abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 april 2005 @ 01:46:46 #101
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_26447368
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vologens mij hebben veel mensen een complete plaat voor hun hoofd wanneer men geloofd dat op deze onzinnige en geldverspillende manieren veiligheid gegarandeerd zou worden. Er hoeft maar 1 mafketel met een vreemd plan ergens rond te lopen en de cameras en ander zogenaamde veiligheids maatregelen helpen geen donder.
Nee, inderdaad, en waarom niet, omdat er teveel restricties zijn, omdat al die organisaties niet samenwerken en dat komt mede omdat iedereen zo snel panisch is als men probeert dingen te verbeteren.
quote:
Wanneer we allen al kijken naar de mensen die door terreur om het leven komen is dat al helemaal verwaarloosbaar klein tov kleine ongelukjes in en om het huis. De veiligheidsmaatregelen die genomen worden, gebeurd voor het merendeel onder het mom van de terreurbestrijding. Terwijl de camera's juist voor de veiligheid van de burgers noodzakelijk zouden moeten zijn.

De onveiligheid die wij ervaren wordt voor het grootste gedeelte door de media aangepraat en bestaat niet eens.
Huis- tuin en keukenongelukjes vergelijken met terrorisme vind ik eigenlijk wat ver gaan. Je kunt mensen moeilijk beschermen tegen zichzelf, maar je kan ze wel beschermen tegen een grootschalig opgezette aanslag, of in ieder geval beter. Daarbij zijn verkeerscamera's, camera's op straten en in uitgaansgelegenheden, volgens mij toch echt voor de veiligheid van de burgers.

Daarbij voel ik mij niet echt onveilig hoor, dus wat dat betreft doet de media iets fout. Maar als je kijkt naar de intollerantie, Pim Fortuyn, Theo van Gogh en Madrid, dan moet je toch toegeven dat het niet meer zo ver van je bed is. Dus wat mij betreft mogen ze best wat actie ondernemen, maar ik ben dus niet voor het loggen van al het internetverkeer, maar ik weet ook wel dat dit nooit doorgaat om eerder genoemde redenen. De media kijkt namelijk ook kritisch naar dit plan, dus de aangeprate onveiligheid gaat nog niet zo ver.

Verder vond ik dat artikel over die chips nogal onbetrouwbaar, ik heb het idee dat er heel veel onzin in staat, voornamelijk ook de emailverzende chips en het uitsterven van kranten en tijdschriften binnen 20 jaar. Ik zie het niet gebeuren, dat uitsterven dan, maar misschien ben ik naief
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_26467870
Dit soort maatregelen doet weinig tot niets tegen het terrorisme, maar betekent wel een inbreuk op de privacy en zal in de toekomst aangewend worden voor zaken waarvoor het neit bedoeld is. Wat ik daarmee bedoel is dat de burger op allerlei kleine vergrijpen gepakt wordt, zie bijvoorbeeld de identiteitsplicht, die vooral gebruikt wordt om mensen die een klein vergrijp hebben gedaan (bijvoorbeeld geen verlichting op de fiets) nog een extra boetetje te geven.
(Of: een 'aardig' verhaal dat laatst in het tijdschrift Fiets stond: een wielrenner die door rood reed, werde meegenomen naar het politietbureau en een paar uur in de cel gezet en uitgebreid onderzocht omdat hij geen identificatie bij zich had. Laatst op Fok! gelezen van iemand die op de markt preventief werd gecontroleerd en een boete kreeg omdat ID nog in andere jas zat (met het weerbeeld van de laatste weken niet zo vreemd). Een ingezonden brief in de Telegraaf laatst: een meisje dat een boete kreeg omdat ze zich niet kon identificeren, haar ID was een paar dagen daarvoor gestolen...).
En helpen dat het doet tegen terrorisme die identificatieplicht
pi_26467924
terrorisme ?
waar ?
jij al iets gemerkt ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zondag 24 april 2005 @ 11:08:46 #104
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26469341
quote:
Op zondag 24 april 2005 07:01 schreef Wombcat het volgende:
voorbeelden ondeskundige politie acties
Precies. Hier heb je helemaal gelijk in.
quote:
Wat ik me herinner van een docu over de kapers van 9/11 is dat er een aantal in Amerika gepakt werden zonder rijbewijs (voor de aanslagen natuurlijk). Ze kregen iets van een boete. Niks ernstigs in ieder geval. 2-3 weken daarna had de aanvoerder ter plaatse rijbewijzen geregeld want zo'n onzekerheid het zou geen tweede keer gebeuren. Die controle op deze manier lijkt dus zeker zinloos maar de details van dit verhaal weet ik niet meer.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 24 april 2005 @ 11:09:58 #105
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26469366
quote:
Op zondag 24 april 2005 07:59 schreef UncleScorp het volgende:
terrorisme ?
waar ?
jij al iets gemerkt ?
Jazeker. Iemand met plattegronden die die echt voor toeristische doeleinden wilde gebruiken. Ja, sorry, hij is vrijgelaten
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 26 april 2005 @ 23:46:57 #106
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_26533565
quote:
Op zondag 24 april 2005 07:01 schreef Wombcat het volgende:
Dit soort maatregelen doet weinig tot niets tegen het terrorisme, maar betekent wel een inbreuk op de privacy en zal in de toekomst aangewend worden voor zaken waarvoor het neit bedoeld is. Wat ik daarmee bedoel is dat de burger op allerlei kleine vergrijpen gepakt wordt, zie bijvoorbeeld de identiteitsplicht, die vooral gebruikt wordt om mensen die een klein vergrijp hebben gedaan (bijvoorbeeld geen verlichting op de fiets) nog een extra boetetje te geven.
(Of: een 'aardig' verhaal dat laatst in het tijdschrift Fiets stond: een wielrenner die door rood reed, werde meegenomen naar het politietbureau en een paar uur in de cel gezet en uitgebreid onderzocht omdat hij geen identificatie bij zich had. Laatst op Fok! gelezen van iemand die op de markt preventief werd gecontroleerd en een boete kreeg omdat ID nog in andere jas zat (met het weerbeeld van de laatste weken niet zo vreemd). Een ingezonden brief in de Telegraaf laatst: een meisje dat een boete kreeg omdat ze zich niet kon identificeren, haar ID was een paar dagen daarvoor gestolen...).
De indentificatieplicht ben ik ook helemaal niet mee eens. Het slaat nergens op en wordt inderdaad alleen gebruikt om nog wat extra geld in de kas te krijgen. Overigens moet ik zeggen dat ik 2 keer met politie in aanraking ben gekomen na invoering en in beide gevallen geen id-kon tonen en hier verder niets van gehoord heb, naja, de tweede keer reed ik door een tijdelijke opgezet stoplicht door rood, maar daar werd ook niet om id-gevraagd (de agent gaf alleen een 'standje', maar gaf me eigenlijk gelijk), de andere keer, toen ik om half 5 nog half dronken over straat liep met een vriend, werd hij wel gevraagd, maar kreeg ik geen boete toen ik er geen had. Anyway, die wet slaat inderdaad nergens op, vooral omdat je een paspoort niet even meeneemt. Maar daar gaat het hier niet om, want deze wet wordt misschien wel ingevoerd onder het mom van veiligheid, maar heeft weinig te maken met de dingen die hier in het topic besproken worden. Hier gaat het over betere samenwerking tussen verschillende landen, inzage in passagierslijsten en, ook nog ergens in dit topic over de overname van het internet door de V.N.
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
pi_27271613
Blijkbaar speelt er wel degelijk iets achter de schermen mbt Project L.U.C.I.D. in Nederland, zie het volgende bericht:

ChristenUnie tegen verplichte implantatie van chips

Uitgegeven: 20 mei 2005 20:19

DEN HAAG - De overheid mag mensen nooit verplichten zich te laten implanteren met een chip. Dat stelt de christenunie in een vrijdag gepubliceerde notitie over de mogelijkheden en gevaren van de technologische ontwikkelingen rond RFID (Radio Frequency Identification).

De partij pleit ervoor in de wet vast te leggen dat niemand gedwongen mag worden een chip te laten aanbrengen. Zou de overheid dat wel verplichten, dan zou ze de integriteit van het lichaam aantasten, aldus de ChristenUnie. Een chip is een minuscuul plaatje met een unieke code die vaak gekoppeld is aan een databestand dat meer informatie bevat over de drager ervan.

http://www.nu.nl/news/529(...)tatie_van_chips.html
maakt niet uit
pi_27272227
Chief Of Police Who Received Verichip Advocates Forced Government Chipping To Buy And Sell

The Bergen County, New Jersey Chief of Police Jack Schmidig barked, "do I trust the government? I am the government!" as he advocated mandatory government implant chipping by law to buy and sell. Schmidig made nationwide headlines when he personally got chipped last month.

http://www.prisonplanet.tv/audio/130505forcedchipping.htm
maakt niet uit
pi_27275616
Sorry hoor, maar vergelijk het even met de komst van gemotoriseerd verkeer. Vroeger waren er welliswaar al wegen maar er waren nauwelijks verkeersregels. Dat kwam pas toen het verkeer alsmaar toenam. Tegenwoordig heb je bijna overal verkeersregels voor die min of meer internationaal gelden, je hebt controles, je hebt zelfs een vergunning nodig om je gemotoriseerd op de weg te begeven.

Zo gaat het ook met internet. De tijd van 1200/75 baud inbelmodems is voorbij, de halve samenleving draait intussen op internet. Het is logisch dat er regulatie is om continuiteit te waarborgen. Dit heeft niets te maken met het onder controle krijgen van contents. Sinds het ontstaan van internet zijn opsporingsinstanties al op zoek naar illegale activiteiten, niets nieuws dus.
pi_27275891
quote:
Op maandag 23 mei 2005 14:45 schreef Keromane het volgende:
Sorry hoor, maar vergelijk het even met de komst van gemotoriseerd verkeer. Vroeger waren er welliswaar al wegen maar er waren nauwelijks verkeersregels. Dat kwam pas toen het verkeer alsmaar toenam. Tegenwoordig heb je bijna overal verkeersregels voor die min of meer internationaal gelden, je hebt controles, je hebt zelfs een vergunning nodig om je gemotoriseerd op de weg te begeven.

Zo gaat het ook met internet. De tijd van 1200/75 baud inbelmodems is voorbij, de halve samenleving draait intussen op internet. Het is logisch dat er regulatie is om continuiteit te waarborgen. Dit heeft niets te maken met het onder controle krijgen van contents. Sinds het ontstaan van internet zijn opsporingsinstanties al op zoek naar illegale activiteiten, niets nieuws dus.
Wat een vreemde vergelijking, we hebben toch ook het zogenaamde briefgeheim, wat inhoud dat de inhoud van brieven alleen voor de geadresseerde bestemd is, hoezo zouden voor internet opeens totaal andere regels moeten gelden? ja het is wat makkelijk te controleren, dus laten we dan maar de controle joker inzetten, met als reden terrorisme.
  maandag 23 mei 2005 @ 15:15:18 #111
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_27276626
quote:
Op maandag 23 mei 2005 14:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een vreemde vergelijking, we hebben toch ook het zogenaamde briefgeheim, wat inhoud dat de inhoud van brieven alleen voor de geadresseerde bestemd is, hoezo zouden voor internet opeens totaal andere regels moeten gelden? ja het is wat makkelijk te controleren, dus laten we dan maar de controle joker inzetten, met als reden terrorisme.
Brieven misschien niet, maar pakketten worden wel vaak (altijd) gecontroleerd als ze de grens over gaan. Dit door rontgen apparatuur en drugshonden. Het wordt alleen niet opengemaakt, alleen als er gerede twijfel is.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_27808134
The Microchip die we in de toekomst allemaal verplicht in ons lichaam zullen moeten hebben komt met rassen schreden dichterbij. Eerst in de hand en dan in het hoofd.......... bestudeer Project LUCID en het mogen duidelijk worden.

Even een docuuutje :

http://www.nwowatcher.com/downloads/The%20Microchip.wmv
maakt niet uit
pi_29178045
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/4692743.stm

UN at odds over internet's future

A UN group charged with deciding how the net should be run has failed to reach a decision.
The group's report suggests four possible futures for net governance that range from no change to complete overhaul.

The proposals will go forward to a key UN net and society conference due to take place in November.

The report comes as the US says it plans to keep its role as overseer of the net's core administrative body.

Tough choice

The Working Group on Internet Governance (WGIG) was set up after delegates to the UN's World Summit on the Information Society (WSIS) failed to agree on how the net should be run.

Many of those attending the 2003 WSIS meeting in Geneva were happy with the current system in which the Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (Icann) oversees the running of the net's addressing system.

Others, particularly delegates from developing nations, resent Icann's role and the fact that the US has kept control of it.

Now the WGIG has issued its report about net governance and has tabled four possible futures for what should be done about policy issues, such as spam and hi-tech crime, that fall outside Icann's narrow technical remit.

Option One - create a UN body known as the Global Internet Council that draws its members from governments and "other stakeholders" and takes over the US oversight role of Icann.

Option Two - no changes apart from strengthening Icann's Governmental Advisory Committee to become a forum for official debate on net issues.

Option Three - relegate Icann to a narrow technical role and set up an International Internet Council that sits outside the UN. US loses oversight of Icann.

Option Four - create three new bodies. One to take over from Icann and look after the net's addressing system. One to be a debating chamber for governments, businesses and the public; and one to co-ordinate work on "internet-related public policy issues".
The one common aspect of all four proposals is the creation of some sort of talking shop that will give governments and others a say in how the net develops.

The four proposals will be sent forward to the second World Summit on the Information Society which is due to take place in Tunisia in November 2005 where delegates will pick their favourite option.

Whatever decision the conference reaches could provoke a clash with the US which in early July renewed its claim to oversee Icann's work.
  woensdag 27 juli 2005 @ 19:21:00 #114
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_29178650
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 19:00 schreef Buckfush het volgende:

*snip*
Gaat niet werken, het net is vrij...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_29226440
Als ik dit toch ook weer lees, begin ik toch echt te vrezen dat we de kant op gaan wat aan het begin van dit topic al gesuggereerd werd, namelijk dat het vrije internet aan z'n einde aan het komen is. Ben benieuwd hoe lang het nog vrij is voordat het het net volledig aan banden wordt gelegd, alles in het kader van het zogenaamde terrorisme in de wereld.

Published Wednesday 27th July 2005

Internet has 'given Al Qaeda wings' claims BBC potboiler

Al Qaeda is now a "global brand driven by the power of the world wide web", and media-savvy cyberjihadis are manipulating the internet for training, recruitment and propaganda, according to the first of a three part series on The New al Qaeda broadcast on Monday 25th July) on BBC2. "The internet," says programme-maker Peter Taylor, "has given it wings." These apparent bombshells, however, appear to be based on a number of unremarkable discoveries, such as that terrorists have computers, that cheap video cameras allow them to film attacks and executions and distribute the results via the internet, and that there's stuff on the internet you might not like but can't necessarily get much of a lid on.

Actually the tagline's pretty unremarkable as well, because al Qaeda is a global brand, and that brand is indeed "driven by the power of the internet." Among other things... But Taylor's sensationalised focus on the internet obscures the truth that al Qaeda has other lines of business we should probably be a little bit more concerned about, and his determination to find Al Qaeda connections to bit players merely constructs an electronic version of the simplistic analysis of al Qaeda as a hierarchical, controlling organisation. The reality is a lot more complex and dangerous than that, with even the US administration beginning to talk of the threat as "'Islamist extremism', not just al-Qaeda (see report).

Journalists in particular will note the turns of phrase that serve to pep up Taylor's story. For example: a webmaster thought by MI5 to play "a key role in the internet war" controlled his operations from "powerful computers in his office at Imperial College" (translation - a man accused by the US of recruiting terrorists and fundraising did some admin on his site from Imperial College, where he was at the time). Or, a Lahore "computer expert" is "believed to be at the centre of al Qaeda's global operation". Or there's even the concerned amateur sleuth who "penetrated their networks" (i.e., she hung around on bulletin boards trying to catch terrorists - and succeeded, but more of her shortly).

The core problem Taylor describes actually remains a problem after the hype is stripped off, but he ends up more as a propagandist for the wrong solutions than a provider of coherent analysis. Terrorists in Iraq can video an ambush, unleash it on the internet via a cybercafe ("There are cybercafes in Iraq! You can access high speed internet!") and then it spreads like wildfire across countless sites (using warez-style techniques, which is interesting, but unnoticed by the programme). Terrorist training manuals, bomb-making instructions and training videos can also be had on the internet, while sites promoting jihad encourage young people to take up arms and become suicide bombers.

All of which is true (ish - we're not convinced about the high speed internet, particularly as the context of the quote is what US troops found when they went into Fallujah), but it's in trying to figure out what you do about it that you're likely to come unstuck. Taylor says, with copious supporting quotes, that the US is determined to "crack down on what it calls internet terror", and uses the case of Babar Ahmad (he of the powerful computers at Imperial College) as exhibit A. Ahmad's azzam.com is described in the programme as "the prototype of al Qaeda's internet operations". Ahmad himself is currently fighting extradition to the US on a string of charges, including "providing material support to terrorists" and "conspiracy to kill or injure persons in a foreign country".

The evidence presented in the US indictment of Ahmad (some background and a link here) is actually sketchy. The most apparently damning is email correspondence with a US sailor serving in the Gulf, but while the traffic presented in the indictment appears to indicate some case against the serviceman, it doesn't establish one against Ahmad. We hold no brief for Ahmad, but the point to take away here is that the case for Ahmad's extradition is proceeding (by the terms of the currently one-sided US-UK extradition treaty) on the basis that we in the UK accept that the US Government has a case against Ahmad under US law, and that we are satisfied that he will receive fair justice if he is extradited there. Ahmad's defence points out that he has not been charged with terrorism offences under UK law (if evidence of incitement of a US serviceman existed, then the Terrorism Act 2000 could well apply), and it does not appear that the serviceman, although no longer in the US Navy, has been charged.

Taylor fails to mention Ahmad's release without charge, presenting the matter instead as a continuous process from detention by UK authorities to US extradition, which smacks more than a little of selecting the facts to fit the story. And in portraying Ahmad as a major terrorism wheel, and calling his site "the prototype of al Qaeda's internet operations", Taylor would seem to be doing more than a little uncritical pre-judging.

Of Taylor's other exhibits, one Shannen Rossmiller, amateur sleuth, is particularly interesting. Rossmiller is given a considerable amount of airtime on the basis of her having fingered a subversive in the US National Guard. But there are a couple of things the programme doesn't mention about the woman who "penetrated their networks". During the case, which was heard before a military tribunal, Rossmiller was reported as a city judge and "a member of 7-Seas.net, a global organization that tracks terrorist activity and provides the information to government and military officials." However, this was swiftly refined: "Under questioning and cross-examination, Rossmiller said she is a member of 7/Seas.net, a group of seven amateur 'counterintelligence' Web-surfing hobbyists tracking terrorist activity and providing information to the government. Its members include four in the United States, one in Australia, one in Indonesia and another in Canada, Rossmiller said."

Which is perhaps a little less impressive. The domain name was registered to an address in Conrad, Montana, while Shannen Rossmiller lived in Conrad, Montana. Taylor says she is now at a secret address, under FBI protection, but weirdly, also says she is a magistrate in a small town in Montana. Rossmiller's penetration of terrorist networks amounted to hanging around a chat room, inciting a disturbed young man, and then arranging for him to incriminate himself to the FBI. Enemy within? Maybe. Shouldn't have been in the military? Certainly. But neither he nor Rossmiller were ever anywhere near Al Qaeda's terror internet, whatever that might be.

Taylor, "blindfolded", is taken to the "secret address" of the SITE (Search for International Terrorist Entities) Institute in Philadelphia, to meet co-founder Rita Katz. Katz, who tells him that bin Laden has "an internet committee that has state of the art technology", is also something of a terrorist hunter, and has a book out with that very title. SITE, Taylor tells us, monitors terrorist video on behalf of the US Government. He doesn't tell us about the book, nor does he tell us about the libel action launched against Katz and CBS by a Georgia poultry company which claimed an excerpt from the book aired on 60 Minutes falsely accused it of illegal activities, including laundering money for terrorists. Two Saudi-backed muslim charities also launched actions. There being $80 million lawsuits around, we'll merely note that there would seem to be some dispute about who's a terrorist here, and swiftly move on.

There probably is a worthwhile programme to be made about the internet's impact on terrorism, but this isn't it. Puffing up what are at most peripheral players and getting them to say scary things on camera certainly gets us viewers, but it doesn't get us anywhere constructive or informative. As you'd expect, the internet is kind of like other popular media in that people who want to get a message across are going to try to use it to maximum advantage, and these people are clearly going to include radicals, insurgents, revolutionaries and terrorists.

Some of this you're not going to like, and some of it, as The New Al Qaeda does indicate, is sufficiently disliked by the US Government for it to want to stop it. How it's trying to stop it, whether it can succeed, and the extent to which it's going for the sewer while ignoring the sewage sound to us like the makings of an excellent programme. And as far as we can see, nobody's made it yet. ®

http://www.theregister.co.uk/2005/07/27/bbc_al_qaeda_internet/
  vrijdag 29 juli 2005 @ 10:33:22 #116
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29226685
Data retention is no solution!
http://www.dataretentionisnosolution.com/

-

(teken de petitie)
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 29 juli 2005 @ 10:49:46 #117
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29227106
Internet valt niet te beheersen. Je kunt mensen aanpakken die dreigen met zaken als moord op politici maar vrijheid van meningsuiting zal altijd blijven bestaan op het net. Nu nog hopen dat in China de vrijheid van meningsuiting ook gaat doorzetten op het net.

Internet is geen bezitting van niemand inderdaad. Internet is van iedereen. En tegelijk is internet van niemand

Zou niet goed zijn, een instelling die internet opeist. Vraag me uberhaupt af hoe ze dat voor elkaar willen spelen. Is onmogelijk naar mijn idee.

En anders starten we toch gewoon een nieuw internet op?

Volgens mij vinden bepaalde "groeperingen" het geen fijn idee dat er wel eens een vrije wereld kan gaan ontstaan. Ik doe maar een gok. Er zitten veel belangen in het spel. Die belangen stellen in principe geen moer voor als het erop aankomt. Maar goed, daar komen ze later nog wel achter. Olie, wat zegt dat in de toekomst nog ??? En wapens en kernwapens? Gaat toch allemaal verdwijnen Zo zal er meer zijn waar belangen op staan. Maar ik weet niet alles. Veel bevindt zich onder de grond. Het daglicht kan veel niet verdragen waarschijnlijk.

[ Bericht 15% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 29-07-2005 11:23:06 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:22:48 #118
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29228170
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 10:49 schreef Dromenvanger het volgende:
Internet valt niet te beheersen. Je kunt mensen aanpakken die dreigen met zaken als moord op politici maar vrijheid van meningsuiting zal altijd blijven bestaan op het net. Nu nog hopen dat in China de vrijheid van meningsuiting ook gaat doorzetten op het net.

Internet is geen bezitting van niemand inderdaad. Internet is van iedereen. En tegelijk is internet van niemand

Zou niet goed zijn, een instelling die internet opeist. Vraag me uberhaupt af hoe ze dat voor elkaar willen spelen. Is onmogelijk naar mijn idee.

En anders starten we toch gewoon een nieuw internet op?

Volgens mij vinden bepaalde "groeperingen" het geen fijn idee dat er wel eens een vrije wereld kan gaan ontstaan. Ik doe maar een gok. Er zitten veel belangen in het spel. Die belangen stellen in principe geen moer voor als het erop aankomt. Maar goed, daar komen ze later nog wel achter. Olie, wat zegt dat in de toekomst nog ??? En wapens en kernwapens? Gaat toch allemaal verdwijnen
Alle root DNS servers uitzetten
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:24:11 #119
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29228212
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:22 schreef Knarf het volgende:

[..]

Alle root DNS servers uitzetten
Hoe werkt dat dan?

Is dat mogelijk op afstand te doen?

Dan moet er toch wel een erg machtig orgaan komen om heel internet te beheersen. Dan heb je het over Bush tot de macht 10. Lijkt me vrij sterk dat zoiets mogelijk gaat zijn. Er zijn teveel mensen die vrijheid willen en die geven die vrijheid niet zomaar uit handen.

Desnoods wordt er iets anders opgezet. Maar ik heb hier weinig verstand van. Nog nooit in verdiept ook. Wel interessant om eens de geschiedenis van internet onder de loep te nemen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik morgen niet meer online kan zijn om mijn ei kwijt te kunnen.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:26:30 #120
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29228277
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:24 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan?

Is dat mogelijk op afstand te doen?

Dan moet er toch wel een erg machtig orgaan komen om heel internet te beheersen. Dan heb je het over Bush tot de macht 10. Lijkt me vrij sterk dat zoiets mogelijk gaat zijn. Er zijn teveel mensen die vrijheid willen en die geven die vrijheid niet zomaar uit handen.
Al deze servers uitzetten:
http://www.root-servers.org/

Dan werkt geen ene site meer, alleen nog op ip adres, maar wie weet het IP-adres van forum.fok.nl uit zijn hoofd? (213.193.208.32)
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:28:56 #121
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29228345
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:26 schreef Knarf het volgende:

[..]

Al deze servers uitzetten:
http://www.root-servers.org/

Dan werkt geen ene site meer, alleen nog op ip adres, maar wie weet het IP-adres van forum.fok.nl uit zijn hoofd? (213.193.208.32)
Ahzo

Weer wat wijzer geworden. Kun je daarna niet iets met die ip adressen gaan doen als ze dat doen? Ik bedoel iedereen kan zijn eigen ip adres opzoeken. Dan zou het ook mogelijk moeten zijn op daar wat mee te doen

Ik roep maar wat nu
pi_29228398
Big Brother is watching you
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:34:44 #123
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29228542
Hier vliegt continu de a-wacs over. Die houden ook alles in de gaten Heb vrij weinig te verbergen. Ik wil alleen een heldere toekomst. Meer vraag ik niet. Glas-helder is de enige optie voor een goed werkend systeem. Een helder systeem zodat ik eindelijk eens goed zicht heb inplaats van een vertekend beeld zie continu.

Is dat teveel gevraagd? Dacht het niet.

Ik wil vrij zijn en dat kan alleen als alles glas helder is. Anders blijf ik met mijn gezondheid sukkelen.

Ik word gek van die a-wacs vaak. Die vliegt hier op en af, op en af op en af. Er komt geen eind aan die rit. Dat ze eens stoppen met dat gezeik
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:38:31 #124
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29228655
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:28 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ahzo

Weer wat wijzer geworden. Kun je daarna niet iets met die ip adressen gaan doen als ze dat doen? Ik bedoel iedereen kan zijn eigen ip adres opzoeken. Dan zou het ook mogelijk moeten zijn op daar wat mee te doen

Ik roep maar wat nu
Je kunt ook gewoon op IP adres serven hoor. Alleen is dat wat lastig. (Bijna) niemand kan die IP adressen onthouden, maar linkjes enzo werken wel gewoon hoor. Maar ik hoor de reclame al: kom naar 256.23.132.435 (fake Ip adres) voor uw nieuwste ringtones. Dat kan toch niemand onthouden.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:40:42 #125
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29228729
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:34 schreef Dromenvanger het volgende:
Hier vliegt continu de a-wacs over. Die houden ook alles in de gaten Heb vrij weinig te verbergen. Ik wil alleen een heldere toekomst. Meer vraag ik niet. Glas-helder is de enige optie voor een goed werkend systeem. Een helder systeem zodat ik eindelijk eens goed zicht heb inplaats van een vertekend beeld zie continu.

Is dat teveel gevraagd? Dacht het niet.

Ik wil vrij zijn en dat kan alleen als alles glas helder is. Anders blijf ik met mijn gezondheid sukkelen.

Ik word gek van die a-wacs vaak. Die vliegt hier op en af, op en af op en af. Er komt geen eind aan die rit. Dat ze eens stoppen met dat gezeik
Hmm, eigenlijk nog nooit een A-Wac in Nederland gezien. weet je dat wel zeker?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:42:16 #126
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29228789
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:28 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ahzo

Ik roep maar wat nu
Het gaat niet zozeer om je eigen ip adres.

íedere site heeft een eigen ip adres (vergeef me als mijn termen onjuist zijn.. ik weet ongeveer hoe het werkt alleen heb nooti de termen geleerd)

Jij typt forum.fok.nl oid in je adres balk... dan kom je op de site van fok.
Fok heeft ook nog een nummer... dat nummer kan je ook intikken in je adresbalk.
De DNS server/geval zorgt ervoor dat als jij forum.fok intikt duidelijk is dat jij eigenlijk wilt linken naar het nummer. Het is een soort "vertaler".
Als je die vertaler uitzet kan je iedere site intikken die je wil maar het begrijpt niet meer waar je naartoe wil.
Als je alle nummers (zoals de sites dus eigenlijk heten) weet, kan je ook zonder die vertaler naar ene site.
Maar wie weet er nou alle nummers ?
Die kan je alleen opzoeken als de vertaler nog werkt door bv naar een site te pingen.
In je reply krijg je als het goed is ook het ip/nummer van de site.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:49:13 #127
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29229049
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:40 schreef Knarf het volgende:

[..]

Hmm, eigenlijk nog nooit een A-Wac in Nederland gezien. weet je dat wel zeker?
Een paar km verder op ligt de landingsbaan van de A-wacs. Het is een komen en gaan. Ze beginnen 's morgens vroeg met opstijgen en dat gaat de hele dag door. Dag in dag uit.

Ik ben een hele tijd terug naar die basis geweest. De militaire basis. Hier ligt ook de afcent in mijn woonplaats maar daar gebeurt niet veel op dit moment. Er staan een aantal gebouwen en er zal overleg plaats vinden tussen hoge pieten en nog meer.

Het is wel helemaal gebarrikeerd daar. Vanwege 9/11 toendertijd. Helemaal afgezet.

Tijd geleden, hele tijd geleden was een soort "zwerver" over het hek geklommen van die basis en die man is toen in zijn been geschoten. Been hebben ze moeten amputeren.

Wil gewoon zeggen hoe beveiligd dat wel niet was toen en wat er op het spel stond. Maar dat is altijd zo geweest met militaire spelletjes en ander geneuzel.

Heb er zelf verder weinig mee te maken. Zolang ze maar niet mij in de gaten houden en zolang ik maar 100 procent genees.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 11:51:01 #128
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29229117
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 11:42 schreef Mirage het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om je eigen ip adres.

íedere site heeft een eigen ip adres (vergeef me als mijn termen onjuist zijn.. ik weet ongeveer hoe het werkt alleen heb nooti de termen geleerd)

Jij typt forum.fok.nl oid in je adres balk... dan kom je op de site van fok.
Fok heeft ook nog een nummer... dat nummer kan je ook intikken in je adresbalk.
De DNS server/geval zorgt ervoor dat als jij forum.fok intikt duidelijk is dat jij eigenlijk wilt linken naar het nummer. Het is een soort "vertaler".
Als je die vertaler uitzet kan je iedere site intikken die je wil maar het begrijpt niet meer waar je naartoe wil.
Als je alle nummers (zoals de sites dus eigenlijk heten) weet, kan je ook zonder die vertaler naar ene site.
Maar wie weet er nou alle nummers ?
Die kan je alleen opzoeken als de vertaler nog werkt door bv naar een site te pingen.
In je reply krijg je als het goed is ook het ip/nummer van de site.
Ik heb inderdaad een nummer. Begint met 212.125 maar ik leer het nog wel. Ik kom er wel wat wijs uit wat jij vertelt. Wil me sowieso verder gaan verdiepen erin nog ooit in de toekomst. Maar dat komt nog wel. Alles op zijn tijd.

Nu tijd om een hommel naar buiten te jagen want die is een stoorzender Is de hele tijd tegen het raam aan het vliegen.

Een telefoonboek met 8 miljard nummers Stel je eens voor

Ff offtopic. Ik voel weer stress. Buiten een scooter die lawaai maakt, het zoemen van de pc, een hommel die me op de zenuwen werkt. Ik denk dat ik de koffie beter ff kan laten staan vanaf nu Het zijn soms die kleine ergernissen die me de das omdoen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 29-07-2005 11:56:12 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:06:33 #129
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29229670
Houd er ook rekening mee dat er meerdere adressen op 1 IP adres kunnen staan. Kijk maar eens naar www.fok.nl (213.193.208.10), maar zet dat IP adres maar eens in je browser, dan kom je toch op een andere site uit. (wie heeft een naam en pw )
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:09:47 #130
34156 Mirage
Smile !!!
pi_29229790
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:06 schreef Knarf het volgende:
Houd er ook rekening mee dat er meerdere adressen op 1 IP adres kunnen staan. Kijk maar eens naar www.fok.nl (213.193.208.10), maar zet dat IP adres maar eens in je browser, dan kom je toch op een andere site uit. (wie heeft een naam en pw )
jij toch !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:29:46 #131
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29236699
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 12:06 schreef Knarf het volgende:
Hoe kan dat dan? Hebben ze het ip adres van fok gestolen?

Weet je wat bij mij gebeurt? Als internet hier eruit vliegt dan krijg ik zo'n ding dat de DNS-server vernieuwt en vanzelf krijg ik een nieuw ip-adres. Dus je hebt ook nog het probleem dat niet ieder ip adres statisch is.

Ik krijg om de have klap een ander ip adres volgens mij. Want internet valt nog steeds vaak uit

Woensdag krijg ik Versatel en dan zal me benieuwen hoe dat verder gaat lopen.

Dynamisch ip-adres is het woord. Is het niet zo dat je je ip adres kunt kwijt raken?

Tweakers zullen dat vast en zeker al jaren weten
pi_29236787
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe kan dat dan? Hebben ze het ip adres van fok gestolen?

Weet je wat bij mij gebeurt? Als internet hier eruit vliegt dan krijg ik zo'n ding dat de DNS-server vernieuwt en vanzelf krijg ik een nieuw ip-adres. Dus je hebt ook nog het probleem dat niet ieder ip adres statisch is.

Ik krijg om de have klap een ander ip adres volgens mij. Want internet valt nog steeds vaak uit

Woensdag krijg ik Versatel en dan zal me benieuwen hoe dat verder gaat lopen.
omg versatel

Hier op 't werk waren we vroeger ook es overgeschakeld naar versatel voor telefonie en internet ... nog geen maand heeft dat geduurd of die lagen buiten ... ze gaan ons nog een proces aandoen wegens niet-betaalde facturen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:38:33 #133
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29236995
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

omg versatel

Hier op 't werk waren we vroeger ook es overgeschakeld naar versatel voor telefonie en internet ... nog geen maand heeft dat geduurd of die lagen buiten ... ze gaan ons nog een proces aandoen wegens niet-betaalde facturen.
Is Versatel een hel? Dan kom ik daar snel genoeg achter nog. Mijn broer heeft het aangevraagd, het was niet mijn initiatief. Hoewel ik afwacht. Deze provider die ik nu heb is alles behalve perfect te noemen. Ik weet het ook niet wat goed is en wat niet goed is. XS4ALL claimt de beste te zijn en dat is ook maar de vraag natuurlijk.

Maar goed. Komt tijd komt raad en grolsch. Heb zo in de gaten of het deugt of niet.

Verder kwam iets in me op. Bacterien. Ook bacterien moeten nog gekraakt worden. Bacterie kwam in me op vanwege een ziekenhuis bacterie. Een bacterie Ook zowat, wat doet een bacterie hier in de atmosfeer? Kan allemaal via internet gebeuren. Dus waarom zouden ze internet willen wegkapen? Internet is alleen maar goed.

Internet als basis van een schone wereld. Basis bedoel ik mee. Het probleem opsporen in eerste instantie. Het opsporen van het probleem is al een belangrijk iets. Daarna sleutelen hier en daar

Een draai naar rechts, een naar links. 2 naar boven. 3 naar beneden en dan is die bacterie ook verleden tijd om het maar simpel uit te drukken

Vraag me trouwens sterk af hoe het zit met de virussen en wormen op het net. Of het net nog ernstig besmet is of dat het nu schoner is. Als ik naar mijn mail-box kijk vaker zie ik minder spam dan vroeger.

Dan vroeger of als vroeger? Waarom is dat onderscheid zo moeilijk aan te brengen? Na al die jaren twijfel ik nog steeds

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 29-07-2005 15:47:07 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:50:18 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_29237418
Mooi man, we rkijgen dus binnenkort 'underground internet', geheime netwerkies enzo

I'll take the red pill
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:52:46 #135
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29237503
doet me denken aan een topic over RFID , op zich waren de gevaren daarvan ook wel interresant ..
er kwam ook een zin voor door iemand die het wel toejuichde dat van iedereen de gps locatietjes werd bijgehouden ... ff rekenen leverde dat 6 terrabyte aan info per minuut (in dat voorbeeld) op ... nou hebben ze bij de cia vast interressante raid configuraties .... maaruh

samengevat
probible plausible
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:54:29 #136
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29237574
Binnenkort plug je maar in. Upload je elke gewenste taal die je wilt beheersen of leer je een vechtsport. Wil je 30 kilo afvallen dan ga je niet naar de sportschool maar train je je lichaam online zonder inspanning met een biertje.

En ik denk dat het gewoon gebeurt met blu-ray of iets dergelijks. "instraling". Maar hoe dat zit ....gegevensoverdracht van internet naar je hersens. Kwestie van de juiste frequentie kiezen. Wellicht is er een gadget voor nodig Of niet ? Een of ander apparaatje dat je kunt kopen voor 100 euro.

Dna-materiaal kun je dan ook gaan aanpassen.

Het is belangrijk in een dergelijk systeem dat het veilig en safe is. En het zou tot op het kleinste detail goed moeten werken allemaal.

In ieder geval moeten de gegevens goed zijn vastgelegd. En de overdracht. Je hebt dan nog te maken met mensen die storingen in hun hersens hebben. Dus zou daar ook een apparaat voor moeten komen. Om die storingen aan te pakken. Mochten ze het willen.

Plug and play. Niet moeilijk maar makkelijk. Easy. Bright and clean.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:57:37 #137
90061 coz
pi_29237700
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Binnenkort
give or take a few hundred years

blue ray is trouwens niets anders dan een andere manier van cd's lezen
in plaats van een rode laser, een 'dunnere' en preciesere blauwe laser

het is download je elke taal

maar binnen 10 jaar a 20 jaar hebben ze het 'gist' systeem wat freetranslation gebruikt ook wel zodanig verbeterd dat je gewoon met een simpele druk op de knop je teksten kan vertalen ... maar is het mss niet simpeler om één wereldtaal te hebben ... klaar is klara

[ Bericht 20% gewijzigd door coz op 29-07-2005 16:02:54 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:59:51 #138
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29237800
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:57 schreef coz het volgende:

[..]

give or take a few hundred years
Nee. Ik heb gelezen over een inhaalslag van de techniek. Ik denk dat het ineens heel snel kan gaan allemaal. Je hebt in principe weinig nodig om het te verwezenlijken. Een zender en een ontvanger. De ontvanger is de mens en de zender is het apparaat. Je zou dan een appraat op de mens kunnen toevoegen als dat nodig mocht zijn.

Misschien zijn er andere mensen die zo'n ding niet nodig hebben die vanzelf al ontvanger zijn.

Ik geef zulke ontwikkelingen 2-5 jaar. Ik denk dat het binnen 10 jaar klaar is. Of eerder. Misschien iets later.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:07:20 #139
90061 coz
pi_29238100
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:59 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Nee. Ik heb gelezen over een inhaalslag van de techniek. Ik denk dat het ineens heel snel kan gaan allemaal. Je hebt in principe weinig nodig om het te verwezenlijken. Een zender en een ontvanger. De ontvanger is de mens en de zender is het apparaat. Je zou dan een appraat op de mens kunnen toevoegen als dat nodig mocht zijn.

Misschien zijn er andere mensen die zo'n ding niet nodig hebben die vanzelf al ontvanger zijn.

Ik geef zulke ontwikkelingen 2-5 jaar. Ik denk dat het binnen 10 jaar klaar is. Of eerder. Misschien iets later.
voordat je hersenen real time aan het internet gekloopt zitten ben je echt wel verder in de toekomst hoor ... als je doelt op je zenuwstelsel kan ik me er nog iets bij bedenken , daar heeft een engelse professor een jaar (of twee) geleden al succesvol een paar maand mee rond gelopen
zijn vrouw ook een maandje , het beviel hem wel

maar dit leverde ook behoorlijk ingewikkelde ethische kwestisch op omdat er dan een homo digitalis ontstaat ennu .. enzenzenz ..

ps , alleen al aan bandbreedte en schijfcapaciteit reden we dat de komende tien jaar niet imho
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:09:51 #140
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29238205
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:07 schreef coz het volgende:

[..]

voordat je hersenen real time aan het internet gekloopt zitten ben je echt wel verder in de toekomst hoor ... als je doelt op je zenuwstelsel kan ik me er nog iets bij bedenken , daar heeft een engelse professor een jaar (of twee) geleden al succesvol een paar maand mee rond gelopen
zijn vrouw ook een maandje , het beviel hem wel

maar dit leverde ook behoorlijk ingewikkelde ethische kwestisch op omdat er dan een homo digitalis ontstaat ennu .. enzenzenz ..
Daarom zeg ik dat zoiets pas gelanceerd mag worden als het veilig is. En dat het getest moet worden door mensen die te vertrouwen zijn Het gaat echt niet in een keer massaal de lucht in. En radicale moslims hebben al helemaal geen toegang en hebben nooit toegang gehad. Kunnen ze wel krijgen als ze zich koest houden

Beveiliging hoort ook bij zo'n systeem.

Toch ben ik van mening dat we de lucht ingaan. We zijn al on air maar het gaat op een gegeven moment als een sneltrein. TGV. 350 km per uur zonder te stoppen

Bandbreedte is makkelijk uit te breiden door de gegevens kleiner te maken ofzo. Ik zie het probleem niet in. Je kunt makkelijk 30 kilo lucht in een vuilniszak stoppen. 30 kilo lucht Hoe zwaar weegt 30 kilo lucht

Ik denk dus in hele andere termen Ik heb andere termen die ik hanteer.

Ik heb nog last van hoofdpijn, steken aan de rechterkant van mijn hoofd, bij de slaap, ik moet onderzoeken waar dat aan ligt. Ook zo'n foutje weer. Maar fouten zijn om opgelost te worden

Tijd voor sigaret. Straks bier en ik ga verder met connecten daarboven. Universum moet eerst geoptimaliseerd worden. Remote viewing and dan wat sleutelen hier en daar.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 29-07-2005 16:17:33 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:40:35 #141
90061 coz
pi_29239241
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:09 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Daarom zeg ik dat zoiets pas gelanceerd mag worden als het veilig is. En dat het getest moet worden door mensen die te vertrouwen zijn Het gaat echt niet in een keer massaal de lucht in.

Beveiliging hoort ook bij zo'n systeem.

Toch ben ik van mening dat we de lucht ingaan. We zijn al on air maar het gaat op een gegeven moment als een sneltrein. TGV. 350 km per uur zonder te stoppen

Bandbreedte is makkelijk uit te breiden door de gegevens kleiner te maken ofzo. Ik zie het probleem niet in. Je kunt makkelijk 30 kilo lucht in een vuilniszak stoppen.

Ik denk dus in hele andere termen Ik heb andere termen die ik hanteer.
damn , je gaat het me bijna moeilijk maken , qua rare analogieen

ik ben niet zo thuis in natuurkunde en scheikunde maar lucht kun je aardig comprimeren inderdaad
saillant detail is dat het dan warmer wordt ,die deeltjes gaan steeds krapper op elkaar zitten (ooit eens op een groot festival gestaan ?) maargoed ver daarna gaat het zelfs van gasvormig spontaan over in een vloeibare vorm

point is , bij lucht zijn alle deeltjes hetzelfde , 11111111 data ..zoals je misshien weet bestaat uit allerlei eentjes en nulletjes .. dit is tot op een zeker niveau te comprimeren door diverse truukjes maar als je blijft comprimeren kom je uit op een stadium waarbij het niet meer terug te draaien is .. die vloeibare vorm , alle deeltjes krijgen een andere plek en dan heb je juist meer informatie nodig, de oorsprongkelijke plek .. wil je het in exact dezelfde positie terugkrijgen

nou weet ik niet hoe het met jou zit maar ik heb het liefst geen bad crc checks in me hoofd

comprimeren lijkt me geen optie .. maargoed daarnaast als je het over de hersenen hebt en hersenactiviteit , al zou 1% geschikt om te koppelen zijn de meest voorzichtige schattingen (uit 1990 ofzo)
nog 100gigabyte .. je locale hardeschijf tegenwoordig.. zijn

al zou 1% van nederland 16.000 mensen op een dagje dat dus slechts een keer uploaden , ( en het wordt dus pas interressant als je het het hebt over een lve link !!! (dus doe onderstaande getal maar x (24*60 = 1440 minuten is dus nog niet LANG niet real time)) gewoon een backup maken ofzo , noem maar wat .. dan heb je het nog over 340320 DVD's (of 490.060.800 voor minuten )

is een behoorlijke schaal waar je dan op zit te werken

( even ter vergelijking , momenteel is het technisch mogelijk om 140 dvd's in een seconde te uploaden naar amerika via alle glasvezelkabeltjes die er liggen , mits je het een seconde volledig mag gebruiken (490bla * 60 = 29.403.648.000) .dat past niet )

overigens
http://www.cnn.com/2005/TECH/05/23/brain.download/index.html
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:50:29 #142
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29239589
Dromenvanger, ik heb zo'n gevoel bij jou dat je heel veel klokken hebt horen luiden, maar absoluut geen idee waar al die klepels liggen.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:51:16 #143
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29239613
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:40 schreef coz het volgende:

[..]

damn , je gaat het me bijna moeilijk maken , qua rare analogieen

ik ben niet zo thuis in natuurkunde en scheikunde maar lucht kun je aardig comprimeren inderdaad
saillant detail is dat het dan warmer wordt ,die deeltjes gaan steeds krapper op elkaar zitten (ooit eens op een groot festival gestaan ?) maargoed ver daarna gaat het zelfs van gasvormig spontaan over in een vloeibare vorm

point is , bij lucht zijn alle deeltjes hetzelfde , 11111111 data ..zoals je misshien weet bestaat uit allerlei eentjes en nulletjes .. dit is tot op een zeker niveau te comprimeren door diverse truukjes maar als je blijft comprimeren kom je uit op een stadium waarbij het niet meer terug te draaien is .. die vloeibare vorm , alle deeltjes krijgen een andere plek en dan heb je juist meer informatie nodig, de oorsprongkelijke plek .. wil je het in exact dezelfde positie terugkrijgen

nou weet ik niet hoe het met jou zit maar ik heb het liefst geen bad crc checks in me hoofd

comprimeren lijkt me geen optie .. maargoed daarnaast als je het over de hersenen hebt en hersenactiviteit , al zou 1% geschikt om te koppelen zijn de meest voorzichtige schattingen (uit 1990 ofzo)
nog 100gigabyte .. je locale hardeschijf tegenwoordig.. zijn

al zou 1% van nederland 16.000 mensen op een dagje dat dus slechts een keer uploaden , ( en het wordt dus pas interressant als je het het hebt over een lve link !!! (dus doe onderstaande getal maar x (24*60 = 1440 minuten is dus nog niet LANG niet real time)) gewoon een backup maken ofzo , noem maar wat .. dan heb je het nog over 340320 DVD's (of 490.060.800 voor minuten )

is een behoorlijke schaal waar je dan op zit te werken

( even ter vergelijking , momenteel is het technisch mogelijk om 140 dvd's in een seconde te uploaden naar amerika via alle glasvezelkabeltjes die er liggen , mits je het een seconde volledig mag gebruiken (490bla * 60 = 29.403.648.000) .dat past niet )

overigens
http://www.cnn.com/2005/TECH/05/23/brain.download/index.html

Wellicht is de huidige manier van downloaden niet goed genoeg? Dat het heil elders gezocht moet worden? Wie zegt dat in de atmosfeer geen breedband bestaat? Dat je in de atmosfeer kunt komen en daar leidingen kunt aanleggen of iets dergelijks.

De rest van je verhaal probeerde ik te volgen en het lukte me redelijk

Ik denk dat het met een simpele adsl kabel niet allemaal mogelijk is. Vooral als je gaat spreken over zelf spelen in je eigen actie film. Dan heb je zelfs aan 10 terrabyte niet genoeg. Ik wil dus ook zeggen dat de huidige games pas het begin is. Het moet mogelijk zijn om zelf in een formule 1 wagen te zitten en het echt te ervaren met g krachten en al. Heb je niet eens een concrete plek voor nodig, dat doe je in je fantasie en met je hersens.

Of je moet die bytes anders toepassen. Andere bestandsstructuur misschien.

Ik kan uit mijn nek lullen maar ik laat dus gewoon mijn gedachtes gaan en ik denk niet na. Ik laat gewoon alles eruit vloeien en dat is af en toe het beste om te doen.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:51:38 #144
90061 coz
pi_29239629
verder natuurlijk wel een leuke ontwikkeling , de gadget freak in me zegt ook wel , sign me up
de para truther in me zegt

de implicatie van dat koppelen van je zenuwstelsel leverd een compleet nieuw menselijk ras op
gaan die dan een eigen eilandje maken , weigeren zij om te gaan met digibeten ? .. worden alle digibeten slaafjes ? ... dat leverde dus behoorlijk verreikende ethische discussies op
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:53:50 #145
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29239708
Nou, ik zou best willen inloggen maar ik zou niet mijn hele leven erin blijven zitten. Het echte leven is ook interessant

Zouden er uberhaupt mensen zijn die hun echte leven helemaal zouden opgeven?

De verslavingskans is dan aanwezig. Als je geen leven had is de kans groot dat je permanent kiest voor dat andere leven. Een soort zelfmoordpoging maar dan anders. Ik bedoel, stel iemand plugt in en komt nooit meer terug.

Dan zou je een maximum aantal uren eraan moeten stellen dat iemand eraan mag zitten. Maar ook dan neem je vrijheid weg. Terwijl vrijheid belangrijk is.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:57:29 #146
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29239821
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Nou, ik zou best willen inloggen maar ik zou niet mijn hele leven erin blijven zitten. Het echte leven is ook interessant

Zouden er uberhaupt mensen zijn die hun echte leven helemaal zouden opgeven?

De verslavingskans is dan aanwezig. Als je geen leven had is de kans groot dat je permanent kiest voor dat andere leven. Een soort zelfmoordpoging maar dan anders. Ik bedoel, stel iemand plugt in en komt nooit meer terug.

Dan zou je een maximum aantal uren eraan moeten stellen dat iemand eraan mag zitten. Maar ook dan neem je vrijheid weg. Terwijl vrijheid belangrijk is.
De ultieme zelfmoord, en je komt terecht in je eigen hemel. Ga daar maar weer eens uit.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:59:15 #147
90061 coz
pi_29239871
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:51 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wellicht is de huidige manier van downloaden niet goed genoeg?
ik ging al uit van glasvezel = laser
heel veel wetenschappers hebben erg veel moeite met het concept dat er iets bestaat dat sneller is dan licht (in hetzelfde medium*)

je hebt wel gelijk dat de moderne glasvezeltechnieken weer uitgaan van alleen die rode laser en de ideele hoop is dat dit binnen een decennia ofzo op blue ray zit en als het ff kan gaan we daarna de rest ven het spectrum erbij gooien

dan nog , past het niet IMHO als je de hele bevolking er aan wilt koppelen , mits je alle akkergrond wilt opgeven voor glasvezelkabel .. op zich leuke oplossing voor het voedselprobleem , bevolkingsprobleem en brandstofprobleem .. maar hij is zo drastisch

* Cerenkov Radiation
  vrijdag 29 juli 2005 @ 17:03:15 #148
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29240011
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:59 schreef coz het volgende:

[..]

ik ging al uit van glasvezel = laser
heel veel wetenschappers hebben erg veel moeite met het concept dat er iets bestaat dat sneller is dan licht (in hetzelfde medium*)

je hebt wel gelijk dat de moderne glasvezeltechnieken weer uitgaan van alleen die rode laser en de ideele hoop is dat dit binnen een decennia ofzo op blue ray zit en als het ff kan gaan we daarna de rest ven het spectrum erbij gooien

dan nog , past het niet IMHO als je de hele bevolking er aan wilt koppelen , mits je alle akkergrond wilt opgeven voor glasvezelkabel .. op zich leuke oplossing voor het voedselprobleem , bevolkingsprobleem en brandstofprobleem .. maar hij is zo drastisch

* Cerenkov Radiation
Ik zit via de glasvezel maar ga vanaf woensdag over op adsl. Vraag me af of die stap verstandig gaat worden qua performance.

Ik ga niet op alles in bij het replyen omdat ik anders afwijk van waar ik mee bezig ben. Is niet bot bedoeld ik probeer zo volledig en zorgvuldig mogelijk te zijn. Maakt ook niet uit, zolang de discussie maar blijft.

Ik denk dat je wanneer je een systeem hebt ala Total Recall ( de film) dat je dan mensen gaat testen zowel geestelijk als lichamelijk. Een strenge keuring dus. Volgens mij kun je niet zomaar iedereen het speelgoed in de handen douwen.

Of het moet zo zijn dat de hele wereldbevolking ineens massaal verstandig is en een sterke wil heeft.

En zo kun je het verhaal doortrekken maar ik stop nu ff of niet?

Total recall. Je upload een scenario in je bewustzijn en je gaat op vakantie. Je gaat weg van hier maar bent verplicht om terug te komen. Het terug komen is een verplichting en zit standaard ingebouwd in het reisje.

Vraag me af of het mogelijk is om iets met water te doen en voedsel. Om dat te multipliceren. Dan heb je 1 flesje bier en maak je daar 30 van. Of voedsel. Gewoon vermenigvuldigen. Is meteen het voedselprobleem verholpen Kopieren dus.

Legaal kopieren van bier en eten. Eenmalig iets aanschaffen en je hele leven ermee doen.

Mooie praatjes maar hoe breng je zoiets tot uitvoering? Dan moet je de hele structuur nemen en die structuur moet je kopieren. De hele inhoud. Theoretisch zit het perfect in elkaar, in de praktijk?

Het is dan van belang om het flesje bier helemaal in kaart te brengen? Ik neem gemakshalve het flesje bier omdat ik nu zin heb in bier. In kaart brengen ervan en vervolgens zorgen dat het nog een keer ontstaat.

De structuur van het flesje bier kan via een scan in beeld worden gebracht. Dan zie je het hele gebeuren en vervolgens ga je verder ermee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 29-07-2005 17:08:50 ]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 17:25:32 #149
90061 coz
pi_29240627
we hadden al de matrix net
quote:
De structuur van het flesje bier kan via een scan in beeld worden gebracht. Dan zie je het hele gebeuren en vervolgens ga je verder ermee.
star trek ..

theoretisch ... maar dan ook heeeeel theoretisch lijkt het mij inderdaad mogelijk om een product te scannen .. iig qua atoompjes en moleculen , dit elke keer namaken gaat ons de komende 150 jaar niet lukken , elk atoompje , stukje voor stukje naast elkaar zetten lijkt me al lastig zat , uit *lucht* kopieeren
schijnt nogal tegen een paar elementaire natuurwetten in te gaan

(als ik me niet vergis is in star trek zo'n replicator gevuld met een voorraad bladiebla naar x vormbare atomen in een zwart gat , dus uit lucht valt tegen .. maar is nog behoorlijk hollywood .. .tevens vriendelijk verzoek om hollywood en real life iets meer te scheiden)
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 17:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Total Recall
na deze dan

uhm , voor zover dit met een bierflesje al niet kan , kijk virtual reality is tot daar aan toe , dan ben je er iig voor je hersenen en maken die zelf de herinnering aan

volgens mij werkten de hersenen onder andere door allerlei verbindingetjes te legen en een pleur aan chemicalien .. dat is dus bij ieder persoon anders gerangschikt .. een bierflesje daarintegen repliceren lijkt me ook tig keer nuttiger
  vrijdag 29 juli 2005 @ 17:33:22 #150
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29240810
Hollywood is hollywood inderdaad. En de toekomst zal wellicht anders gaan uitzien.

Ik weet het niet. Ik ga me ook niet druk maken. In ieder geval komt er een economische groei deze kant op. Dat weet ik wel. Binnen afzienbare tijd.

En daarna. Who knows?

Ik ga roken weer

Ben wel erachter gekomen hoe het een beetje zit met het universum en de tijd. De tijd is rechtlijnig. De tijdlijn is rechtlijnig te noemen. Ik weet niet of je terug en vooruit kunt gaan op die lijn maar ik ga ervan uit dat het mogelijk is.

Zodra tijd in stukken wordt gehakt. Hoeft niet persee. Tijd is tijd maar tijd is ook een fragment.

Eigenlijk is het universum een soort van filmrolletje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')