De Nederlandse TV-markt is totaal niet te vergelijken met de Amerikaanse TV-markt. De publieke omroepen trekken genoeg kijkers met nieuwsprogramma's, opinieprogramma's, cabaret, etc...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:52 schreef evert het volgende:
[..]
dus je vindt ook het duitse, engelse en belgische model niet goed.
maar ben je dan voor het amerikaanse model? een PBS die heel marginaal is en daardoor vrijwel niemand bereikt?
en dat is dus de vraag. wat is de kritische grens. en dan niet kijken naar overall marktaandeel, maar vooral op doelgroepniveau.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De Nederlandse TV-markt is totaal niet te vergelijken met de Amerikaanse TV-markt. De publieke omroepen trekken genoeg kijkers met nieuwsprogramma's, opinieprogramma's, cabaret, etc...
nee. daarom is wat mij betreft reclamevrij bespreekbaar, maar ik geloof niet in een elitaire publieke omroep, uitsluitend voor de 'grachtengordel'. en dat is het grote gevaar waarmee je een publieke omroep creeert die bepaalde groepen links laat liggen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat wil je eigenlijk? Dat de publieke omroepen als een soort commerciëlen gaan functioneren, op basis van oneerlijke concurrentie?
Die groepen kijken nu toch al vooral naar SBS6 en RTL4. Het hoeft geen elitaire publieke omroep te worden. Echter, de publieke omroep moet niet meehobbelen met de commerciële zenders. Daar is de publieke omroep totaal niet voor bedoeld.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:58 schreef evert het volgende:
[..]
nee. daarom is wat mij betreft reclamevrij bespreekbaar, maar ik geloof niet in een elitaire publieke omroep, uitsluitend voor de 'grachtengordel'. en dat is het grote gevaar waarmee je een publieke omroep creeert die bepaalde groepen links laat liggen.
maar dus accepteer je dat bijv. 13-19 en 20-34 door de publieke omroep niet bediend wordt? en dat het vooral (zelfs al in de huidige vorm) vooral de ouderen en hoger opgeleiden zijn?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Marktaandeel is niet zo cruciaal voor publieke omroepen, wel voor commerciële zenders. Publieke omroepen krijgen subsidie en moeten voorzien in een bepaald soort televisie. Televisie die niet wordt aangeboden door de commerciële zenders. Commerciële zenders moeten zich richten op marktaandelen en doelgroepen.
Dan doet de TROS dat maar op een eigen zender, zonder geld uit de belastingpot. Dan mogen ze zoveel amusement maken als ze willen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:59 schreef rubbereend het volgende:
een omroep moet in principe toch programma's maken voor zn leden? En als de trosleden nou amusement willen........?
Die doelgroepen zijn nu ook al vooral terug te vinden bij de commerciële omroepen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:00 schreef evert het volgende:
[..]
maar dus accepteer je dat bijv. 13-19 en 20-34 door de publieke omroep niet bediend wordt? en dat het vooral (zelfs al in de huidige vorm) vooral de ouderen en hoger opgeleiden zijn?
klopt. en als je wil dat de publieke omroep een evenredige afspiegeling van de nederlandse bevolking is, moet je ook als publieke omroep de ruimte hebben om deze doelgroepen te trekken. en als je kijkgedrag van deze doelgroepen analyseert (heb vorige week nog een lijst van de afgelopen drie maanden laten draaien), dan gaat men vooral voor (al dan niet intelligent) amusement.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die doelgroepen zijn nu ook al vooral terug te vinden bij de commerciële omroepen.
nou, debiele... om mensen uit lagere sociale klasssen gelijk als debiel af te schilderen....quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De publieke omroep hoeft helemaal niet alle doelgroepen te trekken. Als bepaalde doelgroepen het prima naar de zin hebben bij commerciëlen, dan is dat prima. Dan hoeft de publieke omroep geen geld uit te trekken om bepaalde programma's te financiëren om ook aan die doelgroep te trekken.
De publieke omroepen moeten zorgen dat programma's die bij de commerciëlen niet aan bod komen worden uitgezonden. Zoals nieuwsprogramma's, debat, opinie, Nederlands drama, cabaret, Nederlandse series...
Dat de IQ-lozen dan SBS6 blijven kijken...het zij zo. Dat doen ze toch wel, of de PO nu debiele programma's gaat uitzenden of niet...
Die programma's zijn vaak tegen het debiele aan.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:12 schreef evert het volgende:
[..]
nou, debiele... om mensen uit lagere sociale klasssen gelijk als debiel af te schilderen....
ik ga nu pitten, morgen moet ik er op het werk ook weer over discussieren...
waar moet de discussie gevoerd worden?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:06 schreef DennisMoore het volgende:
Amusement weg bij Publieke Omroep
Tevens tvp..
Maar Lingo is ook de laatste tijd verbeterd dankzij Michiel Eijsbouts. Bij een moeilijk 6- of 10-letterwoord legt hij uit wat het woord betekent. Het kan om doordenkertjes zijn, maar ook om woorden die we nooit zijn tegengekomen.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:54 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Omdat al die woorden die voorbij komen een uitstekende manier zijn om kansloze allochtonen Nederlands te leren.![]()
Of zou Lingo inmiddels onder de noemer cultuur vallen?![]()
Met het nieuwe opzet wordt mijn zusje het meest gedupeerd. Zij keek namelijk naar amusementsprogramma's op de Publieke Omroep, zoals Love Letters en Costa. De rest van mijn gezin (ik, mijn ouders en soms mijn broertje) gebruiken de Publieke Omroep wel nuttig. Op mijn TV-weekscema kijk ik in de meeste gevallen programma's die wel zouden voldoen aan de eisen van de Publieke Omroep.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 01:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De publieke omroep hoeft helemaal niet alle doelgroepen te trekken. Als bepaalde doelgroepen het prima naar de zin hebben bij commerciëlen, dan is dat prima. Dan hoeft de publieke omroep geen geld uit te trekken om bepaalde programma's te financiëren om ook aan die doelgroep te trekken.
De publieke omroepen moeten zorgen dat programma's die bij de commerciëlen niet aan bod komen worden uitgezonden. Zoals nieuwsprogramma's, debat, opinie, Nederlands drama, cabaret, Nederlandse series...
Dat de IQ-lozen dan SBS6 blijven kijken...het zij zo. Dat doen ze toch wel, of de PO nu debiele programma's gaat uitzenden of niet...
drama series ook, kijk maar dat doet Net5 nu ook. RTL doet het nieuws ook prima, dus dan kunnen de journaals ook wel wegquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vrees er haast voor dat dat het geval gaat zijn. Ik ben het er overigens niet mee eens. Een programma als Costa kan prima uitgezonden worden door een commerciële zender.
Dat komt omdat ik een grote quizliefhebber ben. Per Seconde Wijzer en Twee Voor Twaalf zou je makkelijk kunnen indelen in de categorie Geschiedenis of Cultuur, Tien Voor Taal en That's The Question zijn educatief. Maar de reden waarom jullie het niet direct zien, is omdat That's The Question en Een Tegen 100 om algemene kennis draait.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Programma's zoals Love Letters en Costa passen prima bij de commerciële omroepen. Als de publieke omroep deze programma's niet meer uit zal zenden, dan pikt een commerciële omroep dit op. Dit zijn ook geen programma's die thuishoren bij de publieke omroep.
NOS Journaal valt onder nieuws, Het Lagerhuis valt onder debat, Kopspijkers valt onder opinievorming, terwijl de overige programma's quizprogramma's zijn van enig niveau. Ik zie het probleem dus niet zo.
ja in België hebben ze blokken, dat is nou ook niet echt hoogdravend.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nee, want nieuws, sport en opinie is een taak van de publieke omroep. De Journaals kunnen ook gewoon blijven, daar gaat de discussie ook helemaal niet over.
Per Seconde Wijzer en Twee voor Twaalf zijn "kwaliteitsquizprogramma's", Tien voor Taal ook. Programma's voor de publieke omroep dus, terwijl Een Tegen 100 best op een commerciële zender kan. In België wordt dat programma trouwens ook gewoon op een commerciële zender uitgezonden.
Dit Was Het Nieuws: Kennisoverdracht door satire.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:27 schreef evert het volgende:
[..]
de moeilijkheid: waar trek je de grens wat amusement is.
Dit was het nieuws: amusement of satire?
Kopspijkers: amusement of publieke debat aanzwengelend?
Pop Quiz a go go - amusement of cultuur?
Twee voor twaalf - amusement of kennisoverdracht?
Wie is de mol - amusement? dus mag niet meer
Boer zoekt vrouw - amusement? dus mag niet meer
Jiskefet - amusement? mag dus niet meer
Toen was geluk... - amusement? mag dus niet meer
Dat is te debiel voor woorden inderdaad.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja in België hebben ze blokken, dat is nou ook niet echt hoogdravend.
Vind ik juist wel. Is in ieder geval van een beter niveau dan Lingo. En de presentator (Ben Crabbé) komt me ook veel leuker voor. Ik weet niet of jullie 'De Slimste Mens ter Wereld' hebben gekeken. Dat vind ik namelijk ook een hoogstaande quiz, dat is ook een quiz waar ik altijd voor thuis bleef.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja in België hebben ze blokken, dat is nou ook niet echt hoogdravend.
oke daar heb je gelijk, maar als de loterij er dus tussenuit gaat dan mag 1 tegen 100 weer wel?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
1 tegen 100, dat is toch dat programma van de Postcodeloterij? Ja, als dat niet meer commercieel is. De Postcodeloterij zendt haar reclameshows maar lekker uit op commerciële zenders, niet op het publieke net.
Lingo vind ik trouwens amusement. Met kennisoverdracht heeft het niets te maken, net zoals Blokken.
idd al die sms onzin moet weg bij de PO, maar ik zie niet waarom Get the question niet weg zou hoeven en een uitgekleed 1 tegen 100 welquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind van niet. Het is puur amusement vind ik, daarnaast heeft het programma wel meer commerciële dingetjes zoals SMS-spelletjes. Ik zie niet in waarom 1 tegen 100 thuishoort op de publieke omroep.
En mij kan het m'n reet roesten dat de programma's er wel zijn. Er zijn mensen die dat graag kijken. Laat ze.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:20 schreef kiw het volgende:
Programma's als sterrenslag en ter land, ter zee en in de lucht zal ik niet missen hoor. Uberhaupt kan bijna de gehele tros mn kont roesten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |