Maar die is van Vermeer!!quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:38 schreef Z het volgende:
Ik gok gewoon op 'Vrouw Met Hoed' en als iemand anders daar nou even de schilder bij googled kunnen we verder.
Klinkt niet echt Frans...quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kwam tijdens mijn zoektocht deze
[afbeelding]
van Felix Valletton tegen.
Deed me sterk denken aan het gezochte plaatje,
en inderdaad:
Felix Valletton - Woman with Black Hat
Als je alleen deze woorden leest dan moet ik meteen aanquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
De sombere, ingetogen, afstandelijke en "lege" stijl...
Ik zie toch veel overeenkomsten tussen de twee...
Toch Frankrijk!!quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:03 schreef Gajus het volgende:
@Do2: jouw inschattingen van plaats en tijd zijn juist; het schilderij is gemaakt te Parijs in 1908; het schilderij is anno 2005 te zien in de Hermitage te Sint Petersburg.
@Gellius: jouw inschatting van het 'milieu' van de vrouw lijkt mij juist; zij was de echtgenote van de schilder maar ook de dochter van een vermaarde kunsthandelaar.
Ik pak wel een andere...quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nog meer half naakte vrouwen???
We jagen zo wel Troel weg volgens mij....
Ik zal er morgen ofzo een openen. Eerst opzoek naar een mooiequote:al·le·go·rie (de ~ (v.), ~ën)
1 symbolische voorstelling van een idee of een ander abstract begrip in de kunst
Nou, open maar!!! Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:48 schreef Z het volgende:
[..]
Ik zal er morgen ofzo een openen. Eerst opzoek naar een mooie
Over vrouwen met hoed gesproken:quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als je alleen deze woorden leest dan moet ik meteen aanEdward Hopper
denken.
Ja, ja, zoek eens onder Google-afbeeldingen met de trefwoorden woman en hat. Goed voor meer dan 5K hits.quote:
quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:07 schreef Troel het volgende:
Deze vrouw moet eens aan nivea of L'oreal gaan denken
In TTK???quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:06 schreef Gellius het volgende:
Sterker nog, ik ben geheel vóór meisjes met hoofddoeken:
[afbeelding].
Maar goed. Straks gaat er weer een moderator vallen over het feit dat er teveel plaatjes dicht op elkaar gepost worden. Ik heb dat eerder meegemaakt.
Jij hebt gespiekt, gajus.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:14 schreef Gajus het volgende:
@Do2, toch zonde dat jij de Noorse van Peter Rohs hebt verwijderd. Daarom dit In Memoriam:
[afbeelding]
Jouw onderscheidend vermogen werkt naar behoren. Inderdaad, het is géén naakte man.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:16 schreef Troel het volgende:
Nog een naakte vrouw!
Van je balkon?? Of ga je de stad in???quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
En nou ga ik bier halen...
Wrijf het bier eens uit je ogenquote:Op woensdag 23 maart 2005 20:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, kom op jongens, hij moet nu niet zo moeilijk meer zijn...
En dat bepaal jij hier even voor mij?quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:45 schreef Gellius het volgende:
Ja, maar Het vergt fantasie om er iets mee te kunnen, als toeschouwer, Oneven.
Wiehoo!!!quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Helemaal goed, AR..
Het strand van Breda???quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Man, ik lig al dagen op een zon-overgoten strand met een fruitige cocktail in m'n hand...
Ja, goeie vraagquote:Op woensdag 23 maart 2005 20:57 schreef De-oneven-2 het volgende:
Leeft ze nog?
Da's iig beter dan blauwe vrouwen...quote:Op woensdag 23 maart 2005 20:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het strand van Mooie Vrouwen en Blauwe Zeeen, natuurlijk...
De schilder van dit werk zat anders toch wel indezelfde groep als jij net noemde!quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maat wat die Dode Vrouw betreft; ik heb dus écht geen idee, he...
Welja, roep jij ook eens watquote:Op woensdag 23 maart 2005 21:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, ik vind het wel wat hebben.
Maar ik zou er niet bij willen springen...
Eentje van Bonnard, wellicht?
En uit badkuipenquote:Op woensdag 23 maart 2005 21:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Bonnard schilderde wel vrouwen in badkuipen:
[afbeelding]
Ja, dit zat ik dus ook net te bedenken. Dit topic heeft nog steeds een doel, een zin.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
Daarom is dit nou zo'n mooi topic, he...
AR heeft een kunstenaar ontdekt waar ie van kan houden.!
Een watte???quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:24 schreef Gellius het volgende:
Even weer met de voetjes op de harde, betrouwbare grond der kennis, heren. Is het een minor-nabis?
Reken ik niet goedquote:Op woensdag 23 maart 2005 21:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga gewoon voor Vrouw in bad...
Het is Bonnard, Gellius...Geen kleintje, hoor.quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:24 schreef Gellius het volgende:
Even weer met de voetjes op de harde, betrouwbare grond der kennis, heren. Is het een minor-nabis?
Tja, dat zijn vragen voor Do2 hoor, hier bemoei ik mij niet meequote:Op woensdag 23 maart 2005 21:29 schreef Gellius het volgende:
'n Minor-Nabis, AR.
We have a winner!!quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het bad, dus...
Ja, daar was ik ook niet helemaal duidelijk in geloof ik...quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:32 schreef Gellius het volgende:
Ah, dat had ik even gemist. Ik dacht dat het niet-Bonnard was. Ik maar zoeken, zoeken.
Duidelijker??quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
In het vervolg iets duidelijker zijn, AR.
Botero gebruikt toch nooit van die donkere kleuren en harde lijnen???quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is zeker niet stiekem toch een Botero?
Ik denk dat het door het bier komt Do2...quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Komt door de tieten, volgens mij...
quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zit notabene pas aan m'n derde....
Ja, wanneer komen de naakte mannenquote:Op woensdag 23 maart 2005 21:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oh..., zo komt Troel noooit meer terug
Mij ook niet..quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
En toch; dat ding komt me zo bekend voor, he...
Maar er schiet me niets te binnen..
Het Fauvisme was een beweging tegen het impressionisme. En anti-bewegingen hebben per definitie een korte levensduur; hun protest wordt geaccepteerd of verworpen en daarmee is in beide gevallen hun raison d´existence verdwenen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
... Het is ergens wel jammer dat het niet wat langer heeft mogen duren...
Het kubisme was het positieve antwoord op het impressionisme. Het is geen toeval dat de fauvist Braque (samen met Picasso) behoort tot de grondleggers van het kubisme.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:26 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, dat is een verklaring, natuurlijk.
Maar daarom mag ik het toch nog wel jammer vinden, Gajus?
Overigens had de opkomst van het kubisme er ook wel iets mee te maken, hoor.
Het kubisme heeft het fauvisme een beetje weggedrukt...
Als tussendoortje, als dagafsluiter ...quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zal ik dan maar een nieuwe plaatsen?
Spontaniteit hoeft niet iin de elementen (in jouw geval die geometrische figuren) te zitten,quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vind het te berekenend, Gajus...
Spontaniteit laat zich niet vangen in geometrische figuren...
Het is niet de spontaniteit die ik graag zie. Laten we het daar op houden.quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:20 schreef Gajus het volgende:
[..]
Spontaniteit hoeft niet iin de elementen (in jouw geval die geometrische figuren) te zitten,
spontaniteit kan ook in de compositie van die elementen zitten.
typische opvatting van een wiskundige.
Russin behoor ik eigenlijk te zeggen...quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
We zijn op zoek naar een Rus.
Maar toch ook in de prille periode, dus omstreeks WO1?quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, het is zeker geen Man Ray, Gajus..
Oh ... dan behoort zij tot dat groepje van vijf russinnen ... laatst een expositie over geweest ... nu kom ik eruit ...quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:32 schreef De-oneven-2 het volgende:
Russin behoor ik eigenlijk te zeggen...
Ik heb hier composition with 2 figures staan, maar ik keur 'm goed..quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:54 schreef Gajus het volgende:
Hebbes ... Composition with Figures (1913) van Liubov Popova.
niets mis met haar oeuvre in haar kortstondige leven
La forma classica is de naam van een tentoonstelling, gewijd aan Derain. (Aosta, 2003/2004)quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Om nog even terug te komen op de opgave van Gellius:
Derain - La forma classica ( ? )
tja, het is abstract gewordenquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:50 schreef Gellius het volgende:
Wordt het iets halfnaakts, ditmaal?
In die roze misschien wel ja... een vrouw met een vierkante doosquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:53 schreef Troel het volgende:
[..]
tja, het is abstract geworden
Maar je zou er wat halfnaakts in kunnen zien
Laat Oneven het niet horen!quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
een vrouw met een vierkante doos
Wat is er mis mee dan?quote:
quote:Wat mij betreft mogen ze dat hele kubisme opdoeken, trouwens.
Als ik ergens niet tegen kan, dan is het wel kubisme..
Mooi, dan ben jij nu aan de beurtquote:Op donderdag 24 maart 2005 12:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Niet onaardig, Troel,.
Ja, die van JAM weten we toch allemaal wel?
Zo niet dan wil ik het nog wel even zeggen, hoor:
Magritte - The JAM Condition
grappigquote:
het kost een hoop verf, maar ik vind het mooier dan anders schilderen. Overigens zit er in die kleine niet zo heel veel verf, dat is meer op een gewone manier gedaan, ware het niet met aluminiumfolie in plaats van een kwast. De grote is klodders op het doek en dan met een toiletrol aan de slag.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:30 schreef Z het volgende:
Ziet er goed uit hoor Troel.
kost wel een hoop verf, zo schilderen
Vraag eens aan je moeder of ze je het verschil tussen "moeten" en "een suggestie geven" wil uitleggen...quote:
UHm, als het niet goed is haal je het maar weg, maar dit is wat jij zeiquote:Op donderdag 24 maart 2005 16:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vraag eens aan je moeder of ze je het verschil tussen "moeten" en "een suggestie geven" wil uitleggen...
het eerste vind ik meer gebiedende wijs en het tweede is toch duidelijk moetenquote:Automatic Rock: PLaats ze eens in btd!!
Automatic Rock: Serieus, moet je doen!!
Deze kan je beter daar plaatsen: Photoshoppen in TTKquote:Op donderdag 24 maart 2005 20:45 schreef JAM het volgende:
Nou; een schilderijtje om te raden.
[afbeelding].
-Hihi!-
Ja, daar was ik al bang voor..., ik had je niet al zo vroeg hier verwachtquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Had ik ook geweten zonder het herkenbare onderschrift hoor...
Kloptquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:37 schreef OllieA het volgende:
* OllieA prevelt incontinentiepreventie, incontinentiepreventie, incontinentiepreventie.
Wat een heerlijk woord. En dat mag hier gepreveld worden, want het is TTK.
Nee, ik ken jou inmiddels wel een beetjequote:Op donderdag 24 maart 2005 23:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat doe je verdomd snel, AR... Ben ik niet gewend van je...
Heb je bier op?
Lijkt me een leuk karweitje voor Gajusquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
Maar ik wil natuurlijk nog wel even haar volledige naam zien, én de titel..
Ja, ik zeg wel meerquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:46 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zoals je zelf net al aangaf; mevrouw de Kooning...
Gun die jongen nou ook es een verzetje. Hij ligt daar altijd maar in z'n ijzeren long plaatjes omhoog te houden. En met Pasen is het dan altijd even feest op de boot van de Zonnebloem. Even een paar daagjes uitwaaien met volledige verzorging!quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:52 schreef De-oneven-2 het volgende:
Gellius gaat een paar dagen weg?
Wat????quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:53 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat ben jij toch een luie donderstraal, AR!
Is dat niet van Repin?quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Gun die jongen nou ook es een verzetje. Hij ligt daar altijd maar in z'n ijzeren long plaatjes omhoog te houden. En met Pasen is het dan altijd even feest op de boot van de Zonnebloem. Even een paar daagjes uitwaaien met volledige verzorging!
Terzake. Een fijn schilderij gaat er altijd in, zoals mijn oudoom altijd zei.
[afbeelding]
Fnurk. Dan houd ik mijn mond maar weer.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:00 schreef OllieA het volgende:
Dat is inderdaad niet-Repin, JAM. De wolgaslepers trokken iets grotere boten.
Als dat al zo is, dan is dat dus alleen maar goed, Do!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Volgens mij is AR straalbezopen...
Is nog nooit gebeurd Do2..., en zal ook niet gebeuren voorlopig...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
Volgens mij is AR straalbezopen...
Dan houden we het toch gewoon op:quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nu ja, het is iig Jozef Israëls, maar ik kan de titel niet vinden
Jazeker, van het werkwoord foempenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Foemp?
Ja, eh, wat hebben de Hofstadgroep en Theo met TTK te maken? Ga voor dit soort zaken maar naar POL, Gajus!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:22 schreef Gajus het volgende:
In het Haagse Gemeentemuseum loopt tot 16 mei 2005 de expositie "De Haagse School en de jonge Van Gogh".
Achja, jullie zitten toch dichter bij de randstad he.., dan zijn het toch die kleine dingetjes waaraan je dat merkt.... jammerquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nee, wij slaan er gewoon keihard op, AR.
Dichter bij? In.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Achja, jullie zitten toch dichter bij de randstad he.., dan zijn het toch die kleine dingetjes waaraan je dat merkt.... jammer
Nee, dat moest er nog eens bijkomen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:28 schreef De-oneven-2 het volgende:
Breda hoort niet bij de randstad, JAM...
Wie is Hendrik Willem?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hendrik Willem?
Hoezo eigenlijk?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik mis Gellius nu al...
Een pleurisvent die niet kon schilderen.quote:
Dit explosief mengsel is een bedenksel van de conservator van het Gemeentemuseum.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:25 schreef OllieA het volgende:
Ja, eh, wat hebben de Hofstadgroep en Theo met TTK te maken? Ga voor dit soort zaken maar naar POL, Gajus!
How true can you get.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:42 schreef Gajus het volgende:
ik heb niets te zoeken tussen die POL-len; het heeft mij allergieën bezorgd
Eensch ... typisch een Hendrik Willem Mesdag.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hendrik Willem?
Beste JAM, wil je in het vervolg vooraf de titel van het door jou geplaatste werk verifiëren?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:51 schreef JAM het volgende:
Daarmee is alles gezegd. Volgende.
Dat is inderdaad een typisch volksmeisje!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:08 schreef De-oneven-2 het volgende:
Is dat nou een volksmeisje?
Aha! Nou, dan sta ik aan jouw kant, Ollie..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:13 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een typisch volksmeisje!
Hier sluit ik mij bij aan..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik heb ook geen idee, trouwens...
Niet alleen naakten, maar ook portretten heeft deze Zweed (1860-1920) op zijn naam staan.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:19 schreef OllieA het volgende:
Helaas heb ik geen idee over kunstenaar, laat staan titel, maar Gajus wordt bedankt, want ik heb er weer een interessante schilder bij.
En de gitaar dan??quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kan 'm zo snel niet vinden, dus ik gooi er even een "Naakte Vrouw op Bed" tegenaan...
Dat moet goed zijn!!! denk ikquote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, da's waar... "Naakte Vrouw op Bed met Gitaar én Hoofdoek"
Heb jij wel eens een naakte vrouw op een bed zien staan???quote:Op vrijdag 25 maart 2005 01:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Hoe kan ik zo dom zijn : "Naakte Vrouw op Bed met Gitaar en Hoofddoek, Liggend"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |