abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25821353
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:52 schreef evert het volgende:

[..]

dus je vindt ook het duitse, engelse en belgische model niet goed.
maar ben je dan voor het amerikaanse model? een PBS die heel marginaal is en daardoor vrijwel niemand bereikt?
De Nederlandse TV-markt is totaal niet te vergelijken met de Amerikaanse TV-markt. De publieke omroepen trekken genoeg kijkers met nieuwsprogramma's, opinieprogramma's, cabaret, etc...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 00:54:05 #52
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25821360
als aanvulling: de publieke omroep heeft een groot probleem om jongeren te bereiken. met deze maatregelen wordt het denk ik nog moeilijker.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_25821378
Wat wil je eigenlijk? Dat de publieke omroepen als een soort commerciëlen gaan functioneren, op basis van oneerlijke concurrentie?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 00:56:03 #54
99433 Tup
Tupperwaar
pi_25821392
Hé, D66 heeft een goed onderhandelingsakkoord....de publieke omroep.
Wasserwunderland
  dinsdag 29 maart 2005 @ 00:56:25 #55
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25821400
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:53 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De Nederlandse TV-markt is totaal niet te vergelijken met de Amerikaanse TV-markt. De publieke omroepen trekken genoeg kijkers met nieuwsprogramma's, opinieprogramma's, cabaret, etc...
en dat is dus de vraag. wat is de kritische grens. en dan niet kijken naar overall marktaandeel, maar vooral op doelgroepniveau.

en dan zie je dat de publieke omroep echt een structureel probleem heeft richting bepaalde doelgroepen. en dat je zonder 'amusement' het nog moeilijker krijgt.
daarom ben ik een groot voorstander van het Belgische model. Een brede zender en daarnaast 1 of 2 meer specifiek ingerichte zenders.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 00:58:37 #56
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25821442
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat wil je eigenlijk? Dat de publieke omroepen als een soort commerciëlen gaan functioneren, op basis van oneerlijke concurrentie?
nee. daarom is wat mij betreft reclamevrij bespreekbaar, maar ik geloof niet in een elitaire publieke omroep, uitsluitend voor de 'grachtengordel'. en dat is het grote gevaar waarmee je een publieke omroep creeert die bepaalde groepen links laat liggen.
pi_25821443
Marktaandeel is niet zo cruciaal voor publieke omroepen, wel voor commerciële zenders. Publieke omroepen krijgen subsidie en moeten voorzien in een bepaald soort televisie. Televisie die niet wordt aangeboden door de commerciële zenders. Commerciële zenders moeten zich richten op marktaandelen en doelgroepen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 maart 2005 @ 00:59:09 #58
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25821450
een omroep moet in principe toch programma's maken voor zn leden? En als de trosleden nou amusement willen........?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_25821467
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:58 schreef evert het volgende:

[..]

nee. daarom is wat mij betreft reclamevrij bespreekbaar, maar ik geloof niet in een elitaire publieke omroep, uitsluitend voor de 'grachtengordel'. en dat is het grote gevaar waarmee je een publieke omroep creeert die bepaalde groepen links laat liggen.
Die groepen kijken nu toch al vooral naar SBS6 en RTL4. Het hoeft geen elitaire publieke omroep te worden. Echter, de publieke omroep moet niet meehobbelen met de commerciële zenders. Daar is de publieke omroep totaal niet voor bedoeld.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 01:00:14 #60
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25821472
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Marktaandeel is niet zo cruciaal voor publieke omroepen, wel voor commerciële zenders. Publieke omroepen krijgen subsidie en moeten voorzien in een bepaald soort televisie. Televisie die niet wordt aangeboden door de commerciële zenders. Commerciële zenders moeten zich richten op marktaandelen en doelgroepen.
maar dus accepteer je dat bijv. 13-19 en 20-34 door de publieke omroep niet bediend wordt? en dat het vooral (zelfs al in de huidige vorm) vooral de ouderen en hoger opgeleiden zijn?
pi_25821479
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 00:59 schreef rubbereend het volgende:
een omroep moet in principe toch programma's maken voor zn leden? En als de trosleden nou amusement willen........?
Dan doet de TROS dat maar op een eigen zender, zonder geld uit de belastingpot. Dan mogen ze zoveel amusement maken als ze willen.
pi_25821486
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:00 schreef evert het volgende:

[..]

maar dus accepteer je dat bijv. 13-19 en 20-34 door de publieke omroep niet bediend wordt? en dat het vooral (zelfs al in de huidige vorm) vooral de ouderen en hoger opgeleiden zijn?
Die doelgroepen zijn nu ook al vooral terug te vinden bij de commerciële omroepen.
pi_25821489
Dan laat je de Tros een commerciele zender worden...
  dinsdag 29 maart 2005 @ 01:05:49 #64
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25821575
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Die doelgroepen zijn nu ook al vooral terug te vinden bij de commerciële omroepen.
klopt. en als je wil dat de publieke omroep een evenredige afspiegeling van de nederlandse bevolking is, moet je ook als publieke omroep de ruimte hebben om deze doelgroepen te trekken. en als je kijkgedrag van deze doelgroepen analyseert (heb vorige week nog een lijst van de afgelopen drie maanden laten draaien), dan gaat men vooral voor (al dan niet intelligent) amusement.

en de vraag is of je dat moet willen. want op deze manier word je vanzelf een omroep voor de grachtengordel.
pi_25821622
De publieke omroep hoeft helemaal niet alle doelgroepen te trekken. Als bepaalde doelgroepen het prima naar de zin hebben bij commerciëlen, dan is dat prima. Dan hoeft de publieke omroep geen geld uit te trekken om bepaalde programma's te financiëren om ook aan die doelgroep te trekken.

De publieke omroepen moeten zorgen dat programma's die bij de commerciëlen niet aan bod komen worden uitgezonden. Zoals nieuwsprogramma's, debat, opinie, Nederlands drama, cabaret, Nederlandse series...

Dat de IQ-lozen dan SBS6 blijven kijken...het zij zo. Dat doen ze toch wel, of de PO nu debiele programma's gaat uitzenden of niet...
pi_25821628
Vooruit, Knoop in je zakdoek mag blijven.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 01:12:25 #68
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_25821691
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De publieke omroep hoeft helemaal niet alle doelgroepen te trekken. Als bepaalde doelgroepen het prima naar de zin hebben bij commerciëlen, dan is dat prima. Dan hoeft de publieke omroep geen geld uit te trekken om bepaalde programma's te financiëren om ook aan die doelgroep te trekken.

De publieke omroepen moeten zorgen dat programma's die bij de commerciëlen niet aan bod komen worden uitgezonden. Zoals nieuwsprogramma's, debat, opinie, Nederlands drama, cabaret, Nederlandse series...

Dat de IQ-lozen dan SBS6 blijven kijken...het zij zo. Dat doen ze toch wel, of de PO nu debiele programma's gaat uitzenden of niet...
nou, debiele... om mensen uit lagere sociale klasssen gelijk als debiel af te schilderen....

ik ga nu pitten, morgen moet ik er op het werk ook weer over discussieren...
pi_25821695
nou, wat een overwinning voor D66
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_25821720
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:12 schreef evert het volgende:

[..]

nou, debiele... om mensen uit lagere sociale klasssen gelijk als debiel af te schilderen....

ik ga nu pitten, morgen moet ik er op het werk ook weer over discussieren...
Die programma's zijn vaak tegen het debiele aan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 maart 2005 @ 01:40:37 #71
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25822140
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 01:06 schreef DennisMoore het volgende:
Amusement weg bij Publieke Omroep

Tevens tvp. .
waar moet de discussie gevoerd worden?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_25822158
Het wordt zo een beetje chaotisch.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 maart 2005 @ 01:42:57 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_25822173
ja daarom. Maar Op Volle toeren mag igg weer zo terug onder de nieuwe regels! En zelfs kopspijkers valt onder opinie
DeLuna vindt me dik ;(
pi_25822288
Waar te voeren: als het over de ideale beleid gaat voor de publieke: hier
over welke programmas wel niet weg moeten: in TV?
pi_25822304
Of gewoon in één topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')