Nee, inderdaad, en waarom niet, omdat er teveel restricties zijn, omdat al die organisaties niet samenwerken en dat komt mede omdat iedereen zo snel panisch is als men probeert dingen te verbeteren.quote:Op vrijdag 15 april 2005 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vologens mij hebben veel mensen een complete plaat voor hun hoofd wanneer men geloofd dat op deze onzinnige en geldverspillende manieren veiligheid gegarandeerd zou worden. Er hoeft maar 1 mafketel met een vreemd plan ergens rond te lopen en de cameras en ander zogenaamde veiligheids maatregelen helpen geen donder.
Huis- tuin en keukenongelukjes vergelijken met terrorisme vind ik eigenlijk wat ver gaan. Je kunt mensen moeilijk beschermen tegen zichzelf, maar je kan ze wel beschermen tegen een grootschalig opgezette aanslag, of in ieder geval beter. Daarbij zijn verkeerscamera's, camera's op straten en in uitgaansgelegenheden, volgens mij toch echt voor de veiligheid van de burgers.quote:Wanneer we allen al kijken naar de mensen die door terreur om het leven komen is dat al helemaal verwaarloosbaar klein tov kleine ongelukjes in en om het huis. De veiligheidsmaatregelen die genomen worden, gebeurd voor het merendeel onder het mom van de terreurbestrijding. Terwijl de camera's juist voor de veiligheid van de burgers noodzakelijk zouden moeten zijn.
De onveiligheid die wij ervaren wordt voor het grootste gedeelte door de media aangepraat en bestaat niet eens.
Precies. Hier heb je helemaal gelijk in.quote:Op zondag 24 april 2005 07:01 schreef Wombcat het volgende:
voorbeelden ondeskundige politie acties
Wat ik me herinner van een docu over de kapers van 9/11 is dat er een aantal in Amerika gepakt werden zonder rijbewijs (voor de aanslagen natuurlijk). Ze kregen iets van een boete. Niks ernstigs in ieder geval. 2-3 weken daarna had de aanvoerder ter plaatse rijbewijzen geregeld want zo'n onzekerheid het zou geen tweede keer gebeuren. Die controle op deze manier lijkt dus zeker zinloos maar de details van dit verhaal weet ik niet meer.quote:En helpen dat het doet tegen terrorisme die identificatieplicht![]()
Jazeker. Iemand met plattegronden die die echt voor toeristische doeleinden wilde gebruiken. Ja, sorry, hij is vrijgelatenquote:Op zondag 24 april 2005 07:59 schreef UncleScorp het volgende:
terrorisme ?
waar ?
jij al iets gemerkt ?
De indentificatieplicht ben ik ook helemaal niet mee eens. Het slaat nergens op en wordt inderdaad alleen gebruikt om nog wat extra geld in de kas te krijgen. Overigens moet ik zeggen dat ik 2 keer met politie in aanraking ben gekomen na invoering en in beide gevallen geen id-kon tonen en hier verder niets van gehoord heb, naja, de tweede keer reed ik door een tijdelijke opgezet stoplicht door rood, maar daar werd ook niet om id-gevraagd (de agent gaf alleen een 'standje', maar gaf me eigenlijk gelijk), de andere keer, toen ik om half 5 nog half dronken over straat liep met een vriend, werd hij wel gevraagd, maar kreeg ik geen boete toen ik er geen had. Anyway, die wet slaat inderdaad nergens op, vooral omdat je een paspoort niet even meeneemt. Maar daar gaat het hier niet om, want deze wet wordt misschien wel ingevoerd onder het mom van veiligheid, maar heeft weinig te maken met de dingen die hier in het topic besproken worden. Hier gaat het over betere samenwerking tussen verschillende landen, inzage in passagierslijsten en, ook nog ergens in dit topic over de overname van het internet door de V.N.quote:Op zondag 24 april 2005 07:01 schreef Wombcat het volgende:
Dit soort maatregelen doet weinig tot niets tegen het terrorisme, maar betekent wel een inbreuk op de privacy en zal in de toekomst aangewend worden voor zaken waarvoor het neit bedoeld is. Wat ik daarmee bedoel is dat de burger op allerlei kleine vergrijpen gepakt wordt, zie bijvoorbeeld de identiteitsplicht, die vooral gebruikt wordt om mensen die een klein vergrijp hebben gedaan (bijvoorbeeld geen verlichting op de fiets) nog een extra boetetje te geven.
(Of: een 'aardig' verhaal dat laatst in het tijdschrift Fiets stond: een wielrenner die door rood reed, werde meegenomen naar het politietbureau en een paar uur in de cel gezet en uitgebreid onderzocht omdat hij geen identificatie bij zich had. Laatst op Fok! gelezen van iemand die op de markt preventief werd gecontroleerd en een boete kreeg omdat ID nog in andere jas zat (met het weerbeeld van de laatste weken niet zo vreemd). Een ingezonden brief in de Telegraaf laatst: een meisje dat een boete kreeg omdat ze zich niet kon identificeren, haar ID was een paar dagen daarvoor gestolen...).
En helpen dat het doet tegen terrorisme die identificatieplicht![]()
Wat een vreemde vergelijking, we hebben toch ook het zogenaamde briefgeheim, wat inhoud dat de inhoud van brieven alleen voor de geadresseerde bestemd is, hoezo zouden voor internet opeens totaal andere regels moeten gelden? ja het is wat makkelijk te controleren, dus laten we dan maar de controle joker inzetten, met als reden terrorisme.quote:Op maandag 23 mei 2005 14:45 schreef Keromane het volgende:
Sorry hoor, maar vergelijk het even met de komst van gemotoriseerd verkeer. Vroeger waren er welliswaar al wegen maar er waren nauwelijks verkeersregels. Dat kwam pas toen het verkeer alsmaar toenam. Tegenwoordig heb je bijna overal verkeersregels voor die min of meer internationaal gelden, je hebt controles, je hebt zelfs een vergunning nodig om je gemotoriseerd op de weg te begeven.
Zo gaat het ook met internet. De tijd van 1200/75 baud inbelmodems is voorbij, de halve samenleving draait intussen op internet. Het is logisch dat er regulatie is om continuiteit te waarborgen. Dit heeft niets te maken met het onder controle krijgen van contents. Sinds het ontstaan van internet zijn opsporingsinstanties al op zoek naar illegale activiteiten, niets nieuws dus.
Brieven misschien niet, maar pakketten worden wel vaak (altijd) gecontroleerd als ze de grens over gaan. Dit door rontgen apparatuur en drugshonden. Het wordt alleen niet opengemaakt, alleen als er gerede twijfel is.quote:Op maandag 23 mei 2005 14:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een vreemde vergelijking, we hebben toch ook het zogenaamde briefgeheim, wat inhoud dat de inhoud van brieven alleen voor de geadresseerde bestemd is, hoezo zouden voor internet opeens totaal andere regels moeten gelden? ja het is wat makkelijk te controleren, dus laten we dan maar de controle joker inzetten, met als reden terrorisme.
Gaat niet werken, het net is vrij...quote:
Alle root DNS servers uitzettenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 10:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Internet valt niet te beheersen. Je kunt mensen aanpakken die dreigen met zaken als moord op politici maar vrijheid van meningsuiting zal altijd blijven bestaan op het net. Nu nog hopen dat in China de vrijheid van meningsuiting ook gaat doorzetten op het net.
Internet is geen bezitting van niemand inderdaad. Internet is van iedereen. En tegelijk is internet van niemand
Zou niet goed zijn, een instelling die internet opeist. Vraag me uberhaupt af hoe ze dat voor elkaar willen spelen. Is onmogelijk naar mijn idee.
En anders starten we toch gewoon een nieuw internet op?
Volgens mij vinden bepaalde "groeperingen" het geen fijn idee dat er wel eens een vrije wereld kan gaan ontstaan. Ik doe maar een gok. Er zitten veel belangen in het spel. Die belangen stellen in principe geen moer voor als het erop aankomt. Maar goed, daar komen ze later nog wel achter. Olie, wat zegt dat in de toekomst nog ??? En wapens en kernwapens? Gaat toch allemaal verdwijnen
Hoe werkt dat dan?quote:
Al deze servers uitzetten:quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:24 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan?
Is dat mogelijk op afstand te doen?
Dan moet er toch wel een erg machtig orgaan komen om heel internet te beheersen. Dan heb je het over Bush tot de macht 10. Lijkt me vrij sterk dat zoiets mogelijk gaat zijn. Er zijn teveel mensen die vrijheid willen en die geven die vrijheid niet zomaar uit handen.
Ahzoquote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:26 schreef Knarf het volgende:
[..]
Al deze servers uitzetten:
http://www.root-servers.org/
Dan werkt geen ene site meer, alleen nog op ip adres, maar wie weet het IP-adres van forum.fok.nl uit zijn hoofd? (213.193.208.32)
Je kunt ook gewoon op IP adres serven hoor. Alleen is dat wat lastig. (Bijna) niemand kan die IP adressen onthouden, maar linkjes enzo werken wel gewoon hoor. Maar ik hoor de reclame al: kom naar 256.23.132.435 (fake Ip adres) voor uw nieuwste ringtones. Dat kan toch niemand onthouden.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:28 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ahzo![]()
Weer wat wijzer geworden. Kun je daarna niet iets met die ip adressen gaan doen als ze dat doen? Ik bedoel iedereen kan zijn eigen ip adres opzoeken. Dan zou het ook mogelijk moeten zijn op daar wat mee te doen
Ik roep maar wat nu
Hmm, eigenlijk nog nooit een A-Wac in Nederland gezien. weet je dat wel zeker?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Hier vliegt continu de a-wacs over. Die houden ook alles in de gatenHeb vrij weinig te verbergen. Ik wil alleen een heldere toekomst. Meer vraag ik niet. Glas-helder is de enige optie voor een goed werkend systeem. Een helder systeem zodat ik eindelijk eens goed zicht heb inplaats van een vertekend beeld zie continu.
Is dat teveel gevraagd? Dacht het niet.
Ik wil vrij zijn en dat kan alleen als alles glas helder is. Anders blijf ik met mijn gezondheid sukkelen.
Ik word gek van die a-wacs vaak. Die vliegt hier op en af, op en af op en af. Er komt geen eind aan die rit. Dat ze eens stoppen met dat gezeik
Het gaat niet zozeer om je eigen ip adres.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:28 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ahzo![]()
Weer wat wijzer geworden. Kun je daarna niet iets met die ip adressen gaan doen als ze dat doen? Ik bedoel iedereen kan zijn eigen ip adres opzoeken. Dan zou het ook mogelijk moeten zijn op daar wat mee te doen
Ik roep maar wat nu
Een paar km verder op ligt de landingsbaan van de A-wacs. Het is een komen en gaan. Ze beginnen 's morgens vroeg met opstijgen en dat gaat de hele dag door. Dag in dag uit.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:40 schreef Knarf het volgende:
[..]
Hmm, eigenlijk nog nooit een A-Wac in Nederland gezien. weet je dat wel zeker?
Ik heb inderdaad een nummer. Begint met 212.125 maar ik leer het nog wel. Ik kom er wel wat wijs uit wat jij vertelt. Wil me sowieso verder gaan verdiepen erin nog ooit in de toekomst. Maar dat komt nog wel. Alles op zijn tijd.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 11:42 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om je eigen ip adres.
íedere site heeft een eigen ip adres (vergeef me als mijn termen onjuist zijn.. ik weet ongeveer hoe het werkt alleen heb nooti de termen geleerd)
Jij typt forum.fok.nl oid in je adres balk... dan kom je op de site van fok.
Fok heeft ook nog een nummer... dat nummer kan je ook intikken in je adresbalk.
De DNS server/geval zorgt ervoor dat als jij forum.fok intikt duidelijk is dat jij eigenlijk wilt linken naar het nummer. Het is een soort "vertaler".
Als je die vertaler uitzet kan je iedere site intikken die je wil maar het begrijpt niet meer waar je naartoe wil.
Als je alle nummers (zoals de sites dus eigenlijk heten) weet, kan je ook zonder die vertaler naar ene site.
Maar wie weet er nou alle nummers ?
Die kan je alleen opzoeken als de vertaler nog werkt door bv naar een site te pingen.
In je reply krijg je als het goed is ook het ip/nummer van de site.
jij toch !quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:06 schreef Knarf het volgende:
Houd er ook rekening mee dat er meerdere adressen op 1 IP adres kunnen staan. Kijk maar eens naar www.fok.nl (213.193.208.10), maar zet dat IP adres maar eens in je browser, dan kom je toch op een andere site uit. (wie heeft een naam en pw)
Hoe kan dat dan? Hebben ze het ip adres van fok gestolen?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:06 schreef Knarf het volgende:
Houd er ook rekening mee dat er meerdere adressen op 1 IP adres kunnen staan. Kijk maar eens naar www.fok.nl (213.193.208.10), maar zet dat IP adres maar eens in je browser, dan kom je toch op een andere site uit. (wie heeft een naam en pw)
omg versatelquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe kan dat dan? Hebben ze het ip adres van fok gestolen?
Weet je wat bij mij gebeurt? Als internet hier eruit vliegt dan krijg ik zo'n ding dat de DNS-server vernieuwt en vanzelf krijg ik een nieuw ip-adres. Dus je hebt ook nog het probleem dat niet ieder ip adres statisch is.
Ik krijg om de have klap een ander ip adres volgens mij. Want internet valt nog steeds vaak uit
Woensdag krijg ik Versatel en dan zal me benieuwen hoe dat verder gaat lopen.
Is Versatel een hel? Dan kom ik daar snel genoeg achter nog. Mijn broer heeft het aangevraagd, het was niet mijn initiatief. Hoewel ik afwacht. Deze provider die ik nu heb is alles behalve perfect te noemen. Ik weet het ook niet wat goed is en wat niet goed is. XS4ALL claimt de beste te zijn en dat is ook maar de vraag natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
omg versatel![]()
Hier op 't werk waren we vroeger ook es overgeschakeld naar versatel voor telefonie en internet ... nog geen maand heeft dat geduurd of die lagen buiten ... ze gaan ons nog een proces aandoen wegens niet-betaalde facturen.
give or take a few hundred yearsquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Binnenkort
Nee. Ik heb gelezen over een inhaalslag van de techniek. Ik denk dat het ineens heel snel kan gaan allemaal. Je hebt in principe weinig nodig om het te verwezenlijken. Een zender en een ontvanger. De ontvanger is de mens en de zender is het apparaat. Je zou dan een appraat op de mens kunnen toevoegen als dat nodig mocht zijn.quote:
voordat je hersenen real time aan het internet gekloopt zitten ben je echt wel verder in de toekomst hoor ... als je doelt op je zenuwstelsel kan ik me er nog iets bij bedenken , daar heeft een engelse professor een jaar (of twee) geleden al succesvol een paar maand mee rond gelopenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:59 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Nee. Ik heb gelezen over een inhaalslag van de techniek. Ik denk dat het ineens heel snel kan gaan allemaal. Je hebt in principe weinig nodig om het te verwezenlijken. Een zender en een ontvanger. De ontvanger is de mens en de zender is het apparaat. Je zou dan een appraat op de mens kunnen toevoegen als dat nodig mocht zijn.
Misschien zijn er andere mensen die zo'n ding niet nodig hebben die vanzelf al ontvanger zijn.
Ik geef zulke ontwikkelingen 2-5 jaar. Ik denk dat het binnen 10 jaar klaar is. Of eerder. Misschien iets later.
Daarom zeg ik dat zoiets pas gelanceerd mag worden als het veilig is. En dat het getest moet worden door mensen die te vertrouwen zijnquote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:07 schreef coz het volgende:
[..]
voordat je hersenen real time aan het internet gekloopt zitten ben je echt wel verder in de toekomst hoor ... als je doelt op je zenuwstelsel kan ik me er nog iets bij bedenken , daar heeft een engelse professor een jaar (of twee) geleden al succesvol een paar maand mee rond gelopen
zijn vrouw ook een maandje , het beviel hem wel![]()
maar dit leverde ook behoorlijk ingewikkelde ethische kwestisch op omdat er dan een homo digitalis ontstaat ennu .. enzenzenz ..
damn , je gaat het me bijna moeilijk maken , qua rare analogieenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:09 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dat zoiets pas gelanceerd mag worden als het veilig is. En dat het getest moet worden door mensen die te vertrouwen zijnHet gaat echt niet in een keer massaal de lucht in.
Beveiliging hoort ook bij zo'n systeem.
Toch ben ik van mening dat we de lucht ingaan. We zijn al on air maar het gaat op een gegeven moment als een sneltrein. TGV. 350 km per uur zonder te stoppen
Bandbreedte is makkelijk uit te breiden door de gegevens kleiner te maken ofzo. Ik zie het probleem niet in. Je kunt makkelijk 30 kilo lucht in een vuilniszak stoppen.
Ik denk dus in hele andere termenIk heb andere termen die ik hanteer.
quote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:40 schreef coz het volgende:
[..]
damn , je gaat het me bijna moeilijk maken , qua rare analogieen
ik ben niet zo thuis in natuurkunde en scheikunde maar lucht kun je aardig comprimeren inderdaad
saillant detail is dat het dan warmer wordt ,die deeltjes gaan steeds krapper op elkaar zitten (ooit eens op een groot festival gestaan ?) maargoed ver daarna gaat het zelfs van gasvormig spontaan over in een vloeibare vorm
point is , bij lucht zijn alle deeltjes hetzelfde , 11111111 data ..zoals je misshien weet bestaat uit allerlei eentjes en nulletjes .. dit is tot op een zeker niveau te comprimeren door diverse truukjes maar als je blijft comprimeren kom je uit op een stadium waarbij het niet meer terug te draaien is .. die vloeibare vorm , alle deeltjes krijgen een andere plek en dan heb je juist meer informatie nodig, de oorsprongkelijke plek .. wil je het in exact dezelfde positie terugkrijgen
nou weet ik niet hoe het met jou zit maar ik heb het liefst geen bad crc checks in me hoofd
comprimeren lijkt me geen optie .. maargoed daarnaast als je het over de hersenen hebt en hersenactiviteit , al zou 1% geschikt om te koppelen zijn de meest voorzichtige schattingen (uit 1990 ofzo)
nog 100gigabyte .. je locale hardeschijf tegenwoordig.. zijn
al zou 1% van nederland 16.000 mensen op een dagje dat dus slechts een keer uploaden , ( en het wordt dus pas interressant als je het het hebt over een lve link !!! (dus doe onderstaande getal maar x (24*60 = 1440 minuten is dus nog niet LANG niet real time)) gewoon een backup maken ofzo , noem maar wat .. dan heb je het nog over 340320 DVD's (of 490.060.800 voor minuten )
is een behoorlijke schaal waar je dan op zit te werken
( even ter vergelijking , momenteel is het technisch mogelijk om 140 dvd's in een seconde te uploaden naar amerika via alle glasvezelkabeltjes die er liggen , mits je het een seconde volledig mag gebruiken (490bla * 60 = 29.403.648.000) .dat past niet )
overigens
http://www.cnn.com/2005/TECH/05/23/brain.download/index.html
De ultieme zelfmoord, en je komt terecht in je eigen hemel. Ga daar maar weer eens uit.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Nou, ik zou best willen inloggen maar ik zou niet mijn hele leven erin blijven zitten. Het echte leven is ook interessant
Zouden er uberhaupt mensen zijn die hun echte leven helemaal zouden opgeven?
De verslavingskans is dan aanwezig. Als je geen leven had is de kans groot dat je permanent kiest voor dat andere leven. Een soort zelfmoordpoging maar dan anders. Ik bedoel, stel iemand plugt in en komt nooit meer terug.
Dan zou je een maximum aantal uren eraan moeten stellen dat iemand eraan mag zitten. Maar ook dan neem je vrijheid weg. Terwijl vrijheid belangrijk is.
ik ging al uit van glasvezel = laserquote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:51 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wellicht is de huidige manier van downloaden niet goed genoeg?
Ik zit via de glasvezel maar ga vanaf woensdag over op adsl. Vraag me af of die stap verstandig gaat worden qua performance.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 16:59 schreef coz het volgende:
[..]
ik ging al uit van glasvezel = laser
heel veel wetenschappers hebben erg veel moeite met het concept dat er iets bestaat dat sneller is dan licht (in hetzelfde medium*)
je hebt wel gelijk dat de moderne glasvezeltechnieken weer uitgaan van alleen die rode laser en de ideele hoop is dat dit binnen een decennia ofzo op blue ray zit en als het ff kan gaan we daarna de rest ven het spectrum erbij gooien
dan nog , past het niet IMHO als je de hele bevolking er aan wilt koppelen , mits je alle akkergrond wilt opgeven voor glasvezelkabel .. op zich leuke oplossing voor het voedselprobleem , bevolkingsprobleem en brandstofprobleem .. maar hij is zo drastisch![]()
* Cerenkov Radiation
star trek ..quote:De structuur van het flesje bier kan via een scan in beeld worden gebracht. Dan zie je het hele gebeuren en vervolgens ga je verder ermee.
na deze danquote:Op vrijdag 29 juli 2005 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Total Recall
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |