abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:41:06 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25846098
het storendste in het 'papagaaiengedrag' vind ik het gemak waarmee miljoenen aan research, marketing en design zomaar even gepasseerd mogen worden door de eerste de beste naaper.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:45:17 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25846212
Blijf het een zwaktebod vinden van AH, geven er duidelijk mee aan dat ze een imitatie zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 30 maart 2005 @ 00:46:32 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25846243
ik kan me voorstellen dat een kleine wandeling in een willekeurige lidl of aldi ook geen fijn gezicht is voor de 'originals' die er miljoenen in geïnvesteerd hebben.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25855202
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:46 schreef zoalshetis het volgende:
ik kan me voorstellen dat een kleine wandeling in een willekeurige lidl of aldi ook geen fijn gezicht is voor de 'originals' die er miljoenen in geïnvesteerd hebben.
Nee, maar je kunt van Opel toch ook niet verwachten dat ze de lopende band opnieuw gaan uitvinden of dat Ford hiervan een zaak maakt?
Yeah baby Yeah!
pi_25855334
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:17 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Nee, maar je kunt van Opel toch ook niet verwachten dat ze de lopende band opnieuw gaan uitvinden of dat Ford hiervan een zaak maakt?
Euuh, volgens mij zou je dat terugvertaald naar dit onderwerp manier van transporteren of de manier van verpakken in transportdozen kunnen noemen, je vergelijking slaat niet op het uiterlijk van 2 verschillende merken. Je zou eerder kunnen roepen dat opel plotsklaps eenzelfde soort grill + koplampen als ford gaat gebruiken omdat ford hiermee succes heeft en opel ook graag dat succes wil.
pi_25855548
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:21 schreef Redux het volgende:

[..]

Euuh, volgens mij zou je dat terugvertaald naar dit onderwerp manier van transporteren of de manier van verpakken in transportdozen kunnen noemen, je vergelijking slaat niet op het uiterlijk van 2 verschillende merken. Je zou eerder kunnen roepen dat opel plotsklaps eenzelfde soort grill + koplampen als ford gaat gebruiken omdat ford hiermee succes heeft en opel ook graag dat succes wil.
Ok was ook maar een losse flodder.

Ik kan beide kampen(Unilever en Appie Heijn) eigenlijk wel volgen.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 30 maart 2005 @ 20:42:50 #107
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_25864824
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen. Vandaag wilde ik mijn favoriete Mona Drinkyoghurt kopen, hebben ze dat niet meer maar daarvoor in de plaats een AHmerk-kloon. Natuurlijk een stuk minder lekker. Zo doen ze dit met steeds meer produkten, als ze niet oppassen verliezen ze klanten. Want er zijn ook mensen om wie het om de smaak gaat en niet alleen om de prijs...

pi_25868832
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 20:42 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen. Vandaag wilde ik mijn favoriete Mona Drinkyoghurt kopen, hebben ze dat niet meer maar daarvoor in de plaats een AHmerk-kloon. Natuurlijk een stuk minder lekker. Zo doen ze dit met steeds meer produkten, als ze niet oppassen verliezen ze klanten. Want er zijn ook mensen om wie het om de smaak gaat en niet alleen om de prijs...

[afbeelding] [afbeelding]
Een merk is opgezet, net als een tent. Kwaliteit en merk gaan nie altijd samen, er zit een verschil tussen consumentenkwaliteit en technische kwaliteit. Mooiste voorbeeld is Levis.
pi_25868990
quote:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen.
Beetje naïeve opmerking hoor. Het is al sinds jaar en dag zo dat de schapruimte beperkt is. Er moet dus geselecteerd worden wat wel en niet in het assortiment komt of blijft.
  woensdag 30 maart 2005 @ 23:48:40 #110
45206 Pietverdriet
pi_25870082
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Beetje naïeve opmerking hoor. Het is al sinds jaar en dag zo dat de schapruimte beperkt is. Er moet dus geselecteerd worden wat wel en niet in het assortiment komt of blijft.
juist het relatief grote marktaandeel van AH zorgt ervoor dat er relatief weinig keuze is. Hier in D waar de prijzenoorlog al jaaaren aan de gang is, heb je veel meer keuze en kwalitatief hoogwaardiger producten voor lage prijzen.
pi_25873941
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 23:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

juist het relatief grote marktaandeel van AH zorgt ervoor dat er relatief weinig keuze is. Hier in D waar de prijzenoorlog al jaaaren aan de gang is, heb je veel meer keuze en kwalitatief hoogwaardiger producten voor lage prijzen.
Hier in D? Duitsland bedoel je? Kun je meer vertellen over de prijzenoorlog daar?
pi_25875327
quote:
Ik vind het heel irritant dat ze voor de klant de keuze gaan maken wat hij wel of niet kan kopen. Vandaag wilde ik mijn favoriete Mona Drinkyoghurt kopen, hebben ze dat niet meer maar daarvoor in de plaats een AHmerk-kloon.
AH verkoopt naast het huismerk drinkyoghurt nog steeds gewoon Yokidrink hoor, dus dan heb je niet goed gekeken.
quote:
Natuurlijk een stuk minder lekker.
Waarom zou een huismerk bij voorbaat al minder goed/lekker zijn? Huismerken zijn naar mijn mening vaak van goede kwaliteit, terwijl ik dat écht niet van alle A-merken kan zegggen.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:29:21 #113
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25875357
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:27 schreef MouseInteractive het volgende:
Waarom zou een huismerk bij voorbaat al minder goed/lekker zijn? Huismerken zijn naar mijn mening vaak van goede kwaliteit, terwijl ik dat écht niet van alle A-merken kan zegggen.
Het zit in een minder lekkere verpakking.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:36:11 #114
45206 Pietverdriet
pi_25875504
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 08:54 schreef Redux het volgende:

[..]

Hier in D? Duitsland bedoel je? Kun je meer vertellen over de prijzenoorlog daar?
wat kan je over een prijzenoorlog vertellen, anders dat ie al minstens een jaar of 10 aan de gang is?
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:42:23 #115
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25875654
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 00:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Blijf het een zwaktebod vinden van AH, geven er duidelijk mee aan dat ze een imitatie zijn.
Mwa, ben ik niet helemaal met je eens, maar de AH is nu juist bezig met een 'nieuwe' exellent-lijn, die producten levert die Unilever helemaal niet heeft. En ik denk dat ze zich daar gewoon verder mee moeten onderscheiden, net als met b.v. die verse sappen, die ook erg goed lopen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_25875756
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:27 schreef MouseInteractive het volgende:
Dit lijkt me onzin. Hoe kom je daarbij? Is dat onderzocht of is dat jouw eigen mening?
  donderdag 31 maart 2005 @ 10:51:23 #117
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25875915
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:46 schreef Redux het volgende:

[..]

Dit lijkt me onzin. Hoe kom je daarbij? Is dat onderzocht of is dat jouw eigen mening?
Ik weet van de tijd dat ik bij de AH werkte (dat is inmiddels alweer een tijdje geleden) dat ze de policy hadden dat het huismerk minstens even lekker moest zijn als het A-merk, en dat ze allerlei mensen hadden die dat testten. Natuurlijk weet je niet voor hoe ver dat klopt en in hoeverre dat indoctrinering van je personeel is, maar die huismerkproducten die ik koop (hagelslag en pindakaas) zijn iig oké (en die hagelslag is zelfs de lekkerste die er is).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_25876221
quote:

[..]

quote:
pi_25876256
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 10:29 schreef elcastel het volgende:

[..]

Het zit in een minder lekkere verpakking.
Daar zit wel wat in ja. De verpakking bepaalt natuurlijk ook een stukje smaak.
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:17:42 #120
45206 Pietverdriet
pi_25876464
quote:

[..]

Dit lijkt me onzin.
kijk voor de gein eens hoe vaak Aldi producten bij programma´s als Kassa bij de beste in de test zitten. En dit is niet alleen in NL zo.
pi_25876494
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:05 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

[..]
Ah ja, ik las daar over heen.
pi_25876518
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

kijk voor de gein eens hoe vaak Aldi producten bij programma´s als Kassa bij de beste in de test zitten. En dit is niet alleen in NL zo.
Maar we hebben het hier toch over huismerken en A-merken, huismerken als die van AH en a-merken als becel etc (unilever)?
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:27:31 #123
45206 Pietverdriet
pi_25876699
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:20 schreef Redux het volgende:

[..]

Maar we hebben het hier toch over huismerken en A-merken, huismerken als die van AH en a-merken als becel etc (unilever)?
helemaal waar, maar het toont aan dat zuiver omdat een product van Unilever komt, of een A-merk is, het niet zo is dat het ook beter is.
En dit is nu juist ook de fout die AH imho maakt, door hun huismerk te positioneren als een imitatie A merk, geven ze aan dat ze een imitatie heeft, een me too, en niet een hoogwaardig concurerend product, maar een product dat het nodig heeft mee te liften op unilever, en dat ze het niet op eigen kracht kunnen.

Aan de andere kant is het ook zo dat het me iedere keer weer opvalt dat Nederlanders nog steeds vaak producten kopen om de branding, men is daar erg gevoelig voor. Grote A-Merken is belangrijk voor nederlanders.
pi_25876766
Maar als de a-merken niet altijd beter zijn dan de huismerken, en andersom, kunnen we dat toch gegeven toch gewoon wegstrepen? Rest dus inderdaad het imago wat een a-merk wel heeft en een huismerk graag wil hebben.
  donderdag 31 maart 2005 @ 11:37:21 #125
45206 Pietverdriet
pi_25876920
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:30 schreef Redux het volgende:
Maar als de a-merken niet altijd beter zijn dan de huismerken, en andersom, kunnen we dat toch gegeven toch gewoon wegstrepen?
Ja, en dat doen steeds meer mensen dan ook
100 jaar geleden was een A-merk werkelijk beter, maar door de strenge controles van de warenwet, betere beheersing van productieprocessen en voortschrijdende know how is dat verschil verdwenen.
Koekjes van verkade zijn niet beter dan die van de Aldi, er is hooguit een smaakverschil. Dit ontdekken steeds meer mensen, en dat verklaard dan ook het succes van de prijsvechters.
In pak hem beet 1890 was er wel degelijk een reden om een vertrouwt merk te kopen. Sterker nog, dat is de oorsprong van "het merk" een fabrikant die kwalitatieve producten leverde, wat je kon kopen zonder dat je daar spijt van kreeg of ziek van werd.
pi_25876937
Even terzijde, huismerken zijn toch vaak gewoon a-merken, maar dan met een huismerk-labeltje?
pi_25876980
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het ook zo dat het me iedere keer weer opvalt dat Nederlanders nog steeds vaak producten kopen om de branding, men is daar erg gevoelig voor. Grote A-Merken is belangrijk voor nederlanders.
Dat is zo ja. Daarom zal AH zijn producten ook zoveel mogelijk op die van de A-merken willen laten lijken.
pi_25877036
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:38 schreef Redux het volgende:
Even terzijde, huismerken zijn toch vaak gewoon a-merken, maar dan met een huismerk-labeltje?
Nou dat zal je nog aardig tegenvallen. Ik las een paar maanden geleden een interessant stukje over huismerken in het Noordhollands Dagblad.
Veel huismerken worden gemaakt door grote voedingsconcernen die voor het grootste deel van huismerken leven. Veel Duitse concerns produceren huismerken. Alleen omdat de naam van de fabrikant nooit op een huismerkproduct vermeld wordt, blijven deze fabrikanten relatief onbekend.

Natuurlijk zijn er ook wel een aantal A-merk fabrikanten die huismerken maken, zoals Verkade, die de chocolade voor AH maakt.
pi_25877106
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Is dit een typisch nederlands trekje, dat er producten om de branding worden gekocht?
  donderdag 31 maart 2005 @ 12:59:44 #130
45206 Pietverdriet
pi_25878689
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:45 schreef Redux het volgende:

[..]

Is dit een typisch nederlands trekje, dat er producten om de branding worden gekocht?
Nee, dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat dit in NL erg sterk aanwezig is, sterker als bv hier in D.
Hier in D zijn mensen veel meer op de prijs.
  donderdag 31 maart 2005 @ 13:02:49 #131
45206 Pietverdriet
pi_25878776
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 11:40 schreef MouseInteractive het volgende:

[..]

Dat is zo ja. Daarom zal AH zijn producten ook zoveel mogelijk op die van de A-merken willen laten lijken.
Wat ze dus uitdrukkelijk niet doen is AH als een A-Merk positioneren. Een defensieve strategie, en dat is denk ik een koersverandering met betrekking tot wat men eerder deed.
Wat ze ook niet doen is een prijsvechtersmerk neerzetten, (goed en goedkoop) ze zetten een imitatie van een product in de markt.
pi_25887396
Voor het prijsvechten hebben ze Euroshopper al.
pi_25887799
Het is geen rip-off-taktiek die AH gebruikt, het is gewoon moeilijk om iets anders te maken... Wat ik bedoel is: De verpakking voor bijvoorbeeld pindakaas is al jaren geperfectioneerd, en ja... de kleur is uiteindelijk bruin geworden. Logisch dat AH dan een BRUINE pot pindakaas gaat maken. Het is gewoon de meest aantrekkelijke verpakking voor de consument denk ik. Waarom denk je anders dat alle mayonaise geel is (behalve die nerderige calve met zijn blauwe potten) en dat ketchup rood is, dat boterpakjes wit/geel zijn, dat melkpakken blauw zijn, etc, etc...
pi_25889584
Laten we eens wat producten naast elkaar zetten.
Ik heb van de albert.nl site kleine plaatjes gekozen, omdat je al winkelend de producten niet groot ziet. Kleinere plaatjes komt in mijn ogen realistischer over dan grotere. De features van elke verpakking komen zo ook het best over.

Margarine.
Albert heijn eigen merk margarine:

We hoeven denk ik het blue band plaatje er niet eens bij te zetten om te zien dat het margarine kuipje van albert heijn een grote gelijkenis heeft met blue band. (plaatje kan ik niet eens vinden in albert.nl)

Zie je een bona kuipje, zie je dat die totaal anders van kleur is. Conclusie die je kan trekken is dat de kleur blauw is dus niet een vaste kleur hoeft te zijn voor margerine.

Bona margarine:

Halvarine.
blue band halvarine.

bona halfvol

AH bewust light

Weer een sterke overeenkomst met de blue ban verpakking terwijl je aan de bona verpakking ziet dat het ook anders kan.
pi_25891434
Mooi gedaan met die plaatjes. Je hebt gelijk, er is natuurlijk een grote gelijkenis tussen die twee. Maar je moet het met me eens zijn dat er in 'ongeschreven regels' min of meer is vastgelegd welke kleur en soort verpakking hoort bij welk product. Ook zou ik eerder een blauw pakje boter pakken dan een groene, slaat nergens op, maar zo zie je maar... het is niet simpel iets origineels te maken in die industrie.
pi_25891799
Zet het blueband plaatje er toch maar eens bij.

Verpletter ons met bewijzen.
pi_25892043
(hoe maak ik zo'n plaatje)
pi_25898997

Lijkt me een duidelijke zaak.
pi_25899162
Kijk, dat verheldert al een hoop. Eerste keer dat ik hier plaatjes zie van producten die een behoorlijke gelijkenis vertonen.

Is Blueband trouwens ook van Unilever dan? Ik dacht dat het Unilever om Becel ging en daar zie ik juist geen gelijkenis mee.
pi_25899266
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 09:03 schreef k_man het volgende:
Is Blueband trouwens ook van Unilever dan? Ik dacht dat het Unilever om Becel ging en daar zie ik juist geen gelijkenis mee.
Beide. Check de uitklapper rechts.
http://www.unilever.nl/onzemerken/
  zondag 3 april 2005 @ 00:39:23 #142
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25944879
quote:
Ja maar aan het huismerk verdient men meer dan aan een A merk
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_25964646
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 08:49 schreef Redux het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Lijkt me een duidelijke zaak.
Dit is idd wel erg op elkaar lijkend. Hierin kan ik Unilever wel gelijk geven ja.
  woensdag 6 april 2005 @ 17:10:23 #144
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26027777
Rechtszaak AH Unilever uitgesteld
quote:
AMSTERDAM (DFT) - De rechtszaak die Unilever heeft aangespannen tegen Albert Heijn staat voor 15 april van dit jaar op de rol in Arnhem, zo meldt De Financiële Telegraaf woensdag.
Aanvankelijk zou de zaak reeds op 12 april dienen, maar een van de raadslieden was deze dag verhinderd.
Unilever wil dat Albert Heijn de verpakking van een aantal huismerkartikelen aanpast en deze tot die tijd uit het schap haalt. De Zaanse kruidenier zou met de nieuwe verpakkingen bewust streven naar een zo groot mogelijke gelijkenis met de verpakkingen van Unilevers A-merken, om zo mee te liften op het succes hiervan.
Beide partijen zijn nog met elkaar in gesprek, zo stelden woordvoerders van Albert Heijn en Unilever ook gisteren. Over de inhoud van deze gesprekken wilde noch het was- en voedingsmiddelenconcern, noch de kruidenier nadere mededelingen doen.
Bron DFT

Ik was eergisteren bij de Vomar en heb er eens rondgekeken en ook zij hebben verpakkingen die heel erg lijken op andere A-merken, waaronder die van Unilever. Ik heb wel foto's ervan, maar goed, ik vraag me af of Unilever daar ook op ingaat, of dat het puur om AH gaat.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26045719
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:10 schreef elcastel het volgende:
[..]

Bron DFT

Ik was eergisteren bij de Vomar en heb er eens rondgekeken en ook zij hebben verpakkingen die heel erg lijken op andere A-merken, waaronder die van Unilever. Ik heb wel foto's ervan, maar goed, ik vraag me af of Unilever daar ook op ingaat, of dat het puur om AH gaat.
Goeie vraag, het antwoord kan alleen een intern persoon geven.
pi_26143697
quote:
Op woensdag 6 april 2005 17:10 schreef elcastel het volgende:
[..]

Bron DFT

Laat de foto's eens zien?
  Vis een optie? maandag 11 april 2005 @ 13:01:01 #147
70532 loveli
N
pi_26145198
quote:
Ik heb ze geen van beiden geproefd, maar ze komen allebei bij Mona vandaan. De AH melk en De Zaanse Hoeve melk worden allebei door Campina geleverd. De Boer'n yoghurt en de AH huismerk yoghurt met een bodempje fruit, worden allebei door de Zuivelhoeve geleverd. De AH salade in ronde bakjes (vroeger werd die voor je in een bakje geschept, nu worden ze in bakjes geleverd), is gewoon Johma salade (maar dan wat meer soorten).
Wat AH doet, is afwachten of een artikel succesvol is. Als dat het geval is, bestellen ze bij (meestal) dezelfde leverancier dit artikel met huismerk-verpakking.
crap in = crap out
pi_26149838
quote:
Op maandag 11 april 2005 13:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik heb ze geen van beiden geproefd, maar ze komen allebei bij Mona vandaan. De AH melk en De Zaanse Hoeve melk worden allebei door Campina geleverd. De Boer'n yoghurt en de AH huismerk yoghurt met een bodempje fruit, worden allebei door de Zuivelhoeve geleverd. De AH salade in ronde bakjes (vroeger werd die voor je in een bakje geschept, nu worden ze in bakjes geleverd), is gewoon Johma salade (maar dan wat meer soorten).
Wat AH doet, is afwachten of een artikel succesvol is. Als dat het geval is, bestellen ze bij (meestal) dezelfde leverancier dit artikel met huismerk-verpakking.
Jouw verhaal klopt niet in de context, in dat geval zou Unilever de producent en leverancier zijn van de "private label" producten, ik denk dat zij dan de publiciteit niet zouden opzoeken. Beetje een grote blunder dan he. Je gedachte is overigens totaal niet verkeerd en van een goed niveau, alleen te suggestief om als waarheid te beschouwen.

Je verhaal is overigens wel het standaard verhaal van een private label. Ik weet niet of AH alle PL-producten door de fabrikanten zelf laten maken, de fabrikant zou immers ook het verpakkingsproces kunnen uitvoeren (hoewel een ander de verpakking maakt, zien ze dan zelf wat AH doet). Het lijkt mij, kijkend naar de houdbaarheid van veel producten en de aard van de klacht (zuivelproducten), dat het gaat om producten met een korte houdbaarheidsdatum en de verpakking speelt hierin een grote rol. Met andere woorden, direct verpakken en koelen bij de productent.

Je mag van mij wel met een lijst aankomen van alle private label merken met daarbij de producten, dat zou echt interessante materie zijn om over te discussieren. Enkele aannames in een discussie gooien, hoe feitelijk ook, zijn te beperkt om serieus te nemen.
  Vis een optie? maandag 11 april 2005 @ 16:49:18 #149
70532 loveli
N
pi_26150423
Het is geen gedachte. Het zijn geen aannames. Ik werk bij AH.
Over de AH-margarines heb ik geen uitspraken gedaan, omdat ik niet van allemaal weet bij welke leverancier ze vandaan komen. Ik zal een dezer dagen even voor je kijken. Misschien moet je eerst even vragen om een bronvermelding voordat je iemand aanvalt op een "niet-kloppend" verhaal.
crap in = crap out
pi_26151023
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:49 schreef loveli het volgende:
Het is geen gedachte. Het zijn geen aannames. Ik werk bij AH.
Over de AH-margarines heb ik geen uitspraken gedaan, omdat ik niet van allemaal weet bij welke leverancier ze vandaan komen. Ik zal een dezer dagen even voor je kijken. Misschien moet je eerst even vragen om een bronvermelding voordat je iemand aanvalt op een "niet-kloppend" verhaal.
Ik vroeg om een bronvermelding in mijn reactie, wat doe je bij de AH?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')