het moet ook niet gekker worden, hoe moet ik dan m'n boodschappen meenemen, alles naar zo'n centrale fietsenstelling heen slepen? En waar onstaan die levensgevaarlijke situaties? De hele binnenstad is autovrij. Behalve dan die taxichaufffeurs die overal langsheen denderen. Laten ze die dan maar eens aanpakken.quote:GRONINGEN - De gemeente Groningen gaat onderzoeken of een parkeerverbod voor fietsen in het centrum haalbaar is. Dat heeft binnenstadcoördinator E. Mertens maandag gezegd. Het verbod is nodig om overlast en gevaarlijke situaties door her en der geparkeerde fietsen te voorkomen.
"Sommige stoepen staan zo vol, dat voetgangers over straat moeten gaan lopen", legt Mertens uit. "Dat kan levensgevaarlijke situaties opleveren. We krijgen daar al jaren klachten over van voetgangers." Het verbod zou moeten gaan gelden in het zogeheten kernwinkelgebied.
Nijmegen voerde al eerder een parkeerverbod voor fietsen in en de resultaten zijn daar goed. De gemeente Groningen en de winkeliersvereniging Groninger City Club gaan onderzoeken of in de noordelijke hoofdstad ook zo'n verbod kan komen. Bovendien wil de gemeente het fietsgedrag van de Groningers analyseren.
Voorwaarde zou wel zijn dat er voldoende extra stalling bij komt rond het centrum. Het voorstel moet binnenkort door de gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders worden goedgekeurd.
Ik weet niet hoe het in Groningen is, maar hier is bij de supermarkten voldoende ruimte om de fiets in de fietsenstalling te zetten. Die zullen ook vast niet verdwijnen, als die er in Groningen ook zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:38 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
het moet ook niet gekker worden, hoe moet ik dan m'n boodschappen meenemen, alles naar zo'n centrale fietsenstelling heen slepen?
en in groningen dus niet:quote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in Groningen is, maar hier is bij de supermarkten voldoende ruimte om de fiets in de fietsenstalling te zetten. Die zullen ook vast niet verdwijnen, als die er in Groningen ook zijn.
dat is nu weg, of bedoel je fietsenstalling van 3 meter hoog die er nu staat?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:50 schreef robh het volgende:
Ik ben voor. En laat ze dan alsjeblieft een oplossing verzinnen die mooier is dan die berg die nu op het station staat. Dat is helemaal geen gezicht![]()
Ja, die. Vreselijke uitvinding.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:51 schreef greatgonzo het volgende:
dat is nu weg, of bedoel je fietsenstalling van 3 meter hoog die er nu staat?
Ja eens, het ziet er niet uit, vanochtend was het een dikke bende. Helpt niet echt die (vreselijke idd) uitvinding.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:54 schreef robh het volgende:
[..]
Ja, die. Vreselijke uitvinding.
Ze hadden het ding onder de grond moeten bouwen.
Dan zie ik daar ook gelijk de oorzaak van het probleem. En de oplossing. Fatsoenlijke stallingen bij de drukke supermarkten, en niet 1 centrale fietsenstalling.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:50 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
en in groningen dus niet:
Vismarkt: geen stalling bij de AH
A-straat: geen stalling bij de AH
Super de boer vlak bij de AH: geen stalling
Wat denk je waar ze mee bezig zijn?? Inderdaad, ze gaan een ondergrondse stalling bouwen...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:54 schreef robh het volgende:
[..]
Ja, die. Vreselijke uitvinding.
Ze hadden het ding onder de grond moeten bouwen.
Ah, dan hebben ze vast dit draadje gezien en mijn lumineuze idee overgenomen. Wat een daadkrachtig optreden!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:38 schreef vluggejapie het volgende:
Wat denk je waar ze mee bezig zijn?? Inderdaad, ze gaan een ondergrondse stalling bouwen...
Waar zou die stalling moeten komen dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:50 schreef greatgonzo het volgende:
A-straat: geen stalling bij de AH
Naast de a-kerk misschien? Ruimte zat. Die 10 meter kunnen mensen nog wel sjokken natuurlijkquote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:56 schreef Eightball het volgende:
Waar zou die stalling moeten komen dan?
Dat lijkt me een goede oplossing. Een ondergrondse stalling tussen de A-kerk en de Korenbeurs in.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 10:59 schreef robh het volgende:
Naast de a-kerk misschien? Ruimte zat. Die 10 meter kunnen mensen nog wel sjokken natuurlijk
Gewoon zero-tolerance, politieverordeningetje en dan de gemeentereiniging laten patrouilleren met hun pneumatische scharenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:01 schreef greatgonzo het volgende:
tja, en nu flikkert iedereen zijn fiets daar tegen de trap. En dus moeten mensen op het fietspad gaan lopen. Dat zullen ze dus wel bedoelen met gevaarlijke verkeersituaties.
Maar mensen zijn lui, ze kunnen nog wel een stalling naast de a-kerk maken, iedereen zal daar toch z'n fiets blijven plaatsen
en hoe controleren ze dat je fiets er 15 minuten of langer staat, een parkeerschijf voor je fiets ofzoquote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:04 schreef hooibaal het volgende:
verhaal
En een vet-tax op je broodje snipperschaap.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:08 schreef Houniet het volgende:
geen fietsen in de binnestad, bier 60 cent duurder... we gaan naar de klote
en dan maken ze dus een dubbele ronde? Eerst allemaal stickers gaan plakken: sticker geplakt om 11.00.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:12 schreef robh het volgende:
Je kunt er als stadswacht toch een sticker opplakken?
Ja, een andere manier is er echt nietquote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:16 schreef greatgonzo het volgende:
en dan maken ze dus een dubbele ronde? Eerst allemaal stickers gaan plakken: sticker geplakt om 11.00.
En dan om 11.15 terugkomen om te kijken of die fiets er nog steeds staat?![]()
Dat is toch hetzelfde? Of je nu een eindtijd of een begintijd opschrijft, je moet er toch 2 maal langs.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:31 schreef greatgonzo het volgende:
als ze het echt in gaan voeren, dus met een max statijd van 15 minuten zie ik geen andere mogelijkheid: de twee rondes zijn ontzettend duur (personeelskosten, stickers), één ronde zou kunnen, door een eindtijd te vermelden
Dat zijn aanloopproblemen. Even doorbijten en de mensen leren het vanzelf, dan hoef je niet zo veel meer te doen.quote:bovendien wat een werk, op alle fietsen een sticker gaan hangen van: zo en zo laat moet hij weg.
Nou, dan werkt het dus en is het wél rendabel. Het wordt pas onrendabel als er veel fietsen weggehaald moeten worden de hele tijd.quote:En als 80% hem dan gewoon op tijd weghaalt, is het dus niet rendabel meer
Van geparkeerde fietsen dan.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:44 schreef robh het volgende:
De museumbrug mag wmb ook wel fietsvrij gemaakt worden.
De bushalte naar Friesland?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:48 schreef Eightball het volgende:
Wat is dan wel het lelijkste stukje Groningen?
Zernikequote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:48 schreef Eightball het volgende:
[..]
De Grote Markt met je rug naar de kroegen toe.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:48 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ja, dat is ook niet mooi. Er waren wel plannen om de gevels van die gebouwen om te toveren in dezelfde stijl als de rest van de GM, maar of dat ooit nog doorgaat?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:50 schreef SCH het volgende:
De Grote Markt met je rug naar de kroegen toe.
Okay, daar kan ik me wel in vinden.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:50 schreef SCH het volgende:
De Grote Markt met je rug naar de kroegen toe.
Precies. De Groningers een maand lang bestoken met de nieuwe regels en daarna rucksichtlos wegknippen die handel. Moet er natuurlijk wel voldoende bewaakte stalling zijn. Een Abo kost maar ¤ 25,-- per jaar en is geldig voor alle stallingen. Voor studenten is het zelfs nog goedkoper.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:00 schreef robh het volgende:
Het zou toch veel makkelijker zijn om de fietsen die gevaarlijke situaties opleveren weg te halen? .
dat als je bijv een snel boodschapje wil doen bij de ah in de a straat of vismarkt dat je dan niet met je fiets terecht kan.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:55 schreef SCH het volgende:
Ik vind dit niet zo'n slecht plan eigenlijk, het gaat vooral om het kerncentrum, wat is dan het probleem?
Is dit niet al gebeurd dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:00 schreef robh het volgende:
Het is onpraktisch SCH. Het zou toch veel makkelijker zijn om de fietsen die gevaarlijke situaties opleveren weg te halen? .
www.rtvnoord.nlquote:GRONINGEN - Het plan voor een fietsparkeerverbod lijkt geen hoge ogen te gooien. Zowel de JOVD Groningen als de fietsersbond zijn faliekant tegen de plannen.
De gemeente wil her en der geparkeerde fietsen uit de binnenstad weren. Vooral voetgangers lijken hinder te ondervinden van de rijwielen. De jongerenafdeling van de VVD vindt het echter een absurd idee dat de binnenstad straks alleen nog te voet of met het openbaar vervoer te bereiken is.
De jonge liberalen erkennen wel dat er een probleem is. Het plan van de gemeente biedt echter geen soelaas, zo denken ze. Dat vindt ook de fietsersbond, die vindt dat de gemeente voorbijgaat aan economische belangen. De bond denkt dat klanten juist wegblijven, als een fietsparkeerverbod wordt ingevoerd.
Bovendien vindt de bond dat er eerst meer stallingen moeten komen, voordat er gesproken wordt over een verbod.
Oei da's ook geen beste plek inderdaadquote:
En de fietsen bij de Korenbeurs/de Beurs/Santana/Huize Maas werden ook al probleem gezien. Door de fietsen die tegen de Korenbeurs aan staan, zouden voetgangers over het fietspad heen moeten lopen. Ik zie het probleem niet zo: het is meer de Groningen City Club die er een probleem in ziet, volgens mij. Al die fietsen die zomaar geparkeerd staan voor winkels: het moet niet gekker wordenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:18 schreef du_ke het volgende:
Ja dat mag maar het voornaamste probleem zijn denk ik de fietsen bij Scholtens Wristers op de stoep en de weg die daar voor loopt komt wel het een en ander aan vrachtverkeer enzo.
Steek als voetganger maar eens over daar bij de Australian delicatessen richting Bakker Bart. Dat zebrapad is een lachertje. Alhoewel ik gewoon doorloop daar, zal de fietser de meest bizarre ontwijkmethodes moeten toepassen om mij daarna te trakteren op een scheldkannonade.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:18 schreef du_ke het volgende:
Ja dat mag maar het voornaamste probleem zijn denk ik de fietsen bij Scholtens Wristers op de stoep en de weg die daar voor loopt komt wel het een en ander aan vrachtverkeer enzo.
Raar dat ik bij de AH in de brugstraat (die jij A-straat noemt) meestal mn fiets wel in een van die dingen kwijt kan voor de AH. Ze hebben daar een rij stallingsdingen en daar pleur ik mn fietsje altijd in. Denk trouwens ook niet dat ze dat met het kerncentrum bedoelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:07 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
dat als je bijv een snel boodschapje wil doen bij de ah in de a straat of vismarkt dat je dan niet met je fiets terecht kan.
Altijd leuk om bij dat stukje gewoon door te lopen en alle fietsers keihard op de rem moetenquote:Op woensdag 23 maart 2005 10:25 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Steek als voetganger maar eens over daar bij de Australian delicatessen richting Bakker Bart. Dat zebrapad is een lachertje. Alhoewel ik gewoon doorloop daar, zal de fietser de meest bizarre ontwijkmethodes moeten toepassen om mij daarna te trakteren op een scheldkannonade..
Zit daar inmiddels een zebrapad dan? Ik weet wel dat mensen daar altijd overstaken zonder te kijken. Vaak genoeg iemand van zn sokken / kinderwagen gereden daar. Stelletje mongolenquote:Op woensdag 23 maart 2005 10:25 schreef Xebrozius het volgende:
Steek als voetganger maar eens over daar bij de Australian delicatessen richting Bakker Bart. Dat zebrapad is een lachertje. Alhoewel ik gewoon doorloop daar, zal de fietser de meest bizarre ontwijkmethodes moeten toepassen om mij daarna te trakteren op een scheldkannonade..
Dat vind ik het mooist stukje Groningenquote:Op woensdag 23 maart 2005 10:50 schreef greatgonzo het volgende:
- bij de korenbeurs, mensen die met de fiets langs de AH rijden en de weg oversteken.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:56 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dat vind ik het mooist stukje Groningen.
De verbinding van Folkingestraat-Vismarkt-Oude kijk in 't jat.
Hoeveel mensen ik daar wel niet heb gezien die tegen elkaar opfietsen, voetgangers aanreden of op hun smoel ging op de gladde keien van de vismarkt.
En dat laatste vooral als het net even heeft geregend in de zomer. Hilarische taferelen... Van die mensen die na hun werk snel thuis willen zijn en met 20km/h via de korenbeurs op de gladde stenen een scherpe bocht naar links/rechts maken en VOL op hun smoel gaan.
Zaterdagmiddag, terras hoek Folkinge-Vismarkt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:56 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind dat je beter een container in het centrum kunt zetten waar je minstens 40% van het winkelend publiek in kunt dumpen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:58 schreef robh het volgende:
De winkels zitten niet verkeerd GG, de mensen zijn gewoon te lui om hun fiets 10 meter verderop neer te poten. Dat daardoor onveilige situaties ontstaan.. ach, maar hij zet zn fiets er ook neer..
Gewoon een grote container het centrum in en scheppen maar![]()
![]()
Natuurlijk wel een bordje met "wegsleepregeling" er neer zetten.
Dat ding ligt er al jaren...quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:07 schreef Posdnous het volgende:
Er zit toch helemaal geen zebrapad bij die AustralianOf dan is dat sinds kort.
Die voetgangers zijn daar namelijk fout als ze zomaar de weg op lopen (tenminste dat dacht ik altijd, anders heb ik vaak idd onterecht mensen uitgescholden) .
Ja die is er sinds een tijdje...quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:07 schreef Posdnous het volgende:
Er zit toch helemaal geen zebrapad bij die AustralianOf dan is dat sinds kort.
Pff wat ben jij gefrustreerd.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:07 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik vind dat je beter een container in het centrum kunt zetten waar je minsten 40% van het winkelend publiek in kunt dumpen.
Van die schreeuwende lui die met elkaar een gesprek voeren op aan afstand van 100 meterVrouwen met kinderwagens die je vol op je hielen beuken en als je dan "auw" zegt ze je geirriteerd aankijken. Groepjes kutscholiertjes met een te grote bek en geen haar op hun snikkel. Mensen die met z'n 7-en naast elkaar lopen en niet aan de kant willen gaan. Mensen met van die irritante kutkeffertjes die zich de longen uit het lijf blaffen, en dat blijven doen totdat het baasje uit het centrum is.
Mensen die voor een orgelkraam stilstaan om de muziek te waarderen mag je wat mij betreft direct ombrengen. En vergeet vooral niet de innig verliefde stelletjes die in de drukke winkelstraat plotseling gaan stilstaan om elkaar te zoenen.
Als het me zou frustreren zou ik nu hysterisch het volkslied zingen in de Herestraat terwijl mijn AK-47 vrolijk ratelend dood en verderf zou zaaien.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:10 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Pff wat ben jij gefrustreerd.
Die mensen leven gewoon, ja bepaalde mensen zijn irritant.
Maar probeer er van te genieten ipv je te ergeren....![]()
Daar staat wel die marktkoopman die de hele dag door 'Yuuuup!' schreeuwtquote:Op woensdag 23 maart 2005 10:56 schreef Xebrozius het volgende:
.
Dat is echt dé marktkoopman van Groningen wat mij betreft. 'Yuuup 2 bossen voor 5 euro! Yuuup!'quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Daar staat wel die marktkoopman die de hele dag door 'Yuuuup!' schreeuwt.
Held.
Het leuke is dat als jij dat schreeuwt hij nog harder gaat schreeuwen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Daar staat wel die marktkoopman die de hele dag door 'Yuuuup!' schreeuwt.
Held.
Ik zou zeggen, ga zaterdag even de stad in. Blümetjesmarkt, dus alleen maar Moffen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:12 schreef Xebrozius het volgende:
Als het me zou frustreren zou ik nu hysterisch het volkslied zingen in de Herestraat terwijl mijn AK-47 vrolijk ratelend dood en verderf zou zaaien.
Das op goede vrijdag toch??quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:24 schreef robh het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga zaterdag even de stad in. Blümetjesmarkt, dus alleen maar Moffen.
Jaa.. een AK 47 is een oorlogstrauma voor Duitsers.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:24 schreef robh het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga zaterdag even de stad in. Blümetjesmarkt, dus alleen maar Moffen.
Dat is zo super!quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:19 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het leuke is dat als jij dat schreeuwt hij nog harder gaat schreeuwen.
Het mooiste was wel die schreeuwende zwerver met z'n gelige baard en lange overjas... Die mensen besloop van achter en dan snoeihard "AAAAAAAAARGH!!!" schreeuwde.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:27 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Dat is zo super!![]()
Dat was wel een sport toen ik nog in Groningen naar school ging, altijd yupp roepen als je daar kwam...
Mooi was die tijd![]()
Geen idee, heb em al een tijdje niet gezien i.v.m schooldrukte. Maar ik geloof je direct... Die kerel beleefd plezier aan het mensen irriteren.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:33 schreef greatgonzo het volgende:
volgens mij heb ik die gisteren gezien, heeft hij ook zo'n headset met microfoon op, zodat ze z'n rotte stem nog beter horen?
Ik ben me ook wel eens rotgeschrokken in de supermarkt door die gastquote:Op woensdag 23 maart 2005 11:31 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het mooiste was wel die schreeuwende zwerver met z'n gelige baard en lange overjas... Die mensen besloop van achter en dan snoeihard "AAAAAAAAARGH!!!" schreeuwde.
Wat heb ik me vaak bescheurd om zijn acties, jammer dat 'ie dood is.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:39 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik ben me ook wel eens rotgeschrokken in de supermarkt door die gast.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:31 schreef Xebrozius het volgende:
*boem tsjak* SCHRIEEEEUW *boem tsjak* PWEOOONG *boem tsjak* SCHRIIIIIIIIIIII *boem tsjak* BAWANG *boem tsjak* *boem tsjak* *boem tsjak* *boem tsjak* PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEP *boem tsjak*
't Was niet eens een zwerver, bleek na zijn dood (zelfmoord?). Hij woonde in de Uurwerkersgang.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:31 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het mooiste was wel die schreeuwende zwerver met z'n gelige baard en lange overjas... Die mensen besloop van achter en dan snoeihard "AAAAAAAAARGH!!!" schreeuwde.
Volgens mij was het wel een zwerver die door zijn rijke familie was onterfd of zoiets...quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
't Was niet eens een zwerver, bleek na zijn dood (zelfmoord?). Hij woonde in de Uurwerkersgang.
Leeft die nog?quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:31 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Mijn nieuwe favoriet is die dude die in een gemeentepak en laarzen loopt en altijd lippenstift opheeft en Duvel bier zuipt de godganze dag.
Met zijn electrische gitaar met versterker of met zijn keyboard.
En middenstanders maar klieren door een standaard beatje op dat keyboard aan te zwengelen om vervolgens volledig random toetsen in te gaan drukken...
*boem tsjak* SCHRIEEEEUW *boem tsjak* PWEOOONG *boem tsjak* SCHRIIIIIIIIIIII *boem tsjak* BAWANG *boem tsjak* *boem tsjak* *boem tsjak* *boem tsjak* PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEP *boem tsjak*
Is dat dezelfde die altijd op die brug zit dichtbij het damsterdiep?quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:39 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik ben me ook wel eens rotgeschrokken in de supermarkt door die gast.
Er was een item over in het plaatselijke nieuws. Hij had een appartement in de Uurwerkersgang.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:48 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Volgens mij was het wel een zwerver die door zijn rijke familie was onterfd of zoiets...
Paar dagen geleden nog gesignaleerd, in het Noorderplantsoen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:49 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Leeft die nog?
Die zat altijd in de Folkingestraat!
Ik heb hem al zo'n tijd niet meer gezien....
Hij sjouwt wat af op zijn rubber laarzen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:53 schreef vdo28 het volgende:
Hmmz, hij dus wel aan het reizen....
Inderdaad altijd die standaard melodietjes en dan zijn volslagen a-ritmische gebeuk op toetsen tussendoor.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:31 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Mijn nieuwe favoriet is die dude die in een gemeentepak en laarzen loopt en altijd lippenstift opheeft en Duvel bier zuipt de godganze dag.
Met zijn electrische gitaar met versterker of met zijn keyboard.
En middenstanders maar klieren door een standaard beatje op dat keyboard aan te zwengelen om vervolgens volledig random toetsen in te gaan drukken...
Ja, maar dán loop ik er ookquote:Op woensdag 23 maart 2005 11:25 schreef clauwheee het volgende:
Das op goede vrijdag toch??
Hoe doe je dan mee aan de fiets vierdaagsequote:Op woensdag 23 maart 2005 13:29 schreef du_ke het volgende:
En ach eigenlijk heb je in Groningen helemaal ook geen fiets nodig.
hulde!quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:28 schreef nikk het volgende:
Terecht. Die kut-fietsen en kut-fietsers ook altijd. Levensgevaarlijk.
Als je in het centrum woont niet inderdaadquote:Op woensdag 23 maart 2005 13:29 schreef du_ke het volgende:
En ach eigenlijk heb je in Groningen helemaal ook geen fiets nodig.
Zodat je dat lelijke museum beter ziet ?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:44 schreef robh het volgende:
De museumbrug mag wmb ook wel fietsvrij gemaakt worden. Het lelijkste stukje groningen ook maar fietsvrij
Is eigenlijk ook veel interessanterquote:Op woensdag 23 maart 2005 13:52 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Als je in het centrum woont niet inderdaad, maar dit onderwerp gaat eigenlijk helemaal niet meer over fietsers, maar over zwervers en rara gasten die met lippenstift op een keyboard 'bespelen'
Maken we de brug toch gelijk museumvrij ?quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:59 schreef Loedertje het volgende:
Zodat je dat lelijke museum beter ziet ?
Liever niet..
Met je jas aan?quote:Op woensdag 23 maart 2005 13:59 schreef du_ke het volgende:
Zat gister op het terras in de Poelestraat
Dat wist ik nietquote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:05 schreef Eightball het volgende:
Een Abo kost maar ¤ 25,-- per jaar en is geldig voor alle stallingen. Voor studenten is het zelfs nog goedkoper.
Ja dat was nog een klein minpuntje maar je moet ergens beginnen he?quote:
Jepquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:04 schreef Loedertje het volgende:
Dat wist ik niet
Waar kun je die abonnementen halen?
Bij elke fietsenstalling o.i.d.?
Je kan ook twee nieuwe fietsen halen voor dat geldquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:04 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat wist ik niet
Waar?quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:05 schreef Conflict het volgende:
Je kan ook twee nieuwe fietsen halen voor dat geld![]()
Ondernemers zijn rechts?quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Geweldig, straks een heerlijk stille binnenstad, zonder al die smerige ondernemers en ander rechts volk. De droom van iedere socialist.
Ja men vond het ook zo'n ramp dat een groot deel van het autoverkeer in de jaren '70 uit het centrum werd geweerd ;'). Maar dat heeft de binnenstad gewoon veel goed gedaan! Het is wel zo prettig dat je in het centrum kan lopen zonder continue van de sokken te worden geredenquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
heerlijk stukje regulieringswaan.
Geen Auto´s (probeer maar eens te parkeren in Grunning, das alleen maar dure parkeer garages zowat) en straks ook geen fietsen.
Geweldig, straks een heerlijk stille binnenstad, zonder al die smerige ondernemers en ander rechts volk. De droom van iedere socialist.
En maar klagen dat de werkeloosheid zo hoog is in het noorden.
Als rechts stemvee moet ik toegeven dat ik ook niet zoveel problemen heb met het beperken van de auto's in de stad. In het gebouw waar mijn faculteit gevestigd is (WSN-gebouw, voor de kennersquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja men vond het ook zo'n ramp dat een groot deel van het autoverkeer in de jaren '70 uit het centrum werd geweerd ;'). Maar dat heeft de binnenstad gewoon veel goed gedaan! Het is wel zo prettig dat je in het centrum kan lopen zonder continue van de sokken te worden gereden.
Jij kent zeker geen mensen in een rolstoel?quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:52 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
(...)
Maar dit geneuzel over fietsen vind ik wel nergens over gaan.
WSN gebouw, ja daar loop ik ook zo nu en dan rondquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:52 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Als rechts stemvee moet ik toegeven dat ik ook niet zoveel problemen heb met het beperken van de auto's in de stad. In het gebouw waar mijn faculteit gevestigd is (WSN-gebouw, voor de kenners) hangt op de begane grond een luchtfoto van de binnenstad van voor het verkeerscirculatieplan. En twee rijbanen door de Folkingestraat is echt niet wat ik graag zou willen!
Maar dit geneuzel over fietsen vind ik wel nergens over gaan.
Een parkeerverbod voor fietsen is geen oplossing. Het enige wat er gebeurt is dat een keer in de maand wat sloten worden geslepen en dat de rechtmatige eigenaren voor een tientje hun fiets aan de Sontweg moeten terugkopen. De gemeente kan haar energie beter steken in het verzorgen van meer 'parkeervoorzieningen' of ze op een betere lokatie plaatsen. De fietsenstallingen bij de A-kerk meer richting Korenbeurs plaatsen zou wellicht helpen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij kent zeker geen mensen in een rolstoel?
En nou is 't geen 'geneuzel over fietsen'?quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:00 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Een parkeerverbod voor fietsen is geen oplossing. Het enige wat er gebeurt is dat een keer in de maand wat sloten worden geslepen en dat de rechtmatige eigenaren voor een tientje hun fiets aan de Sontweg moeten terugkopen. De gemeente kan haar energie beter steken in het verzorgen van meer 'parkeervoorzieningen' of ze op een betere lokatie plaatsen. De fietsenstallingen bij de A-kerk meer richting Korenbeurs plaatsen zou wellicht helpen.
Surequote:Op woensdag 23 maart 2005 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja men vond het ook zo'n ramp dat een groot deel van het autoverkeer in de jaren '70 uit het centrum werd geweerd ;'). Maar dat heeft de binnenstad gewoon veel goed gedaan! Het is wel zo prettig dat je in het centrum kan lopen zonder continue van de sokken te worden gereden.
Er zijn net zoveel ondernemers links als journalisten intelligent of rechts, laten we het daar op houden.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ondernemers zijn rechts?
En komen altijd op de fiets?
Dat geloof jij echt?quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn net zoveel ondernemers links als journalisten intelligent of rechts, laten we het daar op houden.
Nee, er zijn veel meer ondernemers rechts.quote:
Tuurlijk, en ook veel links.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, er zijn veel meer ondernemers rechts.
En bij de IKEA in Groningen barst het van de Duitsers en je kan er gratis parkeren. En groningen heeft het voordeel van het studentenstad zijn wat er voor zorgt dat de binnenstad altijd levendig is. Dat trekt een stuk meer dan een shoppingmall in een winderig dorp.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure
Moet jij eens opletten wat er gebeurt als er (geheel theoretisch) net over de grens bij nieuw Scheemda aan de A7 een shopping mall wordt geopend met een grote hypermarkt en veel andere winkels.
Dit alles voorzien van gratis parkeergelegenheid en overdekt.
er zit er al eentje net over de grens (20 -30 minuten rijden vanaf de grens, aan de A31 richting noorden) waar het barst van de Nederlanders.
Sinds wanneer ligt nieuw scheemda aan de grensquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sure
Moet jij eens opletten wat er gebeurt als er (geheel theoretisch) net over de grens bij nieuw Scheemda aan de A7 een shopping mall wordt geopend met een grote hypermarkt en veel andere winkels.
Dit alles voorzien van gratis parkeergelegenheid en overdekt.
er zit er al eentje net over de grens (20 -30 minuten rijden vanaf de grens, aan de A31 richting noorden) waar het barst van de Nederlanders.
Drank halenquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
je hebt weinig aan fietsen naar de stad als je toch je fiets nergens kwijt kan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:15 schreef Noca het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt nieuw scheemda aan de grens
Het gaat trouwens om het stallen van fietsen op bepaalde plaatsen, wat aardig logisch is omdat het soms een enorme bende is. Je mag gewoon blijven fietsen.
Sorry Nieuwe Schans cq Nieuw Beerta.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:15 schreef Noca het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt nieuw scheemda aan de grens
Wat mijn these bewijst, gratis parkeren trekt winkelende mensen aan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
En bij de IKEA in Groningen barst het van de Duitsers en je kan er gratis parkeren.
Wel eens in het Centro in Oberhausen geweest?quote:En groningen heeft het voordeel van het studentenstad zijn wat er voor zorgt dat de binnenstad altijd levendig is. Dat trekt een stuk meer dan een shoppingmall in een winderig dorp.
Ja. Pasfotootje en ¤ 25,- meenemen, na drie dagen kan je het pasje en de penning ophalen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:04 schreef Loedertje het volgende:
Dat wist ik niet
Wat je als niet-groninger natuurlijk weet...quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:26 schreef du_ke het volgende:
Daarom kan je in groningen ook op een aantal plaatsen rondom de stad gratis parkeren. Waarbij je voor 1,80 (per auto geloof ik max 5 pers ofzo) met de bus in hartje centrum gedropt wordt.
Ze blijven echt niet hangen bij de IKEA. Ze komen met een speciale pendeldienst naar de binnenstad.quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat mijn these bewijst, gratis parkeren trekt winkelende mensen aan.
De borden P+R staan al ruim voor de stad aangegeven!!!quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat je als niet-groninger natuurlijk weet...
![]()
Beetje beter opletten Piet.quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat je als niet-groninger natuurlijk weet...
![]()
Ik dacht idd al dat je dat bedoeldequote:Op woensdag 23 maart 2005 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry Nieuwe Schans cq Nieuw Beerta.
Het is daar zo plat en zelfs de plaatsnamen lijken op elkaar-.
Op de brugstraat kan ik mijn fiets gewoon kwijt. En lopen kan ook geen kwaadquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:42 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
je hebt weinig aan fietsen naar de stad als je toch je fiets nergens kwijt kan.
Of ga jij met fiets en al de AH binnen?
quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:39 schreef Noca het volgende:
Zolang ze er maar goede alternatieven voor bedenken...
Op de oostelijke ringweg heb met 130 Km/h een groene golf.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Groningen. dat is de stad waar de groene golf op de ring zo is afgesteld dat je sneller moet rijden dan de max snelheid, resultaat, je hebt of een en al rode lichten, of een bon..
Dit verzin ik niet, heeft daar uitgebreid in de kranten gestaan.
Dat is heel vreemd want als ik mij keurig aan de snelheid houd heb ik vaak genoeg het voordeel van de groene golf in de stad.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Groningen. dat is de stad waar de groene golf op de ring zo is afgesteld dat je sneller moet rijden dan de max snelheid, resultaat, je hebt of een en al rode lichten, of een bon..
Op de ring zei ikquote:Op woensdag 23 maart 2005 17:53 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Dat is heel vreemd want als ik mij keurig aan de snelheid houd heb ik vaak genoeg het voordeel van de groene golf in de stad.
Ah, dan woon je in de buurt, er is maar 1 Casper.quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:54 schreef Noca het volgende:
Casper? Die zit hier ook dichtbij, altijd handig![]()
Geen idee hoe snel ie is, maar ik hou mij altijd aan de max snelheid, en heb op de oostelijke ring altijd rode golf (terwijl ik Passat rij)quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:51 schreef opa het volgende:
[..]
Op de oostelijke ringweg heb met 130 Km/h een groene golf.
![]()
Aweg, gebouw naast de Slingerij.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:00 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ah, dan woon je in de buurt, er is maar 1 Casper.
Ik woon in de Nieuwe Bleeker, en jij?
DeTulp050 woont trouwens vrijwel naast de Casper. Lekker buurtje.
Wonen jullie niet meer in Roden?quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:55 schreef gelly het volgende:
Maar nu ik op fietsafstand van het centrum woon moet er ook maar een fiets komen
Mooie locatiequote:Op woensdag 23 maart 2005 18:01 schreef Noca het volgende:
[..]
Aweg, gebouw naast de Slingerij.
Dan woon je hier dus achter ergens.
Hé daar woon ik ook!quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:01 schreef Noca het volgende:
[..]
Aweg, gebouw naast de Slingerij.
Mwoah, ter hoogte van de Casper dus.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:01 schreef Noca het volgende:
Fuck.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:03 schreef gelly het volgende:
Ik niet meer nee.
Handig idd...een slijterij in de buurt is nooit wegquote:Op woensdag 23 maart 2005 18:04 schreef Eightball het volgende:
[..]
Mwoah, ter hoogte van de Casper dus.
Handig bij bezoek joh, 'wat willen jullie drinken, er is van alles'..
1 minuut van de Casper af en 2 van de Square.
Al een paar maanden niet meer... Maar genoeg privé geouwehoerquote:Op woensdag 23 maart 2005 18:05 schreef Eightball het volgende:
[..]
Fuck.
Jullie zijn geen item meer?
Ik ben een tijdje niet geweest, hoop gemist dus..
Jammer.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:07 schreef gelly het volgende:
Al een paar maanden niet meer...
Mjah, het risico is vrij groot dat ik je nu in de stad tegen het lijf loop.quote:Maar genoeg privé geouwehoer
Die kans was al niet gering hoorquote:Op woensdag 23 maart 2005 18:10 schreef Eightball het volgende:
[..]
Mjah, het risico is vrij groot dat ik je nu in de stad tegen het lijf loop.
Je moet je fiets dan gewoon in een stalling zetten, maar je mag echt nog wel blijven fietsen in het centrumquote:Op woensdag 23 maart 2005 18:23 schreef plasticvlinder het volgende:
nu in alle steden zo ongeveer de auto's al uit het centrum zijn geweerd, zijn nu de fietsen aan de beurt?
tsja, kan... als je de stadscentra helemaal dood wilt hebben moet je dat vooral doen
Waarom spreken jullie niet af bij de gezusters ?quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:10 schreef Eightball het volgende:
Mjah, het risico is vrij groot dat ik je nu in de stad tegen het lijf loop.
Vandaag kon je in de Oosterstraat op de stoep fietsen voor slechts 35,- en kost het niet bij je hebben van je ID (het was zulk mooi weer, jas met ID lag thuisquote:Op dinsdag 22 maart 2005 09:38 schreef greatgonzo het volgende:
Bovendien wil de gemeente het fietsgedrag van de Groningers analyseren.
Omdat dat een kutkroeg is. Daarom.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom spreken jullie niet af bij de gezusters ?
Oops..das kloten..quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:35 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Vandaag kon je in de Oosterstraat op de stoep fietsen voor slechts 35,- en kost het niet bij je hebben van je ID (het was zulk mooi weer, jas met ID lag thuis) waarschijnlijk tussen de 35,- en 50,- (voor automobilsten schijnt het 50,- te zijn, de sanctie voor fietsers wist de agent niet. )
Lang leve de motoragenten die hun werk uitstekend doen.
* Loedertje is juiste hardstikke happy dat de agenten in Groningen hun taken zo serieus nemenquote:
Kut.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:35 schreef Loedertje het volgende:
Lang leve de motoragenten die hun werk uitstekend doen.
De Mc Donalds zit ook aardig dichtbij...quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:00 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ah, dan woon je in de buurt, er is maar 1 Casper.
Ik woon in de Nieuwe Bleeker, en jij?
DeTulp050 woont trouwens vrijwel naast de Casper. Lekker buurtje.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:48 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
De Mc Donalds zit ook aardig dichtbij...
Ja ze controleren hier heel vaak.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:45 schreef Eightball het volgende:
[..]
Kut.
Ik reed drie weken geleden omstreeks deze tijd op de A-weg zonder licht.
Ook zo'n motoragent.
En het was godverdegodver nog licht buiten!
Ja!quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:48 schreef Xebrozius het volgende:
Voor mij ook slechts 3 minuten fietsen vanaf hier .quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:48 schreef Xebrozius het volgende:
Dat stukje vanuit de Colleniusstraat naar de A-weg richting stad is berucht.quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:52 schreef clauwheee het volgende:
Er gebeuren hier trouwens ook best vaak ongelukken met fietsers en voetgangers.
Die op de Westerhaven?quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:55 schreef Loedertje het volgende:
Voor mij ook slechts 3 minuten fietsen vanaf hier .
quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:58 schreef Eightball het volgende:
[..]
Die op de Westerhaven?
Wow, dan woon jij ook dichtbij.. scary..
Eh nee, eigenlijk niet. Ik kom sowieso niet echt vaak buiten de ringweg.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:00 schreef Loedertje het volgende:
(kom je nooit buiten het centrum?)
Ja, leuk!quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:05 schreef Xebrozius het volgende:
Binnenkort maar weer eens een Mac meet doen dan?
Loedertje gaat ook mee neem ik aan?quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:07 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ja, leuk!
Kiek moar, misschien moeten we het Macmeet-topic weer eens nieuw leven inblazen.
Het zou zomaar kunnen dat Noca en Clauwhee ook meedoen.
In Groningen wordt 1 op de 3 fietsen gejat. Amsterdam moet het doen met een miezerige 1 op de 4 fietsen die gejat worden.quote:
Loedertje is niet zo van het meeten dacht ik.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:10 schreef Xebrozius het volgende:
Loedertje gaat ook mee neem ik aan?
Alsof ik ooit naar een meet ben geweest. Een spontane Mc Donalds meet vind ik dan wel weer wat hebben aangezien het geen officieel meet-karakter heeft.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:17 schreef Eightball het volgende:
[..]
Loedertje is niet zo van het meeten dacht ik.
Maar als er een Grunn-meet is dan gaat ze wel even usertjes observeren heeft ze weleens laten doorschemeren.
Tsja, waarom dan ook niet een paar meters verder naar de Gelkingerstraat? Logisch dat daar een eenrichtingsweg is (ook voor fietsers!). De bussen hebben al moeite om fietsers te passeren... Laat staan tegemoet komende fietsers toestaan!quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:35 schreef Loedertje het volgende:
Vandaag kon je in de Oosterstraat op de stoep fietsen voor slechts 35,- [...]
Die kruising is idd heel erg ja. Iedereen knalt maar lekker door daar...quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:57 schreef Eightball het volgende:
[..]
Dat stukje vanuit de Colleniusstraat naar de A-weg richting stad is berucht.
Dan hoor ik weer een fietscrash, dan loop ik even naar het raam, en ja hoor, liggen er weer een paar fietser in elkaar verstrengeld. Ik zit eerste rang.
Ik hou er ook niet zo van. Ik ben (3 jaar geleden) eens op een Grunn-meet geweest. That's it.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:19 schreef Xebrozius het volgende:
Alsof ik ooit naar een meet ben geweest. Een spontane Mc Donalds meet vind ik dan wel weer wat hebben aangezien het geen officieel meet-karakter heeft.
Ik zie het ook niet als een meet, maar als een eet festijn met onbekenden. Iets wat je normaal in de Mc Donalds altijd al doet...
Sleur Loedertje maar aan haar Goth-haar mee naar de Mac...quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:23 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ik hou er ook niet zo van. Ik ben (3 jaar geleden) eens op een Grunn-meet geweest. That's it.
Het spontane karakter van de Macmeet vond ik ook erg leuk ja.
Ben je gek, dan moet ik omfietsen van de Appie naar de coffeeshop. Slecht plan.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:19 schreef the_disheaver het volgende:
De folkingerstraat bijvoorbeeld
Roep maar eens een keer, zie dan wel of het gaat lukkenquote:Op woensdag 23 maart 2005 19:23 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ik hou er ook niet zo van. Ik ben (3 jaar geleden) eens op een Grunn-meet geweest. That's it.
Het spontane karakter van de Macmeet vond ik ook erg leuk ja.
De Clown?quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:25 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ben je gek, dan moet ik omfietsen van de Appie naar de coffeeshop. Slecht plan.
De Folkingestraat afsluiten voor fietsers.![]()
www.de-vliegende-hollander.nlquote:Op woensdag 23 maart 2005 19:26 schreef Xebrozius het volgende:
De Clown?
Ik ben het topic al aan het zoeken...quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:25 schreef Noca het volgende:
Roep maar eens een keer, zie dan wel of het gaat lukken [afbeelding]
quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:29 schreef Eightball het volgende:
Ik heb daar ooit eens een boom (ja, echt) en een adoptie kip gewonnen.
Nu kan ik iedere maand fijn een doosje biologische eitjes ophalen bij de shop.
A long long time ago (vroegah dus) heb ik daar eens mijn paspoort laten liggen...quote:
Dat geloof ik meteen. Het zijn heel relaxte lui daar.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:48 schreef vdo28 het volgende:
A long long time ago (vroegah dus) heb ik daar eens mijn paspoort laten liggen...
Wat was ik blij dat ik de telefoon opnam toen ze belden dat ik mijn paspoort had laten liggen!
Waarom denk je dat het een bekeuring voor *uitwijken* op de stoep fietsen was ?quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:19 schreef the_disheaver het volgende:
Logisch dat daar een eenrichtingsweg is (ook voor fietsers!). De bussen hebben al moeite om fietsers te passeren... Laat staan tegemoet komende fietsers toestaan!
Tjsa, je kunt natuurlijk ook wel van de stoep een fietspad maken....quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het een bekeuring voor *uitwijken* op de stoep fietsen was ?
quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:08 schreef robh het volgende:
Maar dan wel allemaal de fiets voor de ingang parkeren uiteraard!
Ik zet mijn fiets altijd vast aan het reclamebord naast de Mac.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:08 schreef robh het volgende:
Maar dan wel allemaal de fiets voor de ingang parkeren uiteraard!
Ik laat mn fiets gewoon staan en loop naar de Macquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:18 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ik zet mijn fiets altijd vast aan het reclamebord naast de Mac.
Je hebt geen eens een fietsquote:Op donderdag 24 maart 2005 12:06 schreef Noca het volgende:
[..]
Ik laat mn fiets gewoon staan en loop naar de Mac![]()
Met dit weer hebben ze terras buiten.quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:07 schreef greatgonzo het volgende:
ik vind de burger king lekkerder eigenlijk, maar het stinkt er altijd zo naar vette shit![]()
Ik denk dat als jij heel lief je bestelling naar de overkant roept, ze het komen brengen..quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:06 schreef Noca het volgende:
Ik laat mn fiets gewoon staan en loop naar de Mac![]()
Af en toe een hamburger kan geen kwaad.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:55 schreef greatgonzo het volgende:
lol, van een semi-klaag topic is dit veranderd in een organiseer een meet topic
Maar als ik er een had liet ik hem staanquote:
quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:40 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ik denk dat als jij heel lief je bestelling naar de overkant roept, ze het komen brengen..
Volgens mij kijken jullie uit op die deur waar het Mac-personeel altijd staat te roken, je hoeft dus niet eens te schreeuwen.quote:
quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:20 schreef Eightball het volgende:
[..]
Volgens mij kijken jullie uit op die deur waar het Mac-personeel altijd staat te roken, je hoeft dus niet eens te schreeuwen.
Boven Baby Pander, tegenover die kapper.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:21 schreef greatgonzo het volgende:
waar woon je precies Noca?
Wat zij zegtquote:Op donderdag 24 maart 2005 13:25 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Boven Baby Pander, tegenover die kapper.
Tevens de mijne... Maakt niet uit wat ik zeg... Ik kom er altijd weg met een marinierskapselquote:
Ik zorg altijd dat dat oudste mannetje me nooit knipt...quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:39 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Tevens de mijne... Maakt niet uit wat ik zeg... Ik kom er altijd weg met een marinierskapsel.
Die moet je inderdaad niet hebben, die wil alleen maar ouwehoeren en knipt me niet zoals ik wil.quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:05 schreef Noca het volgende:
Ik zorg altijd dat dat oudste mannetje me nooit knipt...
Erg snel inderdaad! Dat semi-kale mannetje heeft mij tot nu toe ook altijd geknipt, is wel ok!quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:29 schreef Eightball het volgende:
[..]
Die moet je inderdaad niet hebben, die wil alleen maar ouwehoeren en knipt me niet zoals ik wil.
Die jonge kerel met haar is wel okay maar liever niet. Die meiden?
Die semi-kale (popie-jopie) knipt perfect. Maar hij vertelt je wel dat zijn schoonmoeder kanker heeft.
![]()
Ik zeg het ook gewoon als ik aan de beurt ben, ik wil door hem geknipt worden graag. Nooit een probleem, wel door schade en schande wijs geworden. Ze zijn zo lekker snel.![]()
Dat schreef ik idd ooit ergens maar heb tot op heden genoeg aan de foto's op FOK! van meetingsquote:Op woensdag 23 maart 2005 19:17 schreef Eightball het volgende:
Maar als er een Grunn-meet is dan gaat ze wel even usertjes observeren heeft ze weleens laten doorschemeren
Iets geeft me het gevoel dat je toen gewoon aanwezig was in de gezusters.quote:Op donderdag 24 maart 2005 17:57 schreef Loedertje het volgende:
Dat schreef ik idd ooit ergens maar heb tot op heden genoeg aan de foto's op FOK! van meetings
Bij de kapper zet ik mijn fiets wèl voor de deur.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:35 schreef robh het volgende:
Stelletje wijven hier zeg, met dat kappersgeleut.![]()
OMG , heb je het personeel hier in Groningen weleens bekeken?quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:07 schreef greatgonzo het volgende:
ik vind de burger king lekkerder eigenlijk, maar het stinkt er altijd zo naar vette shit![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:13 schreef Eightball het volgende:
Kennen Yvonne en Iteejer jou in persoon?
Klopt. Daarom ben ik er al een tijd niet geweest.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:46 schreef Loedertje het volgende:
Daar durf je toch nix te eten ?
Verder dan Cynix en Speedcore kom ik niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:47 schreef Loedertje het volgende:
(zijn maar een handjevol mensen die mij irl kennen)
quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:50 schreef Eightball het volgende:
Verder dan Cynix en Speedcore kom ik niet.
Nog geen idee.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:58 schreef Loedertje het volgende:
( wanneer gaan jullie naar de mac?)
Zou het...?quote:Het plan van de gemeente om een parkeerverbod voor fietsen in de binnenstad in te voeren, is een misplaatste 1-aprilgrap.
Niet alleen triest als je al fietsstad van het jaar bent geweest .quote:Op donderdag 31 maart 2005 16:15 schreef Dutch_Courage het volgende:
. Sowieso erg triest om zoiets in te voren, juist in steden als Nijmegen of Groningen met al die studenten.
't Was een serieus voorstel (weet alleen niet meer uit welke koker) maar inmiddels is het al officieel van tafel geveegd.quote:Op maandag 2 mei 2005 14:26 schreef the_disheaver het volgende:
Maar was het nou wel of geen 1 april grap??
Het voorstel is alleen méér dan de titel.... Het ging slechts om een parkeerverbod voor fietsen op bepaalde gebieden. Lees het begin van het topic eens... (en let op de datum...)quote:Op maandag 2 mei 2005 16:26 schreef Natalie het volgende:
Pffff, dat gaat noooooit lukken. Veel succes met het proberen.
Groningen zonder fietsen... Kan me er niets bij voorstellen.
I did and I did. Don't you worryquote:Op maandag 2 mei 2005 16:38 schreef the_disheaver het volgende:
Het voorstel is alleen méér dan de titel.... Het ging slechts om een parkeerverbod voor fietsen op bepaalde gebieden. Lees het begin van het topic eens... (en let op de datum...)
Okey, wáárom vindt je het idee al lachen? Het is een serieus voorstel, en opzich ook goed. Alleen is het enkel efficient als je voldoende fietsenstallingen in het centrum hebt.quote:Op maandag 2 mei 2005 17:22 schreef Natalie het volgende:
[..]
I did and I did. Don't you worry
Maar dan nogmaals, ik vind het idee op zich al lachen. En zelf na het hele topic gelezen te hebben vind ik dat eigenlijk nog steeds.
Nu jij weer.
Het is bespottelijk.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:41 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Okey, wáárom vindt je het idee al lachen? Het is een serieus voorstel, en opzich ook goed. Alleen is het enkel efficient als je voldoende fietsenstallingen in het centrum hebt.
quote:
Ja, wat mot dat!?? Een beetje pimpen met de avatar van Speedcore...quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:18 schreef Loedertje het volgende:
(....)
Maar het zijn van Fietstad van het jaar, betekend niet dat je niks mag doen, om voetgangers het leven makkelijker te maken. Ook wanneer dat betekend, dat fietsers misschien wat minder rechten krijgen...quote:Op maandag 2 mei 2005 19:01 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is bespottelijk.
Fietsstad van het jaar zijn, miljoenen investeren in schitterende fietspaden en parkeergelegenheden en dan vervolgens gaan opperen om de binnenstad *fietsvrij* te maken.
(overigens zet ik mijn fiets nimmer in zo'n speciale fiets-opslag)
quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:33 schreef Eightball het volgende:
Ja, wat mot dat!?? Een beetje pimpen met de avatar vanSpeedcore...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |