Door de hokjesgeest. Dat 20% van de motorrijders nou als een idioot rijd daar kan de rest niets aan doen, maar de rest word er wel op aan gekekenquote:Op maandag 4 april 2005 20:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat vinden ze zelf vooral hè? Wij kijken zo goed, wij kunnen veel beter rijden dan automobilisten. Bla bla bla. Goh, hoe komen ze dan toch aan dat beroerde imago?
blablabla dusquote:Op maandag 4 april 2005 20:29 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
idd...
Nee, een moraalridder is iemand die nog NOOIT van zijn leven op een motor heeft gezeten (rijden ze zich dood enzo) en toch precies weet te vertellen (denken ze) wat gevaarlijk is en wat niet....
Tot ze zelf gaan lessen en dan ineens tot de conclusie komen dat je toch wel veel wenbaarder bent en veel meer overzicht hebt
quote:Op maandag 4 april 2005 20:33 schreef bonke het volgende:
[..]
blablabla dus
er zijn genoeg autorijders die rekening houden met motorrijders
was het andersom ook maar zo he
quote:Op maandag 4 april 2005 20:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vertrouw geen 1 automobilist, ga er altijd vanuit dat ze me niet zien en dat is de juiste mentaliteit.
Wat is je punt nou ?quote:
Vind je het gek als de redacteur van een motorblad er trots op is levensgevaarlijk te rijden? Zo iemand wordt wel gezien als vertegenwoordiger van een hele groep.quote:Op maandag 4 april 2005 20:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Door de hokjesgeest. Dat 20% van de motorrijders nou als een idioot rijd daar kan de rest niets aan doen, maar de rest word er wel op aan gekeken
Wat een onzin, file rijden is niet gedoogd maar toegestaanquote:Op maandag 4 april 2005 19:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Vergeet overigens niet dat het tussen de file door rijden van motorrijders slechts gedoogd wordt, dat het stapvoets moet gebeuren en dat de motorrijder bij een ongeluk eigenlijk altijd als schuldige zal worden aangewezen.
Jij bezit de kennis helemaal niet om te beoordelen of het levensgevaarlijk was of niet. Je leest een tekst van hem....... als je nou achterop zat, OKquote:Op maandag 4 april 2005 20:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Vind je het gek als de redacteur van een motorblad er trots op is levensgevaarlijk te rijden? Zo iemand wordt wel gezien als vertegenwoordiger van een hele groep.
Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen met de betreffende wettekst?quote:Op maandag 4 april 2005 20:43 schreef hicham het volgende:
[..]
Wat een onzin, file rijden is niet gedoogd maar toegestaan
Precies het zelfde met de redacteur van een Autoblad die aangeeft liever een motorrijder omver te rijden dan opzij te gaan, echt PRECIES het zelfde.quote:Op maandag 4 april 2005 20:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Vind je het gek als de redacteur van een motorblad er trots op is levensgevaarlijk te rijden? Zo iemand wordt wel gezien als vertegenwoordiger van een hele groep.
het is dus duidelijk dat jij bij die 20% hoort waar je het daarstraks over hadquote:
4e keer...quote:Op maandag 4 april 2005 20:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen met de betreffende wettekst?
quote:Op maandag 4 april 2005 20:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Over dat filerijden. Verder heb ik pas een regio training gedaan en daar hebben we ook gesproken over filerijden. Het vreemde is dat in de verkeerswet niets staat over de snelheid van een file. Dus in theorie kan een file ook 100 km/uur rijden. Bij vijf is er al sprake van een file en die mag je dus (met beleid) rechts inhalen..... daar heeft een rechter al eens een uitspraak over gedaan. Er is jurispredentie over: het mag![]()
...Want?quote:Op maandag 4 april 2005 20:46 schreef bonke het volgende:
[..]
het is dus duidelijk dat jij bij die 20% hoort waar je het daarstraks over had
Bron: http://www.mag-nl.org/filesticker/ en http://www.mag-nl.org/verkeer/file.htmquote:Op dit moment rijden er in Nederland bijna zeven miljoen auto’s en een half miljoen motorfietsen rond. Door die aantallen voertuigen is het bijna onvermijdelijk om af en toe in een file te belanden. Die files kosten de automobilist veel tijd. Nog meer tijd kost het wanneer motorrijders in dezelfde lange rij moeten aansluiten, of wanneer motorrijders in plaats van de motor ook voor de auto zouden kiezen.
Samenspel - Hoe ruimte en aandacht voor motorrijders kan worden gegeven en welke spelregels daarbij voor weggebruikers gelden, is vastgelegd in een gedragscode van het Landelijke Motorplatform. Als uitgangspunt geldt: door samenspel gaat het sneller en veiliger. Om meerdere redenen heeft een motorrijder baat bij het passeren van een file van stilstaande of langzaam rijdende auto’s. Eén ervan is van levensbelang: zijn veiligheid. Zonder kreukelzones, bumpers en airbags is een motorrijder die achter een rij auto’s staat opgesteld zeer kwetsbaar bij kop-staart-botsingen. Daarnaast kan de koeling van mens en techniek in de knel komen.
Stickers plakken! - Sinds de introductie van de gedragscode is de samenwerking tussen automobilisten en motorrijders in de file aanzienlijk verbeterd, maar het kan zeker geen kwaad om het onderwerp filerijden af en toe opnieuw onder de aandacht te brengen. De MAG heeft daarom duizenden filestickers gemaakt van 20 bij 10 centimeter, die bedoeld zijn om automobilisten er op te wijzen dat het een kleine moeite is om - ook in de file - regelmatig in de spiegels te kijken of er ook motorrijders naderen en die motorrijders de ruimte te geven. Laten we er met z’n allen voor zorgen dat er duizenden auto’s in Nederland rond gaan rijden met deze sticker! MAG'ers die al met de sticker rondrijden hebben tot nu toe alleen maar positieve reacties gekregen. Regelmatig krijgen ze een opgestoken duim van een passerende motorrijder en tijdens ‘tankstation-gesprekken’ blijkt dat ook veel automobilisten de actie steunen.
Gedragscode - Om je kennis een beetje op te frissen kan het geen kwaad de gedragscode filerijden nog eens door te nemen. Omdat passeren in de file op vele manieren mogelijk is, zijn er spelregels afgesproken over hoe een motorrijder een autofile passeert. Voordelen: je kunt beter elkaars gedrag inschatten en via 'samenspel' kunt je irritatie en ongevallen zoveel mogelijk voorkomen.
Nee, dat kan ik niet direct onderbouwen met een wettekst maar zie onder andere hier voor meer infoquote:Op maandag 4 april 2005 20:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat kunt onderbouwen met de betreffende wettekst?
Gammaquote:Op maandag 4 april 2005 20:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Lul toch niet man.
[..]
Bron: http://www.mag-nl.org/filesticker/ en http://www.mag-nl.org/verkeer/file.htm
Kijk ook hier eens naar: http://www.mag-nl.org/verkeer/afbeeldingen/advies.jpg
Ruim 23 uur onderweg geweest met enkel een paar korte stops tussendoor. Ik kan best beoordelen dat ik dat gevaarlijk vind.quote:Op maandag 4 april 2005 20:45 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Jij bezit de kennis helemaal niet om te beoordelen of het levensgevaarlijk was of niet.
Ik denk dat je iets sneller slaapt krijgt als je met 90/100 in een relaxte vrachtwagen zit dan wanneer je echt je koppie erbij moet houden op de motor....quote:Op maandag 4 april 2005 21:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ruim 23 uur onderweg geweest met enkel een paar korte stops tussendoor. Ik kan best beoordelen dat ik dat gevaarlijk vind.
JIj denkt zeker dat regels voor o.a. bus- en vrachtwagenchauffeurs met betrekking tot pauzes er voor niets zijn?
Voor mijn part. De teksen geven aan dat die man er trots op is dat ie asociaal gereden heeft. Los van of ie dat nou echt gedaan heeft, of een hele dikke duim heeft: als een redacteur van een motorblad dat aangeeft is het niet zo heel erg gek dat motorrijders zo'n slecht imago hebben. Zo'n redacteur moet zich bewust zijn van de voorbeeldrol die ie vanuit zijn beroep heeft. Als ik de baas was bij dat motorblad lag die vent er nu uit, vanwege het in diskrediet brengen van het blad.quote:Op maandag 4 april 2005 20:45 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Jij bezit de kennis helemaal niet om te beoordelen of het levensgevaarlijk was of niet. Je leest een tekst van hem....... als je nou achterop zat, OK
Dan denk ik op mijn beurt dat het rijden op een motor, wanneer je echt je kop erbij moet houden, een stuk vermoeiender is dan rijden in een relaxte vrachtwagen.quote:Op maandag 4 april 2005 21:09 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets sneller slaapt krijgt als je met 90/100 in een relaxte vrachtwagen zit dan wanneer je echt je koppie erbij moet houden op de motor....
Jaja, politiek correct, moraalridders, we kennen de dooddoeners wel.quote:Ik praat het zeker niet goed, maar mensen hier hebben gewoon veel te sneller een mening over wanneer iets gevaarlijk is of niet..... echt van die politiek correcte automobilisten...
Weet je hoe snel die auto van jou is..... moesten ze verbieden, pure wapensquote:Op maandag 4 april 2005 21:14 schreef PatrickM het volgende:
Conclusie, motorrijden moeten ze verbieden, er zitten toch bijna alleen mongolen op die dingen
Tuurlijk, een 'gedragscode' van het 'landelijk motorplatform'. Nou, nou. Indrukwekkend hoor.quote:Op maandag 4 april 2005 20:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Lul toch niet man.
[..]
Bron: http://www.mag-nl.org/filesticker/ en http://www.mag-nl.org/verkeer/file.htm
Kijk ook hier eens naar: http://www.mag-nl.org/verkeer/afbeeldingen/advies.jpg
Nee dat denk ik niet, wanneer ik een hele rustige tourrit maak word ik snel slaperig en moe, terwijl wanneer ik in mn uppie vlot rijd ik daar nooit last van heb..quote:Op maandag 4 april 2005 21:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dan denk ik op mijn beurt dat het rijden op een motor, wanneer je echt je kop erbij moet houden, een stuk vermoeiender is dan rijden in een relaxte vrachtwagen.
Fijn voor je. Weer meer mensen die een hekel aan motorrijders krijgen. Wees er maar blij mee.quote:Op maandag 4 april 2005 21:14 schreef Rietvaerder het volgende:
En jij denkt niet dat BMW dat blad dik betaald voor deze testHij heeft heel veel bladen gehaald er mee..... (Spits, Telegraaf etc etc)
Maar jij bent niet de baas, jij bent een sjappie dus waarom praat je uberhaupt nog over iets waar je niet over kan oordelen. Denk dat gebruikerservaring nog altijd 4 keer zwaarder meetellen dan populistische theorielullers die denken het te weten zonder dat ze ook maar enig besef hebben van hoe het in de werkelijkheid is.quote:Op maandag 4 april 2005 21:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Voor mijn part. De teksen geven aan dat die man er trots op is dat ie asociaal gereden heeft. Los van of ie dat nou echt gedaan heeft, of een hele dikke duim heeft: als een redacteur van een motorblad dat aangeeft is het niet zo heel erg gek dat motorrijders zo'n slecht imago hebben. Zo'n redacteur moet zich bewust zijn van de voorbeeldrol die ie vanuit zijn beroep heeft. Als ik de baas was bij dat motorblad lag die vent er nu uit, vanwege het in diskrediet brengen van het blad.
Blijf nog even dingen erbij verzinnen joh, wat wil je nou eigenlijk horen man? Ik weet zeker dat wanneer ik de echte wettekst plaat dat je ook wel weer iets heb dat die regel dan niet geldig is ofzoquote:Op maandag 4 april 2005 21:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk, een 'gedragscode' van het 'landelijk motorplatform'. Nou, nou. Indrukwekkend hoor.
Nu graag nog even die wettekst.
Eruit trekkenquote:Op maandag 4 april 2005 21:19 schreef PatrickM het volgende:
Ey, niks over m'n GSI'tje... ik trek je er vet uit man... en in bochten, ben veel sneller
Nee hoor, ik ben mans genoeg om mijn ongelijk toe te geven. Kom jij met een weetekst waarin staat aangegeven dat het mag, dan zal ik ruiterlijk mijn ongelijk toegeven.quote:Op maandag 4 april 2005 21:19 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Blijf nog even dingen erbij verzinnen joh, wat wil je nou eigenlijk horen man? Ik weet zeker dat wanneer ik de echte wettekst plaat dat je ook wel weer iets heb dat die regel dan niet geldig is ofzo
Waar denk jij dat MAG hun kennis vandaan haalt.... sjeez. Dit heeft echt niks meer met discussieren te maken, dit is gewoon kostte wat het kost je gelijk willen halen.
Zoals ik al zei, dat is geen gedragscode maar dat is gewoon de regelgeving. Plus ik verwacht niet dat ze op een Regionale Verkeerstraining foutieve dingen gaan zitten zeggen.... maar dat heb ik pas 5 gezegd, alleen daar word voor het gemak maar niet op gereageerd...quote:Op maandag 4 april 2005 21:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben mans genoeg om mijn ongelijk toe te geven. Kom jij met een weetekst waarin staat aangegeven dat het mag, dan zal ik ruiterlijk mijn ongelijk toegeven.
Dat een 'motorplatform' een grdagscode heeft opgesteld zegt natuurlijk helemaal niks. Ik kan ook wel een gedragscode opstellen. Dat heeft geen enkele juridische basis.
Als dat regelgeving was had het er wel bijgestaan en wat jij op een training al of niet verkeerd verstaan hebt is jouw zaak. Als het echte regelgeving is, is het vast niet moeilijk dat even aan te tonen.quote:Op maandag 4 april 2005 21:24 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat is geen gedragscode maar dat is gewoon de regelgeving. Plus ik verwacht niet dat ze op een Regionale Verkeerstraining foutieve dingen gaan zitten zeggen.... maar dat heb ik pas 5 gezegd, alleen daar word voor het gemak maar niet op gereageerd...
Maar jij rijdt nooit lange stukken in relaxte vrachtwagens, dus daar kun jij helemaal niet over oordelen.quote:
Hier: http://wetten.overheid.nlquote:Op maandag 4 april 2005 21:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, waar wil jij een officiele wettekst gaan vinden op internet....
Hahahaha nou word ie helemaal mooi...... JIJ wilt het toch weten? Ik weet het al.quote:Op maandag 4 april 2005 21:29 schreef k_man het volgende:
[..]
Hier: http://wetten.overheid.nl
Leef je uit.
Misschien is dit betrouwbaar genoeg voor je. Of deze.quote:Op maandag 4 april 2005 21:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Als dat regelgeving was had het er wel bijgestaan en wat jij op een training al of niet verkeerd verstaan hebt is jouw zaak. Als het echte regelgeving is, is het vast niet moeilijk dat even aan te tonen.
Hahahhaha zeer sterk uit de bocht gekomenquote:
Ik hoef niet met 160 door Parijs te gaan slalommen om te weten dat dat gevaarlijk is hoor.quote:Op maandag 4 april 2005 21:19 schreef Makster het volgende:
[..]
Maar jij bent niet de baas, jij bent een sjappie dus waarom praat je uberhaupt nog over iets waar je niet over kan oordelen. Denk dat gebruikerservaring nog altijd 4 keer zwaarder meetellen dan populistische theorielullers die denken het te weten zonder dat ze ook maar enig besef hebben van hoe het in de werkelijkheid is.
DUUUSSS ik stel voor dat je eerst een jaartje mee gaat rijden op de motor en dan nog een keer met je vooroordelen kom aanzetten.
Gasten zoals jij, DIE verneuken het voor de rest![]()
Ik zeg dat het er niet op staat, het is namelijk geen wet.quote:Op maandag 4 april 2005 21:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Hahahaha nou word ie helemaal mooi...... JIJ wilt het toch weten? Ik weet het al.
Heb je ook weer een punt maar verder kan je niet oordelen over hoe en wat op een motor, dus uhh ja, damn zou graag verder willen kutten maar ben ff tv kijken.quote:Op maandag 4 april 2005 21:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik hoef niet met 160 door Parijs te gaan slalommen om te weten dat dat gevaarlijk is hoor.
En waar haal je die informatie vandaan?quote:Op maandag 4 april 2005 21:29 schreef Rietvaerder het volgende:
En jij niet op een motor.
Dat zeg/bedoel ik niet. Ik zei/bedoelde dat het niet alleen word gedoogd, het is gewoon toegestaan... en het is ook geen uitzondering.quote:Op maandag 4 april 2005 21:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zeg dat het er niet op staat, het is namelijk geen wet.
Jij zegt van wel, dus toon het maar aan.
Een beetje te..quote:Op maandag 4 april 2005 21:31 schreef Makster het volgende:
[..]
Hahahhaha zeer sterk uit de bocht gekomen
quote:Op maandag 4 april 2005 21:34 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En waar haal je die informatie vandaan?
quote:Op maandag 4 april 2005 21:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dan denk ik op mijn beurt dat het rijden op een motor
Zeker handig. ik vind er de volgende quote:quote:Op maandag 4 april 2005 21:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Misschien is dit betrouwbaar genoeg voor je. Of deze.
Dank je.quote:De gedragscode is een dringend advies en is geen wettelijke regeling. U kunt er geen rechten aan ontlenen. Houdt een partij zich niet aan de gedragscode, dan betekent dit niet dat deze partij automatisch aansprakelijk is bij een ongeval. De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) en is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.
Op die site vind je ook geen officiele wettekst, dus daar zou jij je dan net zo weinig van aan moeten trekken als onze sitesquote:Op maandag 4 april 2005 21:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Zeker handig. ik vind er de volgende quote:
[..]
Dank je.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |