Is niet te hopen voor Ajaxquote:Op woensdag 29 juni 2005 14:57 schreef methodmich het volgende:
Nieuw contract getekend, tegen internationalsalaris?
Enorm overschat door mensen die er geen kijk op hebbenquote:Op dinsdag 26 december 2006 05:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Een dik jaar verder en Maduro lijkt enorm stil te staan in zijn ontwikkeling.
Totaal geen kracht, totaal geen vertrouwen in z'n passes en duels. Veel onnodige fouten en het lijkt alsof het maar niet wil lukken.
Wat moet er gebeuren voor Maduro om weer terug te komen op z'n oude niveau of wordt hij toch enorm overschat na een aardig begin?
Lijkt het wel op. Ik snap alleen niet wat voor mentale problemen.quote:Op dinsdag 26 december 2006 06:03 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Geweldige voetballer, maar zal er niet komen door mentale problemen.
Solo's.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat kan hij geweldig?
Daar heeft hij te weinig diepgang voor denk ik. Hij heeft een aantal wedstrijd uitstekend gespeeld als controlerende man op het middenveld. Ik weet nog bij het WK van Jong-Oranje (in Nederland) dat hij toen geweldig speelde. Ook bij Ajax heeft hij daar een aantal keer goed gespeeld.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:35 schreef keijz het volgende:
Maar is Maduro niet beter als rechtshalf?
Ten Cate moet hem gewoon terugsturen naar Jong Ajax, totdat 'ie daar weer de grote man is.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:38 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Daar heeft hij te weinig diepgang voor denk ik. Hij heeft een aantal wedstrijd uitstekend gespeeld als controlerende man op het middenveld. Ik weet nog bij het WK van Jong-Oranje (in Nederland) dat hij toen geweldig speelde. Ook bij Ajax heeft hij daar een aantal keer goed gespeeld.
Maar goed, op dit moment komt hij helaas nergens goed tot zijn recht. Ik ben benieuwd hoe Ten Cate van plan is dit op te lossen.
Tja als er een middenvelder bijkomt in de winterstop, zal het moeilijk worden voor Hedwiges om het vertrouwen terug te winnenquote:Op dinsdag 26 december 2006 11:38 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Daar heeft hij te weinig diepgang voor denk ik. Hij heeft een aantal wedstrijd uitstekend gespeeld als controlerende man op het middenveld. Ik weet nog bij het WK van Jong-Oranje (in Nederland) dat hij toen geweldig speelde. Ook bij Ajax heeft hij daar een aantal keer goed gespeeld.
Maar goed, op dit moment komt hij helaas nergens goed tot zijn recht. Ik ben benieuwd hoe Ten Cate van plan is dit op te lossen.
Lijkt me ook ja. Wel triest eigenlijk.... van international tot Jong-Ajax.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:39 schreef twi het volgende:
[..]
Ten Cate moet hem gewoon terugsturen naar Jong Ajax, totdat 'ie daar weer de grote man is.
Is met Heitinga ook gebeurd toch? Die kwam vorig jaar omstreeks deze tijd niet eens meer in aanmerking voor Jong Oranje. Soms moet je gewoon een stap terug maken om twee stappen vooruit te zetten.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:41 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Lijkt me ook ja. Wel triest eigenlijk.... van international tot Jong-Ajax.
Joh. Al meer dan twee jaar hoor. Maar fijn dat je ook eens met wat nieuws komt.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Van Basten is de bondscoach
Heitinga of Stekelenburg, geen idee wie van de twee dat nou was. Die twee lijken qua uiterlijk, positie en achternaam zoveel op elkakar.quote:Op dinsdag 26 december 2006 11:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is dat bij Heitinga gebeurt? Of Steekelenburg?
quote:22/2/2007 - Contractverlenging Hedwiges Maduro onzeker
(Gepost door P.)
BRON: Het Parool
Het Parool meldt dat Ajax vooralsnog weinig haast heeft het tot 2008 lopende contract van middenvelder Hedwiges Maduro te verlengen. "Ik weet ook niet waarom. Maar er spreekt weinig vertrouwen uit.", zegt Maduro.
Zijn zaakwaarnemer Roger Lindse ziet er een signaal in, maar onderstreept dat Maduro desondanks wil slagen bij Ajax. Tegelijkertijd stelt Lindse dat hij het vanwege de opstelling van Ajax logisch is dat "we ons nu de vraag stellen of hij toekomst heeft in Amsterdam. Mochten club en speler uit elkaar gaan, dan hoop ik dat het in goed overleg gebeurt. Er zit geen gelimiteerde transfersom in het contract." Maduro zelf kent de bedrijfsfilosofie van Ajax en stelt: "Als er niets verandert, zou ik deze zomer eigenlijk moeten worden verkocht" zegt Maduro.
Martin van Geel wilde geen commentaar geven.
Goed dat hij zelf ook doorheeft dat het een matig seizoen van hem was. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren en hoe hij zich verder zal gaan ontwikkelen bij Ajax of een andere club. Een goed EK zou wonderen voor hem kunnen doen.quote:29/5/2007 - Maduro wil na EK duidelijkheid van Ajax
(Gepost door RvN)
Hedwiges Maduro liet in een interview met Het Parool weten dat hij na het EK onder 21 duidelijkheid wil van Ajax over zijn toekomstmogelijkheden in Amsterdam. Van Geel heeft hem laten weten dat hij zich gewoon moet melden bij de start van de voorbereiding en dat dan in juli de situatie bekeken wordt. 'Kijk, als Ajax niet met me verder wil en ik hoor dat in een vroeg stadium, dan kan ik me in de voorbereiding bij een andere club aansluiten. Daarom wil ik eigenlijk duidelijkheid meteen na het EK. Ik kan namelijk niet nog zo'n slecht seizoen meemaken als het vorige.'
Maduro realiseert zich dat een vertrek lastig ligt, omdat hij dan eigenlijk wel naar een topclub wil. 'En ik denk niet dat ze me naar een directe concurrent laten vertrekken.' Andere opties zijn het buitenland of zijn contract bij Ajax uitdienen en dan vertrekken, als Ajax niet langer met hem doorwil.
Maar ik vind Vlaar en Donk achterin ook wel een veilig idee eigenlijk. Niks aan veranderen.quote:Op zondag 10 juni 2007 20:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik vond m zeker nuttig. Misschien is ie alleen nog net iets beter als vrije verdediger omdat ie dan meer tijd en ruimte heeft.
Geloof je het zelfquote:Op maandag 11 juni 2007 10:05 schreef leolinedance het volgende:
Goede speler, Maduro. Al heeft hij het dit jaar niet laten zien. Denk dat hij in een team als dat van Feyenoord veel beter uit de verf zou komen. Hij bezit de kwaliteiten wel![]()
Er waren geruchten een tijdje terug dat hij naar PSV zou gaan. Maar dat zie ik (nu zeker) niet meer gebeuren. Waarom zou Feyenoord dan geen optie zijn? Ik vind hem trouwens ook wel een sympatieke voetballer, vooral vergeleken met een hoop andere spelers van Ajaxquote:Op maandag 11 juni 2007 10:13 schreef Rumille het volgende:
[..]
Geloof je het zelf.
Lekker zn EK spelen, contractverlenging bij Ajax en een lekker seizoen spelen![]()
Ik heb het eigenlijk ook niet specifiek over jOranje, maar meer in het algemeen. Tegen 1 spits kan je best met 1 mandekker en 1 vrije verdediger spelen. En die vrije, opbouwende verdediger kan dan heel goed Maduro zijn.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Maar ik vind Vlaar en Donk achterin ook wel een veilig idee eigenlijk. Niks aan veranderen.
tof.quote:Op maandag 11 juni 2007 13:59 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Laatst kwam ik Maduro nog tegen op de Dam.
Keek je net?quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:27 schreef TJDoornbos het volgende:
Echt ik snap echt niet dat Maduro speelt, zijn mensen met betere vorm het afgelopen jaar en die spelen niet.
Veel te hoog opgehemelde speler!!
Nee, en seizoen 2005/2006 en 2006/2007 heb ik ook niet gemistquote:Op woensdag 20 juni 2007 19:29 schreef denthemen het volgende:
1e wedstrijden gemist jongens?
quote:30/9/2007 - Ajax doet Maduro aanbieding
(Gepost door RvN)
Ajax heeft Hedwiges Maduro een aanbieding gedaan tot contractverlenging. Dat liet de middenvelder na het duel tegen VVV Venlo zelf weten. Vorige week was er een eerste gesprek waarin Ajax die aanbieding deed. 'We zijn nu in onderhandeling," aldus Maduro, die aangaf geen haast te hebben. "Maar uit de aanbieding spreekt wel vertrouwen uit. We zien wel hoe het gaat lopen. Mijn zaakwaarnemer is nu even op vakantie, daarna zullen we rustig gaan praten."
Zeker, heb hem een keer ontmoet. Echt een topgozer.quote:Op zondag 30 september 2007 17:37 schreef leolinedance het volgende:
Meest sympathieke speler van Ajax.
Jij kent ze allemaal persoonlijk?quote:Op zondag 30 september 2007 17:37 schreef leolinedance het volgende:
Meest sympathieke speler van Ajax. Een van de weinige overigens..
Als ik hem was zou ik dat nu niet meer doen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:17 schreef M0NTANA het volgende:
Hedwiges Maduro is de laatste weken goed bezig, snel dat contract verlengen dus!
quote:Maduro wil rotjaar definitief achter zich laten
10 oktober 2007
Bijna zestien maanden geleden, op 21 juni 2006, kwam Hedwiges Maduro voor het laatst in actie voor het Nederlands elftal. In de laatste groepswedstrijd van het WK 2006 tegen Argentinië kwam de jonge Ajacied in de slotfase in het veld voor Wesley Sneijder. Sindsdien werd het stil rond de middenvelder. Na de zomer van 2006 brak een zware periode aan voor Maduro, waarin hij niet alleen zijn plek in de Oranje-selectie, maar ook zijn basisplaats bij Ajax verloor.
De ommekeer kwam in juni van dit jaar, toen Maduro met Jong Oranje Europees kampioen werd. Maduro was nog altijd niet de oude, maar speelde een deel van zijn frustraties van zich af. Het was genoeg voor hem om vol goede moed te beginnen aan het nieuwe seizoen. En hoewel hij aanvankelijk genoegen leek te moeten nemen met een rol als reserve, is Maduro inmiddels weer een vaste waarde bij Ajax.
In Katwijk, waar hij voor het eerst sinds bijna anderhalf jaar weer meetrainde met het Nederlandse elftal, blikte Maduro nog een keer terug op het zware jaar dat achter hem ligt. "Ik was gewoon heel vermoeid", zegt hij tegen FCUpdate.nl. "Ik had net een WK achter me en dat had ik gewoon nog in mijn benen. Ik raakte continu geblesseerd, waardoor ik niet in mijn ritme kwam. Soms was ik best in vorm, maar dan raakte ik altijd weer geblesseerd."
Dit seizoen hoopt Maduro alle ellende van vorig jaar achter zich te laten. Voorlopig gaat dat prima, met zijn uitverkiezing voor het Nederlands elftal als voorlopig hoogtepunt. "Ja, ik ben heel blij dat ik weer terug ben bij Oranje. Ik speel lekker bij Ajax, dus het is prettig om te zien dat ik dan meteen weer in beeld ben. Want die WK-wedstrijd tegen Argentinië, mijn laatste interland dus, is al weer erg lang geleden", lacht hij.
Komende zaterdag, tegen Roemenië, hoopt Maduro eindelijk weer eens een interland aan zijn totaal toe te kunnen voegen. Fysiek moet dat mogelijk zijn, ondanks het feit dat hij maandag nog individueel trainde. "Ik had nog last van een klein kneuzinkje, waardoor ik afgelopen zondag ook niet gespeeld had. Maar de training maandag ging goed, dus ik denk dat het voor komend weekend wel goed gaat komen."
Heitinga zal wel een linie achteruit schuiven nu, dus dan blijft er een plaatsjij voor 'm op t middenveld.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:26 schreef RayMania het volgende:
Hij is goed begonnen, maar toch zie ik liever straks Davids in plaats van Hedwiges.
Heitinga zie ik liever niet achterin, daar speelt hij minder goed.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:04 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Heitinga zal wel een linie achteruit schuiven nu, dus dan blijft er een plaatsjij voor 'm op t middenveld.
Die wacht dus op een nieuwe trainer.quote:Hedwiges Maduro is vooralsnog niet van plan zijn aflopende contract bijAjax te verlengen. De club deed hem een nieuwe aanbieding, maar de middenvelder heeft gezegd desnoods tot de zomer te willen wachten.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 07:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Die wacht dus op een nieuwe trainer.club
quote:Maduro wil duidelijkheid
JOP VAN KEMPEN
UTRECHT - Met Hedwiges Maduro in de basis won Ajax gisteren met 1-0 bij FC Utrecht. Maduro's contract loopt na dit seizoen af. Ajax wil graag dat hij bijtekent, maar de middenvelder wenst een helder technisch beleid. ''Nu heb je elk jaar een andere trainer met een andere speelwijze.''
Maduro's uiteenzetting van zijn periode bij Ajax zou de commissie die de club binnenkort gaat doorlichten veel werk uit handen kunnen nemen. ''Ik heb het er met Urby Emanuelson wel eens over. In de vier jaar die we bij de selectie zitten, hebben we al vier trainers gehad. Telkens moet er opnieuw worden gebouwd. Dat is lastig en dat wil ik gewoon niet meer.''
''Ik wil graag zien dat de club een keuze maakt voor de lange termijn. Dat niet om het jaar of om de anderhalf jaar een nieuwe trainer komt die weer moet gaan bouwen aan een team. Als je kijkt naar een team als Arsenal of Manchester United, dan zie je dat ze daar een vaste kern spelers hebben en een vaste speelwijze. Bij ons heeft elke nieuwe trainer weer zijn eigen speelwijze en zijn eigen voorkeuren voor spelers.''
''Ik zie graag een trainer die vijf of zes jaar bij een club werkt. Kijk maar naar Louis van Gaal toen die nog als trainer bij Ajax werkte, die kon echt aan een team werken. Er gingen ook toen spelers weg, maar de kern en de speelwijze bleven hetzelfde. Aan een trainer die er voor langere tijd zit, weet je wat je hebt.''
De 22-jarige international die van Ajax het voorstel kreeg om zijn contract te verlengen, is dan ook zeer benieuwd welke toekomstplannen de club zal ontvouwen. Vandaag heeft Maduro's zaakwaarnemer Rodger Linse een afspraak met technisch directeur Martin van Geel en morgen hoort Maduro van Linse welk perspectief de club hem kan schetsen.
Duidelijkheid en standvastigheid staan boven aan het verlanglijstje van Maduro. Sommige teamgenoten denken er precies hetzelfde over, onder wie Urby Emanuelson, Klaas-Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg.
Ajax zou er goed aan doen om die spelers al in dit stadium proberen te verleiden tot een langer verblijf in Amsterdam. Hoewel bijvoorbeeld Emanuelson (tot 2011) en Huntelaar (tot 2010) nog lang vastliggen, staan ze na dit seizoen nadrukkelijk open voor een vertrek naar het buitenland. Aangezien de contracten van Jaap Stam en Edgar Davids aflopen en AC Milan de verrichtingen van Stekelenburg volgt, dreigt voor Ajax een leegloop.
Maduro verkeert in de luxe positie dat hij volgend seizoen transfervrij kan vertrekken. Het is aan Henk ten Cate te danken dat de middenvelder nog bij Ajax speelt. De vertrokken trainer sprak zijn vertrouwen in Maduro openlijker uit dan Van Geel.
Tegen FC Utrecht speelde Maduro een goede partij. ''Ik speelde op het randje van wat mag, maar dat deed bijna iedereen vanmiddag. Het was een goede overwinning.''
In de Galgenwaard vlogen de aanstekers - en zelfs een telefoon - de Ajacieden om de oren. Invaller Albert Luque hield er een wondje op zijn rug aan over. Die vijandige omgeving wakkerde het toch al groeiende groepsgevoel bij de Ajacieden aan. ''Ik merk dat we meer een eenheid beginnen te vormen,'' aldus Maduro. ''Na de overwinning omhelsde iedereen elkaar in de kleedkamer.''
Maduro waakt echter voor een sfeer waarin alleen maar schouderklopjes mogen worden uitgedeeld. ''De spelers moeten hard zijn tegen elkaar. Elkaar op de fouten durven wijzen, in een klimaat waarin dat wordt geaccepteerd. Dat je niet meteen een opmerking terugkrijgt. Je zegt eerder de waarheid tegen een vriend dan tegen iemand die denkt: 'rot maar op, man.''
Maduro praat deze week met Ajax, maar hij zal vermoedelijk pas in de winterstop beslissen of hij bijtekent. Dan heeft hij zelf een duidelijker beeld van de toekomst en Ajax waarschijnlijk ook.
''Ik denk dat Ajax nu ook de kant op wil van een trainer die langer aanblijft. Want de afgelopen vier jaar zijn niet zo succesvol geweest. En ik zie wel veel talentvolle spelers om me heen.''
© Het Parool, 29-10-2007
nu van Geel de naam weer heeft laten vallen gaat dat weer een eigen leven leidenquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hoezo? Daar speelt hij toch helemaal niet?
Middenveld ligt in het middenquote:Op maandag 29 oktober 2007 17:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hoezo? Daar speelt hij toch helemaal niet?
Nou ja, alsof Maduro zo achterlijk is dat hij denkt dat er geen vervanger komt voor Sneijder. Alsof dat nieuw is. Maduro is toch ook totaal niet de creatieve speler zoals een Modric, Aissati, van der Vaart en Sneijder?quote:Op maandag 29 oktober 2007 18:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nu van Geel de naam weer heeft laten vallen gaat dat weer een eigen leven leidenslim gedaan van van Geel.
Dan moet iedereen vrezen voor zijn plek. Maduro is geen type Aissati hoor. Tevens kan Maduro ook centraal achterin. Dus die heeft echt nog veel genoeg te doen bij Ajax.quote:
dat zeg ik ook niet, ik geef alleen aan waar het vandaan komt. Maduro hoeft zeker niet bang te zijn voor een eventuele komst an isiquote:Op maandag 29 oktober 2007 19:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nou ja, alsof Maduro zo achterlijk is dat hij denkt dat er geen vervanger komt voor Sneijder. Alsof dat nieuw is. Maduro is toch ook totaal niet de creatieve speler zoals een Modric, Aissati, van der Vaart en Sneijder?
[..]
Dan moet iedereen vrezen voor zijn plek. Maduro is geen type Aissati hoor. Tevens kan Maduro ook centraal achterin. Dus die heeft echt nog veel genoeg te doen bij Ajax.
Davids en Gabri hebben ook niet het eeuwige leven.
quote:Ajacied Maduro: 'In de winterstop hak ik de knoop door'
Datum: 14-nov-2007 09:43
Door Simon Zwartkruis
Hedwiges Maduro neemt over ruim een maand een beslissing over zijn toekomst. Maduro’s contract bij Ajax loopt medio 2008 af. “In de winterstop wil ik de knoop doorhakken. Anders blijft het doormalen en dat kan ten koste gaan van mijn spel. Dat wil ik niet”, zegt de middenvelder in de nieuwe Sportweek.
Welk besluit Maduro ook neemt, in Nederland zal hij alleen bij Ajax spelen. “De supporters zouden er niet blij mee zijn als ik naar een andere Nederlandse club zou gaan en zelf zie ik dat ook niet zo snel gebeuren. Ik ben een Ajax-jongen. Dus dan hebben we het over het buitenland. Mijn situatie is vergelijkbaar met die van Ryan Babel. Allebei jong, maar in korte tijd al heel veel meegemaakt.”
Maxwellquote:Op woensdag 14 november 2007 11:49 schreef -Vaduz- het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat Maduro vertrekt, zuur voor Ajax dat er niet super gecasht kan worden. Al die praatjes over onduidelijkheid en lange termijn zal hem wel netjes verteld zijn.
Nogal, is gewoon geld weggooien. Men moet contracten maar wat eerder verlengen, dit schiet niet op.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja klopt, best zorgwekkend voor Ajax.
Dat zou prima zijn. Al zou ik dan Kennedy op 10 zetten (of De Jong) en dan Suarez, KJH en Luque in de spits. En natuurlijk vd Wiel op de plaats van Stam nu. Helaas heeft Ajax verder zo weinig verdedigers.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:18 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Maar dan spelen we dus zonder 10. Maw Huntelaar moet zich weer ver terug laten zakken om aangespeeld te worden. Ik ben voorstander van een 3-4-3 systeem met Davids op 4.
Drie echte verdedigers: Stam Heitinga en Vermaelen. Daarvoor Davids. Op 6 Gabri en op 8 Maduro. Op 10 Luque of Leonardo (of misschien een aankoop in de winterstop) en in de spits Kennedy (Leo), KJH en Suárez.
Nadeel is dat Albert Luque en Luis Suarez geen echte buitenspelers zijn, eigenlijk kan je beter Dennis Rommedahl en Leonardo opstellen.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:01 schreef Fides het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn. Al zou ik dan Kennedy op 10 zetten (of De Jong) en dan Suarez, KJH en Luque in de spits. En natuurlijk vd Wiel op de plaats van Stam nu. Helaas heeft Ajax verder zo weinig verdedigers.
Rommedahl is meer een vleugelspeler dan Suarez maar Luque is volgens mij als linksbuiten nuttiger dan Leonardo, vooral door zijn voorzetten.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nadeel is dat Albert Luque en Luis Suarez geen echte buitenspelers zijn, eigenlijk kan je beter Dennis Rommedahl en Leonardo opstellen.
Dus je denkt dat hij wel had bijgetekend als hij niet gebleseerd was geweest?quote:Op woensdag 14 november 2007 11:54 schreef RayMania het volgende:
Maxwell was geblesseerd en ging weg tijdens revalidatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |