Wat denk je dat er in de posts heeft gestaan die geedit zijn?quote:Op zondag 5 juni 2005 22:40 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik zie dit nu pas. Ik vind het maar kinderachtig, om helemaal geen topic meer open te hebben erover.
Ik snap trouwens helemaal niet waarom er niet over warez gesproken zou mogen worden. Dat er geen links of informatie naar warez mogen staan snap ik. Maar erover praten is gewoon legaal.![]()
Ok dan jammer van het strenge beleid maakt het fokken vaak een stuk minder leuk. Maar ja regels zijn regelsquote:Op zondag 5 juni 2005 22:46 schreef Tain het volgende:
[..]
Wat denk je dat er in de posts heeft gestaan die geedit zijn?
Het gaat helemaal niet meer over het spel, maar alleen maar wanneer het spel te downloaden was of verwijzingen naar plekken waar je wel over warez kan praten buiten fok om.
En het praten over warez ->
Het is én blijft illegaal dude!quote:Op zondag 5 juni 2005 22:40 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ik zie dit nu pas. Ik vind het maar kinderachtig, om helemaal geen topic meer open te hebben erover.
Ik snap trouwens helemaal niet waarom er niet over warez gesproken zou mogen worden. Dat er geen links of informatie naar warez mogen staan snap ik. Maar erover praten is gewoon legaal.![]()
Over warez praten is helemaal niet illegaal "dude".quote:
Het strenge beleid is helaas alleen maar nodig doordat sommige mensen niet snappen dat vragen naar of vragen wanneer de warez versie uitkomt niet gewenst isquote:Op zondag 5 juni 2005 22:49 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ok dan jammer van het strenge beleid maakt het fokken vaak een stuk minder leuk. Maar ja regels zijn regels![]()
quote:Op zondag 5 juni 2005 22:50 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Over warez praten is helemaal niet illegaal "dude".![]()
Maar ja dat we er hier op dit forum niet over mogen praten moeten we maar respecteren dan. Jammer![]()
Het ligt er dus aan HOE er over warez gepraat wordt. Een discussie over warez, zoals in het "zeik hier over warez-gezeik"-topic kan prima, maar in het gta topic ging het alleen maar van:quote:Op zondag 5 juni 2005 22:50 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Over warez praten is helemaal niet illegaal "dude".![]()
Maar ja dat we er hier op dit forum niet over mogen praten moeten we maar respecteren dan. Jammer![]()
GVD wat een klerelijers een beetje een neppe NFO op het internet zetten en ons gek maken dat wel em al kunnen downloadenquote:Op zondag 5 juni 2005 22:57 schreef Tain het volgende:
[..]
Het ligt er dus aan HOE er over warez gepraat wordt. Een discussie over warez, zoals in het "zeik hier over warez-gezeik"-topic kan prima, maar in het gta topic ging het alleen maar van:
- "wanneer komt de warez-versie"
- "ik ga hem downloaden"
- "is ie al gelekt?"
- etc
lolquote:Op zondag 5 juni 2005 23:07 schreef AMD64 het volgende:
Doe er dan wat aan GameDemon. (b.i.g)
Dat speelde inderdaad ook mee. Inhoudelijke discussies had je wel in het eerdere GTA SA topic, iedereen weet al wat hij kan verwachten, dus nu was het alleen maar van zulke posts, ook niet iets wat al die moeite waard is.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:09 schreef DinoPK het volgende:
of wil je persé 60x 'ik kan niet meer wachten', 'wie heeft hem al', 'ik download hem nu met 7549k/sec' posts lezen? Inhoudelijk werd er niets besproken.
Nou, die screens uit het duitse blad vorige week waren anders compleet nieuw. Maar ik zie je punt wel. Jammer dat het zo moet...quote:Op maandag 6 juni 2005 12:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat speelde inderdaad ook mee. Inhoudelijke discussies had je wel in het eerdere GTA SA topic, iedereen weet al wat hij kan verwachten, dus nu was het alleen maar van zulke posts, ook niet iets wat al die moeite waard is.
Ik vind het triest dat zo'n maatregel gewoon nodig is. Het was gewoon dweilen met de kraan open en we blijven niet bezig met waarschuwen, bans aanvragen, posts editten dan wel verwijderen.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:28 schreef Johan-Derksen het volgende:
Ik vind het triest dat deze maatregel genomen is.
De goede moeten lijden onder de slechte. In plaats van de bron van het kwaad aan te pakken, dwz tijdelijk verwijderen van users die over warez posten, pakken ze alle geinteresseerden aan.
Net als vroeger, 2 leerlingen praten in de klas en iedereen moet nablijven.
Of...
1000 supporters zingen kwetsende spreekkoren en heel de club betaald behalve de daders..
Je bereikt wel je doel met dit beleid van FOK!, maar je maakt je zelf wel volkomen belachelijk.
Je geeft je machteloosheid toe met deze maatregel.
Dan kan je je afvragen of jullie maatregelen niet te beperkt waren. Blijkbaar kwam het niet duidelijk over, aangezien men gewoon doorging met posten van de foute zaken.quote:Op maandag 6 juni 2005 12:37 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik vind het triest dat zo'n maatregel gewoon nodig is. Het was gewoon dweilen met de kraan open en we blijven niet bezig met waarschuwen, bans aanvragen, posts editten dan wel verwijderen.
De mensen die posten zoals binnen de policy zou je dan serieuzer moeten nemen dan de mensen die zich niet houden aan de policy. Die weten dat ze zich daar niet aan houden en moeten niet janken.quote:En dat belachelijk maken valt wel mee, of mensen vinden het belachelijk dat ze gebanned zijn voor het praten over warez of mensen vinden het belachelijk dat we een topic tijdelijk niet toe staan. En zoals ik hier al kan lezen zijn wij niet de enige die het meer dan zat waren.
Wat is de link tussen een preview/praten over een nog uit te komen spel en het praten over warez?quote:Op maandag 6 juni 2005 12:04 schreef Cheiron het volgende:
Misschien moet je de previews van games.fok afhalen, en praten over games die nog uit moeten komen helemaal verbieden. Het slaat nergens op
Daar kan je vraagtekens bij zetten uit oogpunt van klantvriendelijkheidquote:Op maandag 6 juni 2005 14:02 schreef speknek het volgende:
En dat terwijl het zo ook wel werkt.
Mijn punt was dat je ook daar uitnodigt tot discussie over een releasedatum, specs, etc.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:23 schreef Tain het volgende:
[..]
Wat is de link tussen een preview/praten over een nog uit te komen spel en het praten over warez?
Je hebt een leesprobleem; ik heb niet gezegd dat het niet werkt. Ik geef juist aan dat het perfect werkt. Er is geen gezeur meer over SA en dan werkt het dus. Ik heb het alleen over het klantvriendelijke. Jij kan mij niet wijs maken dat er ook over San Andreas gesproken kan worden zonder of warez of specs te praten. Zodra het tuig snapt dat je daar niet over moet praten, zou het een zinvol topic kunnen worden. Daar hoef je geen helderziende voor te zijn. Het klantonvriendelijke is dat de gemakkelijkste weg gekozen wordt die een bepaald doel bereikt maar die erg gebruikersonvriendelijk is. Het komt onprofessioneel over.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:54 schreef DinoPK het volgende:
Aan meneer Derksen (dat iemand zich daarmee wil associeren tegenwoordig, haha):
Heb jij pasgeleden Danny's wilde banspree gezien over het adverteren van sommige users van adblockers om fok wat sneller te maken? Er zijn toen in 1x erg veel users gebanned, waaronder erg gewaardeerde users, en dat heeft tot een behoorlijke stroom van kritiek geleid van veel users. Je ontneemt iemand dan totaal het recht om te posten, wil je dat dan? Zolang er geen warezdownloadlinks worden gepost valt het binnen de policy, maar wat moet je dan met die randdiscussie die nu aan de gang was en waar erg veel users plotseling mee bezig waren. Op slot werkt gewoon, je ziet het hier wel eens, het werkt fantastisch op tweakers (waar ze overigens nog veel losser zijn qua beleid), dus waarom niet.
Vrijdag toch in NL? En vandaag toch in USA?quote:Op maandag 6 juni 2005 15:12 schreef Morpheus2002 het volgende:
De release is morgen dus dan kan het Topic weer open![]()
Inderdaad, zolang je niet als insteek hebt de zaken professioneel aan te pakken, is dit natuurlijk geen probleemquote:Op maandag 6 juni 2005 15:20 schreef speknek het volgende:
Vrijdag inderdaad hier in Nederland. Dit is inderdaad niet de 'klant'vriendelijkste oplossing, dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant, omstanders die een opmerking maken in de buurt van warez (want veel waren twijfelgevallen) gelijk bannen is dat ook niet echt. Dat het onprofessioneel is, is trouwens niet echt een argument. Dat zijn we namelijk ook niet.
Je slaat door. Ik neem aan dat je dat zelf ook inziet.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:31 schreef speknek het volgende:
Wanneer dat inhoudt dat ik voortdurend met de OR in de clinch moet liggen over wijzigingen in statutaire regelingen en uitbreiding van privileges en userrechten om het zo wat klantvriendelijker te maken, mogen ze, goedbedoelende sarcastische opmerkingen ten spijt, iemand anders zoeken.
Dat heet opoffering van prive leven, fokken tijdens werktijd, minder nieuws posten op games.fokquote:Op maandag 6 juni 2005 15:40 schreef DinoPK het volgende:
Klantvriendelijkheid is inderdaad niet de sterkste kant van fok in het algemeen (alhoewel ik games.fok en GAM juist hier wel goed in vind). Maar hou er ook rekening mee idd dat de mods een prive leven hebben, ik vind het allang knap hoeveel ze hier aanwezig zijn itt andere subfora.
Vooral veel fokken tijdens werktijd.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:43 schreef Tain het volgende:
[..]
Dat heet opoffering van prive leven, fokken tijdens werktijd, minder nieuws posten op games.fok
Ja, dat zie ik zelf ook, maar ik vond dus al dat jij doorsloeg. Nee onze oplossing is niet het klantvriendelijkst, maar die andere oplossing kost dan weer veel te veel tijd voor een kleine verbetering en dan is het flauw het onprofessioneel te noemen.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:37 schreef Johan-Derksen het volgende:
Je slaat door. Ik neem aan dat je dat zelf ook inziet.
De denkfout die jij maakt, wordt vrij veel gemaakt. Klantvriendelijkheid levert meer op dan gedacht wordt. Het aanstellen van een paar capabele mods die hier wel tijd en energie in willen steken, kan dan wel een drukke taak voor hen opleveren, maar zou wel een oplossing zijn.quote:Op maandag 6 juni 2005 15:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, dat zie ik zelf ook, maar ik vond dus al dat jij doorsloeg. Nee onze oplossing is niet het klantvriendelijkst, maar die andere oplossing kost dan weer veel te veel tijd voor een kleine verbetering en dan is het flauw het onprofessioneel te noemen.
Gaarne even lezen... ik noem het niet professioneel... Terwijl anderen suggereren dat het wel professioneel is.quote:
Snap je de rode draad van het verhaal? ALS je iets wil doen zonder gelijk een heel topic te sluiten door het gedrag dat buiten de policy valt, DAN moet je mensen aannemen als mod om dat op te lossen. Als de oplossing volgens de huidige mods is, om het topic dan te sluiten, dan zijn ze niet capabel om dat op een klantvriendelijkere manier te doen.quote:Waarom bestempel je speknek en Tain trouwens als oncapabel , hetzij indirect, terwijl deze 2 het de laatste tijd gewoon goed doen?.. Het beste mod team op dit subforum tot nu toe, en naast het Mod zijn ook nog eens nette users.
De simpelste oplossing is om gewoon wat tolleranter te zijn over warez. Het is nu meer een oogkleppen beleid. Iedereen weet dat er warez zijn en dat men uiteindelijk gaat downloaden. Om daarom een heel topic dicht te flikkeren is grote onzin.quote:Op maandag 6 juni 2005 17:23 schreef twi het volgende:
Zolang mods geen banrechten hebben is het schoonhouden van zo'n topic gewoon ondoenlijkj voor iemand die ook nog een sociaal leven moet onderhouden. Het is simpelweg onzinnig om dan voor deze uitzonderingssituatie 3 extra mods en een FA/Admin fulltime op dat topic te zetten.
Dit is veruit de beste oplossing, aangezien er zo kort voor de release nauwelijks wat zinnigs over is te zeggen.
en ook geen bedrijf. waar komt dat klantvriendelijkheid vandaan?quote:Op maandag 6 juni 2005 18:40 schreef peristilius het volgende:
Begint iedereen nu te lullen over klantvriendelijkheid, we zitten hier op Fok! en de users moeten niet zo bitchen, sinds wanneer is Fok! een democratie.
Het gepraat over de screenshots was maar een klein onderdeel van het topic geworden. Het grootste gedeelte ging alleen maar wanneer het spel te downloaden zou zijn, etc. Op tweakers gaat het topic niet over "is ie al gelekt", "waar kan ik hem downloaden", maar wordt er een vrij normale discussie gehouden over het spel en nu eventjes wat voor beveiliging san andreas heeft. Als we dit niveau ook is hier zouden hebben, dan was deze maatregel gewoon niet nodig geweest.quote:Op maandag 6 juni 2005 17:35 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
De simpelste oplossing is om gewoon wat tolleranter te zijn over warez. Het is nu meer een oogkleppen beleid. Iedereen weet dat er warez zijn en dat men uiteindelijk gaat downloaden. Om daarom een heel topic dicht te flikkeren is grote onzin.
Wanneer mensen directe links gaan geven naar een download dan is dat heel wat anders. Maar gewoon praten over wanneer iets leaked of over screenshots lullen en wanneer hij op het net verschijnt hou je toch altijd. Op tweakers word daar een stuk soepeler mee omgegaan en daar is het topic nog steeds open. Ik zou de policy wat versoepelen, om het wat klantvriendelijker te maken. Treed pas op wanneer mensen met links naar sites aankomen om het te downloaden.
quote:Op maandag 6 juni 2005 17:03 schreef DinoPK het volgende:
Het beste mod team op dit subforum tot nu toe, en naast het Mod zijn ook nog eens nette users.
Dan moet danny zorgen dat fok sneller gaat. adblockers zijn legaal en zo dus dan is het DANNY zijn schuld, net zoals dat dit ook bagger is.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:54 schreef DinoPK het volgende:
Aan meneer Derksen (dat iemand zich daarmee wil associeren tegenwoordig, haha):
Heb jij pasgeleden Danny's wilde banspree gezien over het adverteren van sommige users van adblockers om fok wat sneller te maken? Er zijn toen in 1x erg veel users gebanned, waaronder erg gewaardeerde users, en dat heeft tot een behoorlijke stroom van kritiek geleid van veel users. Je ontneemt iemand dan totaal het recht om te posten, wil je dat dan? Zolang er geen warezdownloadlinks worden gepost valt het binnen de policy, maar wat moet je dan met die randdiscussie die nu aan de gang was en waar erg veel users plotseling mee bezig waren. Op slot werkt gewoon, je ziet het hier wel eens, het werkt fantastisch op tweakers (waar ze overigens nog veel losser zijn qua beleid), dus waarom niet.
Als je trouwens ziet als user dat het de verkeerde kant opgaat met een topic, post dan zelf ook een waarschuwing in het topic, en kijk niet alleen maar toe.
Overigens irriteerde ik mij mateloos aan dat topic, aangezien de pc users het ongelooflijk interessant vonden om over hun pc specs te lullen (hallo, tis GTA..), over de release date te blijven ouwehoeren (lees eens een topic), en maar blijven zeuren om een echte nfo zodat ze weten dat het spel lekker snel te 'kopen' is (echt veel echte kopers waren niet aanwezig in dat topic).
Het is een multiplatform topic over GTA SA, heb het daar dan ook over. Anders kan je net zo goed in Gam slowchat gaan zitten ouwehoeren.
Overigens denk ik dat een scheiding van een GTA SA pc en xbox topic wel handig is.
Dat lijkt me een goed idee.quote:Op woensdag 8 juni 2005 10:46 schreef Bastard het volgende:
Kan er niet een GTA SA topic worden geopend voor alleen XBOX gamers.. die zijn wel zo netjes om het niet over warez te hebben namelijk?
Ik wil geen topics delen met PC gamersquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:55 schreef speknek het volgende:
I beg to differ. Jullie schelden alleen wat harder op downloaders.
Maar nee, dan hebben we straks drie GTASA topics. Houd het maar even bij het Gijsjestopic.
Ik wil ook geen warezhoeren op het forum alleen sommige dingen heb je helaas niet in de handquote:Op woensdag 8 juni 2005 10:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik wil geen topics delen met PC gamers![]()
Misschien daad bij woord voegen, praten over warez geeft een ban.. moet jij eens kijken hoe snel het ophoudt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:02 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik wil ook geen warezhoeren op het forum alleen sommige dingen heb je helaas niet in de hand
Nee de mijne is net gesloten.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:40 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Mogen er al weer gta sa topics zijn, het spel is nu released namelijk.
Nee, ik was beter, maar niet zo netjesquote:Op maandag 6 juni 2005 17:03 schreef DinoPK het volgende:
Het beste mod team op dit subforum tot nu toe, en naast het Mod zijn ook nog eens nette users.
slotquote:Op donderdag 9 juni 2005 13:49 schreef pekel het volgende:
[Hattrick] - Fok cup deel V - Fok! Cup IV mag op slot.
Nieuwe Fok!Cup, nieuw topic..
Nee kan helaas niet, ik kan alleen het icoontje aanpassen wat bij de start post hoort, maar niet het topic icoontjequote:Op vrijdag 10 juni 2005 00:40 schreef REFUSED het volgende:
[MMORPG] ROSE online Part 9
kan dat topic-icoon misschien aangepast worden?
het is echt heel erg afleidend...
Het is heel leuk dat je dit punt aanbrengt maar een P2P programma is niet illegaal. Dat je via datzelfde P2P programma ook warez kan downloaden maakt het nog steeds niet illegaal. Ik gebruik mijn bittorrent prog louter om demo's, trailers, opensource programma's en linux distro's te downloaden.quote:Op maandag 13 juni 2005 07:32 schreef Johan-Derksen het volgende:
Toch bijzonder om te zien dat de verschillende mods in de verschillende subfora heel anders omgaan met bepaalde zaken:
Als je in GAM praat over warez is dat zwaar verboden.
Als je in DIG praat over downloadmogelijkheden, krijg je van iedereen de ruimte
Beste p2p
Een topic over homebrew software voor de GBACube zit in de planning in samenwerking met 1 van de DIG-modjes.quote:Op maandag 13 juni 2005 09:03 schreef DinoPK het volgende:
Tain, flashcards voor de gba omzeilen geen beveiliging, maar zijn wel verboden hier om over te praten, hoe zit dat dan? Incl de bijbehorende software van pdroms.
Emulators is in principe nog vager, want er zijn zat emulators waarmee je homebrew software kan draaien van verschillende systemen, zonder er illegaal mee bezig mee te zijn. Alleen er is de mogelijkheid, net als met p2p om er illegale dingen mee te doen (wat door de meerderheid dan ook gedaan wordt).
Het lijkt mij toch eens handig om als forum eens 1 lijn te trekken op dit gebied.
Over discussie mogelijkheden over emulatoren kan ik redelijk kort zijn: Het is niet echt een interessant discussie punt om het alleen over de emulator zelf te hebben. Immers de spellen die er op gespeeld zullen worden zijn roms waarvan je vrij zeker kan zijn dat ze niet op legale manier zijn verkregen.quote:Op maandag 13 juni 2005 09:13 schreef DinoPK het volgende:
Het gaat natuurlijk niet om links over het downloaden, maar naar discussie mogelijkheden. Zolang er geen links gegeven worden, zijn emulators in principe dus vrij om over te praten als ik het zo lees?
Ik snap trouwens echt niet waarom er zo moeilijk gedaan moet worden over games van 20 jaar terug, waarvan de developers/publisher vaak niet eens meer bestaan, niemand die er echt schade van heeft, tis alleen gratis publiciteit maar goed.
Topics over een iets als pinmame (pinball emu, erg cool) zouden gewoon erg leuk zijn om er bij te hebben imho, er is geen andere mogelijkheid om die games te spelen.
homebrew op de cube? dat is nou net 1 van de systemen waar amper een interessante homebrew scene voor is, en waarvan het niet mogelijk is het te spelen op een niet gemod systeem... De gba en dreamcast bijvoorbeeld zijn veel interessanter (xbox helemaal maar dan moet je gaan modden).
Je mag een topic openen als het oude topic echt dicht is, niet als er nog een stuk of 5 posts in moeten en je zelf voor die 5 posts gaat zorgenquote:
Hij is dichtquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:21 schreef Tain het volgende:
[..]
Je mag een topic openen als het oude topic echt dicht is, niet als er nog een stuk of 5 posts in moeten en je zelf voor die 5 posts gaat zorgen
Nu wel. Toen het topic werd aangemaakt zaten er 295 posts in het andere topicquote:
[XBOX] DOA ultimatequote:Op donderdag 16 juni 2005 13:21 schreef Gamedemon het volgende:
zou 1 van de mods het Dead or alive ultimate topic voor de xbox omhoog kunnen bumpen ,door het gebrek aan een goede search functie en een niet werkde my active topics gebeuren kan ik em niet vinden
Zat ook te zoeken op dead or alive, maar ultimate bleek iets beterquote:Op donderdag 16 juni 2005 13:24 schreef Gamedemon het volgende:
ja ik vond em net, overheen gekeken waarschijnlijk, bedankt
Nocd-cracks worden gewoon niet besproken op het forumquote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:17 schreef S1nn3rz het volgende:
Het Rayman topic:
iemand geeft aan een legale versie te hebben van een spel. Wat is er dan mis met een no cd crack?
Ok my bad, sorry voor het plaatsen van een link.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 17:18 schreef Tain het volgende:
[..]
Nocd-cracks worden gewoon niet besproken op het forum
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |