Nee, maar je kunt van Opel toch ook niet verwachten dat ze de lopende band opnieuw gaan uitvinden of dat Ford hiervan een zaak maakt?quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:46 schreef zoalshetis het volgende:
ik kan me voorstellen dat een kleine wandeling in een willekeurige lidl of aldi ook geen fijn gezicht is voor de 'originals' die er miljoenen in geïnvesteerd hebben.
Euuh, volgens mij zou je dat terugvertaald naar dit onderwerp manier van transporteren of de manier van verpakken in transportdozen kunnen noemen, je vergelijking slaat niet op het uiterlijk van 2 verschillende merken. Je zou eerder kunnen roepen dat opel plotsklaps eenzelfde soort grill + koplampen als ford gaat gebruiken omdat ford hiermee succes heeft en opel ook graag dat succes wil.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:17 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nee, maar je kunt van Opel toch ook niet verwachten dat ze de lopende band opnieuw gaan uitvinden of dat Ford hiervan een zaak maakt?
Ok was ook maar een losse flodder.quote:Op woensdag 30 maart 2005 14:21 schreef Redux het volgende:
[..]
Euuh, volgens mij zou je dat terugvertaald naar dit onderwerp manier van transporteren of de manier van verpakken in transportdozen kunnen noemen, je vergelijking slaat niet op het uiterlijk van 2 verschillende merken. Je zou eerder kunnen roepen dat opel plotsklaps eenzelfde soort grill + koplampen als ford gaat gebruiken omdat ford hiermee succes heeft en opel ook graag dat succes wil.
Een merk is opgezet, net als een tent. Kwaliteit en merk gaan nie altijd samen, er zit een verschil tussen consumentenkwaliteit en technische kwaliteit. Mooiste voorbeeld is Levis.quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:42 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen. Vandaag wilde ik mijn favoriete Mona Drinkyoghurt kopen, hebben ze dat niet meer maar daarvoor in de plaats een AHmerk-kloon. Natuurlijk een stuk minder lekker. Zo doen ze dit met steeds meer produkten, als ze niet oppassen verliezen ze klanten. Want er zijn ook mensen om wie het om de smaak gaat en niet alleen om de prijs...
[afbeelding] [afbeelding]
Beetje naïeve opmerking hoor. Het is al sinds jaar en dag zo dat de schapruimte beperkt is. Er moet dus geselecteerd worden wat wel en niet in het assortiment komt of blijft.quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:42 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen.
juist het relatief grote marktaandeel van AH zorgt ervoor dat er relatief weinig keuze is. Hier in D waar de prijzenoorlog al jaaaren aan de gang is, heb je veel meer keuze en kwalitatief hoogwaardiger producten voor lage prijzen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Beetje naïeve opmerking hoor. Het is al sinds jaar en dag zo dat de schapruimte beperkt is. Er moet dus geselecteerd worden wat wel en niet in het assortiment komt of blijft.
Hier in D? Duitsland bedoel je? Kun je meer vertellen over de prijzenoorlog daar?quote:Op woensdag 30 maart 2005 23:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
juist het relatief grote marktaandeel van AH zorgt ervoor dat er relatief weinig keuze is. Hier in D waar de prijzenoorlog al jaaaren aan de gang is, heb je veel meer keuze en kwalitatief hoogwaardiger producten voor lage prijzen.
AH verkoopt naast het huismerk drinkyoghurt nog steeds gewoon Yokidrink hoor, dus dan heb je niet goed gekeken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:42 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen. Vandaag wilde ik mijn favoriete Mona Drinkyoghurt kopen, hebben ze dat niet meer maar daarvoor in de plaats een AHmerk-kloon.
Waarom zou een huismerk bij voorbaat al minder goed/lekker zijn? Huismerken zijn naar mijn mening vaak van goede kwaliteit, terwijl ik dat écht niet van alle A-merken kan zegggen.quote:Natuurlijk een stuk minder lekker.
Het zit in een minder lekkere verpakking.quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:27 schreef MouseInteractive het volgende:
Waarom zou een huismerk bij voorbaat al minder goed/lekker zijn? Huismerken zijn naar mijn mening vaak van goede kwaliteit, terwijl ik dat écht niet van alle A-merken kan zegggen.
wat kan je over een prijzenoorlog vertellen, anders dat ie al minstens een jaar of 10 aan de gang is?quote:Op donderdag 31 maart 2005 08:54 schreef Redux het volgende:
[..]
Hier in D? Duitsland bedoel je? Kun je meer vertellen over de prijzenoorlog daar?
Mwa, ben ik niet helemaal met je eens, maar de AH is nu juist bezig met een 'nieuwe' exellent-lijn, die producten levert die Unilever helemaal niet heeft. En ik denk dat ze zich daar gewoon verder mee moeten onderscheiden, net als met b.v. die verse sappen, die ook erg goed lopen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 00:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijf het een zwaktebod vinden van AH, geven er duidelijk mee aan dat ze een imitatie zijn.
Dit lijkt me onzin. Hoe kom je daarbij? Is dat onderzocht of is dat jouw eigen mening?quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:27 schreef MouseInteractive het volgende:
Waarom zou een huismerk bij voorbaat al minder goed/lekker zijn? Huismerken zijn naar mijn mening vaak van goede kwaliteit, terwijl ik dat écht niet van alle A-merken kan zegggen.
Ik weet van de tijd dat ik bij de AH werkte (dat is inmiddels alweer een tijdje geleden) dat ze de policy hadden dat het huismerk minstens even lekker moest zijn als het A-merk, en dat ze allerlei mensen hadden die dat testten. Natuurlijk weet je niet voor hoe ver dat klopt en in hoeverre dat indoctrinering van je personeel is, maar die huismerkproducten die ik koop (hagelslag en pindakaas) zijn iig oké (en die hagelslag is zelfs de lekkerste die er is).quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:46 schreef Redux het volgende:
[..]
Dit lijkt me onzin. Hoe kom je daarbij? Is dat onderzocht of is dat jouw eigen mening?
quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:46 schreef Redux het volgende:
[..]
Dit lijkt me onzin. Hoe kom je daarbij? Is dat onderzocht of is dat jouw eigen mening?
quote:Waarom zou een huismerk bij voorbaat al minder goed/lekker zijn? Huismerken zijn naar mijn mening vaak van goede kwaliteit, terwijl ik dat écht niet van alle A-merken kan zegggen.
Daar zit wel wat in ja. De verpakking bepaalt natuurlijk ook een stukje smaak.quote:Op donderdag 31 maart 2005 10:29 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het zit in een minder lekkere verpakking.
kijk voor de gein eens hoe vaak Aldi producten bij programma´s als Kassa bij de beste in de test zitten. En dit is niet alleen in NL zo.quote:
Maar we hebben het hier toch over huismerken en A-merken, huismerken als die van AH en a-merken als becel etc (unilever)?quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
kijk voor de gein eens hoe vaak Aldi producten bij programma´s als Kassa bij de beste in de test zitten. En dit is niet alleen in NL zo.
helemaal waar, maar het toont aan dat zuiver omdat een product van Unilever komt, of een A-merk is, het niet zo is dat het ook beter is.quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:20 schreef Redux het volgende:
[..]
Maar we hebben het hier toch over huismerken en A-merken, huismerken als die van AH en a-merken als becel etc (unilever)?
Ja, en dat doen steeds meer mensen dan ookquote:Op donderdag 31 maart 2005 11:30 schreef Redux het volgende:
Maar als de a-merken niet altijd beter zijn dan de huismerken, en andersom, kunnen we dat toch gegeven toch gewoon wegstrepen?
Dat is zo ja. Daarom zal AH zijn producten ook zoveel mogelijk op die van de A-merken willen laten lijken.quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook zo dat het me iedere keer weer opvalt dat Nederlanders nog steeds vaak producten kopen om de branding, men is daar erg gevoelig voor. Grote A-Merken is belangrijk voor nederlanders.
Nou dat zal je nog aardig tegenvallen. Ik las een paar maanden geleden een interessant stukje over huismerken in het Noordhollands Dagblad.quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:38 schreef Redux het volgende:
Even terzijde, huismerken zijn toch vaak gewoon a-merken, maar dan met een huismerk-labeltje?
Is dit een typisch nederlands trekje, dat er producten om de branding worden gekocht?quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Aan de andere kant is het ook zo dat het me iedere keer weer opvalt dat Nederlanders nog steeds vaak producten kopen om de branding, men is daar erg gevoelig voor. Grote A-Merken is belangrijk voor nederlanders.
Nee, dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat dit in NL erg sterk aanwezig is, sterker als bv hier in D.quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:45 schreef Redux het volgende:
[..]
Is dit een typisch nederlands trekje, dat er producten om de branding worden gekocht?
Wat ze dus uitdrukkelijk niet doen is AH als een A-Merk positioneren. Een defensieve strategie, en dat is denk ik een koersverandering met betrekking tot wat men eerder deed.quote:Op donderdag 31 maart 2005 11:40 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Dat is zo ja. Daarom zal AH zijn producten ook zoveel mogelijk op die van de A-merken willen laten lijken.
Beide. Check de uitklapper rechts.quote:Op vrijdag 1 april 2005 09:03 schreef k_man het volgende:
Is Blueband trouwens ook van Unilever dan? Ik dacht dat het Unilever om Becel ging en daar zie ik juist geen gelijkenis mee.
Ja maar aan het huismerk verdient men meer dan aan een A merkquote:Op woensdag 30 maart 2005 20:42 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen. Vandaag wilde ik mijn favoriete Mona Drinkyoghurt kopen, hebben ze dat niet meer maar daarvoor in de plaats een AHmerk-kloon. Natuurlijk een stuk minder lekker. Zo doen ze dit met steeds meer produkten, als ze niet oppassen verliezen ze klanten. Want er zijn ook mensen om wie het om de smaak gaat en niet alleen om de prijs...
Dit is idd wel erg op elkaar lijkend. Hierin kan ik Unilever wel gelijk geven ja.quote:Op vrijdag 1 april 2005 08:49 schreef Redux het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt me een duidelijke zaak.
Bron DFTquote:AMSTERDAM (DFT) - De rechtszaak die Unilever heeft aangespannen tegen Albert Heijn staat voor 15 april van dit jaar op de rol in Arnhem, zo meldt De Financiële Telegraaf woensdag.
Aanvankelijk zou de zaak reeds op 12 april dienen, maar een van de raadslieden was deze dag verhinderd.
Unilever wil dat Albert Heijn de verpakking van een aantal huismerkartikelen aanpast en deze tot die tijd uit het schap haalt. De Zaanse kruidenier zou met de nieuwe verpakkingen bewust streven naar een zo groot mogelijke gelijkenis met de verpakkingen van Unilevers A-merken, om zo mee te liften op het succes hiervan.
Beide partijen zijn nog met elkaar in gesprek, zo stelden woordvoerders van Albert Heijn en Unilever ook gisteren. Over de inhoud van deze gesprekken wilde noch het was- en voedingsmiddelenconcern, noch de kruidenier nadere mededelingen doen.
Goeie vraag, het antwoord kan alleen een intern persoon geven.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:10 schreef elcastel het volgende:
Rechtszaak AH Unilever uitgesteld
[..]
Bron DFT
Ik was eergisteren bij de Vomar en heb er eens rondgekeken en ook zij hebben verpakkingen die heel erg lijken op andere A-merken, waaronder die van Unilever. Ik heb wel foto's ervan, maar goed, ik vraag me af of Unilever daar ook op ingaat, of dat het puur om AH gaat.
Laat de foto's eens zien?quote:Op woensdag 6 april 2005 17:10 schreef elcastel het volgende:
Rechtszaak AH Unilever uitgesteld
[..]
Bron DFT
Ik was eergisteren bij de Vomar en heb er eens rondgekeken en ook zij hebben verpakkingen die heel erg lijken op andere A-merken, waaronder die van Unilever. Ik heb wel foto's ervan, maar goed, ik vraag me af of Unilever daar ook op ingaat, of dat het puur om AH gaat.
Ik heb ze geen van beiden geproefd, maar ze komen allebei bij Mona vandaan. De AH melk en De Zaanse Hoeve melk worden allebei door Campina geleverd. De Boer'n yoghurt en de AH huismerk yoghurt met een bodempje fruit, worden allebei door de Zuivelhoeve geleverd. De AH salade in ronde bakjes (vroeger werd die voor je in een bakje geschept, nu worden ze in bakjes geleverd), is gewoon Johma salade (maar dan wat meer soorten).quote:Op woensdag 30 maart 2005 20:42 schreef Aventura het volgende:
Jouw verhaal klopt niet in de context, in dat geval zou Unilever de producent en leverancier zijn van de "private label" producten, ik denk dat zij dan de publiciteit niet zouden opzoeken. Beetje een grote blunder dan he. Je gedachte is overigens totaal niet verkeerd en van een goed niveau, alleen te suggestief om als waarheid te beschouwen.quote:Op maandag 11 april 2005 13:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb ze geen van beiden geproefd, maar ze komen allebei bij Mona vandaan. De AH melk en De Zaanse Hoeve melk worden allebei door Campina geleverd. De Boer'n yoghurt en de AH huismerk yoghurt met een bodempje fruit, worden allebei door de Zuivelhoeve geleverd. De AH salade in ronde bakjes (vroeger werd die voor je in een bakje geschept, nu worden ze in bakjes geleverd), is gewoon Johma salade (maar dan wat meer soorten).
Wat AH doet, is afwachten of een artikel succesvol is. Als dat het geval is, bestellen ze bij (meestal) dezelfde leverancier dit artikel met huismerk-verpakking.
Ik vroeg om een bronvermelding in mijn reactie, wat doe je bij de AH?quote:Op maandag 11 april 2005 16:49 schreef loveli het volgende:
Het is geen gedachte. Het zijn geen aannames. Ik werk bij AH.
Over de AH-margarines heb ik geen uitspraken gedaan, omdat ik niet van allemaal weet bij welke leverancier ze vandaan komen. Ik zal een dezer dagen even voor je kijken. Misschien moet je eerst even vragen om een bronvermelding voordat je iemand aanvalt op een "niet-kloppend" verhaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |