zit ook wat in... zouden die ouders hun kroost als er echt wat is wel naar een buurtcentrum laten gaan!? als die ouders weten dat er echt wat mis is lijkt mij dat ze dan bang zouden zijn dat hun kinderen zouden gaan praten....quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:21 schreef Shreever het volgende:
Misschien zie je dingen die er niet zijn maar het kan net zo goed zijn dat er wel wat aan de hand is
op een of andere hele rare manier verbaast het me niets....quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:36 schreef Boekel het volgende:
Als ik jou was zou ik eerst contact opnemen met hun school, daar is misschien al meer bekend, en ze kunnen makkelijker met ze praten zonder dat pa en ma achterdochtig wordt.
Ik weet niet hoe het met jeugdzorg zit, maar wij (scouting) hebben wel eens melding willen doen bij het meldpunt kindermishandeling (of is dat jeugdzorg?), en die wilden niet bepaald meewerken, ze wilden géén anonieme aangifte opnemen en wij wilden niet dat haar ouders het wisten omdat we bang waren dat ze anders van scouting gehaald zou worden.
Ja, ze gaan zelf naar het wijkcentrum toe en ik ken die ouders verder dus ook nietquote:Op donderdag 24 maart 2005 08:28 schreef pacandor_ het volgende:
[..]
zit ook wat in... zouden die ouders hun kroost als er echt wat is wel naar een buurtcentrum laten gaan!? als die ouders weten dat er echt wat mis is lijkt mij dat ze dan bang zouden zijn dat hun kinderen zouden gaan praten....
maarjah kinderen zijn makkelijk te manipuleren...
ik zou toch maar es met jeugdzorg gaan praten....
gaan die kinderen trouwens zelf naar het wijkcentrum!? of worden ze gebracht?! als ze door hun ouders gebracht worden zou je es heeel voorzichtig met die ouders kunnen praten..
hou ons iniedergeval op de hoogte als je wilt!!! ik ben toch echt wel heeeeel erg benieuwd!!!!!quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:42 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, ze gaan zelf naar het wijkcentrum toe en ik ken die ouders verder dus ook niet
En met jeugdzorg of de school gaan praten is idd misschien wel een goed idee ja
Ik loop er tot aan de grote vakantie stage en zoals ik in de OP al had gezegd, me stagebegeleidster zei alleen dat ik ze wat extra in de gaten moet houden als ze er zijnquote:Op donderdag 24 maart 2005 08:46 schreef pacandor_ het volgende:
[..]
hou ons iniedergeval op de hoogte als je wilt!!! ik ben toch echt wel heeeeel erg benieuwd!!!!!
hoelang moet je er nog stage lopen eigenlijk.?!?!?!?
en probeer je er niet al te veel in te mengen, wie weet waar je in terecht komt...
wat zegt je stagebegeleidster ervan eigenlijk!?
Wat een uitstekende tip is. Niet te snel conclusies trekken wat zulke dingen betreft. Zoals mijn voorgangers al zeiden, school en/of de ouders aanspreken kan ook. Maar dan moet daar wel een goede reden voor zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik loop er tot aan de grote vakantie stage en zoals ik in de OP al had gezegd, me stagebegeleidster zei alleen dat ik ze wat extra in de gaten moet houden als ze er zijn
graag serieuze reacties alsjeblieftquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:40 schreef KonnieKipke het volgende:
Misschien hebben ze 22 april niets te doen..
idd, volgens mij is der iets mis thuisquote:Op donderdag 24 maart 2005 08:18 schreef pacandor_ het volgende:
damn kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt.... misschien kun je het er es met stichting jeugd& gezien over hebben.. (jeugdzorg.) misschien dan 1 van die mensen die meiden es kan observeren ofzo....
Dank je wel voor die laatste tips, daar heb ik zeker wat aanquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:02 schreef Jelief het volgende:
Sylvana, ik heb ook in een buurtcentrum gewerkt en daar heb in de buurt was zo'n samenwerking van school, vertrouwensarts en buurtcentrum. Juist om vroegtijdig 'probleemgevallen' te kunnen signaleren. Dus wat al eerder gezegd is ga eens bij school vragen of vertrouwensarts/maatschappelijk werk in de buurt. ennuh probeer een vertrouwensband op te bouwen met die meiden, doe niet te vriendelijk want dat zullen ze snel doorhebben. Zorg ook dat ze weten dat je na de zomer niet meer in dat wijkcentrum zal werken, zodat ze zich niet verraden voelen als je weg gaat.
ja, maar ik weet dus niet wat er thuis is, wat ik al eerder zei, het hoeft niet perse mishandeling te zijn, het kan ook zijn dat de ouders veel ruzie maken en gaan scheiden, dat de vader alcoholist is, dat soort dingen en daar kun je bij het AMK niet voor terecht toch?quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:10 schreef erodome het volgende:
http://www.amk-nederland.nl/
Niet alleen het meldpunt, maar ook een punt van waar je heel veel info kan vinden van waar je op moet letten e.d.
Oppassen met verdachtmakingen op basis van gevoel en het advies van je begeleider opvolgen, die heeft waarschijnlijk vaker met dit bijltje gehakt. En tja, dat klinkt misschien wat raar uit juist mijn mond, maar een onterechte verdachtmaking kan een gezin ook stuk maken en kinderen schade berokkenen...quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:39 schreef Sylvana het volgende:
Ik zeg ook niet dat ik er gelijk al van uit ga dat ze mishandeld worden, maar ik heb wel het gevoel dat er thuis iets mis is en of dat nou mishandeling of iets anders is, dat weet ik niet. Zou ook kunnen zijn dat hun ouders heel veel ruzie maken en gaan scheiden en dat ze daar moeite mee hebben ofzo.
En informatie inwinnen over hoe je met dit soort situaties om moet gaan lijkt me geen kwaad
Mij niet. En wat je met je eigen veiligheid doet, oké, maar denk ook eens aan die meisjes.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:42 schreef Sylvana het volgende:
De ouders weten mijn achternaam en woonplaats niet, ze weten alleen me voornaam en ik heb niet gepost in welk wijkcentrum in welke stad het is dus mij lijkt het redelijk veilig
idd, de meisjes worden op deze manier in een veilige situatie gebracht, wat er ook thuis aan de hand is. Stel dát ze mishandeld worden, dát de ouders ook ouders van fok zijn.... reken maar dat ze het dan op hun broodje krijgen en jij en je stage-plaats ook.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mij niet. En wat je met je eigen veiligheid doet, oké, maar denk ook eens aan die meisjes.
gelukkig niet, zeg, in geval van scheiding en ruzie maken, wat een nare situatie is, maar helemaal niet persé meldingswaardig op die manier zoals jij hier bedoelt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:14 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ja, maar ik weet dus niet wat er thuis is, wat ik al eerder zei, het hoeft niet perse mishandeling te zijn, het kan ook zijn dat de ouders veel ruzie maken en gaan scheiden, dat de vader alcoholist is, dat soort dingen en daar kun je bij het AMK niet voor terecht toch?
Ik weet niet of je het zelf doorhebt maar je post nog wel meer dingen in dit forum en aangezien ik in dezelfde woonplaats woon als waar jij stage loopt heb ik dat gelezen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:42 schreef Sylvana het volgende:
De ouders weten mijn achternaam en woonplaats niet, ze weten alleen me voornaam en ik heb niet gepost in welk wijkcentrum in welke stad het is dus mij lijkt het redelijk veilig
En contactgestoord zijn die kinderen niet, want over andere zaken praten ze volop, maar dus niet over thuis en dat vinden we bij mij op stage verdacht
Mijn hemel, ik was mijn gehele lagere schooltijd stil, verlegen en erg gesloten als een juf iets te lang doorvroeg over welk onderwerp dan ook.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:42 schreef Sylvana het volgende:
En contactgestoord zijn die kinderen niet, want over andere zaken praten ze volop, maar dus niet over thuis en dat vinden we bij mij op stage verdacht
Dit meen je toch niet Sylvana?quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:42 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, ze gaan zelf naar het wijkcentrum toe en ik ken die ouders verder dus ook niet
En met jeugdzorg of de school gaan praten is idd misschien wel een goed idee ja
Dat kinderen openlijk kritisch durven te zijn naar een 'meerdere/oudere/ander' vind ik wel weer een goed teken.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:12 schreef Sylvana het volgende:
.............En gister waren we paaseieren aan het schilderen en wilde ik weten wie er wat drinken wilde, dus ik verhefde mijn stem een beetje zodat ik de kinderen stil kreeg. Ik schreeuwde verder niet ofzo, ik praatte alleen iets harder en toen zag ik die meiden een beetje in elkaar kruipen en later kwam er 1 van die meiden naar me toe met de vraag of ik min stem niet meer wilde verheffen, omdat ze dat vervelend vond, maar waarom ze dat vervelend vond wilde ze niet zeggen.........
Veel 'mishandelaars' zien zelf het probleem niet van hun gedrag en zijn vaak niet zo opzichtig te verbergen wat ze doen. (Dat is juist het probleem.) Dus m.i. kun je dergelijke kinderen overal tegenkomen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:28 schreef pacandor_ het volgende:
[..]
zit ook wat in... zouden die ouders hun kroost als er echt wat is wel naar een buurtcentrum laten gaan!? als die ouders weten dat er echt wat mis is lijkt mij dat ze dan bang zouden zijn dat hun kinderen zouden gaan praten....
maarjah kinderen zijn makkelijk te manipuleren...
Ms vinden ze jou engquote:Op donderdag 24 maart 2005 13:33 schreef Sylvana het volgende:
Maar vinden jullie het dan niet verdacht dat die kinderen helemaal in elkaar kruipen als ik ook maar iets me stem verhef
Nee. Misschien zijn ze heel gevoelig voor dit soort dingen van wie dan ook. Tochquote:Op donderdag 24 maart 2005 13:33 schreef Sylvana het volgende:
Maar vinden jullie het dan niet verdacht dat die kinderen helemaal in elkaar kruipen als ik ook maar iets me stem verhef
Tja, niet iedereen praat over thuis en zoals iemand anders al zei, weet jij veel, misschien krijgen ze heel sterk van huis uit mee dingen niet met derden te bespreken. Misschien niet hoe jij je kids zou opvoeden, maar daarmee meteen ook fout? Dacht het niet.quote:En ze waren niet moe van een drukke dag en ze hadden lekker geslapen zeiden ze, ze waren wel druk aan het spelen en aan het kletsen over andere dingen, maar dus niet over thuis
Je hebt het gemeld aan je begeleider, dat is wat je hoort te doen. Ik neem aan dat dat iemand met ervaring is, dus ik zou afgaan op het oordeel van diegene.quote:En zoals ik ook al in de OP zei, ik wilde gewoon jullie mening weten wat jullie zouden doen, meer niet
Ik heb even in haar profiel gespiekt en Sylvana doet SPHquote:Op donderdag 24 maart 2005 15:53 schreef Neva het volgende:
Sylvana wil je niet aanvallen maar ik neem aan dat je spw doet ?
SPH is HBO niveau toch?quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:20 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb even in haar profiel gespiekt en Sylvana doet SPH
Weet dan weer niet wat het verschil is, maar oké
ik moet het met Jessie eens zijn! Ik kan me voorstellen Sylvana dat je je zorgen maakt omdat die kinderen qua gedrag wrs iets afwijken van de anderen, maar zoals al is gezegd kunnen de ervaren vaste medewerkers beter handelen dan jou, en dergelijke zaken op een openbaar forum bespreken is erg gevaarlijk. Het zou hetzelfde zijn als ik hier de antwoorden van Cito toetsen zou gaan posten... dan kan ik mijn baan ook wel gedag zeggen omdat ik daar een geheimhoudingsplicht voor heb getekend. (en nee, ik werk niet bij het Cito, zij zijn een van onze grote opdrachtgevers).quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:34 schreef jessie het volgende:
Jawel ze hadden het over thuis. Want ze hadden LEKKER geslapen!!!!!
Of er nu wel of niet wat aan de hand is. Ik vind het gewoon erg stom dat je zoiets hier verteld.
Idd, jij bent goed nuchter.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:01 schreef milagro het volgende:
[..]
Ms vinden ze jou eng
En dat bedoel ik serieus, ms heb jij een uitstraling die bij veel kinderen goed ligt, maar bij sommigen niet, is een heel persoonlijk iets dus.
Ms wordt er bij hun thuis juist helemaal NIET geschreeuwd, en is jouw stemverheffing voor hen daarom 'angstaanjagend'.
Ms gaan ze heel erg op in hun spel, en komt een stemverheffing gewoon heel er onverwacht dan dus en schrikken ze ervan.
Mijn hemel het kan van alles zijn, om nu meteen aan naar verlopen scheiding , alcoholisme, verwaarlozing of weet ik wat voor naars te denken, omdat deze kinderen minder los (willen) laten dan jij graag zou zien, om je eigen vermoedens te bevestigen, kom op zeg.
Wat stond er dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:01 schreef dutchie het volgende:
Ik heb me nu al zo vaak zitten storen aan de titel, toch maar even aangepast.
Die kinderen tegen elkaar: "Mên, heb je dat gangbang-topic van dat kind gelezen!?"quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:40 schreef KonnieKipke het volgende:
Misschien hebben ze 22 april niets te doen..
Er is al genoeg over gezegd, maar ik kan toch niet nalaten te melden dat zelfs mijn man (39 jaar) ineenkrimpt als ik mijn stem verhef. Bij hem thuis werd absoluut niet geschreeuwd of zelfs maar de stem verhefd en hij houdt er echt niet van als iemand schreeuwt of zeer luid spreekt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:33 schreef Sylvana het volgende:
???quote:Op zondag 27 maart 2005 00:03 schreef Troeta het volgende:
.............
Als je melding maakt bij andere instanties overtreed je dat regeltje in je stagecontract...geheimhouding.
........
Als je serieus melding maakt, is men vast wel verplicht daar wat mee te doen. Men wil gewoon voorkomen dat een niet volledig opgeleid iemand, die niet het klappen van de zweep kent, die lang niet ervaren en onderwezen genoeg is bepaalde signalen op te pikken, ouders op basis van op zichzelf staande vermoedens in diskrediet brengt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 01:08 schreef Smirre het volgende:
[..]
???
Als je ECHT iemand verdenkt, wat betekent dat regeltje dan nog? Niemand heeft het recht te zwijgen als het gaat om kinderen. (Wat overigens niet betekent dat ik Sylvana's opinie deel, daarvoor heb ik te weinig informatie.)
Daar heeft ze een school vol met deskundigen voor om het aan voor te leggen, plus een stagebegeleider die neem ik aan deskundig + ervaren is. Zoiets in de openbaarheid bespreken, hoe goed ook bedoeld, is, als je in een dergelijke functie werkt, uit den boze. Als je dat zelf niet in kan schatten/ aan kan voelen, heb je m.i. de verkeerde opleiding gekozen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 01:08 schreef Smirre het volgende:
[..]
???
Als je ECHT iemand verdenkt, wat betekent dat regeltje dan nog? Niemand heeft het recht te zwijgen als het gaat om kinderen. (Wat overigens niet betekent dat ik Sylvana's opinie deel, daarvoor heb ik te weinig informatie.)
Ik denk dat je de belangen van een buurthuis een beetje onderschat.quote:Op woensdag 30 maart 2005 15:16 schreef Smirre het volgende:
Misschien is het handig om eerst mijn vorige post te lezen, waarin ik uitleg hoe ik te werk zou gaan.
Daarin geef ik dus NIET aan dat ik direct een melding zou doen, maar eerst zou overleggen met het AMK. Dàt zijn namelijk de deskundigen op dat gebied en niet een begeleider van een buurthuis of een leraar van school. In ieder geval zou ik als ik het gevoel had dat er echt iets aan de hand zou zijn, niet afwachten wat anderen doen. En dan maakt het niet uit of ik stagiaire, leerling, burger of buurvrouw ben. Loopt een kind gevaar dan interesseert mij zo'n stagecontract niets!
(En alle Savannah's en Rowena's ook niet.)
* Zwart/wit-modus gaat nu weer uit*
Volgens mij word het pas schending van beroepsgeheim als ze hier namen en een plaats had genoemd, of als dit heel gemakkelijk te achterhalen zou zijn via haar profiel.quote:Op donderdag 31 maart 2005 08:57 schreef zeeuwse het volgende:
Sylvana, het probleem IS nou juist dat je ons om advies vroeg. Dat is een schending van je beroepsgeheim.
Waarom heb je dan eigenlijk ons "advies" nodig als het probleem(al dan niet aanwezig) blijkbaar tóch serieus genomen werd? Waarom je dan tóch willen verdiepen wat nog meer te doen, terwijl de officiële paden al bekend zijn en de officiële daartoe aangewezen personen al gealarmeerd zijn? Is het hulpvaardigheid( kan mij voorstellen dat het een behoorlijk machteloos gevoel geeft), eigenwijsheid(kan ik wel mee leven, liever eigenwijs dan passief) of is het smullen van het feit dat je toch wel iets heel groots betekend voor die meisjes en wel even met de eer willen strijken hier op Fok? Ik weet het niet hoor, jij vast wel, so tell me...quote:Op donderdag 31 maart 2005 07:48 schreef Sylvana het volgende:
En we hebben wel meer probleemkinderen, maar dat vertrouwen we verder wel, dit was echt een uitzondering die niemand op de stage ( vaste medewerkers en stagaires) vertrouwde
Ik ben het met je eens, milagro.quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:08 schreef milagro het volgende:
ik geloof er geen hol van dat het nu opeens doorgegeven is.
iemand opent een topic, krijgt veel tegengas, en dan met 1 kort zinnetje opeens melden zonder verdere details (die er eerst wel uitgebreid gegeven werden) dat het toch doorgegeven is : "zie je wel, ik had toch gelijk en jullie zaten er allemaal naast met je kritiek.
maar ja , dat is maar een gevoel dat ik heb, een vermoeden, ik spreek het alleen maar uit, hoor!!
meer is er gewoon nog niet over te vertellen, mijn stagebegeleidster moest gister nog bellen en ik weet niet wat daar is uitgekomen, dus meer kan ik gewoon niet zeggenquote:Op donderdag 31 maart 2005 10:08 schreef milagro het volgende:
ik geloof er geen hol van dat het nu opeens doorgegeven is.
iemand opent een topic, krijgt veel tegengas, en dan met 1 kort zinnetje opeens melden zonder verdere details (die er eerst wel uitgebreid gegeven werden) dat het toch doorgegeven is : "zie je wel, ik had toch gelijk en jullie zaten er allemaal naast met je kritiek.
maar ja , dat is maar een gevoel dat ik heb, een vermoeden, ik spreek het alleen maar uit, hoor!!
Het was gewoon hulpvaardigheid, want ik voelde me machteloos, ik vertrouwde iets niet (en anderen ook niet) en ik wist gewoon niet of het tegen me stagebegeleidster zeggen voldoende zou zijn en daarom vroeg ik jullie om advies, wat jullie zouden doenquote:Op donderdag 31 maart 2005 10:03 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Waarom heb je dan eigenlijk ons "advies" nodig als het probleem(al dan niet aanwezig) blijkbaar tóch serieus genomen werd? Waarom je dan tóch willen verdiepen wat nog meer te doen, terwijl de officiële paden al bekend zijn en de officiële daartoe aangewezen personen al gealarmeerd zijn? Is het hulpvaardigheid( kan mij voorstellen dat het een behoorlijk machteloos gevoel geeft), eigenwijsheid(kan ik wel mee leven, liever eigenwijs dan passief) of is het smullen van het feit dat je toch wel iets heel groots betekend voor die meisjes en wel even met de eer willen strijken hier op Fok? Ik weet het niet hoor, jij vast wel, so tell me...
Ik loop heel ergens anders stage dan de woonplaats die in mijn profiel staat, er zijn zoveel wijkcentra, er zijn zoveel kinderen, de ouders kennen mijn naam niet, dus vind het knap als ze er dan achter komenquote:Op donderdag 31 maart 2005 09:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Via het profiel is het makkelijk te achterhalen, het is op een buurthuis, drie zusjes, nou ja, als je Sylvana's werkplek kent, is het no problem om die meisjes er tussenuit te vissen, lijkt me. En de volgende keer dat de situatie is: 'ach ja, ik wilde alleen weten wat jullie zouden doen'... nou ja, als dat écht zo is, maak ff een kloon aan en zeg gewoon dat je vanuit je werksituatie te maken hebt met kinderen, iets niet vertrouwt, blablabla. Maar he, das mijn mening
dus als er een van de brug afzspringt doe jij dat ookquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:34 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Het was gewoon hulpvaardigheid, want ik voelde me machteloos, ik vertrouwde iets niet (anderen ook niet)n ik wist gewoon niet of het tegen me stagebegeleidster zeggen voldoende zou zijn en daarom vroeg ik jullie om advies, wat jullie zouden doen
was er op school ook een jongen die een vrouw had op zijn stage die hij ervan verdacht dat ze anorexia had, hij had dit tegen zijn leidinggevende gezegd, die had een gesprek met haar aangeknoopt en zij bekende dat ze anorexia had , maar zij wilde geen hulp en die jongen heeft ook op een ander forum nog gevraagd of iemand advies wilde geven wat te doen, omdat hij zich ook machteloos voelde en bang was dat het mis zou gaan.
nee, ik gaf alleen een voorbeeld van een ander geval waarbij het ook bij een leidinggevende was gemeld en dat hij zich ook machteloos voelde en op een forum advies vroeg, dat ik dus niet de enige ben en in mijn stagecontract staat niks over geheimhouding trouwensquote:Op donderdag 31 maart 2005 16:15 schreef Neva het volgende:
[..]
dus als er een van de brug afzspringt doe jij dat ookalthans dat insinueer je heir wel.
overbezorgdheid/hulpvaardigheid goede kwaliteiten in je vak zeker nodig maar je bent om het plat te zeggen maar een stagiare, JIJ kent NIET de achtergronden van de kinderen. JIJ bent om te LEREN en te observeren en te kijken wat je vak inhoud NIET om de held uit te hangen.
JIJ hebt geheimplicht enige informatie die jij over je stage mag verstrekken is in verslagen voor je opleiding en voor de stageplek zelf.
kun je nog tig meer voorbeelden van geven maar de eerste lessen op ene pedagogische opleiding gaat over beroepsetiquette en daarin leer je dat je beroepsgeheim hebt stagecontract of nietquote:Op donderdag 31 maart 2005 16:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee, ik gaf alleen een voorbeeld van een ander geval waarbij het ook bij een leidinggevende was gemeld en dat hij zich ook machteloos voelde en op een forum advies vroeg, dat ik dus niet de enige ben en in mijn stagecontract staat niks over geheimhouding trouwens
jij snapt hetquote:Op donderdag 31 maart 2005 16:28 schreef Spekkiemonster het volgende:
Hoezo dom!!!!
-=edit=- *prive gegevens verwijderd*
Googelen is prima, iedereen kan het vinden, maar hier plaatsen hoort niet en mag niet.
Een beroep in dit vakgebied ben je echt niet waard
(of je moet nog een heleboel leren!!!!)
maakt niet uit ben je nou zo dom of doe je gewoon domquote:Op donderdag 31 maart 2005 16:38 schreef Sylvana het volgende:
Die site is van 3 jaar geleden en is verder nooit geupdate hoor
Hee, nog een keer dezelfde boodschap! Maar dan verkeerd gespeld!quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:47 schreef Spekkiemonster het volgende:
maak voortaan gewoon ff een clone aan en erken de fout gewoon en ga niet heel de tijd lopen kontendraaien .....
dan was ws niemand er meer overheen gevallen
maar een slotje vragen danquote:Op donderdag 31 maart 2005 16:44 schreef Sugar het volgende:
Zo. Doe eens even rustig! De strekking is toch allang duidelijk?
Jeeminee, wat vallen jullie enorm over haar heen, zeg!!!!
Ik vind het niet zo slim om hier dit te posten, maar ik vind het ook weer niet oliedom of verschrikkelijk fout, hoor.
Maar nog geheel los van wat ik vind: moet het werkelijk in alle vormen en soorten en maten duidelijk gemaakt worden dat "wij van dit forum" dit niet zo'n slimme actie vinden?
![]()
Dat was eigenlijk de bedoeling ook en als men dan blijft ontkennen en gaat kronkelen dan kan ik het niet laten even Madame Holmes uit te hangen. (sorry) Het was slechts om aan te geven hoe makkelijk dingen uit te zoeken zijn en hoe snel en makkelijk er mensen in gevaar gebracht kunnen worden. Misschien is dat nog wel erger dan 3 kinderen die wat gesloten zijn naar de stagaire toe ...quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:48 schreef Neva het volgende:
[..]
En de negatieve recties of opmekringen dat ze dom bezig is naar mijn mening wellicht dat ze dan gaat nadenken over wat haar studie inhoudt en of zij dat wil en kan.
Kom op zeg... Silvana heeft dit met alle goede bedoelingen gedaan en gelukkig zijn er nog mensen zoals Sylvana die hun best doen om dingen te singaleren en te onderzoeken ....te vaak krijgen zulke kids geen hulp terwijl ze allerlei signalen proberen af te geven aan hun omgeving. Oke, ik ben het ook met jullie eens dat het niet tactvol was om dat hier te doen en dat mensen zo makkelijk kunnen achter halen wie het zijn maar laat dat een les voor haar zijn.quote:Op woensdag 30 maart 2005 21:48 schreef Moonah het volgende:
Sylvana, ook al is je bezorgdheid in deze wellicht een beetje too much, ik vind het wél erg goed van je dat je bij dergelijke dingen stilstaat!![]()
Hou die gevoeligheid hiervoor, maar leer wel relativeren.
Succes!
het is goed dat ze attent is alleen heeft zij als leerling zijnde daar niets mee te maken. Dit zijn haar zaken niet. zij kan en mag hier niets mee doen. En ja dat is lastig.quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:56 schreef Githa het volgende:
ik denk dat het haar verdediging is en terecht! .... Ik vind ook niet dat er hier veel opbouwende kritiek gegeven wordt![]()
Ik ben het nog het meest met Moonah eens
[..]
Kom op zeg... Silvana heeft dit met alle goede bedoelingen gedaan en gelukkig zijn er nog mensen zoals Sylvana die hun best doen om dingen te singaleren en te onderzoeken ....te vaak krijgen zulke kids geen hulp terwijl ze allerlei signalen proberen af te geven aan hun omgeving. Oke, ik ben het ook met jullie eens dat het niet tactvol was om dat hier te doen en dat mensen zo makkelijk kunnen achter halen wie het zijn maar laat dat een les voor haar zijn.
Het was een foutje klaar en heb je daar een mening over doe dat dan op een opbouwende manier zodat Sylvana , als leerling zijnde, daar wat van leert of kunnen jullie het afzeiken maar niet laten!....
* Githa heeft er genoeg over gezegd
en ik ben werkzaam op een woonvorm waarin 3 kwart van de kids misbruik of mishandeld zijn en ik wil wedden dat zij toen dolgraag iemand als Sylvana waren tegen gekomenquote:Op donderdag 31 maart 2005 16:48 schreef Neva het volgende:
[..]
maar een slotje vragen dan![]()
ik reageer misschien iets te lomp.
Ik zelf doe spw en weet donders wat de regels zijn en dan val ik over de laksheid, de ondeskundigheid en de achteloosheid van sylvana heen.
Wat zij uitspookt moet e zelf weten maar ze verhoogt zo wel risico voor de kinderen.. nou is dat een stel dat situatie.. maar tovch..
En de negatieve recties of opmekringen dat ze dom bezig is naar mijn mening niet verkeerd, wellicht dat ze dan gaat nadenken over wat haar studie inhoudt en of zij dat wil en kan.
Nou Githa, laat ik eerlijk zijn... ik ben zelf mishandeld, dat is nooit door een hulpverlener onderkend, ook omdat ik heel erg van het 'vuile was binnen houden' was, hoe klein ik dan ook was... maar ik weet zeker dat deze aanpak mij veer meel schade had toegebracht; als mijn moeder al een half negatief woord over haarzelf hoorde dat door mij gesproken was, dan kreeg ik er heel erg van langs. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als mijn moeder dit onder ogen zou krijgen, weet niet of en hoe ik dat overleefd had, want normaliter kon ik het best in de hand houden, opdat ze niet te zeer flipte, maar hier heb je zelf geen controle over, over dit soort speculaties. Maar dat is alleen mijn ervaring, misschien denkt men er anders over in bijv. die woonvorm.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:01 schreef Githa het volgende:
ik wil wedden dat zij toen dolgraag iemand als Sylvana waren tegen gekomen
Ik mijn geval ging het op zijn allerlaatst over het feit dat de ouders herkend zouden worden .....quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:01 schreef Githa het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk veel belangrijk dat de ouders maar niet herkend worden dan de waarheid te achterhalen....
Dit is natuurlijkl erg gevoelig als je uit eigen evaring praat...quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou Githa, laat ik eerlijk zijn... ik ben zelf mishandeld, dat is nooit door een hulpverlener onderkend, ook omdat ik heel erg van het 'vuile was binnen houden' was, hoe klein ik dan ook was... maar ik weet zeker dat deze aanpak mij veer meel schade had toegebracht; als mijn moeder al een half negatief woord over haarzelf hoorde dat door mij gesproken was, dan kreeg ik er heel erg van langs. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als mijn moeder dit onder ogen zou krijgen, weet niet of en hoe ik dat overleefd had, want normaliter kon ik het best in de hand houden, opdat ze niet te zeer flipte, maar hier heb je zelf geen controle over.
ho het is geenszins de bedoeling om de ouders te beschermen en ja ik snap dat die kinderen wle zouden willen dat ze iemand hadden gehad die het gedsignaleerd had.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:01 schreef Githa het volgende:
[..]
en ik ben werkzaam op een woonvorm waarin 3 kwart van de kids misbruik of mishandeld zijn en ik wil wedden dat zij toen dolgraag iemand als Sylvana waren tegen gekomen![]()
Maar het is natuurlijk veel belangrijk dat de ouders maar niet herkend worden dan de waarheid te achterhalen....
edit: enne hetis landelijk bekend dat de theorie niet overeenkomt met de praktijk dus ik hoef niks te weten over de regeltjes uit de les.
In de praktijk ( en dat is een stage) heeft het signaleren en het melden van deze problemen niks maar dan ook helemaal niks te maken met de geheimhouding die je vanuit school krijgt![]()
en ja ik weet wel dat het melden op FOK niet daartoe behoort maar indirect heeft ze dat ook niet.... er zijn geen namen e.d. genoemd en datis waar je voor tekend.
Beter was het geweest als ze het noemen van 3 zusjes e.d. achter wegen had gelaten maar dan nog kom ik terug op het feit ...Wat is er nu belangrijker en wat was haar doel ! ...
maar ook dat gaat niet opquote:Op donderdag 31 maart 2005 17:14 schreef Neva het volgende:
[..]
een stage is praktijk maar wel een lerende praktijk waarin zij zulke problemen nog niet kan en mag beoordelen. Ik zeg niet dat ze verkeerd zit met haar gevoel over de situatie.
Daarvoor heb je een apparte deelkwalificatie die je pas op je eindstage krijgt en daarna moet je nog weer cursussen etc. doen.
Gemakshalve ga ik er vanuit dat zij dit nog niet gehad heeft, zo komt het niet over i.i.g.
is dat wel zo dan bied ik mijn excuus aan
Nee! Maar wel een reden om er heel, heel voorzichtig mee om te gaan.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:11 schreef Githa het volgende:
Dit is natuurlijkl erg gevoelig als je uit eigen evaring praat...
De kans dat je er extra van langs kreeg was er natuurlijk maar dan vraag je je af of dat dat dan de reden is om er maar niks aan te doen? ....
Tja, ik vind het moeilijk. Mijn persoonlijke ervaring is dat mensen (vriendinnen van haar) liever even hun kop omdraaiden dan daartegen in te gaan, dus het klopt dat ik er moeite mee heb dat te geloven. De keren ervoor dat ze geflipt is (ze heeft me bijv. ooit bijna van het balkon af gegooid, vertelt dat nu gewoon, is er zelfs soortemet van 'trots' op -ik was nog geen jaar, herinner me daar dus niets van-) kwam er ook geen hulp, dus moeilijk te geloven vind ik dat wel, voor mijn situatie dan.quote:Waarschijnlijk was jemoeder toen gaan flippen maar daarmee was er wel een mogelijkheid dat iemand het deed stoppen. Nu heeft hetmisschien jaren langer geduurt en kreeg je misschien wel meer klappen als wanneer het gemeld was en je hulp had gekregen. Dit is iets wat je nooit zult weten maar ik praat uit ervaring en heb al ontzettend veel kids langs zien komen...
Wat jij zegt klopt helemaal. Ook die andere posts van jou over dat ik bijvoorbeeld geen namen heb genoemd enzo. Okeej, het was misschien beter om te zeggen dat het gewoon 3 meiden waren, maar goed, ik heb dit topic op de dag zelf geopend dat het gebeurde en was er gewoon nog een beetje beduusd van allemaal. En ik ben dan ook zeer beneiuwd wat er uit het gesprek tussen mijn stagebegeleidster en het AMK komt. Maar ik heb zelf niemand beoordeeld en zal dat ook niet doen en ik zou zelf ook geen actie hebben ondernomen door persoonlijk zonder medeweten van mijn stgaebegeleidster een instantie in te schakelen, maar het dus gewoon zoals ik nu dus gedaan heb aan mijn stagebegeleidster over latenquote:Op donderdag 31 maart 2005 17:18 schreef Githa het volgende:
[..]
maar ook dat gaat niet op![]()
Sylvana heeft zoals ik uit haar posts kan halen helemaal niemand beoordeeld .... ze heeft enkel gesingaleerd en dit door gegeven aan haar begeleiders dat ze hier mee blijft zitten en daarnaast nog eens hulp vraagt op een forum staat hier los van.
Daarbij mocht ze dit melden dan nog beoordeeld zij niet...dit zal de jeugdzorg wel doen!
ze (be)oordeelt wel in haar op. het is een subjectieve beoordeling, niet op feiten berust.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:18 schreef Githa het volgende:
[..]
maar ook dat gaat niet op![]()
Sylvana heeft zoals ik uit haar posts kan halen helemaal niemand beoordeeld .... ze heeft enkel gesingaleerd en dit door gegeven aan haar begeleiders dat ze hier mee blijft zitten en daarnaast nog eens hulp vraagt op een forum staat hier los van.
Daarbij mocht ze dit melden dan nog beoordeeld zij niet...dit zal de jeugdzorg wel doen!
Dat moet ook maar dat is niet de taak voor diegene die het signaleerd, in dit geval Sylvana maar voor de jeugdzorg die dat dan moeten gaan onderzoeken.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee! Maar wel een reden om er heel, heel voorzichtig mee om te gaan.
Er kwam geen hulp omdat de vriendinnenvan je moeder hun kop omdraaide zoals je zelf zegt maar dat is in feite wel wat hier wordt aangeraden alleen omdat Sylvana de opleiding doet en geheimhouding heeft. Als ik je zo lees wou je volgens mij ook dat je toen een Sylvana kende ....als ik dat onterecht uit je post opmaak moet je het zeggen hoor.quote:Tja, ik vind het moeilijk. Mijn persoonlijke ervaring is dat mensen (vriendinnen van haar) liever even hun kop omdraaiden dan daartegen in te gaan, dus het klopt dat ik er moeite mee heb dat te geloven. De keren ervoor dat ze geflipt is (ze heeft me bijv. ooit bijna van het balkon af gegooid, vertelt dat nu gewoon, is er zelfs soortemet van 'trots' op -ik was nog geen jaar, herinner me daar dus niets van-) kwam er ook geen hulp, dus moeilijk te geloven vind ik dat wel, voor mijn situatie dan.
Liever een loze AMK melding dan wanneer het wel zo was geweest en er was geen melding gedaan en mocht het idd loos zijn sdan denk ik dat die ouders blij zijn dat er zo goed over hun kindjes gewaakt wordt....zo'n amk melding wordt niet landelijk bekend ofzo.quote:Ik schrik er in deze gewoon van dat Sylvana zo laks met de privacy en veiligheid van die kinderen omgaat (en ook nu: stel dat ze wél herkend is, en iemand die ouders ff belt dat ze een AMK-melding aan hun broek hebben? ) en feitelijk ontkent dat ze zo gevonden kan worden, terwijl ik gewoon zeker weet dat dat zonder problemen kan-> ik word daar heel, heel bang van, puur geredeneerd vanuit mijn eigen angsten als kind, die ik zojuist ook nog voelde, toen ik aan een bepaalde situatie terugdacht.
lieve schat heb ik dat ergens gezegd ?quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:28 schreef Sylvana het volgende:
Neva lees nou eens mijn posts, ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik niet ZELF een instantie zou benaderen, maar dit aan mijn stagebegeleidster zou over laten en dat heb ik dus ook gedaan. ik heb niet ZELF het AMK gebeld, dat heeft mijn stagebegeleidster gedaan
Hier staat toch duidelijk dat je zegt dat ik er niks mee mag doen, en ik geef dus aan dat ik dat ook niet gedaan hebquote:Op donderdag 31 maart 2005 17:30 schreef Neva het volgende:
[..]
lieve schat heb ik dat ergens gezegd ?![]()
lees jij ook even mijn posts![]()
quote:Ze mag bespreken met haar stagebegeleider dat zij zich niet prettig voelde dat de kinderen zo schrokken en ze daar confuus van is geworden en uitleg vragen en zo ene gesprek openen en dan behoort de stagebegeleidster haar te melden dat zij vermoedens hebben maar dat sylvana er zelf niets mee mag doen en als ze vragen of iets dergelijks heeft zij bij hun moet komen vragen etc.
Maar zij mag hier verders niets mee doen.
Dat dit tegen jou mening indruist spijt me dat zeer
jij brengt het naar buiten buiten je stageplek dus je doet er iets meequote:Op donderdag 31 maart 2005 17:31 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Hier staat toch duidelijk dat je zegt dat ik er niks mee mag doen, en ik geef dus aan dat ik dat ook niet gedaan heb
[..]
En in mijn stagecontract staat niks over geheimhouding, en ik heb geen namen, plaatsen en dergelijke genoemd, dus ik vind het gewoon anoniem. Als ik hier had gezegd hoe de meisjes heetten en in welk wijkcentrum en in welke plaats ik stage loop dan had ik het me kunnen voorstellen dat dat niet mocht, maar wat ik doe is redelijk anoniem hoorquote:Op donderdag 31 maart 2005 17:32 schreef Neva het volgende:
[..]
jij brengt het naar buiten buiten je stageplek dus je doet er iets mee![]()
Nou... volgens mij wordt Sylvana aangeraden om het te melden en het daarna over te laten aan de verantwoordelijke stagebegeleider. Ik was blij geweest als iemand het gesignaleerd had, ja. Ik was een stuk minder blij geweest als mijn juf of wie dan ook daar een topic over geopend had op Fok!, waardoor ik makkelijk te herkennen zou zijn (en in combinatie met de vorige week geplaatste en verwijderde foto's, er had maar een iemand de boel hoeven herkennen, enz. enz. enz.) Ik denk dat hier een beetje de angst overheerst dat als iemand dit in een topic op internet zet, ze in het dagelijks leven ook wat minder zorgvuldig is met de kennis en vermoedens die ze heeft. Ik was daar in elk geval wél bang voor.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:28 schreef Githa het volgende:
Er kwam geen hulp omdat de vriendinnenvan je moeder hun kop omdraaide zoals je zelf zegt maar dat is in feite wel wat hier wordt aangeraden alleen omdat Sylvana de opleiding doet en geheimhouding heeft. Als ik je zo lees wou je volgens mij ook dat je toen een Sylvana kende ....als ik dat onterecht uit je post opmaak moet je het zeggen hoor.
Toevallig heb ik op ouders online een aantal schrijdende draadjes gevolgd over mensen die slachtoffer zijn geworden van een loze melding. Dat kan een gezin ook behoorlijk ontwrichten, ik denk dat dat niet onderschat moet worden.quote:Liever een loze AMK melding dan wanneer het wel zo was geweest en er was geen melding gedaan en mocht het idd loos zijn sdan denk ik dat die ouders blij zijn dat er zo goed over hun kindjes gewaakt wordt....zo'n amk melding wordt niet landelijk bekend ofzo.
Precies ik vind het ook zwaar overdreven hoe iedereen hier reageert, ik bedoel zij probeert die kinderen hier alleen maar mee te helpen...quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En in mijn stagecontract staat niks over geheimhouding, en ik heb geen namen, plaatsen en dergelijke genoemd, dus ik vind het gewoon anoniem. Als ik hier had gezegd hoe de meisjes heetten en in welk wijkcentrum en in welke plaats ik stage loop dan had ik het me kunnen voorstellen dat dat niet mocht, maar wat ik doe is redelijk anoniem hoor
internet is alles behalve anoniem sylvana wat spekkie probeerde ana te geven is dat je via google d.m.v. je profiel hier al aan informatie kan komen over jou ( al is die dan niet up to date )quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En in mijn stagecontract staat niks over geheimhouding, en ik heb geen namen, plaatsen en dergelijke genoemd, dus ik vind het gewoon anoniem. Als ik hier had gezegd hoe de meisjes heetten en in welk wijkcentrum en in welke plaats ik stage loop dan had ik het me kunnen voorstellen dat dat niet mocht, maar wat ik doe is redelijk anoniem hoor
Daarin geef ik je gelijk en dat heb ik ook steeds gezegd. Het was en is gewoon niet slim om het zo op Fok te zetten maar Sylvana heeft de namen weg gelaten en heeft zich helemaal niet gerealiseerd dat ze zo best is makkelijk te herkennen zouden zijn, anders had ze dat vast nooit gedaan.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou... volgens mij wordt Sylvana aangeraden om het te melden en het daarna over te laten aan de verantwoordelijke stagebegeleider. Ik was blij geweest als iemand het gesignaleerd had, ja. Ik was een stuk minder blij geweest als mijn juf of wie dan ook daar een topic over geopend had op Fok!, waardoor ik makkelijk te herkennen zou zijn (en in combinatie met de vorige week geplaatste en verwijderde foto's, er had maar een iemand de boel hoeven herkennen, enz. enz. enz.) Ik denk dat hier een beetje de angst overheerst dat als iemand dit in een topic op internet zet, ze in het dagelijks leven ook wat minder zorgvuldig is met de kennis en vermoedens die ze heeft. Ik was daar in elk geval wél bang voor.
[..]
dat mag zeker niet onderschat worden maar daarom is het ook goede zaak dat zij dit bespreekt met haar begeleiders die net iets beter kunnen inschatten of het gedrag van de kinderen als ongewoon kan worden beschreven. Dan nog kan het zo zijn dat het helemaal niet zo is maar goed dan maar liever een keer een loze melding.quote:Toevallig heb ik op ouders online een aantal schrijdende draadjes gevolgd over mensen die slachtoffer zijn geworden van een loze melding. Dat kan een gezin ook behoorlijk ontwrichten, ik denk dat dat niet onderschat moet worden.
Daar geef ik je gelijk in. Maar daarom heb ik ook steeds gezegd: laat het oordeel aan je begeleider. Dat heeft ze nu dus ook gedaan, gelukkig. Meer dan er zijn kun je denk ik ook niet betekenen voor die kinderen, die melding is nu gedaan door haar meerdere, ik denk dat het hiermee voorlopig 'klaar' is.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:46 schreef Githa het volgende:
dat mag zeker niet onderschat worden maar daarom is het ook goede zaak dat zij dit bespreekt met haar begeleiders die net iets beter kunnen inschatten of het gedrag van de kinderen als ongewoon kan worden beschreven. Dan nog kan het zo zijn dat het helemaal niet zo is maar goed dan maar liever een keer een loze melding.
Dat hoop ik oprecht.quote:Ik denk dat het haar nu echt wel duidelijk is dat ze geen praktijkvoorbeelden meer moet vernoemen. hier
quote:Op donderdag 31 maart 2005 18:16 schreef Brighteyes het volgende:
Vanaf hier dus on-topic verder, dat wil zeggen... 'Wat zouden jullie doen als je denkt een geval van mishandeling denkt te zien?'
Dat heb ik idd niet gehad neequote:Op donderdag 31 maart 2005 17:40 schreef Neva het volgende:
[..]
Het verbaast mij zeer dat jij schijnbaar binnen je opleiding geen beroepsetiquette gehad hebt.
Dan bied ik bij deze mijn excuses aan jou maar vind ik wle dat je opleiding erg laks is.
Dat lijkt me heel, heel, heel, erg sterk.quote:Op donderdag 31 maart 2005 17:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En in mijn stagecontract staat niks over geheimhouding
Jij oordeelt eerst en stelt dan vragen.quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:29 schreef Troeta het volgende:
Om weer ontopic over te gaan. Observeren!! Heel veel observeren. Ik vind dat je stagebegeleider te snel melding gaat maken.
Jij had een vermoeden en dat heb je aan je stagebegeleider verteld. Volgens mij heeft ze er maar een weekje over nagedacht en dat is te kort. Heeft zij de situatie zelf geobserveerd? Had ze al een vermoeden voordat jij het tegen haar zei? Kent zij of een collega het gezin?
in mijn stagecontract staan de volgende dingen:quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:29 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel, heel, heel, erg sterk.
Ik heb zoveel BPV-contracten gehad en ze waren eigenlijk allemaal hetzelfde. Zelfs bij de contracten voor mijn bloemenwinkel en dierenwinkel had ik geheimhouding.
Lees het asjeblieft goed na, want het is ook voor jou heel belangrijk.
Als jij deze stage later in je CV zet en bedrijven waar je solliciteert gaan daar even informeren hoe je het daar deed word je niet aangenomen.
Als ze er achter zijn gekomen dan he..
We hebben van de stagebegeleidster inderdaad de taak gehad om de kinderen de komende tijd extra goed in de gaten te houden. Mijn stagebegeleidster had zelf ook al een vermoeden, voordat ik het tegen haar vertelde. En zij kent het gezin verder niet goed. En ik ga vandaag met leerprocesbegleiding op school ook overleggen hoe ik het beste met die kinderen kan omgaan.quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:29 schreef Troeta het volgende:
[..]
Om weer ontopic over te gaan. Observeren!! Heel veel observeren. Ik vind dat je stagebegeleider te snel melding gaat maken.
Jij had een vermoeden en dat heb je aan je stagebegeleider verteld. Volgens mij heeft ze er maar een weekje over nagedacht en dat is te kort. Heeft zij de situatie zelf geobserveerd? Had ze al een vermoeden voordat jij het tegen haar zei? Kent zij of een collega het gezin?
Vraag informatie aan je school, zij hebben misschien voorbeelden hoe je er mee om moet gaan met bijv. spelletjes, of hoe je een gesprek aangaat met zo'n meisje.
Misschien hebben ze dit ook op je stage, vraag er naar!
Schrijf een observatie-plan en vraag advies aan de medewerkers en aan school of je goed observeert. Leer je gelijk ook een hoop van.
Geduld is heel belangrijk, als je het over een paar maanden nog niet vertrouwd, dan ga je naar het AMK voor advies.
Maar wie zegt nu hier dat het gaat om een MELDING? Het kan ook nog gewoon zo zijn dat er eerst overlegd wordt (en dat kan de beller ook anoniem doen).quote:Op vrijdag 1 april 2005 01:03 schreef Troeta het volgende:
Ik meen uit haar berichtjes te lezen dat het maar een klein weekje is dat de stagebegeleider het weet. Om het zeker te weten vraag ik het nog maar ff, maar misschien had ik het anders op moeten schrijven.
Toch ben ik eerst voor afwachten en observeren, om het buurthuis te beschermen en ook de kinderen en de werknemers.
Vreemd, is de achterkant niet weggevallen? want daar staan al die artikelen bij mij. Vraag het eens na op school.quote:Op vrijdag 1 april 2005 08:20 schreef Sylvana het volgende:
[..]
in mijn stagecontract staan de volgende dingen:
Algemene afspraken:
De stage als geheel dient omstreks 224 klokuren te bevatten
Tijdens de toetsweken loopt de stage gewoon door
De opleiding heeft een collectie WA en ongevallenverzekering afgesloten
De aard van de activiteiten
Het doel van de activiteiten
Globaal aantal deelnemers
Tijdstip waarop de activiteiten plaatsvinden
Medeleiding en overige medewerkers
Afspraken rond voorbereiding en nabespreking
Afspraken rond werkbegeleiding
Participeren in overlegsituaties
Afspraken met betrekking tot vakantie-activiteiten
Vermoedelijke einddatum stage
En verder dan gewoon naam, klas, stage-instelling en handtekeningen, maar echt niks over geheimhouding
Die protocollen heeft een buurthuis ook wel hoor:)quote:Op vrijdag 1 april 2005 12:18 schreef Smirre het volgende:
[..]
Maar wie zegt nu hier dat het gaat om een MELDING? Het kan ook nog gewoon zo zijn dat er eerst overlegd wordt (en dat kan de beller ook anoniem doen).
Observeren is nooit verkeerd, zeker niet als je je zorgen maakt. Maar dan moet je wel weten op welke signalen en gedrag je kunt/moet letten en daar kan het AMK je bij helpen. En daar kom je achter...als je overlegt.
Tuurlijk, iedere instantie heeft protocollen en iedere instantie weet ook precies van de hoed en de rand. Waarom heeft het AMK dan nog een voorlichtingsfunctie, heh?quote:Op vrijdag 1 april 2005 13:17 schreef Troeta het volgende:
[..]
Die protocollen heeft een buurthuis ook wel hoor:)
Verder mag zo'n instanstie of stichting geen anonieme meldingen maken, of overleggen.
Dat is niet zo.quote:Op vrijdag 1 april 2005 17:10 schreef Troeta het volgende:
Je bent wel verplicht om je naam te melden, dat geld voor iedereen, maar je kan kiezen of ze je naam mogen gebruiken of niet.
De voorlichtingsfunctie is vooral bedoeld voor Tante Truus en Ome Piet.
Nee, de achterkant is niet weggevallen, dit is echt alles wat in het stagecontract staat bij ons op schoolquote:Op vrijdag 1 april 2005 13:13 schreef Troeta het volgende:
[..]
Vreemd, is de achterkant niet weggevallen? want daar staan al die artikelen bij mij. Vraag het eens na op school.
En met het andere ben je goed bezig dan! Succes ermee.
Opgenomen in een afkickkliniek? Whaha laat me niet lachen zeg. Net alsof die man zich ineens spontaan laat opnemen na zo'n observeeractie van o.a. jou.quote:Op donderdag 7 april 2005 20:54 schreef Sylvana het volgende:
Nou, ik ben meer over de kinderen te weten gekomen na overleg met hun school
Tegen ons zeiden ze dat ze 3 zusjes waren, maar het zijn 2 zusjes en 1 nichtje. Ze wonen op een woonwagenkamp in een grote woonwagen. De vader van de zusjes is alcoholist en daardoor zijn er vaak echtelijke ruzies. Dit kan dus verklaren waarom de kinderen in elkaar duiken als iemand zijn /haar stem verheft. De vader is nu opgenomen in een afkickkliniek, en de kinderen krijgen extra begeleiding
En dit was dus 1 van de dingen waar ik dus aan dacht, aan alcoholisme/echtelijke ruzies en ik bleek dus gelijk te hebben en ik ben blij dat we dus met school overlegd hebben en ze nu begeleiding krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |