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het is toch heel simpel. Mohammed is de stichter van de islam. Stichter dus. De gene die het uitgevonden heeft dus. Hoe kan je dan iemand die een paar duizend jaar eerder geleefd zou hebben dan zien als de bron van de godsdienst die Mohammed gesticht heeft![]()
Ik begrijp trouwens niet waar je je nog mee bemoeit. Als het aan jou lag was ik nog steeds gepermband. Zoals met je streek om mij te bannen wegens het plaatsen van "persoonlijke" mail terwijl je in een ander topic al zelf gewoon het zelfde had geplaatst (de vogelvrij verklaring op fok, weet je nog wel ).quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:49 schreef Schorpioen het volgende:
Heb je Don Quichot gelezen, Akkersloot?
Volgens het bijbel verhaal konden Abraham en Sarah geen kinderen krijgen. Toen liet God Abraham zich vergrijpen aan zijn slavin (ja dat mag van Godquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:53 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
mm, ik dacht eigenlijk dat de islam gewoon een copy is van de bijbel alleen dan met wat meer strijdlustigere teksten erbij. En nog wel meer dingen gewijzigd/verwijderd/toegevoegd.
Je zegt hier dus impliciet dat als je geen moslim bent, je ook geen ander geloof kan aanhangen, en dus dat de Islam de enige godsdienst is.quote:
Maar dan ga je toch nog niet beweren dat Abraham en Ismael ook maar iets met de islam te maken hebben gehad ? Jij hoeft dat sprookje toch niet te verkondigenquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:59 schreef Alicey het volgende:
Ik zie het meer in het licht dat Mohammed er het etiket "Islam" op geplakt heeft. Door het beestje een naam te geven verandert nog niet de aard van het beestje.
En dus niet-gelovige in de "profeet" Mohammed Trrrrrrrrrrrrrollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllquote:Op dinsdag 5 april 2005 22:13 schreef Sidekick het volgende:
[als niet-moslim, en dus niet-gelovige ]
Je zegt hier dus impliciet dat als je geen moslim bent, je ook geen ander geloof kan aanhangen, en dus dat de Islam de enige godsdienst is.
Wacht, ik open er even een topic over.
Tuurlijk kan dat wel, het is alleen pas achteraf islam genoemd. Net zoals het Oude Testament ook een grote rol speelt binnen het christendom.quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar dan ga je toch nog niet beweren dat Abraham en Ismael ook maar iets met de islam te maken hebben gehad ? Jij hoeft dat sprookje toch niet te verkondigen![]()
Hoe kan een persoon die ineens niet bestaan heeft ooit iets met een godsdienst te maken hebben gehad die pas 2000 jaar na zijn vermeend bestaan gesticht is ?quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:20 schreef Alicey het volgende:
Tuurlijk kan dat wel, het is alleen pas achteraf islam genoemd. Net zoals het Oude Testament ook een grote rol speelt binnen het christendom.
quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoe kan een persoon die ineens niet bestaan heeft ooit iets met een godsdienst te maken hebben gehad die pas 2000 jaar na zijn vermeend bestaan gesticht is ?
Adam vervult een sleutelrol in het Christendom. Zonder Adam was de rest, en dus ook Jezus, er niet geweest..quote:Ga je ook beweren dat Adam in feite de stichter is van het christendom ?
Dus een gelovige gelooft wel in de profeet Mohammed? Je stelt dus dat de profeet Mohammed een fundering is van alle gelovigen, waaronder Christeren en Joden. Opmerkelijk dat je nu ineens wel verklaart dat profeet Mohammed een boodschapper van God is.quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En dus niet-gelovige in de "profeet" Mohammed
Waar slaan die aanhalingstekens dan op dombo.quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:31 schreef Sidekick het volgende:
Dus een gelovige gelooft wel in de profeet Mohammed? Je stelt dus dat de profeet Mohammed een fundering is van alle gelovigen, waaronder Christeren en Joden. Opmerkelijk dat je nu ineens wel verklaart dat profeet Mohammed een boodschapper van God is.
volgensquote:Op dinsdag 5 april 2005 22:28 schreef Alicey het volgende:
Adam vervult een sleutelrol in het Christendom. Zonder Adam was de rest, en dus ook Jezus, er niet geweest..
Of topics over de dom met de islam meelullers op fok.nlquote:
Schorpioen meet Godslasteraar.quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:47 schreef Godslasteraar het volgende:
Akkersloot heeft wel een punt,
Dit is één van de laagste dingen binnen de islam. De rassenleer die ermee gebonden is.quote:dus volgens de bijbel een kruising tussen de joden en de, oorspronkelijke, egyptenaren. Voer voor genetici dus
Tja, misschien had Mohammed wel gelijk, en hadden die andere religies het wel mis. Of misschien ook omgekeerd. Of misschien heeft niemand het goed. Who can say?quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:31 schreef Akkersloot het volgende:
Dat Abraham, Noach, Jezus, David en Adam islamitische profeten waren is echter een sprookje van de godsdienststichter MOhammed.
108. Zoudt gij de boodschapper die tot u z werd gezonden, willen ondervragen, zoals - Mozes voorheen werd ondervraagd? Maar wie ongeloof in ruil neemt voor geloof, is voorzeker van het rechte pad afgedwaald.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee, hoofdstuk 2 staat vol met onzin. Zie daarvoor de 2de strofe:quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:54 schreef Alper het volgende:
[..]
108. Zoudt gij de boodschapper die tot u z werd gezonden, willen ondervragen, zoals - Mozes voorheen werd ondervraagd? Maar wie ongeloof in ruil neemt voor geloof, is voorzeker van het rechte pad afgedwaald.
118. En de onwetenden zeggen: "Waarom spreekt Allah niet tot ons, of, komt er geen teken tot ons?" Zo spraken ook degenen, die vóór hen waren. Hun harten zijn aan elkander gelijk. Wij hebben de tekenen voorzeker duidelijk gemaakt, voor een volk, dat standvastig gelooft.
De verzen zullen jou 100% volle antwoorden geven, ik heb geen zin om met zo een laag persoon als jij te discussieren.
Voor jou is het onzin! Voor mij zijn het feiten! Als iemand niet wil geloven en wil denken dat de Koran een onzin-boek is, heb ik daar alle respect voor (want, iedereen mag zijn eigen weg kiezen). Maar wel in ruil voor respect tegenover de gelovigen.quote:Op woensdag 6 april 2005 00:00 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Nee, hoofdstuk 2 staat vol met onzin. Zie daarvoor de 2de strofe:
2. Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.
Als je de koran voor waar aanneemt natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:54 schreef Alper het volgende:
De verzen zullen jou 100% volle antwoorden geven, ik heb geen zin om met zo een laag persoon als jij te discussieren.
Volgens de islamtische overlevering. Zeg dat danquote:
Waarom heb je "islamquote:Op dinsdag 5 april 2005 22:52 schreef Gixxer_Dude het volgende:
edit
Man, wat kun jij je opwinden zeg.quote:Op woensdag 6 april 2005 08:12 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Volgens de islamtische overlevering. Zeg dat dan![]()
Consequente niet-christenen zeggen dat Paulus de stichter is van het christendom en niet Jezus Christus. Maar natuurlijk niet Alicey. Die zegt dat Jezus Christus de stichter is van het christendom. Om pas na een hele discussie (misschien) toe te geven van "volgens de christelijke overlevering".
![]()
Gaat het je er alleen maar om om me kwaad te maken of ben je echt zo achterlijk.quote:
Dat verschil is er, en is ook besproken waar dat verschil is ontstaan. Misschien ben ik er ook wel te dom voor (Stom is iets anders. Ondanks mijn keelpijn ben ik nog best redelijk tot spreken in staat).quote:Op woensdag 6 april 2005 09:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Gaat het je er alleen maar om om me kwaad te maken of ben je echt zo achterlijk.
En er is nog altijd een verschil tussen "volgens de overlevering" en "volgens de islamitische overlevering". Maar daar ben je waarschijnlijk te stom voor .![]()
![]()
Ja al in de wfl feedback deel 6quote:Op woensdag 6 april 2005 09:38 schreef Alicey het volgende:
en is ook besproken waar dat verschil is ontstaan.
En allicht heeft Mohammed de sprookjes overgeleverd gekregen, en zijn de sprookjes dus gaan verschillen toen de generaties na Abraham zich afsplitsten.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:50 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja al in de wfl feedback deel 6
Dat verschil is ontstaan op het moment dat Mohammed dat sprookje heeft verzonnen. Dus anno 600. En natuurlijk niet op het moment dat die sprookjes van Mohammed zich zouden hebben afgespeeld.
Abraham, Isaak en Ismael hebben in eens niet bestaan. Dus ik begrijp totaal niet waarom je enige historische waarde aan die figuren hecht.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:54 schreef Alicey het volgende:
En allicht heeft Mohammed de sprookjes overgeleverd gekregen, en zijn de sprookjes dus gaan verschillen toen de generaties na Abraham zich afsplitsten.
Verder dan dat moet je maar niet gaan, Akker. Je begint nu toch wel bijzonder vervelend te worden.quote:Op woensdag 6 april 2005 09:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Gaat het je er alleen maar om om me kwaad te maken of ben je echt zo achterlijk.
En er is nog altijd een verschil tussen "volgens de overlevering" en "volgens de islamitische overlevering". Maar daar ben je waarschijnlijk te stom voor .![]()
![]()
Hoe bedoel je "in eens niet bestaan"? Of ik begrijp de taalkundige constructie niet, of ik zie een plotselinge gebeurtenis over het hoofd. Je bent toch al van mening dat ik dom ben, denk er dan ook nog even bij dat ik erg blond ben.quote:Op woensdag 6 april 2005 10:13 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Abraham, Isaak en Ismael hebben in eens niet bestaan. Dus ik begrijp totaal niet waarom je enige historische waarde aan die figuren hecht.
Als je als niet-moslim beweert dat de islam is ontstaan uit Ismaël en dus het sprookje verteld door de stichter van de islam (waaruit de islam dus wél is ontstaan) gelooft, ben je gewoon dom.quote:Op woensdag 6 april 2005 10:31 schreef Haushofer het volgende:
Verder dan dat moet je maar niet gaan, Akker. Je begint nu toch wel bijzonder vervelend te worden.
Ach, Adam is er wrs sowieso nooit geweest, dus dat gaat niet opquote:Op dinsdag 5 april 2005 22:28 schreef Alicey het volgende:
[..]Leg eens uit, ik ben een beetje blond.
[..]
Adam vervult een sleutelrol in het Christendom. Zonder Adam was de rest, en dus ook Jezus, er niet geweest..
"ineens niet bestaan" wat is daar zo moeilijk aan. Het zijn gewoon sprookjesfiguren.quote:Op woensdag 6 april 2005 10:41 schreef Alicey het volgende:
Hoe bedoel je "in eens niet bestaan"? Of ik begrijp de taalkundige constructie niet, of ik zie een plotselinge gebeurtenis over het hoofd. Je bent toch al van mening dat ik dom ben, denk er dan ook nog even bij dat ik erg blond ben.
Explain dus please.
Volgens de sprookjes uit de bijbel en de koran natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2005 11:25 schreef ParadiseLost het volgende:
Is denk ik van definitie van ontstaan. Ismael de zoon van Abraham (Ibrahim) is een volk geworden en Mohammed was een afstammeling van Ismael en heeft de overleveringen tot een boek de Koran gemaakt. Tja.
Dat het een gebeurtenis impliceert die niet wordt vermeld.quote:Op woensdag 6 april 2005 11:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
"ineens niet bestaan" wat is daar zo moeilijk aan.
De personen komen uit overleveringen.quote:Het zijn gewoon sprookjesfiguren.
Nee, dan begrijp ik het ook niet. De gebeurtenis waar het "ineens" betrekking op heeft wordt hier namelijk niet genoemd.quote:Als we het hebben over Adam en Eva en ik schrijf "hebben ineens niet bestaan" begrijp je het dan ook niet ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |