Maar die is van Vermeer!!quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:38 schreef Z het volgende:
Ik gok gewoon op 'Vrouw Met Hoed' en als iemand anders daar nou even de schilder bij googled kunnen we verder.
Klinkt niet echt Frans...quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kwam tijdens mijn zoektocht deze
[afbeelding]
van Felix Valletton tegen.
Deed me sterk denken aan het gezochte plaatje,
en inderdaad:
Felix Valletton - Woman with Black Hat
Als je alleen deze woorden leest dan moet ik meteen aanquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:03 schreef De-oneven-2 het volgende:
De sombere, ingetogen, afstandelijke en "lege" stijl...
Ik zie toch veel overeenkomsten tussen de twee...
Toch Frankrijk!!quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:03 schreef Gajus het volgende:
@Do2: jouw inschattingen van plaats en tijd zijn juist; het schilderij is gemaakt te Parijs in 1908; het schilderij is anno 2005 te zien in de Hermitage te Sint Petersburg.
@Gellius: jouw inschatting van het 'milieu' van de vrouw lijkt mij juist; zij was de echtgenote van de schilder maar ook de dochter van een vermaarde kunsthandelaar.
Ik pak wel een andere...quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nog meer half naakte vrouwen???
We jagen zo wel Troel weg volgens mij....
Ik zal er morgen ofzo een openen. Eerst opzoek naar een mooiequote:al·le·go·rie (de ~ (v.), ~ën)
1 symbolische voorstelling van een idee of een ander abstract begrip in de kunst
Nou, open maar!!! Ik ben benieuwd!quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:48 schreef Z het volgende:
[..]
Ik zal er morgen ofzo een openen. Eerst opzoek naar een mooie
Over vrouwen met hoed gesproken:quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Als je alleen deze woorden leest dan moet ik meteen aanEdward Hopper
denken.
Ja, ja, zoek eens onder Google-afbeeldingen met de trefwoorden woman en hat. Goed voor meer dan 5K hits.quote:
quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:07 schreef Troel het volgende:
Deze vrouw moet eens aan nivea of L'oreal gaan denken
In TTK???quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:06 schreef Gellius het volgende:
Sterker nog, ik ben geheel vóór meisjes met hoofddoeken:
[afbeelding].
Maar goed. Straks gaat er weer een moderator vallen over het feit dat er teveel plaatjes dicht op elkaar gepost worden. Ik heb dat eerder meegemaakt.
Jij hebt gespiekt, gajus.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:14 schreef Gajus het volgende:
@Do2, toch zonde dat jij de Noorse van Peter Rohs hebt verwijderd. Daarom dit In Memoriam:
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |