abonnement Unibet Coolblue
pi_129419609
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:18 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dus je kunt niet tegen spanningsopbouw? Dat maakt juist het verschil tussen een 'standaard' liedje of een goed nummer.
Niet tegen spanning tussen aanhalingstekens. De zojuist genoemde band Slint waren meesters in het opbouwen van werkelijke spanning. Hier, een sublieme spanningsopbouw van 4 minuten en 24 seconden:

Stay on my arm, you little charmer
  zondag 28 juli 2013 @ 00:12:54 #202
20720 brother52
Dus..........
pi_129420161
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:57 schreef tim. het volgende:

[..]

Niet tegen spanning tussen aanhalingstekens. De zojuist genoemde band Slint waren meesters in het opbouwen van werkelijke spanning. Hier, een sublieme spanningsopbouw van 4 minuten en 24 seconden:

Dat is meer 6:30 wachten tot het nummer eindelijk eens gaat beginnen en vervolgens is het alweer afgelopen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_129420619
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:12 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dat is meer 6:30 wachten tot het nummer eindelijk eens gaat beginnen en vervolgens is het alweer afgelopen.
Wat ik zeg dus, meesterlijk.
Stay on my arm, you little charmer
  zondag 28 juli 2013 @ 00:33:18 #204
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_129420888
Over die security bij dat springen, ik las dat ome Billy niet wilde dat de mensen gingen springen en wild doen dus die security moest dat tegen houden. Wel weer absurd gedrag, maar niets nieuws van Billy :')
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  zondag 28 juli 2013 @ 00:33:44 #205
20720 brother52
Dus..........
pi_129420905
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:26 schreef tim. het volgende:

[..]

Wat ik zeg dus, meesterlijk.
Nah, vind ik wel meevallen. Tool is daar veel sterker in. Luister bijvoorbeeld maar eens naar de live uitvoering van Pushit op Salival.

Maar goed, we gaan te ver offtopic :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 28 juli 2013 @ 00:36:04 #206
20720 brother52
Dus..........
pi_129420980
quote:
10s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:33 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Over die security bij dat springen, ik las dat ome Billy niet wilde dat de mensen gingen springen en wild doen dus die security moest dat tegen houden. Wel weer absurd gedrag, maar niets nieuws van Billy :')
Dan hadden ze maar een akoestisch concert moeten geven :P

Maar met 2 man security houd je geen 50 man tegen die aan het springen zijn.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 28 juli 2013 @ 00:37:35 #207
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_129421030
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:36 schreef brother52 het volgende:

[..]

Dan hadden ze maar een akoestisch concert moeten geven :P

Maar met 2 man security houd je geen 50 man tegen die aan het springen zijn.
Ja ik snap zijn gedachtengang ook niet echt, als je nummers als Bullet en Zero speelt, dan vraag je toch ook gewoon om gebeuk voorin?
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  zondag 28 juli 2013 @ 00:39:34 #208
20720 brother52
Dus..........
pi_129421111
quote:
14s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:37 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Ja ik snap zijn gedachtengang ook niet echt, als je nummers als Bullet en Zero speelt, dan vraag je toch ook gewoon om gebeuk voorin?
En het viel ook nog behoorlijk mee. Het was gewoon ouderwets lekker springen zoals het hoort. Niks aan de hand.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_129421150
quote:
STERK CONCERT SMASHING PUMPKINS VOELT ALS AFSCHEID
27 JULI 2013

Smashing Pumpkins in Paradiso, daar zouden we een jaartje of tien, vijftien
geleden waarschijnlijk nog massaal een moord voor hebben gedaan. Anno 2013 is het vooral een gebeurtenis die de fanatiekste aanhangers aantrekt, de die hard-fans die de mindere platen van het afgelopen decennium op de koop toenemen en zonder morren accepteren dat van de originele bezetting alleen de Grote Kale Leider nog over is gebleven. En gelijk hebben ze. In het uitverkochte, benauwde Paradiso krijgen we een 2,5 uur durend carrière-overzicht geserveerd, een concert dat naarmate de speeltijd vordert niet alleen monumentale vormen aanneemt maar bovendien zo maar een van de laatste Pumpkins-optredens in Nederland zou kunnen zijn.

Het is een opmerkelijk momentje. Billy Corgan die ergens halverwege uitgebreid de tijd neemt om zijn publiek toe te spreken en in zijn typische, onbeholpen stijl tot iets van een bedankje probeert te komen. Dat lukt dus niet erg goed, zo geeft hij zelf ook toe, om zich vervolgens hardop af te vragen hoe vaak hij eigenlijk in Paradiso heeft gestaan. ‘Voor de derde keer of vierde keer? Het is hoe dan ook de laatste keer. Begrijp me niet verkeerd, dat ligt niet aan deze prachtige zaal, maar ik ben inmiddels 46 jaar,’ aldus de doorgaans zwijgzame zanger die er gekscherend aan toevoegt zich in de toekomst op tuinieren te willen gaan storten. Een snoeiende en sproeiende Corgan, nee dat zien we nog niet 1, 2, 3 voor ons. Zeker niet op een avond waar de psychedelische grunge-klassiekers uit de jaren negentig geïnspireerd en vooral in het laatste deel met zichtbaar speelplezier worden opgedist.

Met drie wisselingen ten opzichte van de originele line-up voelt het weliswaar meer als ‘Billy Corgan speelt Pumpkins’, de powerritmes en karakteristieke gitaarriffs klinken wél hoe ze moeten klinken. Zoals ook de bekendste krakers met het juiste vuur de zweterige zaal in worden geslingerd. Rocket is groots en massief, Disarm ontroert ook met strijkers uit een doosje en het meer elektronische Ava Adore blijft ondanks een enigszins gedateerd geluid kaarsrecht overeind als massale meezinger.

Het essentiële verschil met vroeger zit ‘m in het ontbreken van de grilligheid die de concerten destijds nadrukkelijk domineerde. Het was altijd maar weer afwachten of het briljant ging worden of de boel in een balorige bui compleet ontspoorde. Met de nieuwe bandleden Nicole Fiorentino (coole ijskoningin op bas), Mike Byrne (jonge hond op drums) en Jeff Schroeder (gedisciplineerd gitaarvirtuoos) krijg je – op een rommelig begin na – nooit het gevoel dat het fout kan gaan. Het schurende ondertoontje van weleer dat Corgan en co zo spannend en interessant maakte mag dan grotendeels zijn verdwenen, de magie is er op genoeg momenten niet minder om. Duimendik kippenvel bij het melancholieke Thirty-Three, zwelgen in nostalgie bij Tonight, Tonight en complete extase bij Bullet With Butterfly Wings en het grandioze Cherub Rock dat Paradiso aan het eind zonder mededogen omver blaast.

Zelfs recenter werk als de waanzinnige progrocktrip United States kan bekoren, al was het maar omdat daar wél even de grenzen van het toelaatbare worden opgezocht. Vergeten we voor het gemak de wat overbodige covers Space Oditty (Bowie) en Immigrant Song (Led Zeppelin) dan heeft Corgan er in ieder geval voor gezorgd dat een van zijn laatste concerten in Holland - 013 volgt nog - er eentje is geworden die we kunnen koesteren.
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator zondag 28 juli 2013 @ 00:53:10 #210
332671 crew  indiaantje89
pi_129421523
Zo helemaal weggesmolten daar in de 013 , en buiten helemaal weggerend maar ik ben weer terug. Wat een show weer _O_ Billy had er geloof ik best zin in. Wat blijft het toch een ontzettend sterke live band. Het geluid klonk ook erg goed, zowel bij stem als instrumentaal. Wel vond ik de sfeer wat matig in de zaal. Maar dat kwam misschien door de warmte.

Oja en openen met Tonight Tonight _O_

Edit:

En het voorprogramma bandje klonk ook wel aardig!
pi_129445227
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:44 schreef starla het volgende:

[..]

:')
Zit je me nu uit te lachen terwijl mayonaise mijn favoriet is nog wel...
Whatever...
pi_129461275
tja ik ben best wel een die-hard fan vind ik dan, maar ja de kaartjes zijn te duur en er moet op de centjes gelet worden. Vorige keer dat ik ze zag vond ik ze vrij sterk, maar toen speelden ze wel iets van 3 uur (wat ik iets te lang vond). Wellicht ga ik er nog wel een keer heen, maar ik blijf het jammer vinden dat ze mijn favo nummer Mayonaise niet meer spelen.
Daarnaast spelen ze geen 1979, I Am One, The End Is The Beginning Is The End (nooit gedaan ook volgens mij, maar toch), Here Is No Why, Try Try Try (ja ik weet het ik ben waarschijnlijk de enige die dat wel een goed album vind), Disarm, Tarantula, That's The Way (My Love Is) (toch vreemd), The Everlasting Gaze en Perfect meer, maar ja ze hebben ook zo veel nummers.

Oceania beluister ik nooit, ondanks dat ik het wel een goede plaat vind, wel gek toch.
Nou ja voor de volgende keer wat geld sparen dan. Nu doen we het even met die video, waarvoor dank!
  maandag 29 juli 2013 @ 10:22:16 #213
20720 brother52
Dus..........
pi_129461742
1979 staat deze tour wel vaak op de setlist maar ze spelen hem niet altijd. Disarm spelen ze zeker wel en ook nog eens een ijzersterke uitvoering. I am one komt deze tour ook nog heel soms voorbij.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_129462292
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:22 schreef brother52 het volgende:
Disarm spelen ze zeker wel en ook nog eens een ijzersterke uitvoering.
ai, over het hoofd gezien in de setlist
  zondag 4 augustus 2013 @ 19:40:57 #215
20720 brother52
Dus..........
pi_129688309
In Denemarken hebben ze Gossamer gespeeld. Hadden ze in Paradiso ook wel mogen doen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')