Ik pretendeer ook helemaal niet dat ik weet hoe het is om motor te rijden.quote:Op maandag 4 april 2005 21:33 schreef Makster het volgende:
[..]
Heb je ook weer een punt maar verder kan je niet oordelen over hoe en wat op een motor, dus uhh ja, damn zou graag verder willen kutten maar ben ff tv kijken.
Hoooiii![]()
Dan heb je er vast ook gelezen dat het voor motorrijders is toegestaan langzaam door de file te rijden, neem ik aan.quote:Op maandag 4 april 2005 21:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Zeker handig. ik vind er de volgende quote:
[..]
Dank je.
Het is niet meer verboden. Dus van gedogen is dan ook geen sprake, dan zou het immers nog verboden zijn.quote:Sinds 1991 is het niet meer verboden voor een motorrijder om langzaam tussen de file door te rijden.
Die wettekst bestaat niet, dus die tref je nergens aan. Dat staat nou juist duidelijk vermeld in de quote die ik gaf. En aan een site van de politie hecht ik toch net ietsje meer waarde dan aan die van een paar hobbyisten.quote:Op maandag 4 april 2005 21:38 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Op die site vind je ook geen officiele wettekst, dus daar zou jij je dan net zo weinig van aan moeten trekken als onze sites
Er zijn al drie sites gegeven waarin staat dat het sinds 1991 is toegestaan, als jij graag de wettekst wilt zien dan zoek je die lekker zelf opquote:Op maandag 4 april 2005 21:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik zeg dat het er niet op staat, het is namelijk geen wet.
Jij zegt van wel, dus toon het maar aan.
Wat ik al vanaf het begin af aan zeg - en waar Rietvaerder het niet mee eens was - is dat het wordt gedoogd. Iets wat niet wettelijk is toegestaan, maar in de praktijk tóch mag dat... wordt gedoogd ja. Een beetje als het roken van joints dus.quote:Op maandag 4 april 2005 22:05 schreef hicham het volgende:
[..]
Er zijn al drie sites gegeven waarin staat dat het sinds 1991 is toegestaan, als jij graag de wettekst wilt zien dan zoek je die lekker zelf opDe gedragsregels daarentegen, die zijn dan weer niet opgenomen in de wet.
Oeps, ik loop achter
Dat wou ik net zeggen ...quote:Op maandag 4 april 2005 22:13 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Drugs is bij wet verboden, door files rijden niet...
Als iets bij wet verboden is en het toch oogluikend toegestaan is heet het gedogen.
Als iets niet verboden is, mag het en is het dus niet gedogen maar gewoon toegestaan...
Ow? Mag ik dan ook met de auto tussen de file doorrijden? Op sommige plekken is de weg er breed genoeg voor.quote:Op maandag 4 april 2005 22:13 schreef PatrickM het volgende:
Drugs is bij wet verboden, door files rijden niet...
Dat dacht ik van de zomer ook... 53km/u te hard... ¤ 750 + 2 maanden rijontzegging in franse territoriumquote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:02 schreef _Denker het volgende:
[..]
We rijden al jaren elke zomervakantie door Frankrijk, maar politie zie je daar nooit.
3000km/24u == 125km/u
Valt me nog tegen, maar het lijkt me ontzettend vermoeiend en gevaarlijk om zo lang achter elkaar te rijden.
Dan zou ik van jou graag een link zien naar het artikel waarin staat dat het niet toegestaan is.quote:Op maandag 4 april 2005 22:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat ik al vanaf het begin af aan zeg - en waar Rietvaerder het niet mee eens was - is dat het wordt gedoogd. Iets wat niet wettelijk is toegestaan, maar in de praktijk tóch mag dat... wordt gedoogd ja. Een beetje als het roken van joints dus
hetzelfde zou je over jezelf eens moeten denken. Ga eens wat auto ervaring op doen, misschien dat je dan wat echt verkeersinzicht krijgt door een en ander te combineren en beseft waar je over praat. Voorlopig kom je over als de eerste de beste kneus die zichzelf in een slachtofferrol loopt te plaatsen omdat je toevallig op 2 wieltjes mag rijden. En dit heeft geen flikker met moraalridderen te maken. Er zijn er maar verdomd weinig die mij bij houden als ik door een file ga, maar nu ik weer een paar weken auto heb gereden heb ik ineens weer door waar ik mee bezig ben. Ook dat is anticiperen en ik vraag me nu echt af of jij dat uberhaupt kan. Je zou bijna blij worden met dat 25kw geneuzelquote:Op maandag 4 april 2005 20:29 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
idd...
Nee, een moraalridder is iemand die nog NOOIT van zijn leven op een motor heeft gezeten (rijden ze zich dood enzo) en toch precies weet te vertellen (denken ze) wat gevaarlijk is en wat niet....
Tot ze zelf gaan lessen en dan ineens tot de conclusie komen dat je toch wel veel wenbaarder bent en veel meer overzicht hebt
Er zijn genoeg mensen hier die mij geregeld zien rijden (waaronder mn pa die nu 11 jaar rijd + bij de Brandweer werkt, dus ook vaak met verkeer bezig is) en hebben nooit commentaar...quote:Op maandag 4 april 2005 22:26 schreef stinkie het volgende:
[..]
hetzelfde zou je over jezelf eens moeten denken. Ga eens wat auto ervaring op doen, misschien dat je dan wat echt verkeersinzicht krijgt door een en ander te combineren en beseft waar je over praat. Voorlopig kom je over als de eerste de beste kneus die zichzelf in een slachtofferrol loopt te plaatsen omdat je toevallig op 2 wieltjes mag rijden. En dit heeft geen flikker met moraalridderen te maken. Er zijn er maar verdomd weinig die mij bij houden als ik door een file ga, maar nu ik weer een paar weken auto heb gereden heb ik ineens weer door waar ik mee bezig ben. Ook dat is anticiperen en ik vraag me nu echt af of jij dat uberhaupt kan. Je zou bijna blij worden met dat 25kw geneuzel
Ja sorry hoor maar dat kun je wetenquote:Op maandag 4 april 2005 22:21 schreef obs het volgende:
[..]
Dat dacht ik van de zomer ook... 53km/u te hard... ¤ 750 + 2 maanden rijontzegging in franse territorium![]()
Laten we het even expliciet maken dan: met 160 door het drukke Parijse verkeer slalommen. Gevaarlijk, ja of nee?quote:Op maandag 4 april 2005 23:02 schreef Rietvaerder het volgende:
Het gaat mij er puur om dat heel erg veel mensen gelijk iets als gestoord of levensgevaarlijk afstempelen zodra iets ''buiten hun boekje'' gaat..... dat is gewoon om van te kotsenDe meeste weten niet eens wat het allemaal precies inhoudt..
Ikke eerst, ikke eerst !!! JA !!quote:Op maandag 4 april 2005 23:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Laten we het even expliciet maken dan: met 160 door het drukke Parijse verkeer slalommen. Gevaarlijk, ja of nee?
OK, als je dat niet gevaarlijk vindt is er inderdaad iets serieus met je mis.quote:Op maandag 4 april 2005 23:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Is veel te zwart wit op deze manier. Je moet het echt gezien hebben wil je het kunnen zeggen..... want ja, druk is ook relatief. Hoeveel banen etc, weersomstandigheden, snelheid van het overige verkeer... en wat versta je onder slalommen...
Misschien doodgereden door zo'n vriendje van je. Die met 160 door druk stadsverkeer slalomde of zo.quote:Op maandag 4 april 2005 23:25 schreef Rietvaerder het volgende:
En waar is dat dan weer op gebaseerd.........![]()
![]()
Tja, defineer ''gevaarlijk''.... auto/motorrijden is opzich al gevaarlijk...quote:Op maandag 4 april 2005 23:26 schreef k_man het volgende:
[..]
OK, als je dat niet gevaarlijk vindt is er inderdaad iets serieus met je mis.
Misschien ook niet.quote:Op maandag 4 april 2005 23:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Misschien doodgereden door zo'n vriendje van je. Die met 160 door druk stadsverkeer slalomde of zo.
In dit geval: Asociaal. Onverantwoordelijk. Gekkenwerk.quote:Op maandag 4 april 2005 23:27 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Tja, defineer ''gevaarlijk''.... auto/motorrijden is opzich al gevaarlijk...
Kan je misschien ook zelf reageren. Jij hebt het over mijn rijstijl en de risico's die ik eventueel neem. Vertel mij dan eens wat mijn rijstijl is en welke risico's ik allemaal wel niet neemquote:Op maandag 4 april 2005 23:29 schreef krakkemieke het volgende:
Wat jij zegt K-man....
quote:Op maandag 4 april 2005 23:29 schreef k_man het volgende:
[..]
In dit geval: Asociaal. Onverantwoordelijk. Gekkenwerk.
Agree.quote:Op maandag 4 april 2005 23:32 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Wat is je punt?
Je zus nam geen risico? Je neemt al een risico zodra je je bed uitstapt, je kan dan uitglijden en je nek breken. Vervolgens ga je bijvoorbeeld met de trap naar beneden. Idem. Je doet de koelkast open en eet een stukje vlees wat later bedorven blijkt te zijn. E-coli bacterie. Kan dodelijk zijn als je pech hebt. Vervolgens stap je in de douche, kan je ook weer uitglijden... vervolgens stap je op de fiets. Loop je weer risico om te vallen of aangereden te worden...
Kortom![]()
Opstaan 's morgensquote:Op maandag 4 april 2005 23:33 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Wat is asociaal, onverantwoordelijk en gekkenwerk in deze?
Op die manier kun je elk gedrag wel rechtvaardigen.quote:Op maandag 4 april 2005 23:32 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Wat is je punt?
Je zus nam geen risico? Je neemt al een risico zodra je je bed uitstapt, je kan dan uitglijden en je nek breken. Vervolgens ga je bijvoorbeeld met de trap naar beneden. Idem. Je doet de koelkast open en eet een stukje vlees wat later bedorven blijkt te zijn. E-coli bacterie. Kan dodelijk zijn als je pech hebt. Vervolgens stap je in de douche, kan je ook weer uitglijden... vervolgens stap je op de fiets. Loop je weer risico om te vallen of aangereden te worden...
Kortom![]()
Een inhoudelijke reactie valt niet te verwachten kennelijk?quote:
Je doet het voorkomen dat ze niet moet zeuren dat haar zusje doodgereden is, want tja... dat risico loopt een mens nou eenmaal. Grof en ongevoelig is nog het minste wat je daarvan kunt zeggen.quote:Op maandag 4 april 2005 23:40 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Ik heb het niet over gedrag rechtvaardigen, maar gewoon over doodgewone risico's die je in het dagelijks leven loopt zonder dat je er iets bijzonders voor hoef te doen.
Maar ja, dat gaat er bij een k*tkn**s als jij met je plaat voor je kop van hier tot Jericho toch niet in...
Dank voor deze inhoudelijke bijdrage.quote:Op maandag 4 april 2005 23:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik houd er over op. Totaal geen zin meer in dit gezever..... er dringt toch helemaal niks door in die botte hersens van jullie, Feijenoord-petje houd dat zeker tegen?
AjuusMisschien dat we elkaar eens op de weg tegenkomen
Ik kan onmogelijk op alle posts hier reageren. Wat zijn de dringende vragen die onbeantwoord zijn?quote:Op maandag 4 april 2005 23:49 schreef PatrickM het volgende:
Jij komt lekker intelligent over met het negeren van wedervragen terwijl je zelf contstant wedervragen stelt en antwoorden afdwingt...
Ik gedraag me niet zo kinderachtig in het verkeer. Kom op hé, ik ben toch geen motorrijder!quote:En vooral motoren in de file af proberen te snijden en klem proberen te rijden. Je komt vanzelf een keer de verkeerde tegen
Ehm, de OP?quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:00 schreef PatrickM het volgende:
Waaruit maak jij op dat een motorrijder zich kinderachtig gedraagt in het verkeer?
Tja dan niet hoor. Als ik je op belangrijke punten geen antwoord heb kunnen geven doe ik het graag alsnog, maar geef dan wel even aan welke dat zijn.quote:
jah procentueel zitten er meer mongolen op motoren dan in de auto dus dan is de kans dat je de verkeerde tegenkomt wat groter iddquote:Op maandag 4 april 2005 23:49 schreef PatrickM het volgende:
En vooral motoren in de file af proberen te snijden en klem proberen te rijden. Je komt vanzelf een keer de verkeerde tegen
Er zit een groot verschil tussen het zelf lopen van de alledaagse risico's en het moedwillig in gevaar brengen van anderen door asociaal rijgedrag.quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:24 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Het maakt me weldgelijk uit, maar tevens besef ik me ook dat bij alles wat je doet je een risico loopt... Wil je geen risico lopen moet je op een hutje op de hei gaan zitten. Alhoewel, op de Veluwe heb je ratelslangen. Dan heb je dat weer. Kortom, er kan altijd en overal wat gebeuren...
Ik kan zometeen net zo goed van de trap vallen en me nek breken. Hoort bij het leven. 't Is hard maar wel de waarheid...
Wat een fijnbesnaarde jongeman ben je toch. Chapeau!quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:29 schreef PatrickM het volgende:
wat verwacht je op een achterlijke post die je net hebt geplaatst dan? Klootmongool
jij begint met het melden dat je niet de verkeerde tegen moet komen, wat zie je voor je dan dat die verkeerde gaat doen...?quote:Op dinsdag 5 april 2005 00:29 schreef PatrickM het volgende:
[..]
wat verwacht je op een achterlijke post die je net hebt geplaatst dan? Klootmongool
simpele repetitieve symboliek .... bij wie zie je dat wel meer...?quote:
quote:
Dat overkomt mij ookquote:Op maandag 4 april 2005 17:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
het word tijd dat je eens flink wat file kilometers gaat maken in de auto Riet. Zelfs ik zie motorrijders wel eens over het hoofd of nog maar net op tijd. Heeft geen fuck met onoplettendheid te maken, maar des te meer met onzichtbaarheid van motoren. En dan rijden ze hier nog maar zelden 160 in de file....
Om in Riet's woorden te spreken: 'ga eens bijde opticien langs"quote:Op dinsdag 5 april 2005 08:57 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Dat overkomt mij ookondanks dat ik er alert op ben en het in de gaten hou
![]()
toch word ik nog wel eens verrast door een motor die tussendoor komt die ik niet gezien heb. en dan rijd ie niet eens hard of zo![]()
ja, inclusief 9 jaar rijervaring met 35K per jaar. Jij ook? Wel weer opvallend dat je weer terug lijkt te moeten valen op pappie. Is het niet om zijn spulletjes dan is het wel om z'n mening.quote:Op maandag 4 april 2005 22:58 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen hier die mij geregeld zien rijden (waaronder mn pa die nu 11 jaar rijd + bij de Brandweer werkt, dus ook vaak met verkeer bezig is) en hebben nooit commentaar...
Heb ook al wat traffic trainingen gehad..... jij ook?
Dusse :![]()
dat vroeg ik me dus ook af ja. Ik wacht nog even af dusquote:Op dinsdag 5 april 2005 12:16 schreef Rietvaerder het volgende:
Dus?
Haal je er niet mee. Dan ga je echt kapot (en moet je dus veel meer stoppen en haal je dus geen gemiddelde van 128km/hquote:Op donderdag 7 april 2005 03:14 schreef Super_Six_One het volgende:
Kun je voorstellen, als die een Kawasaki ZX-10r Ninja had gepakt...![]()
![]()
(maar die zit denk wat betreft comfort iets minder, en zeker voor 3000 km's, dus BMW
als het op duur aankomt
)
Hij had de K1200S van BMW gehad om te testen.... voor 24u, dus ja, wat zijn dan je opties hequote:Op donderdag 7 april 2005 03:07 schreef yup het volgende:
Je spoort alleen niet als je voor de lol 3000 km gaat rijden
quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:08 schreef stinkie het volgende:
[..]
Om in Riet's woorden te spreken: 'ga eens bijde opticien langs"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |