abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 maart 2005 @ 00:24:42 #151
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_25771539
Mineo...ik weet exact wat mensen krijgen en hoe krom er soms gerekend word.

Aaahikwordgek. Klein tipje van de sluier voor jou want ik heb geen zin om mijn hele hebben en houwen neer te leggen want dat gaat je niet aan.
Ik ben een 1 oudergezin met bijbehorende uitkering. Ik zit nu dus in de situatie van een laag inkomen. Niet zeuren dat ik moet gaan werken ik zou het heel graag willen maar kan het door een lichamelijke ziekte niet. Dochterlief werkt niet omdat ze een zware studie volgt aan de hogeschool. Al haar tijd gaat daar in zitten en al zou ze werken, dan wordt alles bij mij weer gekort dus het kostgeld verhaal gaat niet op. Niet echt motiverend dus om een baantje erbij te nemen. Hoe krom is het als je graag wat wil verdienen om tzt op je zelf te gaan wonen en je word gestraft voor het feit dat je moeder niet kan werken en een uitkering geniet. Alles eruit flikkeren hebben we allang gedaan, denk je dat ik dom ben? En mensen net iets te weinig geven zodat ze serieus naar werk zoeken zou in een aantal gevallen niet verkeerd zijn maar er is ook een grote groep bij wie dat niet opgaat.
  zondag 27 maart 2005 @ 00:27:03 #152
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_25771599
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En een goedkopere ziektekostenverzekeraar zoeken, ik zit al bij een van de duurdere naar schijnt, maar ik betaal toch echt geen 64 euro.
Die hogere kosten zitten in de aanvullende verzekeringen. En die heb ik weer nodig ivm mijn ziekte. Ik kan dus niet goedkoper.
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 00:30:48 #153
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25771703
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:24 schreef rotterdamse het volgende:
Mineo...ik weet exact wat mensen krijgen en hoe krom er soms gerekend word.

Aaahikwordgek. Klein tipje van de sluier voor jou want ik heb geen zin om mijn hele hebben en houwen neer te leggen want dat gaat je niet aan.
Ik ben een 1 oudergezin met bijbehorende uitkering. Ik zit nu dus in de situatie van een laag inkomen. Niet zeuren dat ik moet gaan werken ik zou het heel graag willen maar kan het door een lichamelijke ziekte niet. Dochterlief werkt niet omdat ze een zware studie volgt aan de hogeschool. Al haar tijd gaat daar in zitten en al zou ze werken, dan wordt alles bij mij weer gekort dus het kostgeld verhaal gaat niet op. Niet echt motiverend dus om een baantje erbij te nemen. Hoe krom is het als je graag wat wil verdienen om tzt op je zelf te gaan wonen en je word gestraft voor het feit dat je moeder niet kan werken en een uitkering geniet. Alles eruit flikkeren hebben we allang gedaan, denk je dat ik dom ben? En mensen net iets te weinig geven zodat ze serieus naar werk zoeken zou in een aantal gevallen niet verkeerd zijn maar er is ook een grote groep bij wie dat niet opgaat.
Aangezien ik dus je situatie niet ken, kan ik er verder ook niet over oordelen. Ik deed ook een zware studie en ik moest maar zien hoe ik aan geld kwam. Klinkt wederom hard, maar waarom moet de belastingbetaler nu dokken voor je dochter? Pas je aan aan de situatie, life sucks anyway.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 00:37:22 #154
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25771856
Van mij mag onderwijs overigens gratis zijn, maar wel streng. Dus geen eeuwige studenten.
Betekent ook dat er dan geen geld meer in bodemloze putten geflikkerd moet worden.
  zondag 27 maart 2005 @ 00:39:56 #155
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_25771903
Misschien goed lezen? Als ze wat gaat verdienen word het bij mij eraf gehaalt. Laat haar aub maar al haar energie in haar studie stoppen dan slaagt ze over 3 jaar met vlag en wimpel en kan ze een goede start maken. Kom niet aan met de belasting betaler...ik heb zelf ook al die jaren hard gewerkt en net zo goed mee betaald. Als we daar nu over gaan zitten mekkeren weet ik nog heel veel andere zaken waar op bezuinigd kan worden.
  zondag 27 maart 2005 @ 00:44:59 #156
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_25772011
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Van mij mag onderwijs overigens gratis zijn, maar wel streng. Dus geen eeuwige studenten.
Betekent ook dat er dan geen geld meer in bodemloze putten geflikkerd moet worden.
Daar heb je helemaal gelijk in...maar daar is intussen ook al een stokje voor gestoken. MIjn dochter doet een 4 jarige studie en mag nog maar 1 jaar uitlopen. Doet ze er langer over dan wordt de studiefinanciering een lening.
Wist je dat nederland trouwens het enige land is dat een lesgeld systeem kent? De jeugd is je toekomst zeggen ze dan, maar investeren willen ze er niet in. Heb je wel de brains maar niet de money dan heb je tegenwoordig dus gewoon pech.
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 00:45:02 #157
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25772013
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:39 schreef rotterdamse het volgende:
Als we daar nu over gaan zitten mekkeren weet ik nog heel veel andere zaken waar op bezuinigd kan worden.
Noem eens op.
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 00:46:50 #158
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25772055
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:44 schreef rotterdamse het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in...maar daar is intussen ook al een stokje voor gestoken. MIjn dochter doet een 4 jarige studie en mag nog maar 1 jaar uitlopen. Doet ze er langer over dan wordt de studiefinanciering een lening.
Wist je dat nederland trouwens het enige land is dat een lesgeld systeem kent? De jeugd is je toekomst zeggen ze dan, maar investeren willen ze er niet in. Heb je wel de brains maar niet de money dan heb je tegenwoordig dus gewoon pech.
Die omzetting naar lening vind ik niet zo vreemd, anders wil opeens iedereen "studeren". Eeuwig vaak.
Gratis studeren, mits je je best doet vind ik inderdaad beter dan investeren in een economie in verwegistan.
  zondag 27 maart 2005 @ 00:57:44 #159
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_25772308
Je noemt al een aardige....investeren in de economie in verweggistan. Kinderbijslag voor kinderen in andere landen. Alle nutteloze subsidies ten behoeve van de muliculti onzin. Nutteloze kunstwerken die er niet uitzien en waar niemand op zit te wachten. Torenhoge wachtgelden voor hoge ambtenaren die er thuis mee op hun reet zitten. Strengere controles op uitkeringen, je moet eens weten hoeveel er gefraudeerd wordt. Geldverslindende aankopen zoals een JSF. De EU die bakken vol met geld kost. enz. enz. Je weet zelf vast ook nog wel genoeg dingen.

En natuurlijk moet je goed je best doen als je studeerd, eeuwige studenten (in nutteloze vakken) daar zit niemand op te wachten.
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 01:00:23 #160
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25772358
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:57 schreef rotterdamse het volgende:
Je noemt al een aardige....investeren in de economie in verweggistan. Kinderbijslag voor kinderen in andere landen. Alle nutteloze subsidies ten behoeve van de muliculti onzin. Nutteloze kunstwerken die er niet uitzien en waar niemand op zit te wachten. Torenhoge wachtgelden voor hoge ambtenaren die er thuis mee op hun reet zitten. Strengere controles op uitkeringen, je moet eens weten hoeveel er gefraudeerd wordt. Geldverslindende aankopen zoals een JSF. De EU die bakken vol met geld kost. enz. enz. Je weet zelf vast ook nog wel genoeg dingen.

En natuurlijk moet je goed je best doen als je studeerd, eeuwige studenten (in nutteloze vakken) daar zit niemand op te wachten.
We zitten in elk geval op één lijn.
  zondag 27 maart 2005 @ 01:11:39 #161
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_25772516
Mooi ! Ondanks mijn uitkering kan ik echt nog wel objectief zijn, ook t.o.v het sociale stelsel. Ik kan ook best jouw standpunt deels wel begrijpen t.a.v de uitkeringen. Er wordt nu eenmaal flink misbruik van gemaakt, en ik baal daar net zo goed van want daardoor worden de mensen die terecht in zo'n situatie zitten er de dupe van.
En nu moet ik mijn plaatsje achter de pc weer afstaan aan de rechtmatige eigenaar.
Ik wens je een goede nacht en vergeet het klokje niet te verzetten hè!
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 01:13:16 #162
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25772548
quote:
Op zondag 27 maart 2005 01:11 schreef rotterdamse het volgende:
Mooi ! Ondanks mijn uitkering kan ik echt nog wel objectief zijn, ook t.o.v het sociale stelsel. Ik kan ook best jouw standpunt deels wel begrijpen t.a.v de uitkeringen. Er wordt nu eenmaal flink misbruik van gemaakt, en ik baal daar net zo goed van want daardoor worden de mensen die terecht in zo'n situatie zitten er de dupe van.
En nu moet ik mijn plaatsje achter de pc weer afstaan aan de rechtmatige eigenaar.
Ik wens je een goede nacht en vergeet het klokje niet te verzetten hè!
Dat klokje doe ik morgen wel.
  zondag 27 maart 2005 @ 11:14:03 #163
117181 DeTinux
Tu quoque, Brute?
pi_25776032
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:39 schreef rotterdamse het volgende:
Misschien goed lezen? Als ze wat gaat verdienen word het bij mij eraf gehaalt.
Los van mijn mening hieromtrent lijkt me dat je even een bezoek moet brengen aan een adviseur hieromtrent want dat lijkt me niet helemaal correct.
Oneerlijk is het snelst
pi_25779460
quote:
Op zondag 27 maart 2005 11:14 schreef DeTinux het volgende:

Los van mijn mening hieromtrent lijkt me dat je even een bezoek moet brengen aan een adviseur hieromtrent want dat lijkt me niet helemaal correct.
Zo is de wet nu eenmaal!
  zondag 27 maart 2005 @ 14:24:17 #165
117181 DeTinux
Tu quoque, Brute?
pi_25779642
volgens mij niet, kan ik uit anders ervaring mededelen, maar misschien heb ik het fout, zal eens navragen.
Oneerlijk is het snelst
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 14:28:13 #166
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25779719
Je kunt met een ietwat andere manier van belastingaangifte nog wel wat voordeel halen.
  Eindredactie Games maandag 28 maart 2005 @ 08:36:02 #167
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_25799913
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Aangezien ik dus je situatie niet ken, kan ik er verder ook niet over oordelen. Ik deed ook een zware studie en ik moest maar zien hoe ik aan geld kwam. Klinkt wederom hard, maar waarom moet de belastingbetaler nu dokken voor je dochter? Pas je aan aan de situatie, life sucks anyway.
euh ja? want aan wie denk je dat straks 45 % van haar inkomen gaat wat je nu geft wordt straks 10voudig teruggegeven
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games maandag 28 maart 2005 @ 08:46:26 #168
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_25799949
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:11 schreef Prisma_2005 het volgende:

[..]

Vreemd, dat veel studenten het met een ruime 300 euro minder af kunnen voor (minimaal) 4 jaar...

Kun je dat verklaren, of kun je dat niet?
ooit gehoord van studieschuld of ouders die wat centjes bijleggen?

waarom si diet topic nog uberhaubt open. dit lijkt wel de irak oorlog, die was achteraf toch wel goed , maar begon om foute redenen, he maradonna? lekker je reet laten afvegen thuis bij je mammie maar wel klagen over bijstandmeders
  Eindredactie Games maandag 28 maart 2005 @ 08:51:10 #169
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_25799963
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 11:43 schreef Prisma_2005 het volgende:

[..]

Daarnaast kan een uitwonende student die niet werkt om zo snel mogelijk de studie af te ronden (zoals gewenst door politiek) zich enkel particulier verzekeren. Een bijstander uiteraard niet.
als jij maar 1 minuut per maand werkt mag je ookhet ziekenfonds in, dus dit is een bs reden. daar komt bij dat de meeste studentenziektekostenverzekering maar 5 a 10 euro duurder zijn, dat scheelt weer 3 biertjes
pi_25800776
Bijstand is toch maar 700 euro voor een alleenstaande in Nederland
pi_25802878
quote:
Op maandag 28 maart 2005 11:01 schreef pberends het volgende:
Bijstand is toch maar 700 euro voor een alleenstaande in Nederland
Hier vind je alle bedragen netjes op een rijtje:

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
pi_25803524
quote:
Op maandag 28 maart 2005 12:40 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]

Hier vind je alle bedragen netjes op een rijtje:

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Nog minder dan 700 euro dus .
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2005 @ 13:09:37 #173
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25803565
quote:
Op maandag 28 maart 2005 13:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Nog minder dan 700 euro dus .
Met
quote:
Maximale toeslag voor mensen van 21 jaar tot 65 jaar:
Ruim 800 euro, me dunkt.
pi_25803595
quote:
Op maandag 28 maart 2005 13:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Met
[..]

Ruim 800 euro, me dunkt.
quote:
vakantie- uitkering
¤
17,48
Dat wordt vast weer Peter Langhout-reizen!
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2005 @ 13:12:43 #175
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25803631
quote:
Op maandag 28 maart 2005 13:10 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

Dat wordt vast weer Peter Langhout-reizen!
Vakantie-toeslag is wel een dolk in de rug.
pi_25803699
Vakantietoeslag is zo'n onzin, net of ze daarmee op vakantie gaan. Ik ga al jaren niet op vakantie, maar heb ook geen bijstandsuitkering, dus waarom is er uberhaupt zo'n toeslag .
  † In Memoriam † maandag 28 maart 2005 @ 13:17:21 #177
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25803776
quote:
Op maandag 28 maart 2005 13:14 schreef pberends het volgende:
Vakantietoeslag is zo'n onzin, net of ze daarmee op vakantie gaan. Ik ga al jaren niet op vakantie, maar heb ook geen bijstandsuitkering, dus waarom is er uberhaupt zo'n toeslag .
Wie heeft dat verzonnen? Den Uyl?
pi_25842265
Vakantietoeslag is om je kroon van te kunnen betalen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_48589622
Nog maar een wake-up call
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 22 april 2007 @ 04:26:34 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48589802
Krijg je eigenlijk ook een bijstandsuitkering als je werkloos bent maar wel een miljoen op de bank hebt? En moet je een eigen huis eerst 'opeten'?
Geen idee wat tegenwoordig de regels zijn...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_48589809
Eerst je huis en vermogen opeten dus als jij altijd netjes je best gedaan hebt en je buurman heeft alleen maar gefeest, dan word je buurman voor getrokken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 22 april 2007 @ 04:35:04 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_48589836
quote:
Op zondag 22 april 2007 04:26 schreef SeLang het volgende:
Krijg je eigenlijk ook een bijstandsuitkering als je werkloos bent maar wel een miljoen op de bank hebt? En moet je een eigen huis eerst 'opeten'?
Geen idee wat tegenwoordig de regels zijn...
Nee, je hebt alleen maar recht op bijstand als je zelf niet in je levensonderhoud kunt voorzien.
Met een miljoen op de bank kan dat dus met gemak. Er zijn maximumbedragen die iemand in de bijstand aan "vermogen" mag hebben.. hieronder valt het banksaldo en bijvoorbeeld de waarde van een auto.
Ook het banksaldo van de kinderen telt mee bij een (eenouder)gezin.

In het geval van een eigen huis is het nog wel eens mogelijk tijdelijk bijstand als lening te ontvangen van de gemeente, dan moet de bijstand dus terugbetaald worden als men weer inkomen heeft.
Mochten de vooruitzichten dusdanig zijn dat die mogelijkheid zeer onwaarschijnlijk is zal men dus het huis moeten verkopen en eerst van de overwaarde moeten leven.
Dit laatste het liefst op bijstandsniveau.. anders zou bijstand alsnog geweigerd kunnen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 april 2007 @ 05:03:55 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48589895
Okee, ik dacht al dat het zo zat
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_48589915
vaak zijn het de mensen met een uitkering die veel kinderen krijgen, en die weer op hun beurt in de bijstand terecht komen.

-mod-edit: niet doen.

[ Bericht 11% gewijzigd door sigme op 22-04-2007 10:48:34 ]
-
  Eindredactie Games zondag 22 april 2007 @ 06:50:43 #185
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_48589985
-mod-edit: reactie op bovenstaande post.

[ Bericht 47% gewijzigd door sigme op 22-04-2007 10:49:15 ]
pi_48596759
quote:
Op zondag 22 april 2007 05:03 schreef SeLang het volgende:
Okee, ik dacht al dat het zo zat
Had je toch maar beter kunnen feesten en alles bij Leen moeten kopen
pi_48626003
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 00:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is van een simplisme dat zelfs voor jou te erg is.

Als je naast die 600 euro nog 1000 euro kinderbijslag krijgt en huursubsidie kun je al veel meer kopen dan iemand die alleen die 1200 euro krijgt.

Oftewel, zoals ik al zei en jij eerder ook, sec de hoogte van uitkeringen vergelijken zegt niks.
en de verantwoording van de getallen wel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 23 april 2007 @ 11:51:47 #188
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48627188
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee voor een alleenstaande is in de orde van 700 euro.
Ik meen iets van 800 euro. 700 is wel héél erg weinig. Daar zou ik zonder auto en andere uitgaven nog met bijna 100 euro overheen zitten. En dan heb ik al een heel goekdoop huis, goedkope boodschappen en geen onnodige dingen als abbonementen ed.

800 is wel een absoluut minimum om te overleven tegenwoordig.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 23 april 2007 @ 12:05:46 #189
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48627684
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 12:55 schreef bruut het volgende:
Basis: ¤ 574,92
Toeslag (21-65 jaar): ¤ 229,97
Langdurigheidstoeslag: ¤ 327,00 Per jaar => 27.25 per maand

totaal: 832.14 euro per maand.

Ik denk dat het moet kunnen, maar ik ben ook zeer blij dat ik het zelf niet hoef te doen...
als je geen auto hebt moet dat makkelijk te doen zijn.

heb even berekend dat als ik geen auto zou hebben dat mijn maandelijkse lasten dan op 766 euro liggen.
En dat is wel een koopwoning, geen enkele vorm van subsidie of wat dan ook en gewoon normale boodschappen elke week.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 23 april 2007 @ 12:32:34 #190
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_48628519
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:41 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]

Een woning blijft even groot, als je er nu alleen in woont of met een gezin...
De laatste 2, 3 jaar zijn de energiekosten explosief gestegen!

Edit: � 150,00 per maand aan eten uitgeven is echt weinig! Maak er � 200,00 van.

Dan hou je nog zo'n � 150,00 over.
Daar moet je je sociale leven van onderhouden... bv. eens een avondje uitgaan, evt. een krant, telefoon etc.
150 euro voor eten in je eentje of voor meerdere personen?
pi_48630616
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

150 euro voor eten in je eentje of voor meerdere personen?
Ik denk niet dat mineo hier nog op gaat antwoorden.
  maandag 23 april 2007 @ 15:23:48 #192
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_48634324
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de elsevier van 5 maart 2005 stond een grafiekje van de OESE over de bijstanduitkeringen in de EU

Nederland stond met bijna 1200 euro dik bovenaan gevolgd door Denemarken, Zweden en Duitsland met ongeveer 800 euro. Daaronder nog GB met ongeveer 700 euro en Italie met 600 Euro. Al andere landen zitten daar dus (dik) onder.
In Italie is de bijstandsuitkering 0 Euro, want die bestaat helemaal niet. Wat er wel is is het equivalent van de WW (eenmalige uitkering van 30% van het verdiende jaarloon) en het minimumpensioen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_48634571
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Die omzetting naar lening vind ik niet zo vreemd, anders wil opeens iedereen "studeren". Eeuwig vaak.
Gratis studeren, mits je je best doet vind ik inderdaad beter dan investeren in een economie in verwegistan.
Gratis? Ah je bedoeld dat je zelf niks betaald maar de belastingbetaler er voor op draait?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 23 april 2007 @ 15:34:16 #194
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48634725
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mineo hier nog op gaat antwoorden.
Ik denk 't ook niet. Voelt raar aan eigenlijk.

Beetje nutteloze kick ook, open dan een nieuwe.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48636815
Met het met de TS eens. Uitkeringen zijn hoog genoeg. Sommige mensen hebben echter een beetje moetie met het stellen van prioriteiten. Wel een dure mountainbike voor de kleine Kevin en sigaretten roken maar huilie roepen omdat ze de rekening van de tandarts niet kunnen betalen.
pi_48637022
quote:
Op zondag 22 april 2007 04:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eerst je huis en vermogen opeten dus als jij altijd netjes je best gedaan hebt en je buurman heeft alleen maar gefeest, dan word je buurman voor getrokken
Dat heet solidariteit.
pi_48638350
quote:
Op maandag 23 april 2007 12:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

als je geen auto hebt moet dat makkelijk te doen zijn.

heb even berekend dat als ik geen auto zou hebben dat mijn maandelijkse lasten dan op 766 euro liggen.
En dat is wel een koopwoning, geen enkele vorm van subsidie of wat dan ook en gewoon normale boodschappen elke week.
Je hebt verder huurtoeslag, zorg toeslag, toeslag voor de zwemles van je kat, bijzondere bijstand, kinderbijslag, vakantiegeld.

Netto kom je al snel op 1200 euro netto uit. Voor iemand die zelf voor zijn eigen vermogen zorgt moet eerst een ton 7 bij elkaar verdienen
pi_48639419
quote:
Op zondag 22 april 2007 04:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dit is niet helemaal waar.

Er is inderdaad een vermogens-eis aan de bijstand.

Maar bij de toekenning van bijstand wordt ook gekeken naar het verloop van je uitgaven de maanden voorafgaand aan de bijstandsaanvraag.
Mocht de Sociale Dienst vinden dat je onverantwoord bent omgegaan met je geld, wordt je alsnog gekort op je bijstand (of mag je pas een paar maanden later terugkomen en dan pas een bijstandsaanvraag doen).

Voorbeeld:

Stel nu dat iemand van te voren weet dat over 3 maanden zijn W.W. afloopt maar hij zit met zijn vermogen nog ruim boven de grens die over het algemeen rond de ¤ 5.500,- bedraagt, dan zou die ervoor kunnen kiezen om flink te gaan feesten, geld weg te geven, nog even snel allerlei nieuwe spullen aan te schaffen zodat hij onder die grens komt.

Maar dat mag dus niet. Er wordt dus gekeken of je wel op een normale manier op je vermogen hebt ingeteerd in de maanden voorafgaand aan je bijstandsaanvraag. onder een 'normale manier' wordt meestal verstaan dat je max. 150% van een bijstandsuitkering mag hebben ingeteerd iedere maand.

Dus zo simpel ligt het allemaal toch niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tomatenboer op 23-04-2007 17:40:43 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_48639570
Terecht, maar iemand die altijd netjes opgepast heeft en toevallig bijvoorbeeld werkeloos wordt, wordt harder genaaid dan iemand die nooit gespaard heeft
pi_48642958
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Terecht, maar iemand die altijd netjes opgepast heeft en toevallig bijvoorbeeld werkeloos wordt, wordt harder genaaid dan iemand die nooit gespaard heeft
Dit suggereert haast dat het loont om op de pof te leven in Nederland als je toch een tokkie bent. Een kale kip kun je niet plukken .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')