quote:3000 motorkilometers gereden in één dag
door Karim Mostafi
De motorrijder die je vertelt dat hij 3000 kilometer in één dag heeft gereden zul je waarschijnlijk op hoongelach trakteren, want dat is een onmogelijke taak, zou je denken. Niets is echter minder waar. Afgelopen weekend reed Daan van der Keur, hoofdredacteur van de motorsite Motormaniacs.nl, precies dat aantal kilometers in minder dan 24 uur.
Om 00.00 uur vertrekt hij met een BMW K1200S vanuit Leiden. Om halfvier zit hij al diep in Duitsland en om zes uur 's morgens is Zwitserland aan de beurt. Tegen twaalven heeft hij het grootste deel van Zuid-Frankrijk er al op zitten en passeert hij Montpellier. Uit het reisverslag van Van der Keur: "Ik zit dan op 1500 km in minder dan een halve dag. Ik ga erin geloven dat het me gaat lukken om de 2500 km te halen. Ik kan nu rustig af gaan bouwen denk ik bij mezelf. Toch blijft die 3000 km knagen. 3000 op één dag is zo bizar veel dat ik het maar direct weer uit mijn hoofd zet. Dat gaat me echt nooit lukken, denk ik na wat rekenwerk."
Om halftwee 's middags is Van der Keur bij Toulouse en besluit hij aan de terugweg te beginnen. Tegen half zeven arriveert hij op de ring van Parijs, waar hij geen files treft, maar wel moet hij behoorlijk door het Parijse verkeer heen slalommen met snelheden van rond de 150-160 km/uur. "Daarna gaat het met snelheden van bijna constant 200-250 km/uur richting België. Nog voor tien uur 's avonds rij ik Nederland binnen en omdat ik niet aan de 3000 kom als ik direct naar huis rij besluit ik om te rijden via Utrecht. Dit worden uiteindelijk de zwaarste kilometers. Ik heb er ineens geen zin meer in, raar maar waar. Nederland is gewoon niet leuk om te rijden, dat is me wel duidelijk geworden na deze rit. Om 23.23 uur arriveer ik thuis met exact 3.000 km op de teller."
"Achteraf gezien was het van alle lange ritten die ik heb gedaan eigenlijk de makkelijkste," vertelt hij naderhand. "Het rijden viel erg mee en ik had weinig files. Alles zat mee, ik had ontzettend veel mazzel!" Geen spierpijn na zo'n monsterrit? "Helemaal niet, nergens last van gehad. Dat spreekt ook voor die motor, het is gewoon een fantastisch ding."
Verschenen in SP!TS op dinsdag 22 maart 2005.
Met de motor wel......quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:33 schreef dancemacabre het volgende:
Bewijst vooral dat de pakkans in de EU erg laag is, trouwens mooi voorbeeld gesteld door motormaniacs i.v.m. verkeersveiligheid, motorijdersimago, enz.
quote:Eigenlijk viel het me achteraf allemaal erg mee. Ik heb het geen enkele keer moeilijk gehad onderweg. Ik heb geen slaapaanvallen gehad, geen moment van concentratieverlies, geen files, geen problemen met de politie en ik ben maar 3 keer geflitst - van voren - in Frankrijk
We rijden al jaren elke zomervakantie door Frankrijk, maar politie zie je daar nooit.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:33 schreef dancemacabre het volgende:
Bewijst vooral dat de pakkans in de EU erg laag is, trouwens mooi voorbeeld gesteld door motormaniacs i.v.m. verkeersveiligheid, motorijdersimago, enz.
Misschien is het wel je overbuurman!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:07 schreef Ruzbeh het volgende:
Wtf.. Leiden..
Gister hoorde ik al keihard "VRRRROOOOOOOOMMMM....." thuis! Serieus!!
125 per uur en nog 17 keer tanken !!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:02 schreef _Denker het volgende:
[..]
We rijden al jaren elke zomervakantie door Frankrijk, maar politie zie je daar nooit.
3000km/24u == 125km/u
Valt me nog tegen, maar het lijkt me ontzettend vermoeiend en gevaarlijk om zo lang achter elkaar te rijden.
Nah. Alle overburen en buren zijn allemaal oude vrouwtjes.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:29 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Misschien is het wel je overbuurman!
Netjes met stops er tussenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:34 schreef TheBartman het volgende:
[..]
125 per uur en nog 17 keer tanken !!
Ik hoorde van iemand dat dat in Nederland ook regelmatig gebeurtquote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:55 schreef dVTB het volgende:
En hij is er nog trots op ook, die vent. OK, ik snap best dat je hard wilt jagen op een motor en dat je zo'n ding op de Duitse autobahn eens flink aantrapt, prima... Maar als met 150-160 gaat 'slalommen' in het Parijse verkeer, dan spoor je echt niet helemaal en breng je jezelf enorm in gevaar...
quote:
Sta daar eens in de file op de ring en zie 2 motorrijders elkaar tegenkomen met passagier...... die gaan dus bloedjehard een wedstrijdje aan tussen het verkeer door......quote:Op zondag 3 april 2005 20:12 schreef k_man het volgende:
Honderzestig door Parijs. Goede reclame voor motorrijders, zo'n redacteur.
Heb je geen spiegels?quote:
Het is maar wat je een prestatie noemt...quote:Op zondag 3 april 2005 23:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Snelheid was niet de doorgeslaggevende factor in deze prestatie.... meer het geluk dat ie niet fout gereden is en dat er geen files waren
Een spiegel valt er nog redelijk af te rijden met de kuip van een motor....... snelheid doet een hoop op zo'n moment.....quote:Op zondag 3 april 2005 23:47 schreef k_man het volgende:
Ook al heb je spiegels en ook al zie je daarin een motorrijder, niemand verwacht één of andere idioot die met 160 door het verkeer slalomt.
Daar komt het dus op neer?quote:Op zondag 3 april 2005 23:47 schreef k_man het volgende:
Ook al heb je spiegels en ook al zie je daarin een motorrijder, niemand verwacht één of andere idioot die met 160 door het verkeer slalomt. gooi je toch je deur open
het word tijd dat je eens flink wat file kilometers gaat maken in de auto Riet. Zelfs ik zie motorrijders wel eens over het hoofd of nog maar net op tijd. Heeft geen fuck met onoplettendheid te maken, maar des te meer met onzichtbaarheid van motoren. En dan rijden ze hier nog maar zelden 160 in de file....quote:Op zondag 3 april 2005 23:08 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Heb je geen spiegels?
Hmm wacht, domme vraag misschien. Maar misschien heb je ze weleens zien zitten, die dingen aan de zijkant van je auto, die glimmen, als je daar dan regelmatig in kijkt zie je wat er om je heen gebeurt, best handig schijnt het.
En dan heb je er, schijnt het, ook nog 1 rechts naast je hoofd te hebben, maar dat weet ik niet zeker, heb ik ook maar iemand horen zeggen!
Als ik stilsta in de file voor een brug en ik zie ergens in de verte een motorrijder tussen de auto's aankomen, kan het inderdaad best zo zijn dat ik mijn deur open doe om uit te stappen en even bootjes te kijken. Ik ga er namelijk niet van uit dat iemand met 160 aan komt scheuren.quote:Op maandag 4 april 2005 09:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Daar komt het dus op neer?
Principieel omdat je nu al op je bek gaat....quote:Op maandag 4 april 2005 19:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Tuurlijk
Mag je weleens naar de opticien...
Onzichtbaarheid van motorenJe ziet toch zeker wel een motor in je spiegels.... mag ik hopen tenminste. Fietsers zie je dus al helemaal niet
Enne, weiger gewoon om auto te gaan rijden, puur principieel.....
Ok, gewoon puur provocerend dus. Zo van, ik zie een motorrijder aankomen en ik doe gewoon mn deur open, dan hoop ik dat ie te snel rijd en dat ie op mn deur klapt.quote:Op maandag 4 april 2005 19:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Als ik stilsta in de file voor een brug en ik zie ergens in de verte een motorrijder tussen de auto's aankomen, kan het inderdaad best zo zijn dat ik mijn deur open doe om uit te stappen en even bootjes te kijken. Ik ga er namelijk niet van uit dat iemand met 160 aan komt scheuren.
En wat vind jij "met beleid"?quote:Op maandag 4 april 2005 20:02 schreef Rietvaerder het volgende:
(met beleid)
dat jij je met die mentaliteit nog niet doodgereden hebt snap ik niet hoorquote:Op maandag 4 april 2005 19:11 schreef Rietvaerder het volgende:
Tuurlijk
Mag je weleens naar de opticien...
Onzichtbaarheid van motorenJe ziet toch zeker wel een motor in je spiegels.... mag ik hopen tenminste. Fietsers zie je dus al helemaal niet
Enne, weiger gewoon om auto te gaan rijden, puur principieel.....
HOE herkenbaarquote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:19 schreef TheBartman het volgende:
Ik heb er ineens geen zin meer in, raar maar waar. Nederland is gewoon niet leuk om te rijden, dat is me wel duidelijk geworden na deze rit.
Stilstaande file mag met 30KM/h max ingehaald wordenquote:
l-e-z-e-nquote:Op maandag 4 april 2005 20:15 schreef matboy het volgende:
[..]
Stilstaande file mag met 30KM/h max ingehaald worden
Rijdende max met 50Km/h (ofzoiets,iig niet meer)
quote:Op maandag 4 april 2005 20:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Over dat filerijden. Verder heb ik pas een regio training gedaan en daar hebben we ook gesproken over filerijden. Het vreemde is dat in de verkeerswet niets staat over de snelheid van een file. Dus in theorie kan een file ook 100 km/uur rijden. Bij vijf is er al sprake van een file en die mag je dus (met beleid) rechts inhalen..... daar heeft een rechter al eens een uitspraak over gedaan. Er is jurispredentie over: het mag![]()
Moraalriddersquote:Op maandag 4 april 2005 20:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vertrouw geen 1 automobilist, ga er altijd vanuit dat ze me niet zien en dat is de juiste mentaliteit.
[...]
Tuurlijk, jullie bepalen weer voor mij wat IK normaal vind, please, get a life
Maare, dit topic word weer verneukt door de moraalridders.... tering... open lekker je eigen zeiktopic
Probeer eens begrijpend te lezen.quote:Op maandag 4 april 2005 20:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok, gewoon puur provocerend dus. Zo van, ik zie een motorrijder aankomen en ik doe gewoon mn deur open, dan hoop ik dat ie te snel rijd en dat ie op mn deur klapt.
Nee idd, maar wel de mentaliteit die die motorrijders er aan overhoudenquote:Op maandag 4 april 2005 20:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar gaat topic gaat toch helemaal niet over filerijden![]()
Nu heb je iets verkeerds gezegd.... motorrijders zijn heilig, dat weet je tochquote:Op maandag 4 april 2005 20:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Probeer eens begrijpend te lezen.
Ik had het over een situatie waarbij ik ergens in de verte een motorrijder zie en waarbij ik normaal kan uitstappen en de deur weer dichtdoen, mits die motorrijder niet zo'n scheurende idioot is. Niks provocerends aan.
jij vind het toch prachtig als een motorrijder tussen de files door aan te slalommen is ??quote:Op maandag 4 april 2005 20:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Anders lees je even mijn post boven de jouweIk vertrouw geen 1 automobilist, ga er altijd vanuit dat ze me niet zien en dat is de juiste mentaliteit. Vertel mij alsjeblieft niet wat voor mentaliteit ik heb....
Tuurlijk, jullie bepalen weer voor mij wat IK normaal vind, please, get a life
Maare, dit topic word weer verneukt door de moraalridders.... tering... open lekker je eigen zeiktopicGaat totaal nergens meer over...
Het topic gaat over een of andere idioot die er trots op is dat dat ie met 160 door het Parijse verkeer geslalomd heeft.quote:Op maandag 4 april 2005 20:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar gaat topic gaat toch helemaal niet over filerijdenNogmaals: open lekker je eigen moraalridder topic.....
Lees jij wel eigenlijk ?quote:Op maandag 4 april 2005 20:16 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
l-e-z-e-n
...daar heeft een rechter al eens een uitspraak over gedaan. Er is jurispredentie over: het mag
In jouw ogen is echt iedereen die het niet met je eens is een moraalridder, is het niet?quote:Op maandag 4 april 2005 20:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Maare, dit topic word weer verneukt door de moraalridders.... tering... open lekker je eigen zeiktopicGaat totaal nergens meer over...
En hier komt de discussie uit voort dat de meeste automobilisten die file-ontwijkende-motormuizen helemaal niet zo fijn vinden, maar omdat ze lang genoeg gezeurd hebben volgens zichzelf een wet hebben.quote:Op maandag 4 april 2005 20:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Het topic gaat over een of andere idioot die er trots op is dat dat ie met 160 door het Parijse verkeer geslalomd heeft.
Ja, dat vinden ze zelf vooral hè? Wij kijken zo goed, wij kunnen veel beter rijden dan automobilisten. Bla bla bla. Goh, hoe komen ze dan toch aan dat beroerde imago?quote:Op maandag 4 april 2005 20:20 schreef matboy het volgende:
[..]
Nu heb je iets verkeerds gezegd.... motorrijders zijn heilig, dat weet je toch
Wij begrijpen elkaarquote:Op maandag 4 april 2005 20:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat vinden ze zelf vooral hè? Wij kijken zo goed, wij kunnen veel beter rijden dan automobilisten. Bla bla bla. Goh, hoe komen ze dan toch aan dat beroerde imago?
idd...quote:Op maandag 4 april 2005 20:26 schreef matboy het volgende:
... blabalbla
Door de hokjesgeest. Dat 20% van de motorrijders nou als een idioot rijd daar kan de rest niets aan doen, maar de rest word er wel op aan gekekenquote:Op maandag 4 april 2005 20:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat vinden ze zelf vooral hè? Wij kijken zo goed, wij kunnen veel beter rijden dan automobilisten. Bla bla bla. Goh, hoe komen ze dan toch aan dat beroerde imago?
blablabla dusquote:Op maandag 4 april 2005 20:29 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
idd...
Nee, een moraalridder is iemand die nog NOOIT van zijn leven op een motor heeft gezeten (rijden ze zich dood enzo) en toch precies weet te vertellen (denken ze) wat gevaarlijk is en wat niet....
Tot ze zelf gaan lessen en dan ineens tot de conclusie komen dat je toch wel veel wenbaarder bent en veel meer overzicht hebt
quote:Op maandag 4 april 2005 20:33 schreef bonke het volgende:
[..]
blablabla dus
er zijn genoeg autorijders die rekening houden met motorrijders
was het andersom ook maar zo he
quote:Op maandag 4 april 2005 20:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vertrouw geen 1 automobilist, ga er altijd vanuit dat ze me niet zien en dat is de juiste mentaliteit.
Wat is je punt nou ?quote:
Vind je het gek als de redacteur van een motorblad er trots op is levensgevaarlijk te rijden? Zo iemand wordt wel gezien als vertegenwoordiger van een hele groep.quote:Op maandag 4 april 2005 20:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Door de hokjesgeest. Dat 20% van de motorrijders nou als een idioot rijd daar kan de rest niets aan doen, maar de rest word er wel op aan gekeken
Wat een onzin, file rijden is niet gedoogd maar toegestaanquote:Op maandag 4 april 2005 19:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Vergeet overigens niet dat het tussen de file door rijden van motorrijders slechts gedoogd wordt, dat het stapvoets moet gebeuren en dat de motorrijder bij een ongeluk eigenlijk altijd als schuldige zal worden aangewezen.
Jij bezit de kennis helemaal niet om te beoordelen of het levensgevaarlijk was of niet. Je leest een tekst van hem....... als je nou achterop zat, OKquote:Op maandag 4 april 2005 20:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Vind je het gek als de redacteur van een motorblad er trots op is levensgevaarlijk te rijden? Zo iemand wordt wel gezien als vertegenwoordiger van een hele groep.
Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen met de betreffende wettekst?quote:Op maandag 4 april 2005 20:43 schreef hicham het volgende:
[..]
Wat een onzin, file rijden is niet gedoogd maar toegestaan
Precies het zelfde met de redacteur van een Autoblad die aangeeft liever een motorrijder omver te rijden dan opzij te gaan, echt PRECIES het zelfde.quote:Op maandag 4 april 2005 20:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Vind je het gek als de redacteur van een motorblad er trots op is levensgevaarlijk te rijden? Zo iemand wordt wel gezien als vertegenwoordiger van een hele groep.
het is dus duidelijk dat jij bij die 20% hoort waar je het daarstraks over hadquote:
4e keer...quote:Op maandag 4 april 2005 20:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen met de betreffende wettekst?
quote:Op maandag 4 april 2005 20:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Over dat filerijden. Verder heb ik pas een regio training gedaan en daar hebben we ook gesproken over filerijden. Het vreemde is dat in de verkeerswet niets staat over de snelheid van een file. Dus in theorie kan een file ook 100 km/uur rijden. Bij vijf is er al sprake van een file en die mag je dus (met beleid) rechts inhalen..... daar heeft een rechter al eens een uitspraak over gedaan. Er is jurispredentie over: het mag![]()
...Want?quote:Op maandag 4 april 2005 20:46 schreef bonke het volgende:
[..]
het is dus duidelijk dat jij bij die 20% hoort waar je het daarstraks over had
Bron: http://www.mag-nl.org/filesticker/ en http://www.mag-nl.org/verkeer/file.htmquote:Op dit moment rijden er in Nederland bijna zeven miljoen auto’s en een half miljoen motorfietsen rond. Door die aantallen voertuigen is het bijna onvermijdelijk om af en toe in een file te belanden. Die files kosten de automobilist veel tijd. Nog meer tijd kost het wanneer motorrijders in dezelfde lange rij moeten aansluiten, of wanneer motorrijders in plaats van de motor ook voor de auto zouden kiezen.
Samenspel - Hoe ruimte en aandacht voor motorrijders kan worden gegeven en welke spelregels daarbij voor weggebruikers gelden, is vastgelegd in een gedragscode van het Landelijke Motorplatform. Als uitgangspunt geldt: door samenspel gaat het sneller en veiliger. Om meerdere redenen heeft een motorrijder baat bij het passeren van een file van stilstaande of langzaam rijdende auto’s. Eén ervan is van levensbelang: zijn veiligheid. Zonder kreukelzones, bumpers en airbags is een motorrijder die achter een rij auto’s staat opgesteld zeer kwetsbaar bij kop-staart-botsingen. Daarnaast kan de koeling van mens en techniek in de knel komen.
Stickers plakken! - Sinds de introductie van de gedragscode is de samenwerking tussen automobilisten en motorrijders in de file aanzienlijk verbeterd, maar het kan zeker geen kwaad om het onderwerp filerijden af en toe opnieuw onder de aandacht te brengen. De MAG heeft daarom duizenden filestickers gemaakt van 20 bij 10 centimeter, die bedoeld zijn om automobilisten er op te wijzen dat het een kleine moeite is om - ook in de file - regelmatig in de spiegels te kijken of er ook motorrijders naderen en die motorrijders de ruimte te geven. Laten we er met z’n allen voor zorgen dat er duizenden auto’s in Nederland rond gaan rijden met deze sticker! MAG'ers die al met de sticker rondrijden hebben tot nu toe alleen maar positieve reacties gekregen. Regelmatig krijgen ze een opgestoken duim van een passerende motorrijder en tijdens ‘tankstation-gesprekken’ blijkt dat ook veel automobilisten de actie steunen.
Gedragscode - Om je kennis een beetje op te frissen kan het geen kwaad de gedragscode filerijden nog eens door te nemen. Omdat passeren in de file op vele manieren mogelijk is, zijn er spelregels afgesproken over hoe een motorrijder een autofile passeert. Voordelen: je kunt beter elkaars gedrag inschatten en via 'samenspel' kunt je irritatie en ongevallen zoveel mogelijk voorkomen.
Nee, dat kan ik niet direct onderbouwen met een wettekst maar zie onder andere hier voor meer infoquote:Op maandag 4 april 2005 20:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen met de betreffende wettekst?
Gammaquote:Op maandag 4 april 2005 20:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Lul toch niet man.
[..]
Bron: http://www.mag-nl.org/filesticker/ en http://www.mag-nl.org/verkeer/file.htm
Kijk ook hier eens naar: http://www.mag-nl.org/verkeer/afbeeldingen/advies.jpg
Ruim 23 uur onderweg geweest met enkel een paar korte stops tussendoor. Ik kan best beoordelen dat ik dat gevaarlijk vind.quote:Op maandag 4 april 2005 20:45 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Jij bezit de kennis helemaal niet om te beoordelen of het levensgevaarlijk was of niet.
Ik denk dat je iets sneller slaapt krijgt als je met 90/100 in een relaxte vrachtwagen zit dan wanneer je echt je koppie erbij moet houden op de motor....quote:Op maandag 4 april 2005 21:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ruim 23 uur onderweg geweest met enkel een paar korte stops tussendoor. Ik kan best beoordelen dat ik dat gevaarlijk vind.
JIj denkt zeker dat regels voor o.a. bus- en vrachtwagenchauffeurs met betrekking tot pauzes er voor niets zijn?
Voor mijn part. De teksen geven aan dat die man er trots op is dat ie asociaal gereden heeft. Los van of ie dat nou echt gedaan heeft, of een hele dikke duim heeft: als een redacteur van een motorblad dat aangeeft is het niet zo heel erg gek dat motorrijders zo'n slecht imago hebben. Zo'n redacteur moet zich bewust zijn van de voorbeeldrol die ie vanuit zijn beroep heeft. Als ik de baas was bij dat motorblad lag die vent er nu uit, vanwege het in diskrediet brengen van het blad.quote:Op maandag 4 april 2005 20:45 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Jij bezit de kennis helemaal niet om te beoordelen of het levensgevaarlijk was of niet. Je leest een tekst van hem....... als je nou achterop zat, OK
Dan denk ik op mijn beurt dat het rijden op een motor, wanneer je echt je kop erbij moet houden, een stuk vermoeiender is dan rijden in een relaxte vrachtwagen.quote:Op maandag 4 april 2005 21:09 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets sneller slaapt krijgt als je met 90/100 in een relaxte vrachtwagen zit dan wanneer je echt je koppie erbij moet houden op de motor....
Jaja, politiek correct, moraalridders, we kennen de dooddoeners wel.quote:Ik praat het zeker niet goed, maar mensen hier hebben gewoon veel te sneller een mening over wanneer iets gevaarlijk is of niet..... echt van die politiek correcte automobilisten...
Weet je hoe snel die auto van jou is..... moesten ze verbieden, pure wapensquote:Op maandag 4 april 2005 21:14 schreef PatrickM het volgende:
Conclusie, motorrijden moeten ze verbieden, er zitten toch bijna alleen mongolen op die dingen
Tuurlijk, een 'gedragscode' van het 'landelijk motorplatform'. Nou, nou. Indrukwekkend hoor.quote:Op maandag 4 april 2005 20:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Lul toch niet man.
[..]
Bron: http://www.mag-nl.org/filesticker/ en http://www.mag-nl.org/verkeer/file.htm
Kijk ook hier eens naar: http://www.mag-nl.org/verkeer/afbeeldingen/advies.jpg
Nee dat denk ik niet, wanneer ik een hele rustige tourrit maak word ik snel slaperig en moe, terwijl wanneer ik in mn uppie vlot rijd ik daar nooit last van heb..quote:Op maandag 4 april 2005 21:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dan denk ik op mijn beurt dat het rijden op een motor, wanneer je echt je kop erbij moet houden, een stuk vermoeiender is dan rijden in een relaxte vrachtwagen.
Fijn voor je. Weer meer mensen die een hekel aan motorrijders krijgen. Wees er maar blij mee.quote:Op maandag 4 april 2005 21:14 schreef Rietvaerder het volgende:
En jij denkt niet dat BMW dat blad dik betaald voor deze testHij heeft heel veel bladen gehaald er mee..... (Spits, Telegraaf etc etc)
Maar jij bent niet de baas, jij bent een sjappie dus waarom praat je uberhaupt nog over iets waar je niet over kan oordelen. Denk dat gebruikerservaring nog altijd 4 keer zwaarder meetellen dan populistische theorielullers die denken het te weten zonder dat ze ook maar enig besef hebben van hoe het in de werkelijkheid is.quote:Op maandag 4 april 2005 21:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Voor mijn part. De teksen geven aan dat die man er trots op is dat ie asociaal gereden heeft. Los van of ie dat nou echt gedaan heeft, of een hele dikke duim heeft: als een redacteur van een motorblad dat aangeeft is het niet zo heel erg gek dat motorrijders zo'n slecht imago hebben. Zo'n redacteur moet zich bewust zijn van de voorbeeldrol die ie vanuit zijn beroep heeft. Als ik de baas was bij dat motorblad lag die vent er nu uit, vanwege het in diskrediet brengen van het blad.
Blijf nog even dingen erbij verzinnen joh, wat wil je nou eigenlijk horen man? Ik weet zeker dat wanneer ik de echte wettekst plaat dat je ook wel weer iets heb dat die regel dan niet geldig is ofzoquote:Op maandag 4 april 2005 21:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk, een 'gedragscode' van het 'landelijk motorplatform'. Nou, nou. Indrukwekkend hoor.
Nu graag nog even die wettekst.
Eruit trekkenquote:Op maandag 4 april 2005 21:19 schreef PatrickM het volgende:
Ey, niks over m'n GSI'tje... ik trek je er vet uit man... en in bochten, ben veel sneller
Nee hoor, ik ben mans genoeg om mijn ongelijk toe te geven. Kom jij met een weetekst waarin staat aangegeven dat het mag, dan zal ik ruiterlijk mijn ongelijk toegeven.quote:Op maandag 4 april 2005 21:19 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Blijf nog even dingen erbij verzinnen joh, wat wil je nou eigenlijk horen man? Ik weet zeker dat wanneer ik de echte wettekst plaat dat je ook wel weer iets heb dat die regel dan niet geldig is ofzo
Waar denk jij dat MAG hun kennis vandaan haalt.... sjeez. Dit heeft echt niks meer met discussieren te maken, dit is gewoon kostte wat het kost je gelijk willen halen.
Zoals ik al zei, dat is geen gedragscode maar dat is gewoon de regelgeving. Plus ik verwacht niet dat ze op een Regionale Verkeerstraining foutieve dingen gaan zitten zeggen.... maar dat heb ik pas 5 gezegd, alleen daar word voor het gemak maar niet op gereageerd...quote:Op maandag 4 april 2005 21:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben mans genoeg om mijn ongelijk toe te geven. Kom jij met een weetekst waarin staat aangegeven dat het mag, dan zal ik ruiterlijk mijn ongelijk toegeven.
Dat een 'motorplatform' een grdagscode heeft opgesteld zegt natuurlijk helemaal niks. Ik kan ook wel een gedragscode opstellen. Dat heeft geen enkele juridische basis.
Als dat regelgeving was had het er wel bijgestaan en wat jij op een training al of niet verkeerd verstaan hebt is jouw zaak. Als het echte regelgeving is, is het vast niet moeilijk dat even aan te tonen.quote:Op maandag 4 april 2005 21:24 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat is geen gedragscode maar dat is gewoon de regelgeving. Plus ik verwacht niet dat ze op een Regionale Verkeerstraining foutieve dingen gaan zitten zeggen.... maar dat heb ik pas 5 gezegd, alleen daar word voor het gemak maar niet op gereageerd...
Maar jij rijdt nooit lange stukken in relaxte vrachtwagens, dus daar kun jij helemaal niet over oordelen.quote:
Hier: http://wetten.overheid.nlquote:Op maandag 4 april 2005 21:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, waar wil jij een officiele wettekst gaan vinden op internet....
Hahahaha nou word ie helemaal mooi...... JIJ wilt het toch weten? Ik weet het al.quote:Op maandag 4 april 2005 21:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Hier: http://wetten.overheid.nl
Leef je uit.
Misschien is dit betrouwbaar genoeg voor je. Of deze.quote:Op maandag 4 april 2005 21:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Als dat regelgeving was had het er wel bijgestaan en wat jij op een training al of niet verkeerd verstaan hebt is jouw zaak. Als het echte regelgeving is, is het vast niet moeilijk dat even aan te tonen.
Hahahhaha zeer sterk uit de bocht gekomenquote:
Ik hoef niet met 160 door Parijs te gaan slalommen om te weten dat dat gevaarlijk is hoor.quote:Op maandag 4 april 2005 21:19 schreef Makster het volgende:
[..]
Maar jij bent niet de baas, jij bent een sjappie dus waarom praat je uberhaupt nog over iets waar je niet over kan oordelen. Denk dat gebruikerservaring nog altijd 4 keer zwaarder meetellen dan populistische theorielullers die denken het te weten zonder dat ze ook maar enig besef hebben van hoe het in de werkelijkheid is.
DUUUSSS ik stel voor dat je eerst een jaartje mee gaat rijden op de motor en dan nog een keer met je vooroordelen kom aanzetten.
Gasten zoals jij, DIE verneuken het voor de rest![]()
Ik zeg dat het er niet op staat, het is namelijk geen wet.quote:Op maandag 4 april 2005 21:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Hahahaha nou word ie helemaal mooi...... JIJ wilt het toch weten? Ik weet het al.
Heb je ook weer een punt maar verder kan je niet oordelen over hoe en wat op een motor, dus uhh ja, damn zou graag verder willen kutten maar ben ff tv kijken.quote:Op maandag 4 april 2005 21:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik hoef niet met 160 door Parijs te gaan slalommen om te weten dat dat gevaarlijk is hoor.
En waar haal je die informatie vandaan?quote:Op maandag 4 april 2005 21:29 schreef Rietvaerder het volgende:
En jij niet op een motor.
Dat zeg/bedoel ik niet. Ik zei/bedoelde dat het niet alleen word gedoogd, het is gewoon toegestaan... en het is ook geen uitzondering.quote:Op maandag 4 april 2005 21:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zeg dat het er niet op staat, het is namelijk geen wet.
Jij zegt van wel, dus toon het maar aan.
Een beetje te..quote:Op maandag 4 april 2005 21:31 schreef Makster het volgende:
[..]
Hahahhaha zeer sterk uit de bocht gekomen
quote:Op maandag 4 april 2005 21:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En waar haal je die informatie vandaan?
quote:Op maandag 4 april 2005 21:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dan denk ik op mijn beurt dat het rijden op een motor
Zeker handig. ik vind er de volgende quote:quote:Op maandag 4 april 2005 21:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Misschien is dit betrouwbaar genoeg voor je. Of deze.
Dank je.quote:De gedragscode is een dringend advies en is geen wettelijke regeling. U kunt er geen rechten aan ontlenen. Houdt een partij zich niet aan de gedragscode, dan betekent dit niet dat deze partij automatisch aansprakelijk is bij een ongeval. De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) en is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.
Op die site vind je ook geen officiele wettekst, dus daar zou jij je dan net zo weinig van aan moeten trekken als onze sitesquote:Op maandag 4 april 2005 21:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Zeker handig. ik vind er de volgende quote:
[..]
Dank je.
Ik pretendeer ook helemaal niet dat ik weet hoe het is om motor te rijden.quote:Op maandag 4 april 2005 21:33 schreef Makster het volgende:
[..]
Heb je ook weer een punt maar verder kan je niet oordelen over hoe en wat op een motor, dus uhh ja, damn zou graag verder willen kutten maar ben ff tv kijken.
Hoooiii![]()
Dan heb je er vast ook gelezen dat het voor motorrijders is toegestaan langzaam door de file te rijden, neem ik aan.quote:Op maandag 4 april 2005 21:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Zeker handig. ik vind er de volgende quote:
[..]
Dank je.
Het is niet meer verboden. Dus van gedogen is dan ook geen sprake, dan zou het immers nog verboden zijn.quote:Sinds 1991 is het niet meer verboden voor een motorrijder om langzaam tussen de file door te rijden.
Die wettekst bestaat niet, dus die tref je nergens aan. Dat staat nou juist duidelijk vermeld in de quote die ik gaf. En aan een site van de politie hecht ik toch net ietsje meer waarde dan aan die van een paar hobbyisten.quote:Op maandag 4 april 2005 21:38 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Op die site vind je ook geen officiele wettekst, dus daar zou jij je dan net zo weinig van aan moeten trekken als onze sites
Er zijn al drie sites gegeven waarin staat dat het sinds 1991 is toegestaan, als jij graag de wettekst wilt zien dan zoek je die lekker zelf opquote:Op maandag 4 april 2005 21:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zeg dat het er niet op staat, het is namelijk geen wet.
Jij zegt van wel, dus toon het maar aan.
Wat ik al vanaf het begin af aan zeg - en waar Rietvaerder het niet mee eens was - is dat het wordt gedoogd. Iets wat niet wettelijk is toegestaan, maar in de praktijk tóch mag dat... wordt gedoogd ja. Een beetje als het roken van joints dus.quote:Op maandag 4 april 2005 22:05 schreef hicham het volgende:
[..]
Er zijn al drie sites gegeven waarin staat dat het sinds 1991 is toegestaan, als jij graag de wettekst wilt zien dan zoek je die lekker zelf opDe gedragsregels daarentegen, die zijn dan weer niet opgenomen in de wet.
Oeps, ik loop achter
Dat wou ik net zeggen ...quote:Op maandag 4 april 2005 22:13 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Drugs is bij wet verboden, door files rijden niet...
Als iets bij wet verboden is en het toch oogluikend toegestaan is heet het gedogen.
Als iets niet verboden is, mag het en is het dus niet gedogen maar gewoon toegestaan...
Ow? Mag ik dan ook met de auto tussen de file doorrijden? Op sommige plekken is de weg er breed genoeg voor.quote:Op maandag 4 april 2005 22:13 schreef PatrickM het volgende:
Drugs is bij wet verboden, door files rijden niet...
Dat dacht ik van de zomer ook... 53km/u te hard... ¤ 750 + 2 maanden rijontzegging in franse territoriumquote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:02 schreef _Denker het volgende:
[..]
We rijden al jaren elke zomervakantie door Frankrijk, maar politie zie je daar nooit.
3000km/24u == 125km/u
Valt me nog tegen, maar het lijkt me ontzettend vermoeiend en gevaarlijk om zo lang achter elkaar te rijden.
Dan zou ik van jou graag een link zien naar het artikel waarin staat dat het niet toegestaan is.quote:Op maandag 4 april 2005 22:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat ik al vanaf het begin af aan zeg - en waar Rietvaerder het niet mee eens was - is dat het wordt gedoogd. Iets wat niet wettelijk is toegestaan, maar in de praktijk tóch mag dat... wordt gedoogd ja. Een beetje als het roken van joints dus
hetzelfde zou je over jezelf eens moeten denken. Ga eens wat auto ervaring op doen, misschien dat je dan wat echt verkeersinzicht krijgt door een en ander te combineren en beseft waar je over praat. Voorlopig kom je over als de eerste de beste kneus die zichzelf in een slachtofferrol loopt te plaatsen omdat je toevallig op 2 wieltjes mag rijden. En dit heeft geen flikker met moraalridderen te maken. Er zijn er maar verdomd weinig die mij bij houden als ik door een file ga, maar nu ik weer een paar weken auto heb gereden heb ik ineens weer door waar ik mee bezig ben. Ook dat is anticiperen en ik vraag me nu echt af of jij dat uberhaupt kan. Je zou bijna blij worden met dat 25kw geneuzelquote:Op maandag 4 april 2005 20:29 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
idd...
Nee, een moraalridder is iemand die nog NOOIT van zijn leven op een motor heeft gezeten (rijden ze zich dood enzo) en toch precies weet te vertellen (denken ze) wat gevaarlijk is en wat niet....
Tot ze zelf gaan lessen en dan ineens tot de conclusie komen dat je toch wel veel wenbaarder bent en veel meer overzicht hebt
Er zijn genoeg mensen hier die mij geregeld zien rijden (waaronder mn pa die nu 11 jaar rijd + bij de Brandweer werkt, dus ook vaak met verkeer bezig is) en hebben nooit commentaar...quote:Op maandag 4 april 2005 22:26 schreef stinkie het volgende:
[..]
hetzelfde zou je over jezelf eens moeten denken. Ga eens wat auto ervaring op doen, misschien dat je dan wat echt verkeersinzicht krijgt door een en ander te combineren en beseft waar je over praat. Voorlopig kom je over als de eerste de beste kneus die zichzelf in een slachtofferrol loopt te plaatsen omdat je toevallig op 2 wieltjes mag rijden. En dit heeft geen flikker met moraalridderen te maken. Er zijn er maar verdomd weinig die mij bij houden als ik door een file ga, maar nu ik weer een paar weken auto heb gereden heb ik ineens weer door waar ik mee bezig ben. Ook dat is anticiperen en ik vraag me nu echt af of jij dat uberhaupt kan. Je zou bijna blij worden met dat 25kw geneuzel
Ja sorry hoor maar dat kun je wetenquote:Op maandag 4 april 2005 22:21 schreef obs het volgende:
[..]
Dat dacht ik van de zomer ook... 53km/u te hard... ¤ 750 + 2 maanden rijontzegging in franse territorium![]()
Laten we het even expliciet maken dan: met 160 door het drukke Parijse verkeer slalommen. Gevaarlijk, ja of nee?quote:Op maandag 4 april 2005 23:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Het gaat mij er puur om dat heel erg veel mensen gelijk iets als gestoord of levensgevaarlijk afstempelen zodra iets ''buiten hun boekje'' gaat..... dat is gewoon om van te kotsenDe meeste weten niet eens wat het allemaal precies inhoudt..
Ikke eerst, ikke eerst !!! JA !!quote:Op maandag 4 april 2005 23:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Laten we het even expliciet maken dan: met 160 door het drukke Parijse verkeer slalommen. Gevaarlijk, ja of nee?
OK, als je dat niet gevaarlijk vindt is er inderdaad iets serieus met je mis.quote:Op maandag 4 april 2005 23:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Is veel te zwart wit op deze manier. Je moet het echt gezien hebben wil je het kunnen zeggen..... want ja, druk is ook relatief. Hoeveel banen etc, weersomstandigheden, snelheid van het overige verkeer... en wat versta je onder slalommen...
Misschien doodgereden door zo'n vriendje van je. Die met 160 door druk stadsverkeer slalomde of zo.quote:Op maandag 4 april 2005 23:25 schreef Rietvaerder het volgende:
En waar is dat dan weer op gebaseerd.........![]()
![]()
Tja, defineer ''gevaarlijk''.... auto/motorrijden is opzich al gevaarlijk...quote:Op maandag 4 april 2005 23:26 schreef k_man het volgende:
[..]
OK, als je dat niet gevaarlijk vindt is er inderdaad iets serieus met je mis.
Misschien ook niet.quote:Op maandag 4 april 2005 23:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien doodgereden door zo'n vriendje van je. Die met 160 door druk stadsverkeer slalomde of zo.
In dit geval: Asociaal. Onverantwoordelijk. Gekkenwerk.quote:Op maandag 4 april 2005 23:27 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Tja, defineer ''gevaarlijk''.... auto/motorrijden is opzich al gevaarlijk...
Kan je misschien ook zelf reageren. Jij hebt het over mijn rijstijl en de risico's die ik eventueel neem. Vertel mij dan eens wat mijn rijstijl is en welke risico's ik allemaal wel niet neemquote:Op maandag 4 april 2005 23:29 schreef krakkemieke het volgende:
Wat jij zegt K-man....
quote:Op maandag 4 april 2005 23:29 schreef k_man het volgende:
[..]
In dit geval: Asociaal. Onverantwoordelijk. Gekkenwerk.
Agree.quote:Op maandag 4 april 2005 23:32 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Wat is je punt?
Je zus nam geen risico? Je neemt al een risico zodra je je bed uitstapt, je kan dan uitglijden en je nek breken. Vervolgens ga je bijvoorbeeld met de trap naar beneden. Idem. Je doet de koelkast open en eet een stukje vlees wat later bedorven blijkt te zijn. E-coli bacterie. Kan dodelijk zijn als je pech hebt. Vervolgens stap je in de douche, kan je ook weer uitglijden... vervolgens stap je op de fiets. Loop je weer risico om te vallen of aangereden te worden...
Kortom![]()
Opstaan 's morgensquote:Op maandag 4 april 2005 23:33 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Wat is asociaal, onverantwoordelijk en gekkenwerk in deze?
Op die manier kun je elk gedrag wel rechtvaardigen.quote:Op maandag 4 april 2005 23:32 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Wat is je punt?
Je zus nam geen risico? Je neemt al een risico zodra je je bed uitstapt, je kan dan uitglijden en je nek breken. Vervolgens ga je bijvoorbeeld met de trap naar beneden. Idem. Je doet de koelkast open en eet een stukje vlees wat later bedorven blijkt te zijn. E-coli bacterie. Kan dodelijk zijn als je pech hebt. Vervolgens stap je in de douche, kan je ook weer uitglijden... vervolgens stap je op de fiets. Loop je weer risico om te vallen of aangereden te worden...
Kortom![]()
Een inhoudelijke reactie valt niet te verwachten kennelijk?quote:
Je doet het voorkomen dat ze niet moet zeuren dat haar zusje doodgereden is, want tja... dat risico loopt een mens nou eenmaal. Grof en ongevoelig is nog het minste wat je daarvan kunt zeggen.quote:Op maandag 4 april 2005 23:40 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Ik heb het niet over gedrag rechtvaardigen, maar gewoon over doodgewone risico's die je in het dagelijks leven loopt zonder dat je er iets bijzonders voor hoef te doen.
Maar ja, dat gaat er bij een k*tkn**s als jij met je plaat voor je kop van hier tot Jericho toch niet in...
Dank voor deze inhoudelijke bijdrage.quote:Op maandag 4 april 2005 23:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik houd er over op. Totaal geen zin meer in dit gezever..... er dringt toch helemaal niks door in die botte hersens van jullie, Feijenoord-petje houd dat zeker tegen?
AjuusMisschien dat we elkaar eens op de weg tegenkomen
Ik kan onmogelijk op alle posts hier reageren. Wat zijn de dringende vragen die onbeantwoord zijn?quote:Op maandag 4 april 2005 23:49 schreef PatrickM het volgende:
Jij komt lekker intelligent over met het negeren van wedervragen terwijl je zelf contstant wedervragen stelt en antwoorden afdwingt...
Ik gedraag me niet zo kinderachtig in het verkeer. Kom op hé, ik ben toch geen motorrijder!quote:En vooral motoren in de file af proberen te snijden en klem proberen te rijden. Je komt vanzelf een keer de verkeerde tegen
Ehm, de OP?quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:00 schreef PatrickM het volgende:
Waaruit maak jij op dat een motorrijder zich kinderachtig gedraagt in het verkeer?
Tja dan niet hoor. Als ik je op belangrijke punten geen antwoord heb kunnen geven doe ik het graag alsnog, maar geef dan wel even aan welke dat zijn.quote:
jah procentueel zitten er meer mongolen op motoren dan in de auto dus dan is de kans dat je de verkeerde tegenkomt wat groter iddquote:Op maandag 4 april 2005 23:49 schreef PatrickM het volgende:
En vooral motoren in de file af proberen te snijden en klem proberen te rijden. Je komt vanzelf een keer de verkeerde tegen
Er zit een groot verschil tussen het zelf lopen van de alledaagse risico's en het moedwillig in gevaar brengen van anderen door asociaal rijgedrag.quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:24 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Het maakt me weldgelijk uit, maar tevens besef ik me ook dat bij alles wat je doet je een risico loopt... Wil je geen risico lopen moet je op een hutje op de hei gaan zitten. Alhoewel, op de Veluwe heb je ratelslangen. Dan heb je dat weer. Kortom, er kan altijd en overal wat gebeuren...
Ik kan zometeen net zo goed van de trap vallen en me nek breken. Hoort bij het leven. 't Is hard maar wel de waarheid...
Wat een fijnbesnaarde jongeman ben je toch. Chapeau!quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:29 schreef PatrickM het volgende:
wat verwacht je op een achterlijke post die je net hebt geplaatst dan? Klootmongool
jij begint met het melden dat je niet de verkeerde tegen moet komen, wat zie je voor je dan dat die verkeerde gaat doen...?quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:29 schreef PatrickM het volgende:
[..]
wat verwacht je op een achterlijke post die je net hebt geplaatst dan? Klootmongool
simpele repetitieve symboliek .... bij wie zie je dat wel meer...?quote:
quote:
Dat overkomt mij ookquote:Op maandag 4 april 2005 17:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
het word tijd dat je eens flink wat file kilometers gaat maken in de auto Riet. Zelfs ik zie motorrijders wel eens over het hoofd of nog maar net op tijd. Heeft geen fuck met onoplettendheid te maken, maar des te meer met onzichtbaarheid van motoren. En dan rijden ze hier nog maar zelden 160 in de file....
Om in Riet's woorden te spreken: 'ga eens bijde opticien langs"quote:Op dinsdag 5 april 2005 08:57 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Dat overkomt mij ookondanks dat ik er alert op ben en het in de gaten hou
![]()
toch word ik nog wel eens verrast door een motor die tussendoor komt die ik niet gezien heb. en dan rijd ie niet eens hard of zo![]()
ja, inclusief 9 jaar rijervaring met 35K per jaar. Jij ook? Wel weer opvallend dat je weer terug lijkt te moeten valen op pappie. Is het niet om zijn spulletjes dan is het wel om z'n mening.quote:Op maandag 4 april 2005 22:58 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen hier die mij geregeld zien rijden (waaronder mn pa die nu 11 jaar rijd + bij de Brandweer werkt, dus ook vaak met verkeer bezig is) en hebben nooit commentaar...
Heb ook al wat traffic trainingen gehad..... jij ook?
Dusse :![]()
dat vroeg ik me dus ook af ja. Ik wacht nog even af dusquote:Op dinsdag 5 april 2005 12:16 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus?
Haal je er niet mee. Dan ga je echt kapot (en moet je dus veel meer stoppen en haal je dus geen gemiddelde van 128km/hquote:Op donderdag 7 april 2005 03:14 schreef Super_Six_One het volgende:
Kun je voorstellen, als die een Kawasaki ZX-10r Ninja had gepakt...![]()
![]()
(maar die zit denk wat betreft comfort iets minder, en zeker voor 3000 km's, dus BMW
als het op duur aankomt
)
Hij had de K1200S van BMW gehad om te testen.... voor 24u, dus ja, wat zijn dan je opties hequote:Op donderdag 7 april 2005 03:07 schreef yup het volgende:
Je spoort alleen niet als je voor de lol 3000 km gaat rijden
quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:08 schreef stinkie het volgende:
[..]
Om in Riet's woorden te spreken: 'ga eens bijde opticien langs"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |