Ik heb al wat ervan gehoord op KinK en het klinkt goed
Wat denken mijn mede-fokkers hierover ?
groetjes kaya
De Smashing Pumpkins zijn inderdaad supercool.. laten we hopen dat ze nu eens een tijdje zonder ernstige crises kunnen blijven. Al weet je dat nooit met Billy Corgan.
Ik geloof dat het nieuwe album weer wat harder is dan Adore, wat natuurlijk beter zou zijn. Het goede aan de Pumpkins was altijd dat ze hard met zach afwisselden, en dan nog het liefst in 1 song.
Ik heb helaas ook het laatste concert gemist.. ik heb wel gehoord dat TMF opnamen heeft gemaakt, dus die zullen ze binnenkort wel uitzenden.
[Dit bericht is gewijzigd door menjo (Datum 17 Februari 2000).]
Dit topic doet me denken aan het optreden van de Pumpkins in de Ahoy in 19.. (Wie weet?) Filter in het voorprogramma, een uitzinnige massa mensen en een Billy Corgan in een opperbeste stemming. 1 van de beste concerten in m'n leven...
Ook ik ben echt heel nieuwsgierig naar het nieuwe album, heb er expres nog niks van geluisterd, ik wil dat wel eens blanco over me heen laten komen...
26/2 was het toch?
- Jarno
'k heb hem ! op 1 song na heb ik het nieuwe album vanaf napster gedownload !! Hij is [vind ik] KEIGOED !!!
Kopuh of Downloaden dus !
---------------------------------------------
PE is a happy person now
Waar heb je dat eigenlijk gehoord ?
[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy (Datum 18 Februari 2000).]
quote:
op 02-18-2000 om 09:19 PM schreef Public Enemy het volgende:
In het interview/Artikel in OOR staat helemaal niets over dat dit hun laatste album zou zijn !Waar heb je dat eigenlijk gehoord ?
Damn! Dat kan ik nu dus niet gaan hardmaken, want ik weet niet mee waar ik het gelezen heb. Maar goed, het schijnt ook dat REM in 2000 zou stoppen en daar heb ik ook nog weinig van gehoord...
Maar het zal mij m'n reet wel roesten wie ermee kapt en wie er doorgaat.
quote:
op 02-18-2000 om 02:15 PM schreef GEeR+ het volgende:
Dude, ik wil niet vervelend zijn, maar de planning van de Pumkins was nog 1 album en dan er mee ophouden. Dus als je nu denkt dat ze niet uit elkaar gaan, zit je mis.
De pompoen is op!
GEeR+, na MCIS zeiden ze al dat ze zouden stoppen. Na Adore ging het gerucht weer. En ja, dan gaat het nu natuurlijk weer. Niets van war, ze hebben weer ontzettend veel plezier in het spelen.
Ik was er bij in Vredenburg, en ze hebben ontzettend veel lol gehad (misschien wel meer dan sommige bezoekers . Kei en keihard concert, maar heel erg gaaf.
bogus.
and in the eyes of a jackyl i say......KABOOM
wat ik kwijt wil:
Platenmaatschappijen kunnen geen best-of's samenstellen. Daar hebben die mensen nutotaal geen verstand van. (van muziek). Zodoende maak ik mijn eigen best-of's. Zo heb ik er van Therpay? ,Ministry, The Tea Party, Tool enz... en ook van the pumpkins.
Dit is de playlist:
I am One
Rhineceros
Tristessa
Drown
Cherub Rock
Today
Rocket
Disarm
Mayonaise
Frail & Bedazzled
Hello Kitty Kat
Tonight Tonight
Zero
Hero is no Why
Bullet with Butterfly Wings
Muzzle
1979
Thru the Eyesof Ruby
Het kan de platenmaatschappijen nl helemaal niet schelen of de cd's helemaal vol zijn. Mijn cd duurt 79.46. Verder plakken ze ook alleen maar single erop. Alsof dat altijd de beste nummers zijn!
In elk geval... dit schijfje is me er een...
Dit is niet de best of cd hoor die ik zou compileren...
quote:okay , over soma valt te twisten... maar het feit dat zo'n beetje alles van de eerste 3 cd's 20x beter is dan alles wat na 95 is uitgekomen is het niet zo relevant... maar je heb gelijk.. het is niet compleet...
Op dinsdag 8 oktober 2002 19:30 schreef blikgroente het volgende:
Helemaal geen Soma te vinden! En niet 1 nummer van Adore......![]()
Dit is niet de best of cd hoor die ik zou compileren...
Nummers als Pug, For Martha, Blank Page..... zoooooo mooi, zo sereen....
Ok, misschien miste het album de keiharde gitaarsongs, daar ben ik het mee eens, maar de meesterwerkjes van de Pumpkins staan toch echt op Adore..
quote:Tear is ook een mooi nummer
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:00 schreef blikgroente het volgende:
Adore is naar mijn mening de beste cd die de Pumpkins hebben gemaakt...Nummers als Pug, For Martha, Blank Page..... zoooooo mooi, zo sereen....
Ok, misschien miste het album de keiharde gitaarsongs, daar ben ik het mee eens, maar de meesterwerkjes van de Pumpkins staan toch echt op Adore..
quote:Idd ja..
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:01 schreef amnesiac het volgende:[..]
Tear is ook een mooi nummer
And for the first time
Heaven seemed insane....
for taking you away....
mooi hoor
quote:Check eerst maar eens de datum van de eerste posts!
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:18 schreef Marloekoe het volgende:
Whaa de pump zijn leuk!!!! Ik heb geprobeerd uit de berichtjes de naam van het nieuwe album op te maken.. heb ik er over heen gelezen?? Dus: hoe heet het nieuwe album?? Ga ik ze ook ff downldn!
quote:tjeez!!!
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:19 schreef MuadDib het volgende:[..]
Check eerst maar eens de datum van de eerste posts!
quote:Leuke recensie, ik was er ook, het was mijn enige concert dat ik ooit van de Pumpkins heb gezien dus heb niets om het mee te vergelijken.. Ik was iig helemaal in de zevende hemel na afloop.... zware adrenalinekick!! Was dan wel 15 jaar toen en dan is elk concert vet
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:24 schreef lzandman het volgende:
Ik vond net m.b.v. de zoekfunctie mijn recensie van het afscheidsconcert dat ze in 2000 gaven. Misschien willen jullie 'm eens lezenRecensie concert Smashing Pumpkins in Ahoy'
quote:whehehehehe 17 februari 2000
Op donderdag 17 februari 2000 15:50 schreef Public Enemy het volgende:
De Smashing Pumpkins zijn terug ! Na veel gezwam over dat ze uit elkaar zouden gaan is het nieuwe album er bijna [afbeelding]<P>Ik heb al wat ervan gehoord op KinK en het klinkt goed [afbeelding]<P>Wat denken mijn mede-fokkers hierover ?
ik dacht al
quote:Pssssssst.... lees de post boven je nog eens
Op zondag 27 juli 2003 07:45 schreef Stormblast het volgende:
Cool the pumpkins leven nog.
ben benieuwd naar het nieuwe album.
Hoe zit het met de bezetting? is dat gewoon de oude of zijn er mensen veranderd?
je mag toch melden als je iets leuk vind? ze hoeven heus geen best of album uit te brengen om een topickick te krijgen...quote:Op woensdag 1 september 2004 11:22 schreef TXC het volgende:
Anders kick je het topic even voor zo'n reactie![]()
Niet zo zuur, dat mag hier. Regels schmegels.quote:Op woensdag 1 september 2004 11:22 schreef TXC het volgende:
Anders kick je het topic even voor zo'n reactie![]()
Ik mag beide albums graag luisteren. Krijg zo'n heerlijk jaren negentig gevoel bij de SP.quote:Op donderdag 2 september 2004 14:12 schreef cleany het volgende:
ik vind Siamese Dream toch een tikkie beter...
Hoe bedoel je? De SP komen niet weer bijelkaar hoor. Kijk maar eens naar de datum van het begin van dit topicquote:Op donderdag 2 september 2004 15:27 schreef S_ het volgende:
Serieus? Ik wist wel dat Billy COrgan in zijn eentje bezig was. Wie wordt dan de bassist (e)?
quote:Op donderdag 2 september 2004 15:35 schreef Mr.Dre het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De SP komen niet weer bijelkaar hoor. Kijk maar eens naar de datum van het begin van dit topic.
haha. ik had bijna hetzelfe maar herrinerde me toen dat op het op fok toegestaan stokoude topics te heropenenquote:Op donderdag 2 september 2004 15:59 schreef seto het volgende:
damn
ik helemaal blij toen ik die OP las![]()
blijft zonde... volgens mij hebben een hoop SP fan's gewoon stomweg ZWAN gemist..quote:Op vrijdag 12 november 2004 23:05 schreef gekke_sandra het volgende:
Nou.. Zwan is akelig geflopt.. wat hij nu doet? Pensioeneren?
Hij is momenteel aan een solo album bezig..quote:Op zondag 14 november 2004 12:42 schreef Mr.Dre het volgende:
Billy Corgan kan beter een one man band beginnen. Hij kan helaas geen bands bijelkaar houden, denk dat het een moeilijk mannetje is. Toch jammer..
Zwan was ook al niet geweldig, en Machina had toch een hoop mindere tracks - ik hoop in ieder geval dat deze nieuwe Pumpkins-plaat weer een beetje het niveau van de oudere Pumpkinsplaten weet te benaderen.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:00 schreef Zyggie het volgende:
Corgan had wel pijnlijk gefaald met zijn soloact geloof ik, dus een goed moment voor een doorstart van de SP.
Ik denk dat the smashing pumpkins evenals the pixies ook een heel tijdgebonden verschijnsel was.. leuk voor een jaartje of 4/5, daarna alweer ingehaald door zijn eigen muziekregels. Toen die altostroom algemeen goed werd waren dit soort bands ook eigenlijk meteen overbodigquote:Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef DaisyDuke het volgende:
Kortom de laatste goede Pumpkins plaat dateert uit 1995. Ik ben daarom ook reuze benieuwd of de Grote Kale Leider en z\\\'n volgelingen heden ten dagen nog relevant zijn. Persoonlijk krijg ik er een naar \\\'Pixies gevoel\\\' bij.
Klaarblijkelijk... En backing vocals bij Ben Gibbard van DCFC? Dat is toch wel redelijk opvallend. Zeker als je je realiseert dat zoiets daadwerkelijk als een salespitch gebruikt wordt voor een toch niet kleine band als Smashing Pumpkins.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:46 schreef Devlinsect het volgende:
Kan iemand mij opheldering geven over dit:
http://www.billycorgan.org/
Loop er al een tijdje mee. Nieuwe album naam dus al bekend?![]()
Je kunt je ook afvragen wat voor meerwaarde het dan heeft om de volgende cd weer onder de 'Pumpkins'-vlag uit te brengen, in plaats van als een nieuwe Corgan-cd. Ik vond de Pumpkins destijds een leuke band, maar het lijkt zo wel een beetje een wanhopige poging om weer mee te tellen in de muziekwereld of te teren op oude roem.quote:Op maandag 6 februari 2006 13:32 schreef Devlinsect het volgende:
Corgan is het creatieve brein achter de Pumpkins. Siamese Dream (en Gish?) zijn beide opnieuw door hem ingespeeld doordat hij het uiteindelijke resultaat niet goed genoeg vond.
Dat heb ik nooit begrepen van de Pixies. Je houdt ervan of niet. Zet liever Siamese Dream op dan Nevermind. Veel meer soundscapes op die plaat.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:07 schreef Soul79 het volgende:
Wat zelfs serieuze rockfans in de Smashing Pumpkins zagen heb ik nooit begrepen. Gewoon arena/schreeuw-rock met een hoop onzin maar zonder muzikale inhoud. En ze (of liever die zanger) namen zichzelf dan ook nog eens zo serieus, met dat hemeltergende gekrijs
. Ik zou dan ook niet weten waarom er een nieuwe plaat zou moeten komen
![]()
De Pixies vind ik dan nog een stuk leuker, ook niet hoogstaand ofzo maar gewoon 'harmless fun'.
dat is inderdaad het punt wat ik probeerde te makenquote:Op maandag 6 februari 2006 14:22 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen wat voor meerwaarde het dan heeft om de volgende cd weer onder de 'Pumpkins'-vlag uit te brengen, in plaats van als een nieuwe Corgan-cd.
Muzikaal waren de pumpkins nog wel aardig idd.. itt the pixies die welgeteld drie a vier echte nummers op de plaat zetten tegenover 10 nummers vrolijke collegerock geschreeuw en meligheid.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:23 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit begrepen van de Pixies. Je houdt ervan of niet. Zet liever Siamese Dream op dan Nevermind. Veel meer soundscapes op die plaat.
quote:Op maandag 6 februari 2006 15:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Muzikaal waren de pumpkins nog wel aardig idd..
Tsja, ik heb zo'n vriendin die zweert bij alles uit r pubertijd, dus smashing pumpkins, the pixies, levellers, buffalo tom, alice in chains... ga nog maar even doorquote:
Waar die tenenkrommende zang waar je het over hebt volgens mij nog het ergst van alle SP nummers naar voren komt... vre-se-lijk dat nummer.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Maar een nummer als tonight tonight kan ik nog wel waarderen...![]()
Bullet with butterfly wings dan..? Tsjah, die zang zit overal in hoorquote:Op maandag 6 februari 2006 16:39 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Waar die tenenkrommende zang waar je het over hebt volgens mij nog het ergst van alle SP nummers naar voren komt... vre-se-lijk dat nummer.
Natuurlijk die stem is onvermijdelijk, maar op Gish en Siamese Dream vind ik hem minder storend dan op sommige stukken van Mellon Collie moet ik zeggen.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Bullet with butterfly wings dan..? Tsjah, die zang zit overal in hoor
Die platen ken ik niet zo goed, maar toen was SP nog een beetje een grunge wannabe bandje toch?quote:Op maandag 6 februari 2006 17:06 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Natuurlijk die stem is onvermijdelijk, maar op Gish en Siamese Dream vind ik hem minder storend dan op sommige stukken van Mellon Collie moet ik zeggen.
Oh, kan niet erger zijn dan mijn vriendin die vooraan staat bij die lullige multi-culti swingbandjes op het North Sea Jazz festival en die wegzwijmelt bij slaapverwekkende tropisch regenwouddocumentaire-muzak als Fragile van Stingquote:Op maandag 6 februari 2006 16:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tsja, ik heb zo'n vriendin die zweert bij alles uit r pubertijd, dus smashing pumpkins, the pixies, levellers, buffalo tom, alice in chains... ga nog maar even door![]()
Mja zo kan je het omschrijven. Ik vind het leukere muziek dan de grunge, die ik overigens voornamelijk ken van Nirvana, Alice in Chains en dat soort bandjes. Het is wat rustiger vind ik, minder depri en wat warmer.quote:Op maandag 6 februari 2006 17:14 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Die platen ken ik niet zo goed, maar toen was SP nog een beetje een grunge wannabe bandje toch?
Zap mama, zuco 103...quote:Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Oh, kan niet erger zijn dan mijn vriendin die vooraan staat bij die lullige multi-culti swingbandjes op het North Sea Jazz festival en die wegzwijmelt bij slaapverwekkende tropisch regenwouddocumentaire-muzak als Fragile van Sting![]()
Maar dat is een ander onderwerp![]()
Ik geloof dat mijn broer Mellon Collie heeft. Omdat jij het zegt wil ik die nog wel eens proberen dan. Is 1979 daar niet van?
Ik heb ook verschrikkelijk weinig met grunge overigens (wel veel bands van toen gecheckt). In zijn geheel een ouwe wijn in nieuwe zakken stroming...quote:Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Mja zo kan je het omschrijven. Ik vind het leukere muziek dan de grunge, die ik overigens voornamelijk ken van Nirvana, Alice in Chains en dat soort bandjes. Het is wat rustiger vind ik, minder depri en wat warmer.
Ach, in zijn genre is het ws. wel aardig... dat heb ik ook al aangegeven trouwens. Ik vind die hele grunge-stroming nogal belegen eigenlijlk, incluis smashing pumpkins. Maar als het je ultieme ding is dan is SP ws. niet de slechtste band in dat kader, mits je dat nasaal gereutel van Corgan kunt velen natuurlijkquote:Op dinsdag 7 februari 2006 00:12 schreef ioko het volgende:
Ik vind dat er wel wat veel gezeurd wordt over de Pumpkins, ik vind de stem van Corgan zeer typisch, en ik kan snappen dat mensen die niet kunnen waarderen. Ik vind echter dat de Smashing Pumpkins een zeer eigen geluid hadden, met muren van gitaren en zeer goed lopende grunge-achtige muziek en daarnaast ook aardig wat rustige nummers. Ik ben de eerste om toe te geven dat er ook slechte nummers bij zijn, maar ik heb zeer veel waardering voor hun muziek.
Denk je nou echt dat er 10 grunge bandjes waren en dat SP, Nirvana, Mudhoney, Pearl Jam daarvan de bekendste zijn geworden? Nee, op dat moment waren ze goed bezig en het grote grunge label vond dat SP met een bepaalde producer in zee moest gaan om een geweldige plaat af te leveren.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ach, in zijn genre is het ws. wel aardig... dat heb ik ook al aangegeven trouwens. Ik vind die hele grunge-stroming nogal belegen eigenlijlk, incluis smashing pumpkins. Maar als het je ultieme ding is dan is SP ws. niet de slechtste band in dat kader, mits je dat nasaal gereutel van Corgan kunt velen natuurlijk
Maar ik betwijfel of SP wel zo relevant waren voor het ontstaan van die stroming en de vele altobandjes die daarna weer uit de grond zijn geschoten als rijpe boleten...
Ik houd helemaal niet van grungequote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ach, in zijn genre is het ws. wel aardig... dat heb ik ook al aangegeven trouwens. Ik vind die hele grunge-stroming nogal belegen eigenlijlk, incluis smashing pumpkins. Maar als het je ultieme ding is dan is SP ws. niet de slechtste band in dat kader, mits je dat nasaal gereutel van Corgan kunt velen natuurlijk
Maar ik betwijfel of SP wel zo relevant waren voor het ontstaan van die stroming en de vele altobandjes die daarna weer uit de grond zijn geschoten als rijpe boleten...
Op dat moment werden ze in reviews e.d. gewoon afgezet tegen bands als the screaming trees, lush, stlitskin, mother love bone, bush, candlebox, etc etc... veelal bands die het idd niet zo ver hebben geschopt, hoewel ik durf te betwijfelen of sommigen kwalitatief niet even goed of beter zijnquote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat er 10 grunge bandjes waren en dat SP, Nirvana, Mudhoney, Pearl Jam daarvan de bekendste zijn geworden? Nee, op dat moment waren ze goed bezig en het grote grunge label vond dat SP met een bepaalde producer in zee moest gaan om een geweldige plaat af te leveren.
Zonder deze stroming hadden veel huidige bands, producers simpelweg niet eens bestaan...
Bij wikipedia staan ze gewoon onder grunge.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grungequote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik houd helemaal niet van grungeAlleen Pearl Jam vind ik wel aardig. Maar ik zie de overeenkomsten tussen andere grunge bands en hun navolgers (Staind, Nickelback, Creed etc
) en de Smashing Pumpkins ook niet zo, dus waar komt je verhaal dan vandaan ?
Mensen die wikipedia als bron nemenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Bij wikipedia staan ze gewoon onder grunge.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grunge
Bovendien zie ik bij de meeste reviewsites ook met name de eerste platen van SP als grunge worden beschreven... ik hoor muzikaal ook evident dezelfde invloeden![]()
Maar misschien zit je er teveel in om het nog objectief te kunnen beoordelen..
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Bij wikipedia staan ze gewoon onder grunge.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grunge
Bovendien zie ik bij de meeste reviewsites ook met name de eerste platen van SP als grunge worden beschreven... ik hoor muzikaal ook evident dezelfde invloeden![]()
Maar misschien zit je er teveel in om het nog objectief te kunnen beoordelen..
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Mensen die wikipedia als bron nemenKheb het dus ff voor je veranderd, SP staat nu helemaal niet meer onder grunge of die pagina.
http://www.sing365.com/mu(...)EF574825682C0002CC1Cquote:Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Mensen die wikipedia als bron nemenKheb het dus ff voor je veranderd, SP staat nu helemaal niet meer onder grunge op die pagina.
Deze stroming? Bedoel je grunge mee?
Ik noem liever jaartallen en bands zijn beïnvloed door andere bands. I.p.v. ze in een journalistenhokje te drukken als grunge, gothic etc.
What point?quote:
Rustig maar, alleen het punt dat Wikipedia geen goede bron is om naar te verwijzen als het om meningen gaat.quote:
Is bij mij een restbakje waar alles in gaat wat niet in een wat specifiekere stroming valt. Ik werk meer met eleminatiequote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:43 schreef Devlinsect het volgende:
Kijk, iemand die weet waar hij / zij overpraat.![]()
Maarre, het hokje alternatieve rock. Wat is dan niet alternatieve rock.![]()
Sjonge frust!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:19 schreef Devlinsect het volgende:
What is the point?
Vraag:
Sla ik opeens onzin uit omdat ik de vergelijking van een verkeerde site haal?
Antwoord:
Ja. Daarom slaat de vergelijking als een lul op een drumstel.
Vraag:
Als je in die riffs van SP geen grunge haalt raad ik je ernstig eens aan om wat mudhoney, screaming trees of mother love bone te gaan luisteren... Ik ben bang dat de overeenkomsten stukje groter zijn dan je zelf denkt/hoopt
Antwoord:
Als ik iets verder door luister dan de vier akkoorden schema's waar de meeste GRUNGE op is bedoeld, dan is SP er zeker een vreemde eend in de bijt in jah. GRUNGE is rauw en rof. Gitaar, distortion aan en distortion weer uit. SP gaat net wat dieper op in door NIET bij ieder nummer te hangen aan die vier akkoorden.
Mijn vraag:
Nu aan jou de vraag: heb je wel is verder geluisterd dan 1979, Today of weet ik veel wat? Of irriteerde je je direct aan de stem van Corgan? Wanneer je één van de antwoorden kan beantwoorden met ja, WTF doe je in dit topic?
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:25 schreef Laton het volgende:
stelletje aanstellers jullie 2maak er een deense cartoon van ofzo
*SP mag best grunge worden gevonden. Ik vind van niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:19 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Sjonge frust!
Loop niet zo te zaniken over je zielige puntje dat SP géén grunge is! Dat allerlei websites dat verder wel aanhalen en dat ze veelal wél met bands uit die tijd worden vergeleken is niet van belang ofzo?
http://www.amazon.com/gp/product/1900924684/102-9457005-3918535?v=glance&n=283155
http://www.halo-17.net/4986.html
http://www.sputnikmusic.com/album.php?reviewid=2652
En als ik meer heb geluisterd dan today of 1979 moet ik oprotten uit "jouw" topicHoezo? Omdat ik dan "om" zou moeten zijn? Flikker zelf lekker op met je vijandige toontje man!
Ik heb toch al gezegd dat ze ws. wel een aardige band zijn als dat soort muziek je ding is...![]()
Die van jou kennelijk ook niet, want ik heb vorige pagina al gezegd dat ik er wel meer van ken dan genoemde nummers, aangezien ik het vaak bij iemand thuis hoor (een vriendin dus..)quote:Op dinsdag 7 februari 2006 16:48 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
*SP mag best grunge worden gevonden. Ik vind van niet.
*Prima dat je komt met websites die dat wel vinden. Ik vind van niet.
*Nee, je hoeft niet om te zijn. Ik vind dat een mening gebasseerd moet zijn wat jij ervan vind. Niet van een paar nummers wat je hebt gehoord op de radio.
*Heb ik gezegd: mijn topic? Nee, WTF doe je in dit topic? Blijkbaar is begrijpend lezen niet je sterkste kant.
Ehm, je schreef zelf:quote:Ow, en ik denk dat je bedoelt:
"En als ik NIET meer heb geluisterd dan today of 1979 moet ik oprotten uit "jouw" topic..."
Hieruit kan ik alleen maar lezen dat als ik wel meer heb geluisterd dan die twee nummers (wat ik dus heb), ik maar beter uit dit topic weg kan blijven! Of schrijf jij in gedachten met dubbele ontkenningenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:19 schreef Devlinsect het volgende:
Mijn vraag:
Nu aan jou de vraag: heb je wel is verder geluisterd dan 1979, Today of weet ik veel wat? Of irriteerde je je direct aan de stem van Corgan? Wanneer je één van de antwoorden kan beantwoorden met ja, WTF doe je in dit topic?
Dan is het goed... ik word ook wel eens link als mensen mijn bands komen afzeikenquote:En vijandigheid? Was niet de bedoeling.![]()
Joh..quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:02 schreef kamagurka het volgende:
Dan is het goed... ik word ook wel eens link als mensen mijn bands komen afzeiken(was niet echt de bedoeling, heb er gewoon een mening over.. tsjah)
Maar waar is die mening dan op gebaseerd ? Dat muziekcritici hun huiswerk niet doen en elkaar een beetje napapegaaien weet jij natuurlijk ook. Wanneer ik andere grunge bands hoor, hoor ik echt de overeenkomsten niet met het merendeel van de nummers van de Smashing Pumpkins. Ik heb net even gegoogled of het nu echt zo'n gek idee is dat de Smashing Pumpkins geen grunge zijn, maar ik kom allerlei besprekingen van de "grunge era" op messageboards tegen waarbij hun naam wel valt, maar waarvan de meesten het toch wel eens zijn dat de Pumpkins geen grunge zijn. Ik geloof liever de liefhebbers dan de critici wat dat betreft.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:02 schreef kamagurka het volgende:
heb er gewoon een mening over.. tsjah)
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Grunge_musicquote:Pumpkins?
The article doesn't mention The Smashing Pumpkins, or were they not considered grunge? They gained popularity at about the same time as Pearl Jam, Nirvana, ect, and were probably listened to by much the same audience that listened to grunge. 207.6.31.119 07:49, 16 January 2006 (UTC)
While they had a few of the same primary influences, the Smashing Pumpkins were not part of the Seattle grunge scene (even though they tended to be lumped in with it in the early 90s). Not only were the Pumpkins from Chicago, but they also incorporated AOR rock, gothic rock, dream pop, shoegaze, and a number of other influences the grunge bands went nowhere near. WesleyDodds 09:12, 16 January 2006 (UTC)
Agreed. They sounded more like My Bloody Valentine than anything from Seattle. -- LGagnon 17:03, 16 January 2006 (UTC)
They didn't really touch on punk influences like grunge did. So no I don't believe they were considered grunge. TearAwayTheFunerealDress 15:26, 17 January 2006 (UTC)
I don't think the pumkins like to be considerd grunge, especially as they were never part of the Grunge scene. Actually I think after a while non of the bands liked being called Grunge even Nirvana & Pearl Jam.
Op die andere site die ik gaf werden ze dan ook grungsters from Chicago genoemdquote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Maar waar is die mening dan op gebaseerd ? Dat muziekcritici hun huiswerk niet doen en elkaar een beetje napapegaaien weet jij natuurlijk ook. Wanneer ik andere grunge bands hoor, hoor ik echt de overeenkomsten niet met het merendeel van de nummers van de Smashing Pumpkins. Ik heb net even gegoogled of het nu echt zo'n gek idee is dat de Smashing Pumpkins geen grunge zijn, maar ik kom allerlei besprekingen van de "grunge era" op messageboards tegen waarbij hun naam wel valt, maar waarvan de meesten het toch wel eens zijn dat de Pumpkins geen grunge zijn. Ik geloof liever de liefhebbers dan de critici wat dat betreft.
Neem de overlegpagina van de Engelse wikipedia, de Pumpkins staan niet in dat artikel over grunge, omdat:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Grunge_music
Ach, communicatie probleempjequote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:02 schreef kamagurka het volgende:
Dan is het goed... ik word ook wel eens link als mensen mijn bands komen afzeiken(was niet echt de bedoeling, heb er gewoon een mening over.. tsjah)
nog niet kunnen beluisteren.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:46 schreef Z het volgende:
En?
alleen kon vinden als ik in de bron keekquote:it's official, The Smashing Pumpkins are currently writing songs for
their upcoming album, their first since 2000. no release date has yet
been set, but the band plans to begin recording this summer.
Ohquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:55 schreef maniack28 het volgende:
Moet je naar onder scrollen... daar staat het gewoon hoor
linkquote:Dear Beautiful Souls,
Happy New Year to you! May 2007 prove to be a blessed year in every respect and every way...I send you every ounce of love I have in my heart...May the grace of Mother be with you...This year for us will see a new album of songs and a world tour of tears, and we truly look forward to playing again for fans young, old, and missed...So yes, tunes are being dusted off, while others are being asked to kindly submit to an upstart millennia and all it's asking...In our daily prayers, we send out the signal that all who should hear us come forward and be seen, and by extension, heard...when we opened the lid on this music box, we were pleasantly suprised at the music that played: familiar yet unknown, welcoming but not sentimental...and that is all we can ask...God has absolutely blessed us in every respect...for many years there were private laments about opportunities missed and hearts so broken, but no more...we have turned the page and moved on, from places and faces, names and games...this age calls for resolve and certitude, and the fire within to burn ever bright...if that fire should be connected to absolutely deafening guitars, thundering drums, and the melodies of snakes, then so be it! We love you! If you are meant to be with us, find us!! We have need, and our arms are ever-open...although I can say definitively we don't need jugglers...but we do need ???? (what?) what do we need!
With a smile and a wink,
billy corgan
laat maar komenquote:Op donderdag 4 januari 2007 17:00 schreef peaceman het volgende:
Ze zijn een gerucht voor Pinkpop...
Niks meer van gehoord sinds Lowlands 2004? Leuke cd, live zoog het... ze kan niet zingen live...quote:Op zondag 18 februari 2007 00:16 schreef Aneurism het volgende:
Ben benieuwd of melissa auf der maur ook bassiste is, hoe doet haar band het eigenlijk?
Ik prefereer een leuk klein zaaltje in Brussel met een capaciteit van 1800 mensen.quote:Op zondag 18 februari 2007 01:08 schreef horned_reaper het volgende:
ik ga ze live zien op Rock am Ring::DD:D
Over precies een week is het nu bezig in Brussel.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:59 schreef Devlinsect het volgende:
Nieuwe nummer heet Tarantula en is weer rock met ballen. Gelukkig geen Machina stijl. Ben benieuwd naar het album.
Mmm.... Had wat mij betreft zo achter Stand Inside Your Love kunnen staan.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:59 schreef Devlinsect het volgende:
Gelukkig geen Machina stijl.
Tjek het werk van Jimmy op Gish of Siamese Dream. Das wel meer dan hard slaan.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:00 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Mmm.... Had wat mij betreft zo achter Stand Inside Your Love kunnen staan.
Ik ben benieuwd trouwens of Jimmy Chamberlain ook nog wat anders kan dan zo hard mogelijk op de drums rammen. Blijft herkenbaar.
ik ook, en als je wil kan ik je dan al vertellen hoe Parijs is geweest.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 01:00 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ik prefereer een leuk klein zaaltje in Brussel met een capaciteit van 1800 mensen.![]()
Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:37 schreef toolhead het volgende:
[..]
ik ook, en als je wil kan ik je dan al vertellen hoe Parijs is geweest.
Vet!quote:Op zondag 20 mei 2007 18:23 schreef Grobbel het volgende:
Tarantula is hier te beluisteren:
http://www.pitchforkmedia(...)ins-tarantula-stream
Brussel is kleiner maar Le Grand Rex ziet er ook wel leuk uit.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:02 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk.
Vanaf woensdag zullen de filmpjes op You Tube verschijnen, en de setlist natuurlijk.
Is het net zo kleinschalig als in Brussel, daar in Parijs? Ik hou erg van grote bands in kleine zalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron:
http://www.billboard.com/(...)ontent_id=1003588876
Vette setlist!!!!!
[ Bericht 73% gewijzigd door Devlinsect op 24-05-2007 10:35:35 ]
Bovendien zijn de nieuwe nummers op het eerste gehoor veel toegankelijker dan die van het topzware Machina en minder melancholisch dan die van rouwplaat Adore: ze liggen nog het meest in het verlengde van het Siamese Dream-materiaal, maar herbergen elementen uit de hele geschiedenis van de Pumpkins.quote:Op donderdag 24 mei 2007 12:12 schreef toolhead het volgende:
Parijs was VET ! Zie hier voor een verslag.
Tot in Brussel / op Pinkpop!![]()
We zijn de FOK elite, de massa ziet ze pas later.quote:
Kijk, hier ben ik het nu mee eens. De nummers werden strak gespeeld, het was beter dan ik had kunnen hopen. Ik vond alleen het einde wat te langdradig, maar mister Corgan houdt daar gewoon van, dus erg verrast was ik niet.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:33 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ben naar Pinkpop geweest voor de Pumpkins en het was gewoon goed.
Ik betwijfel het of de smashing pumpkins ooit nog hun oude niveau zullen halen, met dit album of met toekomstige. De magie is al lang weg sinds Jimmy uit de band werd gekickt t.g.v. de dood van Melvoin. Nu is er helemáál geen fuk meer van de band over, behalve een in nostalgie verdrinkende billy corgan; een naar erkenning hunkerende gevallen engel.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:56 schreef SigmundFreud het volgende:
En wat vinden jullie van het nieuwe album (sinds gisteren is het 'overal' verkrijgbaar). De mix zit potdicht waardoor het geluid erg krampachtig wordt. Ik vind het in ieder geval beter dan Zwan. De reacties zijn tot nu toe gemengd, van 'grootste bagger ooit' (diegene heeft Machina nooit gehoord denk ik), tot 'beste album sinds Mellon Collie'.
Jimmy is er weer bij hoor!quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:34 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
De magie is al lang weg sinds Jimmy uit de band werd gekickt t.g.v. de dood van Melvoin. Nu is er helemáál geen fuk meer van de band over, behalve een in nostalgie verdrinkende billy corgan; een naar erkenning hunkerende gevallen engel.
je sais...maar sinds hij eruit werd gekickt is de magie weg....quote:
Mmm, toen ik ze in Brussel zag, vond ik dat erg meevallen.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:47 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
je sais...maar sinds hij eruit werd gekickt is de magie weg....
dat bedoel ikquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:56 schreef Hukkie het volgende:
Heb Zeitgeist hier voor me liggen en net voor de eerste keer geluisterd. Moet nog een paar luisterbeurten krijgen, maar op het eerste gehoor vind ik hem een tikje tegenvallen. Klinkt wel lekker hoor, maar ik vind hem een beetje mak.
smashing pumpkins barbaar!!!!quote:Op zondag 8 juli 2007 10:56 schreef Collaborator het volgende:
Het werk ervoor ben ik niet zon fan van.
Ik hou van het dromerige, synth's + keyboards, Adore dusquote:
Standaard? Die cd moet je even in context zien natuurlijk. Anders is Ten of Nevermind ook standaard te noemen.quote:Op maandag 9 juli 2007 09:51 schreef Collaborator het volgende:
[..]
Ik hou van het dromerige, synth's + keyboards, Adore dusGish vind ik zo goed als onluisterbaar.. teveel standaard 'gitaarbandjes' sound, teveel gericht op gitaarsolo's, te fuzzy gitaar geluid.. niet mijn ding.
![]()
Ik wist wel dat we het ooit eens zouden wordenquote:Op maandag 9 juli 2007 10:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Anders is Ten of Nevermind ook standaard te noemen.
Smaken verschillen, vriendelijke vriend.quote:Op maandag 2 juli 2007 09:56 schreef SigmundFreud het volgende:De reacties zijn tot nu toe gemengd, van 'grootste bagger ooit' (diegene heeft Machina nooit gehoord denk ik)
doe dat maar niet, de plaat is erg ééntonig (zelfs mensen met verschillende smaken kunnen dat beamen), weinig origineel op een paar nummers na en veel te overstuurd en gelikt.quote:
Tering, dat is echt weinig.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
2 sterren bij Allmusic. En op Pinkpop klonken die nieuwe nummers toch wel goed.
Ik vond een aantal nummers live wel goed klinken, en de nieuwe single vond ik ook niet slecht. Dus toch maar kopenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:40 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
doe dat maar niet, de plaat is erg ééntonig (zelfs mensen met verschillende smaken kunnen dat beamen), weinig origineel op een paar nummers na en veel te overstuurd en gelikt.
smashing pumpkins zijn verre van terug![]()
De andere beoordelingen: http://en.wikipedia.org/w(...)ng_Pumpkins_album%29 beetje uiteenlopend.quote:
No way! Na Mellon Collie!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:54 schreef spacemangraig het volgende:
smashing pumpkins zijn gewoon geweest. ze hadden na Siamese Dream al moeten stoppen
ja ok die is ook nog wel te doen, al heb ik er al in geen tijden meer naar geluisterd. op Adore staan nog wel wat goede nummers, maar die stem van Corgan verpest toch wel veel voor mij.quote:
Ik ook, maar ik moet niks.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:53 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik luister al meer dan 10 jaar naar ze, dus ik moet wel
quote:Okay, first of all this is actually a pretty good album. To be honest it is better than I expected! So what's the problem you ask? Why only three stars? The problem is the fact that the Pumpkins were one of the best bands in the world for years, and like any band, they have to be compared to their back catalog. Siamese dreams is one of the best albums ever with Melon Collie coming in a close second. Hell, I would put pisces iscariot up against just about anything coming out today. Simply put, this album just doesn't live up to just about everything else the Pumpkins have released. It's unfortunate because if I had never heard them before I would consider this a great album.
Secondly, THIS IS NOT THE SMASHING PUMPKINS. For all you who say that Billy and Jimmy were basically all that mattered in the pumpkins you are simply wrong. Billy and Jimmy were ZWAN. Anyone who has played in a band knows that everyone plays an integral part in the sound and song development. Take anyone out and it's simply not the same. This should have been considered the second ZWAN album. In fact I would consider this an exceptional album in that case since it is far better than the "official" ZWAN album, and the songs here more closely resemble ZWAN than the Pumpkins.
Go ahead and bash me, but the best songs on Zeitgeist are just not as good as the worst on Gish, Siamese Dreams, Mellon Collie, Pisces iscariot, or Adore. OK, maybe it's better than Machina I, but that's not saying much. I will always love the Pumpkins and I will support anything Billy puts out no matter what he calls it, but this sounds like a mediocre Pumpkins cover band trying to write original material. Of course this is just my opinion![]()
yep, daarom heb ik alle nummers ook gedownload, maar na het beluisteren ben ik niet geenthousiasmeerd om het album te kopen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:03 schreef ioko het volgende:
Ik bedoel ook meer dat ik het gewoon wil horen. En eigenlijk had ik ook niet verwacht dat het oude geluid helemaal terug zou komen, hoe jammer dat ook is.
Ik kan mijn teleurstelling wel goed verwerken door ' Hello Kitty Kat' op te zetten, vol volumequote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:05 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
yep, daarom heb ik alle nummers ook gedownload, maar na het beluisteren ben ik niet geenthousiasmeerd om het album te kopen.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:32 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik kan mijn teleurstelling wel goed verwerken door ' Hello Kitty Kat' op te zetten, vol volume
Today vond ik eigenlijk best wel geniale cult.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:59 schreef C21H23NO5 het volgende:
wat een kutclip man, nog slechter dan de clip van today![]()
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:08 schreef Q. het volgende:
Wie laat er dan ook een doof iemand een album produceren? Zo klinkt het iig wel. Zelden zo'n brakke sounds gehoord.
Inderdaad. Dit vat het perfect samen. Naar Mellon Collie ben ik afgehaakt. Alles van mellon Collie en ervoor is briljant. Adore is gewoon niet mijn ding maar is op zich geen verkeerd album. Maar ik kan Aodre gewoon niet echt goed vinden. Machina is niet Pumpkins waardig. Wat Zeitgeist betreft, het is heel erg jammer dat ze de naam SP hebben gebruikt voor dit album want het is gewoon een andere band die gewoon niet het niveau haalt van de oude SP.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:59 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik moet niks.
Hier ben ik het helemaal mee eens (bron: Amazone)
[..]
Ik vind Thats the Way (My Love is) ook een supertrack hoor!quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:32 schreef ioko het volgende:
Maar ff een overzichtje van de goede nummers:
1. Doomsday Clock: goed nummer, strak gespeelde gitaar en bas: typisch SP
2. 7 shades of Black: vooral de zingende 2e gitaar doet het hierbij voor mij, zelfs een aantal keer een aanzet tot een solo-tje.
3. Bleeding the Orchid: geen echt SP nummer (geen idee waar het wel naar klinkt). Rustig nummer: de wisselingen tussen rustig en hard maken het een fijn nummer.
5. Tarantula: lekker nummer, een beetje raar afgemixed (stem van Billy is te schel). Vooral de gitaar geeft het echte SP gevoel, samen met de bas. Lekkere distortion, gewoon goed.
7. United States: zeer lang nummer, rustig begin met een goede opbouw naar wat harder werk. Ietwat te langdradig, maar toch geen slecht nummer
10. (Come on) Let's go: Heerlijke dwingende distortion gitaar, met die leuke variaties met de basgitaar die zo kenmerkend zijn voor de hardere SP nummers.
Ik vind het geheel wat slorig overkomen, het album is niet echt af. Maar dit is allemaal na een keer of 3 luisteren, dus misschien veranderd mijn mening nog.
Jep. Veel accoustisch werk en niet echt vernieuwend.quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:13 schreef Numbie het volgende:
Ik zag op plato.nl dat de American Gothic EP ook in NL uit is... Iemand'm al in huis?
quote:* Porcelina of the Vast Oceans
o Behold! the Night Mare
* Bring the Light
* Tonight, Tonight
* Mayonaise
* Try, Try, Try
* Superchrist
o (Come On) Let's Go!
* Stellar
* Perfect
* Lily
* The Rose March
* Today
* Tarantula
* Stand Inside Your Love
* Ava Adore
* Drown
* Bullet with Butterfly Wings
* 1979
* That's the Way (My Love Is)
* My Blue Heaven
* The Everlasting Gaze
* Cash Car Star
o Easy Living [Uriah Heep] (tease)
o Foreplay [Boston] (tease)
o For What It's Worth [Buffalo Springfield] (tease)
o Wasted Years [Iron Maiden] (tease)
* Daydream
* Wound
* United States
o Star Spangled Banner [Key] (tease)
Encore:
* Lips Like Sugar (Echo And The Bunnymen)
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:46 schreef Grobbel het volgende:
Net wel terug van de Smashing Pumpkins in de Brabanthallen. Echt spectaculair slecht concert! Volledig op de automatische piloot wat hitjes afwerken (vaak nog te snel of gewoon ongeïnspireerd, geluid was als vanouds ook dramatisch in de Brabanthallen), om vervolgens af te sluiten met een brij van matige covers, b-kantjes en een twintig minuten durende draak van een afsluiter (14 daarvan waarbij Billy in zijn eentje op zijn gitaar zit te pielen, terwijl de rest van de band een biertje drinkt). Echt, het hele laatste uur van het 2,5 uur durende concert had je zo kunnen missen.
Om over de puinzooi bij de garderobe na afloop nog maar niet te spreken.
Wij wilden eigenlijk ook gaan maar hebben uiteindelijk besloten thuis te blijven puur door de locatie. Als we ze niet op Pinkpop hadden gezien was dat besluit anders uitgevallen trouwens.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 08:01 schreef Q. het volgende:
Na een nacht slapen vond ik dit nog steeds een enorme teleurstelling, volgende keer gaan iig oordopjes mee. Oh, en NEVER NOOIT meer naar de Brabanthallen, wat een drama, in elk aspect..
Ik heb ze gezien op Pukkelpopfestival vorig jaar en was dramatisch slecht. Op Hello Kitty Kat en een paar nummers na. Kheb ze 2x live mogen zien in de goede oude tijd (met D'Arcy).quote:Op dinsdag 19 februari 2008 01:07 schreef brother52 het volgende:
Een paar minder bekende nummers maar dat is helemaal niet erg, is van hun ook wel te verwachten. Het is ten slotte geen festival waar ze hun 'hits' spelen. Ze waren behoorlijk in vorm, ik heb ze wel eens slechter zien spelen en Billy weet z'n dames wel uit te zoeken.
Zoals die in Londen die ik eerder heb gepost maar zonder Daydream (toch toch toch?)quote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:55 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ik heb ze gezien op Pukkelpopfestival vorig jaar en was dramatisch slecht. Op Hello Kitty Kat en een paar nummers na. Kheb ze 2x live mogen zien in de goede oude tijd (met D'Arcy).
Speelde ze dus maar hits.
Jammer dat het geluid en de zaal kut was. Kheb dus niets gemist. Iemand een volledige setlist van deze show?
LiveXSquote:Smashing Pumpkins: bijna drie uur vol pieken en dalen
dinsdag 19 februari 2008
Brabanthallen, Den Bosch
18 februari
Natuurlijk zijn de Smashing Pumpkins anno 2008 een slap aftreksel van wat de band pakweg dertien jaar geleden was. Neem alleen al de bandsamenstelling: twee bandleden van weleer. De rest is bijeengeraapt en kan niet worden gerekend tot de Pumpkins zelf. Niet gek dus dat deze show volledig in het teken staat van rock-oppergod Billy Corgan en een flinke dosis nostalgie -Today! Bullet With Butterfly Wings!-, die je bij vlagen zomaar kippenvel bezorgt.
Het begin van de show, stipt om half negen, schept nog niet veel vertrouwen. Zeker in Tonight, Tonight gaan alle registers open maar lijkt de techniek er nauwelijks op ingespeeld. En ook de locatie, de Brabanthallen, laat te nadrukkelijk te wensen over. De zichtlijnen vallen nog wel mee, de sfeer voor zo'n betonnen hal vol frituurlucht ook, maar veel te weinig toegangspoortjes en de bizarre toestanden na afloop bij de garderobe moeten de organisator toch ook aan het denken zetten.
Hoogtepunten zijn er zeker. Verrassend genoeg komen die veelal van de nieuwe plaat. Dan wordt de band van Billy opeens een hechtere band. We horen en zien passie in pakweg de furieus gespeelde Tarantula en het sterke nummer C'Mon Let's Go! Spannend is ook het solo-blokje van Billy, waarin blijkt dat hij zeker goed bij stem is. Na een nummer of tien gaat Billy ook eindelijk eens praten, waarin blijkt dat hij toch wel erg cynisch is geworden. Hij zal de komende uren net doen of hij onze vriend is, zegt hij, en even later merkt hij zelfs op dat hij tegenwoordig geen voorvechter van muziek is, maar gewoon een entertainer. Je zou je er als bezoeker met een biertje in de hand bijna schuldig om voelen.
De setlist laat toch wel wat te wensen over. Zeker, veel oude hits worden gespeeld, maar afsluiten met een cover van Echo And The Bunnymen in plaats van met het beloofde Cherub Rock, dat is toch wel erg jammer. Maar op dat moment is het concert wel al twee uur en drie kwartier onderweg, dus eigenlijk mogen we niet klagen. In Engeland liep de band tenslotte al na anderhalf uur van het podium.
Inderdaad, ja. Op zich wel opvallend ook dat de band er zelf ook absoluut niet over te spreken was.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:40 schreef Q. het volgende:
Ik ben niet de enige die er niet heel erg tevreden over was:
http://forums.netphoria.org/showthread.php?t=156543
quote:London set - atrocious venue, horrible sound mix, no flow in the setlist, some somewhat funny banter, bloody awfull Cash Car Star and further-more jam noise shit - ending with Echo & The Bunnymen cover...
Afterwards - bandmeeting - some harsh words, some deliberation, somehow band feels it doesn't work - when it got really to the point i was asked to leave the dressing room area - vibe between band members is quite ok, but they seem to be struggling with the connection to the audiences at least that's what i got from the discussions; at least - they know it's not good what they're bringing, but hey - switch the game plan dude - the set sucks and sucked... not because of lack of good songs but in flow and energy, up-down-nothingness-hey-thehits-nothingness-noise... dunno, it just doesn't work and they know and they just repeat the same cicle over and over - and they're good at it, very good, but it doesn't make for a great show vibe for me at least---
having seen them numerous times (this was my 21st time) this was by fár, by very very very far the least appealing TSP show ever...
i'd even say some Zwan shows topped this one in vibe and energy-
now go figure!
as i dare say The Djali Zwan kicks American Gothic's ass... big time!
i'm sorry to say but this was a very sorry excuse for an arena gig of TSP
learn to write setlists, go with the flow, feel the vibe
it just was never there and was never meant to be with this setlist...
met a very pretty girl though there - so that's a bonus
damn - for the rest - what a bummer...
over and done with
sorry to say but this is a burial for all and anything TSP stood for in my opinion...
Oorquote:› SMASHING PUMPKINS: TIJD OM WEER TE STOPPEN? :: 19-2-2008
Het wil niet lukken vanavond, de kille Brabanthallen raken maar niet in extase van wat zich op het podium afspeelt. En daar staan toch niet de minsten. De SMASHING PUMPKINS waren ooit de belangrijkste band op aarde, anno 2008 moeten Billy Corgan en co het doen met een bescheiden publiek in een sfeerloze oude veemarkthal.
Opener Porcelina Of The Vast Oceans brengt voor even hoop in de harten van de oude Pumpkins fans. Ook het daaropvolgende Behold! The Nightmare doet terugverlangen naar de hoogtijdagen van de band, waarvan naast Corgan alleen drummer Jimmy Chamberlin nog van de originele line-up is. Als vervolgens Bring The Light van het recente Zeitgeist wordt ingezet keert de zaal langzaam terug in de realiteit. Hier staat een band zonder bezieling te spelen, een band met de immer onbegrepen Corgan – die het een avond vond om zijn chromen zilveren rok uit de kast te trekken – als strakke leider, die alle spontaniteit uit het optreden weet te houden. Het geluid is zoals je dat mag verwachten in een echoënde hal: kaal en hol.
Bij Tonight, Tonight, de opener van briljante cd Mellon Collie & The Infinite Sadness uit 1995, gaan voor het eerste de mobieltjes massaal de lucht in. Daarna wordt het alleen maar minder. Echt gezellig wil het maar niet worden. Dat komt niet alleen door de sfeerloze hal, die met behulp van twee gordijnen wat voller moet lijken, maar ook door de koele Corgan. Vertwijfeld vraagt hij zich af of de mensen in Den Bosch – en niet Amsterdam, Billy – wel Engels verstaan, hij spreekt namelijk geen ‘Dutchies’. Als hij later met een ironisch gezicht staat te vertellen dat hij hier vanavond alleen is ‘om ons te entertainen’, wordt het duidelijk dat meneer er niet al te veel zin heeft. Wij mogen eigenlijk nog van geluk spreken dat Corgan niet verongelijkt van het podium afloopt, zoals hij deze tour al twee keer in Engeland deed.
Zelfs diehardfans zullen het moeten toegeven: de band die vanavond op het vrij kleine podium staat te spelen heeft verdomd weinig met de Smashing Pumpkins te maken. Waarschijnlijk vat Corgan het zelf nog het best samen. Hij stelt zijn band niet voor met ‘wij zijn de Smashing Pumpkins’, maar met ‘Ik ben Billy’. Zelfs klassiekers als 1979 en Mayonaise kunnen de avond niet redden. Waarom de band zoveel nummers van Machina/Machines Of God speelt is ook een raadsel. Ook al komt er vele oud materiaal voorbij: een greatest hitsavond wil het maar niet worden. De Pumpkins zijn de afgelopen jaren door een hele horde bands voorbij gestreefd, dat maakt vanavond duidelijk. We geven ze nog één kans. Maar dan moeten ze in een echte zaal spelen, misschien helpt dat. TIM VEERWATER
Het verhaal is duidelijk.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:27 schreef MrBrightside1979 het volgende:
[..]
Neuh, de stagiair van de Oor
http://www.ad.nl/cultuur/article2066366.ecequote:Zinloos muzikaal geweld van Smashing Pumpkins
DEN BOSCH - ,,Hallo, ik ben Billy. Ik ben jullie vriend. Tenminste; ik doe alsof.’’ Erg spraakzaam is Billy Corgan vanavond niet. De even arrogante als zonderlinge voorman van Smashing Pumpkins, gehuld in een bizarre, halflange glitterrok, lijkt niet naar Den Bosch te zijn gekomen om het publiek te behagen.
afbeelding vergroten Vanaf minuut één trekt de voor de helft nieuwe band fel van leer met een weinig inspirerende, structuurloze muzikale brij. FOTO ANP/ROBIN UTRECHT
Integendeel. Vanaf minuut één trekt de voor de helft nieuwe band fel van leer met een weinig inspirerende, structuurloze muzikale brij zonder enige nuance. En zonder noemenswaardige hoogtepunten. Want een greatest hits-feest der herkenning wil het vandaag maar niet worden in de sfeerloze Brabanthallen. Derhalve geen publieksfavorieten als Cherub Rock en I Am One maar langdradige worsteling door nieuw en oud repertoire.
Waar we de Pumpkins uit de jaren ’90 kennen als een onstuimige rockband met prachtige, ietwat theatrale rocksongs vol contrasten en dynamiek, daar klinkt de band in de nieuwe samenstelling als een botte hardrockband zonder bezieling en relativeringsvermogen. Drummer Jimmy Chamberlin, samen met Corgan Smashing Pumpkin van het eerste uur, helpt zo’n beetje in zijn eentje het prachtige liedje Tonight,Tonight om zeep doordat hij alles voldrumt op zijn 58-delige stadiondrumstel. Pure bombast, die tijdens de tweeëneenhalf durende martelgang van kwaad tot erger gaat. Overspannen drumpartijen en gillende metalgitaren overschreeuwen de afgeknepen zangpartijen van Billy Corgan, die het tegen het eind van optreden helemaal bont maakt door minutenlang louter dissonante rotherrie uit zijn gitaar te toveren, daarbij kijkend alsof hij de duivel uit zijn instrument aan het bannen is.
Waar Smashing Pumpkins in de jaren ’90 een band van betekenis was, moet het in deze vorm vrezen voor een anonieme rol in het metal- en hardrockcircuit. Aan het songmateriaal ligt het niet, want nieuwe liedjes als Tarantula en United States zijn absoluut de moeite waard. Ze verdienen live echter wel wat meer bezieling, spelvreugde, raffinement en dynamiek dan maandagavond het geval was.
Smashing Pumpkins, bijgewoond afgelopen maandagavond in de Brabanthallen in Den Bosch
Ahoy was '96, ik was er toen zelf niet bij maar heb wel een van beide optredens op cdquote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:54 schreef cleany het volgende:
minder dan Ahoy...uhh...97 was het dacht ik, maar wel beter dan pinkpop 98 (bijvoorbeeld) dit concert. Kijk als je SP alleen kent van de hitjes moet je gewoon niet gaan. Er zaten inderdaad wat matige nummers tussen en het geluid was kut, maar al met al over het geheel gezien was het simpelweg een vet concert. In de show mag wat meer bezieling, dat heb ik in het hiervoor genoemde concert wel gezien, maar nee....de recensies raken bijna kant noch wal.
Volgens mij snapt de recensist het niet helemaal. Dat is volgens mij juist een onderdeel van United States. Dat hij dat stuk live rekt is logisch en te verwachten van Billy.quote:Billy Corgan, die het tegen het eind van optreden helemaal bont maakt door minutenlang louter dissonante rotherrie uit zijn gitaar te toveren, daarbij kijkend alsof hij de duivel uit zijn instrument aan het bannen is.
...
en United States zijn absoluut de moeite waard.
I am one komt nou niet meteen als eerste bij me op als ik een publieksfavoriet moet noemen. Dan denk ik toch eerder aan Silverfuck, Hummer, Disarm, Siva of Zero van de nummers die ze niet gespeeld hebben.quote:Derhalve geen publieksfavorieten als Cherub Rock en I Am One
Ik denk dat ie doelde op het hele laatste gedeelte, inclusief de matige rockmedley, Machina II-nummer 'Cash Car Star' en Machina/Machine of Gods 'Wound'. Als je daar het vreselijke 'United States' bijtrekt, dan heb je toch een dik half uur een matige brij van geluid moeten doorstaan. Ik zat op dat moment ook eerlijk gezegd af te tellen tot ze beoogde toegift 'Cherub Rock' gingen spelen, een toegift dat er helaas ook nooit meer van kwam.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:54 schreef MrBrightside1979 het volgende:
Wat een flutrecensie in de volkskrant. Die laatste half uur noise, wat overigens nog geen 20 minuten was, had niks te maken met Machina. En volgens mij passen er in de brabanthallen zo'n 14.000 mensen, en geen 12.000. Wat een azijnzeikende eikel is die Gijsbert Kamer toch ook weer. Bah.
Ik heb er aan gedacht mn jas in de trein te laten liggen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 01:43 schreef Treinhomo het volgende:
Voor wat betreft de garderobe: gewoon je jas in de auto laten liggen. '
Ik weet nog wat voor drama het bij Muse was om met de auto weg te komen. Gelukkig werkte het druppel-effect hier dankzij de garderobe hier heel goed.quote:Alleen paupers komen met de trein.![]()
Beetje vreemd inderdaad dat de recensist niet weet dat het onderdeel van united States is. Hoewel het wel erg lang werd gerekt live.quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:00 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ahoy was '96, ik was er toen zelf niet bij maar heb wel een van beide optredens op cd![]()
Het optreden in '94 op pinkpop zullen ze waarschijnlijk nooit meer evenaren naar mijn idee, maar ik kende ze toen nog niet en werd volledig overdonderd. Beter als in '98 was het wel, maar dat komt ook omdat toen ze die belachelijk grote ritmesectie hadden. Dit was wel een van de betere shows die ik van ze gezien heb.
Dat het geluid niet goed was kunnen ze ook weinig aan doen, dat ligt gewoon aan de brabanthallen. Ik heb er vorig jaar Iron Maiden gezien en daar was het geluid ook niet best. Ze stonden nu eenmaal niet in een 013 of HMH waar het geluid 9 van de 10 keer ereg goed is.
[..]
Volgens mij snapt de recensist het niet helemaal. Dat is volgens mij juist een onderdeel van United States. Dat hij dat stuk live rekt is logisch en te verwachten van Billy.
[..]
I am one komt nou niet meteen als eerste bij me op als ik een publieksfavoriet moet noemen. Dan denk ik toch eerder aan Silverfuck, Hummer, Disarm, Siva of Zero van de nummers die ze niet gespeeld hebben.
Toen het afgelopen was en we geen Cherub Rock als toegift kregen voelde ik me wel enigzins besodemieterd ja.quote:
gelukkig, ik schreeuwde tegen een vriend "AAH! SILVERFUCK" en iedereen om ons heen keek mij aan of ik gek wasquote:Op woensdag 20 februari 2008 15:11 schreef cleany het volgende:
nee...ik hoorde het ook.
Ik weet echt bijna zeker dat ze met Silverfuck begonnen om het daarna over te laten gaan in een ander nummer en dit was niet bij Wasted years. Zeker de drumpartij in het begin was exact (volgens mij dan) zoals Silverfuck.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:56 schreef brother52 het volgende:
Intro van Silverfuck niet gehoord, misschien dat jullie het verwarren met het intro van Wasted Years dat ze speelden.
Ik zou nog eens goed gaan luisteren want dan zou een stoomboot ook veel weg moeten hebben van een driewieler.quote:Op donderdag 21 februari 2008 15:12 schreef Steffie het volgende:
Is de intro van Superchrist die heeft veel weg van Silverfuck
Ja lekker relevant ook zeg, die 2000 meer of minder. Ben blij dat ik niet gegaan ben, hoewel ik sowieso niet echt meer geinteresseerd ben in de pumpkins.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:54 schreef MrBrightside1979 het volgende:
Wat een flutrecensie in de volkskrant. Die laatste half uur noise, wat overigens nog geen 20 minuten was, had niks te maken met Machina. En volgens mij passen er in de brabanthallen zo'n 14.000 mensen, en geen 12.000.
true, maar zeker de drum partij aan het begin en de basgitaar was echt precies Silverfuck.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 00:32 schreef Steffie het volgende:
De live versies wel in ieder geval. Hoe dat met de album versies zit weet ik niet. 95% van de tijd luister ik live versies
Waarom lees ik dit nu pas?quote:Op zondag 18 mei 2008 00:11 schreef webfreak het volgende:
Zometeen wordt (eindelijk) het Pumpkins optreden van Pinkpop 2007 uitgezonden!!
0:35 op Nederland 3
Jullie hebben weinig gemist.quote:Op zondag 18 mei 2008 00:11 schreef webfreak het volgende:
Zometeen wordt (eindelijk) het Pumpkins optreden van Pinkpop 2007 uitgezonden!!
0:35 op Nederland 3
Veel plezier, en vergeet niet verder te luisteren! Er zitten een paar mooie albums achter.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:12 schreef emokid het volgende:
Sinds gisteren Siamese Dream hardop in mijn kamer. Ben zeer onder de indruk, met mijn jonge leeftijd heb ik de mooie alternatieve rock scene die toen zo in de bloei was in de vs niet meegemaakt, maar het is nooit te laat.
\quote:Op woensdag 12 november 2008 00:03 schreef emokid het volgende:
Achter de Smashing Pumpkins of het 90s grunge tijdperk? Beiden ga ik me nog zeker in verdiepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |