Kan een mod deze niet terzake doende opmerking verwijderen ?quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:39 schreef Schorpioen het volgende:
Hee Akje Akkersloot, nog steeds niet moegestreden tegen de windmolens?
Het is toch heel simpel. Mohammed is de stichter van de islam. Stichter dus. De gene die het uitgevonden heeft dus. Hoe kan je dan iemand die een paar duizend jaar eerder geleefd zou hebben dan zien als de bron van de godsdienst die Mohammed gesticht heeftquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:37 schreef Alicey het volgende:
Wat is in Gods naam () je probleem Akje? Religie is iets wat in die tijd van generatie op generatie werd doorgegeven. De overlevering laat zien dat Abraham gedeeld wordt door het Jodendom, Christendom en Islam. Ten die tijden was dat 1 religie, die later uit elkaar gegroeid zijn doordat de generaties zijn ontkoppeld van elkaar.
Heb je Don Quichot gelezen, Akkersloot?quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Kan een mod deze niet terzake doende opmerking verwijderen ?
mm, ik dacht eigenlijk dat de islam gewoon een copy is van de bijbel alleen dan met wat meer strijdlustigere teksten erbij. En nog wel meer dingen gewijzigd/verwijderd/toegevoegd.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het is toch heel simpel. Mohammed is de stichter van de islam. Stichter dus. De gene die het uitgevonden heeft dus. Hoe kan je dan iemand die een paar duizend jaar eerder geleefd zou hebben dan zien als de bron van de godsdienst die Mohammed gesticht heeft![]()
Ja, dat kan een mod. Ik vind de vraag eigenlijk echter best wel on-topic.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Kan een mod deze niet terzake doende opmerking verwijderen ?
Ik zie het meer in het licht dat Mohammed er het etiket "Islam" op geplakt heeft. Door het beestje een naam te geven verandert nog niet de aard van het beestje.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Het is toch heel simpel. Mohammed is de stichter van de islam. Stichter dus. De gene die het uitgevonden heeft dus. Hoe kan je dan iemand die een paar duizend jaar eerder geleefd zou hebben dan zien als de bron van de godsdienst die Mohammed gesticht heeft![]()
Ik begrijp trouwens niet waar je je nog mee bemoeit. Als het aan jou lag was ik nog steeds gepermband. Zoals met je streek om mij te bannen wegens het plaatsen van "persoonlijke" mail terwijl je in een ander topic al zelf gewoon het zelfde had geplaatst (de vogelvrij verklaring op fok, weet je nog wel ).quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:49 schreef Schorpioen het volgende:
Heb je Don Quichot gelezen, Akkersloot?
Volgens het bijbel verhaal konden Abraham en Sarah geen kinderen krijgen. Toen liet God Abraham zich vergrijpen aan zijn slavin (ja dat mag van Godquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:53 schreef _.-Chicken-._ het volgende:
mm, ik dacht eigenlijk dat de islam gewoon een copy is van de bijbel alleen dan met wat meer strijdlustigere teksten erbij. En nog wel meer dingen gewijzigd/verwijderd/toegevoegd.
Je zegt hier dus impliciet dat als je geen moslim bent, je ook geen ander geloof kan aanhangen, en dus dat de Islam de enige godsdienst is.quote:
Maar dan ga je toch nog niet beweren dat Abraham en Ismael ook maar iets met de islam te maken hebben gehad ? Jij hoeft dat sprookje toch niet te verkondigenquote:Op dinsdag 5 april 2005 21:59 schreef Alicey het volgende:
Ik zie het meer in het licht dat Mohammed er het etiket "Islam" op geplakt heeft. Door het beestje een naam te geven verandert nog niet de aard van het beestje.
En dus niet-gelovige in de "profeet" Mohammed Trrrrrrrrrrrrrollllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllquote:Op dinsdag 5 april 2005 22:13 schreef Sidekick het volgende:
[als niet-moslim, en dus niet-gelovige ]
Je zegt hier dus impliciet dat als je geen moslim bent, je ook geen ander geloof kan aanhangen, en dus dat de Islam de enige godsdienst is.
Wacht, ik open er even een topic over.
Tuurlijk kan dat wel, het is alleen pas achteraf islam genoemd. Net zoals het Oude Testament ook een grote rol speelt binnen het christendom.quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:15 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar dan ga je toch nog niet beweren dat Abraham en Ismael ook maar iets met de islam te maken hebben gehad ? Jij hoeft dat sprookje toch niet te verkondigen![]()
Hoe kan een persoon die ineens niet bestaan heeft ooit iets met een godsdienst te maken hebben gehad die pas 2000 jaar na zijn vermeend bestaan gesticht is ?quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:20 schreef Alicey het volgende:
Tuurlijk kan dat wel, het is alleen pas achteraf islam genoemd. Net zoals het Oude Testament ook een grote rol speelt binnen het christendom.
quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:25 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoe kan een persoon die ineens niet bestaan heeft ooit iets met een godsdienst te maken hebben gehad die pas 2000 jaar na zijn vermeend bestaan gesticht is ?
Adam vervult een sleutelrol in het Christendom. Zonder Adam was de rest, en dus ook Jezus, er niet geweest..quote:Ga je ook beweren dat Adam in feite de stichter is van het christendom ?
Dus een gelovige gelooft wel in de profeet Mohammed? Je stelt dus dat de profeet Mohammed een fundering is van alle gelovigen, waaronder Christeren en Joden. Opmerkelijk dat je nu ineens wel verklaart dat profeet Mohammed een boodschapper van God is.quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
En dus niet-gelovige in de "profeet" Mohammed
Waar slaan die aanhalingstekens dan op dombo.quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:31 schreef Sidekick het volgende:
Dus een gelovige gelooft wel in de profeet Mohammed? Je stelt dus dat de profeet Mohammed een fundering is van alle gelovigen, waaronder Christeren en Joden. Opmerkelijk dat je nu ineens wel verklaart dat profeet Mohammed een boodschapper van God is.
volgensquote:Op dinsdag 5 april 2005 22:28 schreef Alicey het volgende:
Adam vervult een sleutelrol in het Christendom. Zonder Adam was de rest, en dus ook Jezus, er niet geweest..
Of topics over de dom met de islam meelullers op fok.nlquote:
Schorpioen meet Godslasteraar.quote:Op dinsdag 5 april 2005 22:47 schreef Godslasteraar het volgende:
Akkersloot heeft wel een punt,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |