En dat geldt niet voor medicijnen nemen?quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:37 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als christen moet je zelfs opzij stappen, want god heeft je een leven gegeven en daar moet je met respect mee omgaan. Jaja... Dat die vrachtwagen aankomt heeft god niet voor gekozen hè?
Jammer dat daar zo veel negative dingen tegenover staan.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:34 schreef Kaalhei het volgende:
Een persoon waar je alleen nog maar mededogen mee kan hebben. Helaas staat zijn positie hem niet toe om met meer waardigheid te sterven. We mogen nooit vergeten wat hij betekend heeft voor het vallen van de muur en hiermee het bevrijden van Midden- en Oost-Europa.
Mensen die zich aan zijn ideologie hielden konden bijna geen AIDS krijgen door sexueel contact, uiteraard wel via transfusies oid. Je moest immers monogaam zijn en maar met een partner naar bed gaan. Maar dit wil uiteraard niet zeggen dat zijn casu quo hun beleid aangaande condoomgebruik perfect was, integendeel.quote:
quote:
Ik denk dat dat nu echt een probleem zou zijn. In de tijd dat de regels werden gemaakt in deze zou een paus gewoon vermoord zijn indien hij krankzinnig zou zijn geworden. Tegenwoordig zou de media dit echter door hebben en zou dit onmogelijk zijn. Ik verwacht daarom dat indien deze situatie zich zou voordoen, de kardinalen de paus zouden isoleren, hem ziek zouden verklaren en zelf de macht in handen zouden houden.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:43 schreef heiden6 het volgende:
Even puur hypothetisch: wat zou er gebeuren wanneer een paus fysiek nog helemaal in orde is, maar geestelijk volledig de weg kwijt is? En dan bedoel ik niet god, als psychotisch verschijnsel, maar als hij echt lijdt aan bijvoorbeeld schizofrenie of als hij manisch-depressief is ofzo? Is er een manier om hem uit zijn ambt te knikkeren, of is het per definitie pas afgelopen als het hartje niet meer klopt?
Volledig isloren zou anders ook argwaan opwekken bij de media, dus dat lijkt me geen optie.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:47 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nu echt een probleem zou zijn. In de tijd dat de regels werden gemaakt in deze zou een paus gewoon vermoord zijn indien hij krankzinnig zou zijn geworden. Tegenwoordig zou de media dit echter door hebben en zou dit onmogelijk zijn. Ik verwacht daarom dat indien deze situatie zich zou voordoen, de kardinalen de paus zouden isoleren, hem ziek zouden verklaren en zelf de macht in handen zouden houden.
quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:49 schreef Waxxer het volgende:
voor mensen als ik.....
Mannenquote:Geslacht: Man
Je toont je dus geen haar beter als de persoon waar je een hekel aan hebt. Een teken aan de wand voor het bepalen van je zelfbeeld, niet?quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:49 schreef Waxxer het volgende:
Och, een man die keer op keer herhaalt dat hij geen respect heeft voor mensen als ik..... hoeft van mij echt niks qua inlevingsvermogen te verwachten
Ach, hoelang is hij nu al geisoleerd?quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volledig isloren zou anders ook argwaan opwekken bij de media, dus dat lijkt me geen optie.
Je bent warmquote:
ik denk dat hij bedoelt homo's ?? toch ?quote:
Maar ik kan er echt echt niks aan doen hoorquote:Op zaterdag 2 april 2005 00:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ik denk dat hij bedoelt homo's ?? toch ?
niet lullig bedoelt
Nog niet zo lang want hij kwam nog geregeld in het publieke leven. Hoe veel macht hij daadwerkelijk nog had zullen we nooit te weten komen, maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor hem.quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:52 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ach, hoelang is hij nu al geisoleerd?
quote:Op zaterdag 2 april 2005 00:52 schreef appelsientje het volgende:
[..]
ik denk dat hij bedoelt homo's ?? toch ?
niet lullig bedoelt
correctquote:Op zaterdag 2 april 2005 00:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nog niet zo lang want hij kwam nog geregeld in het publieke leven. Hoe veel macht hij daadwerkelijk nog had zullen we nooit te weten komen, maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor hem.
Wel zeggen, niet posten.quote:Op zaterdag 2 april 2005 01:55 schreef Poepoog het volgende:ik mag dus niet zeggen dat de Paus dood moet
maar hij leeft nog welquote:Op zaterdag 2 april 2005 02:07 schreef Poepoog het volgende:
Possible Brain Dead.
Ja want eigenlijk is ie een Moslimquote:Op zaterdag 2 april 2005 02:33 schreef BasOne het volgende:
(men schijnt nog wel eens te vergeten dat hij vanuit de kerkelijke grondlegging handelt en niet vanuit zijn persoonlijk geloof, zoals elk ander staatshoofd)
Kolere!quote:Op zaterdag 2 april 2005 02:32 schreef Calella het volgende:
[afbeelding]
Volgende paus? Place your bets!
Duh, zet het bier ff weg en denk na.quote:
quote:Op zaterdag 2 april 2005 02:36 schreef BasOne het volgende:
[..]
Het (kan zijn) dat hij het niet eens is met het abortus standpunt wat de kerk inneemt, maar hij moet dat standpunt wel verdedigen als staatshoofd (als voorbeeld).
Ja ik weet het, maar zo gaat dat nu eenmaal, als de 2de kamer hier iets beslist, heeft Bea maar daar naar te handelen, ongeacht haar eigen standpunt.quote:
Alleen BEA heeft minder macht en zeggenschap dan zo'n paus.quote:Op zaterdag 2 april 2005 02:40 schreef BasOne het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar zo gaat dat nu eenmaal, als de 2de kamer hier iets beslist, heeft Bea maar daar naar te handelen, ongeacht haar eigen standpunt.
En jij weet precies hoe het eraan toegaat in het vaticaan... er zijn maar weinig buitenstaanders die dat weten.quote:Op zaterdag 2 april 2005 02:44 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Alleen BEA heeft minder macht en zeggenschap dan zo'n paus.
Net zoals Idols ?quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:19 schreef Ole het volgende:
Ik denk dat 90% van de fokkers niet eens weet hoe dat gaat, een nieuwe paus kiezen..
Het is een 'ambt'. Hij staat in dienst van.quote:Op zaterdag 2 april 2005 02:47 schreef BasOne het volgende:
[..]
En jij weet precies hoe het eraan toegaat in het vaticaan... er zijn maar weinig buitenstaanders die dat weten.
Maar dat ie een heel bataljon aan kardinaalen en priesters 'ter beraad' tot zijn beschikking heeft zegt mij genoeg dat hij niet volledig vanuit zijn eigen gevoel handelt.
Neuh.. volkomen buiten het zicht. niks democratisch, degenen die mogen stemmen heeft hij zelf benoemd.quote:Net zoals Idols ?
MOet dat nou echt 1000.000.000 keer worden verteldquote:Op zaterdag 2 april 2005 03:25 schreef Ole het volgende:
Maar als ze eruit zijn, komt er witte rook ergens uit een schoorsteentje, en als ze het nog niet weten zwarte...
Net Barretje Hilton.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:13 schreef HarigeKerel het volgende:
een barretje
Wat ik met mijn orginele post bedoelde is dat er veel mensen zijn die roepen 'issie nog nie dood' of 'wordt tijd dat ie dood gaat' of 'die hufter heeft meer doden op zijn geweten dan hitler', terwijl de Paus waarschijnlijk alleen handelt naar wat hem verteld wordt, zijn persoonlijke mening doet er weinig toe, dus vindt ik niet dat je de man persoonlijk aan moet vallen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is een 'ambt'. Hij staat in dienst van.
Het belang van de Roomse Kerk staat dus in alles voorop. Desalniettemin heeft hij behoorlijk wat macht. Wereldwijd zijn er heel wat zieltjes in de kudde. En allemaal zo beinvloedbaar als de pest. Bovendien is de RK ook net zo'n octopus die overal haar mannetjes op invloedrijke posities heeft. Lang niet meer zo erg als vroeger maar onderschat het niet. De paus is eigenlijk tegerlijkertijd dienaar en meester van dat hele spul.
Op CNN staat nog steeds "Pope deteriorating". Vraag me af of dat uberhaupt mogelijk is.
We zien het wel.
Ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat het een ouwe zak met botten was, en dat als het P. Jansen uit Vlissingen was dat ie al lang het loodje had gelegdquote:Op zaterdag 2 april 2005 03:30 schreef BasOne het volgende:
[..]
Wat ik met mijn orginele post bedoelde is dat er veel mensen zijn die roepen 'issie nog nie dood' of 'wordt tijd dat ie dood gaat'
Ik denk juist dat deze paus heel erg veel te vertellen had hoor! Juist heel erg zijn stempel heeft gedrukt op het vaticaan.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:30 schreef BasOne het volgende:
[..]
Wat ik met mijn orginele post bedoelde is dat er veel mensen zijn die roepen 'issie nog nie dood' of 'wordt tijd dat ie dood gaat' of 'die hufter heeft meer doden op zijn geweten dan hitler', terwijl de Paus waarschijnlijk alleen handelt naar wat hem verteld wordt, zijn persoonlijke mening doet er weinig toe, dus vindt ik niet dat je de man persoonlijk aan moet vallen.
Dat wordt van elke paus gezegt, ondertussen is er in de afgelopen 200 jaar maar bar weinig verandert in RK kerk.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:32 schreef Ole het volgende:
[..]
Ik denk juist dat deze paus heel erg veel te vertellen had hoor! Juist heel erg zijn stempel heeft gedrukt op het vaticaan.
idd en met menselijkheid. Hij wíst tenminste de waarde van het leven. Als ik hem eerder had "ontdekt" had ik niet nu al mijn Ticket to Hell klaarliggen...quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:27 schreef NorthernStar het volgende:
Houden jullie je even in qua bagger en slowchat? Er zijn users die wel iets met de kerk enzo hebben.
Waarom niet? Als ik vind dat de katholieke kerk mede verantwoordelijk is voor de verspreiding van Aids in Afrika (door tegen condoomgebruik te zijn) en alle ellende die dat veroorzaakt daar, dan is hij voor mij ook direct persoonlijk medeverantwoordelijk.quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:30 schreef BasOne het volgende:
[..]
Wat ik met mijn orginele post bedoelde is dat er veel mensen zijn die roepen 'issie nog nie dood' of 'wordt tijd dat ie dood gaat' of 'die hufter heeft meer doden op zijn geweten dan hitler', terwijl de Paus waarschijnlijk alleen handelt naar wat hem verteld wordt, zijn persoonlijke mening doet er weinig toe, dus vindt ik niet dat je de man persoonlijk aan moet vallen.
Nou!quote:Op zaterdag 2 april 2005 03:32 schreef Ole het volgende:
Juist heel erg zijn stempel heeft gedrukt op het vaticaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |