abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144977
De Smashing Pumpkins zijn terug ! Na veel gezwam over dat ze uit elkaar zouden gaan is het nieuwe album er bijna

Ik heb al wat ervan gehoord op KinK en het klinkt goed

Wat denken mijn mede-fokkers hierover ?

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_144978
Wat ik denk van de smashing pumpkins? Die vind ik te gek. Heb alles van ze(zelfs een videoband), behalve bootlegs. Helaas heb ik ze laatst gemist in utrecht, maar ze komen hier binnenkort weer en dan ga ik zeker weten heen. En gelukkig waren het maar geruchten dat ze uitelkaar gingen.
Ben benieuwd naar de nieuwe cd!!!!!!

groetjes kaya

donderdag 17 februari 2000 @ 20:41:00 #3
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_144979
Hey.. ik dacht, laat ik ook maar eens wat berichtjes plaatsen.

De Smashing Pumpkins zijn inderdaad supercool.. laten we hopen dat ze nu eens een tijdje zonder ernstige crises kunnen blijven. Al weet je dat nooit met Billy Corgan.
Ik geloof dat het nieuwe album weer wat harder is dan Adore, wat natuurlijk beter zou zijn. Het goede aan de Pumpkins was altijd dat ze hard met zach afwisselden, en dan nog het liefst in 1 song.

Ik heb helaas ook het laatste concert gemist.. ik heb wel gehoord dat TMF opnamen heeft gemaakt, dus die zullen ze binnenkort wel uitzenden.

[Dit bericht is gewijzigd door menjo (Datum 17 Februari 2000).]

pi_144980
*zucht*

Dit topic doet me denken aan het optreden van de Pumpkins in de Ahoy in 19.. (Wie weet?) Filter in het voorprogramma, een uitzinnige massa mensen en een Billy Corgan in een opperbeste stemming. 1 van de beste concerten in m'n leven...

Ook ik ben echt heel nieuwsgierig naar het nieuwe album, heb er expres nog niks van geluisterd, ik wil dat wel eens blanco over me heen laten komen...

26/2 was het toch?

- Jarno

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_144981
Jaaaaaa !

'k heb hem ! op 1 song na heb ik het nieuwe album vanaf napster gedownload !! Hij is [vind ik] KEIGOED !!!

Kopuh of Downloaden dus !
---------------------------------------------
PE is a happy person now

pi_144982
Nu het nieuwe album van Oasis nog

pi_144983
Oasis? wel ff on-topic blijven zeg...

een topic over Oasis zou ik nooit geopend hebben.

pi_144984
Ik ook niet maar het nieuwe album is wel VET
pi_144985
Dude, ik wil niet vervelend zijn, maar de planning van de Pumkins was nog 1 album en dan er mee ophouden. Dus als je nu denkt dat ze niet uit elkaar gaan, zit je mis.
De pompoen is op!
Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
pi_144986
Quote :
"Wij zijn net als kakkerlakken. Als je denkt dat je ze vermorzeld hebt, komt er weer eentje uit de muur gekropen"
[tSP]
  vrijdag 18 februari 2000 @ 17:46:00 #11
1656 GEeR+
een schaduw
pi_144987
Als ze stoppen met de Pumpkins wil dat niet zeggen dat ze helemaal nooit meer muziek gaan maken!
pi_144988
In het interview/Artikel in OOR staat helemaal niets over dat dit hun laatste album zou zijn !

Waar heb je dat eigenlijk gehoord ?

[Dit bericht is gewijzigd door Public Enemy (Datum 18 Februari 2000).]

vrijdag 18 februari 2000 @ 22:14:00 #13
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_144989
Ach, er zijn al zo vaak geruchten geweest dat ze uit elkaar zouden gaan dat ik er niet eens meer van opkijk... Ze gaan gewoon door zolang billy corgan nog zin heeft, maar ik denk eigenlijk niet dat hij zonder een band zou kunnen.. dan heeft ie niemand meer om de baas over te spelen
pi_144990
Hey Menjo ,

Geen verkeerd woord over mijn billy he? Het is en blijft een schatje

vrijdag 18 februari 2000 @ 23:42:00 #15
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_144991
tuurlijk Kaya...
alleen wel met een erg sterke eigen wil
pi_144992
quote:
op 02-18-2000 om 09:19 PM schreef Public Enemy het volgende:
In het interview/Artikel in OOR staat helemaal niets over dat dit hun laatste album zou zijn !

Waar heb je dat eigenlijk gehoord ?

Damn! Dat kan ik nu dus niet gaan hardmaken, want ik weet niet mee waar ik het gelezen heb. Maar goed, het schijnt ook dat REM in 2000 zou stoppen en daar heb ik ook nog weinig van gehoord...

pi_144993
Als REM stopt dan ben ik de PaasHaas. Ze zijn druk bezig met het nieuwe album na de soundtrack van "man on the Moon" te hebben afgeleverd.

Maar het zal mij m'n reet wel roesten wie ermee kapt en wie er doorgaat.

zaterdag 19 februari 2000 @ 16:29:00 #18
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_144994
quote:
op 02-18-2000 om 02:15 PM schreef GEeR+ het volgende:
Dude, ik wil niet vervelend zijn, maar de planning van de Pumkins was nog 1 album en dan er mee ophouden. Dus als je nu denkt dat ze niet uit elkaar gaan, zit je mis.
De pompoen is op!

GEeR+, na MCIS zeiden ze al dat ze zouden stoppen. Na Adore ging het gerucht weer. En ja, dan gaat het nu natuurlijk weer. Niets van war, ze hebben weer ontzettend veel plezier in het spelen.

Ik was er bij in Vredenburg, en ze hebben ontzettend veel lol gehad (misschien wel meer dan sommige bezoekers . Kei en keihard concert, maar heel erg gaaf.

bogus.
and in the eyes of a jackyl i say......KABOOM

Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_6173607
Zo.. even kicken... volgens mij is dit het enige relevante topic nog van the Pumpkins...

wat ik kwijt wil:

Platenmaatschappijen kunnen geen best-of's samenstellen. Daar hebben die mensen nutotaal geen verstand van. (van muziek). Zodoende maak ik mijn eigen best-of's. Zo heb ik er van Therpay? ,Ministry, The Tea Party, Tool enz... en ook van the pumpkins.

Dit is de playlist:

I am One
Rhineceros
Tristessa
Drown
Cherub Rock
Today
Rocket
Disarm
Mayonaise
Frail & Bedazzled
Hello Kitty Kat
Tonight Tonight
Zero
Hero is no Why
Bullet with Butterfly Wings
Muzzle
1979
Thru the Eyesof Ruby

Het kan de platenmaatschappijen nl helemaal niet schelen of de cd's helemaal vol zijn. Mijn cd duurt 79.46. Verder plakken ze ook alleen maar single erop. Alsof dat altijd de beste nummers zijn!

In elk geval... dit schijfje is me er een...

pi_6174311
Helemaal geen Soma te vinden! En niet 1 nummer van Adore......

Dit is niet de best of cd hoor die ik zou compileren...

pi_6174400
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 19:30 schreef blikgroente het volgende:
Helemaal geen Soma te vinden! En niet 1 nummer van Adore......

Dit is niet de best of cd hoor die ik zou compileren...

okay , over soma valt te twisten... maar het feit dat zo'n beetje alles van de eerste 3 cd's 20x beter is dan alles wat na 95 is uitgekomen is het niet zo relevant... maar je heb gelijk.. het is niet compleet...
pi_6176365
Adore is naar mijn mening de beste cd die de Pumpkins hebben gemaakt...

Nummers als Pug, For Martha, Blank Page..... zoooooo mooi, zo sereen....

Ok, misschien miste het album de keiharde gitaarsongs, daar ben ik het mee eens, maar de meesterwerkjes van de Pumpkins staan toch echt op Adore..

dinsdag 8 oktober 2002 @ 21:01:45 #23
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6176402
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:00 schreef blikgroente het volgende:
Adore is naar mijn mening de beste cd die de Pumpkins hebben gemaakt...

Nummers als Pug, For Martha, Blank Page..... zoooooo mooi, zo sereen....

Ok, misschien miste het album de keiharde gitaarsongs, daar ben ik het mee eens, maar de meesterwerkjes van de Pumpkins staan toch echt op Adore..

Tear is ook een mooi nummer
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6176451
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:01 schreef amnesiac het volgende:

[..]

Tear is ook een mooi nummer

Idd ja..

And for the first time
Heaven seemed insane....
for taking you away....

mooi hoor

dinsdag 8 oktober 2002 @ 21:14:49 #25
8194 MuNKeY
is goed voor je
pi_6176666
cool

ffe kijken of de IVN mij deze CD laat kopen

shmuck
pi_6176680
ik vind die 1979 het enige goede werk van dee smashing pumpkins, ik vind de rest niet zo geweldig...
pi_6176737
Whaa de pump zijn leuk!!!! Ik heb geprobeerd uit de berichtjes de naam van het nieuwe album op te maken.. heb ik er over heen gelezen?? Dus: hoe heet het nieuwe album?? Ga ik ze ook ff downldn!
pi_6176768
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:18 schreef Marloekoe het volgende:
Whaa de pump zijn leuk!!!! Ik heb geprobeerd uit de berichtjes de naam van het nieuwe album op te maken.. heb ik er over heen gelezen?? Dus: hoe heet het nieuwe album?? Ga ik ze ook ff downldn!
Check eerst maar eens de datum van de eerste posts!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_6177437
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 21:19 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Check eerst maar eens de datum van de eerste posts!

tjeez!!! dan heb ik die cd waarsch al!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:24:30 #30
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_6178154
Ik vond net m.b.v. de zoekfunctie mijn recensie van het afscheidsconcert dat ze in 2000 gaven. Misschien willen jullie 'm eens lezen

Recensie concert Smashing Pumpkins in Ahoy'

What's the speed of Dark?
pi_6217146
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:24 schreef lzandman het volgende:
Ik vond net m.b.v. de zoekfunctie mijn recensie van het afscheidsconcert dat ze in 2000 gaven. Misschien willen jullie 'm eens lezen

Recensie concert Smashing Pumpkins in Ahoy'

Leuke recensie, ik was er ook, het was mijn enige concert dat ik ooit van de Pumpkins heb gezien dus heb niets om het mee te vergelijken.. Ik was iig helemaal in de zevende hemel na afloop.... zware adrenalinekick!! Was dan wel 15 jaar toen en dan is elk concert vet
pi_12026301
Ik luister sinds kort wat van de Smashing Pumpkins en ik moet zeggen dat het heel erg goed klinkt.
Vooral de wat hardere nummers vind ik erg cool.
Jammer dat ik ze nu pas ontdenk en dat ze al uitelkaar zijn.
Blackball, the new disease!
  Moderator zaterdag 26 juli 2003 @ 21:30:56 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_12037014
quote:
Op donderdag 17 februari 2000 15:50 schreef Public Enemy het volgende:
De Smashing Pumpkins zijn terug ! Na veel gezwam over dat ze uit elkaar zouden gaan is het nieuwe album er bijna [afbeelding]<P>Ik heb al wat ervan gehoord op KinK en het klinkt goed [afbeelding]<P>Wat denken mijn mede-fokkers hierover ?
whehehehehe 17 februari 2000

ik dacht al

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 27 juli 2003 @ 07:45:53 #34
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_12042458
Cool the pumpkins leven nog .
ben benieuwd naar het nieuwe album.
Hoe zit het met de bezetting? is dat gewoon de oude of zijn er mensen veranderd?
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
pi_12046066
quote:
Op zondag 27 juli 2003 07:45 schreef Stormblast het volgende:
Cool the pumpkins leven nog .
ben benieuwd naar het nieuwe album.
Hoe zit het met de bezetting? is dat gewoon de oude of zijn er mensen veranderd?
Pssssssst.... lees de post boven je nog eens
  woensdag 1 september 2004 @ 00:57:57 #37
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21675372
*kick*

Ik heb momenteel weer eens een cdtje van ze opstaan, blijft gewoon een goede band
pi_21678775
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 18:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
eens !
pi_21679836
Anders kick je het topic even voor zo'n reactie
pi_21682738
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:22 schreef TXC het volgende:
je mag toch melden als je iets leuk vind? ze hoeven heus geen best of album uit te brengen om een topickick te krijgen...
pi_21693688
quote:
Op woensdag 1 september 2004 11:22 schreef TXC het volgende:
Niet zo zuur, dat mag hier. Regels schmegels.
pi_21693788
Beetje aandacht voor deze band kan geen kwaad, deze band is toch wel erg belangrijk geweest voor de hedendaagse Rockmuziek.
Toen ik het begin van het draadje las dacht ik dat ze weer bijelkaar waren, gelukig is dit niet het geval. Laat de legende maar lekker rusten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Dre op 01-09-2004 21:49:36 (tikfoutjuh) ]
  donderdag 2 september 2004 @ 12:51:05 #43
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_21704002
Als je mij vraagt naar de belangrijkste/beste bands van de nineties, staat SP bij mij 1 of inder geval erg hoog! Erg onderschat.

Vooral 'Mellon Colly...' is fenomenaal. Gruwelijk mooie mix tussen melodieus/breekbaar met lekkere gruizige herrie. Wat waren die gasten trouwens produktief! Op het cd-singletje van Zero (geloof ik) staat een track die geheel samengesteld is uit introotjes/riffjes waar ze verder nooit wat mee gedaan hebben. Ik ken weinig bands waarvan zoveel wat ze uitgebracht hebben, ook werkelijk allemaal OK is. Geen rommel ertussen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_21705562
ik vind Siamese Dream toch een tikkie beter...
pi_21705582
Mayonaise
pi_21705605
quote:
Op donderdag 2 september 2004 14:12 schreef cleany het volgende:
ik vind Siamese Dream toch een tikkie beter...
Ik mag beide albums graag luisteren. Krijg zo'n heerlijk jaren negentig gevoel bij de SP.
  donderdag 2 september 2004 @ 15:27:00 #47
39128 S_
Shame on you
pi_21706940
Serieus? Ik wist wel dat Billy COrgan in zijn eentje bezig was. Wie wordt dan de bassist (e)?
pi_21707131
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:27 schreef S_ het volgende:
Serieus? Ik wist wel dat Billy COrgan in zijn eentje bezig was. Wie wordt dan de bassist (e)?
Hoe bedoel je? De SP komen niet weer bijelkaar hoor. Kijk maar eens naar de datum van het begin van dit topic .
  donderdag 2 september 2004 @ 15:41:25 #49
39128 S_
Shame on you
pi_21707253
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:35 schreef Mr.Dre het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? De SP komen niet weer bijelkaar hoor. Kijk maar eens naar de datum van het begin van dit topic .
Ohh...
pi_21707526
Toen ik gisteravond dit topic las dacht ik ook dat ze weer bijelkaar kwamen maar gelukig is dit niet het geval.
Ik heb het niet zo op bandreunie's, het wordt toch nooit meer zo als vroeger.
  donderdag 2 september 2004 @ 15:59:58 #51
69994 seto
-|||--------|||-
pi_21707647
damn

ik helemaal blij toen ik die OP las
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_21709910
quote:
Op donderdag 2 september 2004 15:59 schreef seto het volgende:
damn

ik helemaal blij toen ik die OP las
haha. ik had bijna hetzelfe maar herrinerde me toen dat op het op fok toegestaan stokoude topics te heropenen
pi_22718360
jep...nog steeds fan...
  vrijdag 12 november 2004 @ 22:53:51 #54
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23278276
ik luister nu naar de SP vroeg me af wat Billy Corgan nu doet??
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_23278556
Nou.. Zwan is akelig geflopt.. wat hij nu doet? Pensioeneren?
Delivered without an information leaflet
  vrijdag 12 november 2004 @ 23:08:06 #56
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_23278617
Ik zag Billy Corgan laatst in een MTV documentaire over 'rock' op MTV. Hij had een net overhemd aan....
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 12 november 2004 @ 23:11:49 #57
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23278697
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:05 schreef gekke_sandra het volgende:
Nou.. Zwan is akelig geflopt.. wat hij nu doet? Pensioeneren?
blijft zonde... volgens mij hebben een hoop SP fan's gewoon stomweg ZWAN gemist..
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_23303990
Billy Corgan kan beter een one man band beginnen. Hij kan helaas geen bands bijelkaar houden, denk dat het een moeilijk mannetje is. Toch jammer..
pi_23308301
quote:
Op zondag 14 november 2004 12:42 schreef Mr.Dre het volgende:
Billy Corgan kan beter een one man band beginnen. Hij kan helaas geen bands bijelkaar houden, denk dat het een moeilijk mannetje is. Toch jammer..
Hij is momenteel aan een solo album bezig..
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_23310503
Nou dat is dan goed nieuws
  zondag 14 november 2004 @ 18:21:20 #61
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_23311556
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:11 schreef GiSH het volgende:

[..]

blijft zonde... volgens mij hebben een hoop SP fan's gewoon stomweg ZWAN gemist..
Nou ja, ik was ooit een groot SP-liefhebber, maar Zwan vond ik eigenlijk maar niks.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:43:23 #62
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34764732
Corgan, Chamberlin Revive Smashing Pumpkins

In the clearest sign yet that Billy Corgan is moving ahead with his plan to revive seminal alternative rock act Smashing Pumpkins, sources say the group has signed a new management deal with Jared Paul and Paul Geary at the Irving Azoff-helmed Front Line Management.

Billboard.com has learned that Corgan and Pumpkins drummer Jimmy Chamberlin will initially begin work on a new studio album, the first under the group name since the original Pumpkins' 2000 swan song, "MACHINA/the machines of god." When asked for comment, a Corgan spokesperson said there was no information to report at present.

It is understood that at this point, original members James Iha (guitar) and D'arcy Wretzky (bass) are not participating in the reunion, but sources say multi-instrumentalist Billy Mohler will be involved in some fashion. Mohler formerly played bass in pop/rock act the Calling and was a featured contributor on Chamberlin's 2005 solo album, "Life Begins Again."

The Pumpkins are expected to hit the road at some point this year, although, as first reported here, a rumored appearance at the Coachella Valley Music & Arts Festival in late April will not materialize. The group's name is already being kicked around as a possible headliner for Lollapalooza, which is set for Aug. 4-6 in its Chicago hometown.

"As long as Billy has Jimmy, he can make the essential Pumpkins record, I'm sure," former Pumpkins bassist Melissa Auf Der Maur tells Billboard.com, adding that while she is not involved in any reunion plans, "my services are always there to play my favorite songs. If D'arcy is not available, I'm always happy to be second in line."

As previously reported, Corgan stunned fans last June when he took out a full-page ad in the Chicago Tribune and Sun-Times announcing his intentions to "renew and "revive" the Pumpkins. In 2004, he broke his silence about why the band dissolved, lashing out at Iha and Wretzky for walking away from an endeavor he described as "essentially my entire life... a dream I still believe in."

Corgan's newspaper ads came out the same day as his Reprise solo debut, "The Future Embrace," which met with a chilly reception at retail. The album debuted at No. 31 on The Billboard 200 and has sold just 69,000 copies in the United States, according to Nielsen SoundScan.

In the past few weeks, the URL SmashingPumpkins.com has begun redirecting to Corgan's own home page. In December, he teased fans on his Myspace.com site with the promise of a surprise, saying that it "all will be announced soon enough. Hold on to your horses. After all, good things surely [come] to those who wait. Don't you just love the suspense?"

http://www.billboard.com/(...)ontent_id=1001956802
  zondag 5 februari 2006 @ 16:57:02 #63
85962 ioko
I Appear Missing
pi_34765163
Ja, vette shit, maar ik heb toch vooral het idee dat het is omdat Corgan zo nodig weer op de voorgrond moet staan. Maar als ze mooie muziek gaan maken, ben ik de eerste die daar blij mee is
Coincidence
Makes sense
Only with you
  zondag 5 februari 2006 @ 17:00:59 #64
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_34765281
Corgan had wel pijnlijk gefaald met zijn soloact geloof ik, dus een goed moment voor een doorstart van de SP.
Zyggie.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:03:22 #65
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34765355
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:00 schreef Zyggie het volgende:
Corgan had wel pijnlijk gefaald met zijn soloact geloof ik, dus een goed moment voor een doorstart van de SP.
Zwan was ook al niet geweldig, en Machina had toch een hoop mindere tracks - ik hoop in ieder geval dat deze nieuwe Pumpkins-plaat weer een beetje het niveau van de oudere Pumpkinsplaten weet te benaderen.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:06:38 #66
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34776003
Kortom de laatste goede Pumpkins plaat dateert uit 1995. Ik ben daarom ook reuze benieuwd of de Grote Kale Leider en z\'n volgelingen heden ten dagen nog relevant zijn. Persoonlijk krijg ik er een naar \'Pixies gevoel\' bij.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34781969
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:06 schreef DaisyDuke het volgende:
Kortom de laatste goede Pumpkins plaat dateert uit 1995. Ik ben daarom ook reuze benieuwd of de Grote Kale Leider en z\\\'n volgelingen heden ten dagen nog relevant zijn. Persoonlijk krijg ik er een naar \\\'Pixies gevoel\\\' bij.
Ik denk dat the smashing pumpkins evenals the pixies ook een heel tijdgebonden verschijnsel was.. leuk voor een jaartje of 4/5, daarna alweer ingehaald door zijn eigen muziekregels. Toen die altostroom algemeen goed werd waren dit soort bands ook eigenlijk meteen overbodig
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34789327
Kan iemand mij opheldering geven over dit:

http://www.billycorgan.org/

Loop er al een tijdje mee. Nieuwe album naam dus al bekend?
  maandag 6 februari 2006 @ 11:58:26 #69
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34789690
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:46 schreef Devlinsect het volgende:
Kan iemand mij opheldering geven over dit:

http://www.billycorgan.org/

Loop er al een tijdje mee. Nieuwe album naam dus al bekend?
Klaarblijkelijk... En backing vocals bij Ben Gibbard van DCFC? Dat is toch wel redelijk opvallend. Zeker als je je realiseert dat zoiets daadwerkelijk als een salespitch gebruikt wordt voor een toch niet kleine band als Smashing Pumpkins.
  maandag 6 februari 2006 @ 12:09:09 #70
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34790036
Inhoeverre zijn het de Pumpkins met alleen Corgan en Chamberlin? Waren zij zeg maar het creative brein? Ander zie ik niet zo in waarom het de pumpkins zouden zijn zonder Iha en D'arcy...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_34792421
Corgan is het creatieve brein achter de Pumpkins. Siamese Dream (en Gish?) zijn beide opnieuw door hem ingespeeld doordat hij het uiteindelijke resultaat niet goed genoeg vond.

Chamberlain kunnen ze niet vervangen doordat hij een bepaald geluid heeft wat kenmerkend is voor de Pumpkins. Ik herinner me nog de drummer van Filter. Hij heeft de Mellon Collie tour 'uitgespeeld'. Ik miste echt iets.

Iha is goed ingespeeld op Corgan. En zelfs hij heeft een bepaald geluid.

En de bassist is meestal wel vervangbaar IMHO
pi_34793241
Wat zelfs serieuze rockfans in de Smashing Pumpkins zagen heb ik nooit begrepen . Gewoon arena/schreeuw-rock met een hoop onzin maar zonder muzikale inhoud. En ze (of liever die zanger) namen zichzelf dan ook nog eens zo serieus, met dat hemeltergende gekrijs . Ik zou dan ook niet weten waarom er een nieuwe plaat zou moeten komen

De Pixies vind ik dan nog een stuk leuker, ook niet hoogstaand ofzo maar gewoon 'harmless fun'.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:22:52 #73
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34793701
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:32 schreef Devlinsect het volgende:
Corgan is het creatieve brein achter de Pumpkins. Siamese Dream (en Gish?) zijn beide opnieuw door hem ingespeeld doordat hij het uiteindelijke resultaat niet goed genoeg vond.
Je kunt je ook afvragen wat voor meerwaarde het dan heeft om de volgende cd weer onder de 'Pumpkins'-vlag uit te brengen, in plaats van als een nieuwe Corgan-cd. Ik vond de Pumpkins destijds een leuke band, maar het lijkt zo wel een beetje een wanhopige poging om weer mee te tellen in de muziekwereld of te teren op oude roem.

Vroeger wachtten bands tenminste nog een jaar of 10 of 20 voordat ze aan een reunietournee begonnen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_34793716
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:07 schreef Soul79 het volgende:
Wat zelfs serieuze rockfans in de Smashing Pumpkins zagen heb ik nooit begrepen . Gewoon arena/schreeuw-rock met een hoop onzin maar zonder muzikale inhoud. En ze (of liever die zanger) namen zichzelf dan ook nog eens zo serieus, met dat hemeltergende gekrijs . Ik zou dan ook niet weten waarom er een nieuwe plaat zou moeten komen

De Pixies vind ik dan nog een stuk leuker, ook niet hoogstaand ofzo maar gewoon 'harmless fun'.
Dat heb ik nooit begrepen van de Pixies. Je houdt ervan of niet. Zet liever Siamese Dream op dan Nevermind. Veel meer soundscapes op die plaat.
  maandag 6 februari 2006 @ 14:51:59 #75
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34794587
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:22 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen wat voor meerwaarde het dan heeft om de volgende cd weer onder de 'Pumpkins'-vlag uit te brengen, in plaats van als een nieuwe Corgan-cd.
dat is inderdaad het punt wat ik probeerde te maken
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_34796739
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:23 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit begrepen van de Pixies. Je houdt ervan of niet. Zet liever Siamese Dream op dan Nevermind. Veel meer soundscapes op die plaat.
Muzikaal waren de pumpkins nog wel aardig idd.. itt the pixies die welgeteld drie a vier echte nummers op de plaat zetten tegenover 10 nummers vrolijke collegerock geschreeuw en meligheid.
De zang van meneer Corgan (als het al zang mag worden genoemd) is echter van tenenkrommend kaliber helaas, reden waarom ik nooit langer dan enkele nummers lang kon luisteren naar de stukgeslagen pompoenen
Beide erg overgewaardeerde bands, en eigenlijk allang niet meer voor herhaling vatbaar.. Dan nog liever die eindeloze stroom britse revival bandjes van nu
pi_34797647
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Muzikaal waren de pumpkins nog wel aardig idd..

Toegegeven, ik ken alleen Siamese dreams en Adore. Maar dat zijn dan ook ongeveer de saaiste platen die ik ooit heb gehoord.

Als iemand mij kan vertellen dat ik met die 2 platen een heel verkeerd beeld van ze heb, dan hoor ik dat graag, maar anders zet ik gewoon weer even Bossanova op (en snel weer af, dat wel).
  maandag 6 februari 2006 @ 16:24:46 #78
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_34797805
Komt er nog iets van een album ofzo???
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_34798075
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:20 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Tsja, ik heb zo'n vriendin die zweert bij alles uit r pubertijd, dus smashing pumpkins, the pixies, levellers, buffalo tom, alice in chains... ga nog maar even door
De betere dingen uit die tijd krijg ik haar helaas niet aan

Maar sommige nummers van the pumpkins kan ik qua muziek nog wel waarderen (niet heelveel hoor).. maar dan die zang! Maar een nummer als tonight tonight kan ik nog wel waarderen...
  maandag 6 februari 2006 @ 16:39:50 #80
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34798413
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]
Maar een nummer als tonight tonight kan ik nog wel waarderen...
Waar die tenenkrommende zang waar je het over hebt volgens mij nog het ergst van alle SP nummers naar voren komt... vre-se-lijk dat nummer.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_34799123
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:39 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Waar die tenenkrommende zang waar je het over hebt volgens mij nog het ergst van alle SP nummers naar voren komt... vre-se-lijk dat nummer.
Bullet with butterfly wings dan..? Tsjah, die zang zit overal in hoor

Mellon Collie was tenmisnte nog een schamele poging tot het maken van volwaardige muziek en niet louter melige opvullers (waar een band als the pixies last van heeft).
  maandag 6 februari 2006 @ 17:06:45 #82
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34799504
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:57 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Bullet with butterfly wings dan..? Tsjah, die zang zit overal in hoor
Natuurlijk die stem is onvermijdelijk, maar op Gish en Siamese Dream vind ik hem minder storend dan op sommige stukken van Mellon Collie moet ik zeggen.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_34799830
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:06 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Natuurlijk die stem is onvermijdelijk, maar op Gish en Siamese Dream vind ik hem minder storend dan op sommige stukken van Mellon Collie moet ik zeggen.
Die platen ken ik niet zo goed, maar toen was SP nog een beetje een grunge wannabe bandje toch?
pi_34800006
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Tsja, ik heb zo'n vriendin die zweert bij alles uit r pubertijd, dus smashing pumpkins, the pixies, levellers, buffalo tom, alice in chains... ga nog maar even door
Oh, kan niet erger zijn dan mijn vriendin die vooraan staat bij die lullige multi-culti swingbandjes op het North Sea Jazz festival en die wegzwijmelt bij slaapverwekkende tropisch regenwouddocumentaire-muzak als Fragile van Sting

Maar dat is een ander onderwerp

Ik geloof dat mijn broer Mellon Collie heeft. Omdat jij het zegt wil ik die nog wel eens proberen dan . Is 1979 daar niet van?
  maandag 6 februari 2006 @ 17:19:35 #85
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34800019
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:14 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Die platen ken ik niet zo goed, maar toen was SP nog een beetje een grunge wannabe bandje toch?
Mja zo kan je het omschrijven. Ik vind het leukere muziek dan de grunge, die ik overigens voornamelijk ken van Nirvana, Alice in Chains en dat soort bandjes. Het is wat rustiger vind ik, minder depri en wat warmer.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_34800515
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Oh, kan niet erger zijn dan mijn vriendin die vooraan staat bij die lullige multi-culti swingbandjes op het North Sea Jazz festival en die wegzwijmelt bij slaapverwekkende tropisch regenwouddocumentaire-muzak als Fragile van Sting

Maar dat is een ander onderwerp

Ik geloof dat mijn broer Mellon Collie heeft. Omdat jij het zegt wil ik die nog wel eens proberen dan . Is 1979 daar niet van?
Zap mama, zuco 103...

Maar ga nu niet gelijk denken dat mellon collie meesterlijk is Ik kan een aantal nummers van die plaat redelijk hebben. Maar dat is nog kilometers verwijdert van magistraal natuurlijk
pi_34800584
quote:
Op maandag 6 februari 2006 17:19 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Mja zo kan je het omschrijven. Ik vind het leukere muziek dan de grunge, die ik overigens voornamelijk ken van Nirvana, Alice in Chains en dat soort bandjes. Het is wat rustiger vind ik, minder depri en wat warmer.
Ik heb ook verschrikkelijk weinig met grunge overigens (wel veel bands van toen gecheckt). In zijn geheel een ouwe wijn in nieuwe zakken stroming...

Maar niets mis met de zwaardere nummers van soundgarden verder
pi_34801435
Ik heb de laatste weken regelmatig S.P. unplugged opstaan. Lekker concert voor bij het werken
pi_34801825
Ik houd van The Pixies én The Smashing Pumpkins. Mag ik er nu een derde band bijhalen om over te mopperen ?

Ik heb de Pumpkins gezien zonder Chamberlin en zonder D'arcy, dat ging allemaal wel. Maar Pumpkins zonder Iha én D'arcy zijn wat mij betreft geen Pumpkins, maar Corgan solo met z'n oude drummer. Vraag me niet waarom, maar zo voelt het wel. Ik vrees ook het ergste als ze (naja, Corgan) een nieuwe CD gaan maken, zijn solomateriaal vond ik absoluut niks, ze kunnen dan maar beter á la Pixies lekker gaan touren met hun oude werk. Maar Billy kennende zal dat niet gebeuren.

Pasgeleden heb ik Machina nog een paar keer gedraaid (na Siamese dream, Mellon collie en Adore vond ik die nogal tegenvallen) maar een staan toch een aantal aardig goede nummers op (The everlasting gaze, Stand inside your love, I of the mourning). Tweede helft van het album is nogal vermoeiend.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:12:55 #90
85962 ioko
I Appear Missing
pi_34816082
Ik vind dat er wel wat veel gezeurd wordt over de Pumpkins, ik vind de stem van Corgan zeer typisch, en ik kan snappen dat mensen die niet kunnen waarderen. Ik vind echter dat de Smashing Pumpkins een zeer eigen geluid hadden, met muren van gitaren en zeer goed lopende grunge-achtige muziek en daarnaast ook aardig wat rustige nummers. Ik ben de eerste om toe te geven dat er ook slechte nummers bij zijn, maar ik heb zeer veel waardering voor hun muziek.

Of het echter de Smashing Pumpkins zijn die nu een cd maken daar twijfel ik aan, Corgan is volgens mij zijn grootste marketingtruuk aan het uithalen door te doen alsof zijn band bij elkaar is. Ik zie alleen een veredelde versie van een solo-album.
Maar misschien bewijst de cd wel het tegendeel......
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_34825489
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:12 schreef ioko het volgende:
Ik vind dat er wel wat veel gezeurd wordt over de Pumpkins, ik vind de stem van Corgan zeer typisch, en ik kan snappen dat mensen die niet kunnen waarderen. Ik vind echter dat de Smashing Pumpkins een zeer eigen geluid hadden, met muren van gitaren en zeer goed lopende grunge-achtige muziek en daarnaast ook aardig wat rustige nummers. Ik ben de eerste om toe te geven dat er ook slechte nummers bij zijn, maar ik heb zeer veel waardering voor hun muziek.
Ach, in zijn genre is het ws. wel aardig... dat heb ik ook al aangegeven trouwens. Ik vind die hele grunge-stroming nogal belegen eigenlijlk, incluis smashing pumpkins. Maar als het je ultieme ding is dan is SP ws. niet de slechtste band in dat kader, mits je dat nasaal gereutel van Corgan kunt velen natuurlijk
Maar ik betwijfel of SP wel zo relevant waren voor het ontstaan van die stroming en de vele altobandjes die daarna weer uit de grond zijn geschoten als rijpe boleten...
pi_34826992
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ach, in zijn genre is het ws. wel aardig... dat heb ik ook al aangegeven trouwens. Ik vind die hele grunge-stroming nogal belegen eigenlijlk, incluis smashing pumpkins. Maar als het je ultieme ding is dan is SP ws. niet de slechtste band in dat kader, mits je dat nasaal gereutel van Corgan kunt velen natuurlijk
Maar ik betwijfel of SP wel zo relevant waren voor het ontstaan van die stroming en de vele altobandjes die daarna weer uit de grond zijn geschoten als rijpe boleten...
Denk je nou echt dat er 10 grunge bandjes waren en dat SP, Nirvana, Mudhoney, Pearl Jam daarvan de bekendste zijn geworden? Nee, op dat moment waren ze goed bezig en het grote grunge label vond dat SP met een bepaalde producer in zee moest gaan om een geweldige plaat af te leveren.

Zonder deze stroming hadden veel huidige bands, producers simpelweg niet eens bestaan...
pi_34827114
wereldband.. tot na melloncollie

siamese dream en pisces iscariot zijn echt meesterwerkjes
underground forever baby
pi_34827555
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik houd helemaal niet van grunge Alleen Pearl Jam vind ik wel aardig. Maar ik zie de overeenkomsten tussen andere grunge bands en hun navolgers (Staind, Nickelback, Creed etc ) en de Smashing Pumpkins ook niet zo, dus waar komt je verhaal dan vandaan ?
pi_34827567
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:46 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat er 10 grunge bandjes waren en dat SP, Nirvana, Mudhoney, Pearl Jam daarvan de bekendste zijn geworden? Nee, op dat moment waren ze goed bezig en het grote grunge label vond dat SP met een bepaalde producer in zee moest gaan om een geweldige plaat af te leveren.

Zonder deze stroming hadden veel huidige bands, producers simpelweg niet eens bestaan...
Op dat moment werden ze in reviews e.d. gewoon afgezet tegen bands als the screaming trees, lush, stlitskin, mother love bone, bush, candlebox, etc etc... veelal bands die het idd niet zo ver hebben geschopt, hoewel ik durf te betwijfelen of sommigen kwalitatief niet even goed of beter zijn

Deze stroming is gewoon het gevolg van the pixies, sonic youth, jane's addiction, meat puppets, soundgarden en anderen... zonder SP was deze er dus ook wel gekomen
pi_34827761
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:05 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Ik houd helemaal niet van grunge Alleen Pearl Jam vind ik wel aardig. Maar ik zie de overeenkomsten tussen andere grunge bands en hun navolgers (Staind, Nickelback, Creed etc ) en de Smashing Pumpkins ook niet zo, dus waar komt je verhaal dan vandaan ?
Bij wikipedia staan ze gewoon onder grunge.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grunge

Bovendien zie ik bij de meeste reviewsites ook met name de eerste platen van SP als grunge worden beschreven... ik hoor muzikaal ook evident dezelfde invloeden
Maar misschien zit je er teveel in om het nog objectief te kunnen beoordelen..
pi_34828148
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Bij wikipedia staan ze gewoon onder grunge.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Grunge

Bovendien zie ik bij de meeste reviewsites ook met name de eerste platen van SP als grunge worden beschreven... ik hoor muzikaal ook evident dezelfde invloeden
Mensen die wikipedia als bron nemen Kheb het dus ff voor je veranderd, SP staat nu helemaal niet meer onder grunge op die pagina.

Deze stroming? Bedoel je grunge mee?

Ik noem liever jaartallen en bands zijn beïnvloed door andere bands. I.p.v. ze in een journalistenhokje te drukken als grunge, gothic etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door Devlinsect op 07-02-2006 14:31:08 ]
pi_34828149
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

De Pumpkins periode is hier in huize Ruby/surfer_rosa (vriendje) een beetje over sinds ze uit elkaar zijn, je blijft toch ook met nieuwe dingen bezig. (ok, eventueel oude voor ons nieuwe) En ik heb er nooit "in" gezeten, ik denk dat ik pas in 1997 naar de Pumpkins ben gaan luisteren, toen was het hele grunge gebeuren wel redelijk ver afgelopen.

Ze zullen in die tijd heus wel beinvloed zijn hoor, maar ik denk ook dat ze voor het gemak onder grunge gerekend worden omdat ze er in die tijd waren. (niet helemaal "wrong place, wrong time" want ze hebben er wel iets mee van doen) Vriendje die wel van de grunge was vindt ook dat de Pumpkins niet dat typische geluid hebben. Enne, iedere idioot kan een stukje schrijven op Wikipedia.
pi_34828168
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Mensen die wikipedia als bron nemen Kheb het dus ff voor je veranderd, SP staat nu helemaal niet meer onder grunge of die pagina.

My point exactly !
pi_34829367
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Mensen die wikipedia als bron nemen Kheb het dus ff voor je veranderd, SP staat nu helemaal niet meer onder grunge op die pagina.

Deze stroming? Bedoel je grunge mee?

Ik noem liever jaartallen en bands zijn beïnvloed door andere bands. I.p.v. ze in een journalistenhokje te drukken als grunge, gothic etc.
http://www.sing365.com/mu(...)EF574825682C0002CC1C

O, en kun je het op allmusic ook even veranderen? Qua jaartallen zitten ze ook middenin de grunge-hype trouwens
pi_34829451
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:26 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

My point exactly !
What point?

Sla ik opeens onzin uit omdat ik de vergelijking van een verkeerde site haal?
Als je in die riffs van SP geen grunge haalt raad ik je ernstig eens aan om wat mudhoney, screaming trees of mother love bone te gaan luisteren... Ik ben bang dat de overeenkomsten stukje groter zijn dan je zelf denkt/hoopt
pi_34829634
Het artikel waarmee je kwam, is een artikel geschreven door een journalist met een bepaald doel (centjes verdienen). Daarbij moet het ook nog eens pakkend zijn en begrijpbaar voor de lezer. Tuurlijk worden termen genoemd als grunge.

SP eerste album Gish is IMHO een INDIE album. Zo klinkt het voor mij. Dan zijn de volgende twee albums meer grunge zoals jij het wil noemen. Omdat ik het kan vergelijken met albums die staan op het 'GRUNGE' label SUBPOP.

Allmusic, wikipedia en weet ik veel wat, zijn voor mij geen bronnen met waarheid. De waarheid ligt bij de artiest. De waarneming bij de luisteraar. De journalist mag er van alles van vinden, omdat hij zijn geld ermee verdient. De platenboer gooit het in een bak grunge zodat de kuddedieren daar heen geleid kunnen worden.

pi_34829848
What is the point?

Vraag:

Antwoord:
Ja. Daarom slaat de vergelijking als een lul op een drumstel.

Vraag:
Als je in die riffs van SP geen grunge haalt raad ik je ernstig eens aan om wat mudhoney, screaming trees of mother love bone te gaan luisteren... Ik ben bang dat de overeenkomsten stukje groter zijn dan je zelf denkt/hoopt

Antwoord:
Als ik iets verder door luister dan de vier akkoorden schema's waar de meeste GRUNGE op is bedoeld, dan is SP er zeker een vreemde eend in de bijt in jah. GRUNGE is rauw en rof. Gitaar, distortion aan en distortion weer uit. SP gaat net wat dieper op in door NIET bij ieder nummer te hangen aan die vier akkoorden.

Mijn vraag:
Nu aan jou de vraag: heb je wel is verder geluisterd dan 1979, Today of weet ik veel wat? Of irriteerde je je direct aan de stem van Corgan? Wanneer je één van de antwoorden kan beantwoorden met ja, WTF doe je in dit topic?
pi_34830485
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:07 schreef kamagurka het volgende:

[..]

What point?
Rustig maar, alleen het punt dat Wikipedia geen goede bron is om naar te verwijzen als het om meningen gaat.

En dat artikel komt uit wanneer ? 1998 ? (Adore wordt niet eens genoemd maar was denk ik net uit) Zo'n 8 jaar later kun je dingen wel wat meer in perspectief zetten denk ik. En dus niet alles wat toevallig in de grunge tijd uitgekomen is maar in het grunge hoekje proppen omdat het wat invloeden heeft. (en ik houd dan wel niet van grunge maar door jou genoemde bands worden wel door wederhelft gedraaid, wat we allebei vinden is al gemeld) Zelfs de schrijver van dat artikel maakt melding van meer dan alleen grunge en noemt Mellon Collie alleen grunge vanwege de "energie"

Gish en Siamese Dream kende je al niet zo goed, Adore en Machina wel ? Zit toch wel een hoop variatie in, en wat mij betreft is het gewoon alternatieve rock en geen grunge.
pi_34830638
Kijk, iemand die weet waar hij / zij overpraat.

Maarre, het hokje alternatieve rock. Wat is dan niet alternatieve rock.
pi_34831222
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:43 schreef Devlinsect het volgende:
Kijk, iemand die weet waar hij / zij overpraat.

Maarre, het hokje alternatieve rock. Wat is dan niet alternatieve rock.
Is bij mij een restbakje waar alles in gaat wat niet in een wat specifiekere stroming valt. Ik werk meer met eleminatie
pi_34831920
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:19 schreef Devlinsect het volgende:
What is the point?

Vraag:

Antwoord:
Ja. Daarom slaat de vergelijking als een lul op een drumstel.

Vraag:

Antwoord:
Als ik iets verder door luister dan de vier akkoorden schema's waar de meeste GRUNGE op is bedoeld, dan is SP er zeker een vreemde eend in de bijt in jah. GRUNGE is rauw en rof. Gitaar, distortion aan en distortion weer uit. SP gaat net wat dieper op in door NIET bij ieder nummer te hangen aan die vier akkoorden.

Mijn vraag:
Nu aan jou de vraag: heb je wel is verder geluisterd dan 1979, Today of weet ik veel wat? Of irriteerde je je direct aan de stem van Corgan? Wanneer je één van de antwoorden kan beantwoorden met ja, WTF doe je in dit topic?
Sjonge frust!

Loop niet zo te zaniken over je zielige puntje dat SP géén grunge is! Dat allerlei websites dat verder wel aanhalen en dat ze veelal wél met bands uit die tijd worden vergeleken is niet van belang ofzo?
http://www.amazon.com/gp/product/1900924684/102-9457005-3918535?v=glance&n=283155
http://www.halo-17.net/4986.html
http://www.sputnikmusic.com/album.php?reviewid=2652

En als ik meer heb geluisterd dan today of 1979 moet ik oprotten uit "jouw" topic Hoezo? Omdat ik dan "om" zou moeten zijn? Flikker zelf lekker op met je vijandige toontje man!
Ik heb toch al gezegd dat ze ws. wel een aardige band zijn als dat soort muziek je ding is...
pi_34832127
stelletje aanstellers jullie 2 maak er een deense cartoon van ofzo
underground forever baby
pi_34832439
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:25 schreef Laton het volgende:
stelletje aanstellers jullie 2 maak er een deense cartoon van ofzo
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:43:57 #110
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_34832726
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:36 schreef kamagurka het volgende:

[..]

[afbeelding]
Geweldig he... ze lijken gewoon ook nog goed
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_34832857
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:36 schreef kamagurka het volgende:

[..]

[afbeelding]
waar woont je ambassade?
underground forever baby
pi_34832864
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:19 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Sjonge frust!

Loop niet zo te zaniken over je zielige puntje dat SP géén grunge is! Dat allerlei websites dat verder wel aanhalen en dat ze veelal wél met bands uit die tijd worden vergeleken is niet van belang ofzo?
http://www.amazon.com/gp/product/1900924684/102-9457005-3918535?v=glance&n=283155
http://www.halo-17.net/4986.html
http://www.sputnikmusic.com/album.php?reviewid=2652

En als ik meer heb geluisterd dan today of 1979 moet ik oprotten uit "jouw" topic Hoezo? Omdat ik dan "om" zou moeten zijn? Flikker zelf lekker op met je vijandige toontje man!
Ik heb toch al gezegd dat ze ws. wel een aardige band zijn als dat soort muziek je ding is...
*SP mag best grunge worden gevonden. Ik vind van niet.

*Prima dat je komt met websites die dat wel vinden. Ik vind van niet.

*Nee, je hoeft niet om te zijn. Ik vind dat een mening gebasseerd moet zijn wat jij ervan vind. Niet van een paar nummers wat je hebt gehoord op de radio.

*Heb ik gezegd: mijn topic? Nee, WTF doe je in dit topic? Blijkbaar is begrijpend lezen niet je sterkste kant.

Ow, en ik denk dat je bedoelt:
"En als ik NIET meer heb geluisterd dan today of 1979 moet ik oprotten uit "jouw" topic..."

En vijandigheid? Was niet de bedoeling.
pi_34833352
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 16:48 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

*SP mag best grunge worden gevonden. Ik vind van niet.

*Prima dat je komt met websites die dat wel vinden. Ik vind van niet.

*Nee, je hoeft niet om te zijn. Ik vind dat een mening gebasseerd moet zijn wat jij ervan vind. Niet van een paar nummers wat je hebt gehoord op de radio.

*Heb ik gezegd: mijn topic? Nee, WTF doe je in dit topic? Blijkbaar is begrijpend lezen niet je sterkste kant.
Die van jou kennelijk ook niet, want ik heb vorige pagina al gezegd dat ik er wel meer van ken dan genoemde nummers, aangezien ik het vaak bij iemand thuis hoor (een vriendin dus..)
quote:
Ow, en ik denk dat je bedoelt:
"En als ik NIET meer heb geluisterd dan today of 1979 moet ik oprotten uit "jouw" topic..."
Ehm, je schreef zelf:
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:19 schreef Devlinsect het volgende:
Mijn vraag:
Hieruit kan ik alleen maar lezen dat als ik wel meer heb geluisterd dan die twee nummers (wat ik dus heb), ik maar beter uit dit topic weg kan blijven! Of schrijf jij in gedachten met dubbele ontkenningen
quote:
En vijandigheid? Was niet de bedoeling.
Dan is het goed... ik word ook wel eens link als mensen mijn bands komen afzeiken (was niet echt de bedoeling, heb er gewoon een mening over.. tsjah)
  dinsdag 7 februari 2006 @ 17:14:24 #114
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34833676
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 17:02 schreef kamagurka het volgende:
Dan is het goed... ik word ook wel eens link als mensen mijn bands komen afzeiken (was niet echt de bedoeling, heb er gewoon een mening over.. tsjah)
Joh..
Echt....
pi_34834181
quote:

heb er gewoon een mening over.. tsjah)
Maar waar is die mening dan op gebaseerd ? Dat muziekcritici hun huiswerk niet doen en elkaar een beetje napapegaaien weet jij natuurlijk ook. Wanneer ik andere grunge bands hoor, hoor ik echt de overeenkomsten niet met het merendeel van de nummers van de Smashing Pumpkins. Ik heb net even gegoogled of het nu echt zo'n gek idee is dat de Smashing Pumpkins geen grunge zijn, maar ik kom allerlei besprekingen van de "grunge era" op messageboards tegen waarbij hun naam wel valt, maar waarvan de meesten het toch wel eens zijn dat de Pumpkins geen grunge zijn. Ik geloof liever de liefhebbers dan de critici wat dat betreft.

Neem de overlegpagina van de Engelse wikipedia, de Pumpkins staan niet in dat artikel over grunge, omdat:
quote:
Pumpkins?
The article doesn't mention The Smashing Pumpkins, or were they not considered grunge? They gained popularity at about the same time as Pearl Jam, Nirvana, ect, and were probably listened to by much the same audience that listened to grunge. 207.6.31.119 07:49, 16 January 2006 (UTC)

While they had a few of the same primary influences, the Smashing Pumpkins were not part of the Seattle grunge scene (even though they tended to be lumped in with it in the early 90s). Not only were the Pumpkins from Chicago, but they also incorporated AOR rock, gothic rock, dream pop, shoegaze, and a number of other influences the grunge bands went nowhere near. WesleyDodds 09:12, 16 January 2006 (UTC)
Agreed. They sounded more like My Bloody Valentine than anything from Seattle. -- LGagnon 17:03, 16 January 2006 (UTC)
They didn't really touch on punk influences like grunge did. So no I don't believe they were considered grunge. TearAwayTheFunerealDress 15:26, 17 January 2006 (UTC)

I don't think the pumkins like to be considerd grunge, especially as they were never part of the Grunge scene. Actually I think after a while non of the bands liked being called Grunge even Nirvana & Pearl Jam.
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Grunge_music
pi_34834594
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 17:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Maar waar is die mening dan op gebaseerd ? Dat muziekcritici hun huiswerk niet doen en elkaar een beetje napapegaaien weet jij natuurlijk ook. Wanneer ik andere grunge bands hoor, hoor ik echt de overeenkomsten niet met het merendeel van de nummers van de Smashing Pumpkins. Ik heb net even gegoogled of het nu echt zo'n gek idee is dat de Smashing Pumpkins geen grunge zijn, maar ik kom allerlei besprekingen van de "grunge era" op messageboards tegen waarbij hun naam wel valt, maar waarvan de meesten het toch wel eens zijn dat de Pumpkins geen grunge zijn. Ik geloof liever de liefhebbers dan de critici wat dat betreft.

Neem de overlegpagina van de Engelse wikipedia, de Pumpkins staan niet in dat artikel over grunge, omdat:
[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Grunge_music
Op die andere site die ik gaf werden ze dan ook grungsters from Chicago genoemd

Maar afgaande op die platen die ik wel ns hoor van de SP hoor ik beslist heel erg veel dezelfde invloeden terug waar de grunge zich ook op baseerde... logge metalakkoorden, beetje sixties/seventies sound erdoorheen.. precies wat pearl jam, nirvana e.d. ook deden. Sowieso was grunge een grote revival van oude stijlen.

SP met my bloody valentine vergelijken vind ik dan weer rijkelijk ver gaan.. dan kun je alles wel met elkaar vergelijken
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:37:04 #117
85962 ioko
I Appear Missing
pi_34840660
Ik vind discussies over de muziek van de pumpkins leuk, maar wat maakt het uit welk label je eraan hangt? Ik heb ze nooit als onderdeel van Grunge gezien, maar ik denk ook niet te vaak in die hokjes (Pearl Jam is ook geen grunge voor mij)
Blijft het punt overeind dat ze verschrikkelijk lekker gitaarnummers gemaakt hebben, met een sound waar veel bands jaloers op zouden zijn. Of die sound terug te brengen is door de twee leden die nu weer opstarten is maar de vraag.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_34855267
quote:
Ach, communicatie probleempje

Enne, SP is niet MIJN band. Het mag ook van jou zijn
pi_37160440
Smashing Pumpkins Recording

Don't get your hopes up for a surprise Coachella reunion, but as promised:

"It's official, The Smashing Pumpkins are currently writing songs for their upcoming album, their first since 2000. No release date has yet been set, but the band plans to begin recording this summer."

Via smashingpumpkins.com.

By "Smashing Pumpkins" do they mean ... Billy and Jimmy? Who's got the scoop?

http://www.stereogum.com/archives/002514.html
Aldus.
pi_37169940
Had gezien dat the officiele site weer up was (voorheen was het een mirror van billycorgan.com). Was zelfs de eerste die het op netphoria melde

Maar eindelijk officieel nieuws! Ik ben wel benieuwd wie er nu meedoen, ik verwacht eigenlijk alleen Billy en Jimmy, maar toch zie ik persoonlijk ook James er graag bij. d'Arcy maakt me niet zo heel veel uit eigenlijk, alhoewel haar Adore hoorntjes leuk stonden
  zaterdag 22 april 2006 @ 19:45:06 #121
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_37192841
James moet er natuurlijk bij, en D'arcy eigenlijk ook. Alelen schijnt die een beetje verdwenen te zijn.
  dinsdag 2 mei 2006 @ 18:24:19 #122
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_37490937
Ik heb net op billy-corgan.com het commercieel nooit uitgebrachte album "Machina II" gedownload.
Je suis benieuwd...

Link: http://www.billy-corgan.com/index.php?page=mp3s
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_37504610
En?
Aldus.
  woensdag 3 mei 2006 @ 16:01:46 #124
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_37514019
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 10:46 schreef Z het volgende:
En?
nog niet kunnen beluisteren.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 17:31:03 #125
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37884561
http://www.smashingpumpkins.com/

het begin is er

wel grappig dat ik dit
quote:
it's official, The Smashing Pumpkins are currently writing songs for
their upcoming album, their first since 2000. no release date has yet
been set, but the band plans to begin recording this summer.
alleen kon vinden als ik in de bron keek
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:55:04 #126
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_37885222
Moet je naar onder scrollen... daar staat het gewoon hoor
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 19:05:56 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37887223
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:55 schreef maniack28 het volgende:
Moet je naar onder scrollen... daar staat het gewoon hoor
Oh
pi_45010234
quote:
Dear Beautiful Souls,

Happy New Year to you! May 2007 prove to be a blessed year in every respect and every way...I send you every ounce of love I have in my heart...May the grace of Mother be with you...This year for us will see a new album of songs and a world tour of tears, and we truly look forward to playing again for fans young, old, and missed...So yes, tunes are being dusted off, while others are being asked to kindly submit to an upstart millennia and all it's asking...In our daily prayers, we send out the signal that all who should hear us come forward and be seen, and by extension, heard...when we opened the lid on this music box, we were pleasantly suprised at the music that played: familiar yet unknown, welcoming but not sentimental...and that is all we can ask...God has absolutely blessed us in every respect...for many years there were private laments about opportunities missed and hearts so broken, but no more...we have turned the page and moved on, from places and faces, names and games...this age calls for resolve and certitude, and the fire within to burn ever bright...if that fire should be connected to absolutely deafening guitars, thundering drums, and the melodies of snakes, then so be it! We love you! If you are meant to be with us, find us!! We have need, and our arms are ever-open...although I can say definitively we don't need jugglers...but we do need ???? (what?) what do we need!
With a smile and a wink,
billy corgan
link

Ik verwacht er eigenlijks niks van maar ben toch benieuwd.
Aldus.
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:00:05 #129
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45010253
Ze zijn een gerucht voor Pinkpop...
pi_45361488
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 17:00 schreef peaceman het volgende:
Ze zijn een gerucht voor Pinkpop...
laat maar komen
pi_46322249
dat nog niemand dit hier gepost heeft..

maar 7-7-07 zou het nieuwe album uit moeten komen.. Zeitgeist!

nou is dat ondertussen alweer oud nieuws, dus iedereen weet dat uiteraard

schopje dus
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_46322283
ben benieuwd of de band zelf dat album nog bewust gaat lekken als ze al ruim voor die release de festivals doen.
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:12:24 #133
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_46323420
Nou afsluiter op pinkpop dus, volgens de frontpage.
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_46326046
Zeitgeist

Ze hadden na Siamese dream moeten stoppen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
pi_46414702
Ben benieuwd of melissa auf der maur ook bassiste is, hoe doet haar band het eigenlijk?
  zondag 18 februari 2007 @ 00:34:25 #136
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_46415186
Wat een decadente baggertitel eigenlijk.
Zyggie.
  zondag 18 februari 2007 @ 00:40:19 #137
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_46415350
quote:
Op zondag 18 februari 2007 00:16 schreef Aneurism het volgende:
Ben benieuwd of melissa auf der maur ook bassiste is, hoe doet haar band het eigenlijk?
Niks meer van gehoord sinds Lowlands 2004? Leuke cd, live zoog het... ze kan niet zingen live...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_46415989
ik ga ze live zien op Rock am Ring ::DD:D
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2007 @ 01:00:48 #139
128220 Peter6000
pi_49128642
quote:
Op zondag 18 februari 2007 01:08 schreef horned_reaper het volgende:
ik ga ze live zien op Rock am Ring ::DD:D
Ik prefereer een leuk klein zaaltje in Brussel met een capaciteit van 1800 mensen.

5/22/2007 Paris, France Grand Rex
5/24/2007 Luxembourg-City, Luxembourg den Atelier
5/26/2007 Brussels, Belgium Ancienne Belgique
5/28/2007 Megaland, Landgraaf, Netherlands Pinkpop Festival
5/31/2007 Barcelona Primavera Sound 07
6/02/2007 Nürburgring Rock Am Ring Festival
6/03/2007 Nürburgring Rock Im Park Festival
pi_49548085
Nieuwe nummer heet Tarantula en is weer rock met ballen. Gelukkig geen Machina stijl. Ben benieuwd naar het album.
  † In Memoriam † zaterdag 19 mei 2007 @ 20:35:13 #141
128220 Peter6000
pi_49550870
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:59 schreef Devlinsect het volgende:
Nieuwe nummer heet Tarantula en is weer rock met ballen. Gelukkig geen Machina stijl. Ben benieuwd naar het album.
Over precies een week is het nu bezig in Brussel.

Persoonlijk vind ik Adore het beste album dat hij gemaakt heeft, somber, melancholisch en af en toe een harde uithaal.
Maar logischerwijs gaat hij terug naar zijn roots, dus harder.
pi_49551468
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:59 schreef Devlinsect het volgende:
Gelukkig geen Machina stijl.
Mmm.... Had wat mij betreft zo achter Stand Inside Your Love kunnen staan.
Ik ben benieuwd trouwens of Jimmy Chamberlain ook nog wat anders kan dan zo hard mogelijk op de drums rammen. Blijft herkenbaar.
pi_49556292
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 21:00 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Mmm.... Had wat mij betreft zo achter Stand Inside Your Love kunnen staan.
Ik ben benieuwd trouwens of Jimmy Chamberlain ook nog wat anders kan dan zo hard mogelijk op de drums rammen. Blijft herkenbaar.
Tjek het werk van Jimmy op Gish of Siamese Dream. Das wel meer dan hard slaan.
pi_49577085
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 01:00 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Ik prefereer een leuk klein zaaltje in Brussel met een capaciteit van 1800 mensen.
ik ook, en als je wil kan ik je dan al vertellen hoe Parijs is geweest.

Behalve Parijs en Brussel voor mij nog de Pinkpop maandag en indien nog een Nederlandse show in de zomer, die ook.
  zondag 20 mei 2007 @ 18:23:59 #145
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
  zondag 20 mei 2007 @ 18:52:38 #146
85962 ioko
I Appear Missing
pi_49579625
Ik vind het nummer best lekker eigenlijk, heeel erg benieuwd naar het optreden op Pinkpop
Coincidence
Makes sense
Only with you
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2007 @ 19:02:49 #147
128220 Peter6000
pi_49579943
quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:37 schreef toolhead het volgende:

[..]

ik ook, en als je wil kan ik je dan al vertellen hoe Parijs is geweest.
Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk.
Vanaf woensdag zullen de filmpjes op You Tube verschijnen, en de setlist natuurlijk.
Is het net zo kleinschalig als in Brussel, daar in Parijs? Ik hou erg van grote bands in kleine zalen.

http://www.spinner.com/20(...)y-smashing-pumpkins/
Die nieuwe single vind ik wel erg metal-achtig.
Als liefhebber van melancholische pianoklanken is het wel ff schrikken, ik had toch meer een voortborduren op het experimentele van The Future Embrace, en het nostalgische van Adore gehoopt.

Oh nostalgie
http://www.youtube.com/watch?v=3V73cCFbhCo

[ Bericht 19% gewijzigd door Peter6000 op 20-05-2007 20:49:42 ]
  zondag 20 mei 2007 @ 19:04:28 #148
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_49579993
quote:
Op zondag 20 mei 2007 18:23 schreef Grobbel het volgende:
Tarantula is hier te beluisteren:
http://www.pitchforkmedia(...)ins-tarantula-stream
Vet!
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
  † In Memoriam † zondag 20 mei 2007 @ 21:18:38 #149
128220 Peter6000
pi_49585355
Nog één linkje, ik kan het niet laten.
Niet toevallig alweer van het beste album dat ze gemaakt hebben, Adore (1998)

tear
pi_49610576
quote:
Op zondag 20 mei 2007 19:02 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Je hebt altijd baas boven baas natuurlijk.
Vanaf woensdag zullen de filmpjes op You Tube verschijnen, en de setlist natuurlijk.
Is het net zo kleinschalig als in Brussel, daar in Parijs? Ik hou erg van grote bands in kleine zalen.
Brussel is kleiner maar Le Grand Rex ziet er ook wel leuk uit.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 00:03:23 #151
128220 Peter6000
pi_49708943
I burn my eyes out

Maar ik vrees dat voortborduren op Adore, met melancholie en experimentele klanken er niet in zit.
Harde gitaarklanken, en nog meer en nog hardere klanken.

Maar goed: een I was there experience in een klein zaaltje is natuurlijk altijd geweldig.

compilatie Paris
pi_49716060
The Smashing Pumpkins have completed their first show since Dec. 2, 2000, held tonight (May 22) at Paris' 2,200-capacity Grand Rex. The three-hour, 29-song set introduced new guitarist Jeff Schroeder, bassist Ginger Reyes and keyboardist Lisa Harriton into the Pumpkins' lineup, which now includes lone original members Billy Corgan and Jimmy Chamberlin.

The gig opened with the track "United States," from the band's impending comeback album, "Zeitgeist," due July 10 via Martha's Music/Reprise. A host of other new songs were played, including first single "Tarantula," "Doomsday Clock," "Starz" and "Orchid."

There was also a sizable chunk of vintage Pumpkins material, including "Today," "Hummer," "Cherub Rock," "Disarm" and "Silverfu*k." An acoustic set was sandwiched into the middle of the gig, featuring tracks like "33," "Winterlong" and "To Sheila."

The Pumpkins will take a few days off before hitting Holland's Pink Pop Festival next Monday and will be on the road through late summer. As previously reported, the group will also play residences this summer in Asheville, N.C., and San Francisco.

Setlist is bekend:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron:
http://www.billboard.com/(...)ontent_id=1003588876
Vette setlist!!!!!

[ Bericht 73% gewijzigd door Devlinsect op 24-05-2007 10:35:35 ]
pi_49719566
Parijs was VET ! Zie hier voor een verslag.

Tot in Brussel / op Pinkpop!
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 12:57:33 #154
128220 Peter6000
pi_49721260
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:12 schreef toolhead het volgende:
Parijs was VET ! Zie hier voor een verslag.

Bovendien zijn de nieuwe nummers op het eerste gehoor veel toegankelijker dan die van het topzware Machina en minder melancholisch dan die van rouwplaat Adore: ze liggen nog het meest in het verlengde van het Siamese Dream-materiaal, maar herbergen elementen uit de hele geschiedenis van de Pumpkins.

Ik geloof dat dit de lading goed dekt.
'rouwplaat Adore'

Wel lekker dat het 3 uur is, stond ook al op de site van Luxemburg, waar ze vanavond spelen.
  † In Memoriam † vrijdag 25 mei 2007 @ 19:37:23 #155
128220 Peter6000
pi_49772947
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 12:12 schreef toolhead het volgende:
We zijn de FOK elite, de massa ziet ze pas later.

Heb een leuke database gevonden, je kan zowel op nummer als op datum zoeken.

Helaas, Here is No Wy werd altijd weinig gespeeld (onbegrijpelijk).
http://www.spfc.org/tours/song.html?song_id=71

Hier de setlist van gisteren

Lucky 13
7 Shades of Black
Today
Bullet with Butterfly Wings
Orchid
That's The Way
Glass and the Ghost Children
Hummer
Tarantula
Zero
Starz
United States
For God and Country
Thirty-three
Rocket
To Sheila
Tonight, Tonight
Stand Inside Your Love
Shame
Never Lost
Doomsday Clock
1979
Disarm
Untitled

Encore 1:

Cherub Rock
Muzzle

Encore 2:

Gossamer
  † In Memoriam † zondag 27 mei 2007 @ 19:52:08 #156
128220 Peter6000
pi_49829151
En toch vind ik Billy Corgan beter op mijn pad passen als hij experimentele en kwetsbare dingen zou gaan doen. Enige kippenvelmoment in Brussel voelde ik toen hij een stukje van The End van The Doors zong.
Vele bekende Pumpkinsnummers live zien gedurende een 3 uur (!!!) durende set is zonder meer okay natuurlijk.
To Sheila .

Voor liefhebbers van het betere gitaarwerk een absolute aanrader, hij (Pumpkins = Billie) is zelfs aan het begin van de tour al in vorm. De afsluiting van Pinkpop morgen wordt een stuk boeiender dan vorig jaar (al is daar natuurlijk niet zo heel veel voor nodig, maar toch).

Maar voor mij pas weer Smashing Pumpkins als Billie weer is uitgekeken op de massa, en met één of ander vaag gezelschapje melancholisch en/ of experimenteel komt doen in Paradiso.

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter6000 op 27-05-2007 19:59:34 ]
pi_49931595
Ben naar Pinkpop geweest voor de Pumpkins en het was gewoon goed.
  woensdag 30 mei 2007 @ 20:41:17 #158
85962 ioko
I Appear Missing
pi_49941041
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:33 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ben naar Pinkpop geweest voor de Pumpkins en het was gewoon goed.
Kijk, hier ben ik het nu mee eens. De nummers werden strak gespeeld, het was beter dan ik had kunnen hopen. Ik vond alleen het einde wat te langdradig, maar mister Corgan houdt daar gewoon van, dus erg verrast was ik niet.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_49949326
Die nieuwe single is wel erg tof zeg
If Matrix was here, he'd laugh too
  vrijdag 22 juni 2007 @ 21:15:44 #160
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50742566
Pitchfork heeft een nieuwtje:
Klik
pi_50804344
Eind juli ga ik ze zien in San Francisco!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 24 juni 2007 @ 23:42:41 #162
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_50804449
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 21:15 schreef nipeng het volgende:
Pitchfork heeft een nieuwtje:
Klik
Dat nieuws viel niet bepaald goed bij Pitchfork.
  maandag 2 juli 2007 @ 09:56:28 #163
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_51050367
En wat vinden jullie van het nieuwe album (sinds gisteren is het 'overal' verkrijgbaar). De mix zit potdicht waardoor het geluid erg krampachtig wordt. Ik vind het in ieder geval beter dan Zwan. De reacties zijn tot nu toe gemengd, van 'grootste bagger ooit' (diegene heeft Machina nooit gehoord denk ik), tot 'beste album sinds Mellon Collie'.
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_51053887
Viel me, na 1 luisterbeurt, op dat er geen rustpuntjes inzitten. Het gaat maar door..en de vocalen vind ik een stuk minder als vroeger. Maar toch had het zeker zijn momenten.
pi_51057576
Heel slecht geproduceerd lijkt het, maar kan ook aan de rip liggen. De drums zijn ver weg, alsof er een dikke deken over je speaker ligt. Ik kan er niet naar luisteren,.. zonde want ik vond zelfs Zwan en het soloalbum goed.
- Computer games don't affect kids. I mean, if pacman affected us as kids, we'd all run around in darkened rooms munching pills and listening repetitive music. -
pi_51227307
En de cd-versie klinkt beter?
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:34:42 #167
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51227912
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:56 schreef SigmundFreud het volgende:
En wat vinden jullie van het nieuwe album (sinds gisteren is het 'overal' verkrijgbaar). De mix zit potdicht waardoor het geluid erg krampachtig wordt. Ik vind het in ieder geval beter dan Zwan. De reacties zijn tot nu toe gemengd, van 'grootste bagger ooit' (diegene heeft Machina nooit gehoord denk ik), tot 'beste album sinds Mellon Collie'.
Ik betwijfel het of de smashing pumpkins ooit nog hun oude niveau zullen halen, met dit album of met toekomstige. De magie is al lang weg sinds Jimmy uit de band werd gekickt t.g.v. de dood van Melvoin. Nu is er helemáál geen fuk meer van de band over, behalve een in nostalgie verdrinkende billy corgan; een naar erkenning hunkerende gevallen engel.
Ook ik kijk met nostalgie terug op de dagen van de opstandigheid en speelsheid in pisces iscariot, de naderende volwassenheid en besef van realiteit in siamese dream, en de schizofrenie tussen zelfdestructieve gevoelens en empathie voor de wereld in mellon collie. Wat waren zij parels van albums...elk nummer had een eigen ziel, ging een eigen leven leiden, en had de kracht om mensenlevens te beinvloeden; van tranen van verdriet tot tranen van geluk.
In '98 toen ik ze zag op pinkpop wist ik het zeker; zij zullen nooit meer wederkeren tot de geloofwaardige en snedige band die ze zijn geweest. De spanning is eraf, het ruwe en pure is eraf, de geloofwaardigheid is eraf....
Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
pi_51228209
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:34 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

De magie is al lang weg sinds Jimmy uit de band werd gekickt t.g.v. de dood van Melvoin. Nu is er helemáál geen fuk meer van de band over, behalve een in nostalgie verdrinkende billy corgan; een naar erkenning hunkerende gevallen engel.
Jimmy is er weer bij hoor!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 12:47:21 #169
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51228261
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:45 schreef Felixa het volgende:

[..]

Jimmy is er weer bij hoor!
je sais...maar sinds hij eruit werd gekickt is de magie weg....
No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
pi_51230626
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 12:47 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

je sais...maar sinds hij eruit werd gekickt is de magie weg....
Mmm, toen ik ze in Brussel zag, vond ik dat erg meevallen.
Iig tussen Billy en Jimmy was er heel veel contact, werd er veel gelachen en zo,
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:56:00 #171
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_51239294
Heb Zeitgeist hier voor me liggen en net voor de eerste keer geluisterd. Moet nog een paar luisterbeurten krijgen, maar op het eerste gehoor vind ik hem een tikje tegenvallen. Klinkt wel lekker hoor, maar ik vind hem een beetje mak.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:56:52 #172
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51239322
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 19:56 schreef Hukkie het volgende:
Heb Zeitgeist hier voor me liggen en net voor de eerste keer geluisterd. Moet nog een paar luisterbeurten krijgen, maar op het eerste gehoor vind ik hem een tikje tegenvallen. Klinkt wel lekker hoor, maar ik vind hem een beetje mak.
dat bedoel ik
  zondag 8 juli 2007 @ 08:34:36 #173
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_51253957
hoewel ik het niet had verwacht ben ik tot nu toe erg enthousiast over die nieuwe plaat. Goede songs, rockt als een tiet en lekker spannend en gevarieerd. MAar ik zal wel de enige zijn die dit vind......

Ik hoop alleen dat de geluidskwaliteit van e vinylversie een heel stuk beter is dan van die mp3's die ik heb. Na het zien van een paar filmpjes op youtube van 2007 heb ik ook erg veel zin om ze te gaan zien. Pukkelpop here i come.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_51255057
Geweldig album Zeitgeist! Alleen de laatste track is dan net weer 'meh' beetje te .. tsja raar, biza, klinkt gewoon niet interesant. rik kan er niet echt muziek uit horen. De rest rockt gewoon lekker! en Bleeding the orchid is een pareltje. Kleine opmerking is dat hij in de studio opnames iets teveel 'los gaat' kwa effecten over zijn vocals heen te gooien. Klinkt kazig en dat is jammer!

Mijn all time SP favoriet blijft Adore, en daarna wel Mellon Collie Het werk ervoor ben ik niet zon fan van. Alhoewel sommige tracks live dan wel weer heel erg hard rocken (I am one, studio: live: )
Now Im Nothing
  zondag 8 juli 2007 @ 12:35:17 #175
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51256701
quote:
Op zondag 8 juli 2007 10:56 schreef Collaborator het volgende:
Het werk ervoor ben ik niet zon fan van.
smashing pumpkins barbaar!!!!
pi_51282359
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:35 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

smashing pumpkins barbaar!!!!
Ik hou van het dromerige, synth's + keyboards, Adore dus Gish vind ik zo goed als onluisterbaar.. teveel standaard 'gitaarbandjes' sound, teveel gericht op gitaarsolo's, te fuzzy gitaar geluid.. niet mijn ding.
Now Im Nothing
pi_51283587
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:51 schreef Collaborator het volgende:

[..]

Ik hou van het dromerige, synth's + keyboards, Adore dus Gish vind ik zo goed als onluisterbaar.. teveel standaard 'gitaarbandjes' sound, teveel gericht op gitaarsolo's, te fuzzy gitaar geluid.. niet mijn ding.
Standaard? Die cd moet je even in context zien natuurlijk. Anders is Ten of Nevermind ook standaard te noemen.
pi_51283607
quote:
Op maandag 9 juli 2007 10:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Anders is Ten of Nevermind ook standaard te noemen.
Ik wist wel dat we het ooit eens zouden worden .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 9 juli 2007 @ 15:22:53 #179
172358 oddman
Introspecteur
pi_51292731
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:56 schreef SigmundFreud het volgende:De reacties zijn tot nu toe gemengd, van 'grootste bagger ooit' (diegene heeft Machina nooit gehoord denk ik)
Smaken verschillen, vriendelijke vriend.
Ik persoonlijk vind eigenlijk alleen Adore en Machina behoorlijk. MCATIS is ook best leuk, Siamese Dream bij vlagen, maar Machina is echt een favoriet album.

Oh well, kwestie van voorkeur. Maar reken mensen er niet op af dat ze een niet-mainstream album ook leuk vinden!
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:28:29 #180
141482 Q.
JurassiQ
pi_51318858
Vandaag komt ie uit toch?
For great justice!
pi_51319077
Heb hem vrijdag al zien liggen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:38:03 #182
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51319115
Ik ga hem snel kopen
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:38:47 #183
141482 Q.
JurassiQ
pi_51319132
Ik ga zo ook eens kijken.
For great justice!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:40:03 #184
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51319166
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:38 schreef ioko het volgende:
Ik ga hem snel kopen
doe dat maar niet, de plaat is erg ééntonig (zelfs mensen met verschillende smaken kunnen dat beamen), weinig origineel op een paar nummers na en veel te overstuurd en gelikt.

smashing pumpkins zijn verre van terug
pi_51319241
2 sterren bij Allmusic. En op Pinkpop klonken die nieuwe nummers toch wel goed.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:51:46 #186
141482 Q.
JurassiQ
pi_51319536
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
2 sterren bij Allmusic. En op Pinkpop klonken die nieuwe nummers toch wel goed.
Tering, dat is echt weinig.
For great justice!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:53:00 #187
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51319573
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:40 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

doe dat maar niet, de plaat is erg ééntonig (zelfs mensen met verschillende smaken kunnen dat beamen), weinig origineel op een paar nummers na en veel te overstuurd en gelikt.

smashing pumpkins zijn verre van terug
Ik vond een aantal nummers live wel goed klinken, en de nieuwe single vond ik ook niet slecht. Dus toch maar kopen
Ik luister al meer dan 10 jaar naar ze, dus ik moet wel
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_51319608
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:51 schreef Q. het volgende:

[..]

Tering, dat is echt weinig.
De andere beoordelingen: http://en.wikipedia.org/w(...)ng_Pumpkins_album%29 beetje uiteenlopend.
pi_51319649
smashing pumpkins zijn gewoon geweest. ze hadden na Siamese Dream al moeten stoppen
ik kan dat geschmier van Corgan ook echt niet meer aan horen. Siamese Dream blijft muzikaal gezien wel briljant.
pi_51319674
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:54 schreef spacemangraig het volgende:
smashing pumpkins zijn gewoon geweest. ze hadden na Siamese Dream al moeten stoppen
No way! Na Mellon Collie!
pi_51319717
pisces iscariot is nog steeds favoriet hier
underground forever baby
pi_51319768
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

No way! Na Mellon Collie!
ja ok die is ook nog wel te doen, al heb ik er al in geen tijden meer naar geluisterd. op Adore staan nog wel wat goede nummers, maar die stem van Corgan verpest toch wel veel voor mij.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 11:59:44 #193
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51319810
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:53 schreef ioko het volgende:

[..]

Ik luister al meer dan 10 jaar naar ze, dus ik moet wel
Ik ook, maar ik moet niks.

Hier ben ik het helemaal mee eens (bron: Amazone)
quote:
Okay, first of all this is actually a pretty good album. To be honest it is better than I expected! So what's the problem you ask? Why only three stars? The problem is the fact that the Pumpkins were one of the best bands in the world for years, and like any band, they have to be compared to their back catalog. Siamese dreams is one of the best albums ever with Melon Collie coming in a close second. Hell, I would put pisces iscariot up against just about anything coming out today. Simply put, this album just doesn't live up to just about everything else the Pumpkins have released. It's unfortunate because if I had never heard them before I would consider this a great album.

Secondly, THIS IS NOT THE SMASHING PUMPKINS. For all you who say that Billy and Jimmy were basically all that mattered in the pumpkins you are simply wrong. Billy and Jimmy were ZWAN. Anyone who has played in a band knows that everyone plays an integral part in the sound and song development. Take anyone out and it's simply not the same. This should have been considered the second ZWAN album. In fact I would consider this an exceptional album in that case since it is far better than the "official" ZWAN album, and the songs here more closely resemble ZWAN than the Pumpkins.

Go ahead and bash me, but the best songs on Zeitgeist are just not as good as the worst on Gish, Siamese Dreams, Mellon Collie, Pisces iscariot, or Adore. OK, maybe it's better than Machina I, but that's not saying much. I will always love the Pumpkins and I will support anything Billy puts out no matter what he calls it, but this sounds like a mediocre Pumpkins cover band trying to write original material. Of course this is just my opinion
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:03:51 #194
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51319956
Ik bedoel ook meer dat ik het gewoon wil horen. En eigenlijk had ik ook niet verwacht dat het oude geluid helemaal terug zou komen, hoe jammer dat ook is.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:05:50 #195
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51320023
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:03 schreef ioko het volgende:
Ik bedoel ook meer dat ik het gewoon wil horen. En eigenlijk had ik ook niet verwacht dat het oude geluid helemaal terug zou komen, hoe jammer dat ook is.
yep, daarom heb ik alle nummers ook gedownload, maar na het beluisteren ben ik niet geenthousiasmeerd om het album te kopen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:32:48 #196
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51320819
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:05 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

yep, daarom heb ik alle nummers ook gedownload, maar na het beluisteren ben ik niet geenthousiasmeerd om het album te kopen.
Ik kan mijn teleurstelling wel goed verwerken door ' Hello Kitty Kat' op te zetten, vol volume
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 10 juli 2007 @ 12:34:42 #197
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51320885
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 12:32 schreef ioko het volgende:

[..]

Ik kan mijn teleurstelling wel goed verwerken door ' Hello Kitty Kat' op te zetten, vol volume

fuck you (an ode to no one) werkt bij mij ook altijd goed
  dinsdag 10 juli 2007 @ 13:02:05 #198
141482 Q.
JurassiQ
pi_51321801
Ik heb hem. Alleen jammer dat ik hier op mn werk geen cd-speler heb. .
For great justice!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:53:03 #199
141482 Q.
JurassiQ
pi_51331514
Hij is wel okay. Niet echt super maar dat had ik ook niet verwacht.
For great justice!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:46:30 #200
141482 Q.
JurassiQ
pi_51333402
De eerste paar nummers (t/m Tarantula) zijn erg lekker maar daarna zakt het flink in vind ik.
For great justice!
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:48:38 #201
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51359014
Ben hem nu ook aan het luisteren, eerste nummers zitten goed op tempo en doen aan de oude Pumpkins denken.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:00:35 #202
141482 Q.
JurassiQ
pi_51359422
Bleeding the orchid vind ik ook tof, al klinkt het niet als SP.
For great justice!
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:32:09 #203
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51360471
Maar ff een overzichtje van de goede nummers:

1. Doomsday Clock: goed nummer, strak gespeelde gitaar en bas: typisch SP
2. 7 shades of Black: vooral de zingende 2e gitaar doet het hierbij voor mij, zelfs een aantal keer een aanzet tot een solo-tje.
3. Bleeding the Orchid: geen echt SP nummer (geen idee waar het wel naar klinkt). Rustig nummer: de wisselingen tussen rustig en hard maken het een fijn nummer.
5. Tarantula: lekker nummer, een beetje raar afgemixed (stem van Billy is te schel). Vooral de gitaar geeft het echte SP gevoel, samen met de bas. Lekkere distortion, gewoon goed.
7. United States: zeer lang nummer, rustig begin met een goede opbouw naar wat harder werk. Ietwat te langdradig, maar toch geen slecht nummer
10. (Come on) Let's go: Heerlijke dwingende distortion gitaar, met die leuke variaties met de basgitaar die zo kenmerkend zijn voor de hardere SP nummers.

Ik vind het geheel wat slorig overkomen, het album is niet echt af. Maar dit is allemaal na een keer of 3 luisteren, dus misschien veranderd mijn mening nog.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:39:37 #204
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_51360735
SPISPOPD !
zzz
  dinsdag 24 juli 2007 @ 14:59:42 #205
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51784062
OMG

Net de nieuwe clip gezien van Tarantula...hij is echt veel te slecht voor woorden Ok, The Smashing Pumpkins waren nooit helden in het maken van clips, maar deze clip slaat echt alles hoor, vooral het moment dat er 2 rode laserstralen uit Billy's ogen komen

wat een kutclip man, nog slechter dan de clip van today
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2007 @ 15:07:59 #206
128220 Peter6000
pi_51784273
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 14:59 schreef C21H23NO5 het volgende:
wat een kutclip man, nog slechter dan de clip van today
Today vond ik eigenlijk best wel geniale cult.

Zoals het nooit meer wordt.

Maar wat The Smashing Pumpkins betreft: ik haak weer aan als Billy solo gaat, en experimenteel gaat doen, of als er een nog somberder album dan Adore (naar mijn bescheiden mening het beste album) gemaakt wordt.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:08:59 #207
141482 Q.
JurassiQ
pi_51784302
Wie laat er dan ook een doof iemand een album produceren? Zo klinkt het iig wel. Zelden zo'n brakke sounds gehoord.
For great justice!
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2007 @ 15:13:55 #208
128220 Peter6000
pi_51784482
En die verkleedpartijen hebben ze ook niet nodig.
Gewoon allemaal in rouwkleurig zwart.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:22:24 #209
171896 C21H23NO5
diacetylmorfine
pi_51784747
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:08 schreef Q. het volgende:
Wie laat er dan ook een doof iemand een album produceren? Zo klinkt het iig wel. Zelden zo'n brakke sounds gehoord.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 15:30:42 #210
85962 ioko
I Appear Missing
pi_51785008
Ik vind de productie ook erg matig, geluid is niet lekker op elkaar afgestemd. De eerste albums van de Pumpkins klinken wat dat betreft veel beter. Het lijkt wel over-geproduceerd.....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_51962259
Ik vind het wel een lekkere plaat! Geen echte pareltjes erop wmb maar wel algeheel goed klinkend
  maandag 30 juli 2007 @ 16:39:01 #212
22679 Markjuh
lekkerder met saus
pi_51963265
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 11:59 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik moet niks.

Hier ben ik het helemaal mee eens (bron: Amazone)
[..]
Inderdaad. Dit vat het perfect samen. Naar Mellon Collie ben ik afgehaakt. Alles van mellon Collie en ervoor is briljant. Adore is gewoon niet mijn ding maar is op zich geen verkeerd album. Maar ik kan Aodre gewoon niet echt goed vinden. Machina is niet Pumpkins waardig. Wat Zeitgeist betreft, het is heel erg jammer dat ze de naam SP hebben gebruikt voor dit album want het is gewoon een andere band die gewoon niet het niveau haalt van de oude SP.

Zeitgeist is echt niet slecht maar is zeker niet meer dan standaard. Tarantula vind ik op zich wel een lekker nummer en het doet denken aan de oude SP maar dan wel als een van de mindere SP tracks van vroeger. Zo zijn er nog 2 of 3 tracks meer die iets meer dan gemiddeld zijn maar dat is het dan ook.

Nee, als Pumpkinsfan van het oudere werk moet ik zeggen dat ik het niet bijzonder vind. Maar ach, het is beter dan Machina dus er is een stijgende lijn
tetten?
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:46:43 #213
11502 nipeng
The last ride is free
pi_52539483
Er is een review van de laatste pumpkins verschenen op de frontpage: CD: Smashing Pumpkins - Zeitgeist
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:49:40 #214
141482 Q.
JurassiQ
pi_52539575
Zouden ze nog gewoon gaan touren?
For great justice!
  woensdag 26 september 2007 @ 18:06:08 #215
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_53492549
OPNIEUW DODELIJK SLACHTOFFER TIJDENS CONCERT THE SMASHING PUMPKINS :: 26-9-2007

Billy Corgan, Jimmy Chamberlin en hun nieuwe SMASHING PUMKKINS zijn na een eerste festivaltournee en een serie 'residency' concerten in de Verenigde Staten volgend op de release van het terugkeeralbum Zeitgeist nog maar amper ingespeeld geraakt, of het noodlot treft de rockband opnieuw.

Diverse media in Vancouver, Canada melden het overlijden van een twintigjarige bezoeker bij het concert dat The Smashing Pumpkins maandagavond gaven in het PNE Forum in dezelfde stad. Naar verluidt was er tussen het voorprogramma dat verzorgd werd door The Bravery en de opkomst van The Smashing Pumpkins al interventie van security nodig, waarbij diverse fans uit de verdrukking in de eerste rijen gehaald moesten worden. Later tijdens het concert - rond de klok van negenen - bracht een aantal bezoekers het slachtoffer naar security, waarna de twintigjarige behandeld werd en naar het St. Paul's ziekenhuis is overgebracht. Aldaar bezweek de jongeman aan zijn verwondingen. Op dit moment zoekt de politie nog naar getuigen en is een onderzoek naar de toedracht van het incident in volle gang. Geruchten dat het slachtoffer op de vloer gesmakt zou zijn in een mislukte crowdsurfpoging kunnen op dit moment ontkend noch bevestigd worden.

http://www.oor.nl/news_details.asp?id=4675

Dé nachtmerrie van iedere concertganger, dat dit nog kan gebeuren tegenwoordig, vreselijk.
pi_54572677
Er zijn vandaag/gisteren wat data bekend gemaakt voor Europese concerten in januari/februari (oa UK) dus wie weet ook goed nieuws voor Nederland de komende dagen!
  Redactie Frontpage dinsdag 13 november 2007 @ 15:25:57 #217
197197 Moozze
Plugged
pi_54576855
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:32 schreef ioko het volgende:
Maar ff een overzichtje van de goede nummers:

1. Doomsday Clock: goed nummer, strak gespeelde gitaar en bas: typisch SP
2. 7 shades of Black: vooral de zingende 2e gitaar doet het hierbij voor mij, zelfs een aantal keer een aanzet tot een solo-tje.
3. Bleeding the Orchid: geen echt SP nummer (geen idee waar het wel naar klinkt). Rustig nummer: de wisselingen tussen rustig en hard maken het een fijn nummer.
5. Tarantula: lekker nummer, een beetje raar afgemixed (stem van Billy is te schel). Vooral de gitaar geeft het echte SP gevoel, samen met de bas. Lekkere distortion, gewoon goed.
7. United States: zeer lang nummer, rustig begin met een goede opbouw naar wat harder werk. Ietwat te langdradig, maar toch geen slecht nummer
10. (Come on) Let's go: Heerlijke dwingende distortion gitaar, met die leuke variaties met de basgitaar die zo kenmerkend zijn voor de hardere SP nummers.

Ik vind het geheel wat slorig overkomen, het album is niet echt af. Maar dit is allemaal na een keer of 3 luisteren, dus misschien veranderd mijn mening nog.
Ik vind Thats the Way (My Love is) ook een supertrack hoor!
pi_54597147
Sinds dat ik death from above heb gehoord, een b-kantje van Tarantula, live op Pukkelpop, is het een stuk minder met SP bij mij
pi_54663350
Maandag 18 februari 2008 - Brabanthallen - Den Bosch

Hier de complete Europese tour:

Sun 1/27 - Belgrade, Serbia - Arena
Tue 1/29 - Budapest, Hungary - Arena
Wed 1/30 - Prague, Czech Republic - T-Mobile
Thu 1/31 - Vienna, Austria - Stadthalle
Sat 2/2 - Milan, Italy - Forum
Sun 2/3 - Bologna, Italy - PalaMalaguti
Tue 2/5 - Zurich, Switzerland - Hallenstadion
Wed 2/6 - Paris, France - Bercy
Sat 2/9 - Dublin, Ireland - Royal Dublin Society (RDS)
Sun 2/10 - Belfast, N. Ireland - Kings Hall
Tue 2/12 - Glasgow, Scotland - SECC Hall
Thu 2/14 - Nottingham, England - Nottingham Arena
Tues 2/15 - Manchester, England - MEN Arena
Wed 2/16 - London, England - O2 Arena
Mon 2/18 - Den Bosch, Netherlands - Brabenthalle
Tue 2/19 - Brussels, Belgium - Forest National
Thu 2/21 - Munich, Germany - Olympiahalle
Tue 2/22 - Frankfurt, Germany - Jahrhunderthalle
Wed 2/23 - Berlin, Germany - Arena
Thu 2/24 - Oberhausen, Germany - Koenig-Pilsener Arena
Sat 2/26 - Hamburg, Germany - Colorline Arena
Wed 2/27 - Copenhagen, Denmark - Valbyhallen
Fri 2/29 - Oslo, Norway - Spektrum
Sat 3/1 - Stockholm , Sweden - Hovet
Mon 3/3 - Helsinki, Finland - Ice Hall
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:07:30 #220
141482 Q.
JurassiQ
pi_54663431
! . Moet heen!
For great justice!
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:09:05 #221
141482 Q.
JurassiQ
pi_54663483
Wanneer begin de VVK?
For great justice!
pi_54663601
Geen idee, het is nu net pas gepost op www.smashingpumpkins.com.
Ik gok volgende week vrijdag of zaterdag.
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:12:50 #223
141482 Q.
JurassiQ
pi_54663614
Zaterdag denk ik. Check.
For great justice!
pi_54717198
Voorverkoop inderdaad vanaf a.s. zaterdag 24 november.
Kaarten kosten EUR 39,- excl.
  maandag 19 november 2007 @ 15:08:37 #225
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_54717466
Ai ai, ik moet zaterdag ook al kaarten voor Eels halen. Duur dagje, want moet hier natuurlijk wel heen....
pi_54819774
Ik ben er in ieder geval bij!
pi_54819816
check!
Now Im Nothing
  zondag 25 november 2007 @ 10:47:57 #228
141482 Q.
JurassiQ
pi_54819826
Ik ook.
For great justice!
  zondag 25 november 2007 @ 16:57:37 #229
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_54827866
I am in
pi_55108070
Ben hem nu aan het luisteren, ik durfde niet eerder...Tarantula is wel aardig tot zover. Is het concert al uitverkocht?
Hmm..United States ook ok!

[ Bericht 11% gewijzigd door cinnamongirl op 07-12-2007 19:21:00 ]
  woensdag 13 februari 2008 @ 19:51:44 #231
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_56710402
Het is in de Brabanthallen, dus uitverkopen zal het echt niet.

Heb ook maar tickets gehaald, blijft jeugdsentiment.
pi_56710949
niet erg fijne zaal om ze te zien trouwens...
pi_56711099
Ik zag op plato.nl dat de American Gothic EP ook in NL uit is... Iemand'm al in huis?
pi_56723829
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:13 schreef Numbie het volgende:
Ik zag op plato.nl dat de American Gothic EP ook in NL uit is... Iemand'm al in huis?
Jep. Veel accoustisch werk en niet echt vernieuwend.
pi_56758501
woohoo ik ga er heen maandag laatste tijd veel naar geluisterd dus lijkt me zeer tof ze eens in het echt te zien
Too much is never enough!
  vrijdag 15 februari 2008 @ 21:07:00 #236
141482 Q.
JurassiQ
pi_56758741
Voor het eerst sinds 2000 ga ik ze weer zien. Nou ja, Billy dan. En een beetje Jimmy.
For great justice!
  maandag 18 februari 2008 @ 06:53:43 #237
141482 Q.
JurassiQ
pi_56807902
Het zou me verbazen als het meer dan halfvol is, wat jullie?
For great justice!
  maandag 18 februari 2008 @ 11:23:12 #238
141482 Q.
JurassiQ
pi_56810787
Ter voorbereiding, de setlist van de show in Londen eergisteren:
quote:
* Porcelina of the Vast Oceans
o Behold! the Night Mare
* Bring the Light
* Tonight, Tonight
* Mayonaise
* Try, Try, Try
* Superchrist
o (Come On) Let's Go!
* Stellar
* Perfect
* Lily
* The Rose March
* Today
* Tarantula
* Stand Inside Your Love
* Ava Adore
* Drown
* Bullet with Butterfly Wings
* 1979
* That's the Way (My Love Is)
* My Blue Heaven
* The Everlasting Gaze
* Cash Car Star
o Easy Living [Uriah Heep] (tease)
o Foreplay [Boston] (tease)
o For What It's Worth [Buffalo Springfield] (tease)
o Wasted Years [Iron Maiden] (tease)
* Daydream
* Wound
* United States
o Star Spangled Banner [Key] (tease)

Encore:

* Lips Like Sugar (Echo And The Bunnymen)
For great justice!
pi_56811700
Ik ken eigenlijk alleen de hits, maar was wel onder de indruk van ze op Pinkpop. Vandaar dat ik er straks ook weer bij ben.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
  maandag 18 februari 2008 @ 14:30:34 #240
20720 brother52
Dus..........
pi_56814674
Ik denk niet dat het heel erg druk gaat worden vanavond maar halfvol zal het zeker wel zijn.

Goede setlist. Porcelina, Drown, Cash car star
Glass theme en Hello kitty cat er nog bij en ik ben helemaal blij.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 19 februari 2008 @ 00:41:16 #241
141482 Q.
JurassiQ
pi_56829316
Okee, waar moet ik beginnen?

- Het geluid. Het geluid. Wat een KUT geluid. Ik moest regelmatig even mn vingers in mn oren stoppen om te kunnen horen wat ze speelden.
- Veel te veel onbekende nummers
- De garderobe na afloop van het concert. Ik stond in de eerste rij en dat duurde meer dan tien minuten voor ik een jas had.

Samenvatting: behoorlijk waardeloos.
For great justice!
pi_56829473
Zo, ben net thuis. Geluid was inderdaad niet geweldig. En ik kende ook veel nummers niet, maar dat stoorde me niet echt. Heb er toch van kunnen genieten. Alleen Disarm had ik er graag bij gehoord. Jas e.d. had ik allemaal in de auto laten liggen, dus ik was snel weg
  dinsdag 19 februari 2008 @ 00:56:16 #243
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_56829513
Ik had net al iets vergelijkbaars geplaatst in een ander topic:
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 00:46 schreef Grobbel het volgende:
Net wel terug van de Smashing Pumpkins in de Brabanthallen. Echt spectaculair slecht concert! Volledig op de automatische piloot wat hitjes afwerken (vaak nog te snel of gewoon ongeïnspireerd, geluid was als vanouds ook dramatisch in de Brabanthallen), om vervolgens af te sluiten met een brij van matige covers, b-kantjes en een twintig minuten durende draak van een afsluiter (14 daarvan waarbij Billy in zijn eentje op zijn gitaar zit te pielen, terwijl de rest van de band een biertje drinkt). Echt, het hele laatste uur van het 2,5 uur durende concert had je zo kunnen missen.

Om over de puinzooi bij de garderobe na afloop nog maar niet te spreken.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 01:07:22 #244
20720 brother52
Dus..........
pi_56829621
Ook net thuis.
Het geluid vond ik best wel meevallen (goede oordoppen helpen wel blijkbaar). In het begin was de bas niet goed maar dat werd snel bijgesteld.
Volgens mij was het bijna dezelfde setlist als in Londen, alleen daydream volgens mij niet gespeeld (of ik stond even niet op te letten).
Een paar minder bekende nummers maar dat is helemaal niet erg, is van hun ook wel te verwachten. Het is ten slotte geen festival waar ze hun 'hits' spelen. Ze waren behoorlijk in vorm, ik heb ze wel eens slechter zien spelen en Billy weet z'n dames wel uit te zoeken .

Geen problemen gehad met de garderobe (jas in auto) en met wegrijden. Binnen 10 minuten was ik van het terrein af, daar heb ik wel eens langer over gedaan.

Kortom, prima show en ik heb me uitstekend vermaakt.
pi_56829840
*doof. tyfus wat stond dat geluid hard.
desondanks vond ik het toch zeker vet ook de eerste keer dat ik ze zag.
wel erg kut dat de laatste trein terug naar utrecht om 00.02 ging en wij fijn 10 min later aan kwamen lopen gelukkig nog met wat andere gestranden een busje weten te regelen.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 02:57:12 #246
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_56829974
Had ook niet echt veel last van het geluid (had ook oordoppen in), stond links voor (rijtje of 3-4 denk).

Had dit keer maar rugtas voor mijn jas mee, zodat ik niet na afloop nog naar die gardarobe moest. Scheelde blijkbaar de nodige tijd. Al heb ik alsnog (net) de 23:23 naar Utrecht/Amsterdam gemist , maar kon gelijk in de trein naar Tilburg in (en via Rotterdam verder). Deed er wel stuk langer over maar ach.. ben weer thuis en heb echt prima avond gehad!!

* soul114 zet nog even een live showtje op
  dinsdag 19 februari 2008 @ 08:01:01 #247
141482 Q.
JurassiQ
pi_56830449
Na een nacht slapen vond ik dit nog steeds een enorme teleurstelling, volgende keer gaan iig oordopjes mee. Oh, en NEVER NOOIT meer naar de Brabanthallen, wat een drama, in elk aspect. .
For great justice!
pi_56830737
Vorig jaar heb ik Muse gezien in de Brabanthallen, toen was het geluid ook waardeloos. Ik dacht dat het toen misschien incidenteel was. Volgende keer als er een band komt (hoe graag ik ze ook wil zien) zal ik er toch twee keer over denken..

De show zelf vond ik trouwens prima, het was echt de locatie die het voor mij een wat minder leuke ervaring maakte. Ik was ook erg tevreden met een setlist van 2.5 uur.

Ohja, en what was up met de hele tijd hetzelfde nummer draaien voor en na het concert. Vreselijk.
pi_56832083
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 08:01 schreef Q. het volgende:
Na een nacht slapen vond ik dit nog steeds een enorme teleurstelling, volgende keer gaan iig oordopjes mee. Oh, en NEVER NOOIT meer naar de Brabanthallen, wat een drama, in elk aspect. .
Wij wilden eigenlijk ook gaan maar hebben uiteindelijk besloten thuis te blijven puur door de locatie. Als we ze niet op Pinkpop hadden gezien was dat besluit anders uitgevallen trouwens.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 10:53:53 #250
141482 Q.
JurassiQ
pi_56832523
Volgens het Brabants Dagblad speelden ze Daydream ook maar ik kan me toch echt niet herinneren dat ze die hebben gespeeld, alhoewel het me niets zou verbazen, er was verdomde weinig op te maken uit die bak herrie. Bij Ava Adore kwam ik er pas na een minuut achter welk nummer het was. .

http://www.brabantsdagbla(...)sierlijk-en-mooi.ece
For great justice!
pi_56832547
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 01:07 schreef brother52 het volgende:

Een paar minder bekende nummers maar dat is helemaal niet erg, is van hun ook wel te verwachten. Het is ten slotte geen festival waar ze hun 'hits' spelen. Ze waren behoorlijk in vorm, ik heb ze wel eens slechter zien spelen en Billy weet z'n dames wel uit te zoeken .
Ik heb ze gezien op Pukkelpopfestival vorig jaar en was dramatisch slecht. Op Hello Kitty Kat en een paar nummers na. Kheb ze 2x live mogen zien in de goede oude tijd (met D'Arcy).

Speelde ze dus maar hits.

Jammer dat het geluid en de zaal kut was. Kheb dus niets gemist. Iemand een volledige setlist van deze show?
  dinsdag 19 februari 2008 @ 10:57:44 #252
141482 Q.
JurassiQ
pi_56832592
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:55 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ik heb ze gezien op Pukkelpopfestival vorig jaar en was dramatisch slecht. Op Hello Kitty Kat en een paar nummers na. Kheb ze 2x live mogen zien in de goede oude tijd (met D'Arcy).

Speelde ze dus maar hits.

Jammer dat het geluid en de zaal kut was. Kheb dus niets gemist. Iemand een volledige setlist van deze show?
Zoals die in Londen die ik eerder heb gepost maar zonder Daydream (toch toch toch?)
For great justice!
pi_56832709
Jawel hoor, Daydream is gespeeld, maar zo anders dan de plaatversie (Billy zong, een immense gitaarmuur erbij) dat ie lastig herkenbaar was. Verder: goed concert, hoewel Billy wat knorriger was nog dan normaal, erg fijne setlist voor de oude fan (veel oude, ietwat onbekendere albumtracks en b-sides, zoals Lily, My Blue Heaven en Behold! the Nightmare), alle hit(jes) behalve Zero, Disarm en Cherub Rock. En t geluid: tsja, mn oren piepen nog steeds, maar als je redelijk vooraan stond, ging t qua zuiverheid nog wel. Maar inderdaad, die hal: afgrijselijk, vieze galmbak, en dat gedonder bij de garderobe was ontzettend sneu. Stonden volgens mij 3 man de jassen te halen voor 8000 man publiek. Echt, het is dat het de Pumpkins waren, anders was ik echt nooit naar de Brabanthallen gegaan....
  dinsdag 19 februari 2008 @ 11:40:07 #254
141482 Q.
JurassiQ
pi_56833408
Ik ben niet de enige die er niet heel erg tevreden over was:
http://forums.netphoria.org/showthread.php?t=156543
For great justice!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 11:44:33 #255
141482 Q.
JurassiQ
pi_56833492
quote:
Smashing Pumpkins: bijna drie uur vol pieken en dalen
dinsdag 19 februari 2008
Brabanthallen, Den Bosch
18 februari

Natuurlijk zijn de Smashing Pumpkins anno 2008 een slap aftreksel van wat de band pakweg dertien jaar geleden was. Neem alleen al de bandsamenstelling: twee bandleden van weleer. De rest is bijeengeraapt en kan niet worden gerekend tot de Pumpkins zelf. Niet gek dus dat deze show volledig in het teken staat van rock-oppergod Billy Corgan en een flinke dosis nostalgie -Today! Bullet With Butterfly Wings!-, die je bij vlagen zomaar kippenvel bezorgt.

Het begin van de show, stipt om half negen, schept nog niet veel vertrouwen. Zeker in Tonight, Tonight gaan alle registers open maar lijkt de techniek er nauwelijks op ingespeeld. En ook de locatie, de Brabanthallen, laat te nadrukkelijk te wensen over. De zichtlijnen vallen nog wel mee, de sfeer voor zo'n betonnen hal vol frituurlucht ook, maar veel te weinig toegangspoortjes en de bizarre toestanden na afloop bij de garderobe moeten de organisator toch ook aan het denken zetten.

Hoogtepunten zijn er zeker. Verrassend genoeg komen die veelal van de nieuwe plaat. Dan wordt de band van Billy opeens een hechtere band. We horen en zien passie in pakweg de furieus gespeelde Tarantula en het sterke nummer C'Mon Let's Go! Spannend is ook het solo-blokje van Billy, waarin blijkt dat hij zeker goed bij stem is. Na een nummer of tien gaat Billy ook eindelijk eens praten, waarin blijkt dat hij toch wel erg cynisch is geworden. Hij zal de komende uren net doen of hij onze vriend is, zegt hij, en even later merkt hij zelfs op dat hij tegenwoordig geen voorvechter van muziek is, maar gewoon een entertainer. Je zou je er als bezoeker met een biertje in de hand bijna schuldig om voelen.

De setlist laat toch wel wat te wensen over. Zeker, veel oude hits worden gespeeld, maar afsluiten met een cover van Echo And The Bunnymen in plaats van met het beloofde Cherub Rock, dat is toch wel erg jammer. Maar op dat moment is het concert wel al twee uur en drie kwartier onderweg, dus eigenlijk mogen we niet klagen. In Engeland liep de band tenslotte al na anderhalf uur van het podium.
LiveXS
For great justice!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 11:51:03 #256
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_56833647
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 11:40 schreef Q. het volgende:
Ik ben niet de enige die er niet heel erg tevreden over was:
http://forums.netphoria.org/showthread.php?t=156543
Inderdaad, ja. Op zich wel opvallend ook dat de band er zelf ook absoluut niet over te spreken was.
quote:
London set - atrocious venue, horrible sound mix, no flow in the setlist, some somewhat funny banter, bloody awfull Cash Car Star and further-more jam noise shit - ending with Echo & The Bunnymen cover...

Afterwards - bandmeeting - some harsh words, some deliberation, somehow band feels it doesn't work - when it got really to the point i was asked to leave the dressing room area - vibe between band members is quite ok, but they seem to be struggling with the connection to the audiences at least that's what i got from the discussions; at least - they know it's not good what they're bringing, but hey - switch the game plan dude - the set sucks and sucked... not because of lack of good songs but in flow and energy, up-down-nothingness-hey-thehits-nothingness-noise... dunno, it just doesn't work and they know and they just repeat the same cicle over and over - and they're good at it, very good, but it doesn't make for a great show vibe for me at least---
having seen them numerous times (this was my 21st time) this was by fár, by very very very far the least appealing TSP show ever...
i'd even say some Zwan shows topped this one in vibe and energy-
now go figure!
as i dare say The Djali Zwan kicks American Gothic's ass... big time!
i'm sorry to say but this was a very sorry excuse for an arena gig of TSP
learn to write setlists, go with the flow, feel the vibe
it just was never there and was never meant to be with this setlist...

met a very pretty girl though there - so that's a bonus

damn - for the rest - what a bummer...
over and done with
sorry to say but this is a burial for all and anything TSP stood for in my opinion...
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:59:21 #257
141482 Q.
JurassiQ
pi_56834927
quote:
› SMASHING PUMPKINS: TIJD OM WEER TE STOPPEN? :: 19-2-2008

Het wil niet lukken vanavond, de kille Brabanthallen raken maar niet in extase van wat zich op het podium afspeelt. En daar staan toch niet de minsten. De SMASHING PUMPKINS waren ooit de belangrijkste band op aarde, anno 2008 moeten Billy Corgan en co het doen met een bescheiden publiek in een sfeerloze oude veemarkthal.

Opener Porcelina Of The Vast Oceans brengt voor even hoop in de harten van de oude Pumpkins fans. Ook het daaropvolgende Behold! The Nightmare doet terugverlangen naar de hoogtijdagen van de band, waarvan naast Corgan alleen drummer Jimmy Chamberlin nog van de originele line-up is. Als vervolgens Bring The Light van het recente Zeitgeist wordt ingezet keert de zaal langzaam terug in de realiteit. Hier staat een band zonder bezieling te spelen, een band met de immer onbegrepen Corgan – die het een avond vond om zijn chromen zilveren rok uit de kast te trekken – als strakke leider, die alle spontaniteit uit het optreden weet te houden. Het geluid is zoals je dat mag verwachten in een echoënde hal: kaal en hol.

Bij Tonight, Tonight, de opener van briljante cd Mellon Collie & The Infinite Sadness uit 1995, gaan voor het eerste de mobieltjes massaal de lucht in. Daarna wordt het alleen maar minder. Echt gezellig wil het maar niet worden. Dat komt niet alleen door de sfeerloze hal, die met behulp van twee gordijnen wat voller moet lijken, maar ook door de koele Corgan. Vertwijfeld vraagt hij zich af of de mensen in Den Bosch – en niet Amsterdam, Billy – wel Engels verstaan, hij spreekt namelijk geen ‘Dutchies’. Als hij later met een ironisch gezicht staat te vertellen dat hij hier vanavond alleen is ‘om ons te entertainen’, wordt het duidelijk dat meneer er niet al te veel zin heeft. Wij mogen eigenlijk nog van geluk spreken dat Corgan niet verongelijkt van het podium afloopt, zoals hij deze tour al twee keer in Engeland deed.

Zelfs diehardfans zullen het moeten toegeven: de band die vanavond op het vrij kleine podium staat te spelen heeft verdomd weinig met de Smashing Pumpkins te maken. Waarschijnlijk vat Corgan het zelf nog het best samen. Hij stelt zijn band niet voor met ‘wij zijn de Smashing Pumpkins’, maar met ‘Ik ben Billy’. Zelfs klassiekers als 1979 en Mayonaise kunnen de avond niet redden. Waarom de band zoveel nummers van Machina/Machines Of God speelt is ook een raadsel. Ook al komt er vele oud materiaal voorbij: een greatest hitsavond wil het maar niet worden. De Pumpkins zijn de afgelopen jaren door een hele horde bands voorbij gestreefd, dat maakt vanavond duidelijk. We geven ze nog één kans. Maar dan moeten ze in een echte zaal spelen, misschien helpt dat. TIM VEERWATER
Oor
For great justice!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:04:16 #258
22679 Markjuh
lekkerder met saus
pi_56835040
Gister ook naar SP geweest. Wat een enorme teleurstelling zeg. Een toegift met een cover. Kom op zeg. Misschien dat het komt door de zaal die evenveel uitstraling als een deurknop heeft. Daarnaast was het geluid onwijs slecht. Alleen helemaal vooraan was het enigzins te doen en bij de mixer. Maar vooral het optreden zelf was het gewoon niet.

Ze begonnen erg mooi met porcelina of the vast Oceans, vrij kort daarna knalden ze echt met Tonight, tonight om vervolgens maar weer af te zakken naar nummers die (bij mij althans) soms pas tegen het eind van het nummer bekend klonken. Zal wel aan het geluid van de hal liggen maar is natuurlijk niet zo best voor een optreden. Daarna ergens in het midden was het goed 4-5 nummers lang. Ook het akoustiche stuk was erg leuk maar het eind was het weer helemaal niets.

Al met al konden ze de sfeer er niet in krijgen vond ik. Met name de oude nummers moesten het doen. Billy was volgens mij goed chagrijnig.
tetten?
pi_56836940
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 12:59 schreef Q. het volgende:

[..]

Oor
Neuh, de stagiair van de Oor
  dinsdag 19 februari 2008 @ 14:36:18 #260
141482 Q.
JurassiQ
pi_56837124
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 14:27 schreef MrBrightside1979 het volgende:

[..]

Neuh, de stagiair van de Oor
Het verhaal is duidelijk.
For great justice!
pi_56837195
Ik wil nou niet zeggen dat het mn beste concert ooit was, maar ik heb me toch wel vermaakt

En ik heb Q gemist
  dinsdag 19 februari 2008 @ 14:46:51 #262
141482 Q.
JurassiQ
pi_56837340
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 14:39 schreef VixenFromHell het volgende:

En ik heb Q gemist
Nog genoeg kansen in de toekomst denk ik.
For great justice!
  † In Memoriam † dinsdag 19 februari 2008 @ 15:05:30 #263
128220 Peter6000
pi_56838696
Wat een flutrecensie in de volkskrant. Die laatste half uur noise, wat overigens nog geen 20 minuten was, had niks te maken met Machina. En volgens mij passen er in de brabanthallen zo'n 14.000 mensen, en geen 12.000. Wat een azijnzeikende eikel is die Gijsbert Kamer toch ook weer. Bah.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 19:41:08 #265
141482 Q.
JurassiQ
pi_56843119
Het AD is ook al niet bijzonder positief:
quote:
Zinloos muzikaal geweld van Smashing Pumpkins

DEN BOSCH - ,,Hallo, ik ben Billy. Ik ben jullie vriend. Tenminste; ik doe alsof.’’ Erg spraakzaam is Billy Corgan vanavond niet. De even arrogante als zonderlinge voorman van Smashing Pumpkins, gehuld in een bizarre, halflange glitterrok, lijkt niet naar Den Bosch te zijn gekomen om het publiek te behagen.
afbeelding vergroten Vanaf minuut één trekt de voor de helft nieuwe band fel van leer met een weinig inspirerende, structuurloze muzikale brij. FOTO ANP/ROBIN UTRECHT

Integendeel. Vanaf minuut één trekt de voor de helft nieuwe band fel van leer met een weinig inspirerende, structuurloze muzikale brij zonder enige nuance. En zonder noemenswaardige hoogtepunten. Want een greatest hits-feest der herkenning wil het vandaag maar niet worden in de sfeerloze Brabanthallen. Derhalve geen publieksfavorieten als Cherub Rock en I Am One maar langdradige worsteling door nieuw en oud repertoire.

Waar we de Pumpkins uit de jaren ’90 kennen als een onstuimige rockband met prachtige, ietwat theatrale rocksongs vol contrasten en dynamiek, daar klinkt de band in de nieuwe samenstelling als een botte hardrockband zonder bezieling en relativeringsvermogen. Drummer Jimmy Chamberlin, samen met Corgan Smashing Pumpkin van het eerste uur, helpt zo’n beetje in zijn eentje het prachtige liedje Tonight,Tonight om zeep doordat hij alles voldrumt op zijn 58-delige stadiondrumstel. Pure bombast, die tijdens de tweeëneenhalf durende martelgang van kwaad tot erger gaat. Overspannen drumpartijen en gillende metalgitaren overschreeuwen de afgeknepen zangpartijen van Billy Corgan, die het tegen het eind van optreden helemaal bont maakt door minutenlang louter dissonante rotherrie uit zijn gitaar te toveren, daarbij kijkend alsof hij de duivel uit zijn instrument aan het bannen is.

Waar Smashing Pumpkins in de jaren ’90 een band van betekenis was, moet het in deze vorm vrezen voor een anonieme rol in het metal- en hardrockcircuit. Aan het songmateriaal ligt het niet, want nieuwe liedjes als Tarantula en United States zijn absoluut de moeite waard. Ze verdienen live echter wel wat meer bezieling, spelvreugde, raffinement en dynamiek dan maandagavond het geval was.

Smashing Pumpkins, bijgewoond afgelopen maandagavond in de Brabanthallen in Den Bosch
http://www.ad.nl/cultuur/article2066366.ece
For great justice!
pi_56849065
minder dan Ahoy...uhh...97 was het dacht ik, maar wel beter dan pinkpop 98 (bijvoorbeeld) dit concert. Kijk als je SP alleen kent van de hitjes moet je gewoon niet gaan. Er zaten inderdaad wat matige nummers tussen en het geluid was kut, maar al met al over het geheel gezien was het simpelweg een vet concert. In de show mag wat meer bezieling, dat heb ik in het hiervoor genoemde concert wel gezien, maar nee....de recensies raken bijna kant noch wal.
  woensdag 20 februari 2008 @ 00:00:51 #267
20720 brother52
Dus..........
pi_56851020
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 22:54 schreef cleany het volgende:
minder dan Ahoy...uhh...97 was het dacht ik, maar wel beter dan pinkpop 98 (bijvoorbeeld) dit concert. Kijk als je SP alleen kent van de hitjes moet je gewoon niet gaan. Er zaten inderdaad wat matige nummers tussen en het geluid was kut, maar al met al over het geheel gezien was het simpelweg een vet concert. In de show mag wat meer bezieling, dat heb ik in het hiervoor genoemde concert wel gezien, maar nee....de recensies raken bijna kant noch wal.
Ahoy was '96, ik was er toen zelf niet bij maar heb wel een van beide optredens op cd

Het optreden in '94 op pinkpop zullen ze waarschijnlijk nooit meer evenaren naar mijn idee, maar ik kende ze toen nog niet en werd volledig overdonderd. Beter als in '98 was het wel, maar dat komt ook omdat toen ze die belachelijk grote ritmesectie hadden. Dit was wel een van de betere shows die ik van ze gezien heb.

Dat het geluid niet goed was kunnen ze ook weinig aan doen, dat ligt gewoon aan de brabanthallen. Ik heb er vorig jaar Iron Maiden gezien en daar was het geluid ook niet best. Ze stonden nu eenmaal niet in een 013 of HMH waar het geluid 9 van de 10 keer ereg goed is.
quote:
Billy Corgan, die het tegen het eind van optreden helemaal bont maakt door minutenlang louter dissonante rotherrie uit zijn gitaar te toveren, daarbij kijkend alsof hij de duivel uit zijn instrument aan het bannen is.

...

en United States zijn absoluut de moeite waard.
Volgens mij snapt de recensist het niet helemaal. Dat is volgens mij juist een onderdeel van United States. Dat hij dat stuk live rekt is logisch en te verwachten van Billy.
quote:
Derhalve geen publieksfavorieten als Cherub Rock en I Am One
I am one komt nou niet meteen als eerste bij me op als ik een publieksfavoriet moet noemen. Dan denk ik toch eerder aan Silverfuck, Hummer, Disarm, Siva of Zero van de nummers die ze niet gespeeld hebben.
  woensdag 20 februari 2008 @ 01:01:29 #268
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_56852105
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 15:54 schreef MrBrightside1979 het volgende:
Wat een flutrecensie in de volkskrant. Die laatste half uur noise, wat overigens nog geen 20 minuten was, had niks te maken met Machina. En volgens mij passen er in de brabanthallen zo'n 14.000 mensen, en geen 12.000. Wat een azijnzeikende eikel is die Gijsbert Kamer toch ook weer. Bah.
Ik denk dat ie doelde op het hele laatste gedeelte, inclusief de matige rockmedley, Machina II-nummer 'Cash Car Star' en Machina/Machine of Gods 'Wound'. Als je daar het vreselijke 'United States' bijtrekt, dan heb je toch een dik half uur een matige brij van geluid moeten doorstaan. Ik zat op dat moment ook eerlijk gezegd af te tellen tot ze beoogde toegift 'Cherub Rock' gingen spelen, een toegift dat er helaas ook nooit meer van kwam.
pi_56852464
Links achterin bij de bar was 't geluid zeker niet slecht te noemen.
Voor wat betreft de garderobe: gewoon je jas in de auto laten liggen. 't parkeerterrein van de Brabanthallen bestrijkt nu niet bepaald een oppervlak ter grootte van de provincie Utrecht.

Alleen paupers komen met de trein.
pi_56853145
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 01:43 schreef Treinhomo het volgende:

Voor wat betreft de garderobe: gewoon je jas in de auto laten liggen. '
Ik heb er aan gedacht mn jas in de trein te laten liggen.
quote:
Alleen paupers komen met de trein.
Ik weet nog wat voor drama het bij Muse was om met de auto weg te komen. Gelukkig werkte het druppel-effect hier dankzij de garderobe hier heel goed.
For great justice!
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:08:26 #271
22679 Markjuh
lekkerder met saus
pi_56861036
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 00:00 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ahoy was '96, ik was er toen zelf niet bij maar heb wel een van beide optredens op cd

Het optreden in '94 op pinkpop zullen ze waarschijnlijk nooit meer evenaren naar mijn idee, maar ik kende ze toen nog niet en werd volledig overdonderd. Beter als in '98 was het wel, maar dat komt ook omdat toen ze die belachelijk grote ritmesectie hadden. Dit was wel een van de betere shows die ik van ze gezien heb.

Dat het geluid niet goed was kunnen ze ook weinig aan doen, dat ligt gewoon aan de brabanthallen. Ik heb er vorig jaar Iron Maiden gezien en daar was het geluid ook niet best. Ze stonden nu eenmaal niet in een 013 of HMH waar het geluid 9 van de 10 keer ereg goed is.
[..]

Volgens mij snapt de recensist het niet helemaal. Dat is volgens mij juist een onderdeel van United States. Dat hij dat stuk live rekt is logisch en te verwachten van Billy.
[..]

I am one komt nou niet meteen als eerste bij me op als ik een publieksfavoriet moet noemen. Dan denk ik toch eerder aan Silverfuck, Hummer, Disarm, Siva of Zero van de nummers die ze niet gespeeld hebben.
Beetje vreemd inderdaad dat de recensist niet weet dat het onderdeel van united States is. Hoewel het wel erg lang werd gerekt live.

En was ik nu de enige die de intro van Silverfuck hoorde waarna ze doorgingen op een ander nummer? Ik weet even niet meer welk ander nummer er achter aan kwam.
tetten?
pi_56861114
nee...ik hoorde het ook.
pi_56861137
http://www.smashingpumpkins.com/photos_gallery_1018?ID=4321

ja hoor Cherub Rock...ik heb hem niet gehoord.
pi_56861167
Ik denk dat ze ons zat waren.
For great justice!
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:21:27 #275
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_56861331
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:14 schreef Q. het volgende:
Ik denk dat ze ons zat waren.
Dat was wederzijds.
pi_56861372
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:21 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dat was wederzijds.
Toen het afgelopen was en we geen Cherub Rock als toegift kregen voelde ik me wel enigzins besodemieterd ja. .
For great justice!
pi_56862716
Mijn recensie voor muziekagenda.nl
  woensdag 20 februari 2008 @ 16:44:02 #279
22679 Markjuh
lekkerder met saus
pi_56863394
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:11 schreef cleany het volgende:
nee...ik hoorde het ook.
gelukkig, ik schreeuwde tegen een vriend "AAH! SILVERFUCK" en iedereen om ons heen keek mij aan of ik gek was
tetten?
  woensdag 20 februari 2008 @ 16:56:32 #280
20720 brother52
Dus..........
pi_56863635
Intro van Silverfuck niet gehoord, misschien dat jullie het verwarren met het intro van Wasted Years dat ze speelden.
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:45:52 #281
22679 Markjuh
lekkerder met saus
pi_56864903
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:56 schreef brother52 het volgende:
Intro van Silverfuck niet gehoord, misschien dat jullie het verwarren met het intro van Wasted Years dat ze speelden.
Ik weet echt bijna zeker dat ze met Silverfuck begonnen om het daarna over te laten gaan in een ander nummer en dit was niet bij Wasted years. Zeker de drumpartij in het begin was exact (volgens mij dan) zoals Silverfuck.
tetten?
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:47:20 #282
22679 Markjuh
lekkerder met saus
pi_56864952
-dubbel-
tetten?
pi_56868007
ik meende het ook te hebben gehoord idd
pi_56880660
Klopt, ik hoorde het ook
Hajeto!
pi_56880898
Oh, wacht, dat was zeker vrij aan het begin, zou heel goed kunnen.
pi_56885107
Is de intro van Superchrist die heeft veel weg van Silverfuck
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_56895317
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 15:12 schreef Steffie het volgende:
Is de intro van Superchrist die heeft veel weg van Silverfuck
Ik zou nog eens goed gaan luisteren want dan zou een stoomboot ook veel weg moeten hebben van een driewieler.
pi_56897675
De live versies wel in ieder geval. Hoe dat met de album versies zit weet ik niet. 95% van de tijd luister ik live versies
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi.
pi_56952230
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 15:54 schreef MrBrightside1979 het volgende:
Wat een flutrecensie in de volkskrant. Die laatste half uur noise, wat overigens nog geen 20 minuten was, had niks te maken met Machina. En volgens mij passen er in de brabanthallen zo'n 14.000 mensen, en geen 12.000.
Ja lekker relevant ook zeg, die 2000 meer of minder. Ben blij dat ik niet gegaan ben, hoewel ik sowieso niet echt meer geinteresseerd ben in de pumpkins.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:38:06 #290
22679 Markjuh
lekkerder met saus
pi_56994539
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 00:32 schreef Steffie het volgende:
De live versies wel in ieder geval. Hoe dat met de album versies zit weet ik niet. 95% van de tijd luister ik live versies
true, maar zeker de drum partij aan het begin en de basgitaar was echt precies Silverfuck.
tetten?
pi_58735911
Zometeen wordt (eindelijk) het Pumpkins optreden van Pinkpop 2007 uitgezonden!!
0:35 op Nederland 3
  zondag 18 mei 2008 @ 02:57:45 #292
20720 brother52
Dus..........
pi_58737583
quote:
Op zondag 18 mei 2008 00:11 schreef webfreak het volgende:
Waarom lees ik dit nu pas?
  zondag 18 mei 2008 @ 06:35:44 #293
141482 Q.
JurassiQ
pi_58738321
UitzendingGemist.nl ?
For great justice!
pi_58740160
langlopend topic
pi_58741269
quote:
Op zondag 18 mei 2008 00:11 schreef webfreak het volgende:
Jullie hebben weinig gemist.

Om 0:35 werd de verkeerde tape gestart. Tot 1:05 was er één of ander onbeduidend kutbandje te zien. Daarna werd pas de Pumpkins-tape ingestart. Helaas hadden ze maar tot 1:30 uitzendtijd, dus er zijn slechts een stuk of 4 liedjes uitgezonden
pi_63138837
Sinds gisteren Siamese Dream hardop in mijn kamer. Ben zeer onder de indruk, met mijn jonge leeftijd heb ik de mooie alternatieve rock scene die toen zo in de bloei was in de vs niet meegemaakt, maar het is nooit te laat.
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:51:01 #298
85962 ioko
I Appear Missing
pi_63146254
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:12 schreef emokid het volgende:
Sinds gisteren Siamese Dream hardop in mijn kamer. Ben zeer onder de indruk, met mijn jonge leeftijd heb ik de mooie alternatieve rock scene die toen zo in de bloei was in de vs niet meegemaakt, maar het is nooit te laat.
Veel plezier, en vergeet niet verder te luisteren! Er zitten een paar mooie albums achter.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_63146625
Achter de Smashing Pumpkins of het 90s grunge tijdperk? Beiden ga ik me nog zeker in verdiepen.
  woensdag 12 november 2008 @ 10:15:55 #300
85962 ioko
I Appear Missing
pi_63151833
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:03 schreef emokid het volgende:
Achter de Smashing Pumpkins of het 90s grunge tijdperk? Beiden ga ik me nog zeker in verdiepen.
\

Ik bedoelde de Smashing Pumpkins, maar heb ook veel plezier beleefd aan Bush bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of dat jouw smaak is.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_63152026
Nee, Bush kon me nooit echt boeien. Ik houd het wat dat betreft wel bij de Amerikanen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')