Weg met de tros!quote:Op maandag 28 maart 2005 18:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Amusement onder druk bij Publieke Omroep
Een prima zaak dat dit aan de kaak wordt gesteld. Commerciele zenders duiken hier graag op in en kunnen dat prima vervullen. Als dit het nieuwe D'66 is, dan zetten ze na zo'n crisis hun beste benen eindelijk voor!
Die wordt vanzelf al uitgehold door Talpa, het bedrijf van John de Mol.quote:
Ik vind het al helemaal verkeerd dat de overheid gaat voorschrijven wat we op de buis te zien krijgen. Dit riekt gewoon naar vergaande censuur. Het eind van het liedje is gewoon dat niemand meer naar het PvdA propagandamiddel kijkt, en dan kan die miljarden verslindende overheidsgeld slobberende rotzooi tenminste gewoon worden afgeschaft.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik vind het overigens verkeerd dat Van der Laan zich persoonlijk gaat uitlaten over de diverse programma's.
Alleen rampenberichtgeving zou door de overheid geregeld moeten worden. Nieuwsberichtgeving is al dubieus.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:29 schreef speedfreak1 het volgende:
Ik vind het al helemaal verkeerd dat de overheid gaat voorschrijven wat we op de buis te zien krijgen. Dit riekt gewoon naar vergaande censuur.
Dat zou mooi zijn, maar nu al wordt Kopspijkers ontzien om de maatschappelijke discussie aan te zwengelen. Wat een zwaktebod.quote:Het eind van het liedje is gewoon dat niemand meer naar het PvdA propagandamiddel kijkt, en dan kan die miljarden verslindende overheidsgeld slobberende rotzooi tenminste gewoon worden afgeschaft.
Je kunt niet stellen dat de overheid en de publieke omroep synoniem aan elkaar zijn. De Nederlandse publieke omroepen waren immers van oudsher, met uitzondering van de NOS, gerelateerd aan de diverse zuilen. De overheid had en heeft bitter weinig in te brengen in de programmering en dat maakt het dus niet zo dubieus als jij doet voorkomen.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Alleen rampenberichtgeving zou door de overheid geregeld moeten worden. Nieuwsberichtgeving is al dubieus.
Omdat al die woorden die voorbij komen een uitstekende manier zijn om kansloze allochtonen Nederlands te leren.quote:
Lingo is walgelijk, evenals kopspijkers eigenlijk. Kopspijkers is echt zo'n programma waar overdreven wordt. Allemaal nutteloze dingen die er totaal niet toe doen, en die Jack blijft maar lachen. (:?) De meeste programma's op de Nederlandse televisie genieten waarschijnlijk hoge kijkcijfers bij gebrek aan beter. Het is diep triest als je ziet wat voor inhoudsloze zooi de publieke en commerciele zenders produceren. Natuurlijk hebben bepaalde programma's vaak wel toegevoegde waarde, zoals tegenlicht, of een leuke serie als 24.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Kopspijkers valt niet onder amusement, dat is dan wel weer een gewonnen strijd!
Juist.quote:Natuurlijk hebben bepaalde programma's vaak wel toegevoegde waarde, zoals tegenlicht, of een leuke serie als 24.
De stijl past dus prima bij de PO.quote:Op maandag 28 maart 2005 19:59 schreef Potus het volgende:
Ik heb net een lakmoesstrookje in dit topic gestoken en het kleurt helemaal rood. Ik gok dat de pH-waarde hier nul is (zoutzuur). Gefeliciteerd.
Jullie stijl past dus blijkbaar goed bij de P.O. Dat verontrust mij meer.quote:Op maandag 28 maart 2005 20:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De stijl past dus prima bij de PO.![]()
Nee, kopspijkers valt OOK onder Amusement. De reden dat het toegestaan wordt, is omdat het ook opinie vormend is.quote:Op maandag 28 maart 2005 18:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Lingo is dus twijfelgeval. Ik zie 't debat nu al voor me. Gelukkig gaat 't weer over de echt belangrijke zaken in Den Haag.quote:Amusement weg bij Publieke Omroep
HILVERSUM Puur amusement is over enkele
jaren geen taak meer van de Publieke
Omroep.CDA,VVD en D66 hebben dat in het
herziene regeerakkoord van zaterdag
vastgelegd.Staatssecretaris Van der
Laan zei vandaag dat een programma als
Sterrenslag dan niet meer mag.Ze ziet
Lingo als een twijfelgeval.
De Publieke Omroep krijgt volgens haar
drie soorten programma's te verzorgen:
1.nieuws en sport,2.maatschappelijk
debat en opinie,en 3.kunst,cultuur,
drama en educatie.
De macht van de omroepen wordt kleiner:
de voorzitters verdwijnen uit de top
van de Publieke Omroep.
Portemonee van de Ander propaganda. Dat moet natuurlijk blijvenquote:Op maandag 28 maart 2005 18:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Mijn cynisme kwam niet goed door. Het is werkelijk onvoorstelbaar dat een staatssecretaresse gaat vertellen wat opiniemakend is. Daar mag je gerust van de regentencultuur spreken.quote:Op maandag 28 maart 2005 21:25 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, kopspijkers valt OOK onder Amusement. De reden dat het toegestaan wordt, is omdat het ook opinie vormend is.
Programmas welke alleen gericht zijn tot amusement mogen dus wel, sterrenslag dus.
Het is dus niet dat er geen Amusement mag komen. Anders zal er lijkt mij ook geen discussie ontstaan of lingo mag blijven...
ze had het dan ook zwaar toen ze in het NOS journaal van vandaag 8 uur ondervraagd werd. Na lang nadenken mompelde ze wat van "Een soap is namelijk cultuur". Op de Jantje Smit vraag wist ze iets beter het antwoord, ze had net 10 seconden gelden namelijk geoefend en het kwam er dus iets sneller uit. Ook dat was cultuurquote:Op maandag 28 maart 2005 22:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mijn cynisme kwam niet goed door. Het is werkelijk onvoorstelbaar dat een staatssecretaresse gaat vertellen wat opiniemakend is. Daar mag je gerust van de regentencultuur spreken.
De media-equivalent van de gekozen burgemeester... D66 zeker?quote:Op maandag 28 maart 2005 21:30 schreef SCH het volgende:
Het is een wat halfslachtige manier om iets met het omroepbestel te doen, zo gaat dat al jaren.
nee, niets doen, en de omroepverenigingen laten vechten, dat levert wat op.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:02 schreef Verbal het volgende:
[..]
De media-equivalent van de gekozen burgemeester... D66 zeker?
V.
Daar is 't weer, hét toverwoord in een discussie over het omroepbestel.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:13 schreef evert het volgende:
bbc
je hebt gelijk, een ander voorbeeld is beter: het belgische model.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
Daar is 't weer, hét toverwoord in een discussie over het omroepbestel.
BBC
de moeilijkheid: waar trek je de grens wat amusement is.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Publieke bestel hoeft zich niet bezig te houden met amusement. Dat doen de commerciëlen wel.
interessant punt: quizprogramma's op niveau.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is lastig inderdaad, maar toch is het wel te doen....
Kopspijkers, Dit Was Het Nieuws, Twee voor Twaalf, Jiskefet en Toen Was Geluk... zijn programma's die je niet bij de commerciëlen terug kan vinden. De overige programma's vind ik niet dat ze thuishoren bij de publieke omroepen.
De publieke omroepen zouden zich moeten beperken tot sport, nieuws (satire mag ook dus), debat, opinie, Nederlandse series, quizprogramma's op niveau...dat soort dingen.
Kopspijkers valt volgens Van der Laan onder opinievorming. Mensen baseren hun mening op hetgeen ze zien en horen in Kopspijkers, aldus Van der Laan. Ik snap ineens waarom de PvdA zoveel stemmen krijgt.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:27 schreef evert het volgende:
de moeilijkheid: waar trek je de grens wat amusement is.
Kopspijkers: amusement of publieke debat aanzwengelend?
noem een ander voorbeeld van een dom spelletje als lingo bij de commercielen? en dan niet de daytime belspelletjes? die zijn er namelijk niet meer!quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vind het niet elitair. Quizprogramma's op niveau zijn nauwelijks te vinden bij de commerciëlen, domme spelletjes zoals Lingo wel.
Ik denk dat laagopgeleide mensen best wel te vinden zijn bij de commerciële zenders. Genoeg programma's die zijn bedoeld voor deze doelgroep.
Arcee, wat vind je van mijn Belgie model (ipv BBC)?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kopspijkers valt volgens Van der Laan onder opinievorming. Mensen baseren hun mening op hetgeen ze zien en horen in Kopspijkers, aldus Van der Laan. Ik snap ineens waarom de PvdA zoveel stemmen krijgt.
Prima, de Belgen hebben ook een degelijke publieke omroep. Ietwat saai, maar wel goed.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:41 schreef evert het volgende:
Arcee, wat vind je van mijn Belgie model (ipv BBC)?
en als de ster wordt afgeschaft, zoals in belgie de publieke omroep reclamevrij is? of heel erg beperkt, zoals in duitsland de ard en zdf? mag het dan wel?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De publieke omroep ontvangt subsidie, kijk- en luistergeld en inkomsten uit reclame (STER). Dit is oneerlijke concurrentie ten opzichte van de commerciële zenders, die geen subsidie ontvangen, maar hun eigen broek moeten ophouden.
Daarnaast is het niet wenselijk dat publieke omroepen dezelfde programma's aanbieden als commerciële zenders, betaald van belastinggeld. De publieke omroep moet bij haar kerntaak blijven en het uitzenden van spelletjes, datingprogramma's en dergelijke overlaten aan de commerciële zenders die hierin al ruim voorzien.
Dan moet de publieke omroep het subsidiegeld en kijk- en luistergeld steken in programma's die de commerciëlen niet aanbieden. Niet in programma's die ook al door commerciële zenders worden uitgezonden.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:47 schreef evert het volgende:
[..]
en als de ster wordt afgeschaft, zoals in belgie de publieke omroep reclamevrij is? of heel erg beperkt, zoals in duitsland de ard en zdf? mag het dan wel?
dus je vindt ook het duitse, engelse en belgische model niet goed.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan moet de publieke omroep het subsidiegeld en kijk- en luistergeld steken in programma's die de commerciëlen niet aanbieden. Niet in programma's die ook al door commerciële zenders worden uitgezonden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |