Het kan echt elk moment afgelopen zijn. Ik denk dat de ochtendkranten wel 'hopen' dat hij voor 4 uur 's ochtends overlijdt, anders blijven ze met hun berichtgeving opgescheept tot maandagochtendquote:Toestand paus verder verslechterd
Uitgegeven: 1 april 2005 19:29
Laatst gewijzigd: 1 april 2005 23:15
VATICAAN - De toestand van paus Johannes Paulus II gaat steeds verder achteruit. Hij ademt oppervlakkig en zijn bloeddruk daalt. De paus is niet hersendood en zijn hart klopt nog. Dat meldde het Vaticaan vrijdag, in reactie op Italiaanse mediaberichten dat de kerkvorst al zou zijn overleden.
Een Italiaans persbureau meldde eerder dat het elektro-encephalogram (EEG) van de paus geen hersenactiviteit meer zou aangeven. Een functionaris van het Vaticaan zei echter dat zo'n apparaat helemaal niet aanwezig is in het appartement waar de paus wordt verpleegd. Klik hier !
Volgens een woordvoerder van het Vaticaan ondervindt de paus aanhoudende problemen met zijn hart en nieren. Hij noemde de algehele toestand van de kerkvorst zichtbaar slecht.
Mensen stromen toe richting het Sint-Pietersplein in Vaticaanstad voor rozenkransgebed
Rozenkrans
Meer dan 60.000 gelovigen hebben vrijdagavond gehoor gegeven aan de oproep van kardinaal Camillo Ruini om op 21.00 uur op het Sint Pietersplein de rozenkrans voor de paus te bidden. Ruini bestuurt namens de paus het bisdom Rome. "Vanavond of vannacht zal Christus de poort opendoen voor de paus", zei Angelo Comastri, de vicaris-generaal van Vaticaanstad, die voorging in het gebed.
Op het plein in Vaticaanstad staan grote videoschermen. Volgens sommige media wil het Vaticaan die gebruiken om het nieuws van de dood van de paus bekend te maken. Ruini is volgens de traditie degene die dat moet doen.
Pelgrims
Na afloop werd bekend dat het plein de gehele nacht geopend zal blijven. Om de aanvoer van pelgrims in de goede banen te leiden hebben de Italiaanse spoorwegen een shuttledienst geopend tussen het hoofdstation van Rome en het station dat in de buurt van Vaticaanstad ligt.
Gelovigen op het Sint Pietersplein houden kaarsen in hun handen als ze bidden voor paus Johannes Paulus II
De duizenden gelovigen en toeristen die zich op het plein hebben verzameld, wachten gelaten af wat komen gaat. Ze staan of zitten met hun blik gericht op de ramen van de pauselijk vertrekken, waar nog enkele lampen branden. Verscheidene mensen hebben een brandend kaarsje in hun hand.
Nonnen
De menigte op het plein zwelt nog altijd aan. Nonnen, andere gelovigen en toeristen spoeden zich per metro en te voet naar de Sint Pieter. Een Italiaanse pastoor loopt met een draagbaar radiootje aan zijn oor aan de rand van het plein. "Hoe de situatie is? Het gaat langzaam verder achteruit."
Intussen zijn talloze cameraploegen en verslaggevers van de internationale media druk in de weer en hebben sommige zwervers te midden van de menigte hun gebruikelijke slaapplaatsen ingenomen.
Die meneer is 84 jaar oud, ik weet niet of het zo vreselijk is om in zijn toestand te sterven.quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:21 schreef MrBadGuy het volgende:
wat vreselijk toch voor die lieve oude meneer![]()
Dat idee heb ik ook.quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:23 schreef TheVulture het volgende:
Blijft toch een indrukwekkend beeld van het Sint-Pietersplein....
Iets zegt mij dat als ik morgen wakker wordt dat de paus is heengegaan
1 2 | Vertrouwelingen aan sterfbed paus.. 122 Premier vertrouwt op goede afloop.. 108 |
quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:25 schreef Geqxon het volgende:
Toch blijf ik bij mijn standpunt: Als god bestaat, waarom laat hij de best presterende christen dan zo lijden? Heeft de paus soms ook aan kleine jongentjes gezeten? Of bestaat god niet?
Lijkt me niet... het officiele tijdstip van overlijden is en blijft dan toch op 1 april. Daar kunnen zelfs zij niet omheen volgens mij.quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:23 schreef Bullpit het volgende:
volgens mij is ie al overleden, maar wachten ze met het bekendmaken tot na middernacht zodat ze kunnen zeggen dat ie op 2 april is overleden, ipv 1 april
Wat is dit nu weer voor een onzin? God laat mensen niet lijden. Wij zijn mensen met vrije wil. Als we lijden komt dat of door onszelf, of door de omstandigheden, maar nooit door God.quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:25 schreef Geqxon het volgende:
Toch blijf ik bij mijn standpunt: Als god bestaat, waarom laat hij de best presterende christen dan zo lijden? Heeft de paus soms ook aan kleine jongentjes gezeten? Of bestaat god niet?
Balkenende is duidelijk geen katholiekquote:Op vrijdag 1 april 2005 23:25 schreef Duvel het volgende:
Onvermoede humor op teletekst pagina 101:
[ code verwijderd ]
alsof Bakellende zelf die teletekstpagina's invoert.quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:26 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Balkenende is duidelijk geen katholiek![]()
hoeveelste keer is dat van deze avond?quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:55 schreef Meki het volgende:
volgens italiaanse zender is ie dood
Ja de hele avond al ongeveer. Maar er wordt niets bevestigd door het Vaticaan...quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:55 schreef Meki het volgende:
volgens italiaanse zender is ie dood
Wat een orginele 'typo' toch weer.quote:Op vrijdag 1 april 2005 23:30 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
alsof Bakellende zelf die teletekstpagina's invoert.
Ben je binnen danquote:Op zaterdag 2 april 2005 00:06 schreef DaDemoMan het volgende:
Hijs nog niet dood en is nu 7 over 12.
Als het aan de kerk lag zouden ze het überhaupt niet bekend maken. Vage lui, waarom doen ze toch altijd zo geheimzinnig? Alsof het zo vreemd is dat die man doodgaat? Het is eerder vreemd dat hij nog leeft.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:10 schreef Ambrosius het volgende:
Ik denk niet dat ze het nu binnen een paar uur bekend gaan maken (als 'ie al is overleden), toch wel na morgenochtend 8.00.
Er sschijnen 100.000 mensen op het Sint Pietersplein te staan dus ze zullen wel mededelingen moeten doen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als het aan de kerk lag zouden ze het überhaupt niet bekend maken. Vage lui, waarom doen ze toch altijd zo geheimzinnig? Alsof het zo vreemd is dat die man doodgaat? Het is eerder vreemd dat hij nog leeft.
Ja, ze zullen wel moeten. Precies.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Er sschijnen 100.000 mensen op het Sint Pietersplein te staan dus ze zullen wel mededelingen moeten doen.
Lekker trouwens om te moeten sterven met 100.000 man die daar op staan te wachten onder je raam.quote:
Dat wachten is 'ie wel gewend. Je maak tmij trouwens niet wijs dat hij er veel van meekrijgt. 't Is maar te hopen dat het gauw gebeurt is; voor hemzelf, voor die relifreaks daar op dat pleintje en voor de omvang van deze mediahype.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Lekker trouwens om te moeten sterven met 100.000 man die daar op staan te wachten onder je raam.
Die mediahype houdt nog wel een paar weekjes aan en zal pas ophouden nadat de nieuwe paus ingehuldigd is. En dan zijn we toch wel een week of drie verder.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat wachten is 'ie wel gewend. Je maak tmij trouwens niet wijs dat hij er veel van meekrijgt. 't Is maar te hopen dat het gauw gebeurt is; voor hemzelf, voor die relifreaks daar op dat pleintje en voor de omvang van deze mediahype.
quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Die mediahype houdt nog wel een paar weekjes aan en zal pas ophouden nadat de nieuwe paus ingehuldigd is. En dan zijn we toch wel een week of drie verder.
Het wordt inderdaad pas echt interessant zodra de kardinalen in de Sixtijnse kapel zitten.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:27 schreef heiden6 het volgende:
Een collega van me vertelde vandaag dat ze de hele dag voor de t.v. had gehangen om het allemaal te kunnen volgen. Hoe zou het toch aflopen?
Kwestie van grenzen stellen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:32 schreef Ixnay het volgende:
Als je dan ook een echte christen wilt zijn volgens het boekje, dan ben je ook tegen medicijnen en antibiotica.
God heeft er blijkbaar voor gekozen dus zul je dat moeten accepteren, ook als je de paus bent.
Doet me denken aan mensen die zo nodig naar de film over de Titanic wilden...quote:
Ik weet het zo net nog niet...quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nouja, ik ga naar bed, morgenochtend zal 'ie wel overleden zijn (voor zover hij dat nog niet is).
En de bestrijding van AIDS.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:34 schreef Kaalhei het volgende:
Een persoon waar je alleen nog maar mededogen mee kan hebben. Helaas staat zijn positie hem niet toe om met meer waardigheid te sterven. We mogen nooit vergeten wat hij betekend heeft voor het vallen van de muur en hiermee het bevrijden van Midden- en Oost-Europa.
Mja dat doet mij dus ook vermoeden dat hij misschien al overleden is...quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:35 schreef Nolius het volgende:
[..]
Ik weet het zo net nog niet...
Het duurt te lang nu...
Als christen moet je zelfs opzij stappen, want god heeft je een leven gegeven en daar moet je met respect mee omgaan. Jaja... Dat die vrachtwagen aankomt heeft god niet voor gekozen hè?quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kwestie van grenzen stellen.
Edit: ik bedoel: mag je opzij stappen als je aangerijden lijkt te gaan worden door een vrachtwagen?
Wat was zijn rol daarin dan?quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:34 schreef Kaalhei het volgende:
We mogen nooit vergeten wat hij betekend heeft voor het vallen van de muur en hiermee het bevrijden van Midden- en Oost-Europa.
En dat geldt niet voor medicijnen nemen?quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:37 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als christen moet je zelfs opzij stappen, want god heeft je een leven gegeven en daar moet je met respect mee omgaan. Jaja... Dat die vrachtwagen aankomt heeft god niet voor gekozen hè?
Jammer dat daar zo veel negative dingen tegenover staan.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:34 schreef Kaalhei het volgende:
Een persoon waar je alleen nog maar mededogen mee kan hebben. Helaas staat zijn positie hem niet toe om met meer waardigheid te sterven. We mogen nooit vergeten wat hij betekend heeft voor het vallen van de muur en hiermee het bevrijden van Midden- en Oost-Europa.
Mensen die zich aan zijn ideologie hielden konden bijna geen AIDS krijgen door sexueel contact, uiteraard wel via transfusies oid. Je moest immers monogaam zijn en maar met een partner naar bed gaan. Maar dit wil uiteraard niet zeggen dat zijn casu quo hun beleid aangaande condoomgebruik perfect was, integendeel.quote:
quote:
Ik denk dat dat nu echt een probleem zou zijn. In de tijd dat de regels werden gemaakt in deze zou een paus gewoon vermoord zijn indien hij krankzinnig zou zijn geworden. Tegenwoordig zou de media dit echter door hebben en zou dit onmogelijk zijn. Ik verwacht daarom dat indien deze situatie zich zou voordoen, de kardinalen de paus zouden isoleren, hem ziek zouden verklaren en zelf de macht in handen zouden houden.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:43 schreef heiden6 het volgende:
Even puur hypothetisch: wat zou er gebeuren wanneer een paus fysiek nog helemaal in orde is, maar geestelijk volledig de weg kwijt is? En dan bedoel ik niet god, als psychotisch verschijnsel, maar als hij echt lijdt aan bijvoorbeeld schizofrenie of als hij manisch-depressief is ofzo? Is er een manier om hem uit zijn ambt te knikkeren, of is het per definitie pas afgelopen als het hartje niet meer klopt?
Volledig isloren zou anders ook argwaan opwekken bij de media, dus dat lijkt me geen optie.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:47 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nu echt een probleem zou zijn. In de tijd dat de regels werden gemaakt in deze zou een paus gewoon vermoord zijn indien hij krankzinnig zou zijn geworden. Tegenwoordig zou de media dit echter door hebben en zou dit onmogelijk zijn. Ik verwacht daarom dat indien deze situatie zich zou voordoen, de kardinalen de paus zouden isoleren, hem ziek zouden verklaren en zelf de macht in handen zouden houden.
quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:49 schreef Waxxer het volgende:
voor mensen als ik.....
Mannenquote:Geslacht: Man
Je toont je dus geen haar beter als de persoon waar je een hekel aan hebt. Een teken aan de wand voor het bepalen van je zelfbeeld, niet?quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:49 schreef Waxxer het volgende:
Och, een man die keer op keer herhaalt dat hij geen respect heeft voor mensen als ik..... hoeft van mij echt niks qua inlevingsvermogen te verwachten
Ach, hoelang is hij nu al geisoleerd?quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volledig isloren zou anders ook argwaan opwekken bij de media, dus dat lijkt me geen optie.
Je bent warmquote:
ik denk dat hij bedoelt homo's ?? toch ?quote:
Maar ik kan er echt echt niks aan doen hoorquote:Op zaterdag 2 april 2005 00:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ik denk dat hij bedoelt homo's ?? toch ?
niet lullig bedoelt
Nog niet zo lang want hij kwam nog geregeld in het publieke leven. Hoe veel macht hij daadwerkelijk nog had zullen we nooit te weten komen, maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor hem.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:52 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ach, hoelang is hij nu al geisoleerd?
quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ik denk dat hij bedoelt homo's ?? toch ?
niet lullig bedoelt
correctquote:Op zaterdag 2 april 2005 00:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nog niet zo lang want hij kwam nog geregeld in het publieke leven. Hoe veel macht hij daadwerkelijk nog had zullen we nooit te weten komen, maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor hem.
Wel zeggen, niet posten.quote:Op zaterdag 2 april 2005 01:55 schreef Poepoog het volgende:ik mag dus niet zeggen dat de Paus dood moet
maar hij leeft nog welquote:Op zaterdag 2 april 2005 02:07 schreef Poepoog het volgende:
Possible Brain Dead.
Ja want eigenlijk is ie een Moslimquote:Op zaterdag 2 april 2005 02:33 schreef BasOne het volgende:
(men schijnt nog wel eens te vergeten dat hij vanuit de kerkelijke grondlegging handelt en niet vanuit zijn persoonlijk geloof, zoals elk ander staatshoofd)
Kolere!quote:Op zaterdag 2 april 2005 02:32 schreef Calella het volgende:
[afbeelding]
Volgende paus? Place your bets!
Duh, zet het bier ff weg en denk na.quote:
quote:Op zaterdag 2 april 2005 02:36 schreef BasOne het volgende:
[..]
Het (kan zijn) dat hij het niet eens is met het abortus standpunt wat de kerk inneemt, maar hij moet dat standpunt wel verdedigen als staatshoofd (als voorbeeld).
Ja ik weet het, maar zo gaat dat nu eenmaal, als de 2de kamer hier iets beslist, heeft Bea maar daar naar te handelen, ongeacht haar eigen standpunt.quote:
Alleen BEA heeft minder macht en zeggenschap dan zo'n paus.quote:Op zaterdag 2 april 2005 02:40 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar zo gaat dat nu eenmaal, als de 2de kamer hier iets beslist, heeft Bea maar daar naar te handelen, ongeacht haar eigen standpunt.
En jij weet precies hoe het eraan toegaat in het vaticaan... er zijn maar weinig buitenstaanders die dat weten.quote:Op zaterdag 2 april 2005 02:44 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Alleen BEA heeft minder macht en zeggenschap dan zo'n paus.
Net zoals Idols ?quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:19 schreef Ole het volgende:
Ik denk dat 90% van de fokkers niet eens weet hoe dat gaat, een nieuwe paus kiezen..
Het is een 'ambt'. Hij staat in dienst van.quote:Op zaterdag 2 april 2005 02:47 schreef BasOne het volgende:
[..]
En jij weet precies hoe het eraan toegaat in het vaticaan... er zijn maar weinig buitenstaanders die dat weten.
Maar dat ie een heel bataljon aan kardinaalen en priesters 'ter beraad' tot zijn beschikking heeft zegt mij genoeg dat hij niet volledig vanuit zijn eigen gevoel handelt.
Neuh.. volkomen buiten het zicht. niks democratisch, degenen die mogen stemmen heeft hij zelf benoemd.quote:Net zoals Idols ?
MOet dat nou echt 1000.000.000 keer worden verteldquote:Op zaterdag 2 april 2005 03:25 schreef Ole het volgende:
Maar als ze eruit zijn, komt er witte rook ergens uit een schoorsteentje, en als ze het nog niet weten zwarte...
Net Barretje Hilton.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:13 schreef HarigeKerel het volgende:
een barretje
Wat ik met mijn orginele post bedoelde is dat er veel mensen zijn die roepen 'issie nog nie dood' of 'wordt tijd dat ie dood gaat' of 'die hufter heeft meer doden op zijn geweten dan hitler', terwijl de Paus waarschijnlijk alleen handelt naar wat hem verteld wordt, zijn persoonlijke mening doet er weinig toe, dus vindt ik niet dat je de man persoonlijk aan moet vallen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is een 'ambt'. Hij staat in dienst van.
Het belang van de Roomse Kerk staat dus in alles voorop. Desalniettemin heeft hij behoorlijk wat macht. Wereldwijd zijn er heel wat zieltjes in de kudde. En allemaal zo beinvloedbaar als de pest. Bovendien is de RK ook net zo'n octopus die overal haar mannetjes op invloedrijke posities heeft. Lang niet meer zo erg als vroeger maar onderschat het niet. De paus is eigenlijk tegerlijkertijd dienaar en meester van dat hele spul.
Op CNN staat nog steeds "Pope deteriorating". Vraag me af of dat uberhaupt mogelijk is.
We zien het wel.
Ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat het een ouwe zak met botten was, en dat als het P. Jansen uit Vlissingen was dat ie al lang het loodje had gelegdquote:Op zaterdag 2 april 2005 03:30 schreef BasOne het volgende:
[..]
Wat ik met mijn orginele post bedoelde is dat er veel mensen zijn die roepen 'issie nog nie dood' of 'wordt tijd dat ie dood gaat'
Ik denk juist dat deze paus heel erg veel te vertellen had hoor! Juist heel erg zijn stempel heeft gedrukt op het vaticaan.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:30 schreef BasOne het volgende:
[..]
Wat ik met mijn orginele post bedoelde is dat er veel mensen zijn die roepen 'issie nog nie dood' of 'wordt tijd dat ie dood gaat' of 'die hufter heeft meer doden op zijn geweten dan hitler', terwijl de Paus waarschijnlijk alleen handelt naar wat hem verteld wordt, zijn persoonlijke mening doet er weinig toe, dus vindt ik niet dat je de man persoonlijk aan moet vallen.
Dat wordt van elke paus gezegt, ondertussen is er in de afgelopen 200 jaar maar bar weinig verandert in RK kerk.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:32 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik denk juist dat deze paus heel erg veel te vertellen had hoor! Juist heel erg zijn stempel heeft gedrukt op het vaticaan.
idd en met menselijkheid. Hij wíst tenminste de waarde van het leven. Als ik hem eerder had "ontdekt" had ik niet nu al mijn Ticket to Hell klaarliggen...quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:27 schreef NorthernStar het volgende:
Houden jullie je even in qua bagger en slowchat? Er zijn users die wel iets met de kerk enzo hebben.
Waarom niet? Als ik vind dat de katholieke kerk mede verantwoordelijk is voor de verspreiding van Aids in Afrika (door tegen condoomgebruik te zijn) en alle ellende die dat veroorzaakt daar, dan is hij voor mij ook direct persoonlijk medeverantwoordelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:30 schreef BasOne het volgende:
[..]
Wat ik met mijn orginele post bedoelde is dat er veel mensen zijn die roepen 'issie nog nie dood' of 'wordt tijd dat ie dood gaat' of 'die hufter heeft meer doden op zijn geweten dan hitler', terwijl de Paus waarschijnlijk alleen handelt naar wat hem verteld wordt, zijn persoonlijke mening doet er weinig toe, dus vindt ik niet dat je de man persoonlijk aan moet vallen.
Nou!quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:32 schreef Ole het volgende:
Juist heel erg zijn stempel heeft gedrukt op het vaticaan.
Yup! juist omdat ze elkaar benoemen! Deze paus heeft de kardinalen benoemd die een nieuwe paus 'kiezen'quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:34 schreef BasOne het volgende:
[..]
Dat wordt van elke paus gezegt, ondertussen is er in de afgelopen 200 jaar maar bar weinig verandert in RK kerk.
Ik bedoelde met 'stempel' juist niet een positieve invloed.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:36 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nou!
Aids, griep of een huis in Almere, het deed deze paus geen reet!
Fuck off met het feit dat de paus erg okay is geweest voor de wereld.
Spijker op de kop, de RK kerk is verantwoordelijk, maar dat standpunt is de afgelopen 4 pauzen niet verandert.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik vind dat de katholieke kerk mede verantwoordelijk is voor de verspreiding van Aids in Afrika (door tegen condoomgebruik te zijn) en alle ellende die dat veroorzaakt daar, dan is hij voor mij ook direct persoonlijk medeverantwoordelijk.
Sorry Ole.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:38 schreef Ole het volgende:
Ik bedoelde met 'stempel' juist niet een positieve invloed.
Integendeel![]()
Ik heb van alles en nog wat gevolgd hierover.. De kans is groot dat de volgende wellicht nog conservatiever zal zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:39 schreef Waxxer het volgende:
hmmz en de vlg zal wel geen joviaal figuur van 42 zijn.... dus dan moeten we nog 40 jaar wachten op een paus die van DEZE tijd is, maarja, dan leven we al in 2045 he....
Vreemde gedachtengang.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:38 schreef BasOne het volgende:
[..]
Spijker op de kop, de RK kerk is verantwoordelijk, maar dat standpunt is de afgelopen 4 pauzen niet verandert.
Want hij kan het niet in zijn eentje veranderen, daar is veel meer voor nodig dan 1 paus die het er niet mee eens is.
Dat deze paus het nog een keer verkondigt kan je hem niet kwalijk nemen.
Ja, dat is het inderdaad!quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:46 schreef Waxxer het volgende:
Ole, dat is wel een beetje een griezelig idee, of je 't nu kerkelijk bekijkt of niet..... De wereld wordt met zulke overtuigingen echt niet beter/gezonder, om over tolerantie nog maar te zwijgen.
Niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Vreemde gedachtengang.
Dan nog trouwens, hij heeft 'het ambt' vrijwillig gekozen. Niemand heeft hem gedwongen.
Het is iig nog niet bevestigd..quote:
Ook in die tijd had je kennelijk al BrEeZaH-chicksquote:Op zaterdag 2 april 2005 06:51 schreef TiMmS het volgende:
Ik wil dat Pornotijdperk weer
Met een 15 jarig meisje![]()
![]()
quote:Op zaterdag 2 april 2005 06:37 schreef PLAE@ het volgende:
Ik denk niet dat ie deze nacht nog overleefd heeft![]()
Dit soort standaard verhalen verraden juist de domheid van de verteller.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:42 schreef Ixnay het volgende:
Hypocriete man hoor.
En maar tegen de hele wereld lopen verkondigen dat we volgens zijn boekje moeten leven, en dat we geen voorbehoedsmiddelen mogen gebruiken.
En we moeten maar allemaal dom blijven, en niet studeren, want straks komen we er nog achter dat we werkelijk van de aap afstammen, en dat de aarde rond is. En dan blijkt dat dat boekje ineens voor geen meter meer klopt. En dan hebben die leef-regels ook ineens minder waarde.
Als je je eens wat meer inleest in de materie, dan zou je erachter moeten kunnen komen (ja, jij ook), dat ook de Paus de vrije wel van de mens en de vrije loop van omstandigheden aanhangt.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:32 schreef Ixnay het volgende:
Als je dan ook een echte christen wilt zijn volgens het boekje, dan ben je ook tegen medicijnen en antibiotica.
God heeft er blijkbaar voor gekozen dus zul je dat moeten accepteren, ook als je de paus bent.
Nee, je vertelt maar de helft van het verhaal. AIDS kun je voorkomen door je eens fatsoenlijk te gedragen en je niet als een wild zwijn in iedere seksuele escapade neer te laten ploffen. AIDS kan beperkt worden door seksueel verantwoordelijk gedrag en dat is de andere kant, die de Paus predikt. Maar nee, wij domme Hollanders moeten weer zo nodig naar één aspect wijzen om ons gelijk te krijgen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik vind dat de katholieke kerk mede verantwoordelijk is voor de verspreiding van Aids in Afrika (door tegen condoomgebruik te zijn) en alle ellende die dat veroorzaakt daar, dan is hij voor mij ook direct persoonlijk medeverantwoordelijk.
Je had gisteren Barend en Van Dorp moeten kijken, met die bekende Nederlandse homoseksuele priester. Hij wees er uitdrukkelijk op, dat die ontkerkelijking alleen hier in Nederland plaatsvindt en dat wij de illusie hebben, dat deze gaande is in de gehele westerse wereld. Nou vergeet het maar, zei hij.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:43 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik heb van alles en nog wat gevolgd hierover.. De kans is groot dat de volgende wellicht nog conservatiever zal zijn.
Nou zullen veel Nederlandse katholieken zich hier niet zoveel van aantrekken.Jjuist in de landen waar de gevaren van AIDS ed. al lang bekend zijn 'luisteren'veel mensen wel naar wat hij zegt.
gevolgen: veel ongewenste zwangerschappen, soa's etc...
Mensen doen toch aan sex voor het huwelijk.
Schiet niet op he?quote:
Nou tsjah, het is vervelend voor zijn aanhang en personeel, maar voor die kerel zelf is 't maar beter dat ie snel een stukkie gaat vliegen.quote:
Misschien uit respect.. maar in Nederland heb je katholiek en PKN.... en PKN heeft in principie niks te maken met de paus.quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:24 schreef rijzwijk het volgende:
als ie dood is moet de vlag van de kerk dan ook uit in nederland?
Komt vaker voor, dat "sterven" meerdere dagen duurt.quote:Op zaterdag 2 april 2005 06:44 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb het al vaker gezegd, en zeg het gewoon nog 'n keer.
Hij's een ongelofelijke prutser wat sterven betreft...
Ja sommige dingen zou je over moslims moeten zeggen, dan zou er allang een topic deel 10 zijnquote:
Ach, de kip-zonder-kop-reacties sla ik gewoon over. Het is hard zoeken, maar zo af en toe kom je best wel een zinnige posting tegen!quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:33 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja sommige dingen zou je over moslims moeten zeggen, dan zou er allang een topic deel 10 zijn!
Ik vermoed dat het een bericht is in de stijl van "situatie nog steeds ernstig" (zegt mijn voorgevoel).quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:34 schreef Sonja27 het volgende:
11.30u komt Vaticaan met mededeling...
Vrij snel ja. In ieder geval was het bij overlijden van leden van het koninklijk huis wel binnen 3 uur gemeld. Misschien dat het Vaticaan een nog wat langere periode hanteert, maar erg veel langer zal het niet zijn.quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:35 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een bericht is in de stijl van "situatie nog steeds ernstig" (zegt mijn voorgevoel).
Overlijden zouden ze toch wel meteen melden?
En daarmee verkondigde Bodar een ordinaire leugen. Ik snap niet hoe hij er bijkomt want in vrijwel de hele westerse wereld is de ontkerkelijking gaande. In allerlei gradaties en op allerlei niveau.quote:Op zaterdag 2 april 2005 09:43 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je had gisteren Barend en Van Dorp moeten kijken, met die bekende Nederlandse homoseksuele priester. Hij wees er uitdrukkelijk op, dat die ontkerkelijking alleen hier in Nederland plaatsvindt en dat wij de illusie hebben, dat deze gaande is in de gehele westerse wereld. Nou vergeet het maar, zei hij.
Nee, situatie is weer achteruit gegaan hoorde ik net op de radio.quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:53 schreef Tha.Gnome het volgende:
Nog niet dood?
quote:Op zaterdag 2 april 2005 04:05 schreef mineo39-76 het volgende:
* Leo V (903) Werd eigenhandig vermoordt door de volgende paus, Christoffel
quote:* Christoffel (903-904) Werd eigenhandig vermoordt door de volgende paus, Sergius III
quote:gaf tenslotte opdracht Johannes X te vermoorden
quote:Johannes XII kwam in mei 964 aan zijn einde door een jaloerse zakenman die hem doodsloeg met een haardijzer
Jaaa, gezellige toko die katholieke kerkquote:
Met een beetje "mazzel" gaat 'ie op de zondagquote:Op zaterdag 2 april 2005 11:44 schreef dutch-mamma het volgende:
Nou, ik heb de verklaring gehoord... Het kan nog dagen duren, denk ik.
Is nog (vaag) aanspreekbaar, heeft de mis bijgewoond en zijn lijfarts schijnt gezegd te hebben dat die man oer-sterk is.
Ik dacht dat de artsen de hoop op herstel hadden opgegeven?quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:44 schreef dutch-mamma het volgende:
Nou, ik heb de verklaring gehoord... Het kan nog dagen duren, denk ik.
Is nog (vaag) aanspreekbaar, heeft de mis bijgewoond en zijn lijfarts schijnt gezegd te hebben dat die man oer-sterk is.
Blijkbaar staan er ook een aantal helderzienden rond z'n bedquote:Op zaterdag 2 april 2005 12:04 schreef Ambrosius het volgende:
De volgende verklaring is om 16.30. Dat wijst erop dat de Paus dan nog steeds in leven is..
quote:Op zaterdag 2 april 2005 12:04 schreef milagro het volgende:
[afbeelding]
prachtige foto vind ik dit, op Nu.nl
Tuurlijk, Bodar zal het wel ietsjes overdrijven, omdat het natuurlijk zijn kerk is. Maar ik geloof wel dat wij in Nederland wat dat betreft vrij veel verschillen met andere landen, zoals Frankrijk, Italie, Duitsland, België enzovoort. Wij zijn altijd een beetje een vreemd land wat betreft trends.quote:Op zaterdag 2 april 2005 10:51 schreef SCH het volgende:
En daarmee verkondigde Bodar een ordinaire leugen. Ik snap niet hoe hij er bijkomt want in vrijwel de hele westerse wereld is de ontkerkelijking gaande. In allerlei gradaties en op allerlei niveau.
In Zuid-Amerika is het tegenoverstelde gaande maar daar is het meer de evangelische kerk dan de katholieke kerk die zieltjes wint.
Bodar kan altijd kijken alsof hij de waarheid in pacht heeft maar hij vertelt het verhaal dat hem uitkomt. Natuurlijk is er ontkerkelijking gaande hier maar waarom vertelt hij niet dat de belangstelling voor religie de afgelopen jaren fors aan het toenemen is?
En het grappige is ook nog dat er geen 1 paus is geweest die AIDS verspeidt heeft. En dat ze beter kunnen gaan schelden op de gays en andere rond neukende personen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 09:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, je vertelt maar de helft van het verhaal. AIDS kun je voorkomen door je eens fatsoenlijk te gedragen en je niet als een wild zwijn in iedere seksuele escapade neer te laten ploffen. AIDS kan beperkt worden door seksueel verantwoordelijk gedrag en dat is de andere kant, die de Paus predikt. Maar nee, wij domme Hollanders moeten weer zo nodig naar één aspect wijzen om ons gelijk te krijgen.
Van GeenStijl.nlquote:De Paus is dood!
Paus Johannes Paulus II is dood. Echt waar! Dus niet bijna, nee meneer is nu echt dood, als zijnde DOOD! Het heeft de nodige moeite gekost, maar een hartaanval, een ontsteking aan de urinewegen, hoge koorts en een lage bloeddruk hebben hem uiteindelijk toch de das om gedaan. En aangezien die rochelende kerkvorst ons nu niet meer kan tegenspreken, richten wij ons graag even direct tot alle negers in Afrika: doe het voortaan met een rubber!
UPDATE: De kerkvorst is dus DOOD, maar het toneelstukje gaat nog even door. Wacht lekker op het officiële bericht van het Vaticaan. Dat kan overigens nog wel even duren. Wij mogen dan vertrouwd zijn met SMS en ADSL, de katholieken werken nog met rooksignalen.
Klopt. Maar dat betekent niet dat hij dan subiet à la minute doodgaat... Kan nog wel een dag of wat duren.quote:Op zaterdag 2 april 2005 11:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik dacht dat de artsen de hoop op herstel hadden opgegeven?![]()
UPDATE: De kerkvorst is dus DOOD, maar het toneelstukje gaat nog even door. Wacht lekker op het officiële bericht van het Vaticaan. Dat kan overigens nog wel even duren. Wij mogen dan vertrouwd zijn met SMS en ADSL, de katholieken werken nog met rooksignalen.quote:
Ik kan merken dat jij er kennelijk geen hout van snapt. Wat deed de beste man in jouw ogen verkeerd?quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:52 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Wie respectloos, de paus?
Het spijt me, maar ik kan begrijpen dat de feiten rond deze man dergelijke reacties, als die van APK, uit lokken
hij gaat naar een betere plaats, dat is toch leuk?quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:53 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Humor? Wat valt er te lachen in een situatie waarin iemand sterft?
Jij pronkt ermee als een homoseksuele stinkvis.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:53 schreef APK het volgende:
[..]
Moet je bij Maurizio Cattelan zijn, die heeft het beeld gemaakt.
Kom nou, speel niet de achterlijke mongool.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
hij gaat naar een betere plaats, dat is toch leuk?
ik speel hem nietquote:Op zaterdag 2 april 2005 13:55 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kom nou, speel niet de achterlijke mongool.
Pffff.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:55 schreef FuifDuif het volgende:
Jij pronkt ermee als een homoseksuele stinkvis.
Jij laat je volledige gemoedstoestand bepalen door dingen in Rome, waar je nota bene niets aan kunt doen?quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:53 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Humor? Wat valt er te lachen in een situatie waarin iemand sterft?
ja en zo'n post als deze is niet sfeerverpestendquote:Op zaterdag 2 april 2005 13:55 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jij pronkt ermee als een homoseksuele stinkvis.
Zo zo, je durft alleen maar te dansen met drank op, je durft alleen maar te versieren met drank op, je durft alleen maar beledigende plaatjes te posten met drank op en nu durf je ook alleen maar te rellen met drank op? Tis inderdaad zielig.quote:Op zaterdag 2 april 2005 13:57 schreef APK het volgende:
[..]
Pffff.
Ik wacht met rellen tot ik drank op heb, kan jij ook beter doen.
Dit is zielig.
Ok "fuifduif" zullen we het dan maar weer gewoon over de paus hebbenquote:Op zaterdag 2 april 2005 14:00 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Met zo'n naam als die van jou, neem ik dit maar niet al te serieus.
niet in coma iig, wel aan het eind van zijn Latijn..... alleen de man heeft blijkbaar een sterk gestel dat niet zomaar opgeeft.quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:09 schreef Poepoog het volgende:
Nog niet in Coma, welke staat verkeerde ie dan de afgelopen pakweg 3 jaar
Hoezoquote:Op zaterdag 2 april 2005 14:21 schreef Waxxer het volgende:
Hoe het ook zij, ik zet wel vraagtekens bij deze onophoudelijke media-aandacht.
Dat was een heel normaal uiterlijk voor die tijd hoor. Mijn opa zag er ook zo uit en die was enorm stoer.quote:
Dan haalt 'ie maandag echt niet.quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:15 schreef Poepoog het volgende:
Lekker alle Italiaanse voetbalwedstrijden afgelast
bij de betreffende foto :quote:
quote:In this photo, a 19-year-old Karol Wojtyla, second from right, embraces an unidentified colleague during the construction of a military camp building in July 1939 in Western Ukraine, then eastern Poland. Two months before the outbreak of World War II in Europe, Wojtyla, according to biographers, attended a military training camp in Western Ukraine.
kijk je wel naar de goede foto, hij ziet daar gewoon uit als iemand van rond de 20quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:31 schreef FuifDuif het volgende:
19 jaar!?!?!?!?! De beste man lijkt daar al wel 50!
Ja, die foto met de paus en die andere man links van hem, met die petjes.quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
kijk je wel naar de goede foto, hij ziet daar gewoon uit als iemand van rond de 20![]()
mooi foto ja, je ziet dat hij echt geniet...quote:
Van de prachtige mis die hij aldaar bijwoont.quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:43 schreef appelsientje het volgende:
mooi foto ja, je ziet dat hij echt geniet...
welke mis is dat geweest ?quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:44 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Van de prachtige mis die hij aldaar bijwoont.
Ik heb er al iig 10 euro op ingezetquote:Op zaterdag 2 april 2005 14:56 schreef robh het volgende:
Ik hoop dat de volgende paus een neger wordt. Zou goed zijn voor het continent afrika
Dat werd gisteren al gezegt op de TV, dat zou goed voor de wereldverhoudingen zetten.quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:56 schreef robh het volgende:
Ik hoop dat de volgende paus een neger wordt. Zou goed zijn voor het continent afrika
Ja, dat zou wel wat zijnquote:Op zaterdag 2 april 2005 15:00 schreef pAin het volgende:
Dat werd gisteren al gezegt op de TV, dat zou goed voor de wereldverhoudingen zetten.
Volgens mij is het beter voor de wereldverhoudingen als je een Ayatolla in de St. Pieter neer zet.
Wat is er eigenlijk met die man gebeurt ? is die bekeerd ? heb daar nooit meer van gehoord eigenlijk...quote:Op zaterdag 2 april 2005 14:52 schreef milagro het volgende:
tja en dan met de man die hem neerschoot in 1981
vergeving en zo, je moet het maar kunnen in zo'n geval
[afbeelding]
Sjonge wat een blunder.quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
In de Leeuwarder Courant van vanochtend stond dat hij al dood was. Echt slecht....
Die foto's zijn geen probleem hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:05 schreef Logician het volgende:
Errr... ff OT oid. voordat deze ook gesloten word?
27 jaar volgensmij, hij staat daarmee op nummer 3 van langst zittende pausenquote:Op zaterdag 2 april 2005 15:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Die foto's zijn geen probleem hoor.
Hij heeft er best wat jaartjes opzitten als paus volgens mij. Een dertig jaar ofzo? Dat is best lang voor een paus toch?
Die is dacht ik al weer een poos vrijquote:Op zaterdag 2 april 2005 15:23 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Wat is er eigenlijk met die man gebeurt ? is die bekeerd ? heb daar nooit meer van gehoord eigenlijk...
Top 3 zelfs. Ja ze zijn meestal al op leeftijd als ze gekozen worden.quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
27 jaar volgensmij, hij staat daarmee op nummer 3 van langst zittende pausen
langsten: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_10_longest-reigning_Popesquote:Op zaterdag 2 april 2005 15:36 schreef milagro het volgende:
De kortst zittende zat 2 weken toch of zo![]()
![]()
![]()
Dertien dagen!quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:36 schreef milagro het volgende:
De kortst zittende zat 2 weken toch of zo![]()
![]()
![]()
idem bij de paus, er zijn ook zogenaamde tegenpausen:quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dertien dagen!
Het gaat soms net als de romeinse keizers in vroegere tijden. Soms had je ook twee tegelijk.
Eigenlijk zelfs op nummer 2.quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
27 jaar volgensmij, hij staat daarmee op nummer 3 van langst zittende pausen
toch niet?quote:Op zaterdag 2 april 2005 16:20 schreef sportfreak het volgende:
Overigens moet Paus JP II het nog 5 jaar volhouden om de langzittende paus te worden en 8 jaar om ook petrus voorbij te gaan. Ik denk zelf dat hij dat niet gaat redden...
Heb je 'm weer.. Die gozert rechts..quote:
klopt, was gisteren zelfs nog in het nieuwsquote:Op zaterdag 2 april 2005 16:41 schreef ToXiCitY het volgende:
Die kerel die hem neerschoot is wel bekeerd, maar zit volgens mij nog steeds zijn levenslange straf uit.
oh kijk, mooiquote:Op zaterdag 2 april 2005 16:41 schreef ToXiCitY het volgende:
Die kerel die hem neerschoot is wel bekeerd, maar zit volgens mij nog steeds zijn levenslange straf uit.
Ik vind het sowieso een onbetrouwbaar sujet.quote:Op zaterdag 2 april 2005 16:36 schreef milagro het volgende:
alleen die zonnebril is dan weer verdacht
Kijk, PR-technisch doet die Dalai Lama dat dan weer wel goed, zijn naam ken ik.quote:Op zaterdag 2 april 2005 16:45 schreef Xenomaniac het volgende:
die Fransman wiens naam ik vergeten ben
Die Turk (Mehmet Ali Agca) zit nog steeds vast hoor!quote:Op zaterdag 2 april 2005 15:32 schreef milagro het volgende:
Die is dacht ik al weer een poos vrij
Ik herinner me enkel dat hij spijt betuigd heeft en om vergeving vroeg en dat de Paus hem dat geschonken heeft dus... of dat van invloed is geweest op een vervroegd vrijlaten.. ?
zeer kritiek maar stabiel, echter wordt zijn bewustzijn wel steeds minderquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:15 schreef Nerdmans het volgende:
ehr... hoe gaat t ondertussen met hem?
Gisteravond was de toestand erg kritiek... update?
en ondertussen zap jij niet konstant naar die zenders om dat allemaal op te kunnen vangen en klik jij niet voor de zoveelste keer op dit topic natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 april 2005 17:21 schreef BabeWatcher het volgende:
Ben ik de enige die vind dat de media zich walgelijk gedragen. Ze willen allemaal Het Grote Nieuws als eerste melden. Er gaat binnenkort een persoon dood die heel veel voor deze wereld betekent heeft.
Nieuwslezer: "We schakelen nu over naar onze correspondent bij het vaticaan... en?en??en??? is er al nieuws"
correspondent "de toestand is onverandert"
Nieuwslezer: <denkt jammer> zegt "dank voor deze update"
Ik ben hier al bijna 24 uur niet meer geweestquote:Op zaterdag 2 april 2005 17:32 schreef milagro het volgende:
[..]
en ondertussen zap jij niet konstant naar die zenders om dat allemaal op te kunnen vangen en klik jij niet voor de zoveelste keer op dit topic natuurlijk.
Zoals het een goede RKK'er betaamd.quote:Op zaterdag 2 april 2005 18:11 schreef LeHeraut het volgende:
Ja, het is wel een taaie zeg...
nou volgens mij is ie nu toch echt dood... vind het maar vaag allemaal nuquote:Op zaterdag 2 april 2005 18:40 schreef Etcetera het volgende:
extranieuws uitzending, maar de verklaring komt over een half uur pas
Mja, dat vinden jullie papen leuk hè, iemand tot op het bot toe laten lijden..quote:Op zaterdag 2 april 2005 18:17 schreef FuifDuif het volgende:
Zoals het een goede RKK'er betaamd.
Zeg wil je met zo'n avatar hier niet posten? Met die avatar maak je de Paus belachelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:09 schreef Refragmental het volgende:
Ik denk dat ie et nog 2 jaartjes volhoudt
Ik zou zeggen: doe vast een bod!quote:Op zaterdag 2 april 2005 20:05 schreef Tjeezus het volgende:
Denk je dat ze de pausmobiel verkopen?
dat heeft de paus heus ook wel eens gedaan hoorquote:Op zaterdag 2 april 2005 20:12 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zeg wil je met zo'n avatar hier niet posten? Met die avatar maak je de Paus belachelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |