abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25657071
quote:
MAARSSEN - Levensmiddelenconcern Unilever sleept Albert Heijn (AH) voor het gerecht. De supermarktketen zou zijn huismerkproducten bewust zo verpakken dat ze lijken op de producten van Unilever.


Unilever eist nu dat AH de betreffende artikelen uit de schappen haalt en de verpakkingen aanpast.
De strijd gaat om artikelen als ijsthee, pindakaas en margarine, die Unilever verkoopt onder de merknamen Lipton, Calvé, Becel, Blue Band, Bertolli en Croma.
Veel geld mislopen
Het levensmiddelenconcern beschuldigt de grootgrutter ervan 'kleuren, letters, verpakkingen en teksten te gebruiken die precies of bijna hetzelfde' zijn als die van Unilever, zo bericht De Telegraaf.
Door de bewuste imitatie zouden klanten 'per ongeluk' producten kopen van het AH-huismerk in plaats van de A-merken van Unilever. Het levensmiddelenconcern zou daardoor 'veel geld' mislopen.

Verplaatsen producten
Behalve het kopiëren van de 'vorm, kleur, lettertype en woordkeus' van de producten zou AH ook zijn eigen producten hebben verplaatst naar de schappen waar eerst de Unilever-artikelen lagen. Daarmee zou AH bewust zijn klanten op het verkeerde been zetten.
Unilever zegt dat het een keer kan voorkomen dat een verpakking sprekend lijkt op die van een andere fabrikant. Maar als dat twaalf keer voorkomt, dan is er meer aan de hand, aldus het concern. AH zegt met Unilever over de kwestie te spreken. Op 12 april start de rechtszaak die Unilever heeft aangespannen.
De Telegraaf meldt dat de directeur van Unox (ook een Unilever-merk) onaangenaam verrast zou zijn geweest toen zijn vrouw hem een worst van AH voorzette. Zelfs zij had zich vergist omdat de AH-verpakking zo op die van Unox leek en in de schap lag waar eerst de Unox-worsten lagen.
AH huismerken lijken wel bijna erg op A-merk - maar ook al AH heeft het recht om zo´n product te leveren met een AH logo dat recht . Unilever wil gewoon aandacht net als Peijnenburg .
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 13:02:21 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_25657435
Iemand foto's?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_25657505
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:44 schreef Meki het volgende:
AH huismerken lijken wel bijna erg op A-merk - maar ook al AH heeft het recht om zo´n product te leveren met een AH logo dat recht . Unilever wil gewoon aandacht net als Peijnenburg .
Kan iemand dit vertalen?
pi_25657527
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:44 schreef Meki het volgende:

[..]

AH huismerken lijken wel bijna erg op A-merk - maar ook al AH heeft het recht om zo'n product te leveren met een AH logo dat recht . Unilever wil gewoon aandacht net als Peijnenburg .
Ik weet niet wat er in het contract staat t.a.v. schapruimtes en dergelijke. Wat ik wel weet is dat producten niet nagemaakt mogen worden qua uiterlijk. Als dit daadwerkelijk gebeurt, vind dat wel schandalig van AH.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 13:09:14 #5
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25657556
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:44 schreef Meki het volgende:

[..]

AH huismerken lijken wel bijna erg op A-merk - maar ook al AH heeft het recht om zo´n product te leveren met een AH logo dat recht . Unilever wil gewoon aandacht net als Peijnenburg .
???
Doe toch eens normaal!
Koranfascisme bedankt Islam
pi_25657624
tja, dat is natuurlijk altijd lastig. De supermarkt die jouw produkten verkoopt, produceert en verkoopt zelf ook produkten. In feite laat je je concurrent zorgdragen voor de verkoop van jouw produkten en die van de concurrent zelf. Ja, hoe opmerkelijk is het dan dat de produkten van de concurrent een streepje voor hebben in de winkel van de concurrent? Wat die verpakkingen betreft? Tja, dat is een andere kwestie.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_25657709
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 13:12 schreef Argento het volgende:
tja, dat is natuurlijk altijd lastig. De supermarkt die jouw produkten verkoopt, produceert en verkoopt zelf ook produkten. In feite laat je je concurrent zorgdragen voor de verkoop van jouw produkten en die van de concurrent zelf. Ja, hoe opmerkelijk is het dan dat de produkten van de concurrent een streepje voor hebben in de winkel van de concurrent? Wat die verpakkingen betreft? Tja, dat is een andere kwestie.
AH heeft in ieder geval óók een probleem als Unilever al haar producten niet meer levert Andersom misschien nog wel erger, maar het geeft wel een duidelijke statement van: niet continue blijven kloten met je leveranciers, dat gaat een keer fout.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 13:43:05 #8
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_25658281
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 13:12 schreef Argento het volgende:
tja, dat is natuurlijk altijd lastig. De supermarkt die jouw produkten verkoopt, produceert en verkoopt zelf ook produkten. In feite laat je je concurrent zorgdragen voor de verkoop van jouw produkten en die van de concurrent zelf. Ja, hoe opmerkelijk is het dan dat de produkten van de concurrent een streepje voor hebben in de winkel van de concurrent? Wat die verpakkingen betreft? Tja, dat is een andere kwestie.
Die huismerk artikelen komen ook van Unilever (alleen is dat tegen een lagere prijs verkocht aan AH).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 22 maart 2005 @ 13:44:48 #9
72979 Stoelpoot
Stoelpoot vermoord
pi_25658325
AH :R
02-11-2003 - 28-03-2005 R.I.P. ;( Vermoord door Rhapsody :(
pi_25664249
De verpakking van de AH sultana's lijkt ook wel op die van de echte sultana. Ik heb zelf een aantal keer per ongeluk de verkeerde gekocht. :|
pi_25664333
De AH doet dat uiteraard expres, en dat is niet netjes, maar ik denk niet dat de consument 'per ongeluk' verkeerde producten koopt, althans, niet vaak, en dus is Unilever aan het miepen. Gratis reclame is nooit weg, en met een beetje geluk wordt Unilever nog in het gelijk gesteld ook.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25664752


Ja, dat Appie die kleuren heeft gekozen zal heus wel niet zonder reden zijn.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:10:26 #13
101723 LePenseur
*kraak* *kraak*
pi_25665534
AH heeft zoveel macht binnen Nederland en die macht breidt zich alleen maar uit. Natuurlijk doet AH dit bewust maar ik moet nog maar zien of er iets tegen gedaan kan worden.
De Albert Heijn olievlek breidt zich steeds verder uit en binnen enkele jaren zijn alle branchegenoten weggeconcureerd, is menig kleine ondernemer kapot gegaan aan de concurrentie met dat AH Huismerk en kunnen we alleen nog maar voor Appie kiezen! Dag marktwerking, dat worden lekkere woekerprijzen binnenkort
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:14:08 #14
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25665660
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:43 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]

Ja, dat Appie die kleuren heeft gekozen zal heus wel niet zonder reden zijn.
Heb je haar weer.
.

Ontopic : begrijpelijk dat AH dit doet en ik ben er ook niet per sé op tegen. Van Unilever ook begrijpelijk natuurlijk, heel frustrerend als je zelf ook een b-produkt maakt voor een AH en datdan ook nog eens in nagenoeg hetzelfde wikkel ziet in de schappen.

Ik ben erg benieuwd hoe de rechter hier over denkt, er is ook al een vergelijkbare discussie tussen de ANWB en Route Mobiel, schijnt iets met geel te maken .... Overigens heeft AH net de rechtzaak (om een wijnetiket) met [merknaam kwijt] gewonnen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:14:29 #15
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25665680
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:10 schreef LePenseur het volgende:
AH heeft zoveel macht binnen Nederland en die macht breidt zich alleen maar uit. Natuurlijk doet AH dit bewust maar ik moet nog maar zien of er iets tegen gedaan kan worden.
De Albert Heijn olievlek breidt zich steeds verder uit en binnen enkele jaren zijn alle branchegenoten weggeconcureerd, is menig kleine ondernemer kapot gegaan aan de concurrentie met dat AH Huismerk en kunnen we alleen nog maar voor Appie kiezen! Dag marktwerking, dat worden lekkere woekerprijzen binnenkort
. De AH heeft nu hooguit 35% van de markt, en ik denk niet dat ze ooit hoger dan 40% zullen komen. Bovendien zijn die buurtwinkels nu qua prijs ook al absoluut geen concurrenten, en de afgelopen jaren heb je aan de LIDL en de Aldi kunnen zien dat er vanzelf wel nieuwe winkels bijkomen als er ruimte is binnen een segment.

Ergo: storm in een glas water.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:23:29 #16
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25666012
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
. De AH heeft nu hooguit 35% van de markt, en ik denk niet dat ze ooit hoger dan 40% zullen komen. Bovendien zijn die buurtwinkels nu qua prijs ook al absoluut geen concurrenten, en de afgelopen jaren heb je aan de LIDL en de Aldi kunnen zien dat er vanzelf wel nieuwe winkels bijkomen als er ruimte is binnen een segment.

Ergo: storm in een glas water.
Toch klopt dat verhaaltje van LP wel. AH is de concurentie aan het slopen (getuige Casino/Laurus (Holding van Konmar, de Boer en blablabla)). En uiteindelijk is vooral de kleine buurtsuper op de hoek de pineut.
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones/DFT) - De omzet van supermarkten is vorig jaar 700 miljoen lager uitgekomen dan onderzoeksbureau GfK had voorspeld. GfK wijt de daling aan de prijzenoorlog. Ten opzichte van 2003 daalde de omzet met 0,3 procent.

De 700 miljoen euro is het verschil tussen de daadwerkelijk gerealiseerde omzet en de prognose die GfK in september 2003 afgaf, zegt GfK-directeur Joop Holla. "We hebben in september 2003 een omzetgroei van 2,5 procent naar 25,4 miljard euro voorspeld voor 2004, maar de maand daarna brak de prijzenoorlog uit. Daardoor is de omzetontwikkeling anders gelopen dan we hadden geraamd."

De totale omzet van de supermarkten in Nederland in 2004 kwam volgens GfK uit op 24,7 miljard, 0,3 procent lager dan een jaar eerder. In 2003 was nog sprake van een omzetstijging van 1,8 procent ten opzichte van 2002.
Voor 2005 verwacht GfK dat de omzet met 1,4 procent zal groeien ten opzichte van de 24,7 miljard euro in 2004.

De gemiddelde omzet per kassabon daalde in 2004 met 2,4 procent tot 19,47 euro. In 2003 daalde de gemiddelde omzet per kassabon met 3,5 procent.
GfK signaleert verder dat Koninklijke Ahold nv-dochter Albert Heijn sinds begin dit jaar meer klanten over de vloer krijgt. In de weken 2 tot en met 4 van 2005 trokken de zogeheten hamsterweken meer klandizie, aldus GfK.
In de weken 6 tot en met 9 kwamen 220.000 huishoudens meer per week over de vloer dan in dezelfde weken in 2004. Wekelijks bezocht in de genoemde weken 39 procent van de 7 miljoen huishoudens een Albert Heijn-winkel.
Uit de DFT

Overigens is de opmars van Lidl en Aldi al aardig terug gelopen, daarvalt ook niet veel terrein meer te winnen. Mensen lijken toch te vallen voor dat beetje extra dat AH geeft (of lijkt te geven). Mensen kijken erg naar hun portemonnee, maar ook naar de winkel zelf, dat blijkt uit alles. De prijzenoorlog lijkt leuk, maar dat is echt een korte termijn verhaal.

Het is dus een pure investering op gebied van klantenwerving en die slag lijkt AH toch flink te winnen, zelfs door niet eens de goedkoopste te zijn, de formule werkt gewoon.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25666434
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:43 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]

Ja, dat Appie die kleuren heeft gekozen zal heus wel niet zonder reden zijn.
Ehm, die verpakkingen lijken dus totaal niet op elkaar.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:53:24 #18
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25666575
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:14 schreef elcastel het volgende:
...
Overigens heeft AH net de rechtzaak (om een wijnetiket) met [merknaam kwijt] gewonnen.
J.P.Chenet dus.
quote:
Rechter akkoord met wijnetiket AH

DEN HAAG (ANP) - Albert Heijn hoeft het nieuwe etiket voor de wijnflessen van het merk J.A. Vigneau niet te veranderen. Het etiket wijkt voldoende af van de plakker op de flessen van J.P. Chenet. Dat heeft de rechtbank in Den Haag vrijdag bepaald in een kort geding dat was aangespannen door de supermarktketen.


De uitspraak van de rechter vormt een nieuw hoofdstuk in de twist tussen Albert Heijn en het Franse wijnhuis Les Grands Chais de France, de producent van Chenet. Het conflict laaide eind vorig jaar op. Toen de Fransen hun prijs flink verhoogden, besloot AH een eigen wijnfles te introduceren onder het Vigneau-merk. In december bepaalde de rechter echter dat de AH-flessen te veel leken op die van J.P. Chenet. Het supermarktbedrijf kreeg drie weken de tijd om het afgekeurde etiket te veranderen.

Een nieuw etiket zag het levenslicht. Uit voorzorg legde Albert Heijn die nieuwe vondst voor aan de Franse wijnproducent, die niet akkoord ging. "Vervolgens hebben we de rechter laten toetsen of het nieuwe etiket voldoende afwijkt van het Chenet-etiket, wat zo is", vatte een AH-woordvoerster de uitspraak van vrijdag samen.

Het merkenbureau Shield Mark stelde in een reactie dat deze uitspraak weer eens laat zien hoe subtiel het er in merkenkwesties aan toe kan gaan. "Verplaatsing van een enkel streepje of wijziging van een kleurtje kan het verschil al maken", zei directeur Bas Kist.

Volgens Kist is het logisch dat Albert Heijn heeft geprobeerd zijn Vigneau-etiket zo veel mogelijk te laten lijken op de plakker van Chenet. "Toen ze vorig jaar de Chenet-wijn de deur uitdeden, moesten ze hun klanten een lekkere wijn als alternatief bieden. En zo’n fles moet dan wel opvallen in het schap." Dat AH niet koos voor een geheel ander etiket, heeft volgens Kist te maken met de supermarktoorlog. "Ik denk dat AH graag in de buurt van de uitstraling van de A-merken blijft."
bron DFT
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25667016
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Ehm, die verpakkingen lijken dus totaal niet op elkaar.
Net op rtl4 nieuws gezien? In grote lijnen kun je spreken van grote gelijkenis. Ik dacht altijd dat merken zichzelf door uiterlijk wilden onderscheiden? Het lijkt erop dat albert heijn makkelijk ( = goedkoop) mee wil liften op het na jaren opgebouwde succes van anderen. Erg slap dus.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:16:12 #20
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25667173
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:23 schreef elcastel het volgende:

[..]

Toch klopt dat verhaaltje van LP wel. AH is de concurentie aan het slopen (getuige Casino/Laurus (Holding van Konmar, de Boer en blablabla)). En uiteindelijk is vooral de kleine buurtsuper op de hoek de pineut.
[..]

Uit de DFT

Overigens is de opmars van Lidl en Aldi al aardig terug gelopen, daarvalt ook niet veel terrein meer te winnen. Mensen lijken toch te vallen voor dat beetje extra dat AH geeft (of lijkt te geven). Mensen kijken erg naar hun portemonnee, maar ook naar de winkel zelf, dat blijkt uit alles. De prijzenoorlog lijkt leuk, maar dat is echt een korte termijn verhaal.

Het is dus een pure investering op gebied van klantenwerving en die slag lijkt AH toch flink te winnen, zelfs door niet eens de goedkoopste te zijn, de formule werkt gewoon.
Ja, dat weet ik, maar dit is alleen nog maar marktaandeel inhalen wat de AH de afgelopen jaren is kwijtgeraakt. Ik denk dat de traditionele buurtwinkels sowieso wel verdwijnen, en dat alleen islamitische of op een andere specifieke doelgroep gerichte kleine winkels echt nog toekomst hebben.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:17:01 #21
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25667202
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:11 schreef Redux het volgende:
Net op rtl4 nieuws gezien? In grote lijnen kun je spreken van grote gelijkenis. Ik dacht altijd dat merken zichzelf door uiterlijk wilden onderscheiden? Het lijkt erop dat albert heijn makkelijk ( = goedkoop) mee wil liften op het na jaren opgebouwde succes van anderen. Erg slap dus.
Ach hoe lang lopen 'nep' cola's als 3es en anderen al niet in een rood jasje met een rode dop ? Waarom zou je geen gebruik maken van bepaalde herkenningspunten ? Het proberen waard lijkt me, Unilever pakt zelf wsl ook maar al te graag ideetjes van buitenlandse maatschappijen, iedereen doet het.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25667251
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:17 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ach hoe lang lopen 'nep' cola's als 3es en anderen al niet in een rood jasje met een rode dop ? Waarom zou je geen gebruik maken van bepaalde herkenningspunten ? Het proberen waard lijkt me, Unilever pakt zelf wsl ook maar al te graag ideetjes van buitenlandse maatschappijen, iedereen doet het.
Ik heb me nog nooit kunnen vergissen tussen een fles van 3es, herschi of ander cola merk met een coca cola fles. Wat albert heijn hier doet is verdergaan dan gebruik maken van bepaalde herkenningspunten.
En je mening sterken met een aanname (Unilever pakt zelf wsl ook maar al te graag ideetjes van buitenlandse maatschappijen) gaat natuurlijk niet op he?!
pi_25667258
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:11 schreef Redux het volgende:
Net op rtl4 nieuws gezien? In grote lijnen kun je spreken van grote gelijkenis.
Kun je het nog vager formuleren?

De enige overeenkomst is dat in de verpakking van AH en die van Becel beiden blauw zit. Nou nou, poe poe.
pi_25667289
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Kun je het nog vager formuleren?

De enige overeenkomst is dat in de verpakking van AH en die van Becel beiden blauw zit. Nou nou, poe poe.
Ja heel mooi, maar blijkbaar denkt unilever daar toch heel anders over, en ik geef ze groot gelijk.
pi_25667343
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:20 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja heel mooi, maar blijkbaar denkt unilever daar toch heel anders over, en ik geef ze groot gelijk.
Daar zullen ze blij mee zijn.
pi_25667372
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Daar zullen ze blij mee zijn.
Nee, albert heijn zal blij zijn dat jij het met hun eens bent zeg.
pi_25667570
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:22 schreef Redux het volgende:

[..]

Nee, albert heijn zal blij zijn dat jij het met hun eens bent zeg.
AH is niet de eisende partij. Unilver moet eerst maar eens zien dat ze een rechter kunnen overtuigen van het onrecht dat ze wordt aangedaan.
pi_25667602
We gaan het vanzelf meemaken.
pi_25667689
Toch vraag ik me af: waarom nú? Is de omzet van Unilever produkten opeens zo achteruit gegaan?

Het is toch al járen zo dat huismerk-produkten - zoveel als binnen de wettelijke/merkenrechtelijke kaders mogelijk is - op elkaar lijken. Zoek eens naar een eenvoudig pakje thee: groen is Engelse melange, grijs is Earl Grey. En of er nou 1 of drie merken van in de winkel staan maakt niet uit. Aan kleur herkent men produkt. Simpel een kwestie van marketing dus. Zelfs de inhoud is voor een groot aantal produkten nagenoeg dezelfde. Vergelijkt u eens de korst van een AH kroket en een exemplaar van Mora. Als dát niet uit dezelfde fabriek komt... Van een aantal produkten heb ik zeker geweten dat ze voor AH bij bepaalde A-merk fabrikanten gemaakt werden (werkte ooit in de voedingsmiddelenindustrie).

Misschien is het niet sportief van AH maar dat is volgens mij ook niet de doelstelling van het bedrijf. Het is wel heel erg slim!!! Want de doelstelling is natuurlijk centjes verdienen! En ze verdienen leuk aan de huismerk-artikelen en iemand die een A-merk thee wil kopen loopt zich denk ik tegenswoordig de pestpokken te zoeken tussen de A- dan wel huis- dan wel C-merken met groene pakjes Engelse theemelange.

en ik drink bijna geen thee maar het is wel een sprekend voorbeeld
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_25668082
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:32 schreef anne_Chris het volgende:
Toch vraag ik me af: waarom nú? Is de omzet van Unilever produkten opeens zo achteruit gegaan?

Het is toch al járen zo dat huismerk-produkten - zoveel als binnen de wettelijke/merkenrechtelijke kaders mogelijk is - op elkaar lijken. Zoek eens naar een eenvoudig pakje thee: groen is Engelse melange, grijs is Earl Grey. En of er nou 1 of drie merken van in de winkel staan maakt niet uit. Aan kleur herkent men produkt. Simpel een kwestie van marketing dus. Zelfs de inhoud is voor een groot aantal produkten nagenoeg dezelfde. Vergelijkt u eens de korst van een AH kroket en een exemplaar van Mora. Als dát niet uit dezelfde fabriek komt... Van een aantal produkten heb ik zeker geweten dat ze voor AH bij bepaalde A-merk fabrikanten gemaakt werden (werkte ooit in de voedingsmiddelenindustrie).

Misschien is het niet sportief van AH maar dat is volgens mij ook niet de doelstelling van het bedrijf. Het is wel heel erg slim!!! Want de doelstelling is natuurlijk centjes verdienen! En ze verdienen leuk aan de huismerk-artikelen en iemand die een A-merk thee wil kopen loopt zich denk ik tegenswoordig de pestpokken te zoeken tussen de A- dan wel huis- dan wel C-merken met groene pakjes Engelse theemelange.

en ik drink bijna geen thee maar het is wel een sprekend voorbeeld
Over het eerste stuk van je reactie ben ik het niet eens. AH gaat hier wel iets verder dan alleen het rood van een ketchupfles of groen = engelse melange, grijs = earl gray. Zet de vloeibare boter van ah naast die van becel, en je ziet haast geen verschil.
pi_25668157
Eerlijk gezegd kan ik Unilever geen ongelijk geven
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_25668239
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:32 schreef anne_Chris het volgende:
Toch vraag ik me af: waarom nú? Is de omzet van Unilever produkten opeens zo achteruit gegaan?
Ja de omzet van Unilever staat al een tijd ernstig onder druk door de huismerken.
quote:
Zoek eens naar een eenvoudig pakje thee: groen is Engelse melange, grijs is Earl Grey. En of er nou 1 of drie merken van in de winkel staan maakt niet uit. Aan kleur herkent men produkt.
Chocolade is ook een bekend voorbeeld. rood is puur, blauw is melk en groen is hazelnoot. Vrijwel geen merk die dat anders doet.
quote:
Van een aantal produkten heb ik zeker geweten dat ze voor AH bij bepaalde A-merk fabrikanten gemaakt werden (werkte ooit in de voedingsmiddelenindustrie).
Unilever maakt (uit principe) geen huismerken.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:50:36 #33
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25668246
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:45 schreef Redux het volgende:
Over het eerste stuk van je reactie ben ik het niet eens. AH gaat hier wel iets verder dan alleen het rood van een ketchupfles of groen = engelse melange, grijs = earl gray. Zet de vloeibare boter van ah naast die van becel, en je ziet haast geen verschil.
Op welk vlak ? De gekleurde dop ? De gele fles ? Volgens mij hebben alle vloeibare boters een gele fles, of in ieder geval meerdere. Dat zijn gewoon herkenningspunten, net zoals halfvolle melk in ene lichtblauw pak zit en karnemelk in een rode, enz. De titel 'bewust' die AH op zijn boter voert - die overigens best op Becel lijkt - vind ik dan meer misleidend, dat is de verpakking combineren met een slogun (die Becel meer dan tien jaar voerde), kijk daar zit wat. Voor de rest valt het allemaal best mee, volgens mij zit die rookworst van de vrouw van de directeur van Unilever (zie OP) meer dwars.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25668285
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:47 schreef Stuart het volgende:
Eerlijk gezegd kan ik Unilever geen ongelijk geven
Waarom dan? Ik ben niet zo op de hoogte van al die verpakkingen, maar als ik naar dat plaatje eerder in het topic kijk zie ik nauwelijks overeenkomsten tussen Becel boter en AH boter.

Heeft iemand meer plaatjes?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:52:31 #35
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25668299
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:50 schreef k_man het volgende:
Chocolade is ook een bekend voorbeeld. rood is puur, blauw is melk en groen is hazelnoot. Vrijwel geen merk die dat anders doet.
Volgens mij staat er in de klaagbaak een topic over het feit dat AH van die choclade kleuren afweek, zo zie je het is gewoon ouderwets zeiken. Iedereen wil natuurlijk even de David uithangen tegen de Goliath.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25668332
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:52 schreef elcastel het volgende:
Volgens mij staat er in de klaagbaak een topic over het feit dat AH van die choclade kleuren afweek,
Het is ook nóóit goed!
pi_25668873
die AH- worsten worden op mijn werk gemaakt, niet in de unox fabriek.. en dat zit unox gewoon dwars..
als het nou huismerken waren die bij dezelfde fabriek gemaakt werden.. dan was er niks aan de hand geweest..
maar nu wel.. beetje hypocriet
dag
pi_25668938
Zoals ik al zei maakt Unilever geen huismerken, dus hypocriet is het niet.
pi_25669187
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:14 schreef k_man het volgende:
Zoals ik al zei maakt Unilever geen huismerken, dus hypocriet is het niet.
unilever heeft de huismerken en kleinere merken er uit gegooit omdat die niet genoeg opleverde ja ..
dag
pi_25670236
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:22 schreef petre86 het volgende:

[..]

unilever heeft de huismerken en kleinere merken er uit gegooit omdat die niet genoeg opleverde ja ..
Ze hebben het aantal merken fors teruggebracht ja. Maar huismerken waren daar niet bij. Wel B-merken.
pi_25670882


of
of

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_25671117
Tja... ik zie de grote gelijkenis niet hoor.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:23:23 #43
72979 Stoelpoot
Stoelpoot vermoord
pi_25671188
Je hebt er ook pindakaas van Calve in blauw (zoveel % minder vet nog wat)
AH doet het gewoon precies na. zelfde hoeveelheid minder vet en bijna een kopie verpakking van calve
02-11-2003 - 28-03-2005 R.I.P. ;( Vermoord door Rhapsody :(
pi_25671309
Plaatje?
pi_25671932
Bij dit soort nieuwsberichten begin ik gelijk te twijfelen wat de doelstelling is... - Heeft Unilever nou *echt* een probleem met die Albert Heijn-producten, of wil Unilever gewoon wat gratis publiciteit voor hun A-merken in deze dure tijden. Hoe je ook wendt of keert: namen als Calvé, Lipton en Bertolli worden weer even genoemd...

Laatst ook zo'n voorvalletje. DubbelFrisss werd aangeklaagd vanwege het hondje in de reclame. Het zou zogenaamd te veel doen denken aan een reclame die Page toiletpapier jaren geleden had. Geen hond (onbedoelde woordspeling) die zich dat nog herinnert, maar goed... - Dankzij de rechtszaak die Page heeft aangespannen is het geheugen weer even opgefrissst (bedoelde woordspeling).
pi_25671934


?? die door elkaar halen?
dag
pi_25672172
jah petre

Unilever denkt dat wij dom zijn en blind zijn
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:54:45 #48
72979 Stoelpoot
Stoelpoot vermoord
pi_25672230
als ik in de supermarkt ben, kijk ik toch bijna altijd naar het merk.
Als ik thuis in de kast naar voedsel zoek juist niet
02-11-2003 - 28-03-2005 R.I.P. ;( Vermoord door Rhapsody :(
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:34:08 #49
72979 Stoelpoot
Stoelpoot vermoord
pi_25673647
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:45 schreef petre86 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
?? die door elkaar halen?
Rookworst !

02-11-2003 - 28-03-2005 R.I.P. ;( Vermoord door Rhapsody :(
pi_25675248
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 23:34 schreef Stoelpoot het volgende:

[..]

Rookworst !

jaja, ik werk bij een fabrikant van rookworsten
dag
pi_25676048
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:52 schreef elcastel het volgende:

[..]

Volgens mij staat er in de klaagbaak een topic over het feit dat AH van die choclade kleuren afweek, zo zie je het is gewoon ouderwets zeiken. Iedereen wil natuurlijk even de David uithangen tegen de Goliath.
Volgens mij is het ouderwetsche luiheid; veel mensen letten dus niet zo goed op wat ze in hun kar gooien maar we zijn met z'n allen al zó geconditioneerd dat we een *reep chocola, groen* in ons hoofd hebben. Merk wordt denk ik veel minder op gelet. En als je er achter komt dan zo'n gedachte als "hee, dat is niet het A-merk, maar het is net zo lekker en minder duur...". Einde A-merken behalve dan voor de die-hards en voor de mensen die niet kunnen kiezen.

Ik vind dit een leuk onderwerp om te volgen. Ben best geïnteresseerd in consumenten-marketing en ik vind het gewoon leuk hoe AH alsmaar op het randje balanceert van wat wel en wat niet meer kan wat dat betreft. Denk dat Unilever dit proces niet gaat winnen; wat ze er idd wel aan overhouden is dat iedereen weer over hun merken praat. Maar ja, zoals het spreekwoord zegt: het maakt niet veel uit hóe ze over je praten, áls ze maar over je praten. (Waarbij natuurlijk gelijk een voorbehoud moet worden gemaakt voor zaken als Exota etc.)
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_25683412
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 01:28 schreef petre86 het volgende:

[..]

jaja, ik werk bij een fabrikant van rookworsten
maak je ook Ah rookworst
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 23 maart 2005 @ 14:40:39 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25683653
Het na-apen is me jaren geleden al opgevallen. Niet alleen qua verpakkingen, maar ook qua type product. Van veel producten die eerst redelijk uniek waren en zijn uitgevonden door een ‘A’ - merk, maakt AH een eigen versie. Neem bv. pindakaas met stukjes noot, eerst had alleen Calvé dat, nu ook de AH. Diepvrieskoketten en -hamburgers zien er exact hetzelfde uit, ook qua verpakking (Oranje) dan die van Mora. Natuurlijk, er zijn meer supermarkten die een huismerk voeren, maar AH aapt de produkten en de verpakkingen wel heel erg precies na.
pi_25688115
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 14:30 schreef Meki het volgende:

[..]

maak je ook Ah rookworst
yep
ik sta morgennacht weer op de afdeling rookkook, dus dan maak ik er weer een paar duizend klaar voor jullie
dag
  woensdag 23 maart 2005 @ 23:53:02 #55
9902 Lestat
the vampire...
pi_25697766
rookkook?
Memento Mori
pi_25698531
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:53 schreef Lestat het volgende:
rookkook?
dar roken en koken ze de worsten, en hammen en vanalles
dag
  donderdag 24 maart 2005 @ 15:29:23 #57
9902 Lestat
the vampire...
pi_25708175
oh

ik dacht dat je gewoon een berg geur- kleur- smaak- en conserveermiddel en andere chemische troep in een mengbak mikte en dat daar dan gewoon de worsten uit komen rollen
Memento Mori
pi_25711915
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 15:29 schreef Lestat het volgende:
oh

ik dacht dat je gewoon een berg geur- kleur- smaak- en conserveermiddel en andere chemische troep in een mengbak mikte en dat daar dan gewoon de worsten uit komen rollen
maar ze moeten ook warm gemaakt worden he.. gekookt bijv
of door een heteluchttunnel(oven) etc.
dag
pi_25739836
AH is nogal agressief bezig in de markt, de laatste tijd. Gewoon keihard andere supermarkten uit de markt drukken. Opzich mogen ze dat, maar het is inderdaad verwarrend. Ik denk toch dat ze het expres gedaan hebben.
pi_25793687
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 14:40 schreef Aventura het volgende:
Het na-apen is me jaren geleden al opgevallen. Niet alleen qua verpakkingen, maar ook qua type product. Van veel producten die eerst redelijk uniek waren en zijn uitgevonden door een ‘A’ - merk, maakt AH een eigen versie. Neem bv. pindakaas met stukjes noot, eerst had alleen Calvé dat, nu ook de AH. Diepvrieskoketten en -hamburgers zien er exact hetzelfde uit, ook qua verpakking (Oranje) dan die van Mora. Natuurlijk, er zijn meer supermarkten die een huismerk voeren, maar AH aapt de produkten en de verpakkingen wel heel erg precies na.
Voor zover ik weet heeft AH al heel lang pindakaas met stukjes noot. En de verpakking van AH diepvries kroketten en frikandellen zijn paars en niet oranje, dus ik zie het probleem niet zo

Ben benieuwd wie dit proces gaat winnen.
pi_25794867
Unilever heeft het volste recht dit te doen en wint dit voor 100 %. Ik geef een vergelijking naar de kleur groen van KPN en een andere aanbieder. Zodra je dezelfde verpakking hanteert, is dat niet echt een probleem. Het wordt wel een probleem wanneer je ook hetzelfde product EN dezelfde positionering inpikt, zulke zaken zijn allemaal in ons wetboek opgenomen. Ik weet zogauw niet onder welke noemer het valt, het heeft te maken met de naam die je kiest voor je bedrijf en de associatie de je concurrent wil maken met jouw diensten door hetzelfde te doen. Binnen redelijke grenzen kun je dan je concurrent verplichten zijn of haar naam te veranderen.

In het geval van Unilever is deze associatie DUIDELIJK zichtbaar, zij gaan zich beroepen op het schap en de lage productbetrokkenheid van een fastmoving consumer good. In dat geval MOET AH haar verpakking aanpassen. Zeg nou zelf, ze hebben het gewoon expres gedaan. Niets toeval bij zoveel producten. Let maar op, dit gaat AH geld kosten en terecht!
pi_25794943
quote:
Op zondag 27 maart 2005 23:49 schreef Integrity het volgende:
In het geval van Unilever is deze associatie DUIDELIJK zichtbaar,
Hoe komt het dan dat hier niemand even een plaatje kan posten van AH-producten die erg veel op die van Unilever lijken?
  maandag 28 maart 2005 @ 20:52:38 #63
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25814754
quote:
Op zondag 27 maart 2005 23:49 schreef Integrity het volgende:
Unilever heeft het volste recht dit te doen en wint dit voor 100 %. Ik geef een vergelijking naar de kleur groen van KPN en een andere aanbieder. Zodra je dezelfde verpakking hanteert, is dat niet echt een probleem. Het wordt wel een probleem wanneer je ook hetzelfde product EN dezelfde positionering inpikt, zulke zaken zijn allemaal in ons wetboek opgenomen. Ik weet zogauw niet onder welke noemer het valt, het heeft te maken met de naam die je kiest voor je bedrijf en de associatie de je concurrent wil maken met jouw diensten door hetzelfde te doen. Binnen redelijke grenzen kun je dan je concurrent verplichten zijn of haar naam te veranderen.

In het geval van Unilever is deze associatie DUIDELIJK zichtbaar, zij gaan zich beroepen op het schap en de lage productbetrokkenheid van een fastmoving consumer good. In dat geval MOET AH haar verpakking aanpassen. Zeg nou zelf, ze hebben het gewoon expres gedaan. Niets toeval bij zoveel producten. Let maar op, dit gaat AH geld kosten en terecht!
Ik ben net als jij erg benieuwd waar de lijn ligt. Maar waarom is het zo verkeerd als je je produkt bewust op de concurrent laat lijken ?? Ik noemde eerder in dit topic al de klacht van J.P.Chenet wijn, die de(-zelfde) zaak verloren. Je kunt niet altijd maar overal beslag op leggen.
En de redenering over het schap valt in mijn ogen helemaal af. Het winkelketen bepaald namelijk waar de spullen liggen en daar komen soms toezeggingen bij die verwerven bij prijsbesprekingen.

Hoe dan ook ik ben benieuwd. En dat mensen zich laten foppen mag geen reden zijn, dan moet je maar beter opletten. Is de naam echt zo belangrijk ? Waarom zet Becel dan niet gewoon enorm groot BECEL op, zodat het opvalt, nee ik geloof daar niet zo in. AH is gewoon slim bezig en het is tijd dat er weer eens iemand die grens opzoekt, goeie zaak.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25815783
een consument wil gemak.. die staan maar heel kort voor een vak.. geen tijd om te kiezen..
alle volle melk dezelfde kleur, alle yoghurt dezelfde kleur, alle karnemelk rood, witte chocolade in witte/lichte wikkels, pure in de rode, hazelnotenvulling in de groene, olijfolie in glazen fles met blikken dop..

een consument verwacht dat producten met bepaalde eigenschappen makkelijk te vinden zijn, en makkelijk te herkennen zijn aan de verpakking.
een fabriekant begint een trend en deze wordt overgenomen met de verschillende merken van die fabriekant. logisch dat de concurrent, fabriekant of AH ook het gemak van de klant willen dienen en dezelfde kenmerken / ongeschreven regels gebruiken voor hun producten.

en deze rechtzaak gaat er om over hoever ze kunnen gaan..
dag
  maandag 28 maart 2005 @ 21:33:10 #65
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25815865
quote:
Op maandag 28 maart 2005 21:30 schreef petre86 het volgende:
een consument wil gemak.. die staan maar heel kort voor een vak.. geen tijd om te kiezen..
alle volle melk dezelfde kleur, alle yoghurt dezelfde kleur, alle karnemelk rood, witte chocolade in witte/lichte wikkels, pure in de rode, hazelnotenvulling in de groene, olijfolie in glazen fles met blikken dop..

een consument verwacht dat producten met bepaalde eigenschappen makkelijk te vinden zijn, en makkelijk te herkennen zijn aan de verpakking.
een fabriekant begint een trend en deze wordt overgenomen met de verschillende merken van die fabriekant. logisch dat de concurrent, fabriekant of AH ook het gemak van de klant willen dienen en dezelfde kenmerken / ongeschreven regels gebruiken voor hun producten.

en deze rechtzaak gaat er om over hoever ze kunnen gaan..
Ja ik snap het hele concept van de klacht wel, maar ik vraag me af wat er wel en niet kan volgens een rechter. En vooral wat er hard te maken valt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25817262
quote:
Op maandag 28 maart 2005 20:52 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik ben net als jij erg benieuwd waar de lijn ligt. Maar waarom is het zo verkeerd als je je produkt bewust op de concurrent laat lijken ?? Ik noemde eerder in dit topic al de klacht van J.P.Chenet wijn, die de(-zelfde) zaak verloren. Je kunt niet altijd maar overal beslag op leggen.
En de redenering over het schap valt in mijn ogen helemaal af. Het winkelketen bepaald namelijk waar de spullen liggen en daar komen soms toezeggingen bij die verwerven bij prijsbesprekingen.

Hoe dan ook ik ben benieuwd. En dat mensen zich laten foppen mag geen reden zijn, dan moet je maar beter opletten. Is de naam echt zo belangrijk ? Waarom zet Becel dan niet gewoon enorm groot BECEL op, zodat het opvalt, nee ik geloof daar niet zo in. AH is gewoon slim bezig en het is tijd dat er weer eens iemand die grens opzoekt, goeie zaak.
Het is zo verkeerd, omdat jij jarenlange marketingcommunicatie- en ontwikkelingskosten (en wat voor kosten nog meer, zoals reorganisaties, adminstratief, software en andere investeringen) allemaal onder de noemer investeringen teniet worden gedaan. Om die reden is het octrooirecht van bijvoorbeeld medicijnen ook 12 jaar, anders zijn je investeringen voor niets geweest.

Wanneer ik dus reclame maak voor mijn product, die daardoor in de ogen van de consument ten opzichte van mijn concurrent een kwaliteitspositionering (met een stukkie emotie) die de houding van de consumenten positief beinvloed, dan wordt die investering als het ware gestolen door de concurrent.

Tuurlijk, je kunt een bed van beterbed meenemen naar de fabriek van ikea en het praktisch identiek namaken, maar dan mag je er nog niet hetzelfde labeltje op plakken. In die richting moet je het zoeken.
  maandag 28 maart 2005 @ 22:30:26 #67
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25817402
Als het product daadwerkelijk zoveel beter is, dan merkt de consument dat zelf wel toch ? Het is gewoon goed gejat. Ik vind de namaak ook fout, maar ik betwijfel of het wel over de lijn is, wat mij betreft niet. Let wel, het gaat over kleurencombinatie's of oude slogans. Als ik 'bedenk je goed' gebruik, dan denk jij ook aan Rolo, maar bezit Rolo dan het alleen recht op een slogan ? Wat betreft de kleuren staat de klacht op losse schroeven wat mij betreft, het is geen logo, geen exclusiefrecht.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25817591
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:30 schreef elcastel het volgende:
Als het product daadwerkelijk zoveel beter is, dan merkt de consument dat zelf wel toch ? Het is gewoon goed gejat. Ik vind de namaak ook fout, maar ik betwijfel of het wel over de lijn is, wat mij betreft niet. Let wel, het gaat over kleurencombinatie's of oude slogans. Als ik 'bedenk je goed' gebruik, dan denk jij ook aan Rolo, maar bezit Rolo dan het alleen recht op een slogan ? Wat betreft de kleuren staat de klacht op losse schroeven wat mij betreft, het is geen logo, geen exclusiefrecht.
Nee, zo werkt dat niet bij producten met een lage productbetrokkenheid. Een fast moving consumer good dus. Die nemen een kortere (ondoordachtere) route langs het aankoopbeslissingsproces. Als een product zichzelf verkocht, was er geen reclame nodig. Helaas werkt dat niet zo, die investeringen zitten oa in de verpakking, al hebben we het alleen maar over de verpakking geassocieerd met kwaliteit.

Als jouw logo nou eens niet werd nagemaakt en je verpakking, busjes, huisstijl, noem maar op wel. Daarmee willen mensen jouw product niet meer, waar sta je dan nog? Met een logo in je hand?
  maandag 28 maart 2005 @ 22:44:38 #69
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25817782
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:37 schreef Integrity het volgende:
Nee, zo werkt dat niet bij producten met een lage productbetrokkenheid. Een fast moving consumer good dus. Die nemen een kortere (ondoordachtere) route langs het aankoopbeslissingsproces. Als een product zichzelf verkocht, was er geen reclame nodig. Helaas werkt dat niet zo, die investeringen zitten oa in de verpakking, al hebben we het alleen maar over de verpakking geassocieerd met kwaliteit.

Als jouw logo nou eens niet werd nagemaakt en je verpakking, busjes, huisstijl, noem maar op wel. Daarmee willen mensen jouw product niet meer, waar sta je dan nog? Met een logo in je hand?
Je praat alsof de hele verpakking is overgenomen, maar er is vooral voor dezelfde kleuren gekozen, uiteraard om het verschil kleiner te maken, maar is dit illegaal ? Mijn vraag is dus niet of het netjes is, de vraag is of het mag of niet. En dan doel ik nogmaals op de uitspraak van de rechter in die zaak over het etiket van die wijn. Die leek ook, het zat in een fles (die leek) en het etiket had dezelfde kleurencombinatie en compositie. De rechter gaf Ahold gelijk. Zuur voor J.P.Chenet, maar geen zaak dus.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25818035
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:44 schreef elcastel het volgende:

[..]

Je praat alsof de hele verpakking is overgenomen, maar er is vooral voor dezelfde kleuren gekozen, uiteraard om het verschil kleiner te maken, maar is dit illegaal ? Mijn vraag is dus niet of het netjes is, de vraag is of het mag of niet. En dan doel ik nogmaals op de uitspraak van de rechter in die zaak over het etiket van die wijn. Die leek ook, het zat in een fles (die leek) en het etiket had dezelfde kleurencombinatie en compositie. De rechter gaf Ahold gelijk. Zuur voor J.P.Chenet, maar geen zaak dus.
Het gaat om meerdere verpakkingen, niet 1 of 2. We hebben het niet alleen over 1 pakje boter dus.
  maandag 28 maart 2005 @ 22:54:01 #71
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25818075
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:52 schreef Integrity het volgende:
Het gaat om meerdere verpakkingen, niet 1 of 2. We hebben het niet alleen over 1 pakje boter dus.
Ja en allemaal op het randje, maar de vraag is, is het eroverheen ? Ik ben - net als k_man - nog niets schokkends tegengekomen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 28 maart 2005 @ 23:00:36 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25818265
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:23 schreef elcastel het volgende:

Overigens is de opmars van Lidl en Aldi al aardig terug gelopen, daarvalt ook niet veel terrein meer te winnen.
ROTFLMAO
AH heeft in het laatste onderzoek 0,1 procentpunt teruggewonnen van Lidl en Aldi.
5 jaar geleden was er geen lidl in NL ..
Aldi en Lidl hebben de laatste 5-10 jaar enorm terrein gewonnen in NL.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 maart 2005 @ 23:06:56 #73
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25818437
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:00 schreef Pietverdriet het volgende:
ROTFLMAO
AH heeft in het laatste onderzoek 0,1 procentpunt teruggewonnen van Lidl en Aldi.
5 jaar geleden was er geen lidl in NL ..
Aldi en Lidl hebben de laatste 5-10 jaar enorm terrein gewonnen in NL.
En toch heb ik laatst in een artikel gelezen dat de opmars afneemt. Volgens mij lees jij dat de opmars is gestopt, dat beweer ik niet. Het marktaandeel neemt nogsteeds toe, maar niet meer zo snel als de afgelopen jaren.

Misschien was ik wat te enthousiast met het tweede deel van mijn bewering, maar jouw cijfers tonen weer net aan dat de opmars van Aldi en Lidl is omgetoverd naar een (zeer kleine) terugval.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 28 maart 2005 @ 23:08:11 #74
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_25818466
quote:
Op zondag 27 maart 2005 23:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoe komt het dan dat hier niemand even een plaatje kan posten van AH-producten die erg veel op die van Unilever lijken?
Niet alle AH-producten staan op Albert. Paar dagen geleden waren er wel foto's in een krant waarbij de producten naast elkaar werden gezet (misschien dat iemand weet welke krant en het kan inscannen?).
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 28 maart 2005 @ 23:19:58 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25818814
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:06 schreef elcastel het volgende:

[..]

En toch heb ik laatst in een artikel gelezen dat de opmars afneemt. Volgens mij lees jij dat de opmars is gestopt, dat beweer ik niet. Het marktaandeel neemt nogsteeds toe, maar niet meer zo snel als de afgelopen jaren.

Misschien was ik wat te enthousiast met het tweede deel van mijn bewering, maar jouw cijfers tonen weer net aan dat de opmars van Aldi en Lidl is omgetoverd naar een (zeer kleine) terugval.
SJa
Als ik AH zie die hun huismerken nu de feel, de look, de kleur geeft van Unilever A merken, dan denk ik, AH geeft daarmee aan dat ze de weg kwijt zijn. Ze zien hun huismerk niet meer als A merk, maar als "ikke ook"
De naam AH is dus voor AH zelf niet meer voldoende als A merk, ze moeten mee liften op Unilever.
Dit geeft aan dat men intern dus de weg kwijt is en zweeft, op zoek is naar een andere richting.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 maart 2005 @ 23:26:35 #76
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25819025
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
SJa
Als ik AH zie die hun huismerken nu de feel, de look, de kleur geeft van Unilever A merken, dan denk ik, AH geeft daarmee aan dat ze de weg kwijt zijn. Ze zien hun huismerk niet meer als A merk, maar als "ikke ook"
De naam AH is dus voor AH zelf niet meer voldoende als A merk, ze moeten mee liften op Unilever.
Dit geeft aan dat men intern dus de weg kwijt is en zweeft, op zoek is naar een andere richting.
De weg kwijt ? Als ze door deze truc hun eigen merk beter verkopen en ze komen er mee weg dan is dat toch slim gespeelt ? Ze hebben betere marge's op hun huismerken, waardoor ze óf meer binnenhalen óf meer kunnen concureren. Het is gewoon je macht gebruiken. Dat ze zo naar de grens gaan, heeft er alles mee te maken dat het een prijzenoorlog is.

Ik ben het verder met je eens die hele oorlog is in feite ook een paardenmiddel, boeren en dergelijke krijgen geen stijver voor een zak uien, Unilevers zien hun afzet dalen, uiteindelijk is de kleine supermarkt de pineut en uiteindelijk hou je minder aanbod over en zijn degene die nu markt veroveren en het redden, straks degene die hun versterkte positie dubbel kunnen gebruiken(/misbruiken).

Kwalijk ? Ik vind van wel. Illegaal ? Ik denk van niet. Ik denk dus dat AH het slim speelt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25825345
quote:
Op maandag 28 maart 2005 22:54 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ja en allemaal op het randje, maar de vraag is, is het eroverheen ? Ik ben - net als k_man - nog niets schokkends tegengekomen.
Ik heb 2 producten op tv gezien, een pakje boter en een flesje vloeibaar braadboter. Ik zal de casus sowieso aan een docent voorleggen, die heeft ons dit blok marketingstrategie gegeven en heeft oa voor croma productontwikkeling gewerkt.

Mijn conclusie is: nagemaakt. Gebaseerd op wat ik zag op tv
pi_25825389
quote:
Op maandag 28 maart 2005 23:26 schreef elcastel het volgende:

[..]

De weg kwijt ? Als ze door deze truc hun eigen merk beter verkopen en ze komen er mee weg dan is dat toch slim gespeelt ? Ze hebben betere marge's op hun huismerken, waardoor ze óf meer binnenhalen óf meer kunnen concureren. Het is gewoon je macht gebruiken. Dat ze zo naar de grens gaan, heeft er alles mee te maken dat het een prijzenoorlog is.

Ik ben het verder met je eens die hele oorlog is in feite ook een paardenmiddel, boeren en dergelijke krijgen geen stijver voor een zak uien, Unilevers zien hun afzet dalen, uiteindelijk is de kleine supermarkt de pineut en uiteindelijk hou je minder aanbod over en zijn degene die nu markt veroveren en het redden, straks degene die hun versterkte positie dubbel kunnen gebruiken(/misbruiken).

Kwalijk ? Ik vind van wel. Illegaal ? Ik denk van niet. Ik denk dus dat AH het slim speelt.
JIj trekt kromme vergelijkingen, EU Landbouwbeleid? Subsidies? We hebben het over 2 branches, kun je niet vergelijken. Het is illigaal en de wetgeving moet zich ontwikkelen daarin, am I right?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:07:10 #79
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25825769
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 10:48 schreef Integrity het volgende:
JIj trekt kromme vergelijkingen, EU Landbouwbeleid? Subsidies? We hebben het over 2 branches, kun je niet vergelijken.
Ow ja die prijzenoorlog zorgt er natuurlijk voor dat de boeren weer wel een goeie prijs krijgen voor hun producten.
.
quote:
Het is illigaal en de wetgeving moet zich ontwikkelen daarin, am I right?
Het is de vraag of het illegaal is, daarom gaan ze naar de rechter, jij bent wel erg overtuigd van je eigen gelijk. Voorlopig is er nog helemaal nergens gelijk gegeven, tenzij je de vorige zaak ernaast legt, die je elke keer maar weer vergeet (J.P.Chenet). Nou succes ermee hè.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25825906
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:07 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ow ja die prijzenoorlog zorgt er natuurlijk voor dat de boeren weer wel een goeie prijs krijgen voor hun producten.
.
[..]

Het is de vraag of het illegaal is, daarom gaan ze naar de rechter, jij bent wel erg overtuigd van je eigen gelijk. Voorlopig is er nog helemaal nergens gelijk gegeven, tenzij je de vorige zaak ernaast legt, die je elke keer maar weer vergeet (J.P.Chenet). Nou succes ermee hè.
Danzij het landbouwbeleid in de EU krijgen de boeren een compensatie voor het tekort aan inkomsten, zodat zij kunnen blijven bestaan. Subsidies dus, hoewel dat wel wat minder is geworden voor ze de afgelopen jaren.

Ik denk dat de wetgeving aangepast zal worden, ik ben overtuigd omdat ik een hbo studie doe die marketing in het middelpunt stelt, commerciele economie heet het. Ik leer dit soort dingen begrijpen. Wetgeving die nog niet bestaat zou dus nog wel kunnen komen, snapt u?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:20:14 #81
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25826044
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:13 schreef Integrity het volgende:
Danzij het landbouwbeleid in de EU krijgen de boeren een compensatie voor het tekort aan inkomsten, zodat zij kunnen blijven bestaan. Subsidies dus, hoewel dat wel wat minder is geworden voor ze de afgelopen jaren.
Als je een beetje opgelet had, dan had je gelezen dat door de prijzenoorlog de prijzen op de afzetmarkt dramatisch zijn afgenomen, sterker nog de produkten worden onder de kostprijs verkocht, PUUR om afzet te hebben. Dat er meer - en wellicht grotere - problemen zijn ontken ik nergens.
quote:
Ik denk dat de wetgeving aangepast zal worden, ik ben overtuigd omdat ik een hbo studie doe die marketing in het middelpunt stelt, commerciele economie heet het. Ik leer dit soort dingen begrijpen. Wetgeving die nog niet bestaat zou dus nog wel kunnen komen, snapt u?
Ik denk dat je nog een hoop moet leren. Een rechter kijkt naar de huidige wetgeving, al ongetwijfeld die andere zaak ernaast leggen en heeft niks te maken met hoe het eventueel in een ander wetje zou passen. Succes met je leerproces.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:30:00 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25826283
Landbouw beleid van de EU heeft er voor gezorgt dat er veel aanbod is en daarom zijn de prijzen kapot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25826333
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:20 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als je een beetje opgelet had, dan had je gelezen dat door de prijzenoorlog de prijzen op de afzetmarkt dramatisch zijn afgenomen, sterker nog de produkten worden onder de kostprijs verkocht, PUUR om afzet te hebben. Dat er meer - en wellicht grotere - problemen zijn ontken ik nergens.
[..]

Ik denk dat je nog een hoop moet leren. Een rechter kijkt naar de huidige wetgeving, al ongetwijfeld die andere zaak ernaast leggen en heeft niks te maken met hoe het eventueel in een ander wetje zou passen. Succes met je leerproces.
Het 1e is een logisch verhaal, daar hebben ze ook wel wat op gevonden. Minder inhoud zelfde verpakking. Bezettingsgraad omhoog of omlaag, bezuinigen etc. Maar los van dit soort maatregelen zou een bedrijf natuurlijk nooit zonder voldoende opbrengsten kunnen draaien, althans nooit lang. Dus qua leerproces in het 1e stukje: een gulden kun je maar 1 keer uitgeven, simpel. Wat je zegt is niet reeel, dan zou het van andere divisies gesnoept kunnen worden en je weet wat dat betekent: afstoten!

2e instantie de rechter kijkt niet alleen naar huidige, maar ook naar nieuwe uitspraken. Andere woorden: de wetgeving wordt aangepast aan de uitspraak die gemaakt wordt, zijn actuele voorbeelden van te vinden. Zoals die aandelenlease. De wet ontwikkelt zich, nee dat leerproces verhaal is een dom inkoppertje, sorry. Had je niet moeten zeggen!
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:38:20 #84
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25826467
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Landbouw beleid van de EU heeft er voor gezorgt dat er veel aanbod is en daarom zijn de prijzen kapot.
Klopt en door de prijzenslag is de afzetmarkt ook nog eens verneukt en daarom een dubbele klap.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:40:17 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25826497
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:38 schreef elcastel het volgende:

[..]

Klopt en door de prijzenslag is de afzetmarkt ook nog eens verneukt en daarom een dubbele klap.
Dan moeten er maar wat boeren falliet, gaat voor de rest de prijs omhoog.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:41:17 #86
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25826521
quote:
[b]Op dinsdag 29 maart 2005 11:40
Dan moeten er maar wat boeren falliet, gaat voor de rest de prijs omhoog.
Dat is een andere discussie Piet.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 11:50:21 #87
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25826707
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:41 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie Piet.
Hee, JIJ begint over boeren!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25827137
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 11:38 schreef elcastel het volgende:
Klopt en door de prijzenslag is de afzetmarkt ook nog eens verneukt en daarom een dubbele klap.
Het is not-done voor een aziatisch merk (bv lexus) wat mercedestrekjes op 1 van haar modellen introduceert, dat heet goedkoop meeliften op het succes van een ander. Succes wat een ander over meerdere jaren of decennia's heeft opgebouwd. Zelfde vind ik hier. AH lift met deze truuk goedkoop mee op het succes van een ander merk.
pi_25827194
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:11 schreef Redux het volgende:

[..]

Het is not-done voor een aziatisch merk (bv lexus) wat mercedestrekjes op 1 van haar modellen introduceert, dat heet goedkoop meeliften op het succes van een ander. Succes wat een ander over meerdere jaren of decennia's heeft opgebouwd. Zelfde vind ik hier. AH lift met deze truuk goedkoop mee op het succes van een ander merk.
I like your statement very much, aanpassen de wetgeving. Met ontwikkeling hoort een wetsontwikkeling mee te gaan.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:48:13 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25827885
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:11 schreef Redux het volgende:

[..]

Het is not-done voor een aziatisch merk (bv lexus) wat mercedestrekjes op 1 van haar modellen introduceert, dat heet goedkoop meeliften op het succes van een ander. Succes wat een ander over meerdere jaren of decennia's heeft opgebouwd. Zelfde vind ik hier. AH lift met deze truuk goedkoop mee op het succes van een ander merk.
Ik zou echter Lexus nu niet bepaald een B-Huismerk willen noemen, maar goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 12:53:14 #91
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25827969
Redux nu heb je het over een logo/beeldmerk, daar zijn wel degelijk andere bepalingen voor.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25828496
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou echter Lexus nu niet bepaald een B-Huismerk willen noemen, maar goed.
Tov mercedes is lexus zeker geen a-merk. Dat beide merken in dezelfde regionen hun modellen aanbieden betekent niet automatisch dat het beide a-merken binnen die regionen zijn.
pi_25828507
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:53 schreef elcastel het volgende:
Redux nu heb je het over een logo/beeldmerk, daar zijn wel degelijk andere bepalingen voor.
Okay, maar ik heb het over deze actie van AH in het algemeen.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 13:25:14 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25828669
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 13:18 schreef Redux het volgende:

[..]

Tov mercedes is lexus zeker geen a-merk.
Dream on, lexus doet in kwaliteit niet onder tov mercedes.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25828865
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:

Dream on, lexus doet in kwaliteit niet onder tov mercedes.
Ongetwijfeld, maar de boter van AH zelf zal ongetwijfeld niet viezer smaken dan die van becel.
Het gaat erom dat het merk lexus niet de status heeft als die mercedes heeft. Daar komt toch een stuk imago bij om de hoek kijken. Netzoals dat een AH eigen merk een ander imago heeft dan becel heeft.
pi_25844928
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 13:33 schreef Redux het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar de boter van AH zelf zal ongetwijfeld niet viezer smaken dan die van becel.
Het gaat erom dat het merk lexus niet de status heeft als die mercedes heeft. Daar komt toch een stuk imago bij om de hoek kijken. Netzoals dat een AH eigen merk een ander imago heeft dan becel heeft.
En dat imago, dat is een investering geweest. Als je met zoiets aan de haal gaat, dan ben je eigenlijk bezig met diefstal en dat is EXACT waar ik heen wil. Het is een vorm van diefstal, waar octrooirecht nog geen bescherming biedt.
pi_25844974
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 12:53 schreef elcastel het volgende:
Redux nu heb je het over een logo/beeldmerk, daar zijn wel degelijk andere bepalingen voor.
Sorry dude, maar wat is dit voor rare vraag?
  dinsdag 29 maart 2005 @ 23:55:39 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25844976
HEt ligt er maar aan waar je de grens legt. Een exacte copie mag natuurlijk niet, maar mag AH zijn karnemelk ook in rode pakken doen net als Coberco?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25845060
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:55 schreef Pietverdriet het volgende:
HEt ligt er maar aan waar je de grens legt. Een exacte copie mag natuurlijk niet, maar mag AH zijn karnemelk ook in rode pakken doen net als Coberco?
Als AH daarmee de indruk wekt dat het gelijk staat aan de transformationele communicatieve beeldvorming dat gecreerd is door Coberco, dan zijn ze aan het kopieren. In Amerika mag dit dus wel en in Nederland is die wetgeving niet zo helder. Kan dus eigenlijk 2 kanten opgaan, vooralsnog heeft KPN dus wel een zaak gewonnen, waarbij een andere "aanbieder" dezelfde kleur groen gebruikte voor hun communicatiedoeleinden.

Lang geleden, in het propedeusejaar, kreeg ik een casus voorgeschoven over een winkeltje Le Meuilleur. Een concurrent verderop had hetzelfde winkeltje en noemde zichzelf de beste, dit mocht dus niet volgens de wet. Deze naam gebruiken dus.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:24:49 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25845663
quote:
Op dinsdag 29 maart 2005 23:59 schreef Integrity het volgende:

[..]

Als AH daarmee de indruk wekt dat het gelijk staat aan de transformationele communicatieve beeldvorming dat gecreerd is door Coberco, dan zijn ze aan het kopieren. In Amerika mag dit dus wel en in Nederland is die wetgeving niet zo helder. Kan dus eigenlijk 2 kanten opgaan, vooralsnog heeft KPN dus wel een zaak gewonnen, waarbij een andere "aanbieder" dezelfde kleur groen gebruikte voor hun communicatiedoeleinden.

Lang geleden, in het propedeusejaar, kreeg ik een casus voorgeschoven over een winkeltje Le Meuilleur. Een concurrent verderop had hetzelfde winkeltje en noemde zichzelf de beste, dit mocht dus niet volgens de wet. Deze naam gebruiken dus.
Je hebt wel gelijk, maar je slaat de plank mis, de vraag is, waar leg je de grens,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:41:06 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25846098
het storendste in het 'papagaaiengedrag' vind ik het gemak waarmee miljoenen aan research, marketing en design zomaar even gepasseerd mogen worden door de eerste de beste naaper.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:45:17 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25846212
Blijf het een zwaktebod vinden van AH, geven er duidelijk mee aan dat ze een imitatie zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:46:32 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25846243
ik kan me voorstellen dat een kleine wandeling in een willekeurige lidl of aldi ook geen fijn gezicht is voor de 'originals' die er miljoenen in geïnvesteerd hebben.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25855202
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:46 schreef zoalshetis het volgende:
ik kan me voorstellen dat een kleine wandeling in een willekeurige lidl of aldi ook geen fijn gezicht is voor de 'originals' die er miljoenen in geïnvesteerd hebben.
Nee, maar je kunt van Opel toch ook niet verwachten dat ze de lopende band opnieuw gaan uitvinden of dat Ford hiervan een zaak maakt?
Yeah baby Yeah!
pi_25855334
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:17 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nee, maar je kunt van Opel toch ook niet verwachten dat ze de lopende band opnieuw gaan uitvinden of dat Ford hiervan een zaak maakt?
Euuh, volgens mij zou je dat terugvertaald naar dit onderwerp manier van transporteren of de manier van verpakken in transportdozen kunnen noemen, je vergelijking slaat niet op het uiterlijk van 2 verschillende merken. Je zou eerder kunnen roepen dat opel plotsklaps eenzelfde soort grill + koplampen als ford gaat gebruiken omdat ford hiermee succes heeft en opel ook graag dat succes wil.
pi_25855548
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:21 schreef Redux het volgende:

[..]

Euuh, volgens mij zou je dat terugvertaald naar dit onderwerp manier van transporteren of de manier van verpakken in transportdozen kunnen noemen, je vergelijking slaat niet op het uiterlijk van 2 verschillende merken. Je zou eerder kunnen roepen dat opel plotsklaps eenzelfde soort grill + koplampen als ford gaat gebruiken omdat ford hiermee succes heeft en opel ook graag dat succes wil.
Ok was ook maar een losse flodder.

Ik kan beide kampen(Unilever en Appie Heijn) eigenlijk wel volgen.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 30 maart 2005 @ 20:42:50 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25864824
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen. Vandaag wilde ik mijn favoriete Mona Drinkyoghurt kopen, hebben ze dat niet meer maar daarvoor in de plaats een AHmerk-kloon. Natuurlijk een stuk minder lekker. Zo doen ze dit met steeds meer produkten, als ze niet oppassen verliezen ze klanten. Want er zijn ook mensen om wie het om de smaak gaat en niet alleen om de prijs...

pi_25868832
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:42 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen. Vandaag wilde ik mijn favoriete Mona Drinkyoghurt kopen, hebben ze dat niet meer maar daarvoor in de plaats een AHmerk-kloon. Natuurlijk een stuk minder lekker. Zo doen ze dit met steeds meer produkten, als ze niet oppassen verliezen ze klanten. Want er zijn ook mensen om wie het om de smaak gaat en niet alleen om de prijs...

[afbeelding] [afbeelding]
Een merk is opgezet, net als een tent. Kwaliteit en merk gaan nie altijd samen, er zit een verschil tussen consumentenkwaliteit en technische kwaliteit. Mooiste voorbeeld is Levis.
pi_25868990
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:42 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen.
Beetje naïeve opmerking hoor. Het is al sinds jaar en dag zo dat de schapruimte beperkt is. Er moet dus geselecteerd worden wat wel en niet in het assortiment komt of blijft.
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:48:40 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25870082
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Beetje naïeve opmerking hoor. Het is al sinds jaar en dag zo dat de schapruimte beperkt is. Er moet dus geselecteerd worden wat wel en niet in het assortiment komt of blijft.
juist het relatief grote marktaandeel van AH zorgt ervoor dat er relatief weinig keuze is. Hier in D waar de prijzenoorlog al jaaaren aan de gang is, heb je veel meer keuze en kwalitatief hoogwaardiger producten voor lage prijzen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25873941
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

juist het relatief grote marktaandeel van AH zorgt ervoor dat er relatief weinig keuze is. Hier in D waar de prijzenoorlog al jaaaren aan de gang is, heb je veel meer keuze en kwalitatief hoogwaardiger producten voor lage prijzen.
Hier in D? Duitsland bedoel je? Kun je meer vertellen over de prijzenoorlog daar?
pi_25875327
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:42 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen. Vandaag wilde ik mijn favoriete Mona Drinkyoghurt kopen, hebben ze dat niet meer maar daarvoor in de plaats een AHmerk-kloon.
AH verkoopt naast het huismerk drinkyoghurt nog steeds gewoon Yokidrink hoor, dus dan heb je niet goed gekeken.
quote:
Natuurlijk een stuk minder lekker.
Waarom zou een huismerk bij voorbaat al minder goed/lekker zijn? Huismerken zijn naar mijn mening vaak van goede kwaliteit, terwijl ik dat écht niet van alle A-merken kan zegggen.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:29:21 #113
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25875357
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:27 schreef MouseInteractive het volgende:
Waarom zou een huismerk bij voorbaat al minder goed/lekker zijn? Huismerken zijn naar mijn mening vaak van goede kwaliteit, terwijl ik dat écht niet van alle A-merken kan zegggen.
Het zit in een minder lekkere verpakking.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:36:11 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25875504
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 08:54 schreef Redux het volgende:

[..]

Hier in D? Duitsland bedoel je? Kun je meer vertellen over de prijzenoorlog daar?
wat kan je over een prijzenoorlog vertellen, anders dat ie al minstens een jaar of 10 aan de gang is?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:42:23 #115
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25875654
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijf het een zwaktebod vinden van AH, geven er duidelijk mee aan dat ze een imitatie zijn.
Mwa, ben ik niet helemaal met je eens, maar de AH is nu juist bezig met een 'nieuwe' exellent-lijn, die producten levert die Unilever helemaal niet heeft. En ik denk dat ze zich daar gewoon verder mee moeten onderscheiden, net als met b.v. die verse sappen, die ook erg goed lopen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_25875756
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:27 schreef MouseInteractive het volgende:
Waarom zou een huismerk bij voorbaat al minder goed/lekker zijn? Huismerken zijn naar mijn mening vaak van goede kwaliteit, terwijl ik dat écht niet van alle A-merken kan zegggen.
Dit lijkt me onzin. Hoe kom je daarbij? Is dat onderzocht of is dat jouw eigen mening?
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:51:23 #117
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25875915
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:46 schreef Redux het volgende:

[..]

Dit lijkt me onzin. Hoe kom je daarbij? Is dat onderzocht of is dat jouw eigen mening?
Ik weet van de tijd dat ik bij de AH werkte (dat is inmiddels alweer een tijdje geleden) dat ze de policy hadden dat het huismerk minstens even lekker moest zijn als het A-merk, en dat ze allerlei mensen hadden die dat testten. Natuurlijk weet je niet voor hoe ver dat klopt en in hoeverre dat indoctrinering van je personeel is, maar die huismerkproducten die ik koop (hagelslag en pindakaas) zijn iig oké (en die hagelslag is zelfs de lekkerste die er is).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_25876221
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:46 schreef Redux het volgende:

[..]

Dit lijkt me onzin. Hoe kom je daarbij? Is dat onderzocht of is dat jouw eigen mening?
quote:
Waarom zou een huismerk bij voorbaat al minder goed/lekker zijn? Huismerken zijn naar mijn mening vaak van goede kwaliteit, terwijl ik dat écht niet van alle A-merken kan zegggen.
pi_25876256
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:29 schreef elcastel het volgende:

[..]

Het zit in een minder lekkere verpakking.
Daar zit wel wat in ja. De verpakking bepaalt natuurlijk ook een stukje smaak.
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:17:42 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25876464
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:46 schreef Redux het volgende:

[..]

Dit lijkt me onzin.
kijk voor de gein eens hoe vaak Aldi producten bij programma´s als Kassa bij de beste in de test zitten. En dit is niet alleen in NL zo.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25876494
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:05 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]


[..]
Ah ja, ik las daar over heen.
pi_25876518
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

kijk voor de gein eens hoe vaak Aldi producten bij programma´s als Kassa bij de beste in de test zitten. En dit is niet alleen in NL zo.
Maar we hebben het hier toch over huismerken en A-merken, huismerken als die van AH en a-merken als becel etc (unilever)?
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:27:31 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25876699
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:20 schreef Redux het volgende:

[..]

Maar we hebben het hier toch over huismerken en A-merken, huismerken als die van AH en a-merken als becel etc (unilever)?
helemaal waar, maar het toont aan dat zuiver omdat een product van Unilever komt, of een A-merk is, het niet zo is dat het ook beter is.
En dit is nu juist ook de fout die AH imho maakt, door hun huismerk te positioneren als een imitatie A merk, geven ze aan dat ze een imitatie heeft, een me too, en niet een hoogwaardig concurerend product, maar een product dat het nodig heeft mee te liften op unilever, en dat ze het niet op eigen kracht kunnen.

Aan de andere kant is het ook zo dat het me iedere keer weer opvalt dat Nederlanders nog steeds vaak producten kopen om de branding, men is daar erg gevoelig voor. Grote A-Merken is belangrijk voor nederlanders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25876766
Maar als de a-merken niet altijd beter zijn dan de huismerken, en andersom, kunnen we dat toch gegeven toch gewoon wegstrepen? Rest dus inderdaad het imago wat een a-merk wel heeft en een huismerk graag wil hebben.
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:37:21 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25876920
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:30 schreef Redux het volgende:
Maar als de a-merken niet altijd beter zijn dan de huismerken, en andersom, kunnen we dat toch gegeven toch gewoon wegstrepen?
Ja, en dat doen steeds meer mensen dan ook
100 jaar geleden was een A-merk werkelijk beter, maar door de strenge controles van de warenwet, betere beheersing van productieprocessen en voortschrijdende know how is dat verschil verdwenen.
Koekjes van verkade zijn niet beter dan die van de Aldi, er is hooguit een smaakverschil. Dit ontdekken steeds meer mensen, en dat verklaard dan ook het succes van de prijsvechters.
In pak hem beet 1890 was er wel degelijk een reden om een vertrouwt merk te kopen. Sterker nog, dat is de oorsprong van "het merk" een fabrikant die kwalitatieve producten leverde, wat je kon kopen zonder dat je daar spijt van kreeg of ziek van werd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25876937
Even terzijde, huismerken zijn toch vaak gewoon a-merken, maar dan met een huismerk-labeltje?
pi_25876980
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het ook zo dat het me iedere keer weer opvalt dat Nederlanders nog steeds vaak producten kopen om de branding, men is daar erg gevoelig voor. Grote A-Merken is belangrijk voor nederlanders.
Dat is zo ja. Daarom zal AH zijn producten ook zoveel mogelijk op die van de A-merken willen laten lijken.
pi_25877036
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:38 schreef Redux het volgende:
Even terzijde, huismerken zijn toch vaak gewoon a-merken, maar dan met een huismerk-labeltje?
Nou dat zal je nog aardig tegenvallen. Ik las een paar maanden geleden een interessant stukje over huismerken in het Noordhollands Dagblad.
Veel huismerken worden gemaakt door grote voedingsconcernen die voor het grootste deel van huismerken leven. Veel Duitse concerns produceren huismerken. Alleen omdat de naam van de fabrikant nooit op een huismerkproduct vermeld wordt, blijven deze fabrikanten relatief onbekend.

Natuurlijk zijn er ook wel een aantal A-merk fabrikanten die huismerken maken, zoals Verkade, die de chocolade voor AH maakt.
pi_25877106
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Aan de andere kant is het ook zo dat het me iedere keer weer opvalt dat Nederlanders nog steeds vaak producten kopen om de branding, men is daar erg gevoelig voor. Grote A-Merken is belangrijk voor nederlanders.
Is dit een typisch nederlands trekje, dat er producten om de branding worden gekocht?
  donderdag 31 maart 2005 @ 12:59:44 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25878689
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:45 schreef Redux het volgende:

[..]

Is dit een typisch nederlands trekje, dat er producten om de branding worden gekocht?
Nee, dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat dit in NL erg sterk aanwezig is, sterker als bv hier in D.
Hier in D zijn mensen veel meer op de prijs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 31 maart 2005 @ 13:02:49 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25878776
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:40 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

Dat is zo ja. Daarom zal AH zijn producten ook zoveel mogelijk op die van de A-merken willen laten lijken.
Wat ze dus uitdrukkelijk niet doen is AH als een A-Merk positioneren. Een defensieve strategie, en dat is denk ik een koersverandering met betrekking tot wat men eerder deed.
Wat ze ook niet doen is een prijsvechtersmerk neerzetten, (goed en goedkoop) ze zetten een imitatie van een product in de markt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25887396
Voor het prijsvechten hebben ze Euroshopper al.
pi_25887799
Het is geen rip-off-taktiek die AH gebruikt, het is gewoon moeilijk om iets anders te maken... Wat ik bedoel is: De verpakking voor bijvoorbeeld pindakaas is al jaren geperfectioneerd, en ja... de kleur is uiteindelijk bruin geworden. Logisch dat AH dan een BRUINE pot pindakaas gaat maken. Het is gewoon de meest aantrekkelijke verpakking voor de consument denk ik. Waarom denk je anders dat alle mayonaise geel is (behalve die nerderige calve met zijn blauwe potten) en dat ketchup rood is, dat boterpakjes wit/geel zijn, dat melkpakken blauw zijn, etc, etc...
pi_25889584
Laten we eens wat producten naast elkaar zetten.
Ik heb van de albert.nl site kleine plaatjes gekozen, omdat je al winkelend de producten niet groot ziet. Kleinere plaatjes komt in mijn ogen realistischer over dan grotere. De features van elke verpakking komen zo ook het best over.

Margarine.
Albert heijn eigen merk margarine:

We hoeven denk ik het blue band plaatje er niet eens bij te zetten om te zien dat het margarine kuipje van albert heijn een grote gelijkenis heeft met blue band. (plaatje kan ik niet eens vinden in albert.nl)

Zie je een bona kuipje, zie je dat die totaal anders van kleur is. Conclusie die je kan trekken is dat de kleur blauw is dus niet een vaste kleur hoeft te zijn voor margerine.

Bona margarine:



Halvarine.
blue band halvarine.


bona halfvol


AH bewust light


Weer een sterke overeenkomst met de blue ban verpakking terwijl je aan de bona verpakking ziet dat het ook anders kan.
pi_25891434
Mooi gedaan met die plaatjes. Je hebt gelijk, er is natuurlijk een grote gelijkenis tussen die twee. Maar je moet het met me eens zijn dat er in 'ongeschreven regels' min of meer is vastgelegd welke kleur en soort verpakking hoort bij welk product. Ook zou ik eerder een blauw pakje boter pakken dan een groene, slaat nergens op, maar zo zie je maar... het is niet simpel iets origineels te maken in die industrie.
pi_25891799
Zet het blueband plaatje er toch maar eens bij.

Verpletter ons met bewijzen.
pi_25892043
(hoe maak ik zo'n plaatje)
pi_25898997



Lijkt me een duidelijke zaak.
pi_25899162
Kijk, dat verheldert al een hoop. Eerste keer dat ik hier plaatjes zie van producten die een behoorlijke gelijkenis vertonen.

Is Blueband trouwens ook van Unilever dan? Ik dacht dat het Unilever om Becel ging en daar zie ik juist geen gelijkenis mee.
pi_25899266
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 09:03 schreef k_man het volgende:
Is Blueband trouwens ook van Unilever dan? Ik dacht dat het Unilever om Becel ging en daar zie ik juist geen gelijkenis mee.
Beide. Check de uitklapper rechts.
http://www.unilever.nl/onzemerken/
  zondag 3 april 2005 @ 00:39:23 #142
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25944879
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:42 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen. Vandaag wilde ik mijn favoriete Mona Drinkyoghurt kopen, hebben ze dat niet meer maar daarvoor in de plaats een AHmerk-kloon. Natuurlijk een stuk minder lekker. Zo doen ze dit met steeds meer produkten, als ze niet oppassen verliezen ze klanten. Want er zijn ook mensen om wie het om de smaak gaat en niet alleen om de prijs...
Ja maar aan het huismerk verdient men meer dan aan een A merk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_25964646
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 08:49 schreef Redux het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt me een duidelijke zaak.
Dit is idd wel erg op elkaar lijkend. Hierin kan ik Unilever wel gelijk geven ja.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:10:23 #144
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26027777
Rechtszaak AH Unilever uitgesteld
quote:
AMSTERDAM (DFT) - De rechtszaak die Unilever heeft aangespannen tegen Albert Heijn staat voor 15 april van dit jaar op de rol in Arnhem, zo meldt De Financiële Telegraaf woensdag.
Aanvankelijk zou de zaak reeds op 12 april dienen, maar een van de raadslieden was deze dag verhinderd.
Unilever wil dat Albert Heijn de verpakking van een aantal huismerkartikelen aanpast en deze tot die tijd uit het schap haalt. De Zaanse kruidenier zou met de nieuwe verpakkingen bewust streven naar een zo groot mogelijke gelijkenis met de verpakkingen van Unilevers A-merken, om zo mee te liften op het succes hiervan.
Beide partijen zijn nog met elkaar in gesprek, zo stelden woordvoerders van Albert Heijn en Unilever ook gisteren. Over de inhoud van deze gesprekken wilde noch het was- en voedingsmiddelenconcern, noch de kruidenier nadere mededelingen doen.
Bron DFT

Ik was eergisteren bij de Vomar en heb er eens rondgekeken en ook zij hebben verpakkingen die heel erg lijken op andere A-merken, waaronder die van Unilever. Ik heb wel foto's ervan, maar goed, ik vraag me af of Unilever daar ook op ingaat, of dat het puur om AH gaat.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26045719
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:10 schreef elcastel het volgende:
Rechtszaak AH Unilever uitgesteld
[..]

Bron DFT

Ik was eergisteren bij de Vomar en heb er eens rondgekeken en ook zij hebben verpakkingen die heel erg lijken op andere A-merken, waaronder die van Unilever. Ik heb wel foto's ervan, maar goed, ik vraag me af of Unilever daar ook op ingaat, of dat het puur om AH gaat.
Goeie vraag, het antwoord kan alleen een intern persoon geven.
pi_26143697
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:10 schreef elcastel het volgende:
Rechtszaak AH Unilever uitgesteld
[..]

Bron DFT

Ik was eergisteren bij de Vomar en heb er eens rondgekeken en ook zij hebben verpakkingen die heel erg lijken op andere A-merken, waaronder die van Unilever. Ik heb wel foto's ervan, maar goed, ik vraag me af of Unilever daar ook op ingaat, of dat het puur om AH gaat.
Laat de foto's eens zien?
  Vis een optie? maandag 11 april 2005 @ 13:01:01 #147
70532 loveli
N
pi_26145198
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:42 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen. Vandaag wilde ik mijn favoriete Mona Drinkyoghurt kopen, hebben ze dat niet meer maar daarvoor in de plaats een AHmerk-kloon. Natuurlijk een stuk minder lekker. Zo doen ze dit met steeds meer produkten, als ze niet oppassen verliezen ze klanten. Want er zijn ook mensen om wie het om de smaak gaat en niet alleen om de prijs...
Ik heb ze geen van beiden geproefd, maar ze komen allebei bij Mona vandaan. De AH melk en De Zaanse Hoeve melk worden allebei door Campina geleverd. De Boer'n yoghurt en de AH huismerk yoghurt met een bodempje fruit, worden allebei door de Zuivelhoeve geleverd. De AH salade in ronde bakjes (vroeger werd die voor je in een bakje geschept, nu worden ze in bakjes geleverd), is gewoon Johma salade (maar dan wat meer soorten).
Wat AH doet, is afwachten of een artikel succesvol is. Als dat het geval is, bestellen ze bij (meestal) dezelfde leverancier dit artikel met huismerk-verpakking.
crap in = crap out
pi_26149838
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik heb ze geen van beiden geproefd, maar ze komen allebei bij Mona vandaan. De AH melk en De Zaanse Hoeve melk worden allebei door Campina geleverd. De Boer'n yoghurt en de AH huismerk yoghurt met een bodempje fruit, worden allebei door de Zuivelhoeve geleverd. De AH salade in ronde bakjes (vroeger werd die voor je in een bakje geschept, nu worden ze in bakjes geleverd), is gewoon Johma salade (maar dan wat meer soorten).
Wat AH doet, is afwachten of een artikel succesvol is. Als dat het geval is, bestellen ze bij (meestal) dezelfde leverancier dit artikel met huismerk-verpakking.
Jouw verhaal klopt niet in de context, in dat geval zou Unilever de producent en leverancier zijn van de "private label" producten, ik denk dat zij dan de publiciteit niet zouden opzoeken. Beetje een grote blunder dan he. Je gedachte is overigens totaal niet verkeerd en van een goed niveau, alleen te suggestief om als waarheid te beschouwen.

Je verhaal is overigens wel het standaard verhaal van een private label. Ik weet niet of AH alle PL-producten door de fabrikanten zelf laten maken, de fabrikant zou immers ook het verpakkingsproces kunnen uitvoeren (hoewel een ander de verpakking maakt, zien ze dan zelf wat AH doet). Het lijkt mij, kijkend naar de houdbaarheid van veel producten en de aard van de klacht (zuivelproducten), dat het gaat om producten met een korte houdbaarheidsdatum en de verpakking speelt hierin een grote rol. Met andere woorden, direct verpakken en koelen bij de productent.

Je mag van mij wel met een lijst aankomen van alle private label merken met daarbij de producten, dat zou echt interessante materie zijn om over te discussieren. Enkele aannames in een discussie gooien, hoe feitelijk ook, zijn te beperkt om serieus te nemen.
  Vis een optie? maandag 11 april 2005 @ 16:49:18 #149
70532 loveli
N
pi_26150423
Het is geen gedachte. Het zijn geen aannames. Ik werk bij AH.
Over de AH-margarines heb ik geen uitspraken gedaan, omdat ik niet van allemaal weet bij welke leverancier ze vandaan komen. Ik zal een dezer dagen even voor je kijken. Misschien moet je eerst even vragen om een bronvermelding voordat je iemand aanvalt op een "niet-kloppend" verhaal.
crap in = crap out
pi_26151023
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:49 schreef loveli het volgende:
Het is geen gedachte. Het zijn geen aannames. Ik werk bij AH.
Over de AH-margarines heb ik geen uitspraken gedaan, omdat ik niet van allemaal weet bij welke leverancier ze vandaan komen. Ik zal een dezer dagen even voor je kijken. Misschien moet je eerst even vragen om een bronvermelding voordat je iemand aanvalt op een "niet-kloppend" verhaal.
Ik vroeg om een bronvermelding in mijn reactie, wat doe je bij de AH?
  maandag 11 april 2005 @ 17:56:15 #151
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26151976
quote:
Op maandag 11 april 2005 11:49 schreef Redux het volgende:
Laat de foto's eens zien?
Misschien later, ik heb geen zin om die stinktelefoon weer aan de pc te hangen en alles. Neem het vooralsnog maar van me aan, of kijk eens bij je eigen supermarkt (andere dan AH) op de hoek, ik heb er niet voor hoeven zoeken.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')