Ja, dat is ook niet mooi. Er waren wel plannen om de gevels van die gebouwen om te toveren in dezelfde stijl als de rest van de GM, maar of dat ooit nog doorgaat?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:50 schreef SCH het volgende:
De Grote Markt met je rug naar de kroegen toe.
Okay, daar kan ik me wel in vinden.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:50 schreef SCH het volgende:
De Grote Markt met je rug naar de kroegen toe.
Precies. De Groningers een maand lang bestoken met de nieuwe regels en daarna rucksichtlos wegknippen die handel. Moet er natuurlijk wel voldoende bewaakte stalling zijn. Een Abo kost maar ¤ 25,-- per jaar en is geldig voor alle stallingen. Voor studenten is het zelfs nog goedkoper.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:00 schreef robh het volgende:
Het zou toch veel makkelijker zijn om de fietsen die gevaarlijke situaties opleveren weg te halen? .
dat als je bijv een snel boodschapje wil doen bij de ah in de a straat of vismarkt dat je dan niet met je fiets terecht kan.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:55 schreef SCH het volgende:
Ik vind dit niet zo'n slecht plan eigenlijk, het gaat vooral om het kerncentrum, wat is dan het probleem?
Is dit niet al gebeurd dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:00 schreef robh het volgende:
Het is onpraktisch SCH. Het zou toch veel makkelijker zijn om de fietsen die gevaarlijke situaties opleveren weg te halen? .
www.rtvnoord.nlquote:GRONINGEN - Het plan voor een fietsparkeerverbod lijkt geen hoge ogen te gooien. Zowel de JOVD Groningen als de fietsersbond zijn faliekant tegen de plannen.
De gemeente wil her en der geparkeerde fietsen uit de binnenstad weren. Vooral voetgangers lijken hinder te ondervinden van de rijwielen. De jongerenafdeling van de VVD vindt het echter een absurd idee dat de binnenstad straks alleen nog te voet of met het openbaar vervoer te bereiken is.
De jonge liberalen erkennen wel dat er een probleem is. Het plan van de gemeente biedt echter geen soelaas, zo denken ze. Dat vindt ook de fietsersbond, die vindt dat de gemeente voorbijgaat aan economische belangen. De bond denkt dat klanten juist wegblijven, als een fietsparkeerverbod wordt ingevoerd.
Bovendien vindt de bond dat er eerst meer stallingen moeten komen, voordat er gesproken wordt over een verbod.
Oei da's ook geen beste plek inderdaadquote:
En de fietsen bij de Korenbeurs/de Beurs/Santana/Huize Maas werden ook al probleem gezien. Door de fietsen die tegen de Korenbeurs aan staan, zouden voetgangers over het fietspad heen moeten lopen. Ik zie het probleem niet zo: het is meer de Groningen City Club die er een probleem in ziet, volgens mij. Al die fietsen die zomaar geparkeerd staan voor winkels: het moet niet gekker wordenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:18 schreef du_ke het volgende:
Ja dat mag maar het voornaamste probleem zijn denk ik de fietsen bij Scholtens Wristers op de stoep en de weg die daar voor loopt komt wel het een en ander aan vrachtverkeer enzo.
Steek als voetganger maar eens over daar bij de Australian delicatessen richting Bakker Bart. Dat zebrapad is een lachertje. Alhoewel ik gewoon doorloop daar, zal de fietser de meest bizarre ontwijkmethodes moeten toepassen om mij daarna te trakteren op een scheldkannonade.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:18 schreef du_ke het volgende:
Ja dat mag maar het voornaamste probleem zijn denk ik de fietsen bij Scholtens Wristers op de stoep en de weg die daar voor loopt komt wel het een en ander aan vrachtverkeer enzo.
Raar dat ik bij de AH in de brugstraat (die jij A-straat noemt) meestal mn fiets wel in een van die dingen kwijt kan voor de AH. Ze hebben daar een rij stallingsdingen en daar pleur ik mn fietsje altijd in. Denk trouwens ook niet dat ze dat met het kerncentrum bedoelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 12:07 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
dat als je bijv een snel boodschapje wil doen bij de ah in de a straat of vismarkt dat je dan niet met je fiets terecht kan.
Altijd leuk om bij dat stukje gewoon door te lopen en alle fietsers keihard op de rem moetenquote:Op woensdag 23 maart 2005 10:25 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Steek als voetganger maar eens over daar bij de Australian delicatessen richting Bakker Bart. Dat zebrapad is een lachertje. Alhoewel ik gewoon doorloop daar, zal de fietser de meest bizarre ontwijkmethodes moeten toepassen om mij daarna te trakteren op een scheldkannonade..
Zit daar inmiddels een zebrapad dan? Ik weet wel dat mensen daar altijd overstaken zonder te kijken. Vaak genoeg iemand van zn sokken / kinderwagen gereden daar. Stelletje mongolenquote:Op woensdag 23 maart 2005 10:25 schreef Xebrozius het volgende:
Steek als voetganger maar eens over daar bij de Australian delicatessen richting Bakker Bart. Dat zebrapad is een lachertje. Alhoewel ik gewoon doorloop daar, zal de fietser de meest bizarre ontwijkmethodes moeten toepassen om mij daarna te trakteren op een scheldkannonade..
Dat vind ik het mooist stukje Groningenquote:Op woensdag 23 maart 2005 10:50 schreef greatgonzo het volgende:
- bij de korenbeurs, mensen die met de fiets langs de AH rijden en de weg oversteken.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:56 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dat vind ik het mooist stukje Groningen.
De verbinding van Folkingestraat-Vismarkt-Oude kijk in 't jat.
Hoeveel mensen ik daar wel niet heb gezien die tegen elkaar opfietsen, voetgangers aanreden of op hun smoel ging op de gladde keien van de vismarkt.
En dat laatste vooral als het net even heeft geregend in de zomer. Hilarische taferelen... Van die mensen die na hun werk snel thuis willen zijn en met 20km/h via de korenbeurs op de gladde stenen een scherpe bocht naar links/rechts maken en VOL op hun smoel gaan.
Zaterdagmiddag, terras hoek Folkinge-Vismarkt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:56 schreef Xebrozius het volgende:
Ik vind dat je beter een container in het centrum kunt zetten waar je minstens 40% van het winkelend publiek in kunt dumpen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:58 schreef robh het volgende:
De winkels zitten niet verkeerd GG, de mensen zijn gewoon te lui om hun fiets 10 meter verderop neer te poten. Dat daardoor onveilige situaties ontstaan.. ach, maar hij zet zn fiets er ook neer..
Gewoon een grote container het centrum in en scheppen maar![]()
![]()
Natuurlijk wel een bordje met "wegsleepregeling" er neer zetten.
Dat ding ligt er al jaren...quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:07 schreef Posdnous het volgende:
Er zit toch helemaal geen zebrapad bij die AustralianOf dan is dat sinds kort.
Die voetgangers zijn daar namelijk fout als ze zomaar de weg op lopen (tenminste dat dacht ik altijd, anders heb ik vaak idd onterecht mensen uitgescholden) .
Ja die is er sinds een tijdje...quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:07 schreef Posdnous het volgende:
Er zit toch helemaal geen zebrapad bij die AustralianOf dan is dat sinds kort.
Pff wat ben jij gefrustreerd.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:07 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik vind dat je beter een container in het centrum kunt zetten waar je minsten 40% van het winkelend publiek in kunt dumpen.
Van die schreeuwende lui die met elkaar een gesprek voeren op aan afstand van 100 meterVrouwen met kinderwagens die je vol op je hielen beuken en als je dan "auw" zegt ze je geirriteerd aankijken. Groepjes kutscholiertjes met een te grote bek en geen haar op hun snikkel. Mensen die met z'n 7-en naast elkaar lopen en niet aan de kant willen gaan. Mensen met van die irritante kutkeffertjes die zich de longen uit het lijf blaffen, en dat blijven doen totdat het baasje uit het centrum is.
Mensen die voor een orgelkraam stilstaan om de muziek te waarderen mag je wat mij betreft direct ombrengen. En vergeet vooral niet de innig verliefde stelletjes die in de drukke winkelstraat plotseling gaan stilstaan om elkaar te zoenen.
Als het me zou frustreren zou ik nu hysterisch het volkslied zingen in de Herestraat terwijl mijn AK-47 vrolijk ratelend dood en verderf zou zaaien.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:10 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Pff wat ben jij gefrustreerd.
Die mensen leven gewoon, ja bepaalde mensen zijn irritant.
Maar probeer er van te genieten ipv je te ergeren....![]()
Daar staat wel die marktkoopman die de hele dag door 'Yuuuup!' schreeuwtquote:Op woensdag 23 maart 2005 10:56 schreef Xebrozius het volgende:
.
Dat is echt dé marktkoopman van Groningen wat mij betreft. 'Yuuup 2 bossen voor 5 euro! Yuuup!'quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Daar staat wel die marktkoopman die de hele dag door 'Yuuuup!' schreeuwt.
Held.
Het leuke is dat als jij dat schreeuwt hij nog harder gaat schreeuwen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Daar staat wel die marktkoopman die de hele dag door 'Yuuuup!' schreeuwt.
Held.
Ik zou zeggen, ga zaterdag even de stad in. Blümetjesmarkt, dus alleen maar Moffen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:12 schreef Xebrozius het volgende:
Als het me zou frustreren zou ik nu hysterisch het volkslied zingen in de Herestraat terwijl mijn AK-47 vrolijk ratelend dood en verderf zou zaaien.
Das op goede vrijdag toch??quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:24 schreef robh het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga zaterdag even de stad in. Blümetjesmarkt, dus alleen maar Moffen.
Jaa.. een AK 47 is een oorlogstrauma voor Duitsers.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:24 schreef robh het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, ga zaterdag even de stad in. Blümetjesmarkt, dus alleen maar Moffen.
Dat is zo super!quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:19 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het leuke is dat als jij dat schreeuwt hij nog harder gaat schreeuwen.
Het mooiste was wel die schreeuwende zwerver met z'n gelige baard en lange overjas... Die mensen besloop van achter en dan snoeihard "AAAAAAAAARGH!!!" schreeuwde.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:27 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Dat is zo super!![]()
Dat was wel een sport toen ik nog in Groningen naar school ging, altijd yupp roepen als je daar kwam...
Mooi was die tijd![]()
Geen idee, heb em al een tijdje niet gezien i.v.m schooldrukte. Maar ik geloof je direct... Die kerel beleefd plezier aan het mensen irriteren.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:33 schreef greatgonzo het volgende:
volgens mij heb ik die gisteren gezien, heeft hij ook zo'n headset met microfoon op, zodat ze z'n rotte stem nog beter horen?
Ik ben me ook wel eens rotgeschrokken in de supermarkt door die gastquote:Op woensdag 23 maart 2005 11:31 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het mooiste was wel die schreeuwende zwerver met z'n gelige baard en lange overjas... Die mensen besloop van achter en dan snoeihard "AAAAAAAAARGH!!!" schreeuwde.
Wat heb ik me vaak bescheurd om zijn acties, jammer dat 'ie dood is.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:39 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik ben me ook wel eens rotgeschrokken in de supermarkt door die gast.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:31 schreef Xebrozius het volgende:
*boem tsjak* SCHRIEEEEUW *boem tsjak* PWEOOONG *boem tsjak* SCHRIIIIIIIIIIII *boem tsjak* BAWANG *boem tsjak* *boem tsjak* *boem tsjak* *boem tsjak* PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEP *boem tsjak*
't Was niet eens een zwerver, bleek na zijn dood (zelfmoord?). Hij woonde in de Uurwerkersgang.quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:31 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het mooiste was wel die schreeuwende zwerver met z'n gelige baard en lange overjas... Die mensen besloop van achter en dan snoeihard "AAAAAAAAARGH!!!" schreeuwde.
Wat heb ik me vaak bescheurd om zijn acties, jammer dat 'ie dood is.
Volgens mij was het wel een zwerver die door zijn rijke familie was onterfd of zoiets...quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
't Was niet eens een zwerver, bleek na zijn dood (zelfmoord?). Hij woonde in de Uurwerkersgang.
Leeft die nog?quote:Op woensdag 23 maart 2005 11:31 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Mijn nieuwe favoriet is die dude die in een gemeentepak en laarzen loopt en altijd lippenstift opheeft en Duvel bier zuipt de godganze dag.
Met zijn electrische gitaar met versterker of met zijn keyboard.
En middenstanders maar klieren door een standaard beatje op dat keyboard aan te zwengelen om vervolgens volledig random toetsen in te gaan drukken...
*boem tsjak* SCHRIEEEEUW *boem tsjak* PWEOOONG *boem tsjak* SCHRIIIIIIIIIIII *boem tsjak* BAWANG *boem tsjak* *boem tsjak* *boem tsjak* *boem tsjak* PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEP *boem tsjak*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |