Die hogere kosten zitten in de aanvullende verzekeringen. En die heb ik weer nodig ivm mijn ziekte. Ik kan dus niet goedkoper.quote:Op zondag 27 maart 2005 00:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
En een goedkopere ziektekostenverzekeraar zoeken, ik zit al bij een van de duurdere naar schijnt, maar ik betaal toch echt geen 64 euro.
Aangezien ik dus je situatie niet ken, kan ik er verder ook niet over oordelen. Ik deed ook een zware studie en ik moest maar zien hoe ik aan geld kwam. Klinkt wederom hard, maar waarom moet de belastingbetaler nu dokken voor je dochter? Pas je aan aan de situatie, life sucks anyway.quote:Op zondag 27 maart 2005 00:24 schreef rotterdamse het volgende:
Mineo...ik weet exact wat mensen krijgen en hoe krom er soms gerekend word.
Aaahikwordgek. Klein tipje van de sluier voor jou want ik heb geen zin om mijn hele hebben en houwen neer te leggen want dat gaat je niet aan.
Ik ben een 1 oudergezin met bijbehorende uitkering. Ik zit nu dus in de situatie van een laag inkomen. Niet zeuren dat ik moet gaan werken ik zou het heel graag willen maar kan het door een lichamelijke ziekte niet. Dochterlief werkt niet omdat ze een zware studie volgt aan de hogeschool. Al haar tijd gaat daar in zitten en al zou ze werken, dan wordt alles bij mij weer gekort dus het kostgeld verhaal gaat niet op. Niet echt motiverend dus om een baantje erbij te nemen. Hoe krom is het als je graag wat wil verdienen om tzt op je zelf te gaan wonen en je word gestraft voor het feit dat je moeder niet kan werken en een uitkering geniet. Alles eruit flikkeren hebben we allang gedaan, denk je dat ik dom ben? En mensen net iets te weinig geven zodat ze serieus naar werk zoeken zou in een aantal gevallen niet verkeerd zijn maar er is ook een grote groep bij wie dat niet opgaat.
Daar heb je helemaal gelijk in...maar daar is intussen ook al een stokje voor gestoken. MIjn dochter doet een 4 jarige studie en mag nog maar 1 jaar uitlopen. Doet ze er langer over dan wordt de studiefinanciering een lening.quote:Op zondag 27 maart 2005 00:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Van mij mag onderwijs overigens gratis zijn, maar wel streng. Dus geen eeuwige studenten.
Betekent ook dat er dan geen geld meer in bodemloze putten geflikkerd moet worden.
Noem eens op.quote:Op zondag 27 maart 2005 00:39 schreef rotterdamse het volgende:
Als we daar nu over gaan zitten mekkeren weet ik nog heel veel andere zaken waar op bezuinigd kan worden.
Die omzetting naar lening vind ik niet zo vreemd, anders wil opeens iedereen "studeren". Eeuwig vaak.quote:Op zondag 27 maart 2005 00:44 schreef rotterdamse het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in...maar daar is intussen ook al een stokje voor gestoken. MIjn dochter doet een 4 jarige studie en mag nog maar 1 jaar uitlopen. Doet ze er langer over dan wordt de studiefinanciering een lening.
Wist je dat nederland trouwens het enige land is dat een lesgeld systeem kent? De jeugd is je toekomst zeggen ze dan, maar investeren willen ze er niet in. Heb je wel de brains maar niet de money dan heb je tegenwoordig dus gewoon pech.
We zitten in elk geval op één lijn.quote:Op zondag 27 maart 2005 00:57 schreef rotterdamse het volgende:
Je noemt al een aardige....investeren in de economie in verweggistan. Kinderbijslag voor kinderen in andere landen. Alle nutteloze subsidies ten behoeve van de muliculti onzin. Nutteloze kunstwerken die er niet uitzien en waar niemand op zit te wachten. Torenhoge wachtgelden voor hoge ambtenaren die er thuis mee op hun reet zitten. Strengere controles op uitkeringen, je moet eens weten hoeveel er gefraudeerd wordt. Geldverslindende aankopen zoals een JSF. De EU die bakken vol met geld kost. enz. enz. Je weet zelf vast ook nog wel genoeg dingen.
En natuurlijk moet je goed je best doen als je studeerd, eeuwige studenten (in nutteloze vakken) daar zit niemand op te wachten.
quote:Op zondag 27 maart 2005 01:11 schreef rotterdamse het volgende:
Mooi !Ondanks mijn uitkering kan ik echt nog wel objectief zijn, ook t.o.v het sociale stelsel. Ik kan ook best jouw standpunt deels wel begrijpen t.a.v de uitkeringen. Er wordt nu eenmaal flink misbruik van gemaakt, en ik baal daar net zo goed van want daardoor worden de mensen die terecht in zo'n situatie zitten er de dupe van.
En nu moet ik mijn plaatsje achter de pc weer afstaan aan de rechtmatige eigenaar.
Ik wens je een goede nacht en vergeet het klokje niet te verzetten hè!![]()
Los van mijn mening hieromtrent lijkt me dat je even een bezoek moet brengen aan een adviseur hieromtrent want dat lijkt me niet helemaal correct.quote:Op zondag 27 maart 2005 00:39 schreef rotterdamse het volgende:
Misschien goed lezen? Als ze wat gaat verdienen word het bij mij eraf gehaalt.
Zo is de wet nu eenmaal!quote:Op zondag 27 maart 2005 11:14 schreef DeTinux het volgende:
Los van mijn mening hieromtrent lijkt me dat je even een bezoek moet brengen aan een adviseur hieromtrent want dat lijkt me niet helemaal correct.
euh ja? want aan wie denk je dat straks 45 % van haar inkomen gaatquote:Op zondag 27 maart 2005 00:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Aangezien ik dus je situatie niet ken, kan ik er verder ook niet over oordelen. Ik deed ook een zware studie en ik moest maar zien hoe ik aan geld kwam. Klinkt wederom hard, maar waarom moet de belastingbetaler nu dokken voor je dochter? Pas je aan aan de situatie, life sucks anyway.
ooit gehoord van studieschuld of ouders die wat centjes bijleggen?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:11 schreef Prisma_2005 het volgende:
[..]
Vreemd, dat veel studenten het met een ruime 300 euro minder af kunnen voor (minimaal) 4 jaar...
Kun je dat verklaren, of kun je dat niet?
als jij maar 1 minuut per maand werkt mag je ookhet ziekenfonds in, dus dit is een bs reden. daar komt bij dat de meeste studentenziektekostenverzekering maar 5 a 10 euro duurder zijn, dat scheelt weer 3 biertjesquote:Op zaterdag 26 maart 2005 11:43 schreef Prisma_2005 het volgende:
[..]
Daarnaast kan een uitwonende student die niet werkt om zo snel mogelijk de studie af te ronden (zoals gewenst door politiek) zich enkel particulier verzekeren. Een bijstander uiteraard niet.
Hier vind je alle bedragen netjes op een rijtje:quote:Op maandag 28 maart 2005 11:01 schreef pberends het volgende:
Bijstand is toch maar 700 euro voor een alleenstaande in Nederland
Nog minder dan 700 euro dusquote:Op maandag 28 maart 2005 12:40 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Hier vind je alle bedragen netjes op een rijtje:
Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Metquote:
Ruim 800 euro, me dunkt.quote:Maximale toeslag voor mensen van 21 jaar tot 65 jaar:
quote:Op maandag 28 maart 2005 13:09 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Met
[..]
Ruim 800 euro, me dunkt.
Dat wordt vast weer Peter Langhout-reizen!quote:vakantie- uitkering
¤
17,48
Vakantie-toeslag is wel een dolk in de rug.quote:Op maandag 28 maart 2005 13:10 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Dat wordt vast weer Peter Langhout-reizen!
Wie heeft dat verzonnen? Den Uyl?quote:Op maandag 28 maart 2005 13:14 schreef pberends het volgende:
Vakantietoeslag is zo'n onzin, net of ze daarmee op vakantie gaan. Ik ga al jaren niet op vakantie, maar heb ook geen bijstandsuitkering, dus waarom is er uberhaupt zo'n toeslag.
Nee, je hebt alleen maar recht op bijstand als je zelf niet in je levensonderhoud kunt voorzien.quote:Op zondag 22 april 2007 04:26 schreef SeLang het volgende:
Krijg je eigenlijk ook een bijstandsuitkering als je werkloos bent maar wel een miljoen op de bank hebt? En moet je een eigen huis eerst 'opeten'?
Geen idee wat tegenwoordig de regels zijn...
Had je toch maar beter kunnen feesten en alles bij Leen moeten kopenquote:Op zondag 22 april 2007 05:03 schreef SeLang het volgende:
Okee, ik dacht al dat het zo zat
en de verantwoording van de getallen welquote:Op donderdag 24 maart 2005 00:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Het is van een simplisme dat zelfs voor jou te erg is.
Als je naast die 600 euro nog 1000 euro kinderbijslag krijgt en huursubsidie kun je al veel meer kopen dan iemand die alleen die 1200 euro krijgt.
Oftewel, zoals ik al zei en jij eerder ook, sec de hoogte van uitkeringen vergelijken zegt niks.
Ik meen iets van 800 euro. 700 is wel héél erg weinig. Daar zou ik zonder auto en andere uitgaven nog met bijna 100 euro overheen zitten. En dan heb ik al een heel goekdoop huis, goedkope boodschappen en geen onnodige dingen als abbonementen ed.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee voor een alleenstaande is in de orde van 700 euro.
als je geen auto hebt moet dat makkelijk te doen zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:55 schreef bruut het volgende:
Basis: ¤ 574,92
Toeslag (21-65 jaar): ¤ 229,97
Langdurigheidstoeslag: ¤ 327,00 Per jaar => 27.25 per maand
totaal: 832.14 euro per maand.
Ik denk dat het moet kunnen, maar ik ben ook zeer blij dat ik het zelf niet hoef te doen...
150 euro voor eten in je eentje of voor meerdere personen?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:41 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Een woning blijft even groot, als je er nu alleen in woont of met een gezin...
De laatste 2, 3 jaar zijn de energiekosten explosief gestegen!
Edit: � 150,00 per maand aan eten uitgeven is echt weinig! Maak er � 200,00 van.
Dan hou je nog zo'n � 150,00 over.
Daar moet je je sociale leven van onderhouden... bv. eens een avondje uitgaan, evt. een krant, telefoon etc.
Ik denk niet dat mineo hier nog op gaat antwoorden.quote:Op maandag 23 april 2007 12:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
150 euro voor eten in je eentje of voor meerdere personen?
In Italie is de bijstandsuitkering 0 Euro, want die bestaat helemaal niet. Wat er wel is is het equivalent van de WW (eenmalige uitkering van 30% van het verdiende jaarloon) en het minimumpensioen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 23:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In de elsevier van 5 maart 2005 stond een grafiekje van de OESE over de bijstanduitkeringen in de EU
Nederland stond met bijna 1200 euro dik bovenaan gevolgd door Denemarken, Zweden en Duitsland met ongeveer 800 euro. Daaronder nog GB met ongeveer 700 euro en Italie met 600 Euro. Al andere landen zitten daar dus (dik) onder.
Gratis? Ah je bedoeld dat je zelf niks betaald maar de belastingbetaler er voor op draait?quote:Op zondag 27 maart 2005 00:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die omzetting naar lening vind ik niet zo vreemd, anders wil opeens iedereen "studeren". Eeuwig vaak.
Gratis studeren, mits je je best doet vind ik inderdaad beter dan investeren in een economie in verwegistan.
Ik denk 't ook niet. Voelt raar aan eigenlijk.quote:Op maandag 23 april 2007 13:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mineo hier nog op gaat antwoorden.![]()
Dat heet solidariteit.quote:Op zondag 22 april 2007 04:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eerst je huis en vermogen opeten dus als jij altijd netjes je best gedaan hebt en je buurman heeft alleen maar gefeest, dan word je buurman voor getrokken
Je hebt verder huurtoeslag, zorg toeslag, toeslag voor de zwemles van je kat, bijzondere bijstand, kinderbijslag, vakantiegeld.quote:Op maandag 23 april 2007 12:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
als je geen auto hebt moet dat makkelijk te doen zijn.
heb even berekend dat als ik geen auto zou hebben dat mijn maandelijkse lasten dan op 766 euro liggen.
En dat is wel een koopwoning, geen enkele vorm van subsidie of wat dan ook en gewoon normale boodschappen elke week.
Dit is niet helemaal waar.quote:Op zondag 22 april 2007 04:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eerst je huis en vermogen opeten dus als jij altijd netjes je best gedaan hebt en je buurman heeft alleen maar gefeest, dan word je buurman voor getrokken
Dit suggereert haast dat het loont om op de pof te leven in Nederland als je toch een tokkie bent. Een kale kip kun je niet plukkenquote:Op maandag 23 april 2007 17:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Terecht, maar iemand die altijd netjes opgepast heeft en toevallig bijvoorbeeld werkeloos wordt, wordt harder genaaid dan iemand die nooit gespaard heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |